Neo-nazi's zorgen al jaren niet voor geweld. Daarvoor moet je bij onze vriendelijke immigranten zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:17 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand die zwart is het risico loopt aangevallen te worden voor nazi's, niet dat hij heilig is o.i.d.
[..]
Ik snap je punt, maar dat is in mijn ogen het verschil tussen een nazi die demonstreert en een racist. Ik vind ook niet dat iemand die racistische dingen op Facebook roept of denkt moet aanvallen. Echter, een nazi die aan het demonstreren is, is wellicht op dat moment niet gewelddadig, maar is aan het werk om een samenleving of 'sfeer' aan te moedigen waarin het gebruik van geweld tegen minderheden normaal is; "de joden proberen ons te ontvolken d.m.v. immigratie uit Afrika, dus moeten we ze vermoorden/verjagen met geweld". Het geweld van nazi's is structureel en geen exces, maar per definitie onderdeel van hun ideologie.
Deels mee eens, maar hoe vaak zie je zo'n echte protesterende nazi groep nou nog? En hoe groot zijn ze dan? Honderd man maximaal ofzo... Daar maak ik me niet zo druk om.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:17 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand die zwart is het risico loopt aangevallen te worden door nazi's, niet dat hij heilig is o.i.d.
[..]
Ik snap je punt, maar dat is in mijn ogen het verschil tussen een nazi die demonstreert en een racist. Ik vind ook niet dat iemand die racistische dingen op Facebook roept of denkt moet aanvallen. Echter, een nazi die aan het demonstreren is, is wellicht op dat moment niet gewelddadig, maar is aan het werk om een samenleving of 'sfeer' aan te moedigen waarin het gebruik van geweld tegen minderheden normaal is; "de joden proberen ons te ontvolken d.m.v. immigratie uit Afrika, dus moeten we ze vermoorden/verjagen met geweld". Het geweld van nazi's is structureel en geen exces, maar per definitie onderdeel van hun ideologie.
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:19 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Neo-nazi's zorgen al jaren niet voor geweld. Daarvoor moet je bij onze vriendelijke immigranten zijn.
NRC Handelsblad - AIVD: Extreem-rechts steeds agressieverquote:Extreem-rechts in Nederland maakt sinds 2014 een lichte opleving door, signaleert de AIVD. Dat is niet zozeer terug te zien in het aantal geweldsincidenten. Dat blijft met enkele tientallen per jaar relatief beperkt, zeker in vergelijking met Duitsland, waar rechts-extremisten jaarlijks zo’n 1.600 geweldsincidenten plegen. Maar extreem-rechts manifesteert zich wel steeds agressiever en opruiender. „Vaker dan voorheen worden uitspraken gedaan die geweld aanmoedigen en verheerlijken tegen met name moslims en de overheid.”
Rechts-extremisten proberen bovendien wapenvergunningen te bemachtigen, om legaal een vuurwapen te kunnen aanschaffen. Deze „fascinatie voor wapens” hoeft echter niet te betekenen dat zij daadwerkelijk bereid zijn geweld te plegen, nuanceert de AIVD.
PBS - Rise of anti-semitism elevates fear in Francequote:Every Saturday for the past eight months thousands of people have donned yellow road-safety vests and marched on the streets of Paris and other cities in France. The so-called Yellow Vest protests. What began as and remains a mostly economic campaign against high fuel taxes has evolved into a more wide-ranging anti-establishment protest — sometimes violent — targeting policemen, journalists, the wealthy, the French president. But what's shocked many here in France is that they've also at times targeted jews.
TRT World - 'Far-right groups are arming themselves': Belgian Secret Servicequote:The Belgian Intelligence Service (VSSE) reported that in Western Europe the extreme right is changing, with some right-wing leaders calling for their militants to receive training in weapons handling and acquire guns through both legal and illegal means.
The information is based on the agency's research (klik - Franstalig)during 2018.
quote:Op maandag 15 juli 2019 19:24 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Go back home to your own country, wel grappig gezien 3 van de 4 gewoon uit de VS komt. Trump is zelf ook nakomeling van een immigrant. Dus die oranje baviaan moet sowieso al helemaal niet zulk soort tweets de wereld in gooien met zn kinderhandjes.
Heel leuk al dir cijfers. Als ik hier in Den Haag door de straten fiets zie ik alleen immigranten en islamieten. Ben zelfs nog nooit een neo-nazi tegengekomen.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:41 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
[..]
NRC Handelsblad - AIVD: Extreem-rechts steeds agressiever
[ afbeelding ]
BBC - Far-right terror poses 'biggest threat' to the north of England
[..]
PBS - Rise of anti-semitism elevates fear in France
[..]
TRT World - 'Far-right groups are arming themselves': Belgian Secret Service
Verder nog:
- de moord op Jo Cox, Labour-politicus in Engeland, door een rechtsextremist.
- de moord op Walter Lübcke, CDU-politicus in Duitsland, door een rechtsextremist
- de moord op tientallen sociaaldemocratische tieners in Noorwegen, door een rechtsextremist (Breivik)
- Christchurch, het overhoop schieten van een moskee in Australië door een rechtsextremist
- Charleston, het overhoop schieten van een 'zwarte' kerk door een rechtsextremist
Verder in de categorie Amerika:
[ afbeelding ]
Maar goed, alleen immigranten zijn gewelddadig, toch?
Dit TS... is hoe schaken met een duif eruit ziet.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Heel leuk al dir cijfers. Als ik hier in Den Haag door de straten fiets zie ik alleen immigranten en islamieten. Ben zelfs nog nooit een neo-nazi tegengekomen.
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke blanke kotst op dat volk. Ze zullen het niet toegeven maar ik doe het wel.
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke blanke kotst op dat volk. Ze zullen het niet toegeven
Eens. Ik ook.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
...
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke blanke kotst op dat volk. Ze zullen het niet toegeven maar ik doe het wel.
Schat van me, neo nazi's zijn extremisten. Zoals voor alle extremisten geld voldoen hun ook aan het beeld van grensoverschrijdend gedrag. Zonder dat zouden het geen extremisten zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:19 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Neo-nazi's zorgen al jaren niet voor geweld. Daarvoor moet je bij onze vriendelijke immigranten zijn.
In Duitsland? Veelste vaak, zeker in oost Duitsland.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:21 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Deels mee eens, maar hoe vaak zie je zo'n echte protesterende nazi groep nou nog? En hoe groot zijn ze dan? Honderd man maximaal ofzo... Daar maak ik me niet zo druk om.
Maar die vochten tegen de Russen en die zijn ook slecht volgens de NOS, dus nu weet ik niet meer wie goed zijnquote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:25 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
In Duitsland? Veelste vaak, zeker in oost Duitsland.
Hier ook nog wel, alhoewel het hier sinds de jaren '70 gelukkig een stuk minder is.
Kijk naar Italie, net potjanodorie een raket ingenomen van gasten die lekker met de nazi vlag zwaaide terwijl ze gevochten hebben in de Oekraine.
Naast de andere wapens die ingenomen zijn...
Zo zijn er meerdere groepen die heulen met nazi overtuigingen die of al geweld gebruiken of bezig zijn met het verzamelen van mankracht en wapens.
Nou ja als je tegen vier mensen zegt dat ze eerst hun eigen land eens moeten fixen, voor ze kritiek hebben op het 'mooiste land ter wereld', terwijl drie van die mensen uit dat 'mooiste land ter wereld' komen (eentje met wortels van ver voor er ooit een blanke rondliep), enkel omdat ze een andere huidskleur hebben, dan is dat klassiek racisme. Dat is geen redelijke kritiek, dat is de associatie niet-blank = buitenlander. Een associatie waar je in Nederland al kritisch op kunt zijn, maar in de VS, een land dat historisch gemengd is, is het gewoon idioot en alleen maar verdedigbaar met een racistisch wereldbeeld.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Was niets racistisch aan. Het is meer dat iedere vorm van kritiek jegens mensen met een kleurtje meteen door hysterisch links als racisme wordt geframed.
quote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Waarom haten op nazi's? Dat zijn ook gewoon mensen hoor![]()
Discriminatie op basis van politieke voorkeur
En dan ook nog alle nazi's over een kam scheren![]()
Heel gek idee van mij, maar ik denk dat cijfers iets betrouwbaarder zijn dan jouw zwaar anekdotale 'bewijs'quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Heel leuk al dir cijfers. Als ik hier in Den Haag door de straten fiets zie ik alleen immigranten en islamieten. Ben zelfs nog nooit een neo-nazi tegengekomen.
quote:Op maandag 15 juli 2019 21:15 schreef PiyeReloaded het volgende:
[..]
Dit TS... is hoe schaken met een duif eruit ziet.
Nope, dat is gecorrigeerd, was andersom. Vochten bij pro russisch.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 10:36 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar die vochten tegen de Russen en die zijn ook slecht volgens de NOS, dus nu weet ik niet meer wie goed zijn
Als je dan toch lijstjes gaat posten:quote:Op maandag 15 juli 2019 20:41 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
[..]
NRC Handelsblad - AIVD: Extreem-rechts steeds agressiever
[ afbeelding ]
BBC - Far-right terror poses 'biggest threat' to the north of England
[..]
PBS - Rise of anti-semitism elevates fear in France
[..]
TRT World - 'Far-right groups are arming themselves': Belgian Secret Service
Verder nog:
- de moord op Jo Cox, Labour-politicus in Engeland, door een rechtsextremist.
- de moord op Walter Lübcke, CDU-politicus in Duitsland, door een rechtsextremist
- de moord op tientallen sociaaldemocratische tieners in Noorwegen, door een rechtsextremist (Breivik)
- Christchurch, het overhoop schieten van een moskee in Australië door een rechtsextremist
- Charleston, het overhoop schieten van een 'zwarte' kerk door een rechtsextremist
Verder in de categorie Amerika:
[ afbeelding ]
Maar goed, alleen immigranten zijn gewelddadig, toch?
geo-verdrijf of ge-overdrijf?quote:Op maandag 15 juli 2019 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Je geoverdrijf over 'genocide' en 'minderheden wil vermoorden'
Waarschijnlijk zegt meneer terecht, zeker gezien wat hij in zijn werk allemaal moet verduren van die knakkers, dat de massa-immigratie NL nou niet echt positief verbeterd.
Daar maak jij dan gelijk GENOCIDE MINDERHEDEN VERMOORDEN PANIEK PEEUW PEEUW van.
Zoals je van je Amerikaanse voorbeelden op Twitter hebt geleerd.
Is hij moslim?quote:Op maandag 15 juli 2019 11:00 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Lekker praten over hoe de joden homoseksualiteit proberen te pushen, zijn gewoon hele normale meningen toch?Wanneer mag je iemand een nazi noemen volgens jou?
Ga weg mapimaquote:Op woensdag 17 juli 2019 16:44 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
Toch dapper van TS om hier zo'n klacht te plaatsen. Met al die altright trollen zul je nu wel ondertussen de nodige haat DMs hebben ontvangen.
Mijn en dijn is niet je sterkste kant hè?quote:Op maandag 15 juli 2019 10:21 schreef CharlesKinbote het volgende:
Ken een stelletje krakers die onder dit voorwendsel ook een extreem-rechts persoon in hun pand hebben laten wonen.
Dat is BoTheParakeet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |