abonnement Unibet Coolblue
pi_187964076
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 08:19 schreef capricia het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat het de agenda van Timmermans is, die ze in de speech uitdroeg.
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 18:33 schreef Klopkoek het volgende:
https://de.euronews.com/2(...)ursula-von-der-leyen

Nog zo een praatpopje voor Bertelsmann en het kapitaal dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 17 juli 2019 @ 10:29:39 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187964216
Is al eerder gepost, maar voor meer achtergrond:

https://www.politico.eu/a(...)ilanthropy-politics/
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187964579
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juli 2019 08:19 schreef capricia het volgende:
Toch heb ik het gevoel dat het de agenda van Timmermans is, die ze in de speech uitdroeg.
Ik heb na haar speech dan ook een stuk meer vertrouwen in haar.

Nu nog hopen dat ze de Oosteuropese nationaalpopulistische regeringen stevig gaat aanpakken.
  woensdag 17 juli 2019 @ 11:42:20 #79
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187965205
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 10:57 schreef krokrodil het volgende:

[..]

Ik heb na haar speech dan ook een stuk meer vertrouwen in haar.

Nu nog hopen dat ze de Oosteuropese nationaalpopulistische regeringen stevig gaat aanpakken.
Gaat niet gebeuren, ze heeft voor deze steun al dealtjes gesloten met o.a. Polen en Hongarije.
pi_187965675
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 11:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, ze heeft voor deze steun al dealtjes gesloten met o.a. Polen en Hongarije.
Idd alles is al in de achterkamertjes geregeld door Macron en Merkel. Nu zitten we met een corrupte IMF baas opgescheept, ben benieuwd of ze Draghi kan overtreffen in het opkopen van waardeloze obligaties.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:14:13 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_187965727
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd alles is al in de achterkamertjes geregeld door Macron en Merkel. Nu zitten we met een corrupte IMF baas opgescheept, ben benieuwd of ze Draghi kan overtreffen in het opkopen van waardeloze obligaties.
Lekker miljardairs nog rijker maken. De pensioenen betalen de rekening.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 17 juli 2019 @ 14:07:52 #82
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_187967458
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 07:51 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is juist om de stemming eerlijk te houden, nu kun je zelfs als CDU lid nog tegen haar stemmen. Zou het geen geheime stemming zijn, krijg je fractiediscipline.
Kan idd een argument zijn.

Waarbij ik het hoofdelijk stemmen in alle gevallen prefereer. Het parlement heeft een vertegenwoordigend karakter, daarmee verantwoording aan de kiezer die mag/moet weten wat de vertegenwoordiger stemt.

Je zou ook (al) een modus kunnen hebben door te weten hoeveel en van welke partij er hoe wordt gestemd. De kleine/eenmansfracties vallen dan idd wel sneller door de mand.. wat mij juist weer geen probleem lijkt.

Jouw argument wordt ook als "pleidooi" gebruikt om zaken in achterkamertjes en achter gesloten deuren te beslissen. Zonder toezicht zou er dan een betere (onder)handeling mogelijk zijn. Ik begrijp daarbij natuurlijk hoe de mens qua karakter als opportunist elkaar steekt...... gelijk hebben is wat anders dan dat krijgen en daarom dat niet willen.

Het zou het van meer volwassenheid getuigen dat iemand staat voor wat die vindt en bereid is andermans argumenten inhoudelijk gezien daarbij te overwegen. Mja, ook in de politiek is een plek op de apenrots ondergeschikt aan de apetrots van de groep.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_187968265
Ik ben trouwens ook helemaal voor die achterkamertjes. Voor goede onderhandelingen moet je ook gekke dingen durven voorstellen, dat kan niet in de openbaarheid. In het openbaar moeten onderhandelen zou het einde zijn van de democratie zoals we die kennen. In het VK proberen ze het nu zonder achterkamers, je ziet wat er van komt.

En bij een niet anonieme hoofdelijke stemming heb je net zoveel fractiediscipline als bij een stemming per fractie, behalve bij onderwerpen waar men vrij wordt gelaten (soms een kamervoorzitterschap, VVD bij de orgaandonatie, bijvoorbeeld).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:24:30 #84
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187983052
Intussen reageert Frans zich lekker af op onze vrienden uit Groot-Brittannië.

quote:
Timmermans noemt Engelsen ’idioten’ en mislukte ’Harry Potters’

Londen - Frans Timmermans heeft in een openhartig interview met de BBC uitgehaald naar de Engelsen.

Hij vertelt over de beginperiode dat de Britse ministers bij de EU kwamen praten over de Brexit. „Ze liepen rond als idioten. Terwijl wij hadden gedacht dat ze in een kluis in Westminster een Harry Potter-boek hadden liggen met alle oplossingen. We dachten dat het briljante mensen waren. Ik vond dat shocking.”

https://www.telegraaf.nl/(...)slukte-harry-potters
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 10:29:33 #85
236264 crew  capricia
pi_187983103
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:24 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Intussen reageert Frans zich lekker af op onze vrienden uit Groot-Brittannië.
[..]

dacht dat dat interview al wat ouder was. Nog van voordat May haar functie neerlegde.

Edit: ja. Van maart 2019 is het.
https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Definitely not CIA
  donderdag 18 juli 2019 @ 10:38:00 #86
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187983207
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:29 schreef capricia het volgende:

[..]

dacht dat dat interview al wat ouder was. Nog van voordat May haar functie neerlegde.

Edit: ja. Van maart 2019 is het.
https://www.bbc.co.uk/new(...)tter_impression=true
Dan is het nog raarder, want toen lag hij nog op koers om eventueel Juncker op te volgen. Geen goede binnenkomer.
  Moderator donderdag 18 juli 2019 @ 10:40:01 #87
236264 crew  capricia
pi_187983225
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 10:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dan is het nog raarder, want toen lag hij nog op koers om eventueel Juncker op te volgen. Geen goede binnenkomer.
Het blijft een NLer. Die zijn gewoon wat minder subtiel. :D
Definitely not CIA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')