Als een koptelefoon op moet doen om in mijn eigen huis mijn eigen ding te kunnen doen dan is er toch echt wel sprake van geluidsoverlast. Ook overdag.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:48 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Kun je uiteraard een koptelefoon op doen, maar daar is ook niet iedereen fan van.
Knettergek van honden die in een vrijstaand huis aan het blaffen zijn? In de tuin kun je dat als naaste buren nog wel horen, maar binnenshuis lijkt me dat heel sterk.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb het idee dat je er zeker alles aan doet om het blaffen te verminderen en de overlast te beperken. Maar 30 blafmomenten overdag betekent wel dat de honden twee keer per uur aanslaan. Dat lijkt me echt wel veel hoor. Daar zou ik als buur knettergek van worden.
Oh dus je laat ze wel in de tuin blaffen. Je kan ze toch ook gewoon alleen in de tuin laten op het moment dat er iemand bij is? En die ze dus kan corrigeren. Lijkt mij niet teveel gevraagd.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:51 schreef Calculus199111 het volgende:
Ja daar hebben jullie wel een punt bij. Ik sta wel voor open om bepaalde momenten op de dag de honden binnenshuis te houden of om er mee te gaan wandelen op specifieke tijdstippen. Ik wacht wel af tot de buurt bemiddeling komt en kijk daarna verder hoe we het beste verder kunnen gaan.
Ow dat doe ik al. Maar nog steeds vonden ze het dermate irritant. Normaliter als ik geen tijd heb om op ze te passen dan laat ik ze al in het huis. Daarom dat ik het zelf niet meer begreep waar het probleem lag en een gedragstherapeut inschakelde. Het was daadwerkelijk de bedoeling dat een onafhankelijk deskundige mij nou duidelijk maakte waar het probleem lag.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:57 schreef Chia het volgende:
[..]
Oh dus je laat ze wel in de tuin blaffen. Je kan ze toch ook gewoon alleen in de tuin laten op het moment dat er iemand bij is? En die ze dus kan corrigeren. Lijkt mij niet teveel gevraagd.
Maar als ze niet of bijna niet blaffen als jij erbij bent, waarom zou ze extra binnenhouden dan helpen? Of zijn ze buiten onder toezicht ook ongecontroleerd, of waarom denken de buren anders dat aanlijnen zou helpen?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:59 schreef Calculus199111 het volgende:
[..]
Ow dat doe ik al. Maar nog steeds vonden ze het dermate irritant. Normaliter als ik geen tijd heb om op ze te passen dan laat ik ze al in het huis. Daarom dat ik het zelf niet meer begreep waar het probleem lag en een gedragstherapeut inschakelde. Het was daadwerkelijk de bedoeling dat een onafhankelijk deskundige mij nou duidelijk maakte waar het probleem nou lag.
Maarja die kon enkel een conclusie trekken, namelijk dat het probleem meer bij de buren lag dan aan iets wat ik kon doen. Wellicht dat buurtbemiddeling meer resultaat zal geven.
Of je een koptelefoon ‘echt’ nodig hebt verschilt per geval. Het hangt van de persoon af, maar ook van het soort werk.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:56 schreef Calculus199111 het volgende:
Je hebt zeker geen koptelefoon nodig om je werk te doen, want ik doe gewoon het werk ook thuis en ik hoor de honden ook wel als ik bezig ben. Zelf ben ik in de laatste fase van Econometrie dus het vereist toch wel enigzins concentratie. Natuurlijk is dit behoorlijk subjectief, maar het is naar mijn mening niet zodanig ernstig dat ik me kan voorstellen dat meeste mensen een koptelefoon nodig zal hebben.
Als je de hond moet corrigeren, heeft ie dus al geblaft.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 16:57 schreef Chia het volgende:
Oh dus je laat ze wel in de tuin blaffen. Je kan ze toch ook gewoon alleen in de tuin laten op het moment dat er iemand bij is? En die ze dus kan corrigeren. Lijkt mij niet teveel gevraagd.
Dit.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 18:09 schreef Jake_Skywalker het volgende:
Als je absolute stilte nodig hebt kun je je uiteraard afvragen of je wel thuis zou moeten willen werken. In een gewone buurt, waarin geleefd wordt, heb je natuurlijk altijd geluid.
Nee hoor, je kan het ook voor zijn als je zelf goed oplet.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Als je de hond moet corrigeren, heeft ie dus al geblaft.
En een schreeuwend "Wodan, af!" is ook behoorlijk irritant.
Nou als je boven het geblaf van een herder uit wil komen, is er wel wat stemverheffing nodig.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:29 schreef Chia het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan het ook voor zijn als je zelf goed oplet.
En je hoeft niet per se te schreeuwen om te corrigeren als het goed is.
Want een hond kan je alleen horen als je hem overstemd.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou als je boven het geblaf van een herder uit wil komen, is er wel wat stemverheffing nodig.
Wij hebben een tuin van 40 meter diep. Die hond is vaak bij de achterschutting, en ik niet. Ja, dan moet ik roepen dat ie stil moet zijn, of gewoon even uit laten blaffen. Is meestal heel kort.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 19:41 schreef Chia het volgende:
[..]
Want een hond kan je alleen horen als je hem overstemd.Schreeuwmuts gespot.
Ik denk inderdaad dat er daar veel winst te behalen valt, qua communicatie. Ook met handen en voeten kun je een goed contact onderhouden met je buren. Ik kan me voorstellen dat het opkropt gedurende de week als je als buren moet wachten tot wanneer de kinderen van de buren thuis zijn totdat je een beetje normaal in gesprek kunt. Het zit hem vaak niet eens in de taal maar in de houding.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:09 schreef Lunatiek het volgende:
...
Dan nog het punt dat er misschien meer aan de hand is. Je schrijft dat je ouders geen of weinig Nederlands spreken en dat jij bemiddelt. De buren en je ouders kunnen dus niet goed met elkaar communiceren als jij er niet bent. Nu is communicatie bij (dreigende) conflicten van wezenlijk belang. Dus daar kan al frictie ontstaan: telkens als er iets is kunnen de buren hun ei niet kwijt bij je ouders, een sociaal praatje over de heg is er waarschijnlijk ook niet bij. Misverstanden in de communicatie liggen voor de hand. Dat is in een sociale wijk schijtirritant, en dan komen die blaffende honden er ook nog bij. Je ouders doen waarschijnlijk niet mee met buurtinitiatieven of buurtoverleggen etc door hun taalbarrière.
Zorg er eens voor dat je ouders normaal met de buren kunnen communiceren.
Dit ook inderdaad. Die andere honden lijken me ook geen lieverdjes.quote:Op zondag 30 juni 2019 08:29 schreef tombolafan het volgende:
Maar wacht...
Een van de honden van een klager heeft jouw hond aangevallen, en daardoor gaat zij zo te keer als ze die hond ziet? En de betreffende hond(en) blijven dan stil? Of blaffen zij terug?
Ik kan wel raden wie de meeste overlast veroorzaakt bij jullie in de buurt
Goed geformuleerd, niks aan toe te voegen.quote:Op zondag 30 juni 2019 09:09 schreef Lunatiek het volgende:
Een blaffende hond is niet normaal. Honden blaffen van nature alleen op heel specifieke momenten, en je kunt ze aanleren een waakhond te zijn door te blaffen als iemand op hun territorium komt. Ik ken enkele honden die dermate getraind zijn dat ik ze nooit heb horen blaffen. Drie waren honden die bij de jacht werden gebruikt, een ander was de hond van een bewaker die dagelijks met zijn baasje door een zeer drukke wijk van Den Haag patrouilleerde. Kortom: je honden zijn niet goed opgevoed, zoals verreweg de meeste honden en kinderen hier.
Qua overlast: overlast is een subjectief gegeven, dat is niet objectief te meten. Als mensen overlast ervaren is dat ook zo.
Het vervelende van de situatie is dat niemand kan voorspellen wanneer die honden aanslaan, maar iedereen weet dat het elk moment kan gebeuren. Daardoor ervaren je buren 24 uur per dag stress, en niet alleen die paar seconden van het daadwerkelijke blaffen.
Het zou al flink helpen als je die dieren op vaste tijden ergens zou hebben waar ze niet getriggered worden te gaan blaffen.
De ruimtelijke situatie: er is sprake van een vrijstaande woning en buren die in de tuin overlast ervaren. Als je de honden binnenhoudt, zou de overlast minimaal moeten zijn, tenzij je de woning slecht geïsoleerd is. Hoe dit precies zit snap ik niet. Hebben de buren overlast als de honden binnen zijn?
Dan nog het punt dat er misschien meer aan de hand is. Je schrijft dat je ouders geen of weinig Nederlands spreken en dat jij bemiddelt. De buren en je ouders kunnen dus niet goed met elkaar communiceren als jij er niet bent. Nu is communicatie bij (dreigende) conflicten van wezenlijk belang. Dus daar kan al frictie ontstaan: telkens als er iets is kunnen de buren hun ei niet kwijt bij je ouders, een sociaal praatje over de heg is er waarschijnlijk ook niet bij. Misverstanden in de communicatie liggen voor de hand. Dat is in een sociale wijk schijtirritant, en dan komen die blaffende honden er ook nog bij. Je ouders doen waarschijnlijk niet mee met buurtinitiatieven of buurtoverleggen etc door hun taalbarrière.
Zorg er eens voor dat je ouders normaal met de buren kunnen communiceren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |