Om welke spelers roept men verder dan?quote:Op maandag 24 juni 2019 21:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik wil ook graag weer terug naar de tijd waar De Vrij, Indi, Fer, Wijnaldum e.d. Heerlijk man, strijden om plek 10.
En dan had je met De Vrij en Wijnaldum (achteraf) nog spelers die uiteindelijk (sub)top zijn geworden.
Snap de roep om jeugd. En iemand als Kokcu gaat ook gewoon die kansen wel krijgen. Maar de meeste zijn ook gewoon niet zo goed blijkbaar.
Ik bedoelde dus, als je het nu niet doet of aandurft als trainer/td dan ga je het nooit doen.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Huh? Nou niet Berghuis op 10 zetten in ieder geval en ‘gewoon’ op rechtsbuiten. Kokcu heeft hele aardige wedstrijden gespeeld vorig jaar op die positie. Laat hem lekker op 10 ballen en ontwikkelen. Kan altijd nog af en toe van positie wisselen in een wedstrijd mocht dat nodig zijn.
Ja, leuk. We hebben 1 seizoen "om plek 10 gestreden" met een hele matige trainer. Je moet talenten durven inpassen als dat kan en niet meteen naar een transfer kijken als je op een positie een basiswaardige speler mist. Zoals het er nu uitziet hebben we met Vermeer, Haps, Larsson, Jörgensen en Berghuis een aantal prima ervaren spelers waar je het elftal omheen kan bouwen. Ik zou echt wel een middenvelder en een verdediger halen omdat je daar een hele groep aan spelers moet doorselecteren/kwijtraakt, maar waarom zou je Kökcü, Geertruida en Burger/El Bouchataoui niet gewoon een kans geven in de voorbereiding? Als blijkt dat ze er echt nog niet klaar voor zijn kan je altijd in augustus nog een speler halen.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik wil ook graag weer terug naar de tijd waar De Vrij, Indi, Fer, Wijnaldum e.d. Heerlijk man, strijden om plek 10.
En dan had je met De Vrij en Wijnaldum (achteraf) nog spelers die uiteindelijk (sub)top zijn geworden.
Snap de roep om jeugd. En iemand als Kokcu gaat ook gewoon die kansen wel krijgen. Maar de meeste zijn ook gewoon niet zo goed blijkbaar.
Ah, ok. Dan begreep ik je verkeerd.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik bedoelde dus, als je het nu niet doet of aandurft als trainer/td dan ga je het nooit doen.
Wie zegt dat die gasten geen kansen krijgen? Ik vind het argument ''maar eigen jeugd, dus geen speler van positie wisselen of halen op zijn plek'' een nogal zwakke als we het hebben over een prof voetbalclub.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ja, leuk. We hebben 1 seizoen "om plek 10 gestreden" met een hele matige trainer. Je moet talenten durven inpassen als dat kan en niet meteen naar een transfer kijken als je op een positie een basiswaardige speler mist. Zoals het er nu uitziet hebben we met Vermeer, Haps, Larsson, Jörgensen en Berghuis een aantal prima ervaren spelers waar je het elftal omheen kan bouwen. Ik zou echt wel een middenvelder en een verdediger halen omdat je daar een hele groep aan spelers moet doorselecteren/kwijtraakt, maar waarom zou je Kökcü, Geertruida en Burger/El Bouchataoui niet gewoon een kans geven in de voorbereiding? Als blijkt dat ze er echt nog niet klaar voor zijn kan je altijd in augustus nog een speler halen.
Je doet alsof dat het enige criterium is. Een speler moet wel goed genoeg zijn. Maar ik denk dat ze er de laatste jaren te veel van uit zijn gegaan dat de jeugd niet goed genoeg is. Dat zou zonde zijn. Want zoals ik al zei kan je dus meer investeren in een zwakke positie als je jeugdspelers die goed genoeg zijn voor de basis gewoon opstelt.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:41 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Wie zegt dat die gasten geen kansen krijgen? Ik vind het argument ''maar eigen jeugd, dus geen speler van positie wisselen of halen op zijn plek'' een nogal zwakke als we het hebben over een prof voetbalclub.
Als je zo'n Alireza kunt krijgen en Berghuis op een andere positie komt te spelen heb je niet ineens een hele brede selectie ofzo. Ik denk dat Kokcu gewoon wel zijn minuten gaat maken.
Zoals welke speler dan?quote:Op maandag 24 juni 2019 22:47 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Je doet alsof dat het enige criterium is. Een speler moet wel goed genoeg zijn. Maar ik denk dat ze er de laatste jaren te veel van uit zijn gegaan dat de jeugd niet goed genoeg is. Dat zou zonde zijn. Want zoals ik al zei kan je dus meer investeren in een zwakke positie als je jeugdspelers die goed genoeg zijn voor de basis gewoon opstelt.
In die specifieke casus met Berghuis heb je dus de optie (1) Berghuis op rechtsbuiten houden en Kökcü de kans geven op "10" en (2) Berghuis op "10" neerzetten en een speler halen om op rechtsbuiten te spelen. Optie 1 kost niets extra's en optie 2 kost een transfersom of (in het geval van Jahanbaksh waarschijnlijker) een huursom en een flink salaris. Dat kan best als de rest van het elftal al staat, maar er is dus deze zomer een ENORME opgave om het middenveld en vooral de verdediging te versterken. Dan ga je geen budget verspillen aan een rechtsbuiten terwijl je beste speler daar al loopt.
Als je kijkt welke bijdragen bijvoorbeeld Ayoub en Martina hebben gehad aan het Feyenoord van afgelopen seizoen kan ik me goed voorstellen dat Geertruida en Burger/El Bouchataoui dat ook best hadden kunnen doen.quote:
Burger is echt een kutspeler. El Bouchataoui nog niet gezien, alleen verhalen over gehoord.quote:Op maandag 24 juni 2019 23:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je kijkt welke bijdragen bijvoorbeeld Ayoub en Martina hebben gehad aan het Feyenoord van afgelopen seizoen kan ik me goed voorstellen dat Geertruida en Burger/El Bouchataoui dat ook best hadden kunnen doen.
Puur op zichzelf gezien zijn die transfers vaak nog wel te begrijpen, maar daar geef je wel een signaal mee af aan je jeugd dat ze zelfs in noodgevallen vaak nog geen kans krijgen in het eerste. Ik vind het niet verrassend dat jeugdspelers hun heil dan ergens anders zoeken en dan kom je in de vicieuze cirkel terecht van talenten krijgen geen kans <-> talenten zijn niet goed genoegquote:Op maandag 24 juni 2019 23:44 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Burger is echt een kutspeler. El Bouchataoui nog niet gezien, alleen verhalen over gehoord.
Ook geen fan van de Martina transfer, maar St Juste en Botteghin lagen er toen uit. Dan kun je niet op Geertruida als enige optie in je selectie bouwen.
quote:Op maandag 24 juni 2019 23:46 schreef aTypisch het volgende:
Feyenoord heeft geen geldgeeft geen perspectief om de echt grote toppers a la Chong en Zirkzee te behouden. Die groep daaronder kun je gewoon geen seizoen lang op bouwen op een paar posities.
http://www.soccernews.nl/(...)eling-voor-feyenoordquote:Op maandag 24 juni 2019 21:27 schreef fetX het volgende:
[..]
Huur wel lijkt mij. Koop uiteraard niet.
Daar kan dan ook weer een streep door.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 00:07 schreef Adames het volgende:
[..]
http://www.soccernews.nl/(...)eling-voor-feyenoord
't lijkt me logisch dat Alireza aan 't begin van de voorbereiding liever voor zijn kans gaat bij de club die 20 mln voor hem betaalde...quote:
We hebben snelheid nodig in de voorhoede. Daarom snap ik de interesse in Narsingh wel. Wanneer die snelheid er niet bij komt krijgen we weer hetzelfde te zien als vorig seizoen, met name in uitwedstrijden.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:35 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet hebben we met Vermeer, Haps, Larsson, Jörgensen en Berghuis een aantal prima ervaren spelers waar je het elftal omheen kan bouwen. Ik zou echt wel een middenvelder en een verdediger halen omdat je daar een hele groep aan spelers moet doorselecteren/kwijtraakt, maar waarom zou je Kökcü, Geertruida en Burger/El Bouchataoui niet gewoon een kans geven in de voorbereiding? Als blijkt dat ze er echt nog niet klaar voor zijn kan je altijd in augustus nog een speler halen.
Waarschijnlijk wel, veel Nederlandse clubs blijven vast houden aan die methodiek. In Nederland lopen we sowieso ver achter op trainingsmethoden.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 10:14 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Zouden we onder Stam ook nog met de Verheijen methode werken?
want jij bent op de hoogte?quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:23 schreef leeroy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, veel Nederlandse clubs blijven vast houden aan die methodiek. In Nederland lopen we sowieso ver achter op trainingsmethoden.
quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:23 schreef leeroy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, veel Nederlandse clubs blijven vast houden aan die methodiek. In Nederland lopen we sowieso ver achter op trainingsmethoden.
Zou niet doen.quote:Bij Newcastle United zijn ze namelijk naarstig op zoek naar een nieuwe hoofdcoach sinds het aflopende contract van Rafael Benitez. Naast Giovanni van Bronckhorst zou ook Claudio Ranieri in de belangstelling staan van 'The Magpies'. Newcastle United heeft een rijke historie en is na jaren van afwezigheid weer uitgegroeid tot een stabiele Premier League club en eindigde afgelopen seizoen als 13e.
Misschien meer Nederlandse clubs, maar ik denk niet dat ie bij Jong Ajax of Reading nog zo heeft gewerkt.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 11:30 schreef Scrummie2.0 het volgende:
[..]
Ik dacht dat alleen Feyenoord nog aan die methode vasthield in de voorgaande jaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |