'vriend' zeg je maar tegen je ouders. Ik ben je vriend niet, ook niet van je alter ego kapitein_niet_slim. Dan weet je dat.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:56 schreef matspontius het volgende:
[..]
Ik groet je gewoon beleefd om te voorkomen dat je weer helemaal over de rooie gaat, beste vriend
Helaas mislukt. Een noodstop zou bij jou ook wel handig zijn want het reactie niveau zit al weer in het roodquote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
'vriend' zeg je maar tegen je ouders. Ik ben je vriend niet, ook niet van je alter ego kapitein_niet_slim. Dan weet je dat.
Dat is het enige punt waar we het over eens zijn. de noodstop had nooit weggehaald mogen worden. Dat bemoeilijkte het stopzetten van deze Stint. In dat licht gezien is het ook niet gek dat de bestuurster faalde in een noodsituatie, in paniek had ze misschien op de noodstop geramd. Nu moest ze de sleutel omdraaien.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:11 schreef matspontius het volgende:
[..]
Helaas mislukt. Een noodstop zou bij jou ook wel handig zijn want het reactie niveau zit al weer in het roodIk zou zeggen
Mooi, dat we het toch nog ergens over eens zijn. De bestuurster treft naar mijn idee ook geen enkele blaam, al helemaal niet in zo'n paniek situatie. De grote vraag is dan waarom de noodstop is weggehaald en waarom dit niet gecontroleerd is? Ik ben er van overtuigd dat een noodstop dit drama had voorkomenquote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:15 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Dat is het enige punt waar we het over eens zijn. de noodstop had nooit weggehaald mogen worden. Dat bemoeilijkte het stopzetten van deze Stint. In dat licht gezien is het ook niet gek dat de bestuurster faalde in een noodsituatie, in paniek had ze vast direct op de noodstop geramd. Nu moest ze de sleutel omdraaien.
Bij het initiele ontwerp misschien. Niet bij deze versie...quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:42 schreef GereDathan het volgende:
Logisch, want daar ligt (hoe zuur ook) de fout. Er waren meer dan voldoende mogelijkheden om het apparaat te stoppen.
Dat zou echt heel erg stom zijn.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 05:57 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Als je compleet onschuldig bent heb je geen advocaat nodig lijkt mij.
Volgens mij was de consensus toch wel dat de stint nooit aamgepast had moeten worden. En dan met name het verwijderen van de noodstop.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:55 schreef GereDathan het volgende:
Maanden geleden wisten alle deskundigen het zo zeker. Zowel de 2 rakkers hier op het forum als de 'experts' op TV... Het lag zeker aan die nuldraad of gasveer, dat was de oorzaak van alles.
En nu, nu zie je die grote mond nergens meer. Als dat zekere is opeens niet zo zeker meer?
Ik ben daar niet 100% niet van overtuigd. Ik denk dat het op zijn minst de kansen vele malen groter had gemaakt. Want ook met een noodstop moet iemand daar maar net aan denken en handelen in een split-second.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:28 schreef matspontius het volgende:
[..]
Mooi, dat we het toch nog ergens over eens zijn. De bestuurster treft naar mijn idee ook geen enkele blaam, al helemaal niet in zo'n paniek situatie. De grote vraag is dan waarom de noodstop is weggehaald en waarom dit niet gecontroleerd is? Ik ben er van overtuigd dat een noodstop dit drama had voorkomen
Dat is zeker.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Volgens mij was de consensus toch wel dat de stint nooit aamgepast had moeten worden. En dan met name het verwijderen van de noodstop.
Ook bij deze versie.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 10:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij het initiele ontwerp misschien. Niet bij deze versie...
De getuigen zeggen iets anders.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 11:09 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ook bij deze versie.
De bestuurster had op zijn minst:
a) Naar links of rechts kunnen sturen
b) Sleutel om kunnen draaien
Maar in paniek is dat lastig. Ook een noodknop biedt dan niet altijd uitkomst, maar geeft wel een extra goede kans.
Je vergeet nog de elektrische velden die onderzocht zijn en zoals sommigen hier al verwachten verwaarloosbaar bleken.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 09:55 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Wat met name interessant is in dat stuk:
[..]
Maanden geleden wisten alle deskundigen het zo zeker. Zowel de 2 rakkers hier op het forum als de 'experts' op TV... Het lag zeker aan die nuldraad of gasveer, dat was de oorzaak van alles.
En nu, nu zie je die grote mond nergens meer. Als dat zekere is opeens niet zo zeker meer?
Ik heb al enkele keren naar links of rechts moeten uitwijken om een ongeluk te voorkomen, dus zo bijzonder is dat niet toch?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:28 schreef Leandra het volgende:
Altijd lekker makkelijk om te stellen dat de bestuurder nog wel had kunnen uitwijken naar links of rechts, helemaal in een panieksituatie waarbij het voertuig niet reageert zoals bedoeld.
Ik wil diegenen wel eens op een file af zien rijden terwijl de remmen het ineens niet meer doen.
Iets geraakt? Had hij maar moeten uitwijken, kon makkelijk.
Oh jah, dat was helemaal een alu hoedjes theorie.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je vergeet nog de elektrische velden die onderzocht zijn en zoals sommigen hier al verwachten verwaarloosbaar bleken.
Aha, dus de fabrikant treft geen enkele blaam aan het ongeval? Wie dan wel?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hoop dat de maker van de Stint de minister en overheid voor het gerecht daagt voor het bijna ruineren van zijn bedrijf.
Mensen die hier de bestuurster de schuld in de schoenen proberen te schuiven moeten zich ook een partij gaan schamen.
Man zeik niet zo, de enige onnozele post heb je net zelf geplaatstquote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom is dit niet gewoon in het Stint ongeluk topic geplaatst? Elke keer een nieuw topic door matspontius bij iedere update en keer op keer die onnozole posts met "ze zal wel hebben staan appen"![]()
Je kunt gewoon de OP ff lezen:quote:Op vrijdag 5 juli 2019 12:45 schreef GereDathan het volgende:
Jij bent blijkbaar close betrokken bij het onderzoek, vertel eens wat de getuigen vertelden.
Daarbij is dit al vaak zat voorbij gekomen.quote:De recherche en het onderzoeksteam hebben uitgebreid met de bestuurster van de Stint gesproken. Zij verklaarde dat ze de Stint wilde stilzetten voor de spoorwegovergang, maar dat het voertuig op geen enkele manier reageerde. De Stint kwam terecht op de spoorwegovergang en werd gegrepen door de trein.
Getuigen bevestigen dat de bestuurster alles heeft geprobeerd om de Stint te laten stoppen. Het is de eerste keer dat een verklaring van de bestuurster naar buiten komt.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Man zeik niet zo, de enige onnozele post heb je net zelf geplaatst
Zoals al honderd keer gezegd, zolang er niet bekend is hoe dit kon gebeuren treft er niemand enige blaam.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:17 schreef matspontius het volgende:
[..]
Aha, dus de fabrikant treft geen enkele blaam aan het ongeval? Wie dan wel?
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]Prima joh, met je heksenjacht op zoek naar antwoorden.. laat staan het stelletje **** dat hier de schuld bij de bestuurster durft te leggen
zwakzinnigheid ten top.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |