abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 juli 2019 @ 09:32:09 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_187859493


Op 19 juli om 20:00 uur organiseert FOK! in samenwerking met Stichting SPOTS een live Q&A en tevens inzameling! Tijdens de live chat kunnen jullie aan Simone Eckhardt van SPOTS vragen stellen over de stichting, wildlife, knuffelfarms en eigenlijk alles wat met grote katten te maken heeft. Over de actie lees je onderaan deze OP meer!

In het kort over SPOTS:

SPOTS zet zich vanuit Nederland in voor de wilde katachtigen. En dit is hard nodig: dieren zoals de leeuw en cheeta dreigen voorgoed uit te sterven. En de allrounder, de luipaard, komt steeds meer onder druk te staan. Daarom vinden wij het essentieel dat hulp gegeven wordt aan deze dieren levend in het wild.

In 2004 begonnen wij als stichting die geïnspireerd werd door de cheeta. Inmiddels is onze steun uitgebreid naar de leeuw en luipaard. Daarnaast geven wij via social media, onze websites en voorlichtingsmateriaal, aandacht aan alle soorten (41) wilde katten.

Van voorlichting tot ludieke acties, wij doen alles om onze katten onder de aandacht te krijgen. Wij willen immers graag een wereld waar generaties na ons nog kunnen genieten van deze prachtige dieren. In de vrije natuur.

-ACTIE-

Naast de Q&A met Simone, willen wij namens FOK! en alle FOK!ers graag een inzameling houden. En wel voor cheeta Ebony. Haar verhaal is een verdrietige, die je hieronder kunt lezen.

Ebony

Op een dag ontving N/a’an ku sê een anoniem telefoontje. Ze werden geattendeerd op een zwaar gewonde cheeta welp. N/a’an ku sê heeft altijd een rescue unit paraat staan die in dit soort gevallen direct in actie kan komen.

Ze troffen inderdaad een welp aan, vlakbij de weg, in vreselijke conditie. Het dier was duidelijk aangereden en daardoor zwaar gewond. Duidelijk was ook dat het diertje er al enkele dagen gelegen moet hebben want conditioneel was ze er ook erg slecht aan toe. Ze was praktisch uitgedroogd. Waar de moeder is gebleven, is een raadsel.

Duidelijk was dat de welp direct hulp nodig had. Eenmaal onder verdoving bij het hoofdkantoor, bleek 1 van haar achterpoten er vreselijk slecht aan toe. Daarnaast was ze lichamelijk aan het einde van haar latijn.

Maanden van herstel volgden waarbij ze regelmatig onder narcose moest. Want men wilde proberen haar poot te behouden. Dus moest ze vaak onderzocht worden en uiteindelijk ook geopereerd. Haar poot kon gered worden maar er werden wel een metalen plaat en schroeven aangebracht. Lange tijd zag het er nog steeds niet goed uit en bleef het tobben. Dus moest ze vaak onderzocht worden wat haar liefde voor mensen niet echt vergrootte. Tot op de dag van vandaag is het duidelijk dat ze het niet heeft op mensen.

Toen ik (Simone, red.) haar voor het eerst zag, brak echt mijn hart. Ze was een miezerig hoopje ellende dat niet veel kon bewegen. Ze lag vooral maar te liggen in haar verblijf. Ze was ook vreselijk boos: histe en siste vanuit een hoekje van haar verblijf. Ik weet nog dat ik zei ‘is het niet beter om haar in te laten slapen’.

Recent zag ik haar weer. Althans, ik stond voor een cheeta die me sissend aankeek en dreigende bewegingen maakte. Het bleek Ebony, zoals ze was genoemd. En kennelijk herinnerde ze mijn woorden nog zodat ik niet op een warm welkom hoefde te rekenen…

Ebony leeft nu samen met jawel, Ivory. De twee dames zijn totaal aan elkaar verknocht en Ebony doet qua beweging niet onder voor Ivory. Je ziet wel dat haar achterpoot niet helemaal ok is; ze zal dan ook nooit teruggeplaatst kunnen worden in het wild. Naast dat ze niets geleerd heeft van haar moeder en het dus niet zou overleven, gaat het ook niet met oog op haar achterpoot. Maar zo levende in het hoofdkantoor van N/a’an ku sê heeft ze er geen enkele last van. Zoals gezegd, ze doet niet onder voor soulmate Ivory. Als de verzorgers hun verblijf in komen om eten te geven, springen beide dames uit een hinderlaag naar voren. En Ebony is daarbij zo mogelijk nog feller als Ivory.

Er is wel een kanttekening: het kan zijn dat haar achterpoot toch nog gaat opspelen. Dan zou een operatie noodzakelijk zijn met als meest drastische maatregel: amputatie. We hopen echter op het beste.





Over N/a’an ku sê

N/a’an ku sê is een stichting in Namibië welke door SPOTS ondersteund wordt. Het hoofddoel van N/a’an ku sê is het zich inzetten voor de dieren in het wild. Zoals luipaarden, cheeta’s en wilde honden.

Helaas gebeurt het regelmatig dat dieren moeten worden opgevangen. Soms kunnen deze dieren na een bepaalde periode teruggeplaatst worden in het wild (en daar worden we het meest blij van). Maar soms kan zo’n terugplaatsing niet meer. Bijvoorbeeld als het om gewonde of verweesde dieren gaat. Zeker cheeta’s hebben geen kans om te overleven in het wild als ze op te jonge leeftijd wees zijn geworden. Zij leren in 1 ½ jaar alles van hun moeder en als die overleden is, hebben ze te weinig kennis het te overleven in het wild.

N/a’an ku sê vangt deze dieren op bij hun hoofdlocatie, nabij de hoofdstad Windhoek. Daarnaast hebben ze diverse dependances en gebieden waarin ze werken, om zich in te spannen voor de dieren levend in het wild.

De actie:

FOK! zamelt geld in voor Ebony; zij wordt de FOK! adoptie cheeta. Met het geld help je haar in haar levensonderhoud maar ook zorg je ervoor dat een eventuele operatie, mogelijk is. Met het geld dat ingezameld wordt kunnen daarnaast onderzoeken gefinancierd worden en uiteraard meer katachtigen in nood geholpen worden.

Wil je helpen in het onderhoud van onze FOK!cheeta? En meehelpen in het behoud van deze prachtige katachtigen? Doneren kan via deze link. Alvast heel erg bedankt O+.

We houden je op de hoogte van Ebony in een maandelijkse update in dit topic.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 19-07-2019 21:16:18 ]
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:49:58 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010359
Welkom, Simone ^O^.Tof dat je vanavond onze vragen wil beantwoorden.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:51:18 #3
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010376
Haha ik denk dat ik er ben:)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:51:46 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010382
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:51 schreef SPOTS het volgende:
Haha ik denk dat ik er ben:)
Yes :D!
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:56:28 #5
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_188010438
Ik zag de banner gisteren al, maar verder nog nergens reclame voor dit topic.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:56:57 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010445
Ik heb zelf wel een vraag, ik las van de week je bericht over Jabula, dat heeft me best aangegrepen. Ik heb begrepen dat de leeuwen sowieso verdoofd worden. Nu las ik ook over dat er tanden getrokken worden en dat de klauwen verwijderd worden. Is dat standaard zo?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:57:42 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010456
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik zag de banner gisteren al, maar verder nog nergens reclame voor dit topic.
FP en de socials. Aankondiging werkt helaas niet, geen idee waarom -O-.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:58:00 #8
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010458
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:56 schreef Samzz het volgende:
Ik heb zelf wel een vraag, ik las van de week je bericht over Jabula, dat heeft me best aangegrepen. Ik heb begrepen dat de leeuwen sowieso verdoofd worden. Nu las ik ook over dat er tanden getrokken worden en dat de klauwen verwijderd worden. Is dat standaard zo?
Nee, leeuwen worden niet standaard verdoofd en/of de klauwen verwijderd. Dat gebeurt vooral bij tijgers. Leeuwen worden na een paar dagen als welp weggehaald bij hun moeder en worden zo afhankelijk van mensen. Als ze te oud worden, zoals jabula, worden ze ingewisseld voor nieuwe (jonge) dieren en zelf vaak afgeschoten.
pi_188010466
Goedenavond Simone! :W

Allereerst leuk dat je ons live te woord wilt staan tijdens deze Q&A! *O*

Afgelopen vakantie ben ik in Fatalah National Park geweest voor een Gamedrive en de Lion Walk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie niet volledig heb stilgestaan bij het morele aspect van de Lion Walk en na het lezen over jullie stichting heb ik mijn twijfels of ik het weer zou doen.

Voor zover je als bezoeker kunt beoordelen waren de leeuwen niet gedrogeerd of iets dergelijks, en als ze tegendraads waren, dan werden ze niet onder druk gezet of geforceerd om mee te werken. Toch was het wel duidelijk dat de “walking sticks” (die bamboestokken) gebruikt zijn om ze van jongs af aan mee af te trainen. Er was een duidelijk ontzag wat voort kan komen uit fysieke conditionering.

Mijn vragen:

- Zijn wilde katachtigen (in dit geval de leeuwen) voor dit soort dingen áltijd gedrogeerd om ze rustig te houden?
- Zijn wilde katachtigen überhaupt op een moreel verantwoorde manier af te richten?
- Gaat het meedoen aan bijvoorbeeld zo’n “lion Walk” altijd ten koste van dierenwelzijn? Of zijn er ook parken bekend die dit aantoonbaar op een verantwoorde manier organiseren, waarbij dierenwelzijn voorop staat?

Bedankt voor je antwoorden alvast :)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:59:23 #10
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010472
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:58 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Nee, leeuwen worden niet standaard verdoofd en/of de klauwen verwijderd. Dat gebeurt vooral bij tijgers. Leeuwen worden na een paar dagen als welp weggehaald bij hun moeder en worden zo afhankelijk van mensen. Als ze te oud worden, zoals jabula, worden ze ingewisseld voor nieuwe (jonge) dieren en zelf vaak afgeschoten.
Omdat er dus steeds jonge dieren nodig zijn, worden er veel leeuwen gefokt. In Zuid Afrika alleen leven er daarom zo'n 10.000 gefokte leeuwen. Nodig voor de toerist en om altijd aanwas te hebben.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:01:30 #11
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010503
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:58 schreef -mosrednA het volgende:
Goedenavond Simone! :W

Allereerst leuk dat je ons live te woord wilt staan tijdens deze Q&A! *O*

Afgelopen vakantie ben ik in Fatalah National Park geweest voor een Gamedrive en de Lion Walk. Ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie niet volledig heb stilgestaan bij het morele aspect van de Lion Walk en na het lezen over jullie stichting heb ik mijn twijfels of ik het weer zou doen.

Voor zover je als bezoeker kunt beoordelen waren de leeuwen niet gedrogeerd of iets dergelijks, en als ze tegendraads waren, dan werden ze niet onder druk gezet of geforceerd om mee te werken. Toch was het wel duidelijk dat de “walking sticks” (die bamboestokken) gebruikt zijn om ze van jongs af aan mee af te trainen. Er was een duidelijk ontzag wat voort kan komen uit fysieke conditionering.

Mijn vragen:

- Zijn wilde katachtigen (in dit geval de leeuwen) voor dit soort dingen áltijd gedrogeerd om ze rustig te houden?
- Zijn wilde katachtigen überhaupt op een moreel verantwoorde manier af te richten?
- Gaat het meedoen aan bijvoorbeeld zo’n “lion Walk” altijd ten koste van dierenwelzijn? Of zijn er ook parken bekend die dit aantoonbaar op een verantwoorde manier organiseren, waarbij dierenwelzijn voorop staat?

Bedankt voor je antwoorden alvast :)
Dank voor de vragen... Ik ga proberen alles zo snel mogelijk te antwoorden. In onze ogen is het NOOIT mogelijk om diervriendelijke interacties te hebben met wilde katten zoals leeuwen. Simpelweg omdat het niet in hun aard ligt. Dus worden ze jong verwijderd bij de moeder om ze zo op mensen te latne imprenten. Als ze te oud (gevaarlijk) worden, worden ze ingewisseld voor nieuwe welpen. Waar de oudere blijven is altijd de vraag...…

Leeuwen worden bijna nooit gedrogeerd, dat gebeurt vaker met tijgers omdat die ook nog worden ingezet als volwassen dieren. Bij leeuwen doen ze dat niet; die worden gewoon ingewisseld voor een jonger dier dat het nog toelaat.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:01:34 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010504
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 19:58 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Nee, leeuwen worden niet standaard verdoofd en/of de klauwen verwijderd. Dat gebeurt vooral bij tijgers. Leeuwen worden na een paar dagen als welp weggehaald bij hun moeder en worden zo afhankelijk van mensen. Als ze te oud worden, zoals jabula, worden ze ingewisseld voor nieuwe (jonge) dieren en zelf vaak afgeschoten.
Ik neem aan dat de welpen nooit meer terug kunnen naar het wild, wanneer ze zo vroeg van de moeder weg zijn gehaald. Veel toeristische attracties reclameren met fokprogramma's, natuurbehoud. Maar dat lijkt mij een grote wassen neus, vooral omdat die leeuwen dus nooit het wild in kunnen?

Wat gebeurt er met het geld dat opgehaald wordt met leeuwen knuffelen en wandelen met leeuwen? stroomt dit daadwerkelijk naar natuurbehoud, heeft de lokale bevolking er ook profijt van? Of belandt het voornamelijk in de zakken van de eigenaren? Heb jij daar enig idee van?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:02:56 #13
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010517
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de welpen nooit meer terug kunnen naar het wild, wanneer ze zo vroeg van de moeder weg zijn gehaald. Veel toeristische attracties reclameren met fokprogramma's, natuurbehoud. Maar dat lijkt mij een grote wassen neus, vooral omdat die leeuwen dus nooit het wild in kunnen?

Wat gebeurt er met het geld dat opgehaald wordt met leeuwen knuffelen en wandelen met leeuwen? stroomt dit daadwerkelijk naar natuurbehoud, heeft de lokale bevolking er ook profijt van? Of belandt het voornamelijk in de zakken van de eigenaren? Heb jij daar enig idee van?
Het geld eindigt bij een handjevol mensen; de fokkers van de dieren. En je hebt gelijk; deze dieren gaan NOOIT terug naar het wild. Het probleem is: ze zijn te tam en zouden het niet overleven (hebben niets geleerd van de moeder). Ook sterft de leeuw in het wild juist uit omdat er geen leefgebied is. Dus voor wilde dieren is al geen leefgebied, laat staan voor duizenden gefokte dieren
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:04:09 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010524
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:02 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Het geld eindigt bij een handjevol mensen; de fokkers van de dieren. En je hebt gelijk; deze dieren gaan NOOIT terug naar het wild. Het probleem is: ze zijn te tam en zouden het niet overleven (hebben niets geleerd van de moeder). Ook sterft de leeuw in het wild juist uit omdat er geen leefgebied is. Dus voor wilde dieren is al geen leefgebied, laat staan voor duizenden gefokte dieren
We kunnen er dus van uit gaan, dat de parken die reclameren met wildbehoud, de toerist glashard voorliegen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:04:30 #15
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010526
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:02 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Het geld eindigt bij een handjevol mensen; de fokkers van de dieren. En je hebt gelijk; deze dieren gaan NOOIT terug naar het wild. Het probleem is: ze zijn te tam en zouden het niet overleven (hebben niets geleerd van de moeder). Ook sterft de leeuw in het wild juist uit omdat er geen leefgebied is. Dus voor wilde dieren is al geen leefgebied, laat staan voor duizenden gefokte dieren
Ter indicatie: in Zuid Afrika leven in het wild nog zo'n 3000 leeuwen. Gefokte leeuwen: 10.0000. Voor die 3000 is al amper leefruimte dus waar laat je 10.000.....
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:05:21 #16
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010533
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:04 schreef Samzz het volgende:

[..]

We kunnen er dus van uit gaan, dat de parken die reclameren met wildbehoud, de toerist glashard voorliegen?
Ja...… ze snappen natuurlijk wel dat als ze zeggen dat het lieve welpje eindigt als trofee of in Azië in 'medicijnen', niemand meer komt. De botten van de gedode gefokte voormalige knuffelwelp worden geexporteerd naar Azië als vervanging van tijgerbotten
pi_188010536
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:01 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Dank voor de vragen... Ik ga proberen alles zo snel mogelijk te antwoorden. In onze ogen is het NOOIT mogelijk om diervriendelijke interacties te hebben met wilde katten zoals leeuwen. Simpelweg omdat het niet in hun aard ligt. Dus worden ze jong verwijderd bij de moeder om ze zo op mensen te latne imprenten. Als ze te oud (gevaarlijk) worden, worden ze ingewisseld voor nieuwe welpen. Waar de oudere blijven is altijd de vraag...…

Leeuwen worden bijna nooit gedrogeerd, dat gebeurt vaker met tijgers omdat die ook nog worden ingezet als volwassen dieren. Bij leeuwen doen ze dat niet; die worden gewoon ingewisseld voor een jonger dier dat het nog toelaat.
Bedankt voor je antwoord ^O^

Ik schrik wel een beetje van het getal van 10.000 gefokte leeuwen in Zuid-Afrika alleen al :@ Worden die ook echt allemaal gebruikt als toeristische trekpleister? Of dient het fokken van leeuwen ook andere doelen?
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:06:34 #18
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010549
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:05 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Bedankt voor je antwoord ^O^

Ik schrik wel een beetje van het getal van 10.000 gefokte leeuwen in Zuid-Afrika alleen al :@ Worden die ook echt allemaal gebruikt als toeristische trekpleister? Of dient het fokken van leeuwen ook andere doelen?
Nee die worden puur gefokt voor de toerist. Helaas. Daar ligt echter ook kracht: als toeristen niet meer komen om te knuffelen of wandelen, worden er stukken minder leeuwen gefokt. Zonder vraag geen aanbod. Hier kunnen wij dus een verschil maken.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:07:57 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010562
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:05 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Ja...… ze snappen natuurlijk wel dat als ze zeggen dat het lieve welpje eindigt als trofee of in Azië in 'medicijnen', niemand meer komt. De botten van de gedode gefokte voormalige knuffelwelp worden geexporteerd naar Azië als vervanging van tijgerbotten
Een veel gehoord argument om wandelen met leeuwen, knuffelen met welpen, rijden op olifanten e.d. goed te praten, is dat er in Nederland duizenden dieren geslacht worden dagelijks, welke ook in slechte omstandigheden leven.

Hoe kijk jij daar tegenaan?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:08:11 #20
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010568
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:06 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Nee die worden puur gefokt voor de toerist. Helaas. Daar ligt echter ook kracht: als toeristen niet meer komen om te knuffelen of wandelen, worden er stukken minder leeuwen gefokt. Zonder vraag geen aanbod. Hier kunnen wij dus een verschil maken.
Overigens is het wel dat de gefokte leeuw een cyclus doorloopt: eerst knuffelwelp, dan wandelen. Op 3 jaar is hij te gevaarlijk en gaat hij terug naar de fokker. Om te wachten op een jager. De skeletten worden geëxporteerd naar Azië. Dus het perfecte verdienmodel is dat: toerist, jager, Azië.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:09:28 #21
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:07 schreef Samzz het volgende:

[..]

Een veel gehoord argument om wandelen met leeuwen, knuffelen met welpen, rijden op olifanten e.d. goed te praten, is dat er in Nederland duizenden dieren geslacht worden dagelijks, welke ook in slechte omstandigheden leven.

Hoe kijk jij daar tegenaan?
Haha ja die krijg ik ook vaak om mijn oren. Voor alles valt wat te zeggen maar wij als SPOTS zetten ons in voor wilde katten zoals de leeuw. Je kunt niet zeggen 'o het gaat slecht met varkens dus waarom zeuren om leeuwen'. Daarnaast: het zijn wilde! dieren. Puur alleen gefokt voor vermaak. Dat is nog iets anders dan voor eten (al heb ik persoonlijk daar een mening over maar dat is hier niet zo relevant).
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:14:49 #22
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010643
Kun je iets vertellen over de campagne die jullie samen met Stichting AAP en World Animal Protection hebben lopen?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:17:22 #23
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010683
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:14 schreef Samzz het volgende:
Kun je iets vertellen over de campagne die jullie samen met Stichting AAP en World Animal Protection hebben lopen?
Ja. Samen met World Animal Protection en AAP voeren wij al enkele jaren gezamenlijk campagne. Zoals op Schiphol tijdens de vakantieperiode (zomer) en op de Vakantiebeurs in Utrecht (januari). OOk dit jaar zullen we dat weer doen, die campagne start aankomende donderdag, 25 juli, de drukste periode op Schiphol. Middels een online campagne, ondersteund door filmpjes, gaan we mensen proberen te bereiken die op reis gaan via Schiphol. Om ze te attenderen op dierenleed in toerisme bv knuffelen/wandelen met wilde katten, olifantenritjes, zwemmen met dolfijnen, op de foto met aapjes ea.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:18:53 #24
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_188010713
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  vrijdag 19 juli 2019 @ 20:18:56 #25
486403 verified  SPOTS
SPOTS!
pi_188010716
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 20:17 schreef SPOTS het volgende:

[..]

Ja. Samen met World Animal Protection en AAP voeren wij al enkele jaren gezamenlijk campagne. Zoals op Schiphol tijdens de vakantieperiode (zomer) en op de Vakantiebeurs in Utrecht (januari). OOk dit jaar zullen we dat weer doen, die campagne start aankomende donderdag, 25 juli, de drukste periode op Schiphol. Middels een online campagne, ondersteund door filmpjes, gaan we mensen proberen te bereiken die op reis gaan via Schiphol. Om ze te attenderen op dierenleed in toerisme bv knuffelen/wandelen met wilde katten, olifantenritjes, zwemmen met dolfijnen, op de foto met aapjes ea.
Het ding is: veel mensen zijn zich niet bewust van het dierenleed. Als je bv kijkt naar de leeuw is het heel moeilijk om mensen duidelijk te maken dat het dierenmishandeling is om dieren te fokken voor alleen de toerist. De dieren weg te halen bij hun moeder, terwijl ze normaal 1 1/2 jaar bij elkaar blijven. Mensen zien dat dierenleed niet. Dus gaan vaak ongemerkt dit soort excursies doen. We hopen ze meer bewuster te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')