abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187823738
Ik snap best dat je zo negatief bent als het je nu al jaren niet lijkt te lukken, maar door zo in een vicieuze cirkel te gaan zitten zal ook niet per se helpen.

Vergaap je trouwens niet aan vriendschappen; als jij elke week een praatje met je collega maakt over het weekend, het nieuws en daarbij een grapje kan maken of je prettig voelt dan is dat toch al lekker?

En anders; als je ooit in de buurt van Arnhem bent, wil ik best wel eens een biertje pakken hoor :)
i'm black, i'm white, i'm a facking zebra
  Vis een optie? dinsdag 9 juli 2019 @ 00:40:33 #32
70532 loveli
N
pi_187823752
quote:
99s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:31 schreef Gary_Oak het volgende:
Tja, wat wil je nu met dit topic?
Zie OP, hier ranten om zelf niet te ontploffen. Soms is FOK daar de goede plek voor, hopelijk heeft het TS wat lucht gegeven.
crap in = crap out
pi_187823863
Mocht je in (de omgeving van) Utrecht wonen, zin om een keer een biertje te pakken? Ik kan je geen vriendschap in het vooruitzicht stellen zonder je enigszins te kennen, maar een avondje gezelschap moet prima lukken.

En anders kan je wellicht hier proberen om wat contacten te zoeken?
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 9 juli 2019 @ 01:34:38 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187824005
Serieuze vraag, ben je in het echte leven ook zo negatief?

Je lijkt in vriendschappen vooral te zien als mensen om iets mee te ondernemen, klopt dat?

Vriendschap en liefde: allebei vooral een kwestie van chemie natuurlijk. Geen kwestie van leeftijd, 'positieve instelling' of talent om met anderen om te gaan.
Resistance is futile.
pi_187824055
TS is een verwachter :')

Ik bedoel waarom toon je geen interesse in anderen maar verwacht je dat mensen dat wel bij jou doen?
pi_187824117
quote:
How to Make Friends, According to Science
https://www.theatlantic.c(...)make-friends/565742/

[..]

So what should you do if your social life is lacking? Here, too, the research is instructive. To begin with, don’t dismiss the humble acquaintance. Even interacting with people with whom one has weak social ties has a meaningful influence on well-being. [7] Beyond that, building deeper friendships may be largely a matter of putting in time. A recent study out of the University of Kansas found that it takes about 50 hours of socializing to go from acquaintance to casual friend, an additional 40 hours to become a “real” friend, and a total of 200 hours to become a close friend. [8]

[..]
Interessant artikel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187824383
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:42 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Lieverd. Neen. Dat is hoe jij denkt dat het werkt. Dat is wat anders dan hoe het daadwerkelijk werkt. Een beetje zoals de vele fabels die rondgaan m.b.t. genderdynamiek in relaties en aantrekking tussen de seksen.

Ik zou zó graag willen weten wat het échte verschil is tussen mij en iemand die wel ooit vrienden heeft kunnen maken. Ik pest of beroof geen mensen. Probeer te helpen waar ik kan. Ben redelijk aardig, behulpzaam en probeer compassie te tonen.

Maar aan het eind van de dag (of beter gezegd: na fukking 33 jaar!) levert dat alles he-le-maal niks op. Niet dat het daar om moet gaan, maar toch. Als het zo zou werken als jij zegt, heb ik mijn flying hours wel gemaakt. Maar het gaat denk ik niet om input en inzet (nurture), maar alleen om talent (nature). En talent kun je niet aanleren.
tja het werkt toch gewoon echt wel zo hoor
En waarom het voor jou niet zo werkt weten vreemden op een forum echt niet (al kom je hier al niet heel leuk over inderdaad. Hoe dat is gekomen is verder irrelevant toch? Als je vrienden wil maken)
Heb je het wel eens mensen in je omgeving gevraagd?

Waarom probeer je geen therapie? Al is het maar om die verbitterdheid los te laten want zo maak je echt geen vrienden
En een therapeut kan je helpen onbewuste patronen bloot te leggen. Wij niet hoor
En die zullen er echt wel zijn als je in 33 jaar niet op de een of andere manier geleerd hebt hoe je vrienden maakt en onderhoud
pi_187824414
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 01:34 schreef Seven. het volgende:
Serieuze vraag, ben je in het echte leven ook zo negatief?

Je lijkt in vriendschappen vooral te zien als mensen om iets mee te ondernemen, klopt dat?

Vriendschap en liefde: allebei vooral een kwestie van chemie natuurlijk. Geen kwestie van leeftijd, 'positieve instelling' of talent om met anderen om te gaan.
TS heeft van het nice guy syndrome, maar dan op het gebied van vriendschapen.
pi_187824418
Als je in de buurt van Utrecht woont, wil ik best een keer een biertje doen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_187824432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:59 schreef probeer het volgende:
En anders kan je wellicht hier proberen om wat contacten te zoeken?
In het meettopic kan TS bijvoorbeeld ook iets organiseren voor de Zwarte Cross 2020.
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:57 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Mijn leven bestaat uit werken, sporten, eten, familie-verplichtingen, repeat. En dat maakt mij bang. Bang omdat ik een (weliswaar 20 jaar oudere) collega van mij als een soort voorland zie. Hij hield ontzettend van dezelfde sport als ik en we leken ook wel iets op elkaar in levensstructuur en ritme. Leuke humor, geen onaardige vent om te zien en ook geen overduidelijke sociale handicaps. Alles waarvan jij zou zeggen dat zo iemand "best vrienden moet kunnen maken, want dat vereist geen talent".

Twee jaar geleden kon hij de intense eenzaamheid van zijn bestaan niet meer aan.
Maar waarom is het tussen jullie twee dan nooit tot een vriendschap gekomen? Als je beiden geen initiatief neemt gebeurt er gewoon niks hè.
pi_187824437
Ik heb ooit het levensadvies gelezen dat je zelf moet zorgen dat je leven interessant genoeg is dat je zelf vrienden met jou zou willen zijn als je iemand anders was.

Dus ga alleen naar dat concert! Organiseer een buurtbarbeque. Verzin een hobby: ga schrijven, of hardlopen, of verlies jezelf in een bepaald onderwerp. Kleed jezelf fantastisch. Leer geweldig koken en doe dat dagelijks voor jezelf.

Maak het contrast zo groot mogelijk tussen het feit dat je geen vrienden hebt en wie jij bent als persoon. Jij wordt leukste en meest interessante vent ooit, en als de wereld je dan nog niet erkent heb je iig aan jezelf gewerkt en is het 'their loss' dat je al die geweldige eigenschappen voor jezelf moet bewaren.
pi_187824503
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:00 schreef Sturmic het volgende:
Maar dat betekent dan toch ook dat ik niet alleen die nare kanten van intrinsiek onwaardig zijn hoef te accepteren? Dat betekent dan toch ook dat de maatschappij niets meer van mij terug krijgt? Of dat ik mij nog moet gedragen conform de verwachtingen, regels en etiquette van de samenleving? Uitgestoten worden, betekent dat dan niet ook buiten de samenleving staan?
Je komt enorm verongelijkt, verbitterd,minachtend en entitled over. Het spoelt samen met de tsunami aan zelfmedelijden van al je posts in dit topic.

Ik wil je graag aanraden je posts nog eens te lezen alsof ze door een ander geschreven zijn. Hoe komt dit op je over? Lijkt dit je een leuke persoon om mee om te gaan? Zou je blij worden van contact met deze persoon?

Probeer minder zwaarmoedig te zijn, ga naar de huisarts en maak je situatie bespreekbaar. Mogelijk kan die je doorverwijzen naar bijv. een sociale vaardigheids cursus, misschien kan je psycholgisch onderzocht worden en ligt in het verlengde daarvan een oplossing.

Als je verwacht dat de wereld naar jou zal komen met deze instelling dan kan ik je nu alvast zeggen dat, dat niet gaat gebeuren.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 07:21:45 #43
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_187824529
quote:

[..]

Lieverd. Neen. Dat is hoe jij denkt dat het werkt. Dat is wat anders dan hoe het daadwerkelijk werkt. Een beetje zoals de vele fabels die rondgaan m.b.t. genderdynamiek in relaties en aantrekking tussen de seksen.

Ik zou zó graag willen weten wat het échte verschil is tussen mij en iemand die wel ooit vrienden heeft kunnen maken. Ik pest of beroof geen mensen. Probeer te helpen waar ik kan. Ben redelijk aardig, behulpzaam en probeer compassie te tonen.

Maar aan het eind van de dag (of beter gezegd: na fukking 33 jaar!) levert dat alles he-le-maal niks op. Niet dat het daar om moet gaan, maar toch. Als het zo zou werken als jij zegt, heb ik mijn flying hours wel gemaakt. Maar het gaat denk ik niet om input en inzet (nurture), maar alleen om talent (nature). En talent kun je niet aanleren.
Als ik het goed begrijp denk je het aan de ene kant beter te weten dan degene die je hebt (zie het denigrerende "lieverd. Neen", en aan de andere kant geloof je er niet in dat het maken van vrienden niet aan te leren is. Volgens mij is dit topic dan rijp voor een slotje, of zie ik dat verkeerd?
pi_187824746
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 07:16 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Je komt enorm verongelijkt, verbitterd,minachtend en entitled over. Het spoelt samen met de tsunami aan zelfmedelijden van al je posts in dit topic.

Ik wil je graag aanraden je posts nog eens te lezen alsof ze door een ander geschreven zijn. Hoe komt dit op je over? Lijkt dit je een leuke persoon om mee om te gaan? Zou je blij worden van contact met deze persoon?

Probeer minder zwaarmoedig te zijn, ga naar de huisarts en maak je situatie bespreekbaar. Mogelijk kan die je doorverwijzen naar bijv. een sociale vaardigheids cursus, misschien kan je psycholgisch onderzocht worden en ligt in het verlengde daarvan een oplossing.

Als je verwacht dat de wereld naar jou zal komen met deze instelling dan kan ik je nu alvast zeggen dat, dat niet gaat gebeuren.
Dit. Ga eens met een hulpverlener praten.

Daarnaast is 33 zeker niet te oud om een vriendengroep op te bouwen. Ik heb na m’n 30e bijna al m’n huidige vrienden leren kennen en dat zijn zeer goede vrienden geworden over de jaren.
pi_187824905
En hebben de tips uit dit R&P / Een beter mens worden? topic je niks opgeleverd? Heb je nog deelgenomen aan een NMLK activiteit?
pi_187824907
Fatalistische zelfbeelden, zijn vrijwel altijd het gevolg van zeer hardnekkige blinde vlekken wanneer om 'je zelf' gaat. Je hebt bijvoorbeeld je eigen aandeel niet door, en de uiterste subtiliteit van je lichaamstaal in relatie tot anderen; alles wat je diep van binnen over jezelf geloofd, is in zekere zin 'zichtbaar' in subtiele vorm. Milliseconden-werk, maar daar valt of staat vaak wel aantrekking en afstoting mee; het is de energie die je uitstraalt.
Zolang je dat niet doorhebt, zullen sociale interacties steeds je fatalistische zelfbeeld bevestigen; jij denkt 'omdat het nu eenmaal zo', in werkelijkheid omdat het gewoon een zichzelf instandhoudend mechanisme is. 'het vervult zichzelf'.

Zulke diepgaande, onderliggende dingen moeten vaak éérst goed begrepen worden voordat er aan aanzet kan zijn tot werkelijke innerlijke, en later uiterlijke verandering. Want dáár begint het allemaal.
Eens kijken
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:27:20 #47
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_187824932
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:57 schreef Sturmic het volgende:
Tof verjaardagsfeest? Nope, jammer joh, er komt toch niemand.
Keertje naar de Zwarte Cross of een hardstyle-festival? Vergeet het maar, die blijft voor eeuwig op je bucket-list staan.
Babyshower (indien je een vrouw bent). Haha, if any!
Oh, dus jij wilt op vakantie met vier maten trekken door de Schotse hooglanden?
De enige plek waar jij zult komen is Mt. Forever Alonegh
Er worden al ontzettend veel goede en logische reacties gegeven, dus ik zal geen herhalend antwoord geven. Wat ik wel kan doen is mijn eigen persoonlijke ervaring van een aantal punten delen:

Keertje naar de Zwarte Cross of een hardstyle-festival? Vergeet het maar, die blijft voor eeuwig op je bucket-list staan.
Je hebt het over festivals. Waarom vind je het zo bezwarend om er in je eentje naartoe te gaan? Heb ik zelf vaak genoeg gedaan en zo andere festival-gangers leren kennen. Via Partyflock (internet forum) heb ik een groepje mensen leren kennen waar ik ontzettend vaak mee het afgesproken op festivals. Geloof me, dit is echt niet moeilijk.. Met een beetje moeite en een topic heb je zo een Fok-meeting geplanned op je volgende festival.

Oh, dus jij wilt op vakantie met vier maten trekken door de Schotse hooglanden?
Vorig jaar ben ik in mijn eentje vertrokken om een berg te beklimmen in de Franse Alpen. Tenminste, niet in m'n uppie, maar met een gids en 6 andere (toen onbekende) mensen. Gezien de unieke ervaring bouw je echt enorm snel een relatie met de groep op. Dit jaar? Een van de mensen die ik heb leren kennen vorig jaar is meegegaan met een andere trip afgelopen maand :)

Daarnaast zijn er ontiegelijk veel single-reizen naar zo'n beetje elke vakantiebestemming dan ook. Twee weken Costa Rica? Een kennis van me is net terug via zo'n single's reis. Heeft 'n geweldige tijd gehad.

Zelfs in je uppie naar de bios is geen probleem, hoor. Doe ik zelf ook weleens. De kern van het probleem lijkt me dat je bang bent dingen in je eentje te ondernemen omdat dit blijkbaar 'not done' is. Tenminste, zo komt het op me over.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:33:58 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187824974
Zoek professionele hulp. Iets wat al 33 jaar een probleem is ga je niet oplossen door hier een topic te openen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_187824983
Ik weet niet wat je fout doet. Misschien ben je iemand die overal drempels ziet, of misschien ben je niet goed in contact onderhouden vanuit een slecht zelfbeeld. Als je erachter zou komen wat het precies is waar je op vastloopt, zou je dan proberen om er iets aan te veranderen?
Bij mezelf merk ik dat ik het lastig vind om contact te onderhouden met mensen die ik heb leren kennen, vooral vanuit een gevoel dat ze niet op mijn berichten zitten te wachten, maar dat het moeilijk is om me daar overheen te zetten omdat het gevoel zo vertrouwd is geworden.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 08:38:03 #50
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_187824997
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:35 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Ik ben jurist bij een overheidsinstelling.
Ik ook. Heb je ook geen collega's waar je na werk wat mee kan doen?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_187825684
Mooi dat er hier fokkers zijn die wat wil met ts willen gaan drinken :) Hoop dat die op het aanbod in gaat.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:06:55 #52
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_187825834
En toch is het heel simpel, je oogst wat je zaait. Zal dus genoeg te winnen zijn aan jouw kant om wat van je leven te maken dan zwelgen in zelfmedelijden. Daar schiet je niks mee op in elk geval.

Probeer ook een leuk persoon te zijn, die worden vaker uitgenodigd.
Je moet er alleen wel energie in steken.

Heb zelf een hele brede kennis van onderwerpen en zo is er altijd wel wat waar je over mee kan praten.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:12:21 #53
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187825883
Om eerlijk te zijn mis je niet veel.
Ik heb bijna al mijn vrienden gedumpt omdat ze roddelen en stoken en kneusjes zijn.
Vrouwen jagen doe je het beste alleen, niet met een jaloerse cockblockertje.
Daarnaast vul je je vrije tijd met werk, gym en sociale contacten doe je op in de kroeg.
Als ik kijk naar de drama die sommige mannen met hun partner meemaken... jeetje :r

Hoeft allemaal niet o moeilijk te zijn, zet wel de eerste stap en neem initiatief!
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:14:52 #54
64831 2NutZ
pi_187825910
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:12 schreef dagobertE6 het volgende:
Om eerlijk te zijn mis je niet veel.
Ik heb bijna al mijn vrienden gedumpt omdat ze roddelen en stoken en kneusjes zijn.
Vrouwen jagen doe je het beste alleen, niet met een jaloerse cockblockertje.
Daarnaast vul je je vrije tijd met werk, gym en sociale contacten doe je op in de kroeg.
Als ik kijk naar de drama die sommige mannen met hun partner meemaken... jeetje :r

Hoeft allemaal niet o moeilijk te zijn, zet wel de eerste stap en neem initiatief!
Ook al zo'n aanwinst als vriend... mijn god zeg :') _O-
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_187825925
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:14 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ook al zo'n aanwinst als vriend... mijn god zeg :') _O-
En dan klagen wanneer al zijn kroegmaatjes verder gaan met hun leven en niet meer met hem uitgaan. Sta je als 40 jarige in je eentje in de kroeg.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:16:45 #56
64831 2NutZ
pi_187825936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:15 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

En dan klagen wanneer al zijn kroegmaatjes verder gaan met hun leven en niet meer met hem uitgaan. Sta je als 40 jarige in je eentje in de kroeg.
Je echt in- en intriest als je zo in het leven staat zeg... dang :'(
  dinsdag 9 juli 2019 @ 10:17:42 #57
485804 Ship-o-Bricks
The Unsinkable Just Happened
pi_187825947
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 00:00 schreef Keyos het volgende:
Tsja, de manier hoe je hier reageert naar mensen terwijl het topic nog maar net loopt laat wel zien dat je inderdaad geen fijn persoon bent.

Jouw reactie laat ook zien dat je er geen kut van snapt. En wellicht kan dat ook niet van je verlangd worden.

TS, ik heb van alles wat meegekregen. Leidde ooit een meer dan fatsoenlijk sociaal leven, maar ik heb ook niets meer. Hele rare en pijnlijke gewaarwording die uiteindelijk het beetje dat ik nog wel heb op de tocht zet. Nu spelen er nog wel wat meer zaken op de achtergrond die de situatie nogal op de spits drijven, maar het zijn erg zware tijden. Heb 10 jaar terug al een stevige depressie gehad en vrees met grote vrezen dat we die kant langzaam aan weer opgaan.

Antwoorden heb ik helaas niet voor je. Het is moeilijk geen aversie jegens mensen te ontwikkelen, maar toch moet je dat proberen. Anderen doen het je niet aan, al kan dat zo voelen. Maar als je definitief je feeling met mensen kwijtraakt, dan wordt het heel moeilijk. Ik kan dat element overeind houden omdat ik een geweldige vriendin heb, en ergens heb opgepikt blij te kunnen zijn voor anderen. Maar het is een wankel evenwicht.

Al eens geprobeerd in contact te komen met mensen die er net zo inzitten als jij?
pi_187826049
quote:

[..]

Je wil het verschil weten?

Je houding en zelfbeeld. Als jij je al minderwaardig voelt, hoe moeten anderen jou dan waardig genoeg vinden? Die houding van je roept tegenstand op, mensen willen niet in aanraking komen met die negatieve energie.

Het begint, hoe moeilijk dat vast voor je klinkt, bij jezelf. En niet bij jou als persoon, maar puur bij je houding en zelfbeeld. Je maakt de denkfout door alles op jou als persoon te betrekken. Maar het is de schil die erboven hangt, namelijk hoe je overkomt.
pi_187826070
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 23:31 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Waarom? Ik neem aan omdat ik geen prettig/goed/waardig/onderhoudend persoon ben. Doorhalen wat niet van toepassing is, ik weet het oprecht niet. Maar helder is in ieder geval dát mensen mij niet leuk vinden ja. En je kunt vanzelfsprekend alleen maar contextueel "leuk" zijn, dus neen, ik ben geen "leuk persoon".
Het is misschien hard, maar dat is waarschijnlijk wel de reden. Sorry.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187826086
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 10:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is misschien hard, maar dat is waarschijnlijk wel de reden. Sorry.
Iedereen heeft waarde voor iemand op deze wereld. Ook TS kan vast een heel leuk persoon zijn voor iemand. Alleen doordat hij het niet over weet te brengen (o.a. door negatief te zijn) lopen zelfs die personen weg.

Dus nee, het ligt niet aan hem als persoon, maar aan zijn houding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')