abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187765782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:55 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wat is het nut van elektrisch rijden als je ze met fossiele centrale's laad? Er is een enorm rendementsverlies, de accu's zijn kostbaar, vies en gaan kort mee en de auto's stoten meer fijnstof uit dan een moderne diesel vanwege het gewicht. Wat is de winst dan voor het milieu?
[..]
Een brandstofmotor heeft onder de streep een veel lager rendement en er is ongelofelijk veel stroom nodig om brandstof te maken. Van de stroom die nodig is om alle brandstof voor auto's te maken, kan je al de helft van de kilometers rijden op elektrisch.

De accu's worden ieder jaar 15% goedkoper, levensduur in Tesla's is inmiddels al meer dan 300.000km en going, dat verhaal van fijnstof heb ik meerdere malen gelezen maar ook debunked. Daarnaast gaan remmen zo'n 3x langer mee in een EV.

quote:
Je vergeet nog steeds de grootste verbruikers.
[..]
Ja, maar de transitie waar we als burger mee te maken hebben gaat om warmtepompen, van het gas af en elektrische auto's. Voor grote bedrijven zal maatwerk nodig zijn, dat is niet te vangen in een paar quotes. Ik stel ook nergens dat die overstap eenvoudig is. Ik ben er zelfs niet van overtuigd dat de overheid daar serieuze stappen in gaat zetten aangezien het klimaatakkoord fors is uitgekleed op dat vlak.

quote:
Ah. De TU Eindhoven weet er niets van. Duidelijk. Jij en Rob Jetten weten het beter. Echte tech-beesten dat jullie zijn.
Dit is 1 hoogleraar die toevallig aan de TU in Eindhoven doceert. Dat staat niet gelijk aan de hele TU Eindhoven.
pi_187765899
Ik vraag mij af hoe je een fretje het lekkerst kan bereiden.
Op een kolen, gas of elektrische barbecue en wat is het beste wat betreft co2 uitstoot ? >:)
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:08:14 #78
78918 SeLang
Black swans matter
pi_187765916
Het totale wegverkeer in NL stoot 30 Megaton CO2 uit.
Bitcoin is ongeveer 22 Megaton wereldwijd.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_187766138
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:00 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Een brandstofmotor heeft onder de streep een veel lager rendement en er is ongelofelijk veel stroom nodig om brandstof te maken. Van de stroom die nodig is om alle brandstof voor auto's te maken, kan je al de helft van de kilometers rijden op elektrisch.

|:( |:( |:(
HOE DENK JE DAT DIE STROOM IN DE CENTRALES WORDT OPGEWEKT????

Volgens jouw redenatie is benzine, kerosine etc geen netto brandstofbron maar is er netto brandstof NODIG om dat te maken. Je begrijpt toch hopelijk nog net dat als dat zo was, de hele industriële revolutie nooit had plaats kunnen vinden he?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187766270
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:20 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Volgens jouw redenatie is benzine, kerosine etc geen netto brandstofbron maar is er netto brandstof NODIG om dat te maken. Je begrijpt toch hopelijk nog net dat als dat zo was, de hele industriële revolutie nooit had plaats kunnen vinden he?
Wil jij stellen dat het winnen van ruwe olie en het raffineren van diesel, benzine en LPG geen energie kost?

En dat is nog los van de transport van brandstof naar de tankstations.
pi_187766276
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:08 schreef SeLang het volgende:
Ja, schandelijk.
pi_187766381
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:28 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Wil jij stellen dat het winnen van ruwe olie en het raffineren van diesel, benzine en LPG geen energie kost?

En dat is nog los van de transport van brandstof naar de tankstations.
Wacht even hoor, want dit is even een heel belangrijk puntje. Die laat zien hoe weinig jij ervan af weet.

Is aardolie een netto energiebron of niet?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187766492
Wat met kernenergie?
pi_187766536
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Wacht even hoor, want dit is even een heel belangrijk puntje. Die laat zien hoe weinig jij ervan af weet.

Is aardolie een netto energiebron of niet?
Nu niet doen alsof je zo slim bent.

Het is algemeen bekend dat er bij de productie van diesel en benzine heel veel elektriciteit nodig is. Daarnaast komt het ook niet vanzelf bij de tankstations.

Op het moment dat je overstapt op elektrisch rijden kan je het stroomverbruik van die productie wegstrepen tegen het stroomverbruik van elektrische auto's.
pi_187766539
quote:
Bitcoins, het zou verboden moeten worden...
pi_187766543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:43 schreef The_answer_is_within_you het volgende:
Wat met kernenergie?
Is erg duur.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:49:24 #87
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187766576
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:46 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat er bij de productie van diesel en benzine heel veel elektriciteit nodig is.
Op het moment dat je overstapt op elektrisch rijden kan het stroomverbruik van die productie wegstrepen tegen het stroomverbruik van elektrische auto's.
Je snapt niet echt dat dat niet klopt, omdat we de infrastructuur tot in ieder huis daar niet voor hebben? Of ga jij alle kabels opgraven en alle zekeringen van 8 miljoen huishoudens vervangen?

Tevens, wat ik al de hele tijd roep:

https://www.nu.nl/klimaat(...)maatverandering.html
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 15:50:49 #88
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187766593
quote:
Schiphol is nog meer dan het totale wegverkeer.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_187766625
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:49 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Je snapt niet echt dat dat niet klopt, omdat we de infrastructuur tot in ieder huis daar niet voor hebben? Of ga jij alle kabels opgraven en alle zekeringen van 8 miljoen huishoudens vervangen?

Tevens, wat ik al de hele tijd roep:

https://www.nu.nl/klimaat(...)maatverandering.html
Oh, dus nu geloof je de NASA ineens wel :D

Maar ben het met je eens hoor, bomen planten is prima. Weinig kans dat het op grote schaal gaat gebeuren maar ik zou er voor zijn.

China en India lopen wel voor op dat vlak, die doen het gewoon al.
pi_187766646
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:47 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Bitcoins, het zou verboden moeten worden...
Bitcoin is momenteel PoW.
Zou het een hardfork doen naar PoS dan hou je nog het stroomverbruik over van 12 warmtepompen voor een coin die miljarden waard is. Dat lijk me meer in verhouding.
pi_187766692
Dat klimaat zal mij echt een zorg zijn, ik ga weleens 2 dagen naar Italië, dat is onmogelijk als ik dat met de auto zou doen.

Als ik meer tijd heb pak ik de auto, maar dat is omdat ik het leuker vind om de reis te beleven en ik vliegen saai vind.
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 5 juli 2019 @ 16:02:47 #92
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_187766705
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:54 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Oh, dus nu geloof je de NASA ineens wel :D

Maar ben het met je eens hoor, bomen planten is prima. Weinig kans dat het op grote schaal gaat gebeuren maar ik zou er voor zijn.

China en India lopen wel voor op dat vlak, die doen het gewoon al.
Ik riep dat altijd al van die bomen.

Overigens moet China eerst eens nadenken over hun 1000 kolencentrales.

En hoe duur is dat nou, bomen planten? Ik zal je het antwoord geven: dan blijkt er ineens helemaal geen klimaatprobleem meer te zijn (alsof dat er ooit was) en kunnen ze de burger geen 1000 miljard euro afhandig maken.

De westerse burger arm maken, dat is het doel.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ama op 05-07-2019 16:46:15 ]
pi_187766761
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 15:46 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat er bij de productie van diesel en benzine heel veel elektriciteit nodig is.
Op het moment dat je overstapt op elektrisch rijden kan het stroomverbruik van die productie wegstrepen tegen het stroomverbruik van elektrische auto's.
Hmm, maar 0,25kwH in inefficiënte installaties in 2005

Is 15 % heel veel ?

quote:
According to an (www.energystar.gov) EPA EnergyStar report on oil refineries, in 2005 many refineries were very inefficient, and that in any case only 15% of refinery "energy" consumption is electricity. That means, if it's 6 kiloWatt-hours per gallon of "energy" that it's actually 0.9 kiloWatt-hours of electricity per gallon of gasoline.
https://www.energystar.go(...)eum_Energy_Guide.pdf
pi_187766768
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:02 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik riep dat altijd al van die bomen.

Overigens moet China eerst eens nadenken over hun 1000 kolencentrales.
China bouwt hun eigen kolencentrales juist in rap tempo af.

Wel is China verantwoordelijk voor de bouw van vele kolencentrales buiten China, ik lees ook wel dat dat is omdat we veel van die landen niet toestaan dat ze radioactief materiaal bezitten maar ik bezit niet de waarheid op dat vlak.

quote:
En hoe duur is dat nou, bomen planten? Ik zal je het antwoord geven: dan blijkt er ineens helemaal geen klimaatprobleem meer te zijn (alsof dat er ooit was) en kunnen ze de burger geen 1000 miljard euro afhandig maken.

De westerse burger arm maken, dat is het doel.
Iets te zwart/wit naar mijn mening.
pi_187766797
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:36 schreef Bloemkool het volgende:
Als je met de trein naar de andere kant van Europa moet dan heb je een uitdaging lijkt me. Als dat eens goed aangepakt zou worden zodat je inderdaad van Amsterdam of Maastricht vrij snel richting bijvoorbeeld Griekenland kan reizen dan was dat een alternatief. En als het lukt zal het meer als 50,- gaan kosten.
In elk geval goedkoper.

Met de trein naar Madrid kost 250+ euro. Met het vliegtuig kost 100- euro.
pi_187766806
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:07 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Hmm, maar 0,25kwH in inefficiënte installaties in 2005

Is 15 % heel veel ?
[..]

https://www.energystar.go(...)eum_Energy_Guide.pdf
Dat zelfde stukje wordt ook besproken op:

https://greentransportati(...)line-costs-6kwh.html

quote:
The idea that "6 kilowatt-hours of electricity is consumed per gallon of electricity" sure seems plausible, especially given the huge amount of all kinds of resources consumed. Whether or not it's an accurate figure for electricity consumption at the refinery is not entirely important. Instead, understanding the bigger picture is important because there is a tremendous expenditure of resources on a global scale, as well as the global environmental impact, just to keep the fossil fuel game going.

Human society is putting gobs and gobs of resources into gasoline production. That stuff represents potential which could flower in a different direction, serving other purposes. Instead of the toxic mess we're suffering thanks to the fossil fuel industry, couldn't we have nice clean renewable energy systems everywhere?

The idea Elon Musk tells us, that there will be no problem supplying electricity to electric cars if only we stop refining oil into gasoline, is tantalizing. But doesn't focusing on "electricity consumed to refine crude oil" make us miss the big picture? Shouldn't we instead focus on the enormous cost our society is paying?
pi_187766823
Is Greta Thunberg al opgenomen?
pi_187766887
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:12 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

Dat zelfde stukje wordt ook besproken op:

https://greentransportati(...)line-costs-6kwh.html
[..]

Je cijfers kloppen niet en nu is de benodigde elektriciteit opeens niet van belang :?

Gaan we nu de doelpalen verzetten ?
pi_187766963
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:19 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Je cijfers kloppen niet en nu is de benodigde elektriciteit opeens niet van belang :?

Gaan we nu de doelpalen verzetten ?
6kWh per gallon seems plausible. Is ook niet het enige onderzoek wat op die hoeveelheid komt.
Ik verzet niets.
pi_187767082
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 16:25 schreef mustela_putorius_furo het volgende:

[..]

6kWh per gallon seems plausible. Is ook niet het enige onderzoek wat op die hoeveelheid komt.
Ik verzet niets.
6kWh elektrische energie ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')