Zoals je bij Air Crash Investigation ook bijna altijd ziet, iets ontstaat vaak door een samenloop van omstandigheden. Het is onmogelijk om alle risico's in het leven voor 100% uit te sluiten.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Prima joh, met je heksenjacht op zoek naar antwoorden.. laat staan het stelletje **** dat hier de schuld bij de bestuurster durft te leggen
zwakzinnigheid ten top.
Dat bepaal ik nog altijd zelf - verder heb je zelf meestal ook weinig bij te dragen aan deze hele discussie en daarom open je maar een nieuw topic terwijl het prima zou hebben gepast in het bestaande topic als update.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:25 schreef matspontius het volgende:
[..]Reageer gewoon niet als je niets zinnigs te melden hebt ..
Ok, weer een punt waar we het over eens zijn, de overheid. Ik denk overigens wel dat de fabrikant (enige) blaam treft aangezien er veranderingen zijn doorgevoerd zonder dat de fabrikant deze heeft laten controleren - lijkt mij een vorm van nalatigheid.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:24 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zoals al honderd keer gezegd, zolang er niet bekend is hoe dit kon gebeuren treft er niemand enige blaam.
Feit is wel dat de overheid veel te laks is met de toelating van speciale voertuigen en het in het oog houden hoe deze zich ontwikkelen. Daarin is de overheid duidelijk ernstig tekort geschoten.
Wees blij dat zijn kloon kapitein_drollehoofd nog niet aangeslingerd is. Dat is de volgende stap.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat bepaal ik nog altijd zelf - verder heb je zelf meestal ook weinig bij te dragen aan deze hele discussie en daarom open je maar een nieuw topic terwijl het prima zou hebben gepast in het bestaande topic als update.
Die komt straks he - anders heb je je dag nietquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:27 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wees blij dat zijn kloon kapitein_drollehoofd nog niet aangeslingerd is. Dat is de volgende stap.
Wie beweert dat dan? Mensen die roeptoeteren dat de leidster best wel even uit had kunnen wijken in die situatie hebben 0 empathie en weten zelf ook helemaal niet hoe de situatie destijds was. Als inwoner van Oss kan ik je zeggen dat de plek van het ongeluk er voor een groot deel voor heeft gezorgd dat dit is gebeurt.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:25 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Zoals je bij Air Crash Investigation ook bijna altijd ziet, iets ontstaat vaak door een samenloop van omstandigheden. Het is onmogelijk om alle risico's in het leven voor 100% uit te sluiten.
Ah een ooggetuige die erbij wasquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie beweert dat dan? Mensen die roeptoeteren dat de leidster best wel even uit had kunnen wijken in die situatie hebben 0 empathie en weten zelf ook helemaal niet hoe de situatie destijds was. Als inwoner van Oss kan ik je zeggen dat de plek van het ongeluk er voor een groot deel voor heeft gezorgd dat dit is gebeurt.
Ik heb iig meer kennis over de fysieke situatie dan jij op je zolderkamerquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:30 schreef matspontius het volgende:
[..]
Oh nee, je woont alleen in Oss en dat maakt je een deskundige in dit geval
In hoeverre de fabrikant blaam treft is een goed punt. Ik weet dat niet zo goed, er is geen enkele aanwijzing dat het apparaat ansich gefaald heeft op dit moment.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:27 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, weer een punt waar we het over eens zijn, de overheid. Ik denk overigens wel dat de fabrikant (enige) blaam treft aangezien er veranderingen zijn doorgevoerd zonder dat de fabrikant deze heeft laten controleren - lijkt mij een vorm van nalatigheid.
De overheid heeft inderdaad compleet gefaald in het opzetten van een fatsoenlijke controle van dit voertuig
Dat blijkt wel jaquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ik heb iig meer kennis over de fysieke situatie dan jij op je zolderkamer
Maar zonder gedegen rijopleiding voor de Stint is het maar de vraag of de bestuurster deze noodknop in paniek had kunnen vinden en bedienen.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Als de overheid zijn controles had uitgevoerd en duidelijke regels had opgesteld, dan was de noodknop nooit verdwenen.
Naar mijn idee is er in de topics nooit gewezen naar iemand als 'dader'. Ikzelf heb bijvoorbeeld gezegd dat de bestuurster geen blaam treft en ik begrijp dat er in een panieksituatie anders wordt gereageerd. Blijkbaar was wegsturen geen optie bijvoorbeeld. Dat is jammer, maar kan nu niets meer aan veranderd worden.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:28 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie beweert dat dan? Mensen die roeptoeteren dat de leidster best wel even uit had kunnen wijken in die situatie hebben 0 empathie en weten zelf ook helemaal niet hoe de situatie destijds was. Als inwoner van Oss kan ik je zeggen dat de plek van het ongeluk er voor een groot deel voor heeft gezorgd dat dit is gebeurt.
Wat lul je nou man? Ik ken de situatie daar zeer goed (woon er vlakbij en kom er zeer vaak langs) dus kan je op een briefje geven dat de hellende manier van dat fietspad heeft bijgedragen aan de panieksituatie die is ontstaan. Iedere keer dat dit aan bod komt reageer je als een achterlijke die denkt alle ins en outs van dit ongeluk te weten.quote:
Ok, zou dat een reden kunnen zijn waarom dat rapport zo lang op zich laat wachten? De overheid heeft in mijn ogen ook volledig gefaald in deze zaak. Als dat blijkt uit dat rapport gaan de verantwoordelijken een hele zware tijd tegemoetquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:32 schreef GereDathan het volgende:
[..]
In hoeverre de fabrikant blaam treft is een goed punt. Ik weet dat niet zo goed, er is geen enkele aanwijzing dat het apparaat ansich gefaald heeft op dit moment.
Hoe ik er in sta, de fabrikant maakt iets en krijgt daar goedkeuring voor. Vervolgens veranderd de fabrikant iets en is er schijnbaar geen herkeuring vereist. De overheid dwingt op geen enkele manier controle af, wat bijvoorbeeld bij een auto met de APK wel gedaan wordt. Gebruikers hebben ook geen grote problemen, op een gashendel probleem na. Die gashendels worden door de fabrikant netjes vervangen.
Hetzelfde probleem heb ik met brommers, motoren en caravans/aanhangers overigens. Er wordt een goedkeuring gegeven, en daarna zoek je het maar uit. Het maakt niet uit wat de fabrikant en/of klant doet. Er is 0,0 controle. Maar met je auto moet je niet 0,1mm teveel speling op je fuseekogels hebben (gemeten zonder geijkte instrumenten) of een gaatje in je uitlaat, want dan moet je bloeden.
Als de overheid zijn controles had uitgevoerd en duidelijke regels had opgesteld, dan was de noodknop nooit verdwenen.
Zo lang je er zelf niet bij was klets je als een kip zonder kop. Daarnaast kunnen er vele oorzaken zijn geweestquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wat lul je nou man? Ik ken de situatie daar zeer goed (woon er vlakbij en kom er zeer vaak langs) dus kan je op een briefje geven dat de hellende manier van dat fietspad heeft bijgedragen aan de panieksituatie die is ontstaan. Iedere keer dat dit aan bod komt reageer je als een achterlijke die denkt alle ins en outs van dit ongeluk te weten.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, zou dat een reden kunnen zijn waarom dat rapport zo lang op zich laat wachten? De overheid heeft in mijn ogen ook volledig gefaald in deze zaak. Als dat blijkt uit dat rapport gaan de verantwoordelijken een hele zware tijd tegemoet
Dat zou mij niet verbazen. Het paniekvoetbal van de minister met een verbod op basis van een onvolledig en onjuist rapport was ook al opmerkelijk, kwam op mij over als "ik moet nu snel handelen om mijn/onze naam te zuiveren en daadkrachtig over te komen".quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:35 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ok, zou dat een reden kunnen zijn waarom dat rapport zo lang op zich laat wachten? De overheid heeft in mijn ogen ook volledig gefaald in deze zaak. Als dat blijkt uit dat rapport gaan de verantwoordelijken een hele zware tijd tegemoet
Als uit alle onderzoeken blijkt dat er niks aan de hand was met dat ding dan treft de maker inderdaad geen blaam. Bovendien was de reactie buiten alle proporties. De Stint was al jaren op de weg en er was nog geen ongeluk mee gebeurd. Dan gebeurt zoiets en het ding wordt gelijk verboden. Zullen we fietsen en auto's ook maar gelijk verbieden? Daar gebeuren ook wel eens ongelukken mee bij een spoorwegovergang.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, dus de fabrikant treft geen enkele blaam aan het ongeval? Wie dan wel?
Lul niet man, voor elke ongeluk is een oorzaak. Meestal combinaties van falende factorenquote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:39 schreef butz0rs het volgende:
[..]Het ligt aan iedereen, de Stint, de fabrikant, de machinist, de NS, de weg-inrichting, de gemeente, nu de overheid en verantwoordelijke instanties. Straks ligt het nog aan de kinderen.
Er zijn genoeg ongelukken waar achteraf geen duidelijke oorzaak voor gevonden kan worden. Ongelukken gebeuren nu eenmaal.
Maar er zijn wel aanpassingen gedaan waaronder een zeer belangrijke: het weghalen van de noodknop. Waarom is dit gedaan en is dit niet gecontroleerd?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Als uit alle onderzoeken blijkt dat er niks aan de hand was met dat ding dan treft de maker inderdaad geen blaam. Bovendien was de reactie buiten alle proporties. De Stint was al jaren op de weg en er was nog geen ongeluk mee gebeurd. Dan gebeurt zoiets en het ding wordt gelijk verboden. Zullen we fietsen en auto's ook maar gelijk verbieden? Daar gebeuren ook wel eens ongelukken mee bij een spoorwegovergang.
Laat ik het zo zeggen: ik ken wel ooggetuigen die het (zij het op afstand) hebben zien gebeuren.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:39 schreef matspontius het volgende:
[..]
Zo lang je er zelf niet bij was klets je als een kip zonder kop. Daarnaast kunnen er vele oorzaken zijn geweest
Gefeliciteerd. En dat maakt jou een deskundige?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik ken wel ooggetuigen die het (zij het op afstand) hebben zien gebeuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |