abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187866160
Günther ook pas twee weken post-prik last, maar die was er ook meteen zowat een week goed ziek van.
Let me see you stripped down to the bone
  Manager PR/Moderator donderdag 11 juli 2019 @ 16:58:43 #252
269689 crew  Viv
pi_187866238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Dus moeten de korsten toch eigenlijk wel op :P
Nee, het moet niet. Ik zal haar nooit dwingen iets te eten of drinken, heb daar zelf nare ervaringen mee uit mijn jeugd. :X Dat ze pas een volgende boterham krijgt als de vorige op is, is bij ons een algemene regel die voor al het eten geldt (dus niet omdat wij nou zo pro-korstjes zijn, maar wel tegen onnodige verspilling). Ik geef bijvoorbeeld ook geen nieuwe mandarijn als ze daarom vraagt, terwijl ze (een deel van) de vorige nog op haar bordje heeft liggen.
pi_187866357
Hier eet ze de korstjes redelijk goed op, als het een keer wat minder gaat doe ik daar niet echt moeilijk over, omdat het vaak gebeurd op momenten dat ik vermoed dat ze last heeft van haar gebit.

Verder wel veelal de gezonde opties, volkoren of meergranenbrood en weinig zoetigheid er op, af en toe appelstroop of die Blueband spreads. Ze krijgt nu wel af en toe na het avondeten een klein Danoontje en als we frietjes eten mag ze nu ook gewoon mee eten. Ben iets flexibeler aan het worden omdat ze verder haar fruit en groente supergoed eet tot noch toe. Ze drinkt verder alleen water of melk.

Als ik haar soms ‘s ochtends uit bed haal is het eerste wat ze zegt; “ETEN, NJAM NJAM” :') :') :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_187866800
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:00 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Maar kan toch dat ze dat minder lekker vinden? moeten ze het dan toch eten?
Ik vind dat lastig, ik heb zelf soms ook geen zin in korstjes en eet het dan niet :D :')

Ik heb van huis uit meegekregen dat je moet eten wat je lekker vindt.
Vriend juist dat je soms iets moet eten wat je minder (of niet) lekker vindt om te groeien/gezond te zijn etc.
Net als bord leeg eten anders geen toetje, daar krijg ik kriebels van.
Als ze nooit korstjes eten zou dat misschien kunnen, maar ze eten meestal hun korstjes gewoon op en soms zelfs los als eerste. Het is dus geen kwestie van niet lusten maar imo gewoon een kwestie van uittesten hoe ver ze kunnen gaan. En ik ga uit principe geen nieuwe boterham geven als ik de vorige half weggegooid heb, dan maak je het jezelf op de langere termijn alleen maar moeilijker. Dat werkt met alle andere etenswaren net zo, als ze twee happen van een appel nemen krijgen ze niet dan maar een peer of een nieuwe appel. En brood is qua zoutgehalte sowieso niet een van de gezondere dingen om te geven dus het is niet zo dat ze perse 2 boterhammen moeten eten.

Wij werken qua toetjes bewust met een ‘soms gewoon niet’-systeem, meestal juist als ze heel veel gegeten hebben. Maar de meeste dagen is het wel een toetje tenzij er iemand extreem slecht gegeten heeft. En de beste eter van de maaltijd mag (als eerste) kiezen. En beste is niet meeste, maar met de minste aansporing/knoeien/hulp.

Bij pizza eten ze overigens ook de korstjes op voordat ze een nieuw stuk krijgen, tenzij de korsten zwart zijn, dan krijgen ze ze überhaupt niet.
pi_187866944
Oh jongens, dit is de laatste mijn kind loopt (af en toe, dat nog wel) los video, maar ik ben zo trots :D :'( O+
And you know I might
pi_187868384
Blijf gerust delen @rena, hartstikke leuk om te zien! O+

Hier wel steevast een toetje na het avondeten, maar da's altijd gewoon twee soorten vers fruit :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_187868424
Ze stond net ook voor het eerst zelf op zonder zich ergens aan op te trekken _O_ Gaat hard ineens :o Ik dacht dat ik niet zo’n hysterisch blije moeder zou worden, maar dat heb ik gelukkig niet op film :')
And you know I might
pi_187868579
Leuk is dat het, lopen rena. Ik vind dat zijn enorme stap. Mijn O loopt nu alleen maar, en ook hele stukken. Alleen schoenen vertikt hij nog steeds, dus op leren slofjes. Ik vind lopende dreumesen zo schattig. Alleen jammer dat ze niet luisteren en regelmatig zo omdraaien en weer de andere kant oplopen. Een handje vasthouden wil meneer ook niet...
pi_187868710
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 19:18 schreef Jagärtrut het volgende:
Leuk is dat het, lopen rena. Ik vind dat zijn enorme stap. Mijn O loopt nu alleen maar, en ook hele stukken. Alleen schoenen vertikt hij nog steeds, dus op leren slofjes. Ik vind lopende dreumesen zo schattig. Alleen jammer dat ze niet luisteren en regelmatig zo omdraaien en weer de andere kant oplopen. Een handje vasthouden wil meneer ook niet...
jaa dat terug lopen }:
ben je tien minuten onderweg voor 200 meter, draait ie om en rent ie terug 8)7, aaaand repeat _O- }:|
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_187868751
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 13:08 schreef Lemijn het volgende:
En dan nog wat: Jacob had kaas op zijn boterham vanmiddag. Hij kreeg eerst de helft en at de kaas eraf en wilde toen de andere helft. Kreeg hij niet, ik zei dat hij eerst zijn brood op moest eten. Drama natuurlijk maar hij deed het uiteindelijk wel. Dat herhaalde zich met de tweede helft. Ik aarzelde wel een beetje want ik vond het aan de ene kant onnodig streng van mezelf (want wat maakt het uit, hij mag toch zelf de regie over wat hij eet, wat is ertegen om pindakaas op de broodresten te smeren etc) maar ik merkte dat ik me er gewoon aan stoorde . En het een slechte gewoonte vind die ik niet wil.
Hoe doen jullie dat?
Gesmolten kaas op brood

Of inderdaad gewoon het broodbeleg eerst laten opeten en daarna het brood. Ik smeer sowieso geen nieuwe beleg op het brood. Heeft ook geen zin want zelfs pindakaas wordt net zo goed van het brood gegeten.
pi_187868809
Rena, wat een enthousiasme in dat lopen zeg! O+ Ik vind wel dat ze haar voeten wat apart neer zet, maar ik heb er verder geen verstand van, dus misschien beeld ik me dat in. :@

Eten: ik ben geloof ik wel flexibel. Boterhammen gaan vaak zonder korstjes, die eet ik dan. Soms wil hij nog wel stukjes. S avonds krijgt hij maar net wat hij wil, wat neerkomt op een beetje aardappels, soms vlees, af en toe een rijstkorrel en vooral geen groente -behalve in de vorm van soep. Dirk vindt avondeten niet nodig blijkbaar. :') Brood en fruit en kaas zijn lievelings, en ik ga er maar vanuit dat de rest vanzelf ooit goed komt. Ik doe weinig tot niet echt aan tussendoortjes, en sowieso niet aan toetjes. Als hij heel slecht gegeten heeft krijgt hij soms wel nog fruit, maar bewust niet aan tafel.

Slapen is hier bij fases goed, ook daarbij ga ik er maar vanuit dat het ooit verandert.

Praten: oh dat is zo leuk. Inmiddels veelal zinnen van 3 woorden, en hij kletst bij alles wat hij doet. Boekjes 'leest' hij ineens ook zelf. O+ Ongelooflijk dat hij ooit een hulpeloze baby was, zoveel als hij nu kan. Dit jaar gaat echt veel sneller dan het 1e jaar. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_187869249
Nanuke, klopt, ze zet haar voeten nog flink naar binnen toe, maar dit schijnt zichzelf nog te gaan corrigeren. Ze is gecontroleerd op heupdysplasie toen ze kleiner was en dat is het niet.
And you know I might
pi_187869631
Mijn lopertje is wel een echte pro inmiddels. Die kan sinds een paar dagen zelfs achteruit lopen en op haar teentjes. Vind ik zo knap!
Kruipen en vallen doet ze nooit. Heel anders dan mijn zoon die klunzig bleef. *O*
pi_187870068
Ik lees iedere keer zo braaf mee met jullie, maar kan de puf niet vinden om mee te schrijven. We gaan op het moment een hele lastige fase door, zeker met Mijm. Hij is zó schattig en lief, maar ook zo ondeugend en hij luistert op het moment dramatisch. Dit in combinatie met peuter met meningen enzo is wel even lastig.

Rena, zo leuk, dat lopen!

Broodkorstjes moeten hier wel op voordat er een nieuwe boterham komt, gewoon omdat ik voedselverspilling heel vervelend vind. Op hoeft dus niet, maar dan ook niets nieuws.
Ik ben op dit moment overigens meer bezig met 2 jongens een beetje netjes te laten eten. Ze smeren het echt overal en dat vind ik zo ergerlijk.

Vanmorgen hadden we een pittige ochtend, peuter kwam nogal chagrijnig uit zijn bed gerold en dan heeft ook Mijm het zwaar :')
Vanmiddag bedacht ik dus spontaan om een eind te fietsen met de bakfiets en voordat ik het wist had ik een ronde van ruim 20 km gehad. Heerlijk uitgewaaid alledrie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_187870202
@Lemijn Zonder verder bijlees ook, Het was gisteren ook drama. En nu weer. Ik snap er echt niks van. Voor nu heb ik zijn bedje met de open kant tegen de muur gezet en een slaapzak aangetrokken. Net als we eerst altijd deden. Ik ben eigenlijk tegen laten huilen, maar ik doe dat nu wel eventjes (met mijn tanden op elkaar, verschrikkelijk vind ik het). Ik heb het idee dat we daar hopelijk wat mee doorbreken.
Ik kan ook geen reden bedenken waarom hij opeens dit doet. Hij weet zelf ook niet wat hij wil volgens mij. In zijn eigen bed niet, in ons bed niet (ook niet samen met ons), naar beneden niet.
pi_187870376
Man is bij hem geweest en heeft dingen gezegd als: je moet nu slapen, slaap lekker, blabla en daarna liep hij weer weg. Mie ging eerst helemaal over rooie, maar heel snel daarna werd hij een stuk rustiger en lag hij alleen nog te mekkeren. Lastig dit. Ik weet niet waar ik nu goed aan doe: ik ben bang als ik hem eruit haal dat ik het in stand hou op de lange termijn, aan de andere kant zou ik hem het liefst eruit halen en bij me nemen
sorry voor de egopost :@ en ik weet ook echt wel dat het erger kan dan dit:@
pi_187870386
Oh wat goed rena! Wat gaat het snel.

Korstjes is hier geen issue. Wij zien het gewoon als onderdeel van de boterham niet iets losstaands. Dus die moeten gewoon op voordat er een nieuwe gesmeerd wordt. Dat is met beide kinderen gelukkig geen probleem.
pi_187870723
Hier gaat de ene keer een hele boterham op, de andere keer beland het in z'n geheel op de vloer. Ik verzamel het dan 1 keertje om nog eens aan te bieden. Ligt aan de bui of het dan op gaat ja of nee. Zo niet dan niet. Dan volgt er sneller een eetmoment of leg ik 'r nog ff aan.
Ze eet trouwens liever een warme hap dan brood, dus meestal 2 keer wel een warme maaltijd op een dag.

Duman, je U. Zo groot dan ineens O+ knapperd!

Oohh Rena zo cute! Hier worden sinds deze week voorzichtig de eerste losse stappen gezet. Maar na max 5 laat ze zich met beleid zakken en gaat ze weer kruipen.

Ohh Lesage wat een mooie foto O+
pi_187870949
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:06 schreef exode het volgende:
Korstjes is hier geen issue. Wij zien het gewoon als onderdeel van de boterham niet iets losstaands. Dus die moeten gewoon op voordat er een nieuwe gesmeerd wordt. Dat is met beide kinderen gelukkig geen probleem.
I love you O+ :P Jij zegt vaak wat ik bedoel, maar dan een stuk bondiger :+

Pittig met Mie zo, @LadyS. Ik vind laten huilen ook niet te doen, maar ik probeer het soms als ik echt niks beters weet. Het heeft nog nooit gewerkt :') Ze gaat echt totaal over de flos en ik voel me ellendig. Ik doe het dus alleen als ik zelf echt even rustig tot tien moet tellen omdat ik dat slaapgeneuzel zo beu ben.

@LeSage, wat een prachtplaat!

@Mabawa, ik wilde nog zeggen dat ik je dochter zo'n ontzettend moppie vind.

Duman, U. is echt een mooi jochie. Ik hou juist wel van zo'n kort stoer koppie, maar weet van mijn oudste wel dat ik het ook even slikken vond. Ik heb zelfs nog een haarlok van zijn eerste kappersbeurt in zo'n tamelijk pathetisch verzilverd doosje :D

Lopen, dat gaat hier nog wel een tijd duren. Ze trekt zich veel op, maar lang niet altijd tot staan. Kruipen doet ze wel als de brandweer. Ik heb vanmorgen vreselijk gelachen daarom. Ik ging douchen (dat is hier op de begane grond) en zij zat in de serre te spelen met vier kuub Duplo. Om bij de douche te komen moet ze dan door de serre, de woonkamer, de keuken, de bijkeuken, de pantry en een slaapkamer, dus best een stuk. Terwijl ik stond te douchen, hoorde ik in rap tempo een klik-klak geluid naderbij komen, een beetje alsof er een hysterische tapdancende piraat aankwam (ofzo :') ), maar dat was dus Phi die met twee blokken Duplo in recordtempo aan kwam kruipen. Wel handig, daardoor had ik genoeg tijd om de (inloop)douche te barricaderen met de wasmand en haar babybadje, zodat ze niet bij me onder de douche zou kruipen, met kleding en al :P
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:37:11 #270
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187870981
Lastig he LadyS? Hier doorbreek ik die dingen wel altijd met heel duidelijke uitleg en dan eventueel even laten huilen. Want hij komt er zelf niet altijd uit, zulke gekke periodes, en ze worden er zo moe van. Sterkte ermee.
Nog even een edit vanwege Jentins post tussendoor: ik heb het nog nooit kunnen doorbreken met laten huilen alleen, het begint echt met overdag al duidelijk uitleggen hoe het zal gaan. Het is de onvoorspelbaarheid van niet gaan slapen en mijn wisselende reacties daarop die het drama veroorzaken meestal.

Leuk jullie broodverhalen. Helemaal eens met korstjes hoeven niet op maar bord moet wel leeg voor er een nieuwe boterham komt. En natuurlijk smeer ik daar wel eens nog wat beleg op, en ik stop ook wel eens wat in mijn mond, dat kan hier wel omdat hij meestal gewoon alles opeet zonder iets. En hij vindt brood gewoon lekker, dat scheelt ook. De tip om het geen korstjes te noemen vind ik wel geniaal :o .

Iemand vroeg naar broodbeleg en noemde daarbij een indrukwekkende lijst opties! Wij hebben pindakaas, kaas, jam en appelstroop, en vaak niet eens al die dingen. Soms humus of biologische ham of zo. That's it. Ik houd het graag simpel, ik eet zelf ook dagelijks pindakaas... :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:39:37 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871033
Mooie foto LeSage, en sterkte met je pittige kinderen. De combinatie van heel schattig en heel ondeugend klinkt me wel bekend in de oren.
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:47:42 #272
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871162
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juli 2019 16:35 schreef minilot het volgende:
Goed, ieder z'n eigen manier natuurlijk. Wij zijn dan weer 'streng' in dat er gewoonlijk nooit snoep, koek, chips of limonade in huis is. Günther drinkt thuis (afgezien van borstvoeding) alleen water. Verder eet -ie twee of drie keer per dag een maaltijd en er is geen vast tussendoortje: daar doen we hier thuis uit gewoonte niet zo aan. Als -ie bij uitzondering tussentijds eens trek heeft krijgt -ie wat fruit of een paar slokken uit mij.
Dit boeit me. Eten jullie soms maar 2x per dag? Op wat voor tijden dan? Het scheelt dat jullie niet in een opvang-/werkritme zitten natuurlijk.
Ik merk wel dat ik een stuk makkelijker dan een half jaar geleden tussendoortjes kan skippen. Dan zit er dus een keer niks tussen de hoofdmaaltijden in. Ik plak ook best vaak het fruit achter ontbijt of lunch aan. En als een maaltijd is afgelopen ruim ik de boel op en is er dus niet een half uur later weer een boterham. Ten eerste zijn er muizen hier in het huizenblok dus het eten moet tussendoor gewoon weggeruimd |:(, en ten tweede is het voor zijn (en mijn) tanden beter om niet tig keer per dag te eten. Waar tegenover staat dat hij wel de hele dag water mag en nogal vaak vraagt om bv weer de laatste tijd.... en dat meestal ook wel krijgt dan.
pi_187871221
@Jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
  donderdag 11 juli 2019 @ 21:56:05 #274
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187871335
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:50 schreef LadyS het volgende:
@:jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@:Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
Ik laat zelf die redenen weg. Omdat Jacob dat toch niet begrijpt. Ik vertel alleen maar precies wat we gaan doen, met als slot dat hij gaat liggen en proberen te slapen en dat ik dan weg ga. Ik heb ook gemerkt dat dingen benoemen over morgen hem soms juist in de war maakt, hij roept dan juist actief nee of hij wil leuke dingen nu.
Maar Mie is een ander kind dus het is logisch dat je op een andere aanpak uitkomt :). Succes, het is gezeik.
pi_187871392
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juli 2019 21:50 schreef LadyS het volgende:
@:jentin hij slaapt nu gelukkig. Ik hoop dat dit ook nuttig was voor de komende dagen/avonden :') want ik ga dit niet nog een avond doen, denk ik

@:Lemijn, ik heb hem ook duidelijk uitgelegd dat hij nu in zijn eigen bed ging slapen, want morgen vroeg weer op, want kdv etc. Sterker nog: dat heb ik gedaan met jou in mijn achterhoofd ;), want ik had al eerder gelezen dat jij dat zo aanpakt.
een interne lemijn _O-
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')