twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:22I am not a fan of Bitcoin and other Cryptocurrencies, which are not money, and whose value is highly volatile and based on thin air. Unregulated Crypto Assets can facilitate unlawful behavior, including drug trade and other illegal activity.... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:23....Similarly, Facebook Libra’s “virtual currency” will have little standing or dependability. If Facebook and other companies want to become a bank, they must seek a new Banking Charter and become subject to all Banking Regulations, just like other Banks, both National... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:23...and International. We have only one real currency in the USA, and it is stronger than ever, both dependable and reliable. It is by far the most dominant currency anywhere in the World, and it will always stay that way. It is called the United States Dollar! reageer retweet
Bull market confirmed!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:40 schreef Ronald-Koeman het volgende:
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:22I am not a fan of Bitcoin and other Cryptocurrencies, which are not money, and whose value is highly volatile and based on thin air. Unregulated Crypto Assets can facilitate unlawful behavior, including drug trade and other illegal activity.... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:23....Similarly, Facebook Libra’s “virtual currency” will have little standing or dependability. If Facebook and other companies want to become a bank, they must seek a new Banking Charter and become subject to all Banking Regulations, just like other Banks, both National... reageer retweet
twitter:realDonaldTrump twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 02:15:23...and International. We have only one real currency in the USA, and it is stronger than ever, both dependable and reliable. It is by far the most dominant currency anywhere in the World, and it will always stay that way. It is called the United States Dollar! reageer retweet
Niet dat China nou zo staat te springen om een munt waar ze geen invloed op hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:52 schreef Dimachaerus het volgende:
lol the US OF A gaat hopeloos achterlopen
china world dominance is coming yo'
Ik zie in Wit-Rusland wel een goeie kandidaat. De baas daar wilde niet zo lang geleden een heel mining platform gaan bouwen naast zijn kernreactoren. Bitcoin mining met kernenergie.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet dat China nou zo staat te springen om een munt waar ze geen invloed op hebben. Eigenlijk geen één land van harte... want wat is er nou prettiger dan een munt die je zelf in de hand hebt en je zelf kunt bijdrukken? Het zal moeten komen van landen met gigantische inflatie (Venezuela, Turkije), landen die lijden onder sancties (Rusland, Iran) en landen die niet heel belangrijk zijn maar wel kansen zien voor een nieuwe industrie (Zwitserland, post-brexit VK, Baltische staten, belastingparadijzen).
Hoef ik mij binnenkort niet meer in slaap te huilen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ afbeelding ]
RSI Alts/BTCUSD is op een all time low. tijd voor alt season!
(this is not financial advice)
als t goed is niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:15 schreef poebz het volgende:
[..]
Hoef ik mij binnenkort niet meer in slaap te huilen?
China staat iig meer open voor blockchain technologie en stablecoinquote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:15 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Niet dat China nou zo staat te springen om een munt waar ze geen invloed op hebben. Eigenlijk geen één land van harte... want wat is er nou prettiger dan een munt die je zelf in de hand hebt en je zelf kunt bijdrukken? Het zal moeten komen van landen met gigantische inflatie (Venezuela, Turkije), landen die lijden onder sancties (Rusland, Iran) en landen die niet heel belangrijk zijn maar wel kansen zien voor een nieuwe industrie (Zwitserland, post-brexit VK, Baltische staten, belastingparadijzen).
Meestal wel, met af en toe een uitschieter. Maar het afgelopen jaar gaat alles omlaag.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
altseason of niet waves gaat meestal omlaag toch?
Wat een onzin. Bitfinex zal hun eigen coin wel even gaan delisten?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 09:23 schreef dready007 het volgende:
lees onderstaande link eens:
https://cointelegraph.com(...)rket-live-without-it
en alle problemen die momenteel spelen rond deze zogenaamde stablecoin, de fraude ed.
een exit scam zou zo maar eens kunnen.![]()
![]()
er gebeuren zoveel aparte dingen in de cryptowereld.
in dollars niet hoor.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:49 schreef poebz het volgende:
[..]
Meestal wel, met af en toe een uitschieter. Maar het afgelopen jaar gaat alles omlaag.
Als hij BUY BITCOIN tweet is het wachten tot hij een kogel kopt van een "loner".quote:Op vrijdag 12 juli 2019 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het maakt het allemaal weer een stukje legitiemer en meer mainstream. Maar goed, verder niets. Dat hij geen fan is is wel jammer maar begrijpelijk in zijn functie. Was wel leuk geweest als hij wel fan zou zijn.
Als je denkt dat dat de reden zou zijn overschat je de huidige relevantie van Bitcoin echt enorm.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:53 schreef Piva het volgende:
[..]
Als hij BUY BITCOIN tweet is het wachten tot hij een kogel kopt van een "loner".
Dat is de beste manier om Wit-Rusland in één generatie van hell hole naar ontwikkeld land te brengen. Niet onmogelijk (kijk Z korea) en zeker interessant om als leider te kunnen doen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik zie in Wit-Rusland wel een goeie kandidaat. De baas daar wilde niet zo lang geleden een heel mining platform gaan bouwen naast zijn kernreactoren. Bitcoin mining met kernenergie.
Er zijn presidenten voor minder goede redenen gestorven..quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:55 schreef KapBak het volgende:
Als je denkt dat dat de reden zou zijn overschat je de huidige relevantie van Bitcoin echt enorm.
Of als hij in 2000 wat geld in Google had gestoken. Of in 1990 in Apple. Of in 2005 in Facebook. Of in ASML bij de oprichting daarvan.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:58 schreef MaGNeT het volgende:
Trump
Als hij in 2011 wat geld in Bitcoin had gestoken had hij pas echt kunnen laten zien wat voor "visionair" het is.
Dat geloof ik best maar de beveiliging is nu wel wat anders dan toenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Er zijn presidenten voor minder goede redenen gestorven..
Als hij de positie van de USD als wereldmunt actief zou ondermijnen zit die kans er zeker in ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:53 schreef Piva het volgende:
[..]
Als hij BUY BITCOIN tweet is het wachten tot hij een kogel kopt van een "loner".
Heeft meer te maken met de relevantie van de dollar als wereldmunt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:55 schreef KapBak het volgende:
[..]
Als je denkt dat dat de reden zou zijn overschat je de huidige relevantie van Bitcoin echt enorm.
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Als hij de positie van de USD als wereldmunt actief zou ondermijnen zit die kans er zeker in ja.
Maar dat staat los van BTC.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Heeft meer te maken met de relevantie van de dollar als wereldmunt.
Ook dat heeft hij gemist.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:59 schreef KapBak het volgende:
[..]
Of als hij in 2000 wat geld in Google had gestoken. Of in 1990 in Apple. Of in 2005 in Facebook. Of in ASML bij de oprichting daarvan.
Ongelooflijk zwak argument natuurlijk.
Ik ben niet bekend met dit verhaal. De baas aka de president? Of één of andere oligarch?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:27 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik zie in Wit-Rusland wel een goeie kandidaat. De baas daar wilde niet zo lang geleden een heel mining platform gaan bouwen naast zijn kernreactoren. Bitcoin mining met kernenergie.
Dat kan, maar achteraf roepen dat iemand op moment X in asset Y had moeten investeren is gewoon flauwekul naar mijn mening.quote:
Denk dat ie hiernaar verwijst: https://coinidol.com/belarus-mine-bitcoin/quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit verhaal. De baas aka de president? Of één of andere oligarch?
Nobody knows more about cryptocurrencies than Trump does.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:03 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dat kan, maar achteraf roepen dat iemand op moment X in asset Y had moeten investeren is gewoon flauwekul naar mijn mening.
De beveiliging gaat je daar niet in helpen natuurlijk.. President zijn is een "zwaar" beroep. Zoek maar eens op voor de grap hoeveel het er niet gehaald hebben..quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:00 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dat geloof ik best maar de beveiliging is nu wel wat anders dan toen
Bitcoin is echt een minimaal dingetje van de hele finance wereld, dat is tof want we zijn nog heel vroeg, maar of het nou echt relevant is in verhouding met andere dingen waar Trump een keuze over maakt...
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit verhaal. De baas aka de president? Of één of andere oligarch?
https://bitcoinmagazine.n(...)tacenter-neerzetten/quote:De president van Wit-Rusland, Aleksandr Loekasjenko, wil een gigantisch datacenter in het land neerzetten voor het minen van bitcoin (BTC)
Mining is niet de manier om een hell hole naar een ontwikkeld land te brengen. Het is wel de manier om een hell hole een hell hole te houden en mensen aan de top heel rijk te maken. Lokale bevolking gaat daar waarschijnlijk niet van meeprofiteren want het is niet een industrie wat allerlei banen met zich meebrengt. Mining is ordinair energieslurpen en daar heb je weinig mensen voor nodig. Het is niet zoals bijv. een internet datacenter.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:58 schreef Piva het volgende:
[..]
Dat is de beste manier om Wit-Rusland in één generatie van hell hole naar ontwikkeld land te brengen. Niet onmogelijk (kijk Z korea) en zeker interessant om als leider te kunnen doen.
twitter:Rhythmtrader twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 12:56:11They warn bitcoin is used by criminals, but it's actually our best tool against them.A single year, the top three banks made:$1.1B in ATM fees$2.3B in maintenance fees$5.4B in overdraft feesThey make billions from those who don't have a choice, or any money to begin with. reageer retweet
Bron?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:11 schreef KapBak het volgende:
Nu ik toch even lekker op crypto aan het schijten ben.
Dit soort tweets:twitter:Rhythmtrader twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 12:56:11They warn bitcoin is used by criminals, but it's actually our best tool against them.A single year, the top three banks made:$1.1B in ATM fees$2.3B in maintenance fees$5.4B in overdraft feesThey make billions from those who don't have a choice, or any money to begin with. reageer retweet
![]()
![]()
En dan vergeten dat het bitcoin netwerk elk jaar 8 miljard moet betalen voor veiligheid![]()
Ja maar Lightning, wacht gewoon even 18 maandenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:11 schreef KapBak het volgende:
Nu ik toch even lekker op crypto aan het schijten ben.
Dit soort tweets:twitter:Rhythmtrader twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 12:56:11They warn bitcoin is used by criminals, but it's actually our best tool against them.A single year, the top three banks made:$1.1B in ATM fees$2.3B in maintenance fees$5.4B in overdraft feesThey make billions from those who don't have a choice, or any money to begin with. reageer retweet
![]()
![]()
En dan vergeten dat het bitcoin netwerk elk jaar 8 miljard moet betalen voor veiligheid![]()
Hij doelt vast op de 8,5 miljard Dollar aan BTC die jaarlijks gemined wordt (bij de huidige prijs)quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Bron?
Het netwerk en de manier hoe het is gebouwd zorgt voor één van de groenste grote industrieën. Miners willen zoveel mogelijk goedkope stroom, buyers of last resort ditdat. Ze zitten dus in gebieden waar de energie toch niet wordt gebruikt. Anders is de stroom er niet goedkoop.
Overigens is een decentraal netwerk onderhouden niet goedkoop, dat is ook nooit een argument. De (energie)kosten zijn ook geen tegenargument imo.
Waarom vind je dat een probleem?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:16 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij doelt vast op de 8,5 miljard Dollar aan BTC die jaarlijks gemined wordt (bij de huidige prijs)
De 3,6 miljard Dollar aan stroomkosten per jaar vind ik een groter probleem...
Issuance is nu iets van 22 miljoen per dag? Gooi daar de 1 miljoen aan fees bij en je zit op 8 miljard USD per jaar dat er aan Bitcoin uitgegeven moet worden om miners te betalen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:15 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Bron?
Het netwerk en de manier hoe het is gebouwd zorgt voor één van de groenste grote industrieën. Miners willen zoveel mogelijk goedkope stroom, buyers of last resort ditdat. Ze zitten dus in gebieden waar de energie toch niet wordt gebruikt. Anders is de stroom er niet goedkoop.
Overigens is een decentraal netwerk onderhouden niet goedkoop, dat is ook nooit een argument. De (energie)kosten zijn ook geen tegenargument imo.
Ah op die manier. En waarom is dat erg?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:17 schreef KapBak het volgende:
[..]
Issuance is nu iets van 22 miljoen per dag? Gooi daar de 1 miljoen aan fees bij en je zit op 8 miljard USD per jaar dat er aan Bitcoin uitgegeven moet worden om miners te betalen.
Zie editquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:18 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ah op die manier. En waarom is dat erg?
Dus?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Aangezien PoS coins dat voor een $500 per jaar aan stroomkosten kunnen doen.
Het grote verschil: aan bitcoin doe je vrijwillig mee.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:17 schreef KapBak het volgende:
[..]
Issuance is nu iets van 22 miljoen per dag? Gooi daar de 1 miljoen aan fees bij en je zit op 8 miljard USD per jaar dat er aan Bitcoin uitgegeven moet worden om miners te betalen.
Ik zeg overigens niet dat het een probleem is, maar als je bankiers gaat verwijten dat ze fees vragen is het natuurlijk apart niet erbij te vermelden dat het bitcoin (en ethereum, en monero, en litecoin) netwerk dat ook doen
Dit. Ik kan niet wachten tot ETH overgaat op PoS, zal binnenkort wel aangekondigd gaan worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:18 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Omdat PoS coins dat voor een $500 per jaar aan stroomkosten kunnen doen.
Huh?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:19 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het grote verschil: aan bitcoin doe je vrijwillig mee.
Aan het bankensysteem niet.
Lekker man, PoS.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:19 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Dit. Ik kan niet wachten tot ETH overgaat op PoS, zal binnenkort wel aangekondigd gaan worden.
Casper fork ftw
PoW is niet langer nodig, bitcoin kan prima een hardfork doen naar PoS, dan kunnen de miners uit en verspillen we minder stroomquote:
Dit vind ik wel een terecht en groot kritiekpunt op PoS. Maar laten we niet doen alsof daar in PoW niet ook enigszins sprake van is, je hebt fors kapitaal nodig om Bitcoin te minen.quote:
Nou ja, als je gelooft in een vrije markt is het geen verspillenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
PoW is niet langer nodig, bitcoin kan prima een hardfork doen naar PoS, dan kunnen de miners uit en verspillen we minder stroom
Waarin je elke week of maand moet innoveren om bij te blijven. Als je 1% van een PoS coin heb (als Waves bijvoorbeeld), heb je voor altijd 1% stemrecht op het netwerk.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:21 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een terecht en groot kritiekpunt op PoS. Maar laten we niet doen alsof daar in PoW niet ook enigszins sprake van is, je hebt fors kapitaal nodig om Bitcoin te minen.
Klopt, als je veel geld hebt, kan je veel minen. Ik zie niet in hoe dat anders is dan bij PoS.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:21 schreef KapBak het volgende:
[..]
Dit vind ik wel een terecht en groot kritiekpunt op PoS. Maar laten we niet doen alsof daar in PoW niet ook enigszins sprake van is, je hebt fors kapitaal nodig om Bitcoin te minen.
Mwauh... of gewoon state sponsered energie/vergunning moet krijgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarin je elke week of maand moet innoveren om bij te blijven.
Wat zorgt voor een gigantische verspilling van grondstoffen door het snelle afschrijven van apparatuur.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:21 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waarin je elke week of maand moet innoveren om bij te blijven.
Er is meer competitie bij PoW, bij PoS heb je een asset en je krijgt meer van dat asset. Bij PoW heb je externe factoren die je winst bepalen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, als je veel geld hebt, kan je veel minen. Ik zie niet in hoe dat anders is dan bij PoS.
Het grootste en meest decentrale netwerk op aarde beveiligen is geen verspilling.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zorgt voor een gigantische verspilling van grondstoffen door het snelle afschrijven van apparatuur.
Jij ziet niet in hoe het anders is dat je met een bepaalde zak met munten voor altijd een bepaald stemrecht hebt tegenover constante concurrentie?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:22 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Klopt, als je veel geld hebt, kan je veel minen. Ik zie niet in hoe dat anders is dan bij PoS.
Maar rechtvaardigt dat om jaarlijks voor $3.600.000.000 aan stroom weg te stoken? En dat is voor Bitcoin alleen...quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:23 schreef KapBak het volgende:
[..]
Er is meer competitie bij PoW, bij PoS heb je een asset en je krijgt meer van dat asset. Bij PoW heb je externe factoren die je winst bepalen.
Het grootste en meest decentrale netwerk op aarde is het internet.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:23 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Het grootste en meest decentrale netwerk op aarde beveiligen is geen verspilling.
De kosten van het minen is echt een non-argument. Je ziet hier zelf ook dagen lang aan energie te verspillen door je PC'tje aan te slingeren om hier mee te praten. Hoeveel denk je dat dat kost bij elkaar met zijn allen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar rechtvaardigt dat om jaarlijks voor $3.600.000.000 aan stroom weg te stoken? En dat is voor Bitcoin alleen...
Als je die zak munten nooit verkoopt... vraag / aanbod zal daar altijd invloed op blijven hebben, voor iedereen is er een punt waarop hij / zei verkoopt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:24 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Jij ziet niet in hoe het anders is dat je met een bepaalde zak met munten voor altijd een bepaald stemrecht hebt tegenover constante concurrentie?
Betalingsnetwerk dan. Grootste decentrale munt, valuta, whateverquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:24 schreef KapBak het volgende:
[..]
Het grootste en meest decentrale netwerk op aarde is het internet.
Tja... ik denk niet dat het aan mij is om dat te bepalen. Als iemand betaald voor die energie is het aan diegene om te bepalen wat ze er daarna mee doenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:24 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar rechtvaardigt dat om jaarlijks voor $3.600.000.000 aan stroom weg te stoken? En dat is voor Bitcoin alleen...
Ik denk dat je daar over 5 jaar ofzo ook pas iets over kan zeggen (over PoS). Misschien werkt het wel heel goed, misschien is het wel precies wat je zegt dat een paar whales steeds rijker worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:26 schreef aTypisch het volgende:
Proof of Work = kapitalisme
Wat Proof of Stake is weet ik niet.
Die zeggenschap ligt nu ook al bij mensen met geld, inclusief het dwarsbomen van zo'n hardfork.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:27 schreef aTypisch het volgende:
Waarom zou je als bitcoin naar een systeem over willen stappen waarin er méér zeggenschap gaat naar mensen met geld?
Waattttt? Dit is gewoon niet waar.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Die zeggenschap ligt nu ook al bij mensen met geld, inclusief het dwarsbomen van zo'n hardfork.
Daarom wordt bitcoin ook geen PoS.
Onzin, de miners zijn genaaid met de Segwit2x belofte. Daarom is BCH geboren. De grootste hashrate zit nog steeds in BTC, je doet alsof alle miners weg zijn gegaan...quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:30 schreef aTypisch het volgende:
Weet je nog rond Bitcoin Cash? De mensen met geld (de miners) wilde iets aanpassen. De nodes van het netwerk waren het daar niet mee eens.
Resultaat: die miners gaan een eigen coin doen met hun eigen regels. In bitcoin zijn miners helemaal niet de baas, in proof of stake wel.
Dit is een aanname vanuit jouw kant waar je geen bewijs voor hebt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:33 schreef aTypisch het volgende:
Top, je kunt voor altijd het percentage van jouw stemmen behouden.
Er was toen veel meer dan 51% mining power die vóór verandering waren, toch?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:34 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Onzin, de miners zijn genaaid met de Segwit2x belofte. Daarom is BCH geboren. De grootste hashrate zit nog steeds in BTC, je doet alsof alle miners weg zijn gegaan...
Er was een agreement (met 65% volgens mij) dat segwit aangezet zou worden en de blocksize vergroot. Aan het eind is enkel Segwit aangezet en hebben ze de rest geschrapt. Een smerige truuk van Blockstream om de miners te naaien en tegen elkaar op te stoken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:35 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Er was toen veel meer dan 51% mining power die vóór verandering waren, toch?
Een agreement op een besloten samenkomst met alleen maar bedrijven (o.a. de grootste miners) die er profijt van zouden hebben ja.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Er was een agreement (met 65% volgens mij) dat segwit aangezet zou worden en de blocksize vergroot. Aan het eind is enkel Segwit aangezet en hebben ze de rest geschrapt. Een smerige truuk van Blockstream om de miners te naaien en tegen elkaar op te stoken.
"soft fork" was inderdaad een betere woordkeuze geweestquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:29 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Waattttt? Dit is gewoon niet waar.
Niemand kan een hardfork tegenhouden, jij en ik kunnen vandaag bitcoin nog forken.
Ligt eraan hoeveel hardware je eraan hangt toch?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:44 schreef illusions het volgende:
Hoeveel mining power zou zo'n kernreactor in Wit Rusland hebben trouwens? Is dat niet gevaarlijk?
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:38 schreef TimKuik het volgende:
[..]
Er was een agreement (met 65% volgens mij) dat segwit aangezet zou worden en de blocksize vergroot. Aan het eind is enkel Segwit aangezet en hebben ze de rest geschrapt. Een smerige truuk van Blockstream om de miners te naaien en tegen elkaar op te stoken.
Met alleen energie kom je niet ver hé, gaat om de hardwarequote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:44 schreef illusions het volgende:
Hoeveel mining power zou zo'n kernreactor in Wit Rusland hebben trouwens? Is dat niet gevaarlijk?
Minen op een kernreactor zou wel een noviteit zijnquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:45 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Met alleen energie kom je niet ver hé, gaat om de hardware
quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Minen op een kernreactor zou wel een noviteit zijn
Nee daar ging het toch juist om? Dat miners *niet* het netwerk kunnen overnemen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:47 schreef illusions het volgende:
Technisch gezien zou Wit Rusland dan gewoon Bitcoin over kunnen nemen.
...quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:47 schreef illusions het volgende:
Technisch gezien zou Wit Rusland dan gewoon Bitcoin over kunnen nemen.
je kunt het nog tweehonderd keer uitleggenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:48 schreef KapBak het volgende:
[..]
Nee daar ging het toch juist om? Dat miners *niet* het netwerk kunnen overnemen.
Nou ja, nodes zijn niet echt sybil resistant toch? In theorie kunnen >51% hashrate miners gewoon meer dan 100.000 nodes draaien en dan kan het volgens mij wel of mis ik nu iets?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:49 schreef aTypisch het volgende:
[..]
je kunt het nog tweehonderd keer uitleggen
blijkbaar valt het kwartje niet, zelfs bij mensen die wel interesse hebben in crypto
Dan kom je bij het volgende punt:quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:50 schreef KapBak het volgende:
[..]
Nou ja, nodes zijn niet echt sybil resistant toch? In theorie kunnen >51% hashrate miners gewoon meer dan 100.000 nodes draaien en dan kan het volgens mij wel of mis ik nu iets?
De vraag is dus of je kunt weten of die 100k nodes in handen van een paar partijen zijn. Het is op een zeker moment vrij lastig om dat te zien. En dan is het eigenlijk niks meer dan een sociaal contract tussen users om regelset X te volgen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:52 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Dan kom je bij het volgende punt:
'Wij' kunnen dan nog steeds de 'oude' code blijven draaien. Elke node bepaalt zelf op welk netwerk ze zitten.
Dus zelfs áls ze dat doen, zit je met een netwerk met 100k nodes in handen van een paar partijen. Wie gaat daar zich bij aansluiten en minen? In ieder geval geen bitcoiners..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |