abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187698781
Hey allemaal,

graag wil ik wat van me afschrijven want zit nu in een periode van groot verdriet, onzekerheid, boosheid... Een hele hoop emoties gewoon!

Mijn vriend en ik zijn sinds 2 weken uit elkaar.
We waren zo goed als elkaars eerste liefde, hebben een huis samen gekocht een lief zoontje samen...

2 weken geleden is er een bom gebarsten tijdens een kleine ruzie dat hij opeens zei dat hij uit elkaar wil, dat hij terug vrij wil zijn. Dat hij spijt ga krijgen dat hij niet heeft kunnen profiteren.

Ik had dit echt niet zien aankomen...
Ik ben ook te weten gekomen dat hij iemand anders heeft leren kennen, op een markt waar ik nog geen 10 meter van hem stond. Maar ik was bezig met ons zoontje...
Sinds lagen ze met elkaar te sms’en, ondertussen ook al afgesproken met elkaar.

Ik voel me zo onzeker, verdrietig, boos... 11 jaar schuift hij gewoon aan de kant, hoe hij nu doet tegen mij is zo kil, afstandelijk, alsof hij me opeens niet graag meer ziet.
Tijdens de ruzie van 2 weken geleden zei hij nog dat hij me doodgraag ziet, dat hij zijn 2 handen mag kussen met een vrouw zoals mij. Maar hij kan niet meer vechten tegen het gevoel...

En nu doet hij zo zakelijk tegen mij...
We hebben nog zoveel te regelen met het huis, co ouderschap met ons zoontje. Die meer bij mij gaat zijn want hij is zelfstandige...
En ik zie het gewoon allemaal niet meer zitten!

Ondertussen ben ik al te weten gekomen van mijn zoontje dat hij zelfs al samen met haar en haar kind zijn gaan zwemmen!! Alles is nog maar net gebeurd en hij ligt al het gelukkig gezinnetje met een ander te spelen. Terwijl hij er voor ons nooit niet was. Ik deed alles voor ons gezin, voor ons zoontje...
Dit doet me echt pijn!
Ik had nog uitdrukkelijk gezegd om ons kind nog niet te betrekken in een ‘relatie’, dat hij ook tijd nodig heeft om aan de situatie te wennen.
Vlak af liegt hij dan tegen mij, dat hij dat niet ging doen...
Ik ken hem al van zijn 12 jaar (ik ben nu 28, hij 29) bijna heel ons leven kennen we elkaar.
En nu lijk ik hem niet meer te kennen...
Doet zo’n pijn, de man waar ik oud met ging worden...

Ik moet nu al denken aan het praktische, het financiële, hem al horen bezig te zijn met een ander, mezelf...
Ik zit even in de put...
pi_187698801
Tja dat is kut, schouders eronder en doorzetten.
pi_187698890
Ik proef in je woordkeuze dat je ergens nog hoopt dat het goed tussen jullie komt. Maar waarom zou je hem terug willen als hij al met een ander ligt te vozen? Misschien is het goed voor je om zelf de knop om te zetten en te beseffen dat je beter verdiend en hem niet meer wil.

Voor de rest, heel veel sterkte. Kut situatie natuurlijk, maar wordt tijd dat je zelf de lead neemt in dit verhaal.
pi_187698908
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
Tja dat is kut, schouders eronder en doorzetten.
Top reactie.
pi_187698972
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Top reactie.
Alles is al gezegd op dat zure vrouwen forum.
pi_187699200
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:47 schreef Va16 het volgende:
Ik voel me zo onzeker, verdrietig, boos... 11 jaar schuift hij gewoon aan de kant, hoe hij nu doet tegen mij is zo kil, afstandelijk, alsof hij me opeens niet graag meer ziet.
Tijdens de ruzie van 2 weken geleden zei hij nog dat hij me doodgraag ziet, dat hij zijn 2 handen mag kussen met een vrouw zoals mij. Maar hij kan niet meer vechten tegen het gevoel...
Misschien moet je niet teveel in willen vullen vanuit je eigen gevoel. Dat koele afstandelijke kan ook zijn, omdat hij het ook niet bepaald makkelijk vindt en hij je misschien ook gewoon geen hoop wil geven door wel liefdevol te doen.
Als jij wel door zou willen, zou je kunnen strohalmen en dat maakt het wellicht nog onplezieriger en langduriger. Vervelend dat je je voor een voldongen feit voelt staan, waar je verder niets meer aan kan doen behalve afwikkelen, maar dat zegt misschien ook iets over dat er niet zoveel aan gedaan kon worden en hij het je misschien op zijn manier ook makkelijker probeert te maken..

quote:
We hebben nog zoveel te regelen met het huis, co ouderschap met ons zoontje. Die meer bij mij gaat zijn want hij is zelfstandige...
Begrijpelijk dat je het niet ziet zitten, maar hij is wellicht al wat verder in zijn verwerkingsproces en er komt nu gewoon heel veel op je af. Dat zakelijke is misschien wel juist zo prettig, want het geeft een beetje afstand en duidelijkheid. Niet wat je zou willen nu, maar achteraf misschien wel iets wat je kan leren waarderen..

quote:
Ondertussen ben ik al te weten gekomen van mijn zoontje dat hij zelfs al samen met haar en haar kind zijn gaan zwemmen!! Alles is nog maar net gebeurd en hij ligt al het gelukkig gezinnetje met een ander te spelen. Terwijl hij er voor ons nooit niet was. Ik deed alles voor ons gezin, voor ons zoontje...
Dit doet me echt pijn!
Een gezin bouw je niet zomaar even op natuurlijk en vanuit jullie kind bekeken zou je ook kunnen proberen blij te zijn dat hij nu wel tijd met papa krijgt om iets leuks te zijn. Zuur dat hij dat eerder niet deed, maar dat zegt misschien ook iets over de staat die jullie relatie had en niet te fixen viel. Logisch dat het pijn doet en het verwerken zal ook wel even duren, maar bedenk je ook dat het voordeliger uit kan pakken. Kind meer leuke papa en jij ook ruimte voor iemand waar je ook meer mee zou kunnen delen dan dat je met deze deed.

quote:
Ik had nog uitdrukkelijk gezegd om ons kind nog niet te betrekken in een ‘relatie’, dat hij ook tijd nodig heeft om aan de situatie te wennen.
Ik ken hem al van zijn 12 jaar (ik ben nu 28, hij 29) bijna heel ons leven kennen we elkaar.
Afscheid nemen van dat toekomstbeeld is kut ja, maar als hij er toch nooit was heb je er nu weinig aan om het nu op te gaan zitten hemelen. Wat betreft het kind, een zwemuitje is niet hetzelfde als een samengesteld gezin vormen. Projecteer niet jouw pijn op iets wat voor jullie kind misschien gewoon een leuke activiteit is zonder verder gedoe over hetgeen tussen jullie gaande is. Probeer dat zo te houden, want ondanks dat jullie relatie over is, blijven jullie wel zijn ouders.
Mochten jullie hier niet goed doorkomen, kijk dan naar een mediator die kan helpen bij het opstellen van een convenant met duidelijke afspraken enzo.

quote:
Ik moet nu al denken aan het praktische, het financiële, hem al horen bezig te zijn met een ander, mezelf...
Ik zit even in de put...
Hij moet ook denken aan het praktische en financiële, dat ligt niet alleen bij jou. Klote dat hij zo doorgaat met een ander, maar neem er een voorbeeld aan en zoek ook steun bij andere geliefden om leuke dingen te doen naast het zuur. Zorg voor jezelf en jullie kind, laat je goed informeren en probeer ook de positieve kant te blijven bekijken. Sterkte ermee!
pi_187699520
Heftig verhaal zo zeg. Zou hij er in zijn hoofd al langer klaar mee zijn geweest? 2 weken is erg kort geleden. Ik snap wel hoe hij zich nu gedraagd. Er is nu eerst even dat moment van opluchting, hoe zuur dat ook zal klinken. Maar hij gaat zichzelf nog wel tegenkomen. Van de ene relatie naar de andere gaat meestal niet goed.

Je klinkt nog wel aardig rationeel. Steek voorlopig lekker je energie in de kleine. De rest komt vanzelf.
pi_187699551
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:58 schreef Harlekien het volgende:
Ik proef in je woordkeuze dat je ergens nog hoopt dat het goed tussen jullie komt. Maar waarom zou je hem terug willen als hij al met een ander ligt te vozen? Misschien is het goed voor je om zelf de knop om te zetten en te beseffen dat je beter verdiend en hem niet meer wil.

Voor de rest, heel veel sterkte. Kut situatie natuurlijk, maar wordt tijd dat je zelf de lead neemt in dit verhaal.
De manier waarop hij zich nu gedraagt zal voor TS aanvoelen als een nare droom. Op dit moment zal het voornamelijk onbegrip zijn voor de hele situatie.

Het zal mij niet verbazen als meneer na een paar weken/maanden met hangende pootjes terug wil. De nieuwe griet was dan toch niet zo ideaal als hij zich had voorgesteld... Ja, ik vul maar lekker wat in :P
pi_187699754
Die vent is een lul om het zo opeens af te kappen terwijl er kinderen in het spel zijn. Aan de andere kant wil je ook niet nog meer tijd verspillen aan hem. Het zakelijke doet nu wellicht pijn maar dat is in ieder geval beter dan een hoop geschreeuw.

Zorg dat je het samen goed regelt wat betreft financiën en jullie kind zodat hij hier het minste last van heeft. Spreek dan wanneer je tijd hebt eens met vriendinnen af om je hart te luchten en ga de uitdaging maar aan.
pi_187700770
Over het algemeen is de vertrekkende partij al maanden bezig met vertrekken, de vrouw van de markt is waarschijnlijk de laatste duw geweest. Het is altijd spijtig dat mensen niet meer praten over wat hen dwars zit, hoe men zich voelt. dan viel er misschien nog ergens aan te werken of rekening mee te houden. Nu komt alles zo plotseling.

Zorg voor je eigen dingen, regel dingen, zorg voor eventueel eigen woonruimte en zet alles samen op papier, papier kan immers niet liegen en de boel verdraaien.

Wens je heel veel sterkte.
  maandag 1 juli 2019 @ 17:44:58 #11
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187701507
quote:
Nou ja vorig jaar augustus was hij ook al verliefd op een ander.
Jij dacht die crisis te boven te zijn. Misschien wederom te veel voor vanzelfsprekend genomen?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187701848
Afspraken maken en verder
De wereld zal nog steeds ronddraaien
pi_187702113
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:59 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Top reactie.
Want kusje kroel maakt het beter? Het is keihard maar wel waar.

Hij gooit geen 11 jaar weg, ik vind dat altijd zo'n rare uitspraak. Hij gooit de toekomst met jou weg. En dat is zijn verlies, niet het jouwe. Het gaat wat tijd kosten maar echt, het komt goed.
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:44 schreef Elpis het volgende:

[..]

Jij dacht die crisis te boven te zijn. Misschien wederom te veel voor vanzelfsprekend genomen?
Ah kijk. Hoe kan je het dan niet zien aan komen?
  maandag 1 juli 2019 @ 18:39:17 #14
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_187702340
Volgens mij als ik dit zo hoor ga je achteraf na verloop van veel tijd beseffen dat je beter af bent zonder hem. Wat een kansenparel.
  maandag 1 juli 2019 @ 18:40:13 #15
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_187702352
quote:

[..]

In zijn hoofd was de relatie dus al over en hij heeft dus allang al afscheid genomen.
pi_187702397
Life go's on
Niets is zeker in het leven
Doe gewoon wat je het beste lijkt dan zul je nooit teleurgesteld zijn
pi_187707061
quote:
Hey allemaal,

graag wil ik wat van me afschrijven want zit nu in een periode van groot verdriet, onzekerheid, boosheid... Een hele hoop emoties gewoon!

We waren zo goed als elkaars eerste liefde, hebben een huis samen gekocht een lief zoontje samen...

2 weken geleden is er een bom gebarsten tijdens een kleine ruzie dat hij opeens zei dat hij uit elkaar wil, dat hij terug vrij wil zijn. Dat hij spijt ga krijgen dat hij niet heeft kunnen profiteren.

Ik ben ook te weten gekomen dat hij iemand anders heeft leren kennen, op een markt waar ik nog geen 10 meter van hem stond. Maar ik was bezig met ons zoontje...

Dit doet me echt pijn!

Ik zit even in de put...
Het is logisch dat je in de put zit en ik hoop voor je dat je mensen in jouw omgeving hebt die jou kunnen ondersteunen.

Mijn advies zou zijn de focus op jouwzelf en jouw kind te richten en je niet te laten raken door wat hij doet of zegt.
pi_187709236
quote:

[..]

Ja... Maar daar zijn we sterker uitgekomen.
We praten veel meer, gingen meer uit, ik was terug zelfzekerder...
Hij heeft echt niet aan mij laten blijken dat hij terug met dat gevoel zat ofzo.
Nog geen maand geleden zijn we op weekend geweest en het gevoel dat hij me toen gaf, de woorden dat hij elke dag tegen mij zei...
Ik had dit echt niet zien aankomen nee!
We hebben het allebei druk, ik werk voltijds, zorg voor ons zoontje, huishouden. Hij zijn eigen zaak (dat is ook al waar hij rekening met moest houden..)
Dus je leeft gewoon allebei je leven verder... Maar we maakten meer tijd voor elkaar, deden zoveel dingen meer samen...

Familie zegt ook van ‘vorig jaar was er een ander, toen wou hij alles opgeven, maar zij wou toen niet meer als gewoon een flirt (had ook een relatie)
En nu heeft hij weer iemand gevonden, die wel vrijgezel is, die wel meer er op in gaat, en weer wil hij alles opgeven’

Ik verdien dit niet, dat weet ik! Maar ik haat het dat ik hem nog zo graag zie...
Ik moet hem ook blijven zien, blijven horen voor ons zoontje. En dan gaat het een week wat beter met me, tot ik hem weer zie... Dan komt alles gewoon terug naar boven.
Hoe hij zich gedraagt, hoe zelfzeker hij er nu staat, hoe gelukkig hij zich nu lijkt te voelen.. Voel ik me zo klein, zo onzelfzeker.
Hoe lief en leuk hij nu tegen ons zoontje is, dat ik me echt afvraag waarom dat de voorbije 3 jaar niet kon?! Doet me pijn, kan er dan ook zo kwaad om worden! En toch blijf ik hem nog steeds zo graag zien...

Ik weet dat het een lange, moeilijke tijd wordt... En zie daar zo tegen op! Wil me terug gelukkig voelen, wil dat die fucking pijn stopt!!
pi_187710325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 00:13 schreef Va16 het volgende:

[..]

Hij heeft echt niet aan mij laten blijken dat hij terug met dat gevoel zat ofzo.
Nog geen maand geleden zijn we op weekend geweest en het gevoel dat hij me toen gaf, de woorden dat hij elke dag tegen mij zei...
We hebben het allebei druk, ik werk voltijds, zorg voor ons zoontje, huishouden. Hij zijn eigen zaak (dat is ook al waar hij rekening met moest houden..)
Dus je leeft gewoon allebei je leven verder... Maar we maakten meer tijd voor elkaar, deden zoveel dingen meer samen...

Familie zegt ook van ‘vorig jaar was er een ander, toen wou hij alles opgeven, maar zij wou toen niet meer als gewoon een flirt (had ook een relatie)
En nu heeft hij weer iemand gevonden, die wel vrijgezel is, die wel meer er op in gaat, en weer wil hij alles opgeven’

Ik verdien dit niet, dat weet ik! Maar ik haat het dat ik hem nog zo graag zie...
Ik moet hem ook blijven zien, blijven horen voor ons zoontje. En dan gaat het een week wat beter met me, tot ik hem weer zie... Dan komt alles gewoon terug naar boven.
Hoe hij zich gedraagt, hoe zelfzeker hij er nu staat, hoe gelukkig hij zich nu lijkt te voelen.. Voel ik me zo klein, zo onzelfzeker.
Hoe lief en leuk hij nu tegen ons zoontje is, dat ik me echt afvraag waarom dat de voorbije 3 jaar niet kon?! Doet me pijn, kan er dan ook zo kwaad om worden! En toch blijf ik hem nog steeds zo graag zien...

Ik weet dat het een lange, moeilijke tijd wordt... En zie daar zo tegen op! Wil me terug gelukkig voelen, wil dat die fucking pijn stopt!!
Ik zou nu toch eerst praktische zaken regelen.
pi_187710359
Been there done that, pijn slijt maar blijft altijd gevoelige plek. What doesnt kill you makes you stronger. Sterkte.
Jesus saves but death prevails.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 03:18:25 #21
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187710371
Snap dit niet... waarom geen open relatie? Dan heeft hij zijn lust en jij misschien ook avontuur met een trio... ik zal het nooit begrijpen.
pi_187710921
quote:

[..]

Als ik het zo lees is zijn gevoel er voor jou niet meer. Hoe vervelend dat ook is, dan moet je niet samen verder willen gaan.

Het is op zich wel laf om vanuit de relatie op zoek te gaan naar een ander, maar goed, voor jou maakt dat niet uit, de relatie is voorbij en dat is waar het om gaat.

In de toekomst leer je vanzelf weer iemand anders kennen en waarschijnlijk ervaar je dan weer hoe het is om een gezonde relatie te hebben. Veel fijner.

Het is normaal dat je terug wil wat je had hoor, maar voor beiden is het beter om verder te gaan. Hij heeft alleen de rouwfase al lang en breed gehad. Het geluk en de ontspanning die jij nu bij hem ziet ga jij in de toekomst ook krijgen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 07:55:33 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187710994
Zijn vrijheid willen maar gelijk overstappen naar gezin #2, de sukkel :')

Dit speelt al veel langer, dit is niet ineens spontaan van 2 weken geleden, zelfs het op de markt verhaal geloof ik niet.

Heel vervelend, maar uiteindelijk ben je beter af zonder hem.
Hij is je verdriet niet waard.

Richt je nu op de praktische zaken en doe dat net zo zakelijk als hij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187711427
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 07:55 schreef Leandra het volgende:
Zijn vrijheid willen maar gelijk overstappen naar gezin #2, de sukkel :')

Dit speelt al veel langer, dit is niet ineens spontaan van 2 weken geleden, zelfs het op de markt verhaal geloof ik niet.

Heel vervelend, maar uiteindelijk ben je beter af zonder hem.
Hij is je verdriet niet waard.

Richt je nu op de praktische zaken en doe dat net zo zakelijk als hij.
Dit is inderdaad wel frappant. Als zijn argument 'vrijheid' echt zou zijn, dan zou hij nu proberen lekker veel chicks te neuken. Maar door met een vrouw te gaan die al een kind heeft nagelt hij zich binnen de kortste keren weer vast. Zonde. Daar krijgt hij waarschijnlijk spijt van. Zijn eigen gezin is dus minder waard dan gezin nummer 2. Komt vast door de verliefdheid en hormonen, maar die zijn over een jaar of 1.5-2 wel weer uitgewerkt.

Sterkte TS. Lijkt me heel kut.
Van de andere kant is dit altijd een risico. Vooral als je sinds jonge leeftijd en al lang bij elkaar bent.
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 09:35:18 #25
70532 loveli
N
pi_187711798
quote:
Dat moet niet, dat kan ook via een tussenpersoon en afspraken schriftelijk vastleggen. Er zijn genoeg koppels die dat zo doen omdat het anders een puinhoop wordt.

Op de dagen dat de kleine naar papa gaat haalt papa hem op van school/kdv. In de vakantie brengt opa/oma de kleine of is opa/oma thuis als papa aan de deur komt. Als de afspraken goed staan, dan hoeft er verder geen persoonlijk contact te zijn tussen de ouders.
Het heet parallel ouderschap en is een oplossing om te voorkomen dat een kind de dupe wordt van conflictsituaties tussen de ouders. Het kan jou helpen om niet elke keer een emotionele reactie te krijgen zodat je verder kunt en je kind een zo stabiel mogelijke omgeving biedt.
crap in = crap out
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 09:37:17 #26
70532 loveli
N
pi_187711820
En als hij binnen een jaar tijd 2 anderen heeft, dan is het langer gaande dan 2 weken en is hij actief op zoek geweest buiten de relatie. Dus is niet iets wat hem zomaar is overkomen. Twee keer.
crap in = crap out
  dinsdag 2 juli 2019 @ 09:40:51 #27
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187711854
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 08:53 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Dit is inderdaad wel frappant. Als zijn argument 'vrijheid' echt zou zijn, dan zou hij nu proberen lekker veel chicks te neuken. Maar door met een vrouw te gaan die al een kind heeft nagelt hij zich binnen de kortste keren weer vast. Zonde. Daar krijgt hij waarschijnlijk spijt van. Zijn eigen gezin is dus minder waard dan gezin nummer 2. Komt vast door de verliefdheid en hormonen, maar die zijn over een jaar of 1.5-2 wel weer uitgewerkt.

Sterkte TS. Lijkt me heel kut.
Van de andere kant is dit altijd een risico. Vooral als je sinds jonge leeftijd en al lang bij elkaar bent.
Helaas komt dit veel vaker voor.
Een vent verlaat zijn gezin voor een tweede gezin met een ouder (en vaak lelijker) vrouw.

Waarom sommige mannen dat doen is mij een raadsel...

Het is niet als in de films waar de vent zijn oude mokkel verruilt voor een jong slaatje.
pi_187711917
ts, zorg dat je zo snel mogelijk financieel los bent van die gast met zijn eigen zaak, hij klinkt niet bepaald betrouwbaar, straks zit jij met de shit van zijn stukgelopen eigen zaak!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_187712066
Tja dat hoor je wel vaker, eerste liefde, nooit een ander gekend.

Dat loopt maar zelden goed af.
En dingen veranderen in het leven, ikzelf zorg ook ervoor dat ik niet onder de plak zit bij mn vriendin, niet emotioneel afhankelijk raak.

Is dat wat kil? Ja, maar het is nou eenmaal de realiteit tegenwoordig.
Of het moet allemaal wel heel super zijn, en dat is maar zelden zo als je relaties objectief kan bekijken.
(Nou kom ik wel uit een “hoek” van trauma’s en veel mislukte dingen in het leven, dus wellicht ben ik extra cynisch geworden)
pi_187712232
Wat doen mensen zichzelf en een ander toch aan :')
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_187712536
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 03:18 schreef dagobertE6 het volgende:
Snap dit niet... waarom geen open relatie? Dan heeft hij zijn lust en jij misschien ook avontuur met een trio... ik zal het nooit begrijpen.
Dit, gun hem zijn neukertje(s).
pi_187712542
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:46 schreef simmu het volgende:
ts, zorg dat je zo snel mogelijk financieel los bent van die gast met zijn eigen zaak, hij klinkt niet bepaald betrouwbaar, straks zit jij met de shit van zijn stukgelopen eigen zaak!
Goed punt.
pi_187712956
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 09:40 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Helaas komt dit veel vaker voor.
Een vent verlaat zijn gezin voor een tweede gezin met een ouder (en vaak lelijker) vrouw.

Waarom sommige mannen dat doen is mij een raadsel...

Het is niet als in de films waar de vent zijn oude mokkel verruilt voor een jong slaatje.
Omdat mannen zijn 'geprogrammeerd' om zo veel mogelijk vrouwen te bezwangeren. Dat gevoel kun je onderdrukken en dat doen de meesten ook voor zo lang als ze dat kunnen. In tegenstelling tot vrouwen zoeken mannen niet naar de best mogelijke partner, maar naar een grote diversiteit.

Niet voor niks wordt 'trouwen' altijd gezien als een overwinning voor vrouwen en een 'straf' voor mannen. Naast dat we allemaal natuurlijk stabiliteit en veiligheid willen, is monogamie toch niet altijd even makkelijk. Ook sommige vrouwen hebben daar last van, maar ik denk mannen veel meer.
pi_187713163
quote:

[..]

Sorry, die pijn gaat nog wel een poosje blijven... maar je moet wel zaken gaan regelen, praktische dingen, focus je daar nu even op.

Hij was al veel verder is dit proces en voor jou komt het totaal onverwacht... been there done that! Het komt goed maar dat duurt helaas wel een poosje, ik ben 1.5 jaar gescheiden en heb lang gehoopt dat t goed kwam, pas toen ok voor mezelf echt besloot dat ik hem niet nodig heb en veel beter verdien kon ik gaan werken aan mezelf.

Sterkte
S. 2014
J. 2016
pi_187713226
Hoe ging dat dan.. Je loopt samen op de markt, hij ziet een aantrekkelijke vrouw, hij kijkt, zij zoekt oogcontact terug. Jij bent even met je zoontje bezig en hij loopt snel naar haar toe en vraagt snel haar nummer, ondertussen er op lettend dat jij nog even bezig bent? Zoiets?
Héél respectloos.

Als hij problemen zag in jullie relatie of niet meer tevreden was, was het zijn taak om dit met jou te bespreken. Lekker slap als hij alleen maar mooie woordjes blijft roepen. Ik vind het ook heel zwak naar je zoontje toe, daar doe je toch alles voor? Dan ga je toch eerst kijken of het beter kan? Dan ga je toch respectvol met hem en zijn moeder om? En dan meteen weer bij een nieuwe liefde introduceren, het is niet echt een man die ergens voor staat he?

Hij is niet netjes met je omgegaan, dat is zeker. Helaas heb je verder geen invloed en zul je het moeten accepteren hoe lullig ook. En dat heeft gewoon tijd nodig. Zeker omdat je het niet hebt zien aankomen. Neem de tijd om te rouwen.

En als hij er nooit voor jullie was, bedenk dan dat het leven veel leuker voor je kan gaan worden. Je kan ook samen zijn met iemand die je wel ziet, die er wel voor je is, waar je wel leuke dingen mee doet.
Maar goed, dat komt met de tijd. Het is nu nog een beetje vroeg. Het doet nu gewoon verschrikkelijk veel pijn.

Oja, mocht hij spijt krijgen, in geen geval terugnemen!! Dan zit je straks wéér in de ellende.
pi_187713229
quote:
Je partner laten n##ken met een ander, ik zal het nooit begrijpen. Wat een treurigheid.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:00:11 #37
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187713297
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Je partner laten n##ken met een ander, ik zal het nooit begrijpen. Wat een treurigheid.
:')
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:19:51 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187713509
quote:
Je moet daar wel geschikt voor zijn, en de meeste mensen zijn dat niet.
Ik ook niet overigens, en dat iemand in ons huwelijk een relatie buiten de deur zou hebben zou me meer energie, ergernis, woede en verdriet kosten dan ons huwelijk beëindigen.
Dat is dan de afweging, ik ben van "alles of niets" en een open relatie past daar niet bij.

Voor mensen waarvoor het wel acceptabel of geschikt is zou het een prima oplossing kunnen zijn, maar laten we vooral niet doen alsof dat voor iedereen zo is of zou moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187713635
Je moet het niet zo sterk op jezelf reflecteren. Jezelf de put inpraten helpt niets. Er is dus geen reden om hier onzeker van te worden. In alle waarschijnlijkheid had je dit hoe dan ook niet kunnen voorkomen.

Verder is dit het risico van jong een langdurige relatie aangaan, terwijl je beide amper andere ervaringen hebt opgedaan. Dat gaat op den duur jeuken bij velen, die drang naar wat er nog meer te ervaren valt.
pi_187713721
quote:
Veel mensen kunnen liefde en fysieke intimiteit (zelfs waarbij voortplanting geen rol zal spelen) niet van elkaar loskoppelen. Sommigen zijn zelfs geneigd om hun partner te zien als bezit. In een voormalig christelijke en nu ook kapitalistisch cultuur is dat opzich niet vreemd. Sommigen wegen voortdurend op een weegschaal af of giften en opoffering (bijna) in termen van economisch (en sociaal) kapitaal wel evenredig zijn.
pi_187714501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 12:00 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

:')
Ik zeg maar zo, sommige mannen roeren graag in een ander kwakkie.
Daar hoor ik niet bij.

TS: ik adviseer vooral om proberen een klein beetje los te laten en eens met wat familie en vrienden te gaan praten.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:05:37 #42
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_187714834
Erg kut allemaal, kan de schuld ook enigszins bij jou liggen? dat je hem weg hebt geduwd in de relatie? omdat je bijv. altijd met jullie kind bezig was?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:08:33 #43
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187714870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:05 schreef 2NutZ het volgende:
kan de schuld ook enigszins bij jou liggen?
Wie/waar de schuld ook ligt, maakt nu toch weinig uit.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:10:47 #44
64831 2NutZ
pi_187714899
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Wie/waar de schuld ook ligt, maakt nu toch weinig uit.
Klopt maar het kan wel meer begrip kweken en dus helpen bij het afsluiten.
Als het precies zo is gegaan zoals de OP vertelt (je leest altijd maar 1 kant van het verhaal) dan snap ik dat ze nog steeds erg in de war is door zo'n besluit.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_187714992
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:05 schreef 2NutZ het volgende:
Erg kut allemaal, kan de schuld ook enigszins bij jou liggen? dat je hem weg hebt geduwd in de relatie? omdat je bijv. altijd met jullie kind bezig was?
Dit soort reflecties lijken mij niet voor dit moment.

Natuurlijk ligt het in 99% van de gevallen aan beide partners en is het een goede zaak om je eigen rol in het geheel duidelijk te zien. Maar dat is meer voor de fase dat je wat afstand hebt kunnen nemen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:24:54 #46
64831 2NutZ
pi_187715069
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Dit soort reflecties lijken mij niet voor dit moment.

Mij wel, daar is altijd tijd voor. Gelijk aanpakken.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:33:47 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715175
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 13:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik zeg maar zo, sommige mannen roeren graag in een ander kwakkie.
Daar hoor ik niet bij.

TS: ik adviseer vooral om proberen een klein beetje los te laten en eens met wat familie en vrienden te gaan praten.
Dit gaat niet over kwakkie roeren.

Deze man legt zijn ziel en zaligheid bij een ander. Veel meer dan alleen seks.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_187715191
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:24 schreef 2NutZ het volgende:

Mij wel, daar is altijd tijd voor. Gelijk aanpakken.
Hoe groot acht jij de kans dat iemand die net geconfronteerd is met dat de relatie voorbij is objectief kan kijken naar de relatie zoals die was? Zeker als mensen voor een ander verlaten worden speelt daar heel vaak een hoop rancune en woede.

Sowieso lijkt mij alles goed regelen zodat haar zoontje er zo min mogelijk hinder van vindt prioriteit nummer 1. En de financiële afwikkeling prioriteit nummer 2. Nou, daar heb je je handen al aan vol.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:40:41 #49
64831 2NutZ
pi_187715267
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe groot acht jij de kans dat iemand die net geconfronteerd is met dat de relatie voorbij is objectief kan kijken naar de relatie zoals die was? Zeker als mensen voor een ander verlaten worden speelt daar heel vaak een hoop rancune en woede.

Sowieso lijkt mij alles goed regelen zodat haar zoontje er zo min mogelijk hinder van vindt prioriteit nummer 1. En de financiële afwikkeling prioriteit nummer 2. Nou, daar heb je je handen al aan vol.
Dat kan gelijk. Je kan ook wachten en later weer helende wonden open maken.
Je kan prima nummer 1, 2 en 3 doen. 3 dus voor het afsluiten.
pi_187715295
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:40 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Dat kan gelijk. Je kan ook wachten en later weer helende wonden open maken.
Je kan prima nummer 1, 2 en 3 doen. 3 dus voor het afsluiten.
Laten we het er maar op houden dat ik denk dat veel mensen nooit in staat zijn objectief naar hun eigen rol te kijken (waar denk je dat al die vechtscheidingen vandaan komen?) en dat de overgrote meerderheid dat in dit stadium sowieso niet kan.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:50:12 #51
64831 2NutZ
pi_187715389
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik denk dat veel mensen nooit in staat zijn objectief naar hun eigen rol te kijken (waar denk je dat al die vechtscheidingen vandaan komen?) en dat de overgrote meerderheid dat in dit stadium sowieso niet kan.
Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:58:49 #52
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715474
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.

Eens met wat je schrijft iig(geen kritiek, enkel erop doorgaan). Zou er dus aan toe willen voegen dat de TS er verstandig aan doet te zorgen dat ze zo snel mogelijk niet meer in 1 huis wonen.
Regels mbt het kind (rustig introduceren, wat meer zekerheid/waarheid voor dat te doen), maar vooral wat meer afstand.

Hij (in dit geval) wil gaan, is al gegaan. Laat hem dan ook gaan, zijn keuze, zijn consequentie.
Hij lijkt vooral aan zichzelf te denken nu. De lusten, naar niet de lasten.
Zelf de boel forceren en op de spits drijven, maar niet de consequenties daarvan willen dragen.

Tuurlijk doet dit jou (ts) pijn. Natuurlijk is het nu moeilijk om te kijken naar waarom dit niet werkte (jouw kant daarin).
Zorg voor afstand en rust. Hij die lekker met haar bezig is terwijl je nog niet eens uit elkaar bent is geen gezonde situatie, daarin kan je amper normaal functioneren.

Pas wanneer er afstand en rust is kan je kijken naar wat was mijn aandeel waardoor dit zo gelopen is. Zodat je de volgende keer wat wijzer bent geworden over jezelf voordat je eraan begint.
Wat hij nu doet vind ik persoonlijk harteloos. Er bestaan vast mensen die daar beter mee om zouden gaan, maar ik zou het niet trekken wat hij doet.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:00:13 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187715488
Nou ja, als iemand de relatie beu is en weg wil is dat een ding, dan moet je dat gewoon doen.
Als iemand al een ander heeft dan is er een partner bedrogen, dat maakt het hele verhaal anders, want dat maakt je onbetrouwbaar en maakt dat de bedrogen partner niet meer weet wat wel oprecht was binnen de relatie.

Op een gegeven moment wordt iedere ooit uitgesproken "ik hou van jou" een potentiële leugen, en dat trekken mensen niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 02-07-2019 16:32:34 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:04:23 #54
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715514
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:50 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik denk dat vechtscheidingen vooral voortkomen uit rancune, wraak willen nemen en niet goed de boel af kunnen sluiten. Daar zou dus gelijk praten mee kunnen helpen.
In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.

Hoe moet je praten met iemand die niet met je wil praten? Die bij een ander is en niet eens fatsoenlijk af wil sluiten eerst na 11 jaar relatie?

Hoe moet je praten met iemand die niet aangeeft zich niet goed te voelen, een ander opzoekt en weg is? Of erger, niet echt weg, maar nog net aan thuis woont terwijl hij (had ook zij kunnen zijn) volop bezig is met een ander en niets aan afsluiting wil doen?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:05:11 #55
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715524
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:00 schreef Leandra het volgende:
Nou ja, als iemand de relatie beu is en weg wil is dat een ding, dan moet je dat gewoon doen.
Als iemand al een ander heeft dan is er een partner bedrogen, dat maakt het hele verhaal anders, want dat maakt je onbetrouwbaar en maakt dat de bedrogen partner niet meet weet wat wel oprecht was binnen de relatie.

Op een gegeven moment wordt iedere ooit uitgesproken "ik hou van jou" een potentiële leugen, en dat trekken mensen niet.
Idd, dit gaat wel wat verder dan het gaat niet meer samen.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:05:44 #56
64831 2NutZ
pi_187715528
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In je eentje praten wordt wat lastig... Of is iig niet heel zinnig.

Hoe moet je praten met iemand die niet met je wil praten? Die bij een ander is en niet eens fatsoenlijk af wil sluiten eerst na 11 jaar relatie?

Hoe moet je praten met iemand die niet aangeeft zich niet goed te voelen, een ander opzoekt en weg is? Of erger, niet echt weg, maar nog net aan thuis woont terwijl hij (had ook zij kunnen zijn) volop bezig is met een ander en niets aan afsluiting wil doen?
Serieus? jeetje wat een eyeopener :o in je eentje praten is zinloos wow.

Er voor gaan staan en je zegje doen. Zo simpel is het soms.
pi_187715660
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:58 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Zo min mogelijk hinder voor het kind en binnen zo korte tijd (2 weken voor het gezin) introduceren bij de potientele nieuwe liefde vind ik vrij slecht bij elkaar passen.

Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.

Alleen vrees ik dat haar ex wat teveel met zichzelf bezig is.

Mijn ex vrouw liet haar nieuwe vriend direct intrekken in de woning toen ik de voordeur achter mij dicht trok. Ik heb daar wel wat van gezegd, maar ik kreeg een waslijst aan kulargumenten. Terwijl ik (als eigenaar van die woning) het best tegen had kunnen houden was het uiteindelijk beter om het maar te laten omdat ik dat af had moeten dwingen voor de rechtbank. Ze heeft mij zelfs letterlijk gedreigd met een vechtscheiding.

Het is vaak wichelroede lopen, zeker als de ander narcistisch is. En laten we wel zijn, als je echt staande je huwelijk al met jouw kind af gaat spreken met een vrouw waar je romantische interesse in hebt, dan ontbreekt het op zijn minst aan empathisch vermogen.

Dus ja: verstandig om het te zeggen, maar nee: ik verwacht niet dat haar ex dan ineens bij zijn verstand gaat komen. Bloed zal momenteel wel ergens anders stromen. :)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:50:31 #58
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187715994
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:05 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Serieus? jeetje wat een eyeopener :o in je eentje praten is zinloos wow.

Er voor gaan staan en je zegje doen. Zo simpel is het soms.
En dan?

Denk je werkelijk dat de TS 'haar zegje' niet heeft gedaan? Niet heeft gevraagd waarom e.d.? Niets op zichzelf heeft betrokken?

Deze vent gaat in vrij korte tijd al 2 keer achter een ander aan en loopt keihard over de gevoelens van zijn partner heen. Een partner die vast ook zat fout doet, maar wel willend is (was hopelijk, want wtf).
Al 2 keer komt hij met een voldongen en zeer pijnlijk feit ipv wat aan te kaarten voordat het uit de klauw loopt. Ondanks al die ellende weet de ts nog amper wat, verbergt hij het zodanig dat hun omgeving er ook van opkijkt. Iig zover we kunnen lezen.

Leuk dat praten. Maar hij is degene die dat ergens een keertje moet gaan doen en dat doet hij blijkbaar niet.
In die situatie rustig kijken naar wat je zelf ook ingebracht hebt is verdomd moeilijk. Al dan niet onmogelijk.
Heb het te vaak om me heen gezien van verschillende kanten. Eerst moet er afstand en rust komen, dan pas is er ruimte om serieuzer te kijken naar wat was mijn inbreng en wat niet (!).

In dit geval zou ik zeggen hij wil gaan, ga dan. Leef dan met 'je' eigen keuze (je tussen haakjes, niet jij, maar degene die zo kiest).

Als we uitgaan van wat de ts schrijft is het normaal dat ze boos is, verdrietig is, even niet weet wat nu. Tuurlijk zal ze later denken zus en zo had ik beter kunnen doen, maar dat is voor later.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:10:51 #59
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187716023
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Vind ik ook een slechte zaak. En natuurlijk is het verstandig dat TS aangeeft dat ze daar een probleem mee heeft.

Alleen vrees ik dat haar ex wat teveel met zichzelf bezig is.

Mijn ex vrouw liet haar nieuwe vriend direct intrekken in de woning toen ik de voordeur achter mij dicht trok. Ik heb daar wel wat van gezegd, maar ik kreeg een waslijst aan kulargumenten. Terwijl ik (als eigenaar van die woning) het best tegen had kunnen houden was het uiteindelijk beter om het maar te laten omdat ik dat af had moeten dwingen voor de rechtbank. Ze heeft mij zelfs letterlijk gedreigd met een vechtscheiding.

Het is vaak wichelroede lopen, zeker als de ander narcistisch is. En laten we wel zijn, als je echt staande je huwelijk al met jouw kind af gaat spreken met een vrouw waar je romantische interesse in hebt, dan ontbreekt het op zijn minst aan empathisch vermogen.

Dus ja: verstandig om het te zeggen, maar nee: ik verwacht niet dat haar ex dan ineens bij zijn verstand gaat komen. Bloed zal momenteel wel ergens anders stromen. :)
Geheel mee eens. Daarom ook mijn advies dat er meer afstand nodig is (niet meer bij elkaar wonen). Ruimte voor zichzelf en ruimte voor het kind (op z'n minst er niet meet zo tussenin zitten, niet meer meedelen in wat dat doet).
pi_187716148
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:33 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit gaat niet over kwakkie roeren.

Deze man legt zijn ziel en zaligheid bij een ander. Veel meer dan alleen seks.
Dat is wel wat @dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:24:01 #61
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_187716205
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:20 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dat is wel wat @:dagobertE6 voorstelde, om lekker de penis te delen in een relatie.
Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.
pi_187716610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:24 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Leuk, maar heeft bar weinig met de topic te maken. Het gaat niet over een man die enkel wat anders wil neuken. Maar om een man die een andere relatie zoekt, nu voor de tweede keer.
Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.

Die tweede keer lees ik nergens?
pi_187716621
Niet dat je TS hier ooit nog terugziet hoor, het is weer eens zo'n hit and run account. Zonde van de tijd.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 16:53:19 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187716630
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:52 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Moet je niet bij mij zijn, daar begon ik niet over.

Die tweede keer lees ik nergens?
Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_187716661
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 16:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Vorig jaar zomer ook al, maar dat bleef bij een flirt omdat die vrouw ook in een relatie zat en dat niet op wilde geven.
Oh die post had ik gemist, ik ben niet gewend dat dit soort TS'ers nog een reactie plaatsen :')
pi_187717002
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 11:54 schreef Dehelerambam het volgende:
Hoe ging dat dan.. Je loopt samen op de markt, hij ziet een aantrekkelijke vrouw, hij kijkt, zij zoekt oogcontact terug. Jij bent even met je zoontje bezig en hij loopt snel naar haar toe en vraagt snel haar nummer, ondertussen er op lettend dat jij nog even bezig bent? Zoiets?
Héél respectloos.

Als hij problemen zag in jullie relatie of niet meer tevreden was, was het zijn taak om dit met jou te bespreken. Lekker slap als hij alleen maar mooie woordjes blijft roepen. Ik vind het ook heel zwak naar je zoontje toe, daar doe je toch alles voor? Dan ga je toch eerst kijken of het beter kan? Dan ga je toch respectvol met hem en zijn moeder om? En dan meteen weer bij een nieuwe liefde introduceren, het is niet echt een man die ergens voor staat he?

Hij is niet netjes met je omgegaan, dat is zeker. Helaas heb je verder geen invloed en zul je het moeten accepteren hoe lullig ook. En dat heeft gewoon tijd nodig. Zeker omdat je het niet hebt zien aankomen. Neem de tijd om te rouwen.

En als hij er nooit voor jullie was, bedenk dan dat het leven veel leuker voor je kan gaan worden. Je kan ook samen zijn met iemand die je wel ziet, die er wel voor je is, waar je wel leuke dingen mee doet.
Maar goed, dat komt met de tijd. Het is nu nog een beetje vroeg. Het doet nu gewoon verschrikkelijk veel pijn.

Oja, mocht hij spijt krijgen, in geen geval terugnemen!! Dan zit je straks wéér in de ellende.
Tja zoiets... Hij ging bonnetjes halen voor drinken, merkte wel dat hij lang wegbleef maar ik dacht daar niet te veel verkeerd bij. We kenden daar veel mensen dus dacht dat hij met iemand aan het praten was.
Een klein half uur later stond hij weer bij mij...
Hoe hij haar aangesproken heeft, wie de eerste stap heeft gezet voor de nummers weet ik niet... Een week later heb ik het pas gehoord dat hij een ander had leren kennen, er al een hele week met lag te sms’en... Toen ik vroeg waar hij haar had leren kennen gaf hij het toe...
Toevallig kent een vriendin van mij haar (tis aangetrouwde familie van haar)
en ik zei nog maar een vrijgezel met een dochtertje en ze wist direct dat het over haar ging. Het is geen heilige, ‘pikt’ vaker mannen zo op...
Maar ja, dat verandert niets aan de situatie.
Ik weet dat hij er al een paar keer met had afgesproken.
Maar het doet me nog meer pijn dat hij ons zoontje introduceert aan haar/de situatie..

Hij is 2 weken amper thuis geweest omdat hij tijd nodig had voor zichzelf.
vroeg zich niet af hoe het met ons zoontje was (althans niets gestuurd/gevraagd/gebeld..) En hij had het op school heel moeilijk (kindjes pijn doen, zeggen dat zijn mama verdrietig is, hij is super aanhankelijk, ook wanneer ik er de energie even niet voor heb..)
Maar ik heb me echt sterk gehouden voor hem. Maar als hij me soms een knuffel gaf, kwamen de tranen gewoon naar boven...

En dan hoor ik dat hij nu al met iemand anders leuke dingen gaat doen, met ons zoontje...
Terwijl hij inderdaad nooit tijd had. Hij was veel aan het werk, kwam vaak moe thuis. Moest hem soms dwingen om nog dingen samen te gaan doen, met ons gezin...
Maar hij bleef wel zeggen dat hij me doodgraag zag, de seks was er ook nog altijd. (Want ook daar hield ik rekening met ja..)
Misschien was ik ook veel bezig met ons zoontje, maar ik kon ook niet anders hé! Hij was er amper, er moet toch iemand zijn!
Ik ga hem elke dag wegbrengen, halen. Ik regel alles van opvang, dan nog mijn huishouden, eten, winkel... Zelfs de rekeningen...
Neemt niet weg dat ik ook mijn slechte kanten heb ja, maar ik deed echt mijn best! Ik deed alles.

En eerlijk ja, daar denk ik soms al aan. Daar hoop ik op, dat er ooit nog iemand in mijn leven ga komen die mij wel waardeert. Die me wegneemt op een romantisch weekend...
Die tijd steekt in mijn zoontje, want ik ben niet meer alleen...
Enkel lijkt dit nog zo ver, lijkt dit onmogelijk nu.
Hoeveel ‘slechte’ kanten mijn ‘ex’ op dit moment ook heeft, toch blijft hij iemand die ik zo graag nog zie momenteel.
Ook al maakt hij me kwaad, onzeker, verdrietig...
Ken hem al van mijn 12 jaar, dus bijna heel mijn leven. Als je zoveel hebt meegemaakt samen...

Ik hoop dat ik snel mijn rust terug kan vinden, dat ik met mijn leven verder kan. Voel me nu vaak verloren, alleen...
pi_187717517
Sneu voor je kind, tis kut maar beter probeer je je problemen met je ex buiten je zoon om te houden.
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 18:15:16 #68
70532 loveli
N
pi_187718053
quote:

[..]

Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?
crap in = crap out
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:12:53 #69
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187719141
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Is de OP aangepast of herken je TS van een ander topic?
Bij #5 werd al naar het zure wijven forum gewezen. :P

Voor de volledigheid:
topic over 1e fling: https://forum.viva.nl/rel(...)p=28867704#p28867704
1e topic over huidige break up: https://forum.viva.nl/rel(...)p=30071869#p30071869
en in de herhaling: https://forum.viva.nl/rel(...)p=30093570#p30093570

(Mods haal maar weg als dit een tikkie too much is. :@ )
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:19:44 #70
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187719252
quote:
Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 17:16 schreef Va16 het volgende:
Terwijl hij inderdaad nooit tijd had. Hij was veel aan het werk, kwam vaak moe thuis. Moest hem soms dwingen om nog dingen samen te gaan doen, met ons gezin...
  Vis een optie? dinsdag 2 juli 2019 @ 19:52:08 #71
70532 loveli
N
pi_187719916
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:19 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik kan dit niet helemaal rijmen met dit:
[..]

Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.
crap in = crap out
pi_187725786
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:52 schreef loveli het volgende:

[..]

Ze geloofde zijn woorden zonder dat hij die in daden omzette.
Misschien wel...
Ik had ons weekend geregeld.
Ik kwam altijd met de ideetjes af om uit eten te gaan, iets te gaan doen met ons gezin.
Maar hij ging dan wel mee, hij zei nog ELKE dat dat hij me graag zag!
Waarom mij zo lang aan het lijntje houden dan?
Maar ja... De laatste tijd had hij het drukker en drukker met zijn werk en was de zin er minder om iets met ons te doen... Ik dacht gewoon dat hij vaak te moe was...

Normaal ging hij ons zoontje deze zaterdag komen halen, ook omdat hij heel de week hem niet kan komen halen door zijn werk.
Destraks stuurde hij dat hij het zo druk zaterdag heeft, dat hij hem zondag voor een dag komt halen als dat goed is...
Heb er zelfs nog niet op geantwoord...
Weer stelt hij mij niet enkel teleur maar ook zijn zoontje...
pi_187725904
Heftig hoor. Sterkte in deze situatie!
  Vis een optie? woensdag 3 juli 2019 @ 07:01:48 #74
70532 loveli
N
pi_187726739
Snel naar een jurist.
crap in = crap out
pi_187726825
Heb je al wel concreet iets ondernomen wbt de scheiding?
pi_187728065
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 01:07 schreef Va16 het volgende:

[..]

Misschien wel...
Ik kwam altijd met de ideetjes af om uit eten te gaan, iets te gaan doen met ons gezin.
Maar ja... De laatste tijd had hij het drukker en drukker met zijn werk en was de zin er minder om iets met ons te doen... Ik dacht gewoon dat hij vaak te moe was...

Normaal ging hij ons zoontje deze zaterdag komen halen, ook omdat hij heel de week hem niet kan komen halen door zijn werk.
Destraks stuurde hij dat hij het zo druk zaterdag heeft, dat hij hem zondag voor een dag komt halen als dat goed is...
Hoe oud is je zoontje?

Mijn ex is kampioen teleurstellen, zorg ervoor dat je je zoontje hier niet in meetrekt. Vertel hem niet elke keer dat papa komt, zeker wanneer je dit niet zeker weet...en ga zelf iets leuks doen met je kleine. Je kunt zijn gedrag niet goedmaken of ondervangen, je kunt wel een fijne stabiele moeder zijn voor je kind.
S. 2014
J. 2016
pi_187749604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 01:07 schreef Va16 het volgende:

[..]

Misschien wel...

Volgens mij ben je een Belg met je "ik zie hem graag"(NL: Ik hou van hem). Brengt mij naar de vraag:
-hoe is het in België met scheidingen geregeld? Heeft een rechter daar uitspraken over gedaan (hier in NL moet dat)? Zoja, terug naar de rechter en erop wijzen dat hij nalatig is in de zorg naar zijn kinderen omdat hij de afspraken schend.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_187763258
- huisje claimen
- voogdij claimen
- alimentatie claimen

Als dat geregeld is, even kijken of hij nog een beste vriend heeft waar je overheen kan.

Komt goed.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 12:38:54 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187763920
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 11:46 schreef Blaasbaas het volgende:
- huisje claimen
- voogdij claimen
- alimentatie claimen

Als dat geregeld is, even kijken of hij nog een beste vriend heeft waar je overheen kan.

Komt goed.
:D _O-

Ik moest lachen :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188148527
Wat naar allemaal.. hoe is het nu met je?
pi_188156048
quote:
Hey allemaal,

Dit doet me echt pijn!

Ik zit even in de put...
Enige optie: jezelf ook zakelijk opstellen en je emoties bewaren voor een gepaster moment

Emoties zijn voor gesprekken met een goede vriend of vriendin.

Uit elkaar gaan is effectief een zakelijk contract.
Gedraag je daar naar.

Laat maar zien dat je je mannetje staat en wel je verantwoording gaat nemen.
(Instorten mag later weer... maar niet waar hij bij is)

Laat je emoties thuis en wijs hem op wat je hebt afgesproken en focus je op te maken afspraken en leg die duidelijk en op slechts 1 manier te interpreteren vast.

Emoties maken je warrig en geven hem de kans je van je stuk te brengen terwijk je nu gewoon even je hoofd erbij moet houden.
pi_188156179
Jezus, wat een oetlul eerste klasse. Sterkte ermee TS.
pi_188157247
Ik herhaal ik herhaal ik herhaal...

Vrouwen zijn niet mangericht maar relatiegericht
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_188157318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:29 schreef cempexo het volgende:
Ik herhaal ik herhaal ik herhaal...

Vrouwen zijn niet mangericht maar relatiegericht
En wat probeert u daar mee te zeggen?
  zaterdag 27 juli 2019 @ 17:33:08 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188157330
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Don't feed the....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_188157715
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:32 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Geïnteresseerd in een samenvatting van 3.894 first meeting gesprekken ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')