abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:00:03 #51
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948650
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
@:Bosbeetle Ik deel je ergernis over het weglaten van de nuance (dat is in mijn vakgebied ook erg irritant), maar tegelijkertijd denk ik dat er wel een markt is voor het vertalen van moeilijke teksten naar hapklare, praktisch toepasbare informatie en dat is waar TS zich in bevindt. ;)
Ja daar twijfel ik ook niet aan :Y was gewoon benieuwd naar de mening van TS.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:01:17 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948663
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Vind jij zelf een tekst die meer gelezen wordt ook altijd een betere tekst?
Zou je die nog willen antwoorden :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:02:24 #53
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948681
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:59 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Overigens denk ik dat ook de complexiteit-liefhebber weleens puntoren krijgt van wetteksten en fiscale regelgeving
Laat het maar aan wetgevers over om dingen onbegrijpelijk te maken inderdaad, dan kun je beter je tekst laten veranderen door een journalist dan door iemand die een patent wil aanvragen bij die laatste is er helemaal geen touw meer aan vast te knopen _O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:02:48 #54
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187948688
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja daar twijfel ik ook niet aan :Y was gewoon benieuwd naar de mening van TS.
Professioneel gezien: Ja, beter gelezen = voor ons betere tekst. Correct is het allemaal, dus dat wat het beste gelezen wordt, past blijkbaar het beste bij onze doelgroep.

Mijn persoonlijke mening:

Ik wil een tekst kunnen snappen. Soms na twee keer lezen of na vier keer, maar ik worstel geen boeken door waar ik echt geen touw aan vast kan knopen. Hapklaar hoeft niet, maar onbegrijpelijk ook niet. En daar zit echt nog zo vreselijk veel tussen.

Op meerdere manieren te lezen vind ik prima, multiple-interpretabel ook, maar echt onbegrijpelijk? Neuh...
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:03:01 #55
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187948692
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:01 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Zou je die nog willen antwoorden :)
Rustig an ;-) Ik was al bezig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:03:17 #56
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948696
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:03 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Rustig an ;-) Ik was al bezig.
:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:06:30 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948734
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Op meerdere manieren te lezen vind ik prima, multiple-interpretabel ook, maar echt onbegrijpelijk? Neuh...
Ik las een paar jaar geleden een boek die begon met de zin "If we take a hamiltonian of the known universe..." en daar was ik de weg al kwijt. Inmiddels weet ik iets beter wat een hamiltonian in zou kunnen houden maar zeker niet volledig, en toch vind ik dat soort boeken heerlijk. Vooral als ik weet dat het geen fantasie of onzin is maar dat er mensen op de aarde zijn die het wel zouden kunnen begrijpen. Slecht geschreven en daarom onbegrijpelijk heb ik niet zoveel mee :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 16 juli 2019 @ 11:20:13 #58
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187948897
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik las een paar jaar geleden een boek die begon met de zin "If we take a hamiltonian of the known universe..." en daar was ik de weg al kwijt. Inmiddels weet ik iets beter wat een hamiltonian in zou kunnen houden maar zeker niet volledig, en toch vind ik dat soort boeken heerlijk. Vooral als ik weet dat het geen fantasie of onzin is maar dat er mensen op de aarde zijn die het wel zouden kunnen begrijpen. Slecht geschreven en daarom onbegrijpelijk heb ik niet zoveel mee :P
Tjah, over smaak valt niet te twisten :s)
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:21:10 #59
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948910
Wat is eigenlijk jouw favoriete boek?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187949675
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:06 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik las een paar jaar geleden een boek die begon met de zin "If we take a hamiltonian of the known universe..." en daar was ik de weg al kwijt. Inmiddels weet ik iets beter wat een hamiltonian in zou kunnen houden maar zeker niet volledig...

In de meeste gevallen: gewoon de totale energie :P

En iets abstracter: je laat er wiskundig dingen mee in de tijd veranderen. ;)


Was Penrose zeker :')
-
  dinsdag 16 juli 2019 @ 12:34:39 #61
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187949848
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:21 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat is eigenlijk jouw favoriete boek?
Dat wisselt nogal eens. Als ik er nu één zou moeten kiezen, zou ik voor 'the bookthief' van Markus Zusak gaan. Maar ook 'de bibliothecaresse van Auschwitz' van Antonio Iturbe was prachtig.

Verder ben ik groot fan van sprookjesboeken en verhalen als 'Het geheim van Toermalijn', die lees ik met veel liefde voor.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 12:35:25 #62
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187949856
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]


In de meeste gevallen: gewoon de totale energie :P

En iets abstracter: je laat er wiskundig dingen mee in de tijd veranderen. ;)


Was Penrose zeker :')
Nee penrose is een stuk duidelijker :D dit was een boek van David Z. Albert weet niet of je hem kent.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_187950322
In KAA heb ik een reeks van vijf topics volgeschreven over mijn ervaring in Japan, waar ik negen jaar gewoond heb.

KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo

Het zijn stukjes van ieder ~ een half A4tje lang, over allerlei dingen die het leven daar zo interessant maken. Zoals het schreeuwen in restaurants bijvoorbeeld. Verschillende users hebben gevraagd of ik er niet eens een boekje over kon schrijven.

Bundelen lijkt me het eenvoudigst, met een introductie om het netjes in te leiden.

Tips? Niet doen?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:16:43 #64
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187950388
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:12 schreef Lyrebird het volgende:
In KAA heb ik een reeks van vijf topics volgeschreven over mijn ervaring in Japan, waar ik negen jaar gewoond heb.

KAA / Japan, maar dan niet in Tokyo

Het zijn stukjes van ieder ~ een half A4tje lang, over allerlei dingen die het leven daar zo interessant maken. Zoals het schreeuwen in restaurants bijvoorbeeld. Verschillende users hebben gevraagd of ik er niet eens een boekje over kon schrijven.

Bundelen lijkt me het eenvoudigst, met een introductie om het netjes in te leiden.

Tips? Niet doen?
Oef, daar zou ik even serieus in moeten duiken. Het is niet helemaal mijn vakgebied, maar ik kan natuurlijk wel iets vinden van leesbaarheid en kwaliteit.

Als je echt nieuwsgierig bent of het iets zou kunnen zijn, kun je het altijd (met een goede begeleidende brief) aan een uitgeverij voorleggen. Of gewoon zelf uitgeven, da's helemaal niet supermoeilijk of duur tegenwoordig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:26:31 #65
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187950504
Dit is interessant! Leuke vragen al.

Ik zie dat je voornamelijk in de bladen en online content zit. Maar wellicht heb je hier ook een antwoord op.

Stel je hebt een goed verhaal (iets meegemaakt) dat je in een boek wilt vertellen al zijnde verwerking maar ook om andere mensen bewust te maken van een probleem dat zich in de maatschappij afspeelt maar waar doorgaans weinig aandacht aan wordt geschonken.

Het idee zou best eens goed kunnen werken met de juiste PR / marketing en een goed geschreven boek. Alleen het probleem is je bent zelf geen schrijver, niet qua taal, maar ook niet qua opbouw.

Hoe zou jij dit dan aanpakken?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:39:15 #66
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187950644
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:26 schreef MightbeMike het volgende:
Dit is interessant! Leuke vragen al.

Ik zie dat je voornamelijk in de bladen en online content zit. Maar wellicht heb je hier ook een antwoord op.

Stel je hebt een goed verhaal (iets meegemaakt) dat je in een boek wilt vertellen al zijnde verwerking maar ook om andere mensen bewust te maken van een probleem dat zich in de maatschappij afspeelt maar waar doorgaans weinig aandacht aan wordt geschonken.

Het idee zou best eens goed kunnen werken met de juiste PR / marketing en een goed geschreven boek. Alleen het probleem is je bent zelf geen schrijver, niet qua taal, maar ook niet qua opbouw.

Hoe zou jij dit dan aanpakken?
Een schrijver zoeken en een samenwerkingsverband aangaan.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187950690
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:35 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Nee penrose is een stuk duidelijker :D dit was een boek van David Z. Albert weet niet of je hem kent.
Ja, doet veel met quantummechanica en filosofie.
-
  dinsdag 16 juli 2019 @ 13:57:01 #68
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187950853
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 10:20 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Ik schrijf ongeveer de helft van mijn blad volledig zelf
Dat is best veel :o
Zijn de anderen dan zo slecht? Of zijn er dan maar weinig mensen in dienst? Of te weinig? Of juist genoeg, want het is ook onderdeel van je werk? (losstaand van dat je het ook gewoon leuk vindt om te doen)

Maar het is niet echt jouw blad toch? Als in eigenaarsschap?
Hoeveel inbreng heeft de eigenaar eigenlijk nog?
  dinsdag 16 juli 2019 @ 18:52:41 #69
414501 KimJong-un
Heeft de titel Doctor
pi_187954928
Wellicht niet zo'n relevante vraag omdat jullie voornamelijk online en tijdschriften doen, maar misschien kun je toch wat duidelijkheid geven:
Waarom wordt met ieder boek ook niet een e-book uitgegeven en kan ik, als ik een hardcopy boek koop, niet gratis het e-book erbij krijgen?
Voor mijn gevoel koop ik het verhaal, een digitale kopie daarvan kost de uitgeverij niets/weinig extra. Hoe kijkt een uitgeverij daartegenaan? Ik kan mij er ontzettend aan irriteren als het e-book op Bol.com of Amazon duurder is dan een hardcopy boek. Ook als er geen e-book blijkt te zijn van het boek dan is mijn irritatie hoog.

Ik heb eens een schrijver benaderd met de vraag: waarom is er geen e-book van jouw boeken? Het verhaal is al digitaal en converteren naar .epub is echt niet zo moeilijk. Zijn reactie: Mijn uitgever bepaalt dat een e-book pas wordt uitgegeven 5 jaar nadat het boek op papier is gedrukt. Uitzonderingen daar gelaten.
Kun jij hier licht op werpen?
bijnamen: briljante kameraad, geweldige leider.
pi_187955494
Ik las hier eerder iets over teksten van wetenschappers moeten versimpelen en vervolgens “de professionals die onze teksten lezen willen hapklare brokjes informatie over de wetgeving”. Misschien komt het door mijn rechtenstudie maar versimpelde informatie over wetten /=/ professionals wat mij betreft :’) Het zijn wellicht professionals op hun eigen werkterrein, maar als je informatie over die wetten versimpeld aangereikt moet krijgen om het te kunnen snappen ben je op dat gebied dus een leek.

Verder heb ik wel een aardig idee bij welke uitgeverij je werkt, vandaag mijn on topic vraag aan jou: hoe ervaar jij de concurrentie met andere professionele uitgevers? Ik denk dan aan SDU en consorten. Of zit ik verkeerd en is dat niet dezelfde tak van sport?
pi_187956484
Verkopen jullie ook bulk abbo's?
Ik denk dat het een goed concept is voor niche informatie. Ik zat laatst bij Nuon en daar had hele bedrijf toegang tot Energetica, ik denk dat je voor dat bedrag 5 full timers kunt inhure.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:05:46 #72
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187963972
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is best veel :o
Zijn de anderen dan zo slecht? Of zijn er dan maar weinig mensen in dienst? Of te weinig? Of juist genoeg, want het is ook onderdeel van je werk? (losstaand van dat je het ook gewoon leuk vindt om te doen)

Maar het is niet echt jouw blad toch? Als in eigenaarsschap?
Hoeveel inbreng heeft de eigenaar eigenlijk nog?
Volgens mij precies genoeg :D Als in: ik vind schrijven ontzettend leuk en als dat geen onderdeel was van mijn functie, zou ik iets anders gaan zoeken. En de rest is ook prima hoor, we hebben gewoon een duidelijk taakverdeling, allemaal andere expertises en allemaal andere contacten. Werkt prima zo!

En nee, ik ben niet de eigenaar van de uitgeverij en dus technisch gezien ook niet de eigenaar van het blad. In de praktijk hebben we wel een duidelijke strategie, maar bepaal ik wat er in het blad komt en of het naar de drukker mag. Ik heb dus weinig 'last' van mijn baas of van de uitgever zelf.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:08:10 #73
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187963990
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:52 schreef KimJong-un het volgende:
Wellicht niet zo'n relevante vraag omdat jullie voornamelijk online en tijdschriften doen, maar misschien kun je toch wat duidelijkheid geven:
Waarom wordt met ieder boek ook niet een e-book uitgegeven en kan ik, als ik een hardcopy boek koop, niet gratis het e-book erbij krijgen?
Voor mijn gevoel koop ik het verhaal, een digitale kopie daarvan kost de uitgeverij niets/weinig extra. Hoe kijkt een uitgeverij daartegenaan? Ik kan mij er ontzettend aan irriteren als het e-book op Bol.com of Amazon duurder is dan een hardcopy boek. Ook als er geen e-book blijkt te zijn van het boek dan is mijn irritatie hoog.

Ik heb eens een schrijver benaderd met de vraag: waarom is er geen e-book van jouw boeken? Het verhaal is al digitaal en converteren naar .epub is echt niet zo moeilijk. Zijn reactie: Mijn uitgever bepaalt dat een e-book pas wordt uitgegeven 5 jaar nadat het boek op papier is gedrukt. Uitzonderingen daar gelaten.
Kun jij hier licht op werpen?
Dit ligt buiten mijn vakgebied (al onze abonnees kunnen het blad overigens ook digitaal lezen), maar ik snap het wel. Een e-book is enorm fraudegevoelig. Het is echt poepsimpel om dat aan anderen door te sturen, die vervolgens geen papieren boek meer kopen.

Daar komt bij dat de kosten voor de papieren boeken al gemaakt zijn. Die moeten terugverdiend worden. Als mensen een e-book kopen (of downloaden/jatten/doorgestuurd krijgen), kopen ze geen papieren boek meer. Dat drukt de 'al een miljoen keer verkocht'-cijfers én de opbrengsten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:12:23 #74
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187964044
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:20 schreef underground1009 het volgende:
Ik las hier eerder iets over teksten van wetenschappers moeten versimpelen en vervolgens “de professionals die onze teksten lezen willen hapklare brokjes informatie over de wetgeving”. Misschien komt het door mijn rechtenstudie maar versimpelde informatie over wetten /=/ professionals wat mij betreft :’) Het zijn wellicht professionals op hun eigen werkterrein, maar als je informatie over die wetten versimpeld aangereikt moet krijgen om het te kunnen snappen ben je op dat gebied dus een leek.

Verder heb ik wel een aardig idee bij welke uitgeverij je werkt, vandaag mijn on topic vraag aan jou: hoe ervaar jij de concurrentie met andere professionele uitgevers? Ik denk dan aan SDU en consorten. Of zit ik verkeerd en is dat niet dezelfde tak van sport?
Ik vind dat je te kort door de bocht redeneert. Jij bent WO-opgeleid en hebt geleerd je door wetteksten te worstelen. Maar een mbo'er die op de administratie zit het BW wetboek, de eventuele cao én de arbeidsovereenkomst onder z'n neus schuiven en 'succes' zeggen, is niet reëel. Die mensen hebben wel wat beters te doen (namelijk al hun dagelijkse werkzaamheden) om de gedrochten van wetten te gaan zitten uitpluizen en te bedenken wat dat betekent voor hun werk.

Voorbeeldje:

De Wet aanpak schijnconstructies: was een wet die allerlei wijzigingen doorvoerde in onder meer de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag, de Wet financiering sociale verzekeringen enz... Als je als werkzame professional (die het dagelijks druk zat heeft!) al die wetten moet doorwerken met de WAS ernaast om uit te zoeken wat er precies gaat veranderen, kom je aan je eigen werk niet meer toe en is de kans op fouten groot, simpelweg omdat je niet opgeleid bent om dat werk te doen. Bovendien zitten er nogal eens dubbelzinnigheden in wetgeving en is er ook nog onderscheid tussen dwingend, semidwingend, driekwartdwingend... enz. En dat is gewoon heel ingewikkeld.

Vergelijking: een verzorgende aan een bed die po's leegt, mensen wast en voor ze zorgt, hoeft ook geen wetenschappelijk onderzoek over anatomie te kunnen snappen. Maar moet wel weten wat dat onderzoek voor praktische consequenties voor het dagelijks werk heeft.


Wat je concurrentievraag betreft: die beantwoord ik liever niet al te specifiek (we hebben daar natuurlijk een visie op, maar die is vertrouwelijk). Laat ik vooropstellen dat ik me op geen enkele manier bedreigd voel. Ik vind (en oh, dit klinkt heel arrogant, maar ik zeg het toch) dat wij de beste zijn. En de positie die we in de markt hebben, bevestigt dat.

Overigens zou ik het prettig vinden als je niet deelt waar je denkt dat ik werk. Oke?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:14:21 #75
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187964062
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:11 schreef raptorix het volgende:
Verkopen jullie ook bulk abbo's?
Ik denk dat het een goed concept is voor niche informatie. Ik zat laatst bij Nuon en daar had hele bedrijf toegang tot Energetica, ik denk dat je voor dat bedrag 5 full timers kunt inhure.
Zeker, dat is een groot deel van ons bedrijf. Net als incompany-opleidingen enzo. Houd ik me alleen niet mee bezig, ik ga alleen over de inhoud :D
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:15:40 #76
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187964077
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik vind dat je te kort door de bocht redeneert. Jij bent WO-opgeleid en hebt geleerd je door wetteksten te worstelen. Maar een mbo'er die op de administratie zit het BW wetboek, de eventuele cao én de arbeidsovereenkomst onder z'n neus schuiven en 'succes' zeggen, is niet reëel. Die mensen hebben wel wat beters te doen (namelijk al hun dagelijkse werkzaamheden) om de gedrochten van wetten te gaan zitten uitpluizen en te bedenken wat dat betekent voor hun werk.

Voorbeeldje:

De Wet aanpak schijnconstructies: was een wet die allerlei wijzigingen doorvoerde in onder meer de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag, de Wet financiering sociale verzekeringen enz... Als je als werkzame professional (die het dagelijks druk zat heeft!) al die wetten moet doorwerken met de WAS ernaast om uit te zoeken wat er precies gaat veranderen, kom je aan je eigen werk niet meer toe en is de kans op fouten groot, simpelweg omdat je niet opgeleid bent om dat werk te doen. Bovendien zitten er nogal eens dubbelzinnigheden in wetgeving en is er ook nog onderscheid tussen dwingend, semidwingend, driekwartdwingend... enz. En dat is gewoon heel ingewikkeld.

Vergelijking: een verzorgende aan een bed die po's leegt, mensen wast en voor ze zorgt, hoeft ook geen wetenschappelijk onderzoek over anatomie te kunnen snappen. Maar moet wel weten wat dat onderzoek voor praktische consequenties voor het dagelijks werk heeft.

Wat je concurrentievraag betreft: die beantwoord ik liever niet al te specifiek (we hebben daar natuurlijk een visie op, maar die is vertrouwelijk). Laat ik vooropstellen dat ik me op geen enkele manier bedreigd voel. Ik vind (en oh, dit klinkt heel arrogant, maar ik zeg het toch) dat wij de beste zijn. En de positie die we in de markt hebben, bevestigt dat.

Overigens zou ik het prettig vinden als je niet deelt waar je denkt dat ik werk. Oke?
Aanvulling:

Hier komt nog bij dat wij uren per week besteden aan bijhouden wat er aan Kamerbrieven, wetsvoorstellen, internetconsultaties, lagere regelgeving enzovoorts langskomt. Daar heeft een vakprofessional de tijd niet voor.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187973564
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 13:16 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Of gewoon zelf uitgeven, da's helemaal niet supermoeilijk of duur tegenwoordig.
En aan wat voor prijzen denk je dan bij "niet duur"?

En een hele basic vraag: Hoeveel uur maak je per dag en gemiddeld per week?
pi_187977827
Wat geef je zoal uit per maand?
Het beste adres voor al uw primeurs!
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:50:06 #79
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187981601
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 19:58 schreef Moofasah het volgende:

[..]

En aan wat voor prijzen denk je dan bij "niet duur"?

En een hele basic vraag: Hoeveel uur maak je per dag en gemiddeld per week?
Het verschilt per partij, maar kijk bijvoorbeeld eens bij boekscout. Een paar honderd euro zou genoeg moeten zijn.

En basic antwoord: ik werk 32 uur per week (eigenlijk 36, maar 4 uur ouderschapsverlof). Dat zijn 4 dagen van 8 uur. Op dagen als Prinsjesdag en met een regeerakkoord enzo gaan we daar dik overheen en ook op deadlinedagen red ik dat meestal niet.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  donderdag 18 juli 2019 @ 07:51:09 #80
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187981615
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:44 schreef Scorpion_17 het volgende:
Wat geef je zoal uit per maand?
Elke vier weken een vakblad, dan wekelijks nieuwsbrieven, dagelijks webnieuws, wat extra uitgaven die we ernaast maken, zes keer per jaar boekjes over specifieke onderwerpen... en dan vergeet ik echt nog wel dingen te noemen nu.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187986592
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:12 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik vind dat je te kort door de bocht redeneert. Jij bent WO-opgeleid en hebt geleerd je door wetteksten te worstelen. Maar een mbo'er die op de administratie zit het BW wetboek, de eventuele cao én de arbeidsovereenkomst onder z'n neus schuiven en 'succes' zeggen, is niet reëel. Die mensen hebben wel wat beters te doen (namelijk al hun dagelijkse werkzaamheden) om de gedrochten van wetten te gaan zitten uitpluizen en te bedenken wat dat betekent voor hun werk.

Voorbeeldje:

De Wet aanpak schijnconstructies: was een wet die allerlei wijzigingen doorvoerde in onder meer de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag, de Wet financiering sociale verzekeringen enz... Als je als werkzame professional (die het dagelijks druk zat heeft!) al die wetten moet doorwerken met de WAS ernaast om uit te zoeken wat er precies gaat veranderen, kom je aan je eigen werk niet meer toe en is de kans op fouten groot, simpelweg omdat je niet opgeleid bent om dat werk te doen. Bovendien zitten er nogal eens dubbelzinnigheden in wetgeving en is er ook nog onderscheid tussen dwingend, semidwingend, driekwartdwingend... enz. En dat is gewoon heel ingewikkeld.

Vergelijking: een verzorgende aan een bed die po's leegt, mensen wast en voor ze zorgt, hoeft ook geen wetenschappelijk onderzoek over anatomie te kunnen snappen. Maar moet wel weten wat dat onderzoek voor praktische consequenties voor het dagelijks werk heeft.


Wat je concurrentievraag betreft: die beantwoord ik liever niet al te specifiek (we hebben daar natuurlijk een visie op, maar die is vertrouwelijk). Laat ik vooropstellen dat ik me op geen enkele manier bedreigd voel. Ik vind (en oh, dit klinkt heel arrogant, maar ik zeg het toch) dat wij de beste zijn. En de positie die we in de markt hebben, bevestigt dat.

Overigens zou ik het prettig vinden als je niet deelt waar je denkt dat ik werk. Oke?
Dat laatste spreekt voor zich wat mij betreft maar bij dezen: afgesproken ;) Ik kwam het zelf op het spoor overigens door een collega van je die bepaalde locaties noemde, daardoor was het erg makkelijk te herleiden.

Ik ben volledig met je eens overigens dat het voor die mbo’er lastig is om zich door die wetten te worstelen en daarom zijn jullie een enorme uitkomst (en gaat de business erg lekker natuurlijk!). Wat mijn punt nu is, dat volgens mij die mbo’er dan niet in jouw woorden “een professional” genoemd mag worden omdat hij die ondersteuning nodig heeft. Dat is prima, daar is niets mis mee, maar de professional is de WO-opgeleide jurist die zich met alle plezier door die “gedrochten van wetten worstelt” :D

Die concurrentiepositie zet jullie zeker stevig in de markt, ik ben zelf een tevreden gebruiker van jullie diensten dus chapeau ;)
  donderdag 18 juli 2019 @ 14:42:05 #82
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187986998
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:21 schreef underground1009 het volgende:

[..]

Dat laatste spreekt voor zich wat mij betreft maar bij dezen: afgesproken ;) Ik kwam het zelf op het spoor overigens door een collega van je die bepaalde locaties noemde, daardoor was het erg makkelijk te herleiden.

Ik ben volledig met je eens overigens dat het voor die mbo’er lastig is om zich door die wetten te worstelen en daarom zijn jullie een enorme uitkomst (en gaat de business erg lekker natuurlijk!). Wat mijn punt nu is, dat volgens mij die mbo’er dan niet in jouw woorden “een professional” genoemd mag worden omdat hij die ondersteuning nodig heeft. Dat is prima, daar is niets mis mee, maar de professional is de WO-opgeleide jurist die zich met alle plezier door die “gedrochten van wetten worstelt” :D

Die concurrentiepositie zet jullie zeker stevig in de markt, ik ben zelf een tevreden gebruiker van jullie diensten dus chapeau ;)
Tjah, daarover verschillen we dan van mening. Ik vind iemand die werkt in een bepaald veld en daar goed in is, een professional. Hij is ervoor opgeleid en krijgt ervoor betaald, hij is geen hobbyist ofzo. En de gemiddelde jurist kan geen loonberekening uitvoeren en heeft dus gewoon echt heel andere kwaliteiten en competenties nodig voor zijn werk.

Is geen enkele mbo'er dan een professional volgens jou? Dus de architect van een huis wel, maar de aannemer niet? Omdat die de tekening niet had kunnen maken? Terwijl de architect geen huis kan bouwen... ?
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187993365
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 14:42 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Is geen enkele mbo'er dan een professional volgens jou? Dus de architect van een huis wel, maar de aannemer niet? Omdat die de tekening niet had kunnen maken? Terwijl de architect geen huis kan bouwen... ?
Goede vraag. En het feit dat je de vraag stelt zegt iets over je mentaliteit, die overigens positief op mij overkomt :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')