abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187996708
5.5% valuta winst op de roebel
NAR van 17.49%

Best aardig denk ik zo
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:32:36 #177
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187999826
Ik snap de auto-invest op mintos niet.
Hij pakt nu een regel die ik als eerst heb aangemaakt, voordat de storingen er waren.
De andere regels die meer de voorkeur hebben, slaat hij over.
Al zijn daar op zeker wel investeringen beschikbaar.

Afijn 14% mogo loans zijn ook niet verkeerd ;).
  vrijdag 19 juli 2019 @ 09:33:36 #178
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_187999835
Bulkestate

We're ready to launch our next investment object!

A new investment opportunity "Jūrlauki" with the annual return of 13% will be launched soon. Explore this opportunity that will become available for investing on July 19 at 17:00 (EEST).

Jūrlauki
Interest rate: 13%
Investment target: 30 000 EUR
Loan period: 12 months
Loan to value: 42%
Security: 1st rank mortgage
pi_188000738
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 00:02 schreef investeerdertje het volgende:
NAR van 17.49%

Best aardig denk ik zo
Mijn Roebels gaan ook lekker. Ook bij Twino heb ik koerswinst via currency fluctuations, maar ik koop daar geen nieuwe leningen met currency exposure meer. De Roebel is nu gestegen, maar de lange termijn trend is neerwaarts, dus ik wacht even af. Bij Mintos hou ik mijn Roebels aan (omwisselen kost geld). Ik heb bij Mintos ook een hoog rendement (een stuk hoger dan de 14% die je krijgt bij Twino met currency exposure), dus daar durf ik het risico wel te lopen.
pi_188001774
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 09:32 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik snap de auto-invest op mintos niet.
Hij pakt nu een regel die ik als eerst heb aangemaakt, voordat de storingen er waren.
De andere regels die meer de voorkeur hebben, slaat hij over.
Al zijn daar op zeker wel investeringen beschikbaar.

Afijn 14% mogo loans zijn ook niet verkeerd ;).
Tengo en Kuki.pl geven 16.1%, wel met korte looptijd tot 30 dagen. Moet nog eens uitrekenen wat het mogelijke effect van de grace dagen is op het rendement. Zou maar zo kunnen dat de loan originators dit "gebruiken" om later het geld uit te keren en dat gaat ten koste van je rendement.
  vrijdag 19 juli 2019 @ 13:00:51 #181
104963 ETA
European Travel Author
pi_188002848
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:01 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Tengo en Kuki.pl geven 16.1%, wel met korte looptijd tot 30 dagen. Moet nog eens uitrekenen wat het mogelijke effect van de grace dagen is op het rendement. Zou maar zo kunnen dat de loan originators dit "gebruiken" om later het geld uit te keren en dat gaat ten koste van je rendement.
plus het feit dat het niet de sterkste loan originators zijn. Volgens explorep2p heeft Kuki.pl een verlies geleden van ruim 6 miljoen in het laatste jaar en Tengo staat op 58e van de 62 originators op hun ratingslijstje. Voor mij reden genoeg om deze over te slaan.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188004039
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 13:00 schreef ETA het volgende:

[..]

plus het feit dat het niet de sterkste loan originators zijn. Volgens explorep2p heeft Kuki.pl een verlies geleden van ruim 6 miljoen in het laatste jaar en Tengo staat op 58e van de 62 originators op hun ratingslijstje. Voor mij reden genoeg om deze over te slaan.
Klopt, niet voor niets bieden ze zo'n hoge rente. Maar eerlijk gezegd kijk ik niet zo naar dat soort cijfers. Misschien vallen ze een keer om, misschien ook niet. Wie het weet mag het zeggen. Overigens zie ik dat Kuki.pl nog wel een B- rating heeft, dat valt mij nog mee dan.
pi_188005474
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 00:02 schreef investeerdertje het volgende:
NAR van 17.49%

Best aardig denk ik zo
Zeker niet verkeerd, met cashback programma's en handelen is de NAR nog verder op te krikken.
pi_188007262
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 10:48 schreef Benger het volgende:

[..]

Mijn Roebels gaan ook lekker. Ook bij Twino heb ik koerswinst via currency fluctuations, maar ik koop daar geen nieuwe leningen met currency exposure meer. De Roebel is nu gestegen, maar de lange termijn trend is neerwaarts, dus ik wacht even af. Bij Mintos hou ik mijn Roebels aan (omwisselen kost geld). Ik heb bij Mintos ook een hoog rendement (een stuk hoger dan de 14% die je krijgt bij Twino met currency exposure), dus daar durf ik het risico wel te lopen.
Hij is juist de afgelopen 3 jaar mooi stabiel/op aan het krabbelen. Mooi vooruitzicht, net zoals het in NL ook nog niet zo lang normaal opkrabbelen wil.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 15:13 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Zeker niet verkeerd, met cashback programma's en handelen is de NAR nog verder op te krikken.
Actief handelen is extra werk. Gaat ten koste van het uurloon en het verpest mijn diversificatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 12:01 schreef Crowdfunder99 het volgende:

[..]

Lol helemaal niet vol wantrouwen hè 🤣
  zondag 21 juli 2019 @ 12:02:35 #185
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_188037078
Crowdestor

!!! Next Monday !!!
Forest exploitation

Loan
Minimum target: EUR 100 000,00.
Maximum target: EUR 180 000,00.
Loan term: 9 months.
Interest rate: 14% per annum.
Interest payments: paid monthly
Loan repayment: In full at the end of the Loan Term
  zondag 21 juli 2019 @ 12:07:12 #186
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_188037127
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 16:50 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Hij is juist de afgelopen 3 jaar mooi stabiel/op aan het krabbelen. Mooi vooruitzicht, net zoals het in NL ook nog niet zo lang normaal opkrabbelen wil.
[..]

Actief handelen is extra werk. Gaat ten koste van het uurloon en het verpest mijn diversificatie.
[..]

Lol helemaal niet vol wantrouwen hè 🤣
Ik vind het wel mooi rendement maken op vreemde valuta.
Voor mij alleen een stap te ver, teveel in de gaten houden en werkzaamheden.
Hou het lekker op euro.

Trapsgewijs op percentage, diversificatie en duur de auto-invest ingeschakeld.
Als ik zo en nu dan inlog, pak ik op de sec market wat investeringen mee voor het saldo onder de 10 euro. Zolang daar voor 1,5% discount minimaal 12% leningen worden aangeboden met buyback wil ik deze meepakken.
pi_188037668
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:07 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Ik vind het wel mooi rendement maken op vreemde valuta.
Voor mij alleen een stap te ver, teveel in de gaten houden en werkzaamheden.
Hou het lekker op euro.

Trapsgewijs op percentage, diversificatie en duur de auto-invest ingeschakeld.
Als ik zo en nu dan inlog, pak ik op de sec market wat investeringen mee voor het saldo onder de 10 euro. Zolang daar voor 1,5% discount minimaal 12% leningen worden aangeboden met buyback wil ik deze meepakken.
Ik houd de roebel geheel niet in de gaten. Ik maak alleen elke 1-2 weken een overzicht van wat alle investeringen op dit moment doen en presenteer deze aan de stakeholder. Hierbij kom ik er dan achter dat er valuta technisch winst gemaakt word. De roebels zijn voor mij een 10 jaren plan. Ik zie dan wel weer.
pi_188038314
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:55 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

.....en presenteer deze aan de stakeholder..
Je vrouw? :-)
pi_188038675
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:35 schreef Jaco078 het volgende:

[..]

Je vrouw? :-)
Dat is inderdaad een zeer belangrijke factor in mijn strategie ;-) als ik het aan haar niet uitgelegd krijg, dan steek ik er geen geld in. Tevens zijn wij op deze manier een rem op elkaars (emotioneel) handelen. Waar ik soms in de detail schaal denk iets te moeten dumpen oid, geeft zij juist in de overview aan zeer tevreden te zijn over de resultaten en dan komen we ergens halverwege uit. Werkt voor ons heel goed.
pi_188043269
Crowdestate heeft dus zomaar de pitch van het nieuwe Baltic Forest project aangepast en de lening vrijwel verdubbeld ('omdat er zoveel vraag was' en de sponsor binnenkort nog andere leningen moet herfinancieren). Heeft iemand daar bericht van gekregen, want volgens mij hebben ze het ook nog gedaan zonder iedereen te informeren. Eens kijken hoe ze reageren op mijn boze email. Maar als ze dit soort dingen doen gaan we daar dus niet meer investeren...
  zondag 21 juli 2019 @ 19:43:42 #191
104963 ETA
European Travel Author
pi_188044104
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 18:59 schreef TechLight het volgende:
Crowdestate heeft dus zomaar de pitch van het nieuwe Baltic Forest project aangepast en de lening vrijwel verdubbeld ('omdat er zoveel vraag was' en de sponsor binnenkort nog andere leningen moet herfinancieren). Heeft iemand daar bericht van gekregen, want volgens mij hebben ze het ook nog gedaan zonder iedereen te informeren. Eens kijken hoe ze reageren op mijn boze email. Maar als ze dit soort dingen doen gaan we daar dus niet meer investeren...
Lijkt mij niet de bedoeling, na de "koop" ineens het product gaan veranderen.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_188066450
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:02 schreef Gijsbertus het volgende:
Crowdestor

!!! Next Monday !!!
Forest exploitation

Loan
Minimum target: EUR 100 000,00.
Maximum target: EUR 180 000,00.
Loan term: 9 months.
Interest rate: 14% per annum.
Interest payments: paid monthly
Loan repayment: In full at the end of the Loan Term
Meegenomen voor een bescheiden bedrag. Verder de wat grotere/hogere rente-projecten afwachten.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:17:55 #193
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_188068388
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:02 schreef investeerdertje het volgende:
Tevens zijn wij op deze manier een rem op elkaars (emotioneel) handelen.
Heh ja, dit werkt voor ons ook goed. Onlangs wilde ik een gokje wagen. Prima, zei partner, daar heb je toch wat voor apart gezet?

Toen bedacht ik bij mezelf dat ik inderdaad wat apart had gezet voor risicovolle beleggingen, en dat vervolgens op die manier belegd had. Wilde ik die verkopen en daarmee een ander gokje wagen? Nee, dat hoeft dan ook weer niet.

En zo behoed je elkaar voor ondoordachte beslissingen :Y
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_188075301
Iemand hier ervaring met PeerBerry (https://peerberry.com/en/) ?
pi_188076554
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 15:58 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Iemand hier ervaring met PeerBerry (https://peerberry.com/en/) ?
Nee, was je van plan hier in te gaan?
pi_188077702
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 17:15 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Nee, was je van plan hier in te gaan?
Hangt af van wat er hier besproken wordt.
pi_188078183
Hoewel Mintos prachtige cijfers laat zien bij mijn Net Annual Return (NAR) en Weighted average interest rate, ben ik niet tevreden over het rente bedrag wat ik dagelijks bijgeschreven krijg. Op basis van het gewogen rente% zou ik volgens mij gemiddeld dagelijks een veel hoger rentebedrag bijgeschreven moeten krijgen. Nu weet ik dat je dit niet zo op dagbasis moet beoordelen maar op iets langere termijn, maar gezien de hoogte van het dagbedrag zou dit rentebedrag dan de komende tijd zo ongeveer moeten verdriedubbelen om aan het gemiddelde bedrag te komen. Ik ben daarom maar eens gaan kijken naar alle afgesloten projecten sinds het begin en daar vallen mij een aantal zaken op:

- bij iedere afgesloten lening ben je minimaal 1 rente dag kwijt voor de afhandeling, maar dit kan ook zo 2-3 dagen zijn. Met circa 2100 afgesloten projecten sinds 4 maanden, tikt dat best wel aan.
- veel projecten halen de geplande looptijd niet maar worden vervroegd afgelost (zelfs projecten die op de dag van uitgifte al afgelost/teruggetrokken worden). Dit betreft bij mij circa 5% van de leningen.
- mijn gemiddelde looptijd van de afgeloste leningen ligt op 9,5 dag (!), waar ik minimaal 1 tot 2 maanden verwacht zou hebben.

Ik denk dat ik nu wel begrijp waarom mijn dagelijkse rentebedrag niet uitkomt op het gemiddelde rente% dat ik zou verwachten. Ik ga in elk geval wel over naar de iets langere looptijden (van 1-180 dagen, naar 30-360 dagen), om het gemis aan rentedagen wat in te dammen.

Ondanks bovenstaande laat mijn (hoge) NAR zich denk ik ook wel verklaren: doordat de omloopsnelheid van de leningen zeer hoog is, kun je ook vaker leningen met een discount of Cashback kopen (en weer doorverkopen). En die onderdelen tellen mee bij het bepalen van je NAR. In mijn geval: het bedrag wat ik aan discount en Cashback ontvangen heb, is circa 1,50 x het rentebedrag.

Ik ben benieuwd of bij andere forumleden het aantal vroegtijdige aflossingen ook zo hoog is en of het gemiddelde rente% dat Mintos aangeeft in de praktijk ook daadwerkelijk gehaald wordt.
pi_188078820
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 18:59 schreef TechLight het volgende:
Hun antwoord:
quote:
(...) It is our policy that we can not cancel the investment, that is supported with the following reasons:

The Risk did not change for the investor, i.e. the amount and the period.
For Investors, the collateral position improved i.e. the July refinancing mortgage would have been based on the August refinancing (650k), now they are equal.
Refinancing Plan was mentioned in the memo to the investors (including that the probable bank loan involvement will remain early next year)
The sponsor’s information is correct and accurate, only refinancing information is inaccurate (there wasn’t any minimum or maximum rage).

All in all, the plan was presented to the investors, the information of the Sponsor is correct, the risk of the investors did not increase and the collateral position has improved.

However, there is still a possibility to sell your investment in the marketplace. We are more than sure, that there will be possible buyers.
Klopt dus niet echt. De lening was eerst ca 800k en nu 1300k, dat lijkt mij toch echt een ander bedrag, ook al zou dat tweede stuk anders ongetwijfeld later in een nieuw deel ter herfinanciering komen. Kan hun gegoochel met de 'zekerheden' niet helemaal volgen, misschien zou dat kunnen kloppen, maar lijkt mij dat als een project zekerheden verwerft, een volgend project daar achteraan komt, en niet gelijk loopt. Dus ofwel hebben ze zekerheden toegevoegd die er niet waren of het klopt niet. Kan dat nu dus niet meer terugzoeken.

Maar voor mij daar dus geen nieuwe investeringen voorlopig. Genoeg andere platformen.
pi_188079085
Inmiddels voor de 2e dag op rij: geen nieuwe leningen beschikbaar op RoboCash.
  dinsdag 23 juli 2019 @ 19:59:08 #200
104963 ETA
European Travel Author
pi_188079241
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 19:50 schreef Crowdfunder99 het volgende:
Inmiddels voor de 2e dag op rij: geen nieuwe leningen beschikbaar op RoboCash.
same here, gisteren 25 euro niet geinvesteerd, nu op 75 euro dat stof zit te happen.
Mijn reisfotos!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')