abonnement Unibet Coolblue
pi_187732195
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:15 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Fawaka broeder. Tranquilo en lees de toppa even terug. Niet persoonlijk brtrokken geraakt, alles spang.
Moet je vaak op hetzelfde niveau komen van debieltjes?
  woensdag 3 juli 2019 @ 15:24:00 #77
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_187732208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:02 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

En gelukkig maar dat het er is. Je moet er niet aan denken dat mensen niet naar het ziekenhuis durven te komen uit angst voor de politie.
Zeker goed dat het er is maar dan moeten de mensen wel weten hoe het toe te passen en waar het voor dient. Als er een vent de afdeling op komt en mensen begint neer te schieten geldt er geen beroepsgeheim en als je daar dan wel achter schuilt dan ben je gewoon fout bezig. Maar goed ik laat je verder met rust.
pi_187732215
Doe je eigenlijk ook de triage van de HAP? Of alleen SEH? Maar je zit niet achter 112, ofwel? Hoe werkt dat, al die verschillende inkomende lijnen/toevoerstromen op zo'n SEH?

(tenminste, ik neem aan dat je voornamelijk achter een telefoon zit? Of doe je de triage aan de balie?)


Vraag heb je al beantwoord in je voorstelpraatje. Maar dan nog: hoe werkt dat, de toevoer via 112 en via de balie/telefoon? Zijn wel verschillende inkomende kanalen. Of heb je niets met 112/ambulance te maken?
Somebody that I used to know
  woensdag 3 juli 2019 @ 15:37:43 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187732357
Ik las: Vraag wat je wil aan een trage medewerker :D
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juli 2019 @ 15:38:39 #80
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187732371
Kan een computer ook als triage medewerker dienen? Want het is toch een hoop if then else statements af werken lijkt me :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_187732406
Interessante VWJW!

Weet je ook direct dat als je op de SEH direct door mocht lopen terwijl het nog vol zat in de wachtkamer in welke groep je viel... :P
  woensdag 3 juli 2019 @ 15:49:48 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_187732495
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:07 schreef eNGine10 het volgende:
Ik las trage medewerker :')

Maar goed, wat doet een triagist? Nog nooit van gehoord.
Ik ook. Zo'n figuur van de spoelkoker met een bril van +8 op z'n neus.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_187732678
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:17 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Zelf niet meegemaakt. Wel veel afschuwelijke verhalen gehoord over de situatie bij ons na de Volendambrand en de Bijlmerramp. Dan is het hele ziekenhuis gewoon een grote chaos. Tegenwoordig hebben we een protocol bij calamiteiten, bijvoorbeeld een terroristische aanslag.
Hier staat letterlijk "in ons protocol staat dat we een terroristische aanslag inzetten bij calamiteiten". Dat vond ik best lollig, maar ik weet wat je bedoelt.

Ik heb geen vraag maar wel een opmerking: wat zul je stevig in de schoenen moeten staan soms, als de hele familie jou overtuigt dat hun prinsesje echt NUUUUU geholpen moet worden terwijl jij ziet dat het allemaal wel meevalt.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:06:23 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187732694
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hier staat letterlijk "in ons protocol staat dat we een terroristische aanslag inzetten bij calamiteiten". Dat vond ik best lollig, maar ik weet wat je bedoelt.

Ik heb geen vraag maar wel een opmerking: wat zul je stevig in de schoenen moeten staan soms, als de hele familie jou overtuigt dat hun prinsesje echt NUUUUU geholpen moet worden terwijl jij ziet dat het allemaal wel meevalt.
Over prinsesjes gesproken; is er een protocol voor belangrijke mensen en het helpen van deze mensen?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:25:04 #85
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732861
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:24 schreef T-zooi het volgende:

[..]

Zeker goed dat het er is maar dan moeten de mensen wel weten hoe het toe te passen en waar het voor dient. Als er een vent de afdeling op komt en mensen begint neer te schieten geldt er geen beroepsgeheim en als je daar dan wel achter schuilt dan ben je gewoon fout bezig. Maar goed ik laat je verder met rust.
Ik begrijp je gedachtegang in deze wel hoor en is ook een moeilijke discussie.
Maar onderschat niet het belang van een vertrouwensrelatie tussen arts en patient. Daarbij zouden wij ons werk niet kunnen doen als we patienten zouden indelen in de categorie crimineel of koning. Iedereen is bij ons patient, ongeacht hoe hij gewond is geraakt. Zo zie ik het ziekenhuis als een neutrale plaats, zoals een kerk. Of diegene vervolgens wordt opgepakt is niet aan ons, wij zijn er om zorg te verlenen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:26:22 #86
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732870
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:24 schreef Postbus100 het volgende:
Doe je eigenlijk ook de triage van de HAP? Of alleen SEH? Maar je zit niet achter 112, ofwel? Hoe werkt dat, al die verschillende inkomende lijnen/toevoerstromen op zo'n SEH?

(tenminste, ik neem aan dat je voornamelijk achter een telefoon zit? Of doe je de triage aan de balie?)


Vraag heb je al beantwoord in je voorstelpraatje. Maar dan nog: hoe werkt dat, de toevoer via 112 en via de balie/telefoon? Zijn wel verschillende inkomende kanalen. Of heb je niets met 112/ambulance te maken?
Nee telefoontjes naar 112 komen echt in de landelijke meldkamer binnen waar we overigens nauw mee samenwerken. 112 schakelt telefoontjes door naar de HAP als ze bij ons horen en wij bellen op onze beurt weer als we een ambulance bij een patient willen hebben.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:27:47 #87
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732884
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:38 schreef Maanvis het volgende:
Kan een computer ook als triage medewerker dienen? Want het is toch een hoop if then else statements af werken lijkt me :)
Dat denken er veel maar het blijft echt mensenwerk. De meest urgente gevallen haal je er de helft van de tijd uit door je 'niet-pluis' gevoel wat een computer mist.
Daarbij komt dat de patient soms weinig of onvolledige informatie geeft of een taalbarriere wat voor de triagist nogal wat gepuzzel is.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:28:42 #88
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:06 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Over prinsesjes gesproken; is er een protocol voor belangrijke mensen en het helpen van deze mensen?
Nee. Een patient is een patient. Zo laten we 'belangrijke' mensen ook net zolang wachten tot we plek voor ze hebben als elke andere patient.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:30:08 #89
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732911
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:41 schreef NicolasJoy het volgende:
Interessante VWJW!

Weet je ook direct dat als je op de SEH direct door mocht lopen terwijl het nog vol zat in de wachtkamer in welke groep je viel... :P
Zo hangt er bij ons in de kantine een bordje met 'Gefeliciteerd, u mag langer wachten dan diegene die zojuist binnen liep.' :P
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187732916
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:27 schreef VraagWatJeWil het volgende:
Dat denken er veel maar het blijft echt mensenwerk. De meest urgente gevallen haal je er de helft van de tijd uit door je 'niet-pluis' gevoel wat een computer mist.
Wat is dat niet-pluisgevoel dan? Kan je dat omschrijven?
Somebody that I used to know
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:32:13 #91
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732936
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:04 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hier staat letterlijk "in ons protocol staat dat we een terroristische aanslag inzetten bij calamiteiten". Dat vond ik best lollig, maar ik weet wat je bedoelt.

Ik heb geen vraag maar wel een opmerking: wat zul je stevig in de schoenen moeten staan soms, als de hele familie jou overtuigt dat hun prinsesje echt NUUUUU geholpen moet worden terwijl jij ziet dat het allemaal wel meevalt.
Dank je wel. Ik begrijp ook heel goed dat ouders bezorgd zijn als hun kindje ziek wordt en dan snel gezien willen worden. Woede en frustratie is dan een logische reactie als je moet wachten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187732953
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:25 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Ik begrijp je gedachtegang in deze wel hoor en is ook een moeilijke discussie.
Maar onderschat niet het belang van een vertrouwensrelatie tussen arts en patient. Daarbij zouden wij ons werk niet kunnen doen als we patienten zouden indelen in de categorie crimineel of koning. Iedereen is bij ons patient, ongeacht hoe hij gewond is geraakt. Zo zie ik het ziekenhuis als een neutrale plaats, zoals een kerk. Of diegene vervolgens wordt opgepakt is niet aan ons, wij zijn er om zorg te verlenen.
Ik begin steeds meer te geloven in en te staan voor die vertrouwensrelatie arts-patiënt. Wat mij betreft is die heilig, al springt menig instantie/slachtoffer/... bij hoog en laag om informatie. Het is echt het behoud van goede zorg om die vertrouwensrelatie onvoorwaardelijk te beschermen, tenzij patiënt ermee akkoord gaat om informatie te delen. Ik denk dat we dat op dit moment best goed geregeld hebben in NL (dat artsen zich bijzonder goed bewust zijn van wat hun beroepsgeheim precies inhoudt).

Je zag deze discussie afgelopen weken nog meer terugkomen bij dat gedoe rondom Den Dolder en verschillende strafrechtzaken. Ook detentiepatiënten en criminele patiënten hebben recht op bescherming van privacy.
Somebody that I used to know
pi_187732966
Wat een superleuke VWJW weer!
Ik heb net mn eerste coschap gelopen en liep daarbij zowel op de HAP als op de SEH rond, dus ik heb inmiddels een beetje idee van hoe het allemaal gaat, maar er is 1 ding wat me niet helemaal duidelijk was.

Bij de HAP: wanneer stuur je de visiterende huisarts er met sirenes op af en wanneer wordt er gewoon een ambulance gebeld?

En op de SEH: Ben jij ook degene die bepaald of er alvast een urinesediment of bloed wordt afgenomen, of staat dit ook in protocollen?
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:34:33 #94
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187732971
quote:
2s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:30 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Wat is dat niet-pluisgevoel dan? Kan je dat omschrijven?
Een gesprek met een patient waarbij er niets aan de hand lijkt te zijn maar waarbij je op een of andere manier toch twijfelt. Je voelt als het ware dat er toch iets anders aan de hand is. Het gevoel is moeilijk te omschrijven.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187732986
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:28 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Nee. Een patient is een patient. Zo laten we 'belangrijke' mensen ook net zolang wachten tot we plek voor ze hebben als elke andere patient.
Ik neem aan dat je de koning misschien niet in de wachtkamer zet maar ff een onderzoekskamertje geeft ;)
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:39:16 #96
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187733025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat een superleuke VWJW weer!
Ik heb net mn eerste coschap gelopen en liep daarbij zowel op de HAP als op de SEH rond, dus ik heb inmiddels een beetje idee van hoe het allemaal gaat, maar er is 1 ding wat me niet helemaal duidelijk was.

Bij de HAP: wanneer stuur je de visiterende huisarts er met sirenes op af en wanneer wordt er gewoon een ambulance gebeld?

En op de SEH: Ben jij ook degene die bepaald of er alvast een urinesediment of bloed wordt afgenomen, of staat dit ook in protocollen?
Ha collega :D Wij hebben ook vaak co's rondlopen inderdaad. Leuk en nuttig om af en toe bij elkaar in de keuken te kijken.
De huisarts gaat kijken bij bijvoorbeeld een patient met aspecifieke klachten maar hartproblemen in de voorgeschiedenis. Dat is gewoon superlastig uitvragen aan de telefoon maar je wil zo iemand wel zien en niet zelf laten komen. Dus kort gezegd bij twijfel en om de druk bij de ambulance niet onnodig op te hogen.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:40:30 #97
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187733032
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:35 schreef Broccolitaartje het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de koning misschien niet in de wachtkamer zet maar ff een onderzoekskamertje geeft ;)
Als er een kamer vrij is heeft hij geluk. We kampen met een behoorlijk ruimtetekort en soms liggen de patienten op een bed in de gang te wachten :P De koning zouden we wel even bij ons in de kantine zetten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:42:26 #98
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187733054
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:34 schreef Broccolitaartje het volgende:
Wat een superleuke VWJW weer!
Ik heb net mn eerste coschap gelopen en liep daarbij zowel op de HAP als op de SEH rond, dus ik heb inmiddels een beetje idee van hoe het allemaal gaat, maar er is 1 ding wat me niet helemaal duidelijk was.

Bij de HAP: wanneer stuur je de visiterende huisarts er met sirenes op af en wanneer wordt er gewoon een ambulance gebeld?

En op de SEH: Ben jij ook degene die bepaald of er alvast een urinesediment of bloed wordt afgenomen, of staat dit ook in protocollen?
Nog even je tweede vraag beantwoorden: sediment en lab is aan de verpleegkundige of arts (in het geval van de HAP). Wij kunnen hem wel alvast aan de hartmonitor zetten of een bloeddrukje meten.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 3 juli 2019 @ 16:43:20 #99
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187733061
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 15:37 schreef Maanvis het volgende:
Ik las: Vraag wat je wil aan een trage medewerker :D
De juiste benaming is dan ook triagist, om verwarring te voorkomen
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  Moderator woensdag 3 juli 2019 @ 16:44:58 #100
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187733078
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 16:43 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

De juiste benaming is dan ook triagist, om verwarring te voorkomen
Ik wil de titel wel veranderen :D maar dit is toch ook wel goed :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')