Ben jij politiek actief?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:25 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
6kWh per gallon seems plausible. Is ook niet het enige onderzoek wat op die hoeveelheid komt.
Ik verzet niets.
Ze gebruiken daarnaast ook nog hun zelf geproduceerde brandstof.quote:
Ja, mijn echte naam is Rob J. Klaver.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:37 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
[..]
Ben jij politiek actief?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:37 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Ze gebruiken daarnaast ook nog hun zelf geproduceerde brandstof.
Benzine en diesel produceren is al gigantisch vervuilend voor het in je tank zit.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:40 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
quote:Wat dan wel?
Aah, die marokkaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:38 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Ja, mijn echte naam is Rob J. Klaver.
quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:38 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Ja, mijn echte naam is Rob J. Klaver.
Het is nog veel erger blijkt.quote:
Ik moet het nageven, je bent er creatief in cijfers en teksten interpreteren.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:50 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Het is nog veel erger blijkt.
Naast elektriciteit verbruiken ze ook mega veel fossiele brandstof om diesel en benzine te raffineren.
Je weet toch dat deze erg negatieve anti mensen heel goed zijn in het vergeten van feiten die hun niet uitkomen. Daarom was ik ook al opgehouden hier die discussie aan te gaan.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:28 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Wil jij stellen dat het winnen van ruwe olie en het raffineren van diesel, benzine en LPG geen energie kost?
En dat is nog los van de transport van brandstof naar de tankstations.
Deze user heeft zich vandaag geregistreerd, hoe kan hij dat nou wetenquote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je weet toch dat deze erg negatieve anti mensen heel goed zijn in het vergeten van feiten die hun niet uitkomen. Daarom was ik ook al opgehouden hier die discussie aan te gaan.
Als we allemaal overstappen op het vliegtuig dan heeft Schiphol onvoldoende capaciteit. Weet je wel hoeveel het zou moeten uitbreiden om dat voor elkaar te krijgen en wat dat kost?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:00 schreef Aiciu het volgende:
Dat klimaat zal mij echt een zorg zijn, ik ga weleens 2 dagen naar Italië, dat is onmogelijk als ik dat met de auto zou doen.
Ik vrees dat je gelijk hebt.quote:Op vrijdag 5 juli 2019 08:23 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Het heeft geen nut. Gasten zoals hij denken echt dat elektrische auto's het 'milieu gaan redden' en beseffen helemaal niet dat er helemaal geen mogelijkheden zijn om de stroom groen op te wekken noch om het te distribueren.
Dat is niet mijn probleem, ik benut mijn mogelijkhedenquote:Op vrijdag 5 juli 2019 17:21 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Als we allemaal overstappen op het vliegtuig dan heeft Schiphol onvoldoende capaciteit. Weet je wel hoeveel het zou moeten uitbreiden om dat voor elkaar te krijgen en wat dat kost?
Zijn ze wel van het gas af?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 16:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, dat sowieso. Die manden van tegenwoordig zijn ook niet meer zo geweldig van kwaliteit.
Dus aardolie en hun destillaten zijn geen netto energiebron?quote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:46 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Nu niet doen alsof je zo slim bent.
Het is algemeen bekend dat er bij de productie van diesel en benzine heel veel elektriciteit nodig is. Daarnaast komt het ook niet vanzelf bij de tankstations.
Op het moment dat je overstapt op elektrisch rijden kan je het stroomverbruik van die productie wegstrepen tegen het stroomverbruik van elektrische auto's.
Nee, het kost netto geen energie nee. Anders zou het geen nut hebben en hadden we de hele industriële revolutie nooit mee kunnen maken he snuggerequote:Op vrijdag 5 juli 2019 15:28 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
Wil jij stellen dat het winnen van ruwe olie en het raffineren van diesel, benzine en LPG geen energie kost?
En dat is nog los van de transport van brandstof naar de tankstations.
quote:Op maandag 8 juli 2019 08:11 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Dus aardolie en hun destillaten zijn geen netto energiebron?
Dit is natuurlijk een hele vervelende manier van een discussie voeren als je woorden gaat verbuigen.quote:Op maandag 8 juli 2019 08:12 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Nee, het kost netto geen energie nee. Anders zou het geen nut hebben en hadden we de hele industriële revolutie nooit mee kunnen maken he snuggere![]()
Dat komt omdat je overduidelijk geen flauw idee van de materie hebt. Want de raffinatie ed wordt gewoon meegenomen. Sterker nog, dat is oa waar de CO2 tax over gaat.quote:Op maandag 8 juli 2019 09:14 schreef mustela_putorius_furo het volgende:
[..]
[..]
Dit is natuurlijk een hele vervelende manier van een discussie voeren als je woorden gaat verbuigen.
Nergens stel ik dat het meer energie kost om brandstof te raffineren dan dat het aan energie oplevert bij het verbranden.
Wel heb ik meerdere malen duidelijk gemaakt dat ruwe olie niet bruikbaar uit de grond komt.
Iedere dag worden er 95.000.000 vaten ruwe olie uit de grond gehaald en dat moet getransporteerd worden, geraffineerd worden en de eindproducten nogmaals getransporteerd.
En dat... dat kost energie en is een verborgen bron van CO2 uitstoot, aangezien men alleen rekent met de CO2 die er vrij komt als je met je Blue Motion Polo met ingeklapte spiegels op de testbaan rijdt en niet met de CO2 die het kost bij het produceren van die brandstof.
Het vreemde is dat bij discussies over elektrische auto's de productie van accu's ineens wel meegerekend wordt.
Tip: doe niet zo neerbuigend naar je discussiepartner, tenzij je discussies liever alleen voert.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |