abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187530193
Hey allemaal,

Korte vraag, wat gebeurt er met je bagage als je overstap maar 1,5 uur is? Zelfde vliegmaatschappij, maar de overstaptijd is best kort. Hebben ze wel genoeg tijd om je bagage van het ene toestel naar het andere te brengen?

Bij voorbaat dank,

Kluun
Niet doen
pi_187530253
Als jij in die 1,5 uur van het ene vliegtuig naar het andere vliegtuig kunt, waarom zou het dan voor iemand anders niet mogelijk zijn om jouw bagage in 1,5 uur van het ene naar het andere vliegtuig te verplaatsen?
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  vrijdag 21 juni 2019 @ 00:34:48 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187530273
Je bagage wordt automatisch overgeplaatst naar je vervolgvlucht.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 00:58:46 #4
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_187530502
Moet lukken, afhankelijk van de luchthaven. Hoe dan ook zal de maatschappij je naar de bestemming moeten brengen, ook als je de connectie mist.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_187530577
Heb je je ticket in 1x geboekt? geen probleem.
Heb je losse tickets geboekt? Dan moet jij door de beveiliging, je koffer ophalen, die inchecken en dan door de beveiliging. Dan kan 1,5 wel kort zijn..
dag
pi_187531509
Ik heb het wel eens meegemaakt. De eerste vlucht had vertraging (kwam een uur te laat aan). Ik was nog op tijd overgestapt op de 2de vlucht. Maar mijn baggage hadden ze niet op tijd kunnen overzetten. Toen ging mijn baggage met de volgende vlucht mee.

Dus worst case, je baggage gaat met de volgende vlucht mee.
pi_187531545
Dat is kort.

Ik ben eens met Turkish Airlines (wat een paupers aan boord!) naar India gevlogen met een overstap in Istanbul. Officieel was het 1.5 uur, maar omdat het vliegtuig niet meteen kon parkeren was het maar een uurtje.

Ik vroeg bij het instappen of de koffers allemaal ingeladen waren, en ze verzekerde mij dat dit het geval was. In Delhi stond ik te wachten op mijn koffer maar nee hoor..... twee dagen later brachten ze mijn koffer naar mijn hotel.

En dat is echt kut daar, want je kan daar niets fatsoenlijks kopen of je moet van glitterende gilletjes houden of van die opa blousen.

In totaal is mijn koffer/tas 5 x later aangekomen, dus ik hou er nu rekening mee.
pi_187531785
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 07:52 schreef Peunage het volgende:
Dus worst case, je baggage gaat met de volgende vlucht mee.
Mijn koffer heeft laatst twee weken in Rusland gestaan. Hoeft niet perse de volgende vlucht te zijn.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_187532015
Doe 1 setje kleding in je handbagage :Y
dag
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 09:39:10 #10
45833 crew  Fogel
pi_187532438
Kluun, voor de meeste reisegerelateerde vragen hebben we al centrale topics, kijk daar ook eens rond als je je iets afvraagt :)

Deze vraag past bv prima hier TRV / Vragen over vliegen #59 (e-tickets, inchecken, bagage, etc)

Maar ja, anderhalf uur is over het algemeen meer dan genoeg tijd.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_187532717
Ik had een keer een overstap van 10 minuten _O_

Bij het verlaten van het vliegtuig stonden ze ons al op te wachten en werden we gelijk op de bus gezet voor de volgende vlucht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_187533000
Doorgaans moet 1,5u wel voldoende zijn. Heb je bij je eerste vlucht vertraging dan wordt het wat krapper.

Ik heb zelf diverse malen 1,5 uur gehad, ging altijd goed. Slechts 1x was die 1,5 uur 50 minuten geworden. Toen konden wij nog wel mee, maar de bagage lukte niet meer. Werd gelukkig de volgende dag wel netjes thuis bezorgd.
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 22:31:00 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187542864
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 00:34 schreef BasEnAad het volgende:
Je bagage wordt automatisch overgeplaatst naar je vervolgvlucht.
Niet per definitie. Als je overstap in de VS is moet je altijd eerst door de douane en je bagage zelf weer oppikken en wegbrengen. Maar ik geloof dat de VS hier wel uniek in is, naar Indonesië was dit niet het geval.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 24 juli 2019 @ 07:59:26 #14
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_188087796
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 22:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Niet per definitie. Als je overstap in de VS is moet je altijd eerst door de douane en je bagage zelf weer oppikken en wegbrengen. Maar ik geloof dat de VS hier wel uniek in is, naar Indonesië was dit niet het geval.
Dat is vrijwel altijd het geval als je aansluiting international -> domestic is.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 12:08:01 #15
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188090944
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:59 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Dat is vrijwel altijd het geval als je aansluiting international -> domestic is.
Als dat zo is dan had dat in Indonesië ook het geval moeten zijn, ik kan me dat niet herinneren. Nou ben ik bij aankomst altijd zo stoned als een aap dus ik weet vaak nog maar de helft van wat er gebeurd is :')
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:15:50 #16
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188098816
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 07:59 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Voor de VS geldt dit ook als je vanuit de VS doorvliegt naar een andere internationale bestemming. En dat gaat ook op voor Canada en vast nog wel voor andere landen.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:24:31 #17
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_188098992
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 12:08 schreef MaJo het volgende:

[..]

Als dat zo is dan had dat in Indonesië ook het geval moeten zijn, ik kan me dat niet herinneren. Nou ben ik bij aankomst altijd zo stoned als een aap dus ik weet vaak nog maar de helft van wat er gebeurd is :')
Over het algemeen moet je bij het binnenkomen van een land met al je bagage door de douane (customs). Om bij de domestic terminal te komen vanaf de internationale terminal moet je eerst het land in.

Als dat niet zo zou zijn, zou je makkelijk de douane kunnen omzeilen door gewoon door te vliegen naar een lokaal vliegveld(je).
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:26:45 #18
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_188099038
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:15 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Voor de VS geldt dit ook als je vanuit de VS doorvliegt naar een andere internationale bestemming. En dat gaat ook op voor Canada en vast nog wel voor andere landen.
Yep, daarom probeer ik altijd om niet via de VS te vliegen naar een andere bestemming. Kost veel teveel tijd en frustratie.
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:33:59 #19
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188099159
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 00:22 schreef Kluun1985 het volgende:
Hey allemaal,

Korte vraag, wat gebeurt er met je bagage als je overstap maar 1,5 uur is? Zelfde vliegmaatschappij, maar de overstaptijd is best kort. Hebben ze wel genoeg tijd om je bagage van het ene toestel naar het andere te brengen?

Bij voorbaat dank,

Kluun
Ik heb eens 50 minuten overstaptijd gehad. Ging prima.
  woensdag 24 juli 2019 @ 19:37:38 #20
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_188099226
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:33 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ik heb eens 50 minuten overstaptijd gehad. Ging prima.
Tickets met een overstap worden ook alleen verkocht als de overstaptijd voldoet aan de Minimum Connection Time, en die kan best op (kleine) vliegvelden 50 minuten zijn. Het wordt vooral spannend als je binnenkomende vlucht vertraagd binnenkomt. Dan kan het zijn dat jij het wel haalt, maar je bagage niet.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  woensdag 24 juli 2019 @ 20:11:05 #21
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188099782
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:37 schreef Schuimpjes het volgende:
Tickets met een overstap worden ook alleen verkocht als de overstaptijd voldoet aan de Minimum Connection Time, en die kan best op (kleine) vliegvelden 50 minuten zijn. Het wordt vooral spannend als je binnenkomende vlucht vertraagd binnenkomt. Dan kan het zijn dat jij het wel haalt, maar je bagage niet.
Op Schiphol is de minimum connectie tijd ook iets van 50 minuten, en dat is op zich voldoende als je op tijd binnenkomt, maar als dat niet zo is dan heb je maar een speling van 20 minuten.

Wat wel goed is om te weten, als je dit in één reis hebt geboekt dan zal de maatschappij verantwoordelijk zijn voor een alternatieve vlucht en eventuele accommodatie.

En nog belangrijker, het is een fabel dat je moet rennen voor een vlucht. De maatschappij heeft vooraf al bepaalt of je de connectie wel of niet kan halen. Je kan nog zo snel zijn, als je al van de vlucht af bent gehaalden bij de gate zijn ze nog aan het boarden kan je over het algemeen niet mee. Je moet ook niet bewust rustig aan gaan doen, maar als de maatschappij bepaalt dat je mee kan, je met bagage vliegt, dan wacht men echt wel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 25 juli 2019 @ 01:30:18 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_188105513
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:37 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Ik moest van Schiphol naar Lissabon en vanuit daar naar midden Brazilië.

Lissabon is geen klein vliegveld. Maar zowel ik als mijn bagage kwamen netjes aan.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 25 juli 2019 @ 02:04:17 #23
39237 crew  H_T
2733
pi_188105683
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 20:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En nog belangrijker, het is een fabel dat je moet rennen voor een vlucht. De maatschappij heeft vooraf al bepaalt of je de connectie wel of niet kan halen. Je kan nog zo snel zijn, als je al van de vlucht af bent gehaalden bij de gate zijn ze nog aan het boarden kan je over het algemeen niet mee. Je moet ook niet bewust rustig aan gaan doen, maar als de maatschappij bepaalt dat je mee kan, je met bagage vliegt, dan wacht men echt wel.
Ik heb met British Airways twee keer vertraging gehad op de vlucht naar Londen, met een redelijk korte overstap naar Amerika. De eerste keer ging ik er vanuit dat alles wel goed zou komen, maar eenmaal bij security kreeg ik te horen dat ik niet meer mee mocht en dat mijn bagage al van boord was gehaald. Toen was ik gewoon in de rij gaan staan.

De eerstvolgende keer heb ik iemand van BA aangesproken en kort uitgelegd wat er aan de hand was. Ik mocht meteen mee de priority lane in en heb de vlucht nog gewoon gehaald :) Dat was waarschijnlijk niet gelukt als ik gewoon in de normale rij was blijven staan. Iemand aanspreken kan dus handig zijn als het krap dreigt te worden :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 25 juli 2019 @ 19:56:36 #24
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_188119599
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 02:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerstvolgende keer heb ik iemand van BA aangesproken en kort uitgelegd wat er aan de hand was. Ik mocht meteen mee de priority lane in en heb de vlucht nog gewoon gehaald Dat was waarschijnlijk niet gelukt als ik gewoon in de normale rij was blijven staan. Iemand aanspreken kan dus handig zijn als het krap dreigt te worden
Maar hier geldt ook dat BA vooraf heeft bepaald dat je je vlucht zou kunnen halen. Dan wil luchthavenpersoneel je uiteraard best helpen.
Op Schiphol heeft men hiervoor zelfs een short connection lane mocht je door een paspoortcontrole moeten.

Maar ik zal nimmer rennen voor een vliegtuig. Ik heb mensen buiten adem zien aankomen, en dan denkt men vast dat het allemaal net is gehaald, maar bagage van boord halen duurt nog langer dus men had ook echt wel een paar minuten langer gewacht.

Al moet worden gezegd dat als iemand in stress is deze van mij altijd wel voor mag bij een veiligheids of paspoortcontrole, ik heb ook wel eens door tegenslagen mijn aankomst op de luchthaven voor een eerste vlucht danig vertraagd zien worden en dan ben ik ook blij dat ik voor mocht zodat ik e.e.a. kan halen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')