abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 29 juni 2019 @ 19:10:25 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_187668732

quote:
VS naar halve finales na kraker tegen Frankrijk
ORANJE 1 ZEGE VAN SPELENVerenigde Staten hebben zich moeizaam geplaatst voor de halve finales van het WK in Frankrijk. De titelverdediger schakelde het gastland met 2-1 uit. Megan Rapinoe was met twee treffers de Amerikaanse heldin.

In de halve finales speelt Verenigde Staten tegen Engeland. Nederland treedt morgen in de kwartfinales aan tegen Italië. De winnaar van dat duel treft in de halve eindstrijd Duitsland of Zweden.

Door de plaatsing van Amerika bij de laatste vier, levert een plek in de halve finales Oranje tevens een olympisch ticket voor Tokio 2020 op. Dat startbewijs ligt namelijk klaar voor de beste drie Europese landen op het WK in Frankrijk. Wint Oranje morgen, dan gaan de Leeuwinnen volgend jaar naar Japan.

© REUTERS
De Amerikaanse ploeg kwam in de vijfde minuut op voorsprong door een curieuze vrije trap van Rapinoe, die vanaf de linkervleugel het net wist te vinden met een schot dat iedereen verraste (1-0). De Amerikaanse spits haalde onlangs nog het wereldnieuws door een uithaal van president Donald Trump op Twitter. “Megan moet eerst winnen voordat ze praat”, liet hij onder meer weten. Trump doelde op eerdere uitspraken van Rapinoe, dat ze niet van plan was naar het Witte Huis te komen indien Verenigde Staten de wereldtitel in Frankrijk prolongeert.

De Amerikaanse ploeg verzuimde het duel na de succesvolle start snel te beslissen. Een groot overwicht leverde genoeg kansen, maar geen doelpunt op. Daardoor bleef Frankrijk, met keepster Sarah Bouhaddi in een hoofdrol, in een stunt geloven. Beste kans kreeg Eugénie Le Sommer. In de 58ste minuut schoot de Franse aanvalster in het zijnet.

Uit een soepele aanval leek Rapinoe het duel in de 65ste minuut te beslissen (2-0). Frankrijk bleef er niettemin in geloven, maar meer dan een treffer van Wendie Renard leverde het Franse wanhoopsoffensief niet op.
https://www.ad.nl/wk-vrou(...)n-frankrijk~a5b2de87

quote:
De Engelse voetbalsters hebben zich donderdag geplaatst voor de halve finales op het WK. De ploeg van bondscoach Phil Neville boekte in Le Havre een eenvoudige overwinning op Noorwegen: 3-0.

Jill Scott opende al vroeg de score in Stade Océane. Ellen White verdubbelde de marge enkele minuten voor rust en Lucy Bronze bepaalde na een klein uur spelen de eindstand.

Engeland is de eerste ploeg die de halve finales van dit WK bereikt. De 'Lionesses' nemen het dinsdag bij de laatste vier op tegen gastland Frankrijk of titelverdediger Verenigde Staten. Die twee landen staan vrijdag tegenover elkaar in Parijs.

Vier jaar geleden haalden de Engelse vrouwen ook de halve eindstrijd van het WK. Daarin was Japan te sterk, waarna het duel om de derde plek tegen Duitsland wel werd gewonnen.

Engeland doet met de halvefinaleplaats goede zaken in de strijd om een olympisch ticket. De beste drie Europese landen op het WK krijgen een ticket voor de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio.

De Oranjevrouwen spelen zaterdag hun kwartfinale tegen Italië. Bij een overwinning neemt de ploeg van bondscoach Sarina Wiegman het op tegen Duitsland of Zweden. Die twee landen komen eveneens zaterdag in actie.

Engeland viert de vroege openingstreffer van Jill Scott. (Foto: Pro Shots)

Scott brengt Engeland al in derde minuut op voorsprong
Engeland kende een droomstart in Le Havre, want Scott bracht haar ploeg al in de derde minuut op voorsprong. De middenvelder rondde goed voorbereidend werk van Bronze af, nadat White over de bal heen maaide.

De formatie van Neville ging daarna op zoek naar de 2-0 en was na een klein half uur dicht bij de tweede treffer. Een schot van White kwam op de paal terecht.

Vijf minuten voor rust was het wel opnieuw raak voor Engeland. White rondde een fraaie aanval van haar ploeg af en maakte haar vijfde treffer op dit WK.

Waar Noorwegen nog enige hoop koesterde, maakte Bronze in de 57e minuut aan alle illusies een einde. De verdediger vond het doel met een hard schot van 20 meter, nadat Beth Mead een vrije trap breed had gelegd.

Ingrid Hjelmseth keert de strafschop van Nikita Parris. (Foto: Pro Shots)

Parris mist strafschop in slotfase
Engeland liet daarna het initiatief aan Noorwegen, dat nog een aantal kansen op de 3-1 kreeg. Een inzet van invaller Lisa-Marie Utland werd van de lijn gehaald en Isabell Herlovsen faalde oog in oog met keeper Karen Bardsley.

In de slotfase kreeg de nummer drie van het vorige WK de uitgelezen kans om de score verder op te voeren. De bal ging op de stip nadat Maria Thorisdottir Stephanie Houghton duwde.

De strafschop van Nikita Parris werd echter gekeerd door keeper Ingrid Hjelmseth, waardoor het bij 0-3 bleef.
https://www.nu.nl/wk-vrou(...)ge-op-noorwegen.html

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_187668770
Engeland wint :)
pi_187668831
In tegenstelling tot alle tv mensjes denk ik dat dit de finale had moeten zijn. Engeland is in mijn ogen beter dan de Fransen
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_187668876
TR gezet om te reeksen.

@Paul
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 19:57:40 #5
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_187669509
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:18 schreef Zipportal het volgende:
TR gezet om te reeksen.

@:paul
Joe.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  maandag 1 juli 2019 @ 16:00:43 #6
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187699779
quote:
Phil Neville is niet te spreken over de arrogante houding van de Amerikaanse voetbalvrouwen. De bondscoach van de Engelse vrouwen uitte zijn woede op een persconferentie. Engeland en de Verenigde Staten strijden samen op een plek in de finale.

In aanloop naar die halve finale bezochten een aantal Amerikaanse stafleden het hotel waar de Engelse ploeg verblijft, omdat dat de verblijfplaats gaat worden als de Verenigde Staten de finale bereiken. 'Ik vind het niet heel chic. Zelfs een tikkeltje arrogant' sprak Neville. 'Zelf zou ik het niet accepteren als iemand in ons team dat zou doen.'

De bondscoach van Amerika, Jill Ellis, kan zich totaal niet vinden in de kritiek van Neville. 'Het is gewoon belangrijk dat we ons werk doen. Dat heeft niets met arrogantie te maken, maar met de planning en voorbereiding voor ons team. We proberen ons werk gewoon zo goed mogelijk te doen. Dat is heel normaal.'

Dinsdagavond spelen beide landen om een plek in de WK-finale. De daaropvolgende dag spelen Zweden en Nederland om de andere finaleplaats. De finale is op 7 juli in Lyon.

https://www.vi.nl/nieuws/(...)ing-verenigde-staten
  maandag 1 juli 2019 @ 17:26:56 #7
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_187701237
Kan helaas niet kijken morgen maar ik verwacht toch de USA. Makkelijk wordt het niet.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 2 juli 2019 @ 06:43:04 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_187710641
MATCHDAY
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 2 juli 2019 @ 09:44:18 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187711895
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 19:15 schreef spleeh het volgende:
In tegenstelling tot alle tv mensjes denk ik dat dit de finale had moeten zijn. Engeland is in mijn ogen beter dan de Fransen
Denk idd wel dat dit de twee beste teams zijn van het toernooi.
pi_187712984
Present.
pi_187713532
Ik verwacht ook dat Engeland de finale gaat halen, je ziet toch dat de VS het tegen Spanje en in wat mindere mate Frankrijk het toch lastig had, en Engeland gaat hun struikelblok worden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  dinsdag 2 juli 2019 @ 12:23:12 #12
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_187713551
Ik denk en hoop dat Engeland wint.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_187717437
Zou wel leuk zijn als Engeland zo 2 dagen voor the 4th of July wint van de VS.
pi_187717537
Jep, ik voorspel ook dat Engeland wint :) Gun het hen ook meer dan de VS.
pi_187719289
Hoop dat Engeland wint, die rapino gun ik niks
  FOK!fotograaf dinsdag 2 juli 2019 @ 19:37:31 #16
842 Zorro
Z
pi_187719620
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:21 schreef phoenyx het volgende:
Je bent me voor _O_
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:52:50 #17
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187719929
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:21 schreef phoenyx het volgende:
ja, dit idd :{
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_187720269
jaaa vanavond weer wijvenvoetbal
pi_187720598
Rapinoe op de bank.
GENOT.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187720644
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:27 schreef superniger het volgende:
Rapinoe op de bank.
GENOT.
De lange arm van Trump
pi_187720677
Gabby Logan en Hope Solo. 😍
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_187720752
Geen Rapinoe
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:40:47 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_187720767
quote:
15s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 20:39 schreef robijnwasverzachter het volgende:
Geen Rapinoe
Maar waarom niet?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 20:43:07 #24
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_187720800
Zouden ze een minuut stilte doen voor die voetbalster?
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_187720812
Aanstellerij dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')