Ze heeft gelogen over die afspraak, dus wellicht zelf weggelopen?quote:In verband met de vermissing van het Rotterdamse meisje Hania (12), is vrijdag een Amber Alert uitgegeven.
De politie noemt de vermissing "urgent" en "zorgwekkend."
Volgens het bericht op de website van de politie is het meisje op 27 juni rond 12.00 uur vertrokken uit school. Rond 15.00 uur zou ze thuiskomen, maar hier is ze niet aangekomen. Hania zou voor het laatst gezien zijn in de Rotterdamse Vaandrigstraat.
Het meisje zou haar docent hebben verteld dat ze een afspraak had bij de orthodontist. Uit onderzoek blijkt echter dat ze helemaal geen afspraak had.
Een woordvoerder van de politie meldt dat ze na de verdwijning van het meisje de zaak zijn gaan onderzoeken. "Tijdens dat onderzoek begonnen wij ons grote zorgen te maken om haar welzijn", zegt hij.
Familieleden vertelden de politie over eerdere chatcontacten van Hania. Die bleken inmiddels gewist. Andere sporen en onderzoek maakten de zorgen om Hania alleen maar groter. De politie roept mensen op die ook maar iets weten over waar ze kan zijn om contact op te nemen.
Ja, net zoals ze dat bij de heel Anja zaak dat ook wel weten. Maargoed zijn niet helemaal te vergelijken die twee verhalen zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:25 schreef hollandia02 het volgende:
Weet de politie in dit soort zaken vaak meer dan ze vertellen?
Natuurlijkquote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:25 schreef hollandia02 het volgende:
Weet de politie in dit soort zaken vaak meer dan ze vertellen?
Ja ik bedoel meer dat wij allemaal lopen zoeken terwijl zij haar allang gevonden hebben (of in ieder geval in het vizier). Ik bedoel de politie van Nederland is geen mossad maar ook geen burgerwacht...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:30 schreef kree het volgende:
daderinfo houden ze liever ff voor zichzelf he?
Dat ivm later proces en bewijs enzo.
Ah zo, euhm nee dat denk ik niet anders hadden ze geen Amber alert gedaan. Wellicht wat leads hebben ze vast wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel meer dat wij allemaal lopen zoeken terwijl zij haar allang gevonden hebben (of in ieder geval in het vizier). Ik bedoel de politie van Nederland is geen mossad maar ook geen burgerwacht...
Iedereen weet toch al in welke hoek je de dader moet zoeken?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:30 schreef kree het volgende:
daderinfo houden ze liever ff voor zichzelf he?
Dat ivm later proces en bewijs enzo.
Iedereen dénkt dat te weten...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Iedereen weet toch al in welke hoek je de dader moet zoeken?
wellicht, maar het zal niet de eerste keer zijn dat iedereen gewoon ook geen gelijk heeft enzo.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:47 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Iedereen weet toch al in welke hoek je de dader moet zoeken?
Dan zouden ze geen Amber Alert uitsturen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:34 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Ja ik bedoel meer dat wij allemaal lopen zoeken terwijl zij haar allang gevonden hebben (of in ieder geval in het vizier). Ik bedoel de politie van Nederland is geen mossad maar ook geen burgerwacht...
gewaagde uitspraak hoor zo? Hoewel snap je idd van vroeger.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:56 schreef de_boswachter het volgende:
Vroeger liep je weg en kwam je twee uur later kruipend terug omdat je spijt had. Al die aandachtstrekkers van tegenwoordig
Als dit een misdrijf is heb ik niets gezegd.... maar in 999/1000 gevallen betreft het hier weggelopen tieners.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 07:58 schreef kree het volgende:
[..]
gewaagde uitspraak hoor zo? Hoewel snap je idd van vroeger.
Maar wat als het wel een misdrijf zou kunnen zijn? Of gaat worden.
Dan gaat dat laatste stukje van je post wel beetje erg zijn natuurlijk?
Maar ok gaan we niet van uit natuurlijk.
Ja denk ik ook wel. wss vanmiddag wel weer terechtquote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:05 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Als dit een misdrijf is heb ik niets gezegd.... maar in 999/1000 gevallen betreft het hier weggelopen tieners.
Ik denk eerlijk gezegd dat er nog niet eens een heel rechercheteam op zit nu?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:09 schreef Postbus100 het volgende:
Kunnen ze niet zien vanaf welk ip-adres die chats zijn gewist?
Nou, als er een amber alert wordt afgegeven, dan zijn ze al best ver. Die dingen worden niet zomaar afgegeven voor elk vermist kind. Het zal je verbazen, maar dit zal het eerste of tweede zijn dit jaar? Maw: de zorgen zijn echt groot. Denk wel dat er inmiddels een team op zit. Anders hadden ze deze informatie niet tot nu toe.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:10 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat er nog niet eens een heel rechercheteam op zit nu?
Oh jawel hoor ben het ook wel met je eens of althans het zou zo moeten zijn. Maar vraag het me af eigenlijk wel?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:13 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Nou, als er een amber alert wordt afgegeven, dan zijn ze al best ver. Die dingen worden niet zomaar afgegeven voor elk vermist kind. Het zal je verbazen, maar dit zal het eerste of tweede zijn dit jaar? Maw: de zorgen zijn echt groot. Denk wel dat er inmiddels een team op zit. Anders hadden ze deze informatie niet tot nu toe.
Nou is niet onwijs raar want als ze een amber alert uitgeven voor iedere puber die ff mis of weg is dan hebben we die dingen elke dag.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:19 schreef maily het volgende:
Ik vind het vooral vreemd dat ze gisteren niet thuis is gekomen en er nu pas een amber alert is uitgedaan ....
Hoop op een goede afloop.
wellicht, maargoed het is beetje van alle tijden dat spijbelen natuurlijk. Weet eigenlijk niet of je daar wel weer een extra laag controle over op moet gaan leggen?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:33 schreef DeTolk het volgende:
Even over het feit dat ze gelogen heeft over haar afspraak bij de orhodondist.
Dat dit klinkklare onzin blijkt te zijn, gebeurt veel vaker natuurlijk.
Ik werk zelf in het onderwijs en zie regelmatig kinderen die super zenuwachtig zich ziek melden of inderdaad een valse afspraak doorgeven aan docent/concierge/huismeester
Kunnen we niet veel meer voorkomen dat kinderen zomaar van school spijbelen door dit soort afspraken van te voren door de ouders in het leerlingsysteem te laten zetten, zodat het beter controleerbaar is of een leerling wel echt een afspraak heeft?
Bron? Dat was ff nog niet op het NOS nieuws iig?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:41 schreef IriYe het volgende:
Wie heeft die chatcontacten gewist? De familie?
OP.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:43 schreef kree het volgende:
[..]
Bron? Dat was ff nog niet op het NOS nieuws iig?
ah oepsquote:
Ben jij ook 12? Die ouders zijn waarschijnlijk 30-ers en werken ws meer met een pc dan de doorsnee 12jarigen van tegenwoordig die alleen maar telefoons en iPads gewend zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:48 schreef kree het volgende:
[..]
ah oeps
Mjah het is wel beetje vage omschrijving die ze zo gebruiken ook voor zoiets?
Wat voor chatcontacten dan? via mobiel ofzo? tja dan overal weg natuurlijk want heeft ze wss zelf gedaan.
Die ouders weten wss niet eens hoe een computer etc helemaal werkt (en ok baseer me dat dan maar ff op mijn eigen ma? Hoe oneindeloos kan ik het blijven uitleggen nl)
Maar ok wat denk jij dan? wel alarm bellen gelijk bij jou voor dit?
Dan had ze wel een ander moment gevonden om weg te lopen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:33 schreef DeTolk het volgende:
Ik werk zelf in het onderwijs en zie regelmatig kinderen die super zenuwachtig zich ziek melden of inderdaad een valse afspraak doorgeven aan docent/concierge/huismeester
Kunnen we niet veel meer voorkomen dat kinderen zomaar van school spijbelen door dit soort afspraken van te voren door de ouders in het leerlingsysteem te laten zetten, zodat het beter controleerbaar is of een leerling wel echt een afspraak heeft?
Ik denk nog niet zo heel veel. Ben net wakker.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:48 schreef kree het volgende:
[..]
ah oeps
Mjah het is wel beetje vage omschrijving die ze zo gebruiken ook voor zoiets?
Wat voor chatcontacten dan? via mobiel ofzo? tja dan overal weg natuurlijk want heeft ze wss zelf gedaan.
Die ouders weten wss niet eens hoe een computer etc helemaal werkt (en ok baseer me dat dan maar ff op mijn eigen ma? Hoe oneindeloos kan ik het blijven uitleggen nl)
Maar ok wat denk jij dan? wel alarm bellen gelijk bij jou voor dit?
Nee en chatcontacten is wel heel algemeen. Ok de telegraaf weet van 2 regels nieuws nog een compleet bericht te maken enzo ookquote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:52 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Ben jij ook 12? Die ouders zijn waarschijnlijk 30-ers en werken ws meer met een pc dan de doorsnee 12jarigen van tegenwoordig die alleen maar telefoons en iPads gewend zijn
Dat vraag ik me ook af. Chatrooms zijn toch niet van deze tijd? Of bestaat er Tinder voor kinderen of zo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nee en chatcontacten is wel heel algemeen. Ok de telegraaf weet van 2 regels nieuws nog een compleet bericht te maken enzo ook![]()
Maar ok wat gebruikt iemand als 12 jaar in chatten dan tegenwoordig?
Mss ben ik wel weer te oud dan, maar kan me nog facebook of whatsapp bedenken?
Daarom, hmmms tja Tinder? hmmms denk je voor meisje van 12? tja weet niet hoor ik heb geen kids enzo...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:58 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook af. Chatrooms zijn toch niet van deze tijd? Of bestaat er Tinder voor kinderen of zo?
Snapchat en een of andere Tikkie of Tokkie chatprogramma voor pubers. [weet de exacte naam ff niet]quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:56 schreef kree het volgende:
[..]
Nee en chatcontacten is wel heel algemeen. Ok de telegraaf weet van 2 regels nieuws nog een compleet bericht te maken enzo ook![]()
Maar ok wat gebruikt iemand als 12 jaar in chatten dan tegenwoordig?
Mss ben ik wel weer te oud dan, maar kan me nog facebook of whatsapp bedenken?
Nee er is een nieuw spel waarmee ze ook onderling contact kunnen hebbenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:59 schreef kree het volgende:
[..]
Daarom, hmmms tja Tinder? hmmms denk je voor meisje van 12? tja weet niet hoor ik heb geen kids enzo...
Ok ja maar dat gaat allemaal met mobiel? Neem aan dat ze die wel mee had. Hoe komen ze dan achter van chatten en berichten zijn gewist?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:00 schreef IriYe het volgende:
[..]
Snapchat en een of andere Tikkie of Tokkie chatprogramma voor pubers. [weet de exacte naam ff niet]
hmmms mijn idee he, maargoed ben nog net ff van de hele generatie zonder mobiel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee er is een nieuw spel waarmee ze ook onderling contact kunnen hebben
Geen flauw idee, ken dat niet eens? Dam'n voel me wel beetje oud nuquote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:05 schreef Persefoneia het volgende:
Mijn nichtje is helemaal wild van Moviestarplanet. Zou het zoiets zijn?
Ik ken het ook alleen via mijn schoonzus en nichtje.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:06 schreef kree het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ken dat niet eens? Dam'n voel me wel beetje oud nu
Robloxquote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:01 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee er is een nieuw spel waarmee ze ook onderling contact kunnen hebben
aha, nou klinkt al als eigenlijk iets wat je niet aan kinderen moet geven. Maarja wij zijn andere generatie denk ik hoor. Want tjaaaaaa mama/papa iedereen heeft een mobieltje (huil gezichtje) Dus ok ja kan me die dingen wel voorstellen enzo.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:09 schreef Persefoneia het volgende:
[..]
Ik ken het ook alleen via mijn schoonzus en nichtje.
Een hoop pesterijen gebeuren daar. Dat is wel wat ik weet.
Mijn nichtje heeft daar aardige huilbuien om gehad vanwege stoken e.d.
echt nog nooit van gehoordquote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:10 schreef IriYe het volgende:
TikTok is wat ik bedoel met dat chatprogramma voor pubers.
Snapchat, WhatsApp, kik, dm op Instagram, Facebook messenger.quote:
Tjaquote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:35 schreef Postbus100 het volgende:
Loverboys? Al bij twaalfjarige kinderen? Tjee, vroeger begon dat vanaf 13, 14 ofzo. Middelbare school.
Hoort erbij in mijn mening, daar moet je zelf als ouder(s) bovenop zitten, dat je dochter ook stiekem chat kan ik je garanderen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:11 schreef amaranta het volgende:
Ik ontdekte van de week dat mijn dochter dus chat via YouTube. Zij plaatst een of andere Gachafilmpjes. En daar reageren dan andere YouTube ers op. En daar reageert zij dan weer op. En dat reageren kan openbaar onder het filmpje, maar ook zeg maar via een privéchat. Ik heb de chats doorgelezen en het gaat alleen maar over de inhoud van de filmpjes niks ernstigs dus maar dat kan dus ook.
Nou de politie geeft die info niet, dat is het meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik denk niet dat het iets van familiare aard is. De politie heeft geen idee waar ze zich bevindt. Als dat wel zou zijn zou dat toch veel makkelijker zijn?
Dan zouden ze dat wel bekend maken, want dan weet je beter waar je op moet letten hè? Irritant, dat gedetective hierquote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:25 schreef kree het volgende:
doe even aaname? Maar een pa toevallig in het spel die even terug wil naar eigen land enzo?
mjah mjah mss wel. Maar politie is nooit echt onwijs happig met dat soort info vrijgeven want discriminatie bladibla verhaal en vooroordelen. Maargoed beter maken ze alles gewoon bekend zodat mensen ook kunnen helpen enzo? Nu woon ik daar niet en denk niet dat ik haar hier ff tegen ga komen toevallig ook. Maargoed.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dan zouden ze dat wel bekend maken, want dan weet je beter waar je op moet letten hè? Irritant, dat gedetective hier
Bestaat dat nog steeds?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Aangezien de politie geen idee heeft waar ze nu verblijft, lijkt een loverboy wel reëel.
Bah. Hoop dat ze snel terecht is.
Bron?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:52 schreef kree het volgende:
[..]
mjah mjah mss wel. Maar politie is nooit echt onwijs happig met dat soort info vrijgeven want discriminatie bladibla verhaal en vooroordelen.
Natuurlijk bestaat dit nog. Los van het feit dat buitenlandse jongens stoer en geil zijn voor een hoop meisjes richting de 13/14. Daar zal dit meisje van 12 hopelijk niet bij hebben stil gestaan. En hopelijk word ze snel gevonden maar ik vrees het ergste.quote:
Is er niet, gewoon beetje mijn gedachte erover. Naja ok dat is de bron dan dusquote:
Voor de zeer ernstige beschuldiging dat de politie bewust belangrijke informatie achterhoudt om de etniciteit van de verdachte heb ik wel wat meer nodig dan jouw blijkbaar smerige onderbuikquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:13 schreef kree het volgende:
[..]
Is er niet, gewoon beetje mijn gedachte erover. Naja ok dat is de bron dan dus
was vroeger wel zo idd. En wacht ff groep 8 dat is basis school zelfs nog.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ook zo raar: ze vertelde de leraar dat ze een afspraak had bij de ortho. Sinds wanneer kan een leerling gewoon tegen een leerkracht zeggen dat ze weg moet? Moeten kinderen geen briefje van de ouder meer meenemen tegenwoordig?
wellicht ik geef niemand een schuld ook hoor, zeg alleen zou wellicht beter zijn ofzo. Maarja ach wie ben ik ofzo danquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Voor de zeer ernstige beschuldiging dat de politie bewust belangrijke informatie achterhoudt om de etniciteit van de verdachte heb ik wel wat meer nodig dan jouw blijkbaar smerige onderbuik
Vraag me af hoe die kranten ineens allerlei dingen al weten die niet eens officieel zijn gemaakt door politie?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:16 schreef IriYe het volgende:
De chatcontacten stonden op de familietablet. Bron AD.
Of het meisje heeft ze zelf verwijderd of iemand van de familie. Of het is een kulverhaal.
Nou ze hebben burgernet natuurlijk he? Dat kunnen ze per gebied wel versturen ook, krijg die wel eens af entoe als er wat in dit postcode gebied is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:20 schreef Zipportal het volgende:
Waarom krijgt heel NL niet een Amber-Alert op mobiel? Zelfs mensen in omgeving R'dam kregen niks. #FlopSysteem
Wat dacht je van een woordvoerder van de politie.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:20 schreef kree het volgende:
[..]
Vraag me af hoe die kranten ineens allerlei dingen al weten die niet eens officieel zijn gemaakt door politie?
Bijvoorbeeld door de mensen uit de directe omgeving van het meisje. Informatie kan daar snel gaan, maar hoeft niet per se juist te zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:20 schreef kree het volgende:
[..]
Vraag me af hoe die kranten ineens allerlei dingen al weten die niet eens officieel zijn gemaakt door politie?
Dat kan maar dan zou de politie dit gewoon ook moeten hebben staan ipv het aan kranten over te laten alleen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:23 schreef IriYe het volgende:
[..]
Wat dacht je van een woordvoerder van de politie.
Daarom dus, liever de feiten dan maar gewoon van de politie zelf ipv van kranten (telegraaf toppunt al) die vooral ook een mooi verhaal willen hebben wat mensen gaan lezen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:25 schreef Physsic het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld door de mensen uit de directe omgeving van het meisje. Informatie kan daar snel gaan, maar hoeft niet per se juist te zijn.
Of je leest gewoon bij de bron! Een woordvoerder van de politie meldtquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:27 schreef kree het volgende:
[..]
Dat kan maar dan zou de politie dit gewoon ook moeten hebben staan ipv het aan kranten over te laten alleen.
Ja kan best, maar dit is de officiële info zoals hij er moet zijn en niet in kranten woordvoerders en via via vragenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:31 schreef IriYe het volgende:
[..]
Of je leest gewoon bij de bron! Een woordvoerder van de politie meldt
Misschien kan je de bron er dan bij voegen. Ik neem aan dat je niet deze bedoelt?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:31 schreef IriYe het volgende:
[..]
Of je leest gewoon bij de bron! Een woordvoerder van de politie meldt
quote:De rechercheurs zijn ‘vannacht niet naar bed geweest’, zo meldt een woordvoerder. Gesprekken met onder meer klasgenoten en het natrekken van andere sporen maken de zorgen over Hania groter. Haar familie meldde dat ze chatcontact had via een tablet, maar die chatgeschiedenis bleek te zijn gewist.
https://www.ad.nl/rotterd(...)aar-zij-is~a37066a4/
Wat is er gebeurd met het ouderwetse briefje van je ouders mee?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:33 schreef DeTolk het volgende:
Hoe is het voor de politie-oproep in 's hemelsnaam relevant of er chatberichten op een familietablet stonden?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 11:39 schreef kree het volgende:
[..]
Ja kan best, maar dit is de officiële info zoals hij er moet zijn en niet in kranten woordvoerders en via via vragen
https://www.politie.nl/ge(...)2019/juni/hania.html
Trouwens als kranten meer weten al (nog de vraag klopt het wel) of een woordvoerder van de politie. Dan falen ze hier dus heel hard in om zoiets dan wel up to date te houden?
Vooralsnog dat is de enige officiële bron nu
zijn de loverboys tegenwoordig ook met 12 jarigen bezig>?quote:
Ik heb vermeld waar de bron vandaan komt. Mensen kunnen zelf ook zoeken ipv hysterisch reacties te geven zonder fatsoenlijk in te lezen. En nee,dit is niet persoonlijk naar jou bedoeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:50 schreef Physsic het volgende:
[..]
Misschien kan je de bron er dan bij voegen. Ik neem aan dat je niet deze bedoelt?
[..]
Ben bang van wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn de loverboys tegenwoordig ook met 12 jarigen bezig>?
Wacht, dat briefje was juist DE manier om te spijbelen in mijn tijd omdat je dan niets hoeft te zeggen. Handtekening van je ouder(s) erop, briefje een beetje vouwen zodat het leek alsof het van thuis komt, en voila.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat is er gebeurd met het ouderwetse briefje van je ouders mee?
tjaaa? geen idee?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoe is het voor de politie-oproep in 's hemelsnaam relevant of er chatberichten op een familietablet stonden?
Het is wel extreem he om zoiets te denken. verdomme groep 8 is ze... tja laten we het niet hopen maarquote:Op vrijdag 28 juni 2019 12:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
zijn de loverboys tegenwoordig ook met 12 jarigen bezig>?
ja voortgezet onderwijs wel ja die dingen. Maar op de basisschool??quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wacht, dat briefje was juist DE manier om te spijbelen in mijn tijd omdat je dan niets hoeft te zeggen. Handtekening van je ouder(s) erop, briefje een beetje vouwen zodat het leek alsof het van thuis komt, en voila.
Hoezo is het extreem om dat te denken? Dat is toch juist de leeftijd waarin ze op zoek gaan naar jonge meisjes die naief en makkelijk te beinvloeden zijn?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:25 schreef kree het volgende:
[..]
Het is wel extreem he om zoiets te denken. verdomme groep 8 is ze... tja laten we het niet hopen maar
mjah nee denk niet echt hoor? Ik zie het meer als ouder nog die terug wil naar land.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:28 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Hoezo is het extreem om dat te denken? Dat is toch juist de leeftijd waarin ze op zoek gaan naar jonge meisjes die naief en makkelijk te beinvloeden zijn?
Ouder die terug wil naar land? Sorry maar waar heb je het over?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:31 schreef kree het volgende:
[..]
mjah nee denk niet echt hoor? Ik zie het meer als ouder nog die terug wil naar land.
Ja mss kortzichtig maar ok ontvoerd en zit je met kindje van 12? Wat dan?
Hed loverboyverhaal kan de prullenbak in. Dit is een dikke pedoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ouder die terug wil naar land? Sorry maar waar heb je het over?
En hoezo kortzichtig? Dat loverboys een meisje van 12 willen omtoveren naar potentieel hoertje of weet ik veel wat
Onderhand op de pagina van de politie blijft alles stil....? wtf danquote:
Nou een *aanname* van mij dat het 1 van de ouders is die zijn kind mee terug wil nemen is niet onwijs raar?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:34 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ouder die terug wil naar land? Sorry maar waar heb je het over?
En hoezo kortzichtig? Dat loverboys een meisje van 12 willen omtoveren naar potentieel hoertje of weet ik veel wat
Pfff...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:35 schreef kree het volgende:
[..]
Onderhand op de pagina van de politie blijft alles stil....? wtf dan
Dat is toch raar? Ik denk dit is echt een faal van politie wel hoor. Maarja ok
Ik ook niet, dus dan zal het wel niet. Dat zetten ze dan niet on de politie-oproep.quote:
Leef jij onder een steen ofzo?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:37 schreef kree het volgende:
[..]
Nou een *aanname* van mij dat het 1 van de ouders is die zijn kind mee terug wil nemen is niet onwijs raar?
En ja loverboys hoe erg ook, maar serieus meisje van 12?
Die heeft een foto gebruikt van een leuk uitziende jongen en heeft haar via de chat overgehaald tot een afspraak. Zij was in de veronderstelling dat ze met een jongen van haar eigen leeftijd had afgesproken. Zoiets?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe gaat zo'n 12 jarige dan met zo'n dikke pedo mee? Dat doe je toch niet vrijwillig of zijn sommige kinderen echt zo naief.
Ben je echt zo teringdom of doe je maar alsof?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:35 schreef kree het volgende:
[..]
Onderhand op de pagina van de politie blijft alles stil....? wtf dan
Dat is toch raar? Ik denk dit is echt een faal van politie wel hoor. Maarja ok
Nee maarja gelukkig niet in een kut stad als Rotterdam.quote:
Het is wat meidquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Knudde het volgende:
Uiteraard weer een "witte" wanneer het over kleine kinderen gaat....
Bij de meeste mensen niet en bij de meeste scholen niet. Als dit aan de orde van de dag zou zijn, zou het geen nieuws zijnquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:42 schreef kree het volgende:
[..]
Nee maarja gelukkig niet in een kut stad als Rotterdam.
Ik vindt dit dus raar enzo. tsja.
Weet niet hoe het met jou ging vroeger op de basisschool. Maar van dit soort shit was er nooit sprake bij niemand?
Had jij vroeger internet en Snapchat?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:42 schreef kree het volgende:
[..]
Nee maarja gelukkig niet in een kut stad als Rotterdam.
Ik vindt dit dus raar enzo. tsja.
Weet niet hoe het met jou ging vroeger op de basisschool. Maar van dit soort shit was er nooit sprake bij niemand?
nee is onwijs stom, ze zouden daar alle relevante info moeten hebben staan en niet via een woordvoerder en media geil berichtje in de kranten die elk al hun eigen invulling geven aan het verhaal.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben je echt zo teringdom of doe je maar alsof?
De politie wil dat Nederland uitkijkt naar dit meisje. Dus dat plaatsen ze in de oproep. Alle andere dingen plaatsen ze niet in de oproep want dat leidt af van de oproep.
De burger houden ze op de hoogte via de woordvoerder en dat komt dan op (social) media.
Die mensen wonen toch gewoon in Rotterdam? Wat wil je in een ander land gaan doen dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:37 schreef kree het volgende:
[..]
Nou een *aanname* van mij dat het 1 van de ouders is die zijn kind mee terug wil nemen is niet onwijs raar?
En ja loverboys hoe erg ook, maar serieus meisje van 12?
Dat zou best kunnen. Op een stil plekje afgesproken... Vraag blijft dan wel hoe de politie weet hoe hij eruit ziet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:41 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Die heeft een foto gebruikt van een leuk uitziende jongen en heeft haar via de chat overgehaald tot een afspraak. Zij was in de veronderstelling dat ze met een jongen van haar eigen leeftijd had afgesproken. Zoiets?
Het is geen relevante info voor het doel wat ze willen bereiken, dat mensen uitkijken naar dat meisjequote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef kree het volgende:
[..]
nee is onwijs stom, ze zouden daar alle relevante info moeten hebben staan en niet via een woordvoerder en media geil berichtje in de kranten die elk al hun eigen invulling geven aan het verhaal.
Via die chats wellicht?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Op een stil plekje afgesproken... Vraag blijft dan wel hoe de politie weet hoe hij eruit ziet.
Uit de chats denk ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dat zou best kunnen. Op een stil plekje afgesproken... Vraag blijft dan wel hoe de politie weet hoe hij eruit ziet.
Als hij een valse foto aan haar laat zien niet. Maar wellicht door zijn ip e.d. uit te pluizen dat ze bij zijn echte zelf zijn uitgekomen.quote:
Wat een smeerlap.quote:
Hou je eens je racistische smoelwerk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Knudde het volgende:
waar wel en is ook zo.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:43 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij de meeste mensen niet en bij de meeste scholen niet. Als dit aan de orde van de dag zou zijn, zou het geen nieuws zijn
Ja want buitenlandse jongens die proberen nooit 12/13/14 jarige meisjes te versieren.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Knudde het volgende:
Dat hangt er van af helemaal wat jij vroeger noemt?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:43 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Had jij vroeger internet en Snapchat?
Ik noem een optie natuurlijk of het waar is weet ik niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Die mensen wonen toch gewoon in Rotterdam? Wat wil je in een ander land gaan doen dan?
En ja loverboys kijken uit naar meisjes van 12/13/14, beginnend puberende meiden. Als je dat niet doorhebt bent je zelf naief.
zou wel helpen icm iemand? dus bv die foto die een krant er maar ff in gaat gooien?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:46 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is geen relevante info voor het doel wat ze willen bereiken, dat mensen uitkijken naar dat meisje
En die morgen pas op de mat krijgenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:58 schreef kree het volgende:
[..]
zou wel helpen icm iemand? dus bv die foto die een krant er maar ff in gaat gooien?
Wie is "ze" niet de politie want die hebben nog steeds hetzelfde staan nl officieel?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:01 schreef RamboDirk het volgende:
Waarom kunnen ze nu wel meerdere foto's plaatsen van een mogelijke verdachte en duurt dit bij die criminelen bij opsporing verzocht maaaanden?
daarom hebben ze een eigen site, maar staat dit niet op?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:02 schreef DETELEVISIEKIJKER het volgende:
[..]
En die morgen pas op de mat krijgen
Bij het directe welzijn van een kind gaat de politie daar wat sneller toe over dan bij een reeds afgeronde overval oid, denk ik.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:01 schreef RamboDirk het volgende:
Waarom kunnen ze nu wel meerdere foto's plaatsen van een mogelijke verdachte en duurt dit bij die criminelen bij opsporing verzocht maaaanden?
Haar vader is 2 maanden geleden overledenquote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:25 schreef kree het volgende:
doe even aaname? Maar een pa toevallig in het spel die even terug wil naar eigen land enzo?
Als je een beugel hebt kan je echt wel zeggen heb een afspraak bij de orthoquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:05 schreef WL020 het volgende:
Man ging ze vrijwillig mee met zo een engnek? En leraren geloven blind dat een 12 jarige claimt een afspraak te hebben bij orthodontist? Niet even checken met ouders of het klopt? Ik kon het woord niet eens uitspreken als 12 jarige!
Alleen maar domme blunders zo te zien. Hoop echt dat het goed komt maar het ziet er slecht uit.
auw ok tsjaquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:11 schreef Maraca het volgende:
[..]
Haar vader is 2 maanden geleden overleden
Dit, en via ip adres is de politie ws al achter zijn identiteit.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:13 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als je een beugel hebt kan je echt wel zeggen heb een afspraak bij de ortho
en waarschijnlijk zal ze niet vrijwillig zijn meegegaan, wellicht dat ze had afgesproken met een leuke jongen van een paar jaar jonger. Fake foto's enzo
quote:
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:35 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
Hed loverboyverhaal kan de prullenbak in. Dit is een dikke pedo
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Knudde het volgende:
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Hoe gaat zo'n 12 jarige dan met zo'n dikke pedo mee? Dat doe je toch niet vrijwillig of zijn sommige kinderen van die leeftijd nog echt zo naief.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:41 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Die heeft een foto gebruikt van een leuk uitziende jongen en heeft haar via de chat overgehaald tot een afspraak. Zij was in de veronderstelling dat ze met een jongen van haar eigen leeftijd had afgesproken. Zoiets?
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:45 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Grappig dat iedereen meteen al weer weet hoe de vork in de steel zit, een dikke pedo......quote:
Minder aannemelijk gezien de foto van die dikke gast. Niet vanwege de leeftijd. Alles 12+ wordt ingezet als hoertje.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 13:57 schreef kree het volgende:
[..]
Ik noem een optie natuurlijk of het waar is weet ik niet.
Loverboy verhaal, tsja wie weet stapje minder aannemelijk wel maargoed het kan. Zijn ze wel naar een dieptepunt gezonken ook wel.
100 andere scenario’squote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Grappig dat iedereen meteen al weer weet hoe de vork in de steel zit, een dikke pedo......
Er zijn 100 andere scenario's denkbaar waarom ze met hem mee is, misschien is het wel iemand die haar de grens over helpt voor wat dan ook, misschien is ze gewoon ontvoerd, misschien... misschien misschien.
Maar de rechercheurs op FOK! weten al zeker dat dit een pedo is, erg knap.
Nou voor als nog is die foto ergens vandaan gekomen. Niks van politie op hun eigen site?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:23 schreef Silven het volgende:
[..]
Minder aannemelijk gezien de foto van die dikke gast. Niet vanwege de leeftijd. Alles 12+ wordt ingezet als hoertje.
Nee, want ik ben niet zo sneu om te speculeren.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
100 andere scenario’s![]()
Doe er eens 10
die rechterfoto is een profielfoto vermoed ik en links die van gisterenmiddagquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:24 schreef Jor_Dii het volgende:
Doet me een beetje denken aan de vermissing en moord van Julie van Espen recentelijk, waarbij ze toen dat detail weg geshopt hadden om de dader te vinden![]()
Deze kerel hebben ze toch niet out of the blue ineens op camerabeelden gespot?
Maar wel meelezen, das ook sneuquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben niet zo sneu om te speculeren.
Jezus Christus wat ben jij irritant. De plaat is kapotquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef kree het volgende:
[..]
Nou voor als nog is die foto ergens vandaan gekomen. Niks van politie op hun eigen site?
Ff kijken hoe snel GeenStijl is met het herkennen van de manquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef kree het volgende:
[..]
Nou voor als nog is die foto ergens vandaan gekomen. Niks van politie op hun eigen site?
Oh sorry, wist niet dat je een Amber Alert alleen mag lezen als je er waanzinnig domme opmerkingen op kan maken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:26 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wel meelezen, das ook sneu
wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:25 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Nee, want ik ben niet zo sneu om te speculeren.
Als er totaal geen aanleiding voor is is dat best triest.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:27 schreef kree het volgende:
[..]
wat is daar mis mee?
natuurlijk is dat het hier? Je kunt je ook bij de feiten houden van de politie, maar daar staat sowieso niet meer als het eerste oorspronkelijke bericht.
euh watte? Ik herhaal het omdat het er steeds op komt weer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Jezus Christus wat ben jij irritant. De plaat is kapot
Met vrijwillig bedoel ik meer heeft ze geen herrie geschopt toen deze man haar mee nam? Overigens vraag ik mij af of deze man haar bij school kwam ophalen, wie heeft hem gezien dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:13 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Als je een beugel hebt kan je echt wel zeggen heb een afspraak bij de ortho
en waarschijnlijk zal ze niet vrijwillig zijn meegegaan, wellicht dat ze had afgesproken met een leuke jongen van een paar jaar jonger. Fake foto's enzo
Dat is er blijkbaar wel?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:29 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Als er totaal geen aanleiding voor is is dat best triest.
Ja dat probeer ik hier al tig keer duidelijk te maken. Maar de meningen verschillen blijkbaar daaroverquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:32 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Oh, dan heb ik even gemist waar de politie zegt opzoek te zijn naar een pedofiel.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:34 schreef kree het volgende:
[..]
Ja dat probeer ik hier al tig keer duidelijk te maken. Maar de meningen verschillen blijkbaar daarover
maar ok ik ben blijkbaar jezus christus onwijs irritant hier lees ik net.
Ja. Staat ook in het bericht van politie zelf.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:35 schreef Momo... het volgende:
Volgens de telegraaf was dit een Engelssprekende man?
Hopelijk valt hij dit weekend niet opeens 120 kilo af.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef Hoogslaper het volgende:
Gelukkig staat 'ie redelijk herkenbaar op de plaat, die kerel gaan ze wel vinden.
Hopelijk vinden ze hem voor het te laat isquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:37 schreef Hoogslaper het volgende:
Gelukkig staat 'ie redelijk herkenbaar op de plaat, die kerel gaan ze wel vinden.
Kind is 12, die heeft hier een leven, wat moet die over de grens gaan doen??quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Grappig dat iedereen meteen al weer weet hoe de vork in de steel zit, een dikke pedo......
Er zijn 100 andere scenario's denkbaar waarom ze met hem mee is, misschien is het wel iemand die haar de grens over helpt voor wat dan ook, misschien is ze gewoon ontvoerd, misschien... misschien misschien.
Ik vrees dat het al veels te laat is. Meer dan 24u vermist nu?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:40 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Hopelijk vinden ze hem voor het te laat is
Tja, hoe komt een meisje van 12 in contact met iemand die geen Nederlands spreekt? Je kan zoveel vragen stellen, maar hier worden ze al beantwoord zonder dat iemand weet wat er echt aan de hand is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:44 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Kind is 12, die heeft hier een leven, wat moet die over de grens gaan doen??
Ja joh, die voorbeelden die jij noemt zijn zeker zeer aannemelijk en een pedo is zeer zeker niet aannemelijkquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Via online chats? Jij denkt dat meisjes van 12 geen engels spreken?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:46 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Tja, hoe komt een meisje van 12 in contact met iemand die geen Nederlands spreekt? Je kan zoveel vragen stellen, maar hier worden ze al beantwoord zonder dat iemand weet wat er echt aan de hand is.
Tuurlijk, geloof jij maar in roze wolkjes dan zul je straks de feiten wel weer lezen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:21 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Dat zeg ik nergens, een pedo kan inderdaad ook, maar er kan nog heel veel meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja joh, die voorbeelden die jij noemt zijn zeker zeer aannemelijk en een pedo is zeer zeker niet aannemelijk. Doe ff normaal man
.
Dit is een discussieforum. Wij voeren een discussie over wat er mogelijk gebeurd kan zijn. Als je je daaraan stoort ben je vrij om gewoon te vertrekken hoor. Misschien is NU.nl wat meer voor je, daar staan vaak de reacties uitgeschakeld.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:29 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Als er totaal geen aanleiding voor is is dat best triest.
Ja er kan nog veel meer, maar dit is een logische aanname.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:51 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens, een pedo kan inderdaad ook, maar er kan nog heel veel meer.
In groep 8 ken de basis een beetje ja, maar dan voer je nog geen hele gesprekken lijkt me. Tenzij ze natuurlijk van huis uit al goed Engels kan.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:50 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Via online chats? Jij denkt dat meisjes van 12 geen engels spreken?
Kinderen van 12 kunnen over het algemeen vrij goed Engels. Kind is 12, een volwassen kerel wordt verdacht van betrokkenheid, dan is het vrij duidelijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:46 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Tja, hoe komt een meisje van 12 in contact met iemand die geen Nederlands spreekt? Je kan zoveel vragen stellen, maar hier worden ze al beantwoord zonder dat iemand weet wat er echt aan de hand is.
Vooral YouTubequote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:53 schreef MMaRsu het volgende:
Ik kon in groep 8 prima engels chatten met andere mensen via het internet. Laat staan in 2019 waar bijna alles engels is tegenwoordig, op tv, youtube etc.
Leg dan eens uit waarom het een logische aanname is?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:52 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Ja er kan nog veel meer, maar dit is een logische aanname.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:52 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
In groep 8 ken de basis een beetje ja, maar dan voer je nog geen hele gesprekken lijkt me. Tenzij ze natuurlijk van huis uit al goed Engels kan.
Het wordt wel warm zweetweerquote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:39 schreef NoXia het volgende:
[..]
Hopelijk valt hij dit weekend niet opeens 120 kilo af.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
Wtf heeft ras of afkomst er mee te maken man. Dat er fok racisten zitten is voor mij niets nieuws.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:55 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Leg dan eens uit waarom het een logische aanname is?
Want het gaat op FOK! altijd hetzelfde, en 9 van de 10 keer blijkt er toch wat anders aan de hand
Werd er nu een Marokkaan gezocht van in de 20: 100% Loverboy
Werd er een donkere man gezocht van in de 30: 100% een familielid die haar het land uit smokkelt
Een witte man van 40+ : 100% een pedo
Ga bij de politie werken man, dit soort mensen hebben ze nodig!!quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:58 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Wtf heeft ras of afkomst er mee te maken man. Dat er fok racisten zitten is voor mij niets nieuws.
Ik maak een logische aanname. Kind van huis, volwassen man heeft haar wss beinvloed en ze hebben iets afgesproken. Kind is nu ineens van de wereld verdwenen.
Pedo. Klaar.
Man kan natuurlijk ook Google translate gebruikequote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:52 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
In groep 8 ken de basis een beetje ja, maar dan voer je nog geen hele gesprekken lijkt me. Tenzij ze natuurlijk van huis uit al goed Engels kan.
Anders kom je gewoon met een normaal antwoord of rot anders op als je niks te melden hebt.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:59 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Ga bij de politie werken man, dit soort mensen hebben ze nodig!!
Hoe moet ik daar op antwoorden? Jij zegt immers ''Pedo, klaar''quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:00 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Anders kom je gewoon met een normaal antwoord of rot anders op als je niks te melden hebt.
Fucking retard
" Ja dan snap ik dat het voor jou een logische conclusie is, ik ben het daar niet mee eensquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:01 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Hoe moet ik daar op antwoorden? Jij zegt immers ''Pedo, klaar''
Ik acht die kans net zo groot als dat ze bijvoorbeeld ontvoerd is om het geld. Alles kan nog.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
" Ja dan snap ik dat het voor jou een logische conclusie is, ik ben het daar niet mee eens
of
Oke ik begrijp je standpunt maar ik zie het anders want.. "
Voor mij is het een logische aanname dat het een pedo is. Voor jou klaarblijkelijk niet?
Geld wat haar familie misschien bezit? Verkopen aan mensenhandelaren kan ook, en zo kan er dus nog heel veel meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:03 schreef MMaRsu het volgende:
Omwege welk geld? Verkopen aan kinderhandelaren?
euh ja in gezien als in vroeger voor ons. Denk het wel.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 14:52 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Sinds 2 maanden terug is dat standaard ja.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:08 schreef Cryptocoryne het volgende:
Laten ze altijd bij een Amber alert die ook zien op pinautomaten? Of is dat alleen bij deze?
Mijn nichtje van 12 is inderdaad ook helemaal druk met Engels en typt hele verhalen op haar Instagram.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:08 schreef kree het volgende:
[..]
euh ja in gezien als in vroeger voor ons. Denk het wel.
Maar dat is tegenwoordig toch wel anders enzo.
meer engelse series of sowieso internet. En ja kinderen leren aardig snel wel?
Ok vloeiend engels zal het niet zijn maar denk toch genoeg wel om iets van te praten/chatten
Jij kijkt echt teveel films. Lees even alles goed na. 12 jarige meisje had chatcontacten, die zijn inmiddels gewist. Meisje loog zelf dat ze afspraak had en ging blijkbaar vrijwillig mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:04 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Geld wat haar familie misschien bezit? Verkopen aan mensenhandelaren kan ook, en zo kan er dus nog heel veel meer.
Maar wat is het chatplatform? Whatsapp wordt ook wel chat genoemd, of discord, of Kik.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:11 schreef WL020 het volgende:
[..]
Jij kijkt echt teveel films. Lees even alles goed na. 12 jarige meisje had chatcontacten, die zijn inmiddels gewist. Meisje loog zelf dat ze afspraak had en ging blijkbaar vrijwillig mee.
Een kiddnapper die geld wilt weet meestal al dat het om een rijke familie gaat, dan moet hij wel heel veel geluk hebben dat rijke dochtertje toevallig op de chatplatform is.
Kom op man, wees niet zo naief.
Snapchat oid.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:13 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Maar wat is het chatplatform? Whatsapp wordt ook wel chat genoemd, of discord, of Kik.
ja om te denken dat iemand van 12 echt geen engels kan... na nee vroeger wel. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:11 schreef Voszje het volgende:
[..]
Mijn nichtje van 12 is inderdaad ook helemaal druk met Engels en typt hele verhalen op haar Instagram.
Bij whatsapp moet hij haar nummer hebben, vertel mij hoe hij aan haar nummer kan komen. Welk volwassene zou dat geven zonder door te vragen? Of denk je dat hij aan een van haar vriendinnetjes haar nummer vroeg tijdens pauze?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:13 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Maar wat is het chatplatform? Whatsapp wordt ook wel chat genoemd, of discord, of Kik.
TikTok.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:21 schreef kree het volgende:
TipTop ofzo noemde iemand eerder? Ik heb er echt nooit van gehoord. Maar schijnt die leeftijdscatagorie te gebuiken enzo?
haha ja die, ken jij het btw? echt nooit van gehoord ofzo dit.quote:
Mijn dochter stuurt altijd filmpjes door van tiktok. Verder geen idee wat het is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:30 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja die, ken jij het btw? echt nooit van gehoord ofzo dit.
Ja, ik kende het wel. Nooit gebruikt, maar zie wel eens filmpjes vanuit die app op Reddit voorbij komen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:30 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja die, ken jij het btw? echt nooit van gehoord ofzo dit.
Het is voor filmpjes, niet zozeer voor gesprekken zoals WhatsApp.quote:
ok naja ok kan het googlen natuurlijk. Maar soort instagram dan ofzo? heb ik niet eens. Na hyves enzo en daarna facebook ben ik er beetje mee gekapt eigenlijk of zo min mogelijk alquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:35 schreef Voszje het volgende:
[..]
Het is voor filmpjes, niet zozeer voor gesprekken zoals WhatsApp.
Filmpjes met muziek. Instagram is meer voor foto's en hier en daar wat video's, maar TikTok is puur voor die filmpjes.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:37 schreef kree het volgende:
[..]
ok naja ok kan het googlen natuurlijk. Maar soort instagram dan ofzo? heb ik niet eens. Na hyves enzo en daarna facebook ben ik er beetje mee gekapt eigenlijk of zo min mogelijk al
Whatsapp is beetje onmisbaar haast wel
Waar haal je deze info vandaanquote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:28 schreef kree het volgende:
Nog een vraag waarom traceert de politie die mobiel niet?
ja maar bv die dan, ok facebookenzo linked allemaal vanaf mobiel, dus daar berichtje weg is het ook op een laptop enzo oid.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:41 schreef Voszje het volgende:
[..]
Filmpjes met muziek. Instagram is meer voor foto's en hier en daar wat video's, maar TikTok is puur voor die filmpjes.
Ik gebruik zelf wel Facebook en heb ook Instagram, maar doe er eigenlijk maar weinig mee. WhatsApp is inderdaad redelijk onmisbaar, maar daat spreek ik toch alleen diegenen die ik wil spreken. De rest mag op Facebook blijven.
Hoe dan ook, we weten niet welk sociaal medium Hania gebruikte voor haar chats, het kan van alles zijn. Hoop dat er snel meer duidelijkheid is en ze weer veilig thuiskomt.
is geen info, want weet niet dus maar ff een logisch iets wat ik zou denken als politie zijnde.quote:
Volgens mij is TikTok alleen voor mobiele platformen. Berichtjes wissen zichzelf niet, dat moet dan in die app gebeuren.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:48 schreef kree het volgende:
[..]
ja maar bv die dan, ok facebookenzo linked allemaal vanaf mobiel, dus daar berichtje weg is het ook op een laptop enzo oid.
Dus dan beetje ontopic, werkt die app dan ook zo?
Wat voor berichtjes heeft de familie dan gezien die gewist zijn?
Dus met andere woorden eigenlijk. Daardoor zou die familie niet de gewiste berichtjes kunnen zien tenzij ze die mobiel hebben?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 15:55 schreef Voszje het volgende:
[..]
Volgens mij is TikTok alleen voor mobiele platformen. Berichtjes wissen zichzelf niet, dat moet dan in die app gebeuren.
NU kun je dus wel stellen dat het een pedofiel is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
Bron: telegraaf.nl
ROTTERDAM - De man die mogelijk de 12-jarige vermiste Rotterdamse scholiere Hania heeft meegenomen is een Amerikaan van de rond de 50 jaar. De man zou een strafblad hebben vanwege seksueel misbruik van minderjarigen. Dat stellen bronnen rondom het politieonderzoek.
De naam van de man is nog niet vrijgegeven door de politie, wel zijn er twee foto’s van de Amerikaan geplaatst. Of de man in Nederland woonde of hier op vakantie was is nog onduidelijk. Ook is niet bekend waar, in Amerika, Nederland of elders, de man in het verleden in beeld is geweest als verdachte van seksueel misbruik.
Waar hij en Hania op dit moment zijn is een groot raadsel. Volgens bronnen zijn er op de camerabeelden die sinds donderdagmiddag door de politie naarstig worden uitgekeken geen beelden van de twee samen. De scholiere werd donderdagmiddag omstreeks 12:30 uur voor het laatst gezien bij haar basisschool, de A.S. Talsmaschoolschool aan de Vaandrigstraat in de Rotterdamse wijk Crooswijk. Zij was eerder weggegaan nadat ze haar leraar verteld had dat ze een afspraak had bij de orthodontist. Volgens de politie bleek die afspraak echter niet te kloppen. Ongeruste familieleden sloegen aan het einde van de middag alarm om het niks voor Hania is om niet stipt thuis te komen. Hania woont bij haar moeder. Haar vader is een jaar geleden overleden.
Grote zorgen
Ook de politie vertrouwde het niet. Zeker nadat familieleden vertelden dat Hania chatcontacten heeft gehad, die inmiddels bleken te zijn gewist. Andere sporen en onderzoek zorgden voor grotere zorgen.
In de nacht van donderdag op vrijdag verstuurde de politie een AMBER alert vanwege haar vermissing omdat deze urgent en zorgwekkend is. De tips worden nu nagetrokken door de politie. Ongeveer dertig rechercheurs werken aan de zaak. Hania heeft halflang donker haar en droeg op het moment van haar verdwijning een witte jurk met bloemenpatroon, een witte legging, witte schoenen, een zwart jasje en ze had een roze rugzak bij zich.
De politie roept mensen op die ook maar iets weten over waar ze kan zijn om contact op te nemen.
---
Ziet er niet goed uit...
quote:Volgens bronnen zijn er op de camerabeelden die sinds donderdagmiddag door de politie naarstig worden uitgekeken geen beelden van de twee samen.
Er is dus geen inzage in de chats en de twee zijn niet samen gespot - wat houd de politie hier (bewust) achter?quote:Ook de politie vertrouwde het niet. Zeker nadat familieleden vertelden dat Hania chatcontacten heeft gehad, die inmiddels bleken te zijn gewist.
Mm mm....zou die gevlucht zijn uit Amerika toen het daar te heet onder de voeten werd en nu hier opnieuw beginnen? Scheelt misschien wel dat het een Amerikaan is en eventueel niet zo goed de weg weet met alles in Nederland?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
ROTTERDAM - De man die mogelijk de 12-jarige vermiste Rotterdamse scholiere Hania heeft meegenomen is een Amerikaan van de rond de 50 jaar. De man zou een strafblad hebben vanwege seksueel misbruik van minderjarigen. Dat stellen bronnen rondom het politieonderzoek.
De naam van de man is nog niet vrijgegeven door de politie, wel zijn er twee foto’s van de Amerikaan geplaatst. Of de man in Nederland woonde of hier op vakantie was is nog onduidelijk. Ook is niet bekend waar, in Amerika, Nederland of elders, de man in het verleden in beeld is geweest als verdachte van seksueel misbruik.
Waar hij en Hania op dit moment zijn is een groot raadsel. Volgens bronnen zijn er op de camerabeelden die sinds donderdagmiddag door de politie naarstig worden uitgekeken geen beelden van de twee samen. De scholiere werd donderdagmiddag omstreeks 12:30 uur voor het laatst gezien bij haar basisschool, de A.S. Talsmaschoolschool aan de Vaandrigstraat in de Rotterdamse wijk Crooswijk. Zij was eerder weggegaan nadat ze haar leraar verteld had dat ze een afspraak had bij de orthodontist. Volgens de politie bleek die afspraak echter niet te kloppen. Ongeruste familieleden sloegen aan het einde van de middag alarm om het niks voor Hania is om niet stipt thuis te komen. Hania woont bij haar moeder. Haar vader is een jaar geleden overleden.
Grote zorgen
Ook de politie vertrouwde het niet. Zeker nadat familieleden vertelden dat Hania chatcontacten heeft gehad, die inmiddels bleken te zijn gewist. Andere sporen en onderzoek zorgden voor grotere zorgen.
In de nacht van donderdag op vrijdag verstuurde de politie een AMBER alert vanwege haar vermissing omdat deze urgent en zorgwekkend is. De tips worden nu nagetrokken door de politie. Ongeveer dertig rechercheurs werken aan de zaak. Hania heeft halflang donker haar en droeg op het moment van haar verdwijning een witte jurk met bloemenpatroon, een witte legging, witte schoenen, een zwart jasje en ze had een roze rugzak bij zich.
De politie roept mensen op die ook maar iets weten over waar ze kan zijn om contact op te nemen.
---
Ziet er niet goed uit...
Afschuwelijk dit. Verschrikkelijk voor familie.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
Grote zorgen
---
Ziet er niet goed uit...
Ja, het postuur en "spreekt Engels" gaf dat al een beetje weg.quote:is een Amerikaan van de rond de 50 jaar
Wtf.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:14 schreef girlnextdoor. het volgende:
Grote zorgen
---
Ziet er niet goed uit...
Ik hoop dat ze gauw ongedeerd wordt teruggevonden.quote:
Ik vrees dat zulke monsters gelijk hun slag slaan :/quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:26 schreef RobbieRonald het volgende:
Damn, hoop dat ze er op tijd bij zijn.
Of eerst castreren proberen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:28 schreef FlippingCoin het volgende:
Daarom moet je die lui ook gewoon afschieten ze blijven het doen.
Ik hoop het.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:30 schreef Elzies het volgende:
Ik heb het idee dat ze er flink bovenop zitten en de druk op deze man verhogen. Anders geef je niet zo snel deze twee foto's vrij.
Ik gok op een goede afloop en dat ze weer terecht komt.
Ik hoop het voor het meisje en voor de familie.
Misschien heeft hij ze gewist van een afstandje?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:30 schreef girlnextdoor. het volgende:
Er komen een twee vragen op bij dit verhaal. Let op, dit zijn GEEN conclusies ofzo, om een discussie voor te zijn:
- Hania wiste haar chatgespek. Waarom? Wilde ze iets verbergen voor haar ouders? Of was dit op verzoek?
- Is het aannemelijk dat die man een profielfoto heeft gebruikt van een jonge jongen? Zo ja, als ze bij hem in een auto is ingestapt, zou hij zich dan als de vader van de jongen van de profielfoto hebben voorgedaan? Als ze met het openbaar vervoer hadden gereisd, waren er vast meer camerabeelden geweest?
Die Amerikaan is een verdachte in die zaak, geen veroordeelde. Lijkt me dat je dan gewoon kunt reizen?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:35 schreef Antonov89 het volgende:
Hoe komt zo'n vent ook het land binnen? Ik bedoel, andersom hoef je dat niet te proberen, als NL'se pedofiel Amerika binnen komen.
Hij heeft een strafblad...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:36 schreef igi0n het volgende:
[..]
Die Amerikaan is een verdachte in die zaak, geen veroordeelde. Lijkt me dat je dan gewoon kunt reizen?
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:36 schreef igi0n het volgende:
[..]
Die Amerikaan is een verdachte in die zaak, geen veroordeelde. Lijkt me dat je dan gewoon kunt reizen?
quote:De man zou een strafblad hebben vanwege seksueel misbruik van minderjarigen.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nederland pedoland... Het Thailand van Europa
Ja in geen enkel ander land zijn er pedo'squote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:38 schreef MadJackthePirate het volgende:
Nederland pedoland... Het Thailand van Europa
Ik vrees dat ook...quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:45 schreef Antonov89 het volgende:
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat die vent wel contact met haar heeft gehad, en ze door opsporing dat gezien hebben (Hij is immers een pedo) Maar dat hij haar niet mee heeft genomen. Ze zijn in elk geval niet samen gezien. (net ook op radio 1)
Maar ik vrees het ergste
En toen ik een paar uur geleden zei dat die pedo was waren we fok rechecheursquote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:45 schreef Antonov89 het volgende:
Het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat die vent wel contact met haar heeft gehad, en ze door opsporing dat gezien hebben (Hij is immers een pedo) Maar dat hij haar niet mee heeft genomen. Ze zijn in elk geval niet samen gezien. (net ook op radio 1)
Maar ik vrees het ergste
Ik heb nooit gezegd dat het geen Pedo kon zijn, jullie wisten het alleen al voor er wat bekend was.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:51 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
En toen ik een paar uur geleden zei dat die pedo was waren we fok rechecheurs__! Klopt toch wel he
Straalt er van af als je een beetje mensen kennis hebt.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:53 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat het geen Pedo kon zijn, jullie wisten het alleen al voor er wat bekend was.
Overigens is de telegraaf ook de enige die dit nog meldt, dus wacht nog maar even af.
Eens.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zedendelinquenten moeten niet vrij kunnen reizen van land naar land.
Kunnen ze veelal ook niet. Een Nederlander met hetzelfde vergrijp komt de VS niet in. Alleen andersom dus blijkbaar welquote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Zedendelinquenten moeten niet vrij kunnen reizen van land naar land.
Beetje lullig voor mensen met zon uitstraling (ik weet wat je bedoeld) maar die geen vlieg kwaad doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:53 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
Straalt er van af als je een beetje mensen kennis hebt.
Dus dan heeft die echt minderjarigen verkracht? Hier valt geen ongewenste berichtjes etc onder?quote:De man zou een strafblad hebben vanwege seksueel misbruik van minderjarigen
Hoor het idd net op het nieuws.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Weet niet of het hier al bekend is, maar ze wordt nu ook internationaal gezocht.
Beter lullig en er rekening mee houden dan knullig en het te ver laten lopequote:Op vrijdag 28 juni 2019 16:59 schreef Momo... het volgende:
[..]
Beetje lullig voor mensen met zon uitstraling (ik weet wat je bedoeld) maar die geen vlieg kwaad doen.
Met de vaart die de politie erachter zet, kan het haast niet anders.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:01 schreef Momo... het volgende:
[..]
Dus dan heeft die echt minderjarigen verkracht? Hier valt geen ongewenste berichtjes etc onder?
Wat precies zit er in die uitstraling dan?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:08 schreef HarrylnDeWarrie het volgende:
[..]
Beter lullig en er rekening mee houden dan knullig en het te ver laten lope
Ze zit op de basisschool dan mag dat wel ja. Met wat oudere pubers lijkt mij dat niet nodig tenzij er problemen zijn.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dat school ook nalatig is geweest.
Zoals ik het lees heeft dat meisje op school verteld dat ze naar de ortho moest. Werd haar moeder dan niet gebeld om dat te checken? Scholen hebben een zorgplicht zolang een schooldag duurt, kinderen zijn leerplichtig. School had dit moeten checken.
In dit geval, ja, want basisschool. Maar op een middelbare school checken ze dat volgens mij echt niet meer.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind dat school ook nalatig is geweest.
Zoals ik het lees heeft dat meisje op school verteld dat ze naar de ortho moest. Werd haar moeder dan niet gebeld om dat te checken? Scholen hebben een zorgplicht zolang een schooldag duurt, kinderen zijn leerplichtig. School had dit moeten checken.
quote:"Dit is de nachtmerrie van elke ouder, we hopen haar terug te krijgen bij haar familie", zegt politiewoordvoerder Mirjam Boers in een interview met RTL Nieuws. "We zetten alles op alles om Hania te vinden. Dertig rechercheurs zijn sinds gistermiddag continu bezig, sommigen hebben hun bed nog niet gezien."
Ach en hoe makkelijk is dat te vervalsen? Dat heeft iedereen toch wel eens gedaan? Ook op de basisschool ben ik wel eens door een lulsmoes weggekomen. Het is gewoon onmogelijk om alles 100% op waarheid te checken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:22 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
In dit geval, ja, want basisschool. Maar op een middelbare school checken ze dat volgens mij echt niet meer.
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat er ouders zijn die de controlerende juf of meester afblaffen wegens bemoeienis.
Ik moest vroeger toch echt een briefje van mijn moeder of vader laten zien (met handtekening) als ik eerder weg moest van de middelbare school. Maar misschien is dat heden des daags niet meer aan de orde.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:22 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
In dit geval, ja, want basisschool. Maar op een middelbare school checken ze dat volgens mij echt niet meer.
Hoewel ik ervan overtuigd ben dat er ouders zijn die de controlerende juf of meester afblaffen wegens bemoeienis.
En hoe goed wordt zo'n handtekening gecontroleerd op echtheid? Een basisschoolleraar is geen douanebeambte, en kinderen zijn erg creatief.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik moest vroeger toch echt een briefje van mijn moeder of vader laten zien (met handtekening) als ik eerder weg moest van de middelbare school. Maar misschien is dat heden des daags niet meer aan de orde.
Nee maar als ik vind dat het er vanaf straalt hou ik daar rekening mee en beschuldig niemand.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:12 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Wat precies zit er in die uitstraling dan?
Vaak genoeg dat mensen totaal verkeerd ingeschat worden op basis van uiterlijk. Dus we moeten iedereen die een afwijkende uitstraling heeft maar gaan beschuldigen? Dat vind ík niet okee
Je doet nou net of er dagelijks kinderen op de basisschool hun leerkracht vertellen dat ze eerder weg moeten zonder dat moeder of vader in beeld is. Ik geloof daar niks van.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:24 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Ach en hoe makkelijk is dat te vervalsen? Dat heeft iedereen toch wel eens gedaan? Ook op de basisschool ben ik wel eens door een lulsmoes weggekomen. Het is gewoon onmogelijk om alles 100% op waarheid te checken.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je doet nou net of er dagelijks kinderen op de basisschool hun leerkracht vertellen dat ze eerder weg moeten. Ik geloof daar niks van.
Ze hadden het moeten checken punt.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
En hoe goed wordt zo'n handtekening gecontroleerd op echtheid? Een basisschoolleraar is geen douanebeambte, en kinderen zijn erg creatief.
School heeft een zorgplicht zolang een schooldag duurt. Als ze die zorg niet kunnen garanderen door wat dan ook, is het geen goede school.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:27 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
En hoe goed wordt zo'n handtekening gecontroleerd op echtheid? Een basisschoolleraar is geen douanebeambte, en kinderen zijn erg creatief.
Ik ben net een paar jaartjes jonger dan jou en als het niet te vaak gebeurde en je niet bekend stond als een probleem geval dan was het geen probleem om eerder weg te gaan. Ik ben ook wel eens in groep7/8 zelf naar de tandarts gefietst. Maar dat was dan wel 2 x per jaar ofzo. Misschien als zei een beugel had dan is het makkelijk om dat excuus te gebruiken.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je doet nou net of er dagelijks kinderen op de basisschool hun leerkracht vertellen dat ze eerder weg moeten zonder dat moeder of vader in beeld is. Ik geloof daar niks van.
Ze hadden het moeten checken punt.
Dan mag je wel een rechercheur op elke school neerzetten, lul toch niet zo dom man.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
School heeft een zorgplicht zolang een schooldag duurt. Als ze die zorg niet kunnen garanderen door wat dan ook, is het geen goede school.
Een school kan checken ja, maar als een kind allerlei capriolen uithaalt om alles te vervalsen, dan kan de leerkracht daar ook niets aan doen.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
School heeft een zorgplicht zolang een schooldag duurt. Als ze die zorg niet kunnen garanderen door wat dan ook, is het geen goede school.
Maar een school is geen recherchebureau. Er zitten grenzen aan wat je redelijkerwijs van een school mag verwachte .quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:30 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Man jouw berichten zijn werkelijk ongelofelijk. Ik weet niet meer of ik jou moet serieus nemen. Die persoon die jij quote heeft gewoon volkomen gelijk. Natuurlijk kan je niet alles voorkomen maar hier heeft een 12 jarige een volwassen leraar wel heel makkelijk overtuigd dat zij eerder weggaat.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:32 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Dan mag je wel een rechercheur op elke school neerzetten, lul toch niet zo dom man.
Nee dat heeft hij nietquote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:40 schreef WL020 het volgende:
[..]
Man jouw berichten zijn werkelijk ongelofelijk. Ik weet niet meer of ik jou moet serieus nemen. Die persoon die jij quote heeft gewoon volkomen gelijk.
Dat klopt, maar er zijn toch tig manieren om daar onderuit te komen. Een handtekening bijvoorbeeld wordt echt niet met een microscoop gecontroleerd op echtheid.quote:Veel (of zelfs alle) scholen hebben een protocol. Geen kind kan zomaar eerder weg zonder bevestiging van ouders en ook geven ouders aan hoe een kind naar huis gaat.
En terecht, maar ook dat gebeurt niet bij elke school, en kun je de school niet echt kwalijk nemen. Zeker niet als er 200+ kinderen op zitten.quote:Toen ik een keer mijn nichtjes moest ophalen had mijn neef de leraar gebeld en gezegd "persoon x haalt me dochterjes op", uiteraard moest ik mijzelf identificeren.
Toen was het niet bekend dat het een pedo was nee, er waren en zijn nog steeds tig andere mogelijkheden. Al is de kans wel groot dat het is wat iedereen denkt, je moet wel nadenken over de andere mogelijkheden.quote:Eerst ga je in discussie of het een pedo is waar iedereen met gezond verstand ziet, en jou ook uitlegt waarom, dit zeker een pedo is. Blijkt uiteraard een pedo te zijn ga je nog roepen "maar alleen telegraaf meldt dit".
Ja tot op zekere hoogte, je kan van een school niet verwachten dat ze ELK kind tot aan de straat in de gaten houden, dat is gewoonweg onmogelijk.quote:Dan ruzie zoeken met mensen die gewoon gelijk hebben dat goede scholen protocols hebben tegen spijbelen en tegen situatues waar jan alleman een kind meeneemt.
Helemaal niks.quote:Echt wat is er toch mis met je
Ik hoop dat Janneke geen docent is. Als alle docenten op basisscholen zoals Janneke denken dan maak ik me grote zorgen.quote:
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:48 schreef Protoplanet het volgende:
Triest hoe sommigen hier de pedofiel in bescherming nemen en de schuld op de school proberen te schuiven
Janneke is wel docent. En weet dus waar de theorie ophoudt, en de praktijk begint.quote:
Dan kun je nog veel beter uitleggen waarom het zo grappig is wat ik zei. Misschien had je dat gewoon beter gelijk kunnen doen. Voorkomt een hoop ergenis.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Janneke is wel docent. En weet dus waar de theorie ophoudt, en de praktijk begint.
Iets wat voor de honderd stuurlui langs de kant uiteraard niet geldt.
Het is eerder wereldvreemd dan grappig.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:52 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Dan kun je nog veel beter uitleggen waarom het zo grappig is wat ik zi. Misschien had je dat gewoon beter gelijk kunnen doen. Voorkomt een hoop ergenis.
Ik denk echt dat de school in het complot zit hoorquote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is eerder wereldvreemd dan grappig.
Ja, de school heeft een verantwoordelijkheid. Nee, dat er iets mis gaat betekent niet dat de school een fout gemaakt heeft, of nog bruter: een slechte school is. Dat is zuivere flauwekul, maar het bekt uiteraard wel lekker in zo'n FOK!-sherlocktopic waar iedereen weet hoe het had moeten gaan.
Ok. Dus kinderen van de basisschool kunnen dan gewoon splitten wanneer ze zeggen dat ze weg moeten? Zonder dat er een ouder in beeld is?quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is eerder wereldvreemd dan grappig.
Ja, de school heeft een verantwoordelijkheid. Nee, dat er iets mis gaat betekent niet dat de school een fout gemaakt heeft, of nog bruter: een slechte school is. Dat is zuivere flauwekul, maar het bekt uiteraard wel lekker in zo'n FOK!-sherlocktopic waar iedereen weet hoe het had moeten gaan.
quote:Op vrijdag 28 juni 2019 17:56 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ok. Dus kinderen van de basisschool kunnen dan gewoon splitten wanneer ze zeggen dat ze weg moeten? Zonder dat er een ouder in beeld is?
Vind ik een bijzonder slechte zaak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |