Mijn koffer heeft laatst twee weken in Rusland gestaan. Hoeft niet perse de volgende vlucht te zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 07:52 schreef Peunage het volgende:
Dus worst case, je baggage gaat met de volgende vlucht mee.
Niet per definitie. Als je overstap in de VS is moet je altijd eerst door de douane en je bagage zelf weer oppikken en wegbrengen. Maar ik geloof dat de VS hier wel uniek in is, naar Indonesië was dit niet het geval.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:34 schreef BasEnAad het volgende:
Je bagage wordt automatisch overgeplaatst naar je vervolgvlucht.
Dat is vrijwel altijd het geval als je aansluiting international -> domestic is.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 22:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Niet per definitie. Als je overstap in de VS is moet je altijd eerst door de douane en je bagage zelf weer oppikken en wegbrengen. Maar ik geloof dat de VS hier wel uniek in is, naar Indonesië was dit niet het geval.
Als dat zo is dan had dat in Indonesië ook het geval moeten zijn, ik kan me dat niet herinneren. Nou ben ik bij aankomst altijd zo stoned als een aap dus ik weet vaak nog maar de helft van wat er gebeurd isquote:Op woensdag 24 juli 2019 07:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is vrijwel altijd het geval als je aansluiting international -> domestic is.
Voor de VS geldt dit ook als je vanuit de VS doorvliegt naar een andere internationale bestemming. En dat gaat ook op voor Canada en vast nog wel voor andere landen.quote:Op woensdag 24 juli 2019 07:59 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Dat is vrijwel altijd het geval als je aansluiting international -> domestic is.
Over het algemeen moet je bij het binnenkomen van een land met al je bagage door de douane (customs). Om bij de domestic terminal te komen vanaf de internationale terminal moet je eerst het land in.quote:Op woensdag 24 juli 2019 12:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als dat zo is dan had dat in Indonesië ook het geval moeten zijn, ik kan me dat niet herinneren. Nou ben ik bij aankomst altijd zo stoned als een aap dus ik weet vaak nog maar de helft van wat er gebeurd is
Yep, daarom probeer ik altijd om niet via de VS te vliegen naar een andere bestemming. Kost veel teveel tijd en frustratie.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:15 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Voor de VS geldt dit ook als je vanuit de VS doorvliegt naar een andere internationale bestemming. En dat gaat ook op voor Canada en vast nog wel voor andere landen.
Ik heb eens 50 minuten overstaptijd gehad. Ging prima.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 00:22 schreef Kluun1985 het volgende:
Hey allemaal,
Korte vraag, wat gebeurt er met je bagage als je overstap maar 1,5 uur is? Zelfde vliegmaatschappij, maar de overstaptijd is best kort. Hebben ze wel genoeg tijd om je bagage van het ene toestel naar het andere te brengen?
Bij voorbaat dank,
Kluun
Tickets met een overstap worden ook alleen verkocht als de overstaptijd voldoet aan de Minimum Connection Time, en die kan best op (kleine) vliegvelden 50 minuten zijn. Het wordt vooral spannend als je binnenkomende vlucht vertraagd binnenkomt. Dan kan het zijn dat jij het wel haalt, maar je bagage niet.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Ik heb eens 50 minuten overstaptijd gehad. Ging prima.
Op Schiphol is de minimum connectie tijd ook iets van 50 minuten, en dat is op zich voldoende als je op tijd binnenkomt, maar als dat niet zo is dan heb je maar een speling van 20 minuten.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:37 schreef Schuimpjes het volgende:
Tickets met een overstap worden ook alleen verkocht als de overstaptijd voldoet aan de Minimum Connection Time, en die kan best op (kleine) vliegvelden 50 minuten zijn. Het wordt vooral spannend als je binnenkomende vlucht vertraagd binnenkomt. Dan kan het zijn dat jij het wel haalt, maar je bagage niet.
Ik moest van Schiphol naar Lissabon en vanuit daar naar midden Brazilië.quote:Op woensdag 24 juli 2019 19:37 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Tickets met een overstap worden ook alleen verkocht als de overstaptijd voldoet aan de Minimum Connection Time, en die kan best op (kleine) vliegvelden 50 minuten zijn. Het wordt vooral spannend als je binnenkomende vlucht vertraagd binnenkomt. Dan kan het zijn dat jij het wel haalt, maar je bagage niet.
Ik heb met British Airways twee keer vertraging gehad op de vlucht naar Londen, met een redelijk korte overstap naar Amerika. De eerste keer ging ik er vanuit dat alles wel goed zou komen, maar eenmaal bij security kreeg ik te horen dat ik niet meer mee mocht en dat mijn bagage al van boord was gehaald. Toen was ik gewoon in de rij gaan staan.quote:Op woensdag 24 juli 2019 20:11 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
En nog belangrijker, het is een fabel dat je moet rennen voor een vlucht. De maatschappij heeft vooraf al bepaalt of je de connectie wel of niet kan halen. Je kan nog zo snel zijn, als je al van de vlucht af bent gehaalden bij de gate zijn ze nog aan het boarden kan je over het algemeen niet mee. Je moet ook niet bewust rustig aan gaan doen, maar als de maatschappij bepaalt dat je mee kan, je met bagage vliegt, dan wacht men echt wel.
Maar hier geldt ook dat BA vooraf heeft bepaald dat je je vlucht zou kunnen halen. Dan wil luchthavenpersoneel je uiteraard best helpen.quote:Op donderdag 25 juli 2019 02:04 schreef Hawaii_Tim het volgende:
De eerstvolgende keer heb ik iemand van BA aangesproken en kort uitgelegd wat er aan de hand was. Ik mocht meteen mee de priority lane in en heb de vlucht nog gewoon gehaald Dat was waarschijnlijk niet gelukt als ik gewoon in de normale rij was blijven staan. Iemand aanspreken kan dus handig zijn als het krap dreigt te worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |