abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Overall beste user 2022 woensdag 10 juli 2019 @ 15:04:59 #1
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187846760

En alle overige Britse politiek.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf





Statement Tusk
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 juli 2019 @ 17:10:48 #2
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187848413
Zeg, er zouden toch een evaluatiemoment (of meerdere evaluatiemomenten) zitten tussen het moment van extra uitstel verlenen (in april 2019) en de nieuwe deadline (31 oktober 2019)?

Ik dacht dat er een evaluatiemoment was voor de zomer (juni/juli).

Weet iemand daar iets meer over?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_187849370
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zeg, er zouden toch een evaluatiemoment (of meerdere evaluatiemomenten) zitten tussen het moment van extra uitstel verlenen (in april 2019) en de nieuwe deadline (31 oktober 2019)?

Ik dacht dat er een evaluatiemoment was voor de zomer (juni/juli).

Weet iemand daar iets meer over?
In het besluit tot verlenging is opgenomen dat tijdens de Europese Raad de voortgang geëvalueerd wordt..

Dat is inmiddels al gebeurd, met als resultaat:
quote:
Brexit

Aan het eind van de bijeenkomst spraken de EU-27-leiders kort over de brexit. De voorzitters Tusk en Juncker gaven de staatshoofden en regeringsleiders een stand van zaken. De leiders kwamen overeen dat de EU-27:

- zich verheugen op de samenwerking met de volgende premier van het VK
- een wanordelijke brexit willen voorkomen en in de toekomst zo nauw mogelijke betrekkingen met het VK tot stand willen brengen
- bij een wijziging van het standpunt van het Verenigd Koninkrijk openstaan voor gesprekken over de verklaring over de toekomstige betrekkingen VK-EU, maar niet over de terugtrekkingsovereenkomst
- geïnformeerd zijn over de stand van de voorbereiding van een no-dealscenario
Niet reuze spannend dus ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2019 18:08:47 ]
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 18:09:20 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187849393
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 17:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zeg, er zouden toch een evaluatiemoment (of meerdere evaluatiemomenten) zitten tussen het moment van extra uitstel verlenen (in april 2019) en de nieuwe deadline (31 oktober 2019)?

Ik dacht dat er een evaluatiemoment was voor de zomer (juni/juli).

Weet iemand daar iets meer over?
Om met May te spreken "Nothing has changed"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187849442
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 13:57 schreef capricia het volgende:
Sir Kim Darroch (die diplomaat) neemt ontslag, nu BoJo niet achter hem staat.
Ik vind het best opmerkelijk dat Boris niet achter zijn ambassadepersoneel staat, overigens.

Gewoon onder de bus gegooid door BoJo.

[ afbeelding ]
Ik zie in die brief niets staan over BoJo :?

Een betere verklaring is dat die man nooit meer had kunnen functioneren als ambassadeur in de VS, nu de band met Trump onherstelbaar beschadigd is. Hij was simpelweg niet meer in staat om die functie nog goed uit te voeren.

Dat is lullig voor hem natuurlijk, maar desalniettemin onontkoombaar. Onder welke premier dan ook.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 juli 2019 @ 18:30:18 #6
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187849602
Mwoah.....het is niet dat hij wat nieuws zei. En het was nog diplomatiek.

gtconway3d twitterde op woensdag 10-07-2019 om 18:11:18 Sir Kim quite accurately described Trump as “inept,” “insecure,” and “incompetent.” Those were relatively kind words, not words of the gutter. In contrast, Trump’s own appointees have described Trump as a “f**king moron,” an “idiot,” a “dope,” “unhinged,” “off the rails,” ... https://t.co/LqhuLBKcQP reageer retweet
gtconway3d twitterde op woensdag 10-07-2019 om 18:11:19 ... as having the intelligence of a “kindergartener,” “a fifth- or sixth-grader” and an “11-year-old-child,” and otherwise “dumb as s**t.” Although equally accurate, if not more so, such words would have been undiplomatic. The ambassador used no language of that sort. reageer retweet
En dat zijn dan nog zijn eigen mensen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 10 juli 2019 @ 18:46:19 #7
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_187849817
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 18:07 schreef Heph844 het volgende:

[..]

In het besluit tot verlenging is opgenomen dat tijdens de Europese Raad de voortgang geëvalueerd wordt..

Dat is inmiddels al gebeurd, met als resultaat:
[..]

Niet reuze spannend dus ;)
Dank je ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  Moderator woensdag 10 juli 2019 @ 20:56:13 #8
236264 crew  capricia
pi_187852207
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 18:13 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik zie in die brief niets staan over BoJo :?

Een betere verklaring is dat die man nooit meer had kunnen functioneren als ambassadeur in de VS, nu de band met Trump onherstelbaar beschadigd is. Hij was simpelweg niet meer in staat om die functie nog goed uit te voeren.

Dat is lullig voor hem natuurlijk, maar desalniettemin onontkoombaar. Onder welke premier dan ook.
Hunt stond achter hem. Maar Johnson weigerde eenzelfde rugdekking. En dat is genoeg.

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Tweet
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 woensdag 10 juli 2019 @ 21:39:37 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187853319
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Hunt stond achter hem. Maar Johnson weigerde eenzelfde rugdekking. En dat is genoeg.

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Tweet
Als Boris al te bang of te slap is om tegen een waaiboom als Trump in te gaan heeft men in Brussel niks te vrezen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187853469
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 20:56 schreef capricia het volgende:

[..]

Hunt stond achter hem. Maar Johnson weigerde eenzelfde rugdekking. En dat is genoeg.

https://www.theguardian.c(...)are_AndroidApp_Tweet
Als Darroch echt dacht dat hij met de steun van Johnson wél gewoon had kunnen blijven, is het een waardeloze diplomaat.
  Overall beste user 2022 woensdag 10 juli 2019 @ 22:13:01 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187853961
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 21:48 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Als Darroch echt dacht dat hij met de steun van Johnson wél gewoon had kunnen blijven, is het een waardeloze diplomaat.
Pfft. Het is normaal zo dat de eigen regering uitmaakt wie ze als ambassadeur sturen. Niet het land waar ze worden geplaatst.

Als Trump echt had gewild had hij hem het land uit kunnen trappen. Dat was een diplomatieke rel geworden. Dan was de ambassadeur van de VS ook Londen uitgeschopt.
Nu doet zijn schoothondje Bojo braaf wat Trump wil. En de hele wereld weet nu dat het VK niet opkomt voor de eigen diplomaten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187854344
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Pfft. Het is normaal zo dat de eigen regering uitmaakt wie ze als ambassadeur sturen. Niet het land waar ze worden geplaatst.

Dat klopt. En dan is het misschien wel handig om iemand te sturen die iets voor elkaar krijgt in het land waar ie naar gestuurd wordt.

Darroch werd geschrapt van etentjes, ministers wilden niet meer met hem werken, hij moest zich terugtrekken uit besprekingen en Trump verklaarde niets meer met hem te maken willen hebben.

Jammer en onrechtvaardig en blablabla maar dan is je positie als ambassadeur gewoon onhoudbaar.

Uit The Times:
quote:
One source told The Times that Sir Kim decided he had no choice but to resign after being locked out of a meeting between Liam Fox and Ivanka Trump by the White House.


[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2019 22:37:50 ]
  Overall beste user 2022 woensdag 10 juli 2019 @ 22:57:31 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187854950
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat klopt. En dan is het misschien wel handig om iemand te sturen die iets voor elkaar krijgt in het land waar ie naar gestuurd wordt.

Darroch werd geschrapt van etentjes, ministers wilden niet meer met hem werken, hij moest zich terugtrekken uit besprekingen en Trump verklaarde niets meer met hem te maken willen hebben.

Jammer en onrechtvaardig en blablabla maar dan is je positie als ambassadeur gewoon onhoudbaar.

Uit The Times:
[..]

Dat twitterde Trump. Maar State heeft nooit een opdracht gehad geen contact meer met hem te hebben.

Verder schop je een ambassadeur het land uit. Je gaat niet lopen treiteren. Treiteren is niet diplomatiek. Ik zou als ik de Britse regering was de ambassadeur van de VS daarom het land uit zetten. Doen ze niets, dan zijn ze zwaar de pineut.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187856021
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Dat klopt. En dan is het misschien wel handig om iemand te sturen die iets voor elkaar krijgt in het land waar ie naar gestuurd wordt.

Darroch werd geschrapt van etentjes, ministers wilden niet meer met hem werken, hij moest zich terugtrekken uit besprekingen en Trump verklaarde niets meer met hem te maken willen hebben.

Jammer en onrechtvaardig en blablabla maar dan is je positie als ambassadeur gewoon onhoudbaar.

Uit The Times:
[..]

Hadden ze hier ook met Hoekstra moeten doen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 00:33:42 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187856813
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 23:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Hadden ze hier ook met Hoekstra moeten doen. :P
Als je Trumps benoemingen als ambassadeurs bekijkt dan dank ik god dat wij voor professionals kiezen.

Anyways, het echte verhaal is dat iemand de Official Secrets Act moedwillig heeft geschonden om de positie van de ambassadeur onmogelijk te maken, dat heet dus feitelijk gewoon landverraad en het levert het VK een enorme vernedering op.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 11 juli 2019 @ 13:00:14 #17
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187862164
Doet die oude John Major nog wat goeds
https://www.volkskrant.nl(...)eal-brexit~bc02c906/
pi_187862976
MPs condemn Boris Johnson for his 'despicable act of cowardice' over ambassador – live news
https://www.theguardian.c(...)tom-watson-live-news
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 13:49:04 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187863090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:41 schreef crystal_meth het volgende:
MPs condemn Boris Johnson for his 'despicable act of cowardice' over ambassador – live news
https://www.theguardian.c(...)tom-watson-live-news
Het enige wat mij verrast is dat iedereen doet alsof ze verrast zijn dat Johnson een inhoudsloze blaaskaak is die voor niemand anders dan Johnson bezig is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juli 2019 @ 14:05:44 #20
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187863309
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:49 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het enige wat mij verrast is dat iedereen doet alsof ze verrast zijn dat Johnson een inhoudsloze blaaskaak is die voor niemand anders dan Johnson bezig is.
Denk je dat Johnson het record van George Canning gaat breken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 14:11:35 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187863410
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Denk je dat Johnson het record van George Canning gaat breken?
Daar is geen pijl op te trekken, het is een grote chaos in het VK nu. Wat wel duidelijk is is dat noch Labour noch de Tories geen enkele animo hebben om nieuwe verkiezingen in te gaan hoewel dat mischien toch zal gebeuren.

Zoals gezegd, het is een chaos, men spreekt van het Parlement buiten spel zetten en men spreekt van rechtszaken om dat tegen te gaan in dezelfde regeringspartij
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 donderdag 11 juli 2019 @ 14:14:47 #22
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187863474
D'r was sprake van Tories die zouden proberen om BoJo direct te laten struikelen.
Ik kan me niet voorstellen dat deze lafbekkerij door die lui gewaardeerd werd.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 14:36:35 #23
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187863864
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:14 schreef Ulx het volgende:
D'r was sprake van Tories die zouden proberen om BoJo direct te laten struikelen.
Ik kan me niet voorstellen dat deze lafbekkerij door die lui gewaardeerd werd.
Het probleem met weerspannige Tories is altijd dat ze nooit doorzetten en altijd terugschrikken voor de consequenties.

Maar hij heeft vijanden in zijn eigen partij, ja, en zelfs degenen die voor hem stemmen doen dat vaak uit berekening, sommigen willen dat hij degene is die uiteindelijk verantwoording gaat moeten afleggen als het fout loopt.

Maar sowieso is de marge momenteel al nul, zelfs met de DUP stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 11 juli 2019 @ 14:36:58 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187863876
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:41 schreef crystal_meth het volgende:
MPs condemn Boris Johnson for his 'despicable act of cowardice' over ambassador – live news
https://www.theguardian.c(...)tom-watson-live-news
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  donderdag 11 juli 2019 @ 15:19:08 #25
141482 Q.
JurassiQ
pi_187864494
For great justice!
pi_187864577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daar is geen pijl op te trekken, het is een grote chaos in het VK nu. Wat wel duidelijk is is dat noch Labour noch de Tories geen enkele animo hebben om nieuwe verkiezingen in te gaan hoewel dat mischien toch zal gebeuren.

Zoals gezegd, het is een chaos, men spreekt van het Parlement buiten spel zetten en men spreekt van rechtszaken om dat tegen te gaan in dezelfde regeringspartij
Die verkiezingen hadden natuurlijk vorig jaar na de monsternederlaag van May al moeten komen, maar iedereen blijft liever aan het pluche plakken en is doodsbang voor verkiezingen :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 11 juli 2019 @ 16:27:45 #27
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187865787
quote:
Ambassadors: We all share similar views on Donald Trump to Sir Kim Darroch

Foreign ambassadors working in Washington have revealed they share similar views to British envoy Sir Kim Darroch, who described Donald Trump’s administration as “inept” and “dysfunctional” in leaked diplomatic cables.

“It could have been any of us,” one unnamed ambassador told the New York Times.

Asked if other members of the Washington diplomatic corps characterised the Trump White House as chaotic, former French Ambassador to the US Gérard Araud, who retired earlier this year, said: “Yes, yes, everyone does.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 17:04:57 #28
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187866338
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 15:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die verkiezingen hadden natuurlijk vorig jaar na de monsternederlaag van May al moeten komen, maar iedereen blijft liever aan het pluche plakken en is doodsbang voor verkiezingen :D
Eh...het was geen monster nederlaag, de Tories hadden sinds de oorlog nog nooit zo veel stemmen behaald, 44%, ter vergelijking, Cameron haalde 36% maar dankzij FPTP was May de meerderheid kwijt terwijl Cameron een ruime absolute meerderheid had.

De notie dat het VK democratisch geregeerd word is nogal ridicuul eigenlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_187866873
bbclaurak twitterde op donderdag 11-07-2019 om 17:32:18 Fewer than half of Tory members have so far voted in the leadership contest and sent back their ballot to party HQ - the assumption that they would all make up their mind in a flash has turned out to be wrong reageer retweet
bbclaurak twitterde op donderdag 11-07-2019 om 17:33:41 Both campaign camps expected the race to be more or less over by now, but according to several sources that doesn't seem to be the case - means the next few days of campaigning still do matter reageer retweet
pi_187866977
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...het was geen monster nederlaag, de Tories hadden sinds de oorlog nog nooit zo veel stemmen behaald, 44%, ter vergelijking, Cameron haalde 36% maar dankzij FPTP was May de meerderheid kwijt terwijl Cameron een ruime absolute meerderheid had.

De notie dat het VK democratisch geregeerd word is nogal ridicuul eigenlijk.
De monsternederlaag toen haar brexitdeal voor de eerste keer weggestemd werd doel ik op :P

In NL zou een regering als ze zo massaal door het parlement in de steek werden gelaten op een zo'n belangrijk item meteen naar zijne majesteit stappen en het ontslag indienen. Ik was echt behoorlijk geschokt dat ze in GB gewoon door bleven modderen :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 18:12:13 #31
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187867616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 17:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De monsternederlaag toen haar brexitdeal voor de eerste keer weggestemd werd doel ik op :P

In NL zou een regering als ze zo massaal door het parlement in de steek werden gelaten op een zo'n belangrijk item meteen naar zijne majesteit stappen en het ontslag indienen. Ik was echt behoorlijk geschokt dat ze in GB gewoon door bleven modderen :D
Ooow, op zo'n fiets, sorry, my bad :)

Tja, in Nederland weten politici hoe ze draagvlak moeten bouwen, het VK heeft echt geen flauw idee hoe dat moet, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 18:53:25 #32
236264 crew  capricia
pi_187868123
Ah. In GB staan vacatures open om Alternative Arrangements te bedenken.


quote:
Senior Policy Adviser - Alternative Arrangements (2 roles)

The posts will play a crucial role in developing and delivering the UK’s policy on Alternative Arrangements to the Northern Ireland backstop. Alternative arrangements are likely to form a key plank of the UK’s future negotiations with the EU in all scenarios. Work is currently focused on taking forward the planned Minister-Chaired external Working Groups as well as developing the broader HMG picture ahead of discussions with the European Commission.
Goed betaald. Welke fokker heeft ideeen? :D
Definitely not CIA
  Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 20:06:41 #33
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187869463
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 18:53 schreef capricia het volgende:
Ah. In GB staan vacatures open om Alternative Arrangements te bedenken.
[..]

Goed betaald. Welke fokker heeft ideeen? :D
Noem dat maar goed betaald, als je in Londen moet werken dan kom je daar niet ver mee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 11 juli 2019 @ 20:23:02 #34
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187869705

Jonathan Pie weer op dreef
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 11 juli 2019 @ 22:55:21 #35
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_187872550
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Noem dat maar goed betaald, als je in Londen moet werken dan kom je daar niet ver mee.
vind het ook niet zo dik betaald :{ zeker niet voor dat profiel. wel apart dat je binnen de proeftijd eigenlijk al klaar moet zijn ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 11 juli 2019 @ 23:40:34 #37
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_187873539
quote:
Is dat van dat neppe antisemitisme, zoals kritiek op hoe Israel omgaat met Palestijnen, of echt antisemitisme? Ofwel, waar heb je het over?
pi_187876862
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Is dat van dat neppe antisemitisme, zoals kritiek op hoe Israel omgaat met Palestijnen, of echt antisemitisme? Ofwel, waar heb je het over?
Als zelfs je eigen woordvoerder buitenlandse zaken (toch meestal niet zo maar een post) zegt dat sympathie voor de Palestijnse zaak een middel is geworden om onvervalste antisemitische uitspraken te doen, mag je toch echt denken aan echt antisemitisme. En in dit geval dus een door de partijtop gefrustreerd onderzoek daarnaar.

Hoe kan het eigenlijk dat Corbyn mag blijven zitten, kunnen ze hem niet tussentijds dumpen oid?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  vrijdag 12 juli 2019 @ 09:55:41 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187877623
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:49 schreef Hanca het volgende:

Hoe kan het eigenlijk dat Corbyn mag blijven zitten, kunnen ze hem niet tussentijds dumpen oid?
Dat hebben ze geprobeerd maar zijn legertje aan tientjesleden heeft de partij gegijzeld
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 10:22:27 #40
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187877935
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 23:40 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Is dat van dat neppe antisemitisme, zoals kritiek op hoe Israel omgaat met Palestijnen, of echt antisemitisme? Ofwel, waar heb je het over?
Moeilijk te zeggen, er was een Panorama, BBC programma, waarin joodse Labour leden claimden dat er een groot probleem was in de partij en dat er 30 zogenaamde whistleblowers met NDA's de mond gesnoerd zijn.

Er is al langere tijd discussie omdat Labour de defintie van antisemitisme opgesteld door de IHRA niet een op een wil overnemen omdat het, in hun ogen, legitieme kritiek op Israel verbied.

Er is nog een tweede akkefietje, een medewerker van de Israelische ambassade is het land uitgezet omdat hij probeerde Corbyn zwart te maken en ook een Tory minister probeerde onderuit te halen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 10:44:28 #41
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187878237
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:22 schreef Tijger_m het volgende:


Er is nog een tweede akkefietje, een medewerker van de Israelische ambassade is het land uitgezet omdat hij probeerde Corbyn zwart te maken en ook een Tory minister probeerde onderuit te halen.
Logisch dat je die het land uitbonjourt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator vrijdag 12 juli 2019 @ 13:09:29 #42
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187880596
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 10:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Logisch dat je die het land uitbonjourt.
Uiteraard maar het geeft de Corbyn supporters en anderen twijfel of dit soort aantijgingen echt zijn of dat deze mensen voor Israel werken. Het is wel vragen om twijfel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 13:12:00 #43
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187880642
We are rearranging the deck chairs on the titanic while it's already sinking.

Het antwoord dat gegeven werd op de vraag of er nog wel genoeg tijd was voor een nieuwe pm om iets gedaan te krijgen.

Dezelfde man zei net bij politics live dat Ierland maar op alle mogelijke manier moet gedwongen worden om de backstop te laten vallen zodat de Brexit door kan gaan.

Ze hebben daar trouwens een komiek als spreker in het panel zitten. Als die het al moeten gaan oplossen...
  Overall beste user 2022 vrijdag 12 juli 2019 @ 16:53:39 #44
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_187884646
jdawsey1 twitterde op vrijdag 12-07-2019 om 16:40:25 The head spins. Trump: “I wish the British ambassador well. Some people just told me, too bad but they said he actually said very good things about me...was sort of referring to other people.” reageer retweet
Zeg BoJo.....
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_187899772
Interview Johnson en Andrew Neil:



Boris Johnson wil PM worden maar heeft het verdrag waarop zijn hele brexitstrategie leunt niet gelezen. :')
pi_187903931
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Interview Johnson en Andrew Neil:

[ afbeelding ]

Boris Johnson wil PM worden maar heeft het verdrag waarop zijn hele brexitstrategie leunt niet gelezen. :')
Het is dan ook een idioot plan van Johnson.. Wordt hier wel goed uitgelegd:



[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2019 19:13:02 ]
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 01:03:14 #47
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187909329
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 14:35 schreef westwoodblvd het volgende:
Interview Johnson en Andrew Neil:

[ afbeelding ]

Boris Johnson wil PM worden maar heeft het verdrag waarop zijn hele brexitstrategie leunt niet gelezen. :')
En Neil, een conservatieve journalist nota bene, is de eerste die hem echt ondervraagt over zijn verhaal. Wel weer navrant.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 14 juli 2019 @ 18:37:29 #48
1234 HiZ
Istanbullu
pi_187921697
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:12 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is dan ook een idioot plan van Johnson.. Wordt hier wel goed uitgelegd:

Het leuke is weer dat de Britten discussies hebben over iets waar ze niet over gaan.
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 18:42:06 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_187921801
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 18:37 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het leuke is weer dat de Britten discussies hebben over iets waar ze niet over gaan.
Dat is al vanaf dag een het geval, ze menen heel veel dingen te mogen bepalen of recht te hebben op van alles en nog wat. Maar een voor een vallen alle fantasietjes in het water als er licht op geschenen word.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 15 juli 2019 @ 08:56:49 #50
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_187930216
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 19:12 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Het is dan ook een idioot plan van Johnson.. Wordt hier wel goed uitgelegd:

Bij die 167 landen die een veto kunnen uitspreken, horen daar ook landen als Iran en Argentinië bij? Zouden die landen geneigd zijn om de Britten vrijhandel ter waarde van de helft van hun economie te gunnen? Of zullen ze echt zo flauw zijn om hun een gigantische, ongekend grote, mokerslag toe te dienen door hun veto uit te spreken?

-- even ge-wiki'et, Iran dus niet (halve midden oosten blijkbaar niet), gelukkig Rusland nog wel, kan me niet voorstellen dat die een belang heeft om dit te vetoën.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')