abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187590823
Dat was mijns inziens een kwalijke vertoning vanavond. Het damesvoetbal staat helaas al decennia bekend als een nogal lesbische sport. Gelukkig durven er vanwege sterren als een Lieke Martens (hier met haar vriend) steeds meer dappere heteroseksuele meiden de keuze voor het voetbal te maken.

Wie schetst mijn verbazing dat vanavond bij Studio France de meest enge lesbo van Nederland, Claudia de Breij, aanschoof.

Ze vertelde onder meer dat ze met o.a. Barbara Barend en Ellie Lust via een "Les Bus" met alleen maar lesbische vrouwen, die niks met de sport te maken hebben ... een trip naar Frankrijk maakte en de Nederlandse selectie met hun aanwezigheid opdrong. Alsof het de norm is!

Ik ben bang dat we hierdoor weer jaren terug in de tijd zijn geworpen. Types als een De Breij hebben naast een zekere populariteit immers een pro lesbo agenda, maar wat mij betreft blijven ze ver weg bij het damesvoetbal.

Het is bijvoorbeeld nog altijd wachten op de eerste speelster met hoofddoek in het Nederlands elftal, of zelfs Eredivisie ... erg schrijnend. En als een De Breij zendtijd blijft krijgen zal dat zeker nog jaren op zich laten wachten.
Bonken zijn extra grote aardappelen, speciaal voor de patat. Ook goed om te koken of te bakken. Deze aardappel is vrij vastkokend en licht kruimig.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:19:55 #2
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187590851
Vrouwenvoetbal :') Ben geen Lesbi.

Serieus, het boeit me geen reet, mannenvoetbal daarentegen O-) Ieder zijn ding.
pi_187590861
In rokjes spelen.
pi_187590903
quote:
12s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:19 schreef Stray_cat het volgende:
Vrouwenvoetbal :') Ben geen Lesbi.

Serieus, het boeit me geen reet, mannenvoetbal daarentegen O-) Ieder zijn ding.
Ik vind het erg kwalijk dat door bepaalde types een mooie sport als het damesvoetbal steeds in een hoek wordt geduwd waar het verdient uit te komen. We leven tenslotte in 2019.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bonken zijn extra grote aardappelen, speciaal voor de patat. Ook goed om te koken of te bakken. Deze aardappel is vrij vastkokend en licht kruimig.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:30:27 #5
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187590923
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:27 schreef Bonken het volgende:

[..]

Ik vind het erg kwalijk dat door bepaalde types een mooie sport als het damesvoetbal steeds in een hoek wordt geduwd waar het verdient uit te komen. We leven tenslotte in 2019.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:35:45 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187590950
Joh, die gaan gewoon lekkere wijven kijken, gun ze ook een pleziertje ^O^
Resistance is futile.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:36:16 #7
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187590952
Damesvoetbal :9~
Resistance is futile.
pi_187591050
Zou de vriend van Lieke Martens echt zo'n klein piemeltje hebben?
  dinsdag 25 juni 2019 @ 02:12:59 #9
434029 KillemWieft
Zie signature
pi_187591060
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 02:09 schreef LorneMalvo het volgende:
Zou de vriend van Lieke Martens echt zo'n klein piemeltje hebben?
Aan z’n dikke kop te zien heeft ‘ie een hoger vetpercentage dan z’n vriendin. Waarschijnlijk ook dikkere tieten.
Proud member of the IDGAF+FU2 community
pi_187591069
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 02:12 schreef KillemWieft het volgende:

[..]

Aan z’n dikke kop te zien heeft ‘ie een hoger vetpercentage dan z’n vriendin. Waarschijnlijk ook dikkere tieten.
Hoewel dit niets over zn piemel zegt ben ik wel gaan googlen naar de tieten van Lieke. Het viel tegen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:19:56 #11
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187592634
Dat is al geruime tijd niet meer de vriend van Martens.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:53:32 #12
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_187593032
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:19 schreef maxi-mus het volgende:
Dat is al geruime tijd niet meer de vriend van Martens.
Ik zou net zeggen. Van Leer heeft een tintje.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_187593263
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:35 schreef Seven. het volgende:
Joh, die gaan gewoon lekkere wijven kijken, gun ze ook een pleziertje ^O^
Denk dat ook meespeelt dat ze op deze manier wat zendtijd meepikken en met hun kop op de buis komen. Ik trek dat pedante hoofd van de Breij niet zo goed dus gelukkig zit er een uitknop op de tv.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:38:36 #14
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187594478
Ik zal eerlijk zijn, dat hele lesbo gebeuren is inderdaad één van de redenen dat ik niets heb met vrouwenvoetbal. Het zijn ook allemaal van die nare, onsympathieke, hatelijke types. Maargoed, zal wel weer homofobie zijn om dat te zeggen.
quote:
Het is bijvoorbeeld nog altijd wachten op de eerste speelster met hoofddoek in het Nederlands elftal
Uberhaupt is het ''vrouwenelftal'' van Nederland weinig divers. Je ziet zo waar het ''talent'' vandaan komt, uit overwegend welgestelde kringen. Het lijkt heel erg op de hockeyculuur.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 13:38:52 #15
77227 SaferSephy
is een parodie op een user #1
pi_187596636
hmm ik ben het wel eens met de TS. Ook ik zat met verbazing en teleurstelling te kijken gisteravond. Juist omdat ik zo blij ben met de stappen die we zetten met dit toernooi. Eindelijk komt het een beetje uit het verdomhoekje, en dan komt zo'n fulltime lesbienne weer het stigma versterken.

Erg jammer. Gerard Joling gaat toch ook niet bij kunstschaatsen als analyst zitten?

De NOS zou beter moeten weten...
Voor al uw FIFA lijstjes!
Op donderdag 7 november 2019 15:14 schreef Buitendam het volgende:
Ik heb zó om je gelachen dinsdagavond, ouwe reus. :D
pi_187601897
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 13:38 schreef SaferSephy het volgende:
hmm ik ben het wel eens met de TS. Ook ik zat met verbazing en teleurstelling te kijken gisteravond. Juist omdat ik zo blij ben met de stappen die we zetten met dit toernooi. Eindelijk komt het een beetje uit het verdomhoekje, en dan komt zo'n fulltime lesbienne weer het stigma versterken.

Erg jammer. Gerard Joling gaat toch ook niet bij kunstschaatsen als analyst zitten?

De NOS zou beter moeten weten...
Stukje is ironisch bedoeld. De "grap" is dat bij het mannenvoetbal de situatie precies omgekeerd is.

En als straks een Derksen of Gijp een grapje over homo's maakt zullen die vreselijke SJW mutsen daar weer schande over spreken en zeggen hoe anders het toegaat bij "hun" damesvoetbal.

Maar misschien zit er meer waarheid in het stukje dan ik dacht.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 18:55:53 #17
77227 SaferSephy
pi_187602140
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 18:43 schreef Bonken het volgende:

[..]

Stukje is ironisch bedoeld. De "grap" is dat bij het mannenvoetbal de situatie precies omgekeerd is.

En als straks een Derksen of Gijp een grapje over homo's maakt zullen die vreselijke SJW mutsen daar weer schande over spreken en zeggen hoe anders het toegaat bij "hun" damesvoetbal.

Maar misschien zit er meer waarheid in het stukje dan ik dacht.
Zeker wel. Als je wilt bijdragen aan de geloofwaardigheid van de sport moet je vooral niet de vooroordelen en stigma’s helpen bevestigen
pi_187602149
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:22 schreef Stien_Struis het volgende:
In rokjes spelen.
Tennis misschien wat voor je.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 19:31:50 #19
77227 SaferSephy
pi_187602759
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 18:56 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:

[..]

Tennis misschien wat voor je.
Jouw naam is echt fan-fucking-tastisch
  dinsdag 25 juni 2019 @ 20:59:16 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187604566
Rennen rennen rennen met je kut!!

Die Ellie Lust is psychisch niet helemaal in orde trouwens.
pi_187619303
Het kan altijd nog erger. Je zou maar een links kort pittig roze kapsel speler als Rapinou in je team hebben.

quote:
'Ongepast'
Het is niet de eerste keer dat Rapinoe duidelijk laat merken dat ze een afkeer heeft tegen het Witte Huis. Voorafgaand aan de wedstrijden zingt ze niet mee met het volkslied en legt ze haar hand niet op het hart.

Eerder koos ze ervoor om te knielen tijdens het volkslied. Ze deed dit uit solidariteit met Colin Kaepernick, die hiermee een statement maakte tegen racisme in de VS. Op het WK deed Rapinoe dit overigens nog niet.

Rapinoe zet zich ook in voor verschillende LHBT-organisaties. In 2013 kreeg ze nog een onderscheiding van het Los Angeles Gay and Lesbian Center.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-amerika-wk-voetbal

'Onze' volgende tegenstander, geloof ik.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 30 juni 2019 @ 15:50:08 #22
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_187681435
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het kan altijd nog erger. Je zou maar een links kort pittig roze kapsel speler als Rapinou in je team hebben.
[..]

[ afbeelding ]

'Onze' volgende tegenstander, geloof ik.
Ze heeft wel een mooi gespierd kontje.
  zondag 30 juni 2019 @ 15:52:14 #23
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_187681496
Ik denk trouwens dat (gok) rond de 50% homoseksueel is het vrouwen voetbal.

https://www.gaystarnews.c(...)mens-world-cup-2019/

hier een mooi lijstje. En dat terwijl de landen waar homoseksualiteit een (groter) taboo is niet zijn meegerekend.

En ook Marta en Cristiana van Brazilie ontbreken in deze lijst.

(Die Cristiana heeft trouwens echt een gigantisch lekkere vriendin.)
pi_187694451
Vrouwen die naar "mannen" voetbal kijken, dat snap ik wel
Mannen die naar "vrouwen" voetbal kijken. dat snap ik ook wel.

Hetero mannen die naar mannen kijken, het blijft een vreemd fenomeen. :P
pi_187698904
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 09:59 schreef MakkieR het volgende:
Vrouwen die naar "mannen" voetbal kijken, dat snap ik wel
Mannen die naar "vrouwen" voetbal kijken. dat snap ik ook wel.

Hetero mannen die naar mannen kijken, het blijft een vreemd fenomeen. :P
jij kijkt alleen naar vrouwen "sport" ?
pi_187710778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Denk dat ook meespeelt dat ze op deze manier wat zendtijd meepikken en met hun kop op de buis komen. Ik trek dat pedante hoofd van de Breij niet zo goed dus gelukkig zit er een uitknop op de tv.
Ja dit dus. Het is succesvol dus interessant om bij te zitten.
  woensdag 3 juli 2019 @ 11:09:49 #27
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187728825
Hou toch op met dat lesbi-jennen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_187729764
In de OP is niet de vriend van Lieke. Sinds ze sterallures kreeg heeft ze haar jeugdvriend gedumpt voor die nietskunner van Roda/Nac/Ajax etc. Want je kan als ster toch niet aankomen met een onbekende vriend :')
U MAD?
pi_187731401
Sinds vandaag weet ik dat het halve NL vrouwenelftal uit lesbiennes bestaat. Van de Donk (helaas lesbo en helaas bezet) :( , Van Dongen, Van de Sanden (vrijgezel), Dekker, Miedema, Spitse....

Heb ook gelezen over die les-bus.

En dan al die Amerikaanse lesbo's (Rapinoe), die kus van dat Zweeds-Deense stel...vind het een beetje te overtrokken worden nu allemaal.

Gaat het over sport of over emancipatie?
Iedereen wil dat vrouwensport zo serieus genomen wordt, maar waarom blijft iedereen (journalisten en analisten incluis) het dan continue hebben over bijzaken als emancipatie en vrouwenrechten en dergelijke)?

En wat ik al helemaal niet begrijp? Bij het vrouwenvoetbal is het hele LBGHT (schrijf ik dat goed) (al) véél meer geaccepteerd dan bij de mannen. Hoeveel mannelijke sporters ken jij die openlijk homoseksueel zijn (of iets anders)? Ik geen een. En degenen die al zoiets verklaren, doen dat pas ná dat hun carrière voorbij is (die ex-NFL speler, een ex-NBA speler...).

Als de de Breijtjes en Barendjes dan toch een statement willen maken over emancipatie en rechten, laat ze dan eens praten over homo-emancipatie bij de mannen zou je zo denken?
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  woensdag 3 juli 2019 @ 15:01:15 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_187731869
Zie nu pas dat bij Zweden ook de helft lesbisch is.
pi_187744263
Dit topic geeft goed aan dat er nog een hoop werk is wat betreft de emancipatie van vrouwen en homo's/lesbiennes.
  donderdag 4 juli 2019 @ 00:21:43 #32
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187744530
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 00:06 schreef DSVM het volgende:
Dit topic geeft goed aan dat er nog een hoop werk is wat betreft de emancipatie van vrouwen en homo's/lesbiennes.
en van mannen toch ook?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_187747188
quote:
Wellicht, maar dit lijkt me het verkeerde werk. Ik vind lesbiennes meestal wel leuk, en ik vind het helemaal niet raar dat ze oververtegenwoordigd zijn in de vrouwensport. Volgens mij is dat al vele jaren ook geen enkel punt hier.

Maar als het vrouwenvoetbal gaat bespreken met lesbiennes die geen verstand van vrouwenvoetbal hebben ipv met vrouwen of mannen die wel verstand van (vrouwen)voetbal hebben dan neem je het vrouwenvoetbal als sport niet serieus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:30:54 #34
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187747381
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, dat hele lesbo gebeuren is inderdaad één van de redenen dat ik niets heb met vrouwenvoetbal. Het zijn ook allemaal van die nare, onsympathieke, hatelijke types. Maargoed, zal wel weer homofobie zijn om dat te zeggen.
Er wordt altijd geklaagd over dat de samenleving te feminien en soft is geworden, zitten er een paar vrouwen tussen die van wanten weten is het weer niet goed. Beetje ijzer tussen de tanden heb je nodig.

quote:
Uberhaupt is het ''vrouwenelftal'' van Nederland weinig divers. Je ziet zo waar het ''talent'' vandaan komt, uit overwegend welgestelde kringen. Het lijkt heel erg op de hockeyculuur.
Ik vermoed zo dat een Spitse of Van de Sande niet uit een welgestelde familie komt. Dat soort voetballers heb je ook bij de mannen. Voormalig voetballer van het jaar (in 1995) Vialli groeide op in een kasteel en is van adelijke afkomst.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:48:30 #35
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_187747567
Ik had geen voorbeelden nodig om destijds op voetbal te gaan. Het interesseerde me geen bal (pun intended) dat er mensen waren die het als 'pottensport' bestempelden.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:52:28 #36
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187747622
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:48 schreef Voszje het volgende:
Ik had geen voorbeelden nodig om destijds op voetbal te gaan. Het interesseerde me geen bal (pun intended) dat er mensen waren die het als 'pottensport' bestempelden.
Hoe gaat dat als je met voetbal begint als vrouw? Moet je dan extra opletten voor ongewenste seks? Want zijn het niet de kansloze lijnentrekkers dan zijn het wel de tuinbroeken :). En met ongesteldheid?
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 4 juli 2019 @ 10:57:14 #37
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_187747691
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Hoe gaat dat als je met voetbal begint als vrouw? Moet je dan extra opletten voor ongewenste seks? Want zijn het niet de kansloze lijnentrekkers dan zijn het wel de tuinbroeken :). En met ongesteldheid?
Voor mij klinken de vragen al vreemd, dus nooit zoiets meegemaakt. :P
Als ik ongesteld was had ik een extra broekje aan en gaan.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  donderdag 4 juli 2019 @ 12:43:09 #38
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_187749029
Wat een gezeik elke keer in de topics over wie wel of niet lesbisch is. Lekker boeiend en ook niet relevant. Jammer dat dat steeds wordt toegelaten onder het mom van hihihaho. Kansloos gezeik. We leven in 2019.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  donderdag 4 juli 2019 @ 14:11:33 #39
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187750467
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:43 schreef Revanches het volgende:
Wat een gezeik elke keer in de topics over wie wel of niet lesbisch is. Lekker boeiend en ook niet relevant. Jammer dat dat steeds wordt toegelaten onder het mom van hihihaho. Kansloos gezeik. We leven in 2019.
"We leven in het huidige jaar" is een drogreden.
pi_187761617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:43 schreef Revanches het volgende:
Je beseft dat dit mede gevoed wordt door de journalistiek en door de vrouwen zelf (Rapinoe), hé? Die maken hier massaal zo'n issue van.

Ik wist tot een paar dagen terug geeneens dat de helft van het NL (en het Zweedse) elftal uit lesbiennes bestaat, en het boeit me ook niet.

Dankzij het journaille is dat blijkbaar tot een heel issue gemaakt dit WK. (en dankzij vrouwen als de Breij en Barend).
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_187777111
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wellicht, maar dit lijkt me het verkeerde werk. Ik vind lesbiennes meestal wel leuk, en ik vind het helemaal niet raar dat ze oververtegenwoordigd zijn in de vrouwensport. Volgens mij is dat al vele jaren ook geen enkel punt hier.

Maar als het vrouwenvoetbal gaat bespreken met lesbiennes die geen verstand van vrouwenvoetbal hebben ipv met vrouwen of mannen die wel verstand van (vrouwen)voetbal hebben dan neem je het vrouwenvoetbal als sport niet serieus.
Precies. Het is m.i. de plank misslaan van de NOS.
Dat er een keer aandacht aan besteed wordt vind ik vrij logisch (binnen het mannevoetbal is het nog 30 jaar terug qua 'emancipatie' van de homo's, en daarnaast is het qua percentage in damesvoetbal vs. gewone maatschappij best afwijkend van het gemiddelde zeg ik uit mijn hoofd), maar om een de Breij als tafelpartner aan te laten schuiven als je het gewoon over de sport hebt kan ik niet volgen.
pi_187777139
quote:
tsja, volgens mij geeft het wk vrouwenvoetbal juist aan dat het nog niet zo verkeerd zit. Volgens mij weet nu echt iedereen in Nederland wel dat het halve team op dames valt, en de polonaise en support van het team is er geen seconde minder om geworden m.i.
  zaterdag 6 juli 2019 @ 14:06:28 #43
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_187779071
quote:
4s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 01:14 schreef Bonken het volgende:

Ik ben bang dat we hierdoor weer jaren terug in de tijd zijn geworpen. Types als een De Breij hebben naast een zekere populariteit immers een pro lesbo agenda, maar wat mij betreft blijven ze ver weg bij het damesvoetbal.

Het is bijvoorbeeld nog altijd wachten op de eerste speelster met hoofddoek in het Nederlands elftal, of zelfs Eredivisie ... erg schrijnend. En als een De Breij zendtijd blijft krijgen zal dat zeker nog jaren op zich laten wachten.
Ik zeg het al jaren, binnenkort word ik door de staatstelevisie uitgemaakt voor freak omdat ik geen behoefte heb aan het bedrijven van de gelijkslachtige liefde. Ook heb ik geen behoefte om mij te transformeren naar een vrouw. Ik weet het, ik ben raar maar ik ben blij met mijzelf.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_187785509
Die commentatoren van de nos moeten tijdens de wedstrijd ook iedere keer roepen dat speelster a met speelster b een relatie heeft

volgens mij krijgen die gasten van de nos daar een stijve van tijdens de uitzending
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zondag 7 juli 2019 @ 03:54:06 #45
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187790363
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, dat hele lesbo gebeuren is inderdaad één van de redenen dat ik niets heb met vrouwenvoetbal.
Je verwacht het niet :D _O-.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187801393
Hoewel ik zelf vuistdiep in de LHBTI zit, ben ik het wel eens met de topictitel.
Het zou niemand iets moeten boeien dat de helft van de dames lesbisch is.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Juist!! Het is erg jammer dat de focus op de geaardheid van de spelers ligt.
Dit zie je ook niet bij hockey, waar ook best wat dames lesbisch zijn (Maartje Paumen, Kim Lammers, Alyson Annan, etc).
Ze maken er zo'n gedoe van, dat ik wel begrijp dat er geen professionele voetballer uit de kast komt bij het mannenvoetbal.

De NOS is minder LHBTI vriendelijk dan ze horen te zijn. Hun reportages over de Canal Parade zijn altijd erg pijnlijk. Van de 80 boten zijn er een paar boten met een opblaaspiemel en juist die komen in het journaal terecht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 13:38 schreef SaferSephy het volgende:
Hij zit wel altijd aan tafel bij talkshows als het over het eurovisiesongfestival gaat, dat is ook zoiets.
Ik vond het eurovisiesongfestival dit jaar veel te gay. In Oost-Europa is niet iedereen even open minded en als ze dan zoenende mannen en overal regenboogvlaggen zien, hoe lang blijft het songfestival daar dan nog populair? De zanger van Frankrijk is genderqueer en moest bij elk interview vertellen hoeveel haat hij wel niet gekregen heeft vanwege zijn genderidentiteit. Een van de zangers van Noorwegen vertelde ook dat hij zich vanwege zijn geaardheid wel eens een buitenbeentje gevoeld had en ook onze eigen Duncan moest even vertellen dat hij bi is.
Veel landen zwaaiden met hun eigen vlag en met de regenboogvlag... Het wordt echt wat te veel.

Net als met het vrouwenvoetbal is het leuk dat de lhbti-community het omarmt, maar het is niet de bedoeling dat het overgenomen wordt.
pi_187812210
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:26 schreef BillDauterive het volgende:
Hoewel ik zelf vuistdiep in de LHBTI zit, ben ik het wel eens met de topictitel.
[..]

Dit zie je ook niet bij hockey, waar ook best wat dames lesbisch zijn (Maartje Paumen, Kim Lammers, Alyson Annan, etc).
Het zijn dan ook activisten op zoek naar een strijd. Die is al lang gestreden en zo hard hoefde er ook niet gevochten te worden. Lesbiennnes in de vrouwensport zijn al zo lang gemeengoed, daar haalt iedereen zijn schouders over op. Die schaatster Wust die bi was, was ook alleen maar een persoonlijk weetje, hooguit interessant omdat ze met andere schaatsers ging.

Dan moet Amerika er maar weer bijgesleept worden en op Nederland geprojecteerd, zodat er toch nog iets is om voor te strijden.

quote:
Ze maken er zo'n gedoe van, dat ik wel begrijp dat er geen professionele voetballer uit de kast komt bij het mannenvoetbal.
Daar ligt nog wel een probleem. Maar dat is het ook het sneue aan dit activisme, ze gaan alleen de gemakkelijke nepgevechtjes aan, niet de moeilijke. Ze gaan een beetje tegen brave, moderne, geemancipeerde mannen bleren dat ze lesbiennes moeten accepteren terwijl ze dat al lang doen, zodat ze victorie kunnen kraaien als ze dat idd blijken te doen zodat ze victorie kunnen kraaien over overwinningen van vorige generaties. De moeilijke gevechten, zoals die voor homo acceptatie in het mannenvoetbal, maar bijvoorbeeld ook de homo-acceptatie en uberhaupt vrouwenrechten bij onze islamitische landgenoten wordt angstvallig vermeden.

quote:
De NOS is minder LHBTI vriendelijk dan ze horen te zijn. Hun reportages over de Canal Parade zijn altijd erg pijnlijk. Van de 80 boten zijn er een paar boten met een opblaaspiemel en juist die komen in het journaal terecht.
Ik sta er zelf een beetje dubbel in, van de ene kant heb ik helemaal niets met lichaamscultuur en promiscuiteit. Maar anderzijds was die jaren 80 acceptie van 'het maakt helemaal niets uit' en 'niks tegen homo's als ze maar normaal doen' ook maar een hetero keurslijf dat als knellend ervaren kan worden. Ik ben in de loop der jaren in mijn denken opgeschoven van 'het maakt niks uit' naar 'het is een fundamenteel aangeboren verschil, het mag verschillend zijn en ook heel verschillend uitpakken'. Het gaat toch om zelfontplooiing en dan moet je ook maar accepteren hoe zich dat ontvouwt, het is immers niet mijn ontpooiing.

Wat ik vermoed dat er bij de NPO aan de hand is, is dat de ouwe lullen en kutten die daar de dienst uitmaken, vooral achter de schermen, met al hun vooroordelen, denkpatronen en idee fixes
in de angst om de tijdgeest te missen als een blind paard achter de millenials aanrennen, zo niet er voorbij. Die millenials is niet alleen een hele weke generatie, het is ook een slecht opgeleide generatie zonder historisch besef vol zelfoverschatting. Die denken dat ze het wiel voor het eerst uitgevonden hebben en zijn heel content met hun vierkante variant, en de NOS schreeuwt van de daken hoe fantastisch dat is.

Dan zit ik een stukje Pinkpop te kijken en dan hoor ik ouwe lul Eric Corton vertellen dat Chrissie Hynde iets heel bijzonders was door als vrouw met een punkband op Pinkpop te staan ergens begin jaren 80. Zoveel jonger dan Corton ben ik niet, en ik kan vertellen dat dat pertinente onzin is. Niemand gaf een fuck behalve dat het slappe punk was. We hadden Patti Smith, Janis Joplin, Grace Slick, Blondie en nog tig andere belangrijke vrouwen in de muziek al lang gehad terwijl vrouwen zich toen ook al in de hard rock lieten gelden. Het was gewoon helemaal geen issue, als je goed was was je goed. Er zijn nu allemaal mensen die doen alsof de 20e eeuw bij de jaren 50 is opgehouden om vrijblijvend progressief te kunnen doen en achteruitgang als vooruitgang te verkopen.

We hebben te maken met de meest homo-vijandige, de mins geemancipeerde en met afstand de meest racistische generatie sinds de jaren 60 en die zullen ons via de ouwe lullen van de NPO wel even vertellen hoe het anders moet. Nou nee, dank je.
  maandag 8 juli 2019 @ 15:08:07 #48
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_187813316
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 19:26 schreef BillDauterive het volgende:
[..]

[..]

Hij zit wel altijd aan tafel bij talkshows als het over het eurovisiesongfestival gaat, dat is ook zoiets.
Ik vond het eurovisiesongfestival dit jaar veel te gay. In Oost-Europa is niet iedereen even open minded en als ze dan zoenende mannen en overal regenboogvlaggen zien, hoe lang blijft het songfestival daar dan nog populair? De zanger van Frankrijk is genderqueer en moest bij elk interview vertellen hoeveel haat hij wel niet gekregen heeft vanwege zijn genderidentiteit. Een van de zangers van Noorwegen vertelde ook dat hij zich vanwege zijn geaardheid wel eens een buitenbeentje gevoeld had en ook onze eigen Duncan moest even vertellen dat hij bi is.
Veel landen zwaaiden met hun eigen vlag en met de regenboogvlag... Het wordt echt wat te veel.

Net als met het vrouwenvoetbal is het leuk dat de lhbti-community het omarmt, maar het is niet de bedoeling dat het overgenomen wordt.
Even een vraagje, zomaar hoor, maar waar denk je dat dat vandaan komt? Kijk eens voor de gein in de vrouwenvoetbal topics of bijv. Geenstijl en alles wat enigszins knap is wordt als do-able gezien en alles wat stoerder of korthariger is, is meteen zo'n vieze tuinbroeklesbienne die maar moet kappen met dat openlijk te laten zien. En dat is al tijden zo. En dan zijn er lesbiennes die misschien al jaren wel graag naar dit voetbal kijken die aanschuiven aan tafel en meteen is het weer vieze activisme (ow maar ondertussen mogen homo's niet klagen als ze bij veronica weer eens lekker afgeven op homo's in voetbal)... En wie zijn het gros van deze klagende jankerds?
put
your
clothes
on!
pi_187818510
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 15:08 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Even een vraagje, zomaar hoor, maar waar denk je dat dat vandaan komt? Kijk eens voor de gein in de vrouwenvoetbal topics of bijv. Geenstijl en alles wat enigszins knap is wordt als do-able gezien en alles wat stoerder of korthariger is, is meteen zo'n vieze tuinbroeklesbienne die maar moet kappen met dat openlijk te laten zien. En dat is al tijden zo. En dan zijn er lesbiennes die misschien al jaren wel graag naar dit voetbal kijken die aanschuiven aan tafel en meteen is het weer vieze activisme (ow maar ondertussen mogen homo's niet klagen als ze bij veronica weer eens lekker afgeven op homo's in voetbal)... En wie zijn het gros van deze klagende jankerds?
Heb je je ook al afgevraagd waar dat anit vrouwenvoetbal sentiment vandaan komt? Het is allemaal heel kinderachting maar juist daarom: Wie is er begonnen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')