Wat me ook opvalt is dat spelers uit de eredivisie die wij halen de stap naar een hoger niveau zelden weten te maken.. wat vroeger nog wel gebeurde (Bosvelt..Van Wonderen..Kuyt..etc etc). Spelers als Larsson bijv..best een leuke momentenvoetballer, maar hij is niet beter dan in zijn Heerenveen periode.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:32 schreef kapiteintje het volgende: [..] Over de gehele linie kun je toch stellen dat de Eredivisie het niveau niet meer KAN hebben, simpelweg omdat er geen goede spelers meer in Nederland spelen, omdat hier het grote geld niet te verdienen is. Vroeger speelde de Nederlandse top 3 in ieder geval minimaal een leuke rol in de UEFA cup. Tegenwoordig vlieg je er (op Ajax na) tegen laagvliegers uit.
Ook de spelers van buiten de Eredivisie ontwikkelen zich totaal niet door. Er zit gewoon iets chronisch fout bij Feyenoord en dat is ofwel het gebrek aan scouting, ofwel het gebrek aan degelijke begeleiding van spelers en waarschijnlijk is het zelfs allebei.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:41 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat me ook opvalt is dat spelers uit de eredivisie die wij halen de stap naar een hoger niveau zelden weten te maken.. wat vroeger nog wel gebeurde (Bosvelt..Van Wonderen..Kuyt..etc etc). Spelers als Larsson bijv..best een leuke momentenvoetballer, maar hij is niet beter dan in zijn Heerenveen periode.
Wat scouting betreft vind ik Bilal wel een goed voorbeeld. Die was niet goedkoop en heel lang dacht ik..die zal toch wel iets kunnen? Ze betalen toch niet voor niets zoveel? Achteraf is het makkelijk praten maar zulke miskopen zijn toch te voorkomen, lijkt me.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ook de spelers van buiten de Eredivisie ontwikkelen zich totaal niet door. Er zit gewoon iets chronisch fout bij Feyenoord en dat is ofwel het gebrek aan scouting, ofwel het gebrek aan degelijke begeleiding van spelers en waarschijnlijk is het zelfs allebei.
Als je dan ziet hoe spelers bij PSV keer op keer opbloeien, dan is dat geen toeval meer. Als je ziet hoe spelers bij Ajax keer op keer veel geld opleveren of op zijn minst gewoon renderen, dan is dat geen toeval meer. Maar wanneer spelers bij Feyenoord keer op keer falen, dan is het volgens sommigen dus elke keer omdat die speler toevallig niet goed genoeg is.
Bilal is inderdaad ook een ongekende mislukking geweest. De volgende die voor wat geld is gehaald en weer vertrekt is Tapia en over een seizoen gaan we ook van Larsson via de achterdeur afscheid nemen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat scouting betreft vind ik Bilal wel een goed voorbeeld. Die was niet goedkoop en heel lang dacht ik..die zal toch wel iets kunnen? Ze betalen toch niet voor niets zoveel? Achteraf is het makkelijk praten maar zulke miskopen zijn toch te voorkomen, lijkt me.
Zou je echt een Schöne willen?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bilal is inderdaad ook een ongekende mislukking geweest. De volgende die voor wat geld is gehaald en weer vertrekt is Tapia en over een seizoen gaan we ook van Larsson via de achterdeur afscheid nemen.
Ik weet nog wel dat je bij Vitesse toen Nicky Hofs had en Theo Janssen en dat ze in principe allebei haalbaar waren voor Feyenoord. Gingen ze voor Nicky Hofs. Het is gewoon knap hoe je stelselmatig de verkeerde spelers blijft kiezen.
Volgens mij was Schöne ook zo'n speler die voor Feyenoord al tijden haalbaar was. Feyenoord lijkt ook dat soort spelers ook gewoon niet aan te kunnen trekken, je hebt met Toornstra eigenlijk de gehandicapte variant.
Nu niet meer, maar die heeft echt zijn waarde wel gehad voor Ajax. Wordt niet voor niks in veel belangrijke wedstrijden gewoon opgesteld hoor. Ben het met je eens dat het geen wereldvoetballer is, maar hij heeft een goede vrije trap en is wel een ideale twaalfde man die ook bij Feyenoord echt wel goed genoeg zou zijn geweest in die rol.quote:
Nicky Hofs..dat was niet veel nee. We hadden ook bijna 6 miljoen neergelegd voor Luckassen. En een speler als Vejinovic.. onbegrijpelijke aankoop. In de categorie spelers van rond de 3 miljoen zijn eigenlijk alleen Jorgensen en Botteghin aanwinsten gebleken de laatste jaren.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:54 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Bilal is inderdaad ook een ongekende mislukking geweest. De volgende die voor wat geld is gehaald en weer vertrekt is Tapia en over een seizoen gaan we ook van Larsson via de achterdeur afscheid nemen.
Ik weet nog wel dat je bij Vitesse toen Nicky Hofs had en Theo Janssen en dat ze in principe allebei haalbaar waren voor Feyenoord. Gingen ze voor Nicky Hofs.Het is gewoon knap hoe je stelselmatig de verkeerde spelers blijft kiezen.
Lazovicquote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nicky Hofs..dat was niet veel nee. We hadden ook bijna 6 miljoen neergelegd voor Luckassen. En een speler als Vejinovic.. onbegrijpelijke aankoop. In de categorie spelers van rond de 3 miljoen zijn eigenlijk alleen Jorgensen en Botteghin aanwinsten gebleken de laatste jaren.
Feyenoord had interesse in Schöne, maar Ajax ging er met hem transfervrij vandoor. Toen nam Feyenoord maar Goossens van NEC over.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nu niet meer, maar die heeft echt zijn waarde wel gehad voor Ajax. Wordt niet voor niks in veel belangrijke wedstrijden gewoon opgesteld hoor. Ben het met je eens dat het geen wereldvoetballer is, maar hij heeft een goede vrije trap en is wel een ideale twaalfde man die ook bij Feyenoord echt wel goed genoeg zou zijn geweest in die rol.
Wat dus alles zegt idd. Ik dacht dat Goossens later was, maar dit maakt het alleen maar dommer.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Feyenoord had interesse in Schöne, maar Ajax ging er met hem transfervrij vandoor. Toen nam Feyenoord maar Goossens van NEC over.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=161720
Ah ja.. nog steeds de duurste aankoop ooit, toch? Deed het later niet onaardig bij PSV maar bij ons..quote:
Dommer? Schöne koos voor Ajax.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:46 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Wat dus alles zegt idd. Ik dacht dat Goossens later was, maar dit maakt het alleen maar dommer.
Je praat over clubs die gewoon ook keihard het geld nodig hebbequote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:36 schreef kapiteintje het volgende:
De allereerste vraag is: Waarom zouden ze van hem af willen als hij zo'n goede speler was? Iedereen weet dat promotie naar de Premier League belachelijk veel geld oplevert, dus je wilt je goede spelers gewoon behouden.
Dat doet geen enkele speler meer tegenwoordig.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:34 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Fer moet je gewoon met een prestatiecontract binnenhalen. Betalen per gespeelde wedstrijd. Maar dat zal hij niet willen.
Toornstra is wel allergrootste blunder geweestquote:Op vrijdag 5 juli 2019 23:58 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nu niet meer, maar die heeft echt zijn waarde wel gehad voor Ajax. Wordt niet voor niks in veel belangrijke wedstrijden gewoon opgesteld hoor. Ben het met je eens dat het geen wereldvoetballer is, maar hij heeft een goede vrije trap en is wel een ideale twaalfde man die ook bij Feyenoord echt wel goed genoeg zou zijn geweest in die rol.
Zo staat het niet in dat artikel.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 00:42 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Feyenoord had interesse in Schöne, maar Ajax ging er met hem transfervrij vandoor. Toen nam Feyenoord maar Goossens van NEC over.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=161720
@GGMM vindt dat bedrag ook absurd.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:45 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Prima toevoeging aan de selectie. Beter als dat je weer 3.5 mil betaald voor de nieuwe Bilal of weet ik hoeveel miljoen voor Larsson dag het allemaal net niet is.
Niet direct GROOT FYSIEK STERK wat je bij Jaap verwacht, die gozert is 1.60mquote:
Ja, leuk. 1,78m.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:37 schreef Bugno2 het volgende:
[..]
Niet direct GROOT FYSIEK STERK wat je bij Jaap verwacht, die gozert is 1.60m
In jouw filmpje staat 5'4quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:38 schreef satecl het volgende:
[..]
Ja, leuk. 1,78m.
Verder is Jaap als trainer totaal anders dan als voetballer. 4-3-3 met technisch vaardige spelers en druk naar voren.
FTM, waar je kritische rapporten koopt om bedrijven mee kapot te maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:32 schreef nostra het volgende:
Stuk van FTM over het nieuwe stadion.
https://f7td5.app.goo.gl/rjneM
FOX 1 zendt t uitquote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:49 schreef timmmmm het volgende:
Waar kunnen we de finale van de Copa kijken?
FTM heeft vaak een vervelend zeurderig ondertoontje, maar is inhoudelijk gewoon erg goed ingevoerd. Dat anderen ze zouden kunnen "kopen" om "bedrijven mee kapot te maken" slaat dan weer nergens op.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:44 schreef timmmmm het volgende:
FTM, waar je kritische rapporten koopt om bedrijven mee kapot te maken.
Dat is natuurlijk wel een wat fictieve ondergrens. Onder je DSCR zakken is sowieso al vrij funest, laat staan bij een Amerikaanse financier. In the end ligt er gewoon een vrij agressief business plan waar ook de club onder lijdt als die vergezichten niet gehaald gaan worden.quote:Roepen hoe riskant het wel niet is maar ergens in het artikel wegmoffelen dat het financiele risico van de club is dat ze dezelfde 17,5 mil opstrijken als ze nu doen.
De bedoeling was dat Feyenoord er structureel op vooruit gaat. Deze business case voorspelt een rooskleurige situatie. Bij 20% minder, wat niet ondenkbaar lijkt gezien de prestaties van de afgelopen 25 jaar, gaat Feyenoord er al niet meer op vooruit. En zelfs bij die 20% minder zouden ze nog meer geld genereren dan Ajax wat jaarlijks wel succesvol is in Europaquote:Op zaterdag 6 juli 2019 10:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
FTM, waar je kritische rapporten koopt om bedrijven mee kapot te maken.
Roepen hoe riskant het wel niet is maar ergens in het artikel wegmoffelen dat het financiele risico van de club is dat ze dezelfde 17,5 mil opstrijken als ze nu doen.
Die 'onderzoeksjournalisten' daar doen onderzoek hoe ze dingen zo sensationeel mogelijk op kunnen schrijven. Ze hadden met exact dezelfde onderzoeksresultaten een artikel kunnen schrijven hoe kansrijk het nieuwe stadion voor Feyenoord is, maar dat verkoopt natuurlijk minder goed
wutquote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:07 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De bedoeling was dat Feyenoord er structureel op vooruit gaat. Deze business case voorspelt een rooskleurige situatie. Bij 20% minder, wat niet ondenkbaar lijkt gezien de prestaties van de afgelopen 25 jaar, gaat Feyenoord er al niet meer op vooruit. En zelfs bij die 20% minder zouden ze nog meer geld genereren dan Ajax wat jaarlijks wel succesvol is in Europa
Hoe zeurderig je het ondertoontje van FTM mag vinden, ze hebben hier wel een punt en Feyenoord wil op die situatie klaarblijkelijk geen antwoord geven.
quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:32 schreef Buitendam het volgende:
Narsingh is een aankoop waar ik jaloers op ben. Die had ik heel graag bij PSV gezien, dus wat dat betreft is Feyenoord goed bezig!
Laatste tijd wel meer negatieve berichtgeving van wat 'beter' (lijkt zo?) ingevoerde journalisten. Of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 09:32 schreef nostra het volgende:
Stuk van FTM over het nieuwe stadion.
https://f7td5.app.goo.gl/rjneM
die ziet liever de toornstraas .....quote:
Gast...quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Voorlopig niet echt nee. Vond het bij PSV ook altijd al een matige voetballer.
Dan mag je het toch nog wel een matige speler vinden?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Gast...
Wat voor niveau had je dan verwacht van een extra transfervrije buitenspeler?
Ik hoef helemaal geen transfervrije buitenspeler. Zeker niet een die al een jaar niets heeft laten zien. Vind hem gewoon een matige voetballer. Punt.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:57 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Gast...
Wat voor niveau had je dan verwacht van een extra transfervrije buitenspeler?
Ah okay, lekker met Touré en Summerville achter Berghuis het seizoen beginnen dan?quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:02 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik hoef helemaal geen transfervrije buitenspeler. Zeker niet een die al een jaar niets heeft laten zien. Vind hem gewoon een matige voetballer. Punt.
Zeker, maar veel betere (bewezen opties) die in vorm zijn komen niet voor alleen een salaris (+ tekenbonus) naar Feyenoord.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:01 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Dan mag je het toch nog wel een matige speler vinden?
Ik vraag me oprecht af of een Summerville het als back-up veel slechter zou doen inderdaad. Ook een speler met diepgang. Maar zoals ik al zei; een aankoop hoeft niet per se transfervrij te zijn toch? Ik heb liever dat je iemand haalt die echt iets toevoegt aan de selectie en dat verwacht ik niet van Narsingh.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:05 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ah okay, lekker met Touré en Summerville achter Berghuis het seizoen beginnen dan?
Huh. De transferperiode is nog maar net begonnen.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:11 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Stel dat Berghuis vertrekt, dan is het op zich wel goed dat we Narsingh hebben. Anders hadden we echt geen tijd meer om een vervanger te zoeken.
Dat is anders precies wat er gebeurd is. Een gekocht kritisch rapport wat gebruikt is om een bedrijf mee kapot te maken.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 11:04 schreef nostra het volgende:
[..]
FTM heeft vaak een vervelend zeurderig ondertoontje, maar is inhoudelijk gewoon erg goed ingevoerd. Dat anderen ze zouden kunnen "kopen" om "bedrijven mee kapot te maken" slaat dan weer nergens op.
[..]
Dat is natuurlijk wel een wat fictieve ondergrens. Onder je DSCR zakken is sowieso al vrij funest, laat staan bij een Amerikaanse financier. In the end ligt er gewoon een vrij agressief business plan waar ook de club onder lijdt als die vergezichten niet gehaald gaan worden.
Ja ik had ook liever een nieuwe Neres uit Brazilië opgepikt. Maar daar is Feyenoord niet toe in staat, financieel niet en ook qua scouting niet.quote:Op zaterdag 6 juli 2019 12:08 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik vraag me oprecht af of een Summerville het als back-up veel slechter zou doen inderdaad. Ook een speler met diepgang. Maar zoals ik al zei; een aankoop hoeft niet per se transfervrij te zijn toch? Ik heb liever dat je iemand haalt die echt iets toevoegt aan de selectie en dat verwacht ik niet van Narsingh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |