abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187761895
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:56 schreef matspontius het volgende:

[..]

Ik groet je gewoon beleefd om te voorkomen dat je weer helemaal over de rooie gaat, beste vriend
'vriend' zeg je maar tegen je ouders. Ik ben je vriend niet, ook niet van je alter ego kapitein_niet_slim. Dan weet je dat.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:11:30 #27
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_187762005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:01 schreef GereDathan het volgende:

[..]

'vriend' zeg je maar tegen je ouders. Ik ben je vriend niet, ook niet van je alter ego kapitein_niet_slim. Dan weet je dat.
Helaas mislukt. Een noodstop zou bij jou ook wel handig zijn want het reactie niveau zit al weer in het rood :% Ik zou zeggen :W
"Hoka Hey!"
pi_187762060
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:11 schreef matspontius het volgende:

[..]

Helaas mislukt. Een noodstop zou bij jou ook wel handig zijn want het reactie niveau zit al weer in het rood :% Ik zou zeggen :W
Dat is het enige punt waar we het over eens zijn. de noodstop had nooit weggehaald mogen worden. Dat bemoeilijkte het stopzetten van deze Stint. In dat licht gezien is het ook niet gek dat de bestuurster faalde in een noodsituatie, in paniek had ze misschien op de noodstop geramd. Nu moest ze de sleutel omdraaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door GereDathan op 05-07-2019 11:09:56 ]
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:28:49 #29
287741 matspontius
pi_187762232
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:15 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is het enige punt waar we het over eens zijn. de noodstop had nooit weggehaald mogen worden. Dat bemoeilijkte het stopzetten van deze Stint. In dat licht gezien is het ook niet gek dat de bestuurster faalde in een noodsituatie, in paniek had ze vast direct op de noodstop geramd. Nu moest ze de sleutel omdraaien.
Mooi, dat we het toch nog ergens over eens zijn. De bestuurster treft naar mijn idee ook geen enkele blaam, al helemaal niet in zo'n paniek situatie. De grote vraag is dan waarom de noodstop is weggehaald en waarom dit niet gecontroleerd is? Ik ben er van overtuigd dat een noodstop dit drama had voorkomen
"Hoka Hey!"
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:57:25 #30
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187762624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:42 schreef GereDathan het volgende:

Logisch, want daar ligt (hoe zuur ook) de fout. Er waren meer dan voldoende mogelijkheden om het apparaat te stoppen.
Bij het initiele ontwerp misschien. Niet bij deze versie...
pi_187762655
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 05:57 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Als je compleet onschuldig bent heb je geen advocaat nodig lijkt mij.
Dat zou echt heel erg stom zijn.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 11:02:01 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187762696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:55 schreef GereDathan het volgende:

Maanden geleden wisten alle deskundigen het zo zeker. Zowel de 2 rakkers hier op het forum als de 'experts' op TV... Het lag zeker aan die nuldraad of gasveer, dat was de oorzaak van alles.

En nu, nu zie je die grote mond nergens meer. Als dat zekere is opeens niet zo zeker meer?
Volgens mij was de consensus toch wel dat de stint nooit aamgepast had moeten worden. En dan met name het verwijderen van de noodstop.
pi_187762757
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:28 schreef matspontius het volgende:

[..]

Mooi, dat we het toch nog ergens over eens zijn. De bestuurster treft naar mijn idee ook geen enkele blaam, al helemaal niet in zo'n paniek situatie. De grote vraag is dan waarom de noodstop is weggehaald en waarom dit niet gecontroleerd is? Ik ben er van overtuigd dat een noodstop dit drama had voorkomen
Ik ben daar niet 100% niet van overtuigd. Ik denk dat het op zijn minst de kansen vele malen groter had gemaakt. Want ook met een noodstop moet iemand daar maar net aan denken en handelen in een split-second.

De bestuurster treft geen blaam, maar feit is wel dat ze niet juist gehandeld heeft. Ze had ook een andere kant op kunnen sturen of de sleutel omdraaien. Ik ben er niet van overtuigd dat ze op de juiste knop gedrukt zou hebben. Maar zoals gezegd, ik neem haar dat niet kwalijk want in nood en in paniek reageer je simpelweg niet altijd rationeel. Soms is je best doen niet voldoende. Daarom vind ik ook dat ze geen blaam treft, het is niet dat ze opzettelijk door reed bijvoorbeeld.

Ik ben het met je eens dat de knop nooit had mogen verdwijnen, daarin hebben de fabrikant en de overheid (en misschien ook wel de klanten) gefaald. Ik snap de overweging om de noodstop aan te passen, kinderen bleken er plezier in te hebben om er op te drukken (= zeer gevaarlijk, moet je voorstellen dat het op een spoorovergang of kruispunt gebeurd). Je moet de knop zo plaatsen dat dit niet kan gebeuren, of bijvoorbeeld een soort dodemansknop in het opstapje waar de bestuurder op staat. Van het afstapje = stoppen. Gelijk extra veiligheid voor als de bestuurder zou vallen en je voorkomt 'grappige' bestuurders die in de bak gaan zitten en dan racen.
pi_187762778
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Volgens mij was de consensus toch wel dat de stint nooit aamgepast had moeten worden. En dan met name het verwijderen van de noodstop.
Dat is zeker.

Het verwijderen heb ik, zoals je hierboven kunt lezen, niet zo'n moeite mee. Maar dan had het opgelost moeten worden op een andere manier. Bijvoorbeeld in het opstapje.
pi_187762793
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij het initiele ontwerp misschien. Niet bij deze versie...
Ook bij deze versie.
De bestuurster had op zijn minst:
a) Naar links of rechts kunnen sturen
b) Sleutel om kunnen draaien

Maar in paniek is dat lastig. Ook een noodknop biedt dan niet altijd uitkomst, maar geeft wel een extra goede kans.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:20:33 #36
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187763676
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:09 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ook bij deze versie.
De bestuurster had op zijn minst:
a) Naar links of rechts kunnen sturen
b) Sleutel om kunnen draaien

Maar in paniek is dat lastig. Ook een noodknop biedt dan niet altijd uitkomst, maar geeft wel een extra goede kans.
De getuigen zeggen iets anders.
pi_187763764
Waarom is dit niet gewoon in het Stint ongeluk topic geplaatst? Elke keer een nieuw topic door matspontius bij iedere update en keer op keer die onnozole posts met "ze zal wel hebben staan appen" :N :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:28:02 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187763785
Altijd lekker makkelijk om te stellen dat de bestuurder nog wel had kunnen uitwijken naar links of rechts, helemaal in een panieksituatie waarbij het voertuig niet reageert zoals bedoeld.

Ik wil diegenen wel eens op een file af zien rijden terwijl de remmen het ineens niet meer doen.
Iets geraakt? Had hij maar moeten uitwijken, kon makkelijk.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187763973
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 09:55 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Wat met name interessant is in dat stuk:
[..]

Maanden geleden wisten alle deskundigen het zo zeker. Zowel de 2 rakkers hier op het forum als de 'experts' op TV... Het lag zeker aan die nuldraad of gasveer, dat was de oorzaak van alles.

En nu, nu zie je die grote mond nergens meer. Als dat zekere is opeens niet zo zeker meer?
Je vergeet nog de elektrische velden die onderzocht zijn en zoals sommigen hier al verwachten verwaarloosbaar bleken. :D
pi_187763976
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:28 schreef Leandra het volgende:
Altijd lekker makkelijk om te stellen dat de bestuurder nog wel had kunnen uitwijken naar links of rechts, helemaal in een panieksituatie waarbij het voertuig niet reageert zoals bedoeld.

Ik wil diegenen wel eens op een file af zien rijden terwijl de remmen het ineens niet meer doen.
Iets geraakt? Had hij maar moeten uitwijken, kon makkelijk.
Ik heb al enkele keren naar links of rechts moeten uitwijken om een ongeluk te voorkomen, dus zo bijzonder is dat niet toch?

Feit is dat ze dat niet gedaan heeft. Dat is jammer, want wellicht had het een hoop ellende voorkomen. Ze had ook de sleutel kunnen omdraaien of iets anders doen, dat is niet gebeurd. Dat is geen veroordeling, slechts een constatering.
pi_187763983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je vergeet nog de elektrische velden die onderzocht zijn en zoals sommigen hier al verwachten verwaarloosbaar bleken. :D
Oh jah, dat was helemaal een alu hoedjes theorie.
pi_187763991
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

De getuigen zeggen iets anders.
Jij bent blijkbaar close betrokken bij het onderzoek, vertel eens wat de getuigen vertelden.
pi_187766044
Ik hoop dat de maker van de Stint de minister en overheid voor het gerecht daagt voor het bijna ruineren van zijn bedrijf.

Mensen die hier de bestuurster de schuld in de schoenen proberen te schuiven moeten zich ook een partij gaan schamen.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:17:03 #44
287741 matspontius
pi_187766091
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik hoop dat de maker van de Stint de minister en overheid voor het gerecht daagt voor het bijna ruineren van zijn bedrijf.

Mensen die hier de bestuurster de schuld in de schoenen proberen te schuiven moeten zich ook een partij gaan schamen.
Aha, dus de fabrikant treft geen enkele blaam aan het ongeval? Wie dan wel?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:17:39 #45
287741 matspontius
pi_187766098
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom is dit niet gewoon in het Stint ongeluk topic geplaatst? Elke keer een nieuw topic door matspontius bij iedere update en keer op keer die onnozole posts met "ze zal wel hebben staan appen" :N :N
Man zeik niet zo, de enige onnozele post heb je net zelf geplaatst _O_
"Hoka Hey!"
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:19:23 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187766124
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 12:45 schreef GereDathan het volgende:

Jij bent blijkbaar close betrokken bij het onderzoek, vertel eens wat de getuigen vertelden.
Je kunt gewoon de OP ff lezen:

quote:
De recherche en het onderzoeksteam hebben uitgebreid met de bestuurster van de Stint gesproken. Zij verklaarde dat ze de Stint wilde stilzetten voor de spoorwegovergang, maar dat het voertuig op geen enkele manier reageerde. De Stint kwam terecht op de spoorwegovergang en werd gegrepen door de trein.

Getuigen bevestigen dat de bestuurster alles heeft geprobeerd om de Stint te laten stoppen.
Het is de eerste keer dat een verklaring van de bestuurster naar buiten komt.
Daarbij is dit al vaak zat voorbij gekomen.
pi_187766178
Een krantenartikel als officiële bron zien...
pi_187766184
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Man zeik niet zo, de enige onnozele post heb je net zelf geplaatst _O_
:') Prima joh, met je heksenjacht op zoek naar antwoorden.. laat staan het stelletje **** dat hier de schuld bij de bestuurster durft te leggen :N zwakzinnigheid ten top.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187766207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:17 schreef matspontius het volgende:

[..]

Aha, dus de fabrikant treft geen enkele blaam aan het ongeval? Wie dan wel?
Zoals al honderd keer gezegd, zolang er niet bekend is hoe dit kon gebeuren treft er niemand enige blaam.

Feit is wel dat de overheid veel te laks is met de toelating van speciale voertuigen en het in het oog houden hoe deze zich ontwikkelen. Daarin is de overheid duidelijk ernstig tekort geschoten.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:25:10 #50
287741 matspontius
pi_187766220
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:23 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

:') Prima joh, met je heksenjacht op zoek naar antwoorden.. laat staan het stelletje **** dat hier de schuld bij de bestuurster durft te leggen :N zwakzinnigheid ten top.
:W Reageer gewoon niet als je niets zinnigs te melden hebt ..
"Hoka Hey!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')