Was niets racistisch aan. Het is meer dat iedere vorm van kritiek jegens mensen met een kleurtje meteen door hysterisch links als racisme wordt geframed.quote:Op maandag 15 juli 2019 10:36 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Weer lekker zaken aan het downplayen kerel? Trump heeft zich ook weer lekker racistisch geuit tegenover een aantal democraten.
Go back home to your own country, wel grappig gezien 3 van de 4 gewoon uit de VS komt. Trump is zelf ook nakomeling van een immigrant. Dus die oranje baviaan moet sowieso al helemaal niet zulk soort tweets de wereld in gooien met zn kinderhandjes.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:19 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Was niets racistisch aan. Het is meer dat iedere vorm van kritiek jegens mensen met een kleurtje meteen door hysterisch links als racisme wordt geframed.
quote:Op maandag 15 juli 2019 19:24 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Go back home to your own country, wel grappig gezien 3 van de 4 gewoon uit de VS komt. Trump is zelf ook nakomeling van een immigrant. Dus die oranje baviaan moet sowieso al helemaal niet zulk soort tweets de wereld in gooien met zn kinderhandjes.
@AdolfHitler je hebt een fan?quote:Op maandag 15 juli 2019 10:21 schreef CharlesKinbote het volgende:
Een goede vriendin van me date een politieagent die het, op zijn zachtst gezegd, niet zo op mensen met een ander kleurtje, homoseksuelen en joden heeft. Sinds dit geschiedt is heb ik haar zelf nog niet gesproken, maar ik zag wel haar zus op een feestje afgelopen weekend. We hadden het hier kort over, en haar zus vertelde aan mij dat die jongen langs was gekomen bij hen thuis. "Ja ik weet het niet, voor de rest is het een hele aardige jongen, hoor!"Alsof het willen genocideren van complete bevolkingsgroepen niet best wel veel over jou als persoon zegt
![]()
Spreekt tevens ook voor zich dat ik, als persoon die zeker niet vies is van een beetje man-op-manactie op het toilet van bistro 'Croquant' op een zaterdagavond, gevolgen zal moeten nemen m.b.t. onze vriendschap wanneer ze een jongen blijft daten die niet alleen minderheden wil vermoorden, maar zich in een machtspositie bevindt waarin hij dit soort batshit-ideeën kan uitvoeren.
Klacht: Vriendin date nazi
Klacht: De uitspraak "Hij is een nazi, maar voor de rest is hij wel aardig"... Ken een stelletje krakers die onder dit voorwendsel ook een extreem-rechts persoon in hun pand hebben laten wonen.
Bonusklacht: A.C.A.B.
Als ik dat citaat Google kom ik alleen op een dode Reddit-link uit. Maar is verder ook niet heel relevant voor de discussie die gaande was.quote:Op maandag 15 juli 2019 14:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
"Despite threats from Göring, loudly uttered to Schacht’s attorney, to get even, Schacht testified on May 3 [at Nuremberg] that Göring used to appear dressed as the emperor Nero, wearing lipstick, rouge, and nail polish. (Göring hotly denied the lipstick, talking that evening with Dr. Gilbert.)"
Ik heb hier geen toegang tot de rechtbankverslagen uit Neurenberg, maar daar staat het dus en verder vind ik via gooofle wel 11.000 referenties naar bijv het nagellakken van goering.
Vind jij het aanvallen van nazi's op demonstraties (daadwerkelijke nazi's zoals bv. de NVU, los van de "antifa'ers" die komen rellen op een PVV-demo) moreel gelijkwaardig aan het aanvallen van mensen op straat vanwege hun huidskleur, gender of seksuele geaardheid?quote:Op maandag 15 juli 2019 19:14 schreef MadJackthePirate het volgende:
Maar snap TS wel hoor, zou zelf bijvoorbeeld ook geen antifa tuig in mijn persoonlijke kring willen
Zolang die NVU types het bij schreeuwen en denken houden wel ja. Maar het was niet te serieus, het zijn beiden agressieve tokkies.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:48 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Als ik dat citaat Google kom ik alleen op een dode Reddit-link uit. Maar is verder ook niet heel relevant voor de discussie die gaande was.
[..]
Vind jij het aanvallen van nazi's op demonstraties (daadwerkelijke nazi's zoals bv. de NVU, los van de "antifa'ers" die komen rellen op een PVV-demo) moreel gelijkwaardig aan het aanvallen van mensen op straat vanwege hun huidskleur, gender of seksuele geaardheid?
NVU'ers zijn normale mensen en beslist geen tokkies.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zolang die NVU types het bij schreeuwen en denken houden wel ja. Maar het was niet te serieus, het zijn beiden agressieve tokkies.
Hahaha.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:57 schreef SVW6. het volgende:
[..]
NVU'ers zijn normale mensen en beslist geen tokkies.
Bijzonder vind ik dat, aangezien iemand die zwart is er niet voor kiest om zwart te zijn en een nazi er wél voor kiest om nazi te zijn en andere mensen op straat aan te vallen.quote:Op maandag 15 juli 2019 19:53 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Zolang die NVU types het bij schreeuwen en denken houden wel ja. Maar het was niet te serieus, het zijn beiden agressieve tokkies.
moest hieraan denkenquote:Op maandag 15 juli 2019 19:57 schreef SVW6. het volgende:
[..]
NVU'ers zijn normale mensen en beslist geen tokkies.
Constant Kusters is nog redelijk beschaafd. Je zou die debiel van Powned toch een stel tyfusklappen willen geven.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:01 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Bijzonder vind ik dat, aangezien iemand die zwart is er niet voor kiest om zwart te zijn en een nazi er wél voor kiest om nazi te zijn en andere mensen op straat aan te vallen.
[..]
moest hieraan denken
Maar misschien scheld die persoon die zwart is wel z'n vrouw uit thuis. Zo zijn er zoveel mensen die onbeschofte/kwetsende dingen zeggen die niet meteen racistisch zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:01 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Bijzonder vind ik dat, aangezien iemand die zwart is er niet voor kiest om zwart te zijn en een nazi er wél voor kiest om nazi te zijn en andere mensen op straat aan te vallen.
Ik bedoel dat iemand die zwart is het risico loopt aangevallen te worden door nazi's, niet dat hij heilig is o.i.d.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Maar misschien scheld die persoon die zwart is wel z'n vrouw uit thuis. Zo zijn er zoveel mensen die onbeschofte/kwetsende dingen zeggen die niet meteen racistisch zijn.
Ik snap je punt, maar dat is in mijn ogen het verschil tussen een nazi die demonstreert en een racist. Ik vind ook niet dat iemand die racistische dingen op Facebook roept of denkt moet aanvallen. Echter, een nazi die aan het demonstreren is, is wellicht op dat moment niet gewelddadig, maar is aan het werk om een samenleving of 'sfeer' aan te moedigen waarin het gebruik van geweld tegen minderheden normaal is; "de joden proberen ons te ontvolken d.m.v. immigratie uit Afrika, dus moeten we ze vermoorden/verjagen met geweld". Het geweld van nazi's is structureel en geen exces, maar per definitie onderdeel van hun ideologie.quote:Maar zolang het binnen de wet is ga ik geen illegale acties aanmoedigen. Kijk als iemand op straat daadwerkelijk onschuldigen aanvalt mag diegene van mij een pak slaag krijgen. Maar als iemand alleen maar denkt bij mensen die langslopen "val toch dood man"... Dat vind ik niet ernstig.
Neo-nazi's zorgen al jaren niet voor geweld. Daarvoor moet je bij onze vriendelijke immigranten zijn.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:17 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand die zwart is het risico loopt aangevallen te worden voor nazi's, niet dat hij heilig is o.i.d.
[..]
Ik snap je punt, maar dat is in mijn ogen het verschil tussen een nazi die demonstreert en een racist. Ik vind ook niet dat iemand die racistische dingen op Facebook roept of denkt moet aanvallen. Echter, een nazi die aan het demonstreren is, is wellicht op dat moment niet gewelddadig, maar is aan het werk om een samenleving of 'sfeer' aan te moedigen waarin het gebruik van geweld tegen minderheden normaal is; "de joden proberen ons te ontvolken d.m.v. immigratie uit Afrika, dus moeten we ze vermoorden/verjagen met geweld". Het geweld van nazi's is structureel en geen exces, maar per definitie onderdeel van hun ideologie.
Deels mee eens, maar hoe vaak zie je zo'n echte protesterende nazi groep nou nog? En hoe groot zijn ze dan? Honderd man maximaal ofzo... Daar maak ik me niet zo druk om.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:17 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
Ik bedoel dat iemand die zwart is het risico loopt aangevallen te worden door nazi's, niet dat hij heilig is o.i.d.
[..]
Ik snap je punt, maar dat is in mijn ogen het verschil tussen een nazi die demonstreert en een racist. Ik vind ook niet dat iemand die racistische dingen op Facebook roept of denkt moet aanvallen. Echter, een nazi die aan het demonstreren is, is wellicht op dat moment niet gewelddadig, maar is aan het werk om een samenleving of 'sfeer' aan te moedigen waarin het gebruik van geweld tegen minderheden normaal is; "de joden proberen ons te ontvolken d.m.v. immigratie uit Afrika, dus moeten we ze vermoorden/verjagen met geweld". Het geweld van nazi's is structureel en geen exces, maar per definitie onderdeel van hun ideologie.
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:19 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Neo-nazi's zorgen al jaren niet voor geweld. Daarvoor moet je bij onze vriendelijke immigranten zijn.
NRC Handelsblad - AIVD: Extreem-rechts steeds agressieverquote:Extreem-rechts in Nederland maakt sinds 2014 een lichte opleving door, signaleert de AIVD. Dat is niet zozeer terug te zien in het aantal geweldsincidenten. Dat blijft met enkele tientallen per jaar relatief beperkt, zeker in vergelijking met Duitsland, waar rechts-extremisten jaarlijks zo’n 1.600 geweldsincidenten plegen. Maar extreem-rechts manifesteert zich wel steeds agressiever en opruiender. „Vaker dan voorheen worden uitspraken gedaan die geweld aanmoedigen en verheerlijken tegen met name moslims en de overheid.”
Rechts-extremisten proberen bovendien wapenvergunningen te bemachtigen, om legaal een vuurwapen te kunnen aanschaffen. Deze „fascinatie voor wapens” hoeft echter niet te betekenen dat zij daadwerkelijk bereid zijn geweld te plegen, nuanceert de AIVD.
PBS - Rise of anti-semitism elevates fear in Francequote:Every Saturday for the past eight months thousands of people have donned yellow road-safety vests and marched on the streets of Paris and other cities in France. The so-called Yellow Vest protests. What began as and remains a mostly economic campaign against high fuel taxes has evolved into a more wide-ranging anti-establishment protest — sometimes violent — targeting policemen, journalists, the wealthy, the French president. But what's shocked many here in France is that they've also at times targeted jews.
TRT World - 'Far-right groups are arming themselves': Belgian Secret Servicequote:The Belgian Intelligence Service (VSSE) reported that in Western Europe the extreme right is changing, with some right-wing leaders calling for their militants to receive training in weapons handling and acquire guns through both legal and illegal means.
The information is based on the agency's research (klik - Franstalig)during 2018.
quote:Op maandag 15 juli 2019 19:24 schreef pferdfahrer het volgende:
[..]
Go back home to your own country, wel grappig gezien 3 van de 4 gewoon uit de VS komt. Trump is zelf ook nakomeling van een immigrant. Dus die oranje baviaan moet sowieso al helemaal niet zulk soort tweets de wereld in gooien met zn kinderhandjes.
Heel leuk al dir cijfers. Als ik hier in Den Haag door de straten fiets zie ik alleen immigranten en islamieten. Ben zelfs nog nooit een neo-nazi tegengekomen.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:41 schreef CharlesKinbote het volgende:
[..]
[..]
NRC Handelsblad - AIVD: Extreem-rechts steeds agressiever
[ afbeelding ]
BBC - Far-right terror poses 'biggest threat' to the north of England
[..]
PBS - Rise of anti-semitism elevates fear in France
[..]
TRT World - 'Far-right groups are arming themselves': Belgian Secret Service
Verder nog:
- de moord op Jo Cox, Labour-politicus in Engeland, door een rechtsextremist.
- de moord op Walter Lübcke, CDU-politicus in Duitsland, door een rechtsextremist
- de moord op tientallen sociaaldemocratische tieners in Noorwegen, door een rechtsextremist (Breivik)
- Christchurch, het overhoop schieten van een moskee in Australië door een rechtsextremist
- Charleston, het overhoop schieten van een 'zwarte' kerk door een rechtsextremist
Verder in de categorie Amerika:
[ afbeelding ]
Maar goed, alleen immigranten zijn gewelddadig, toch?
Dit TS... is hoe schaken met een duif eruit ziet.quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Heel leuk al dir cijfers. Als ik hier in Den Haag door de straten fiets zie ik alleen immigranten en islamieten. Ben zelfs nog nooit een neo-nazi tegengekomen.
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke blanke kotst op dat volk. Ze zullen het niet toegeven maar ik doe het wel.
quote:Op maandag 15 juli 2019 20:54 schreef SVW6. het volgende:
[..]
Ik kan je wel vertellen dat bijna elke blanke kotst op dat volk. Ze zullen het niet toegeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |