Ik vind het erg kwalijk dat door bepaalde types een mooie sport als het damesvoetbal steeds in een hoek wordt geduwd waar het verdient uit te komen. We leven tenslotte in 2019.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:19 schreef Stray_cat het volgende:
VrouwenvoetbalBen geen Lesbi.
Serieus, het boeit me geen reet, mannenvoetbal daarentegenIeder zijn ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bonken zijn extra grote aardappelen, speciaal voor de patat. Ook goed om te koken of te bakken. Deze aardappel is vrij vastkokend en licht kruimig.
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:27 schreef Bonken het volgende:
[..]
Ik vind het erg kwalijk dat door bepaalde types een mooie sport als het damesvoetbal steeds in een hoek wordt geduwd waar het verdient uit te komen. We leven tenslotte in 2019.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aan z’n dikke kop te zien heeft ‘ie een hoger vetpercentage dan z’n vriendin. Waarschijnlijk ook dikkere tieten.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 02:09 schreef LorneMalvo het volgende:
Zou de vriend van Lieke Martens echt zo'n klein piemeltje hebben?
Hoewel dit niets over zn piemel zegt ben ik wel gaan googlen naar de tieten van Lieke. Het viel tegen.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 02:12 schreef KillemWieft het volgende:
[..]
Aan z’n dikke kop te zien heeft ‘ie een hoger vetpercentage dan z’n vriendin. Waarschijnlijk ook dikkere tieten.
Ik zou net zeggen. Van Leer heeft een tintje.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:19 schreef maxi-mus het volgende:
Dat is al geruime tijd niet meer de vriend van Martens.
Denk dat ook meespeelt dat ze op deze manier wat zendtijd meepikken en met hun kop op de buis komen. Ik trek dat pedante hoofd van de Breij niet zo goed dus gelukkig zit er een uitknop op de tv.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:35 schreef Seven. het volgende:
Joh, die gaan gewoon lekkere wijven kijken, gun ze ook een pleziertje
Uberhaupt is het ''vrouwenelftal'' van Nederland weinig divers. Je ziet zo waar het ''talent'' vandaan komt, uit overwegend welgestelde kringen. Het lijkt heel erg op de hockeyculuur.quote:Het is bijvoorbeeld nog altijd wachten op de eerste speelster met hoofddoek in het Nederlands elftal
Stukje is ironisch bedoeld. De "grap" is dat bij het mannenvoetbal de situatie precies omgekeerd is.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:38 schreef SaferSephy het volgende:
hmm ik ben het wel eens met de TS. Ook ik zat met verbazing en teleurstelling te kijken gisteravond. Juist omdat ik zo blij ben met de stappen die we zetten met dit toernooi. Eindelijk komt het een beetje uit het verdomhoekje, en dan komt zo'n fulltime lesbienne weer het stigma versterken.
Erg jammer. Gerard Joling gaat toch ook niet bij kunstschaatsen als analyst zitten?
De NOS zou beter moeten weten...
Zeker wel. Als je wilt bijdragen aan de geloofwaardigheid van de sport moet je vooral niet de vooroordelen en stigma’s helpen bevestigenquote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:43 schreef Bonken het volgende:
[..]
Stukje is ironisch bedoeld. De "grap" is dat bij het mannenvoetbal de situatie precies omgekeerd is.
En als straks een Derksen of Gijp een grapje over homo's maakt zullen die vreselijke SJW mutsen daar weer schande over spreken en zeggen hoe anders het toegaat bij "hun" damesvoetbal.
Maar misschien zit er meer waarheid in het stukje dan ik dacht.
Jouw naam is echt fan-fucking-tastischquote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:56 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:
[..]
Tennis misschien wat voor je.
quote:'Ongepast'
Het is niet de eerste keer dat Rapinoe duidelijk laat merken dat ze een afkeer heeft tegen het Witte Huis. Voorafgaand aan de wedstrijden zingt ze niet mee met het volkslied en legt ze haar hand niet op het hart.
Eerder koos ze ervoor om te knielen tijdens het volkslied. Ze deed dit uit solidariteit met Colin Kaepernick, die hiermee een statement maakte tegen racisme in de VS. Op het WK deed Rapinoe dit overigens nog niet.
Rapinoe zet zich ook in voor verschillende LHBT-organisaties. In 2013 kreeg ze nog een onderscheiding van het Los Angeles Gay and Lesbian Center.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)e-amerika-wk-voetbal
Ze heeft wel een mooi gespierd kontje.quote:Op woensdag 26 juni 2019 17:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het kan altijd nog erger. Je zou maar een links kort pittig roze kapsel speler als Rapinou in je team hebben.
[..]
[ afbeelding ]
'Onze' volgende tegenstander, geloof ik.
jij kijkt alleen naar vrouwen "sport" ?quote:Op maandag 1 juli 2019 09:59 schreef MakkieR het volgende:
Vrouwen die naar "mannen" voetbal kijken, dat snap ik wel
Mannen die naar "vrouwen" voetbal kijken. dat snap ik ook wel.
Hetero mannen die naar mannen kijken, het blijft een vreemd fenomeen.
Ja dit dus. Het is succesvol dus interessant om bij te zitten.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Denk dat ook meespeelt dat ze op deze manier wat zendtijd meepikken en met hun kop op de buis komen. Ik trek dat pedante hoofd van de Breij niet zo goed dus gelukkig zit er een uitknop op de tv.
en van mannen toch ook?quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:06 schreef DSVM het volgende:
Dit topic geeft goed aan dat er nog een hoop werk is wat betreft de emancipatie van vrouwen en homo's/lesbiennes.
Wellicht, maar dit lijkt me het verkeerde werk. Ik vind lesbiennes meestal wel leuk, en ik vind het helemaal niet raar dat ze oververtegenwoordigd zijn in de vrouwensport. Volgens mij is dat al vele jaren ook geen enkel punt hier.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:06 schreef DSVM het volgende:
Dit topic geeft goed aan dat er nog een hoop werk is wat betreft de emancipatie van vrouwen en homo's/lesbiennes.
Er wordt altijd geklaagd over dat de samenleving te feminien en soft is geworden, zitten er een paar vrouwen tussen die van wanten weten is het weer niet goed. Beetje ijzer tussen de tanden heb je nodig.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, dat hele lesbo gebeuren is inderdaad één van de redenen dat ik niets heb met vrouwenvoetbal. Het zijn ook allemaal van die nare, onsympathieke, hatelijke types. Maargoed, zal wel weer homofobie zijn om dat te zeggen.
Ik vermoed zo dat een Spitse of Van de Sande niet uit een welgestelde familie komt. Dat soort voetballers heb je ook bij de mannen. Voormalig voetballer van het jaar (in 1995) Vialli groeide op in een kasteel en is van adelijke afkomst.quote:Uberhaupt is het ''vrouwenelftal'' van Nederland weinig divers. Je ziet zo waar het ''talent'' vandaan komt, uit overwegend welgestelde kringen. Het lijkt heel erg op de hockeyculuur.
Hoe gaat dat als je met voetbal begint als vrouw? Moet je dan extra opletten voor ongewenste seks? Want zijn het niet de kansloze lijnentrekkers dan zijn het wel de tuinbroekenquote:Op donderdag 4 juli 2019 10:48 schreef Voszje het volgende:
Ik had geen voorbeelden nodig om destijds op voetbal te gaan. Het interesseerde me geen bal (pun intended) dat er mensen waren die het als 'pottensport' bestempelden.
Voor mij klinken de vragen al vreemd, dus nooit zoiets meegemaakt.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hoe gaat dat als je met voetbal begint als vrouw? Moet je dan extra opletten voor ongewenste seks? Want zijn het niet de kansloze lijnentrekkers dan zijn het wel de tuinbroeken. En met ongesteldheid?
"We leven in het huidige jaar" is een drogreden.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:43 schreef Revanches het volgende:
Wat een gezeik elke keer in de topics over wie wel of niet lesbisch is. Lekker boeiend en ook niet relevant. Jammer dat dat steeds wordt toegelaten onder het mom van hihihaho. Kansloos gezeik. We leven in 2019.
Je beseft dat dit mede gevoed wordt door de journalistiek en door de vrouwen zelf (Rapinoe), hé? Die maken hier massaal zo'n issue van.quote:Op donderdag 4 juli 2019 12:43 schreef Revanches het volgende:
Wat een gezeik elke keer in de topics over wie wel of niet lesbisch is. Lekker boeiend en ook niet relevant. Jammer dat dat steeds wordt toegelaten onder het mom van hihihaho. Kansloos gezeik. We leven in 2019.
Precies. Het is m.i. de plank misslaan van de NOS.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wellicht, maar dit lijkt me het verkeerde werk. Ik vind lesbiennes meestal wel leuk, en ik vind het helemaal niet raar dat ze oververtegenwoordigd zijn in de vrouwensport. Volgens mij is dat al vele jaren ook geen enkel punt hier.
Maar als het vrouwenvoetbal gaat bespreken met lesbiennes die geen verstand van vrouwenvoetbal hebben ipv met vrouwen of mannen die wel verstand van (vrouwen)voetbal hebben dan neem je het vrouwenvoetbal als sport niet serieus.
tsja, volgens mij geeft het wk vrouwenvoetbal juist aan dat het nog niet zo verkeerd zit. Volgens mij weet nu echt iedereen in Nederland wel dat het halve team op dames valt, en de polonaise en support van het team is er geen seconde minder om geworden m.i.quote:Op donderdag 4 juli 2019 00:06 schreef DSVM het volgende:
Ik zeg het al jaren, binnenkort word ik door de staatstelevisie uitgemaakt voor freak omdat ik geen behoefte heb aan het bedrijven van de gelijkslachtige liefde. Ook heb ik geen behoefte om mij te transformeren naar een vrouw. Ik weet het, ik ben raar maar ik ben blij met mijzelf.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 01:14 schreef Bonken het volgende:
Ik ben bang dat we hierdoor weer jaren terug in de tijd zijn geworpen. Types als een De Breij hebben naast een zekere populariteit immers een pro lesbo agenda, maar wat mij betreft blijven ze ver weg bij het damesvoetbal.
Het is bijvoorbeeld nog altijd wachten op de eerste speelster met hoofddoek in het Nederlands elftal, of zelfs Eredivisie ... erg schrijnend. En als een De Breij zendtijd blijft krijgen zal dat zeker nog jaren op zich laten wachten.
Je verwacht het nietquote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik zal eerlijk zijn, dat hele lesbo gebeuren is inderdaad één van de redenen dat ik niets heb met vrouwenvoetbal.
Juist!! Het is erg jammer dat de focus op de geaardheid van de spelers ligt.quote:Op donderdag 4 juli 2019 10:12 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar als het vrouwenvoetbal gaat bespreken met lesbiennes die geen verstand van vrouwenvoetbal hebben ipv met vrouwen of mannen die wel verstand van (vrouwen)voetbal hebben dan neem je het vrouwenvoetbal als sport niet serieus.
Hij zit wel altijd aan tafel bij talkshows als het over het eurovisiesongfestival gaat, dat is ook zoiets.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 13:38 schreef SaferSephy het volgende:
Erg jammer. Gerard Joling gaat toch ook niet bij kunstschaatsen als analyst zitten?
Het zijn dan ook activisten op zoek naar een strijd. Die is al lang gestreden en zo hard hoefde er ook niet gevochten te worden. Lesbiennnes in de vrouwensport zijn al zo lang gemeengoed, daar haalt iedereen zijn schouders over op. Die schaatster Wust die bi was, was ook alleen maar een persoonlijk weetje, hooguit interessant omdat ze met andere schaatsers ging.quote:Op zondag 7 juli 2019 19:26 schreef BillDauterive het volgende:
Hoewel ik zelf vuistdiep in de LHBTI zit, ben ik het wel eens met de topictitel.
Het zou niemand iets moeten boeien dat de helft van de dames lesbisch is.
[..]
Juist!! Het is erg jammer dat de focus op de geaardheid van de spelers ligt.
Dit zie je ook niet bij hockey, waar ook best wat dames lesbisch zijn (Maartje Paumen, Kim Lammers, Alyson Annan, etc).
Daar ligt nog wel een probleem. Maar dat is het ook het sneue aan dit activisme, ze gaan alleen de gemakkelijke nepgevechtjes aan, niet de moeilijke. Ze gaan een beetje tegen brave, moderne, geemancipeerde mannen bleren dat ze lesbiennes moeten accepteren terwijl ze dat al lang doen, zodat ze victorie kunnen kraaien als ze dat idd blijken te doen zodat ze victorie kunnen kraaien over overwinningen van vorige generaties. De moeilijke gevechten, zoals die voor homo acceptatie in het mannenvoetbal, maar bijvoorbeeld ook de homo-acceptatie en uberhaupt vrouwenrechten bij onze islamitische landgenoten wordt angstvallig vermeden.quote:Ze maken er zo'n gedoe van, dat ik wel begrijp dat er geen professionele voetballer uit de kast komt bij het mannenvoetbal.
Ik sta er zelf een beetje dubbel in, van de ene kant heb ik helemaal niets met lichaamscultuur en promiscuiteit. Maar anderzijds was die jaren 80 acceptie van 'het maakt helemaal niets uit' en 'niks tegen homo's als ze maar normaal doen' ook maar een hetero keurslijf dat als knellend ervaren kan worden. Ik ben in de loop der jaren in mijn denken opgeschoven van 'het maakt niks uit' naar 'het is een fundamenteel aangeboren verschil, het mag verschillend zijn en ook heel verschillend uitpakken'. Het gaat toch om zelfontplooiing en dan moet je ook maar accepteren hoe zich dat ontvouwt, het is immers niet mijn ontpooiing.quote:De NOS is minder LHBTI vriendelijk dan ze horen te zijn. Hun reportages over de Canal Parade zijn altijd erg pijnlijk. Van de 80 boten zijn er een paar boten met een opblaaspiemel en juist die komen in het journaal terecht.
Even een vraagje, zomaar hoor, maar waar denk je dat dat vandaan komt? Kijk eens voor de gein in de vrouwenvoetbal topics of bijv. Geenstijl en alles wat enigszins knap is wordt als do-able gezien en alles wat stoerder of korthariger is, is meteen zo'n vieze tuinbroeklesbienne die maar moet kappen met dat openlijk te laten zien. En dat is al tijden zo. En dan zijn er lesbiennes die misschien al jaren wel graag naar dit voetbal kijken die aanschuiven aan tafel en meteen is het weer vieze activisme (ow maar ondertussen mogen homo's niet klagen als ze bij veronica weer eens lekker afgeven op homo's in voetbal)... En wie zijn het gros van deze klagende jankerds?quote:Op zondag 7 juli 2019 19:26 schreef BillDauterive het volgende:
Hoewel ik zelf vuistdiep in de LHBTI zit, ben ik het wel eens met de topictitel.
Het zou niemand iets moeten boeien dat de helft van de dames lesbisch is.
[..]
Juist!! Het is erg jammer dat de focus op de geaardheid van de spelers ligt.
Dit zie je ook niet bij hockey, waar ook best wat dames lesbisch zijn (Maartje Paumen, Kim Lammers, Alyson Annan, etc).
Ze maken er zo'n gedoe van, dat ik wel begrijp dat er geen professionele voetballer uit de kast komt bij het mannenvoetbal.
De NOS is minder LHBTI vriendelijk dan ze horen te zijn. Hun reportages over de Canal Parade zijn altijd erg pijnlijk. Van de 80 boten zijn er een paar boten met een opblaaspiemel en juist die komen in het journaal terecht.
[..]
Hij zit wel altijd aan tafel bij talkshows als het over het eurovisiesongfestival gaat, dat is ook zoiets.
Ik vond het eurovisiesongfestival dit jaar veel te gay. In Oost-Europa is niet iedereen even open minded en als ze dan zoenende mannen en overal regenboogvlaggen zien, hoe lang blijft het songfestival daar dan nog populair? De zanger van Frankrijk is genderqueer en moest bij elk interview vertellen hoeveel haat hij wel niet gekregen heeft vanwege zijn genderidentiteit. Een van de zangers van Noorwegen vertelde ook dat hij zich vanwege zijn geaardheid wel eens een buitenbeentje gevoeld had en ook onze eigen Duncan moest even vertellen dat hij bi is.
Veel landen zwaaiden met hun eigen vlag en met de regenboogvlag... Het wordt echt wat te veel.
Net als met het vrouwenvoetbal is het leuk dat de lhbti-community het omarmt, maar het is niet de bedoeling dat het overgenomen wordt.
Heb je je ook al afgevraagd waar dat anit vrouwenvoetbal sentiment vandaan komt? Het is allemaal heel kinderachting maar juist daarom: Wie is er begonnen?quote:Op maandag 8 juli 2019 15:08 schreef Jerruh het volgende:
[..]
Even een vraagje, zomaar hoor, maar waar denk je dat dat vandaan komt? Kijk eens voor de gein in de vrouwenvoetbal topics of bijv. Geenstijl en alles wat enigszins knap is wordt als do-able gezien en alles wat stoerder of korthariger is, is meteen zo'n vieze tuinbroeklesbienne die maar moet kappen met dat openlijk te laten zien. En dat is al tijden zo. En dan zijn er lesbiennes die misschien al jaren wel graag naar dit voetbal kijken die aanschuiven aan tafel en meteen is het weer vieze activisme (ow maar ondertussen mogen homo's niet klagen als ze bij veronica weer eens lekker afgeven op homo's in voetbal)... En wie zijn het gros van deze klagende jankerds?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |