Het ziet er sowieso niet uit.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:06 schreef Sanddr het volgende:
Dus ondanks het feit dat je er misschien geen last van gaat krijgen, open je toch maar alvast dit topic?
Ik ben blij dat je mijn buurman niet bent.
Volgens mij stijgt warmte lucht op.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:14 schreef Elan het volgende:
Gezellig. Zit jij straks in zijn warmte als je na een hete zomerdag je huis probeert wat te koelen door de ramen en deuren open te zetten.
Kun je niet ergens bezwaar aan tekenen?
Tot op zekere hoogte gaat dat wel op natuurlijk. Al kan warmte wel blijven hangen, helemaal als het windstil is.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij stijgt warmte lucht op.
Nadat het uit uitgeduwd is...quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:17 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Volgens mij stijgt warmte lucht op.
Natuurlijk niet. Zolang dat ding gewoon op zijn eigen terrein hangt en de geluidsnormen niet overtreden worden is er, terecht, niets aan de hand.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Is er geen vergunningsplicht voor die dingen?
Nee in het kader van privacy maar niet.quote:
Zijn er geluidsnormen dan?quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:31 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Zolang dat ding gewoon op zijn eigen terrein hangt en de geluidsnormen niet overtreden worden is er, terecht, niets aan de hand.
Misschien kan @JeMoeder daar iets over zeggen, die man weet van geluid!quote:
quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:06 schreef Sanddr het volgende:
Dus ondanks het feit dat je er misschien geen last van gaat krijgen, open je toch maar alvast dit topic?
Wat heeft dit met privacy te maken????quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee in het kader van privacy maar niet.
Aardige kerel overigens die achterbuurman, dat dan weer wel. Had graag gezien dat ie zijn airco iets lager had gehangen zodat ik hem makkelijker uit het zicht kon werken met mijn boompjes. Maar dat wilde hij niet ivm condensvorming ofzo. Nu moet ik ze wel erg hoog laten groeien.
Heeft je buurman zo'n bijzonder huis dat je het meteen herkent?quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee in het kader van privacy maar niet.
Die zijn niet vastgelegd in de Wet (milieubeheer of geluidhinder). Wel kan er in de APV iets zijn opgenomen, en het zou kunnen zijn dat het Bouwbesluit je nog een handvat kan geven.quote:
Warmtepompquote:Op woensdag 10 juli 2019 16:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
En straks komt er ook nog een warmtepomp bij![]()
Ik wil hier geen foto van op internet zetten ivm mogelijke herkenbaarheid. Daar mag je van vinden wat je wil, maar die foto komt er nietquote:Op woensdag 10 juli 2019 17:01 schreef Staaf het volgende:
[..]
Wat heeft dit met privacy te maken????
Ik kijk er tegenaan als ik in de tuin zit. Dat het toegestaan is wil niet zeggen dat ik er niet over mag klagen tochquote:Op woensdag 10 juli 2019 17:13 schreef fathank het volgende:
Is toch niet jouwn huis dus boeiend of het lelijk is.
Alsof je gaat klagen over de lelijke vriendin van je maat. Laat hem lekker in z'n waarde jij hoeft er niet bovenop ofwel.
Ja nou en. Er hangt een electrisch apparaat aan de gevel lekker boeiend. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je daar een probleem mee kan hebben. Dan heb je de rest van het leven wel uitgespeeld als je daar over kan lopen miepen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:23 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik kijk er tegenaan als ik in de tuin zit. Dat het toegestaan is wil niet zeggen dat ik er niet over mag klagen toch
Tot je er een hebt en gewoon fatsoenlijk kan slapen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef PzKpfw het volgende:
Pure verkrachting van je woning zo'n airco unit.
Boeiend. Zelf hoef je er niet tegenaan te kijken, dat is zorg voor de achterburen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:24 schreef PzKpfw het volgende:
Pure verkrachting van je woning zo'n airco unit.
Is dit een klacht ja?quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:03 schreef leolinedance het volgende:
2: het zal toch wel geluid veroorzaken
Dat mag jij vinden, ik vind het een lelijk ding.quote:Op woensdag 10 juli 2019 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja nou en. Er hangt een electrisch apparaat aan de gevel lekker boeiend. Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat je daar een probleem mee kan hebben. Dan heb je de rest van het leven wel uitgespeeld als je daar over kan lopen miepen.
En je bomen maken geen herrie als het waait zeker..quote:Op woensdag 10 juli 2019 18:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij draait nu en maakt inderdaad geluid. En ik vind het niet fijn nee.
Goed vergelijkquote:Op woensdag 10 juli 2019 18:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
En je bomen maken geen herrie als het waait zeker..
Feitelijk is een airco een warmtepomp.quote:Op woensdag 10 juli 2019 16:22 schreef De_Onnoembare het volgende:
En straks komt er ook nog een warmtepomp bij![]()
Zoals vanouds zelfsquote:Op woensdag 10 juli 2019 18:40 schreef Dven het volgende:
Ik heb zo'n veemoeden dat leoline zoals vanouds weer schromelijk aan het overdrijven is. Hierkomen maar met die geluidsopname. Ga er maar goed bij in de buurt staan.
Wat is dit voor reactiequote:Op woensdag 10 juli 2019 18:51 schreef Ferdii het volgende:
Pfff gooi nog een fles azijn in je bakkes.
Jaloers kreng wat zelf geen airco kan betalen moet ook weer wat te janken hebben.
Wat is het volgende? Dat die buiten unit 10 cm uitsteekt op jouw grond?
Hier zit iedereen met split unit systemen. Meeste huizen hebben er meerdere en dan absoluut niet allemaal de meest luxe modellen en nog nergens waar ik heb gewoond er overlast van gehad. Is je tuin 2 vierkante meter groot?quote:Op woensdag 10 juli 2019 18:51 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zoals vanouds zelfs
Een geluidsopname zegt niets over hoe hard een geluid is. Daarnaast hoeft een geluid ook niet hard te zijn om irritant te zijn.
Ik ben gewend een bijna stille tuin te hebben. Wat vogeltjes, pratende kinderen of een auto die voorbij komt. Dat is natuurlijk compleet anders dan een vast monotoom zoemgeluid wat je in de zomer 24/7 te horen gaat krijgen.
Misschien is het gewoon toegestaan en moet ik er maar mee leren leven. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niet over mag klagen toch?
Nee iets groter. Het gaat er ook niet om dat jij er wel of geen last van hebt, ík heb er last van. Misschien vind jij het ook geen probleem om pal naast een snelweg te wonen, maar ik heb er ooit een mooie woning op afgewezen.quote:Op woensdag 10 juli 2019 18:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Hier zit iedereen met split unit systemen. Meeste huizen hebben er meerdere en dan absoluut niet allemaal de meest luxe modellen en nog nergens waar ik heb gewoond er overlast van gehad. Is je tuin 2 vierkante meter groot?
Ik woon in een dorp op 100km van de eerste snelweg, ben absoluut geen mens met interesse in geluidsoverlast. Simpelweg geen klager bij de eerste paar decibel die niet door een koolmeesje veroorzaakt wordt. Geen zorgen, je went er wel aanquote:Op woensdag 10 juli 2019 19:09 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nee iets groter. Het gaat er ook niet om dat jij er wel of geen last van hebt, ík heb er last van. Misschien vind jij het ook geen probleem om pal naast een snelweg te wonen, maar ik heb er ooit een mooie woning op afgewezen.
Misschien staat buurman overigens gewoon in zijn recht hoor, zo ver ben ik nog niet
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 10 juli 2019 19:11 schreef RamboDirk het volgende:
Waarschijnlijk heeft hij ook winterbanden op het dak van de schuur liggen? in het zicht....
Dat kan, de één is er gevoeliger voor dan de ander. Dat ik niet de enige ben blijkt wel uit het feit dat er nieuwe wetgeving komt:quote:Op woensdag 10 juli 2019 19:18 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon in een dorp op 100km van de eerste snelweg, ben absoluut geen mens met interesse in geluidsoverlast. Simpelweg geen klager bij de eerste paar decibel die niet door een koolmeesje veroorzaakt wordt. Geen zorgen, je went er wel aan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |