Je gaat er dan van uit dat diegenen dat nog niet hebben geprobeerd? Geloof je niet dat er soms geen oplossing, anders dan de dood, is?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef KomVissen het volgende:
Ik adviseer eenieder geen zelfmoord te plegen, maar oplossingen voor zijn/haar problemen te zoeken.
Had we geen wilsverklaring opgesteld... want anders ben je volkomen Fucked....quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:36 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Mensen worden nogal beperkt. Mensen die aan de eisen voldoen. Zoals mijn wijlen oma, die veel te lang geleden heeft. Terecht topic.
Als iemand 30 jaar lang een kutleven heeft gehad en geen kans heeft op verbetering, waarom zou je diegene dan euthanasie ontzeggen? Doorleven is dan de grootste straf lijkt me.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 13:25 schreef Amfora het volgende:
Op YT zie je ook altijd van die engerds die de “euthanasie” uitvoeren, ze lijken een soort voldoening daaruit te halen. Je zal maar zo aan je einde komen met zo iemand aan je zij die graag je lichtje wil doven. Na de daad, met een vieze glimlach op z’n gezicht: “ff buiten een sigaretje opsteken”. … Wat een einde.
Ik ga er van uit dat ze dat wel hebben geprobeerd. Maar ik ga er ook van uit dat als iemand denkt dat de dood de oplossing is dat hij of niet weet van de oplossing is of deze niet uitvoert. De oplossing is er, en zelfmoord is nooit de oplossing.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:52 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je gaat er dan van uit dat diegenen dat nog niet hebben geprobeerd? Geloof je niet dat er soms geen oplossing, anders dan de dood, is?
Wat een ellende...quote:Op donderdag 4 juli 2019 22:19 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Nouja hij heeft de euthanasie van mijn oma actief tegengewerkt, zelfs toen we naar andere artsen gingen. Hij heeft contact gezocht met de andere artsen.. Wij hadden uiteindelijk na 4 pogingen iemand die mee wilde werken en die heeft die andere huisarts ook hard aangepakt. Maar als ik hem tegenkom is ie voor mij. Hij liet mijn oma lijden voor zijn achterlijkheid.
Om jullie een idee te geven, mijn oma was rond die tijd 170 cm en 28 kilo.
Ik ben ooit het traject in gegaan, en heb er toch vanaf gezien omdat m'n harde werken aan mezelf eindelijk resultaat gaf. Ik geloof dat tegenwoordig de wachttijd 2 jaar is, dat is echt belachelijk want dat hou je nooit vol als je het niet meer ziet zitten.quote:Op donderdag 4 juli 2019 21:30 schreef Sicstus het volgende:
Zijn er hier mensen van wat jongere leeftijd die hier weleens over hebben nagedacht? Als in, dat het leven voor hen geen zin meer heeft en ze er eigenlijk op een menswaardige manier een eind aan willen maken? Ik zelf wel, maar je ziet het niet zo vaak bij mensen in mijn leeftijdscategorie (rond de 40).
Goed dat je resultaat hebt geboektquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:28 schreef colivo het volgende:
[..]
Ik ben ooit het traject in gegaan, en heb er toch vanaf gezien omdat m'n harde werken aan mezelf eindelijk resultaat gaf. Ik geloof dat tegenwoordig de wachttijd 2 jaar is, dat is echt belachelijk want dat hou je nooit vol als je het niet meer ziet zitten.
Bij euthanasie zul je ook zelf dat drankje moeten opdrinken.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 13:18 schreef Natha-- het volgende:
Ik ben tegen euthanasie. Ik zie niet in waarom een ander betrokken moet worden in je wens om je leven te beeindigen.
Ik vind wel dat de "pil van Drion" beschikbaar moet zijn voor iedereen, om op een pijn-vrije manier te kunnen sterven.
Je hebt niet gevraagd om het leven. Het is JOUW leven. Je mag ermee doen wat je wil.
Stel, je hebt een fantastisch leven gehad, je hebt geen kinderen, iedereen om je heen gaat dood door ouderdom, je begint allerlei mankementen te krijgen, misschien merk je wel dat dementie om de hoek komt kijken. Je bent er gewoon eigenlijk wel klaar mee. Alles is netjes geregeld als je komt te overlijden.
De zorg is ondertussen nog verder uitgekleed, je mag in een verpleeghuis nog maar 1x per maand douchen. Je pensioen is al jaren onder het bestaansminimum en de AOW is afgeschaft.
Je vind het welletjes. En dan krijg je iemand anders die zegt "je mag niet dood". Je hebt je hele leven belasting betaald, bent gezond geweest, alles gedaan voor anderen. Altijd je eigen boontjes gedopt. En dan moet je een arts smeken of je dood mag? Of anders jezelf uithongeren? Schei uit zeg!
Er is een hoop namaak troep op de markt wat 1000en euro's kost, je weet nooit wat je in huis haalt.quote:Op vrijdag 6 augustus 2021 12:42 schreef oppiedoppie het volgende:
Kameraad van mij is al 40 jaar depressief en heeft ooit een middeltje geregeld die er snel een eind aan kan maken. Dit staat in zijn kluis te wachten tot hij er helemaal klaar mee is.
Maar enkele jaren geleden heeft hij elektromagnetische shocks gehad en daarna voelde hij zich beter dan ooit. Nu glijdt hij weer langzaam af.
Soms is het gewoon niet op te lossen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 10:11 schreef KomVissen het volgende:
Ik adviseer eenieder geen zelfmoord te plegen, maar oplossingen voor zijn/haar problemen te zoeken.
Ga naar je huisarts en vraag of ze contact wil opnemen met https://expertisecentrumeuthanasie.nl/quote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Soms is het gewoon niet op te lossen.
Ik heb geen vrijwillige euthanasie nodig hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 03:10 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ga naar je huisarts en vraag of ze contact wil opnemen met https://expertisecentrumeuthanasie.nl/
of je kan zelf bellen, maar dan gaan ze zeggen dat je dat via je Huisarts moet doen.
Ook al wil je huisarts geen zelf euthanasie doen omdat hij of zij dat niet wil, om wat voor redenen dan
ook... dan hoeft hij of zij dat niet zelf te doen, maar volgens mij is hij wel verplicht om je een stapje
te helpen om je te doorverwijzen...
Denk niet dan het héél snel kan, het moet zorgvuldig... zéker voor de artsen die de euthanasie moeten
uitvoeren, anders zijn ze strafbaar, dat wil jij niet... en zij ook niet natuurlijk.
Maar je moet wel geduld hebben, maar dan krijg je in ieder geval een Humane dood.
Veel Sterkte!
Die wijzen ook geregeld mensen af hoor!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 03:10 schreef FANNN het volgende:
[..]
Ga naar je huisarts en vraag of ze contact wil opnemen met https://expertisecentrumeuthanasie.nl/
of je kan zelf bellen, maar dan gaan ze zeggen dat je dat via je Huisarts moet doen.
Ook al wil je huisarts geen zelf euthanasie doen omdat hij of zij dat niet wil, om wat voor redenen dan
ook... dan hoeft hij of zij dat niet zelf te doen, maar volgens mij is hij wel verplicht om je een stapje
te helpen om je te doorverwijzen...
Denk niet dan het héél snel kan, het moet zorgvuldig... zéker voor de artsen die de euthanasie moeten
uitvoeren, anders zijn ze strafbaar, dat wil jij niet... en zij ook niet natuurlijk.
Maar je moet wel geduld hebben, maar dan krijg je in ieder geval een Humane dood.
Veel Sterkte!
oh... ik heb niet het hele topic gelezen, maar dat nog... voor mensen die wél vrijwillige euthanasie willenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:14 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik heb geen vrijwillige euthanasie nodig hoor.Ik geef alleen maar aan dat in sommige gevallen het gewoon niet op te lossen is en dat die mensen het gewoon willen.
Ja natuurlijk.... misschien hebben ze gewoon een ''dipje'' en dan krijgen ze ander advies natuurlijk,quote:Op donderdag 19 augustus 2021 08:55 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Die wijzen ook geregeld mensen af hoor!
Noem 1 dingquote:Op woensdag 18 augustus 2021 14:04 schreef HSG het volgende:
[..]
Soms is het gewoon niet op te lossen.
Het is nooit 1 ding.... meestal is het een optelsom van verschillende dingen.quote:
https://www.bnnvara.nl/levenvoordedoodquote:
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:50 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/levenvoordedood
Als je alle afleveringen hebt bekeken kan het al een en ander duidelijker maken.
Nee, bedankt. Mocht u een samengevat op mijn vraag hebben dan is die welkom, maar ik ga niet een hele reeks kijken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:50 schreef HSG het volgende:
[..]
https://www.bnnvara.nl/levenvoordedood
Als je alle afleveringen hebt bekeken kan het al een en ander duidelijker maken.
Mengelmoes van oplosbare problemen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 12:29 schreef FANNN het volgende:
[..]
Het is nooit 1 ding.... meestal is het een optelsom van verschillende dingen.
Waarom denk je dat het oplosbare problemen zijn?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:39 schreef KomVissen het volgende:
[..]
Mengelmoes van oplosbare problemen?
Omdat ik geen onoplosbare problemen ken. En dan komen we weer bij mijn vorige vraag; noem 1 ding (probleem) dat niet oplosbaar is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Waarom denk je dat het oplosbare problemen zijn?
Wauw serieus?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:42 schreef KomVissen het volgende:
[..]
Omdat ik geen onoplosbare problemen ken. En dan komen we weer bij mijn vorige vraag; noem 1 ding (probleem) dat niet oplosbaar is.
Ik sta open voor correctie, vandaar dat mijn vraag blijft staan. Noem 1 onoplosbaar probleem.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:44 schreef HSG het volgende:
[..]
Wauw serieus?Wat knap zeg.
Neem contact op met het programma, zorg dat je in contact komt met deze mensen en help ze want jij als wonderdokter kan waarschijnlijk al hun problemen oplossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |