Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:17 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het is meer dan dat:
- grip van je banden
- exit snelheid, hoe kom je de bocht uit
- opladen van je batterij in voorgaande ronden zodat je alle energie vrij kan laten bij de inhaalpoging
- slipstream en DRS
- laat remmen zonder blokkeren
- gat dichtgooien
Klopt, toen ik hoorde "you have full power to the end" of iets van die strekking (Olav hoorde het weer eens niet) wist ik meteen "ze offeren die Honda op, alles of niets".quote:Op dinsdag 2 juli 2019 00:25 schreef Adames het volgende:
[..]
Tuurlijk kan hij racen en gebruikte hij drs goed, maar punt van die kerel is dat de auto zo goed was als gasly reed. Dat is ook niet waar. Het was party mode tot het eind en verstappen deed ermee eat hij kon. En won.
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoekenquote:Op maandag 1 juli 2019 22:26 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
Insert Twilight zone music: welk stoel nummer?
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
Ik voel een awkward momentje aankomen.quote:[b]Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
De essentie is dat Leclerc niet verdedigde. Het was z’n eigen schuld dat-ie op een plek terecht kwam waar de baan ophield. Daarom zou een penalty ook onterecht zijn: Leclerc heeft de ontstane situatie zelf gecreëerd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:16 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Degene met het initiatief dicteert, en dat was Verstappen/de aanvaller hier aangezien hij met meer snelheid al aan de binnenkant in het gat gedoken is dat Leclerc hem geeft, controle heeft en op een normale lijn rijdt. Aan Leclerc om adequaat te reageren.
Vettel heeft 18 punten voor op Leclerc. Als Ferrari niet zo belachelijk Vettel de hand boven het hoofd had gehouden, had Leclerc gewoon in punten boven Vettel gestaan.quote:
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.quote:Op maandag 1 juli 2019 22:33 schreef opgebaarde het volgende:
Serieuze vraag:
als er geen uitloopstrook lag of zelfs een muur stond. Dan moet een Charles, terwijl ze gelijk liggen, ook uitwijken.
Dus de aanvaller dicteert?
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij. Net als Leclerc er bij de eerste aanval hard voorbij kon door een betere lijn in de bocht.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Leclerc geeft het iniatief weg door de bocht open te laten. Dat hij daardoor in een situatie terecht komt, waarbij hij geen ruimte meer heeft, heeft hij toch grotendeels aan zichzelf te danken.
Er is wel een verschil. Dani Ric komt nog laterquote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:30 schreef BroesWillems het volgende:
Het is Ricciardo zijn 'signature' move. Laat en diep en remmen, van binnen kant naar de buiten kant van de bocht uit laten lopen en degene die je inhaalt heeft geen kans van insturen meer.
Als hij het doet is het de overtake van het jaar, als Verstappen het doet is het een controverse.
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:46 schreef dop het volgende:
[..]
daar in heeft Leclerc weinig keuze. Als hij de bocht zo neemt dat max hem er niet naast kan zetten, dan weet hij ook dat max vervolgens de bocht met veel meer snelheid uit komt (Leclerc verliest snelheid omdat hij de bocht verkeerd aansnijdt) dan komt max er dus na de bocht hard voorbij.
dat was ik dan niet, serieuze discussies met mijn zusje en de mensen naast mij over de racequote:Op dinsdag 2 juli 2019 08:09 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Uhm.... goeie.... moet ik ff opzoeken
Welke rij en stoel zat u dan?
Weet wel dat er achter mij iemand zat die dacht heel grappig te zijn, maar het uiteraard niet was
Ik zat bij de trap sowieso
Je zou zeggen dat Leclerc:quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het een bizarre redenatie eerlijk gezegd. “Omdat Max er anders later voorbij komt, is Leclercs enige optie om maar helemaal niet te verdedigen”.
Waarom niet de binnenkant afdekken en daarna met overtake + hybride boost proberen voor te blijven? Met een beetje geluk hou je ‘m er lang genoeg voor om ook bij de bocht erna weer de binnenkant te verdedigen. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar ik vind het raar om te zeggen dat Leclerc het niet eens had moeten proberen.
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.quote:
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij had van alles kunnen (en moeten) doen. Maar hij liet zich als een mak schaap van de weg rijden en hoopte vervolgens op een penalty.
Da’s geen racen natuurlijk.
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclercquote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:52 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Daar heeft de FIA natuurlijk zelf voor gezorgd de laatste tijd.
and gaining an advantage. Dat was bij Leclerc niet echt het geval.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Sterk hoor.quote:Op maandag 1 juli 2019 23:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wat Karun Chandhok gisteren al zei dus.twitter:karunchandhok twitterde op zondag 30-06-2019 om 19:06:03Here’s my view... Back in the day, the driver on the outside would have to back out and realise when he’s been beaten. Now, they can keep going, knowing that they can use the asphalt run off and then hope that the argument about “being squeezed off” wins in the stewards room.... https://t.co/ScFqmn1idV reageer retweet
Leclerc maakte dan ook geen fout en werd door de positie die Max innam naar buiten gedwongen. Net ff een andere situatie, of ja, een totaal andere.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 09:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
De vorige twee penalties gingen allebei over het verlaten van de baan en er op onveilige wijze weer opkomen. Dus als iemand een penalty had moeten krijgen, was het Leclerc
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |