In het moderne voetbal bestaat de luie spelmaker nr 10 niet meer. Die spelers worden allemaal op de vleugels gezet en moeten gewoon met hun back mee. De enige die dat niet doen zijn Ronaldo en Messi en ook die komen vanaf de flank of spelen als spits.quote:Op maandag 24 juni 2019 16:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je zou het wel vermoeden, maar of dat echt zo is, is nog even afwachten. Vast staat wel dat hij op 10 in ieder geval meer meters moet maken.
Jij moet echt bij Ziggy aan de slagquote:Op maandag 24 juni 2019 16:24 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Je zou het wel vermoeden, maar of dat echt zo is, is nog even afwachten. Vast staat wel dat hij op 10 in ieder geval meer meters moet maken.
Denk dat het de bedoeling is dat Kökcü dan naar rechtsbuiten gaat. Dat kan een best leuke wisselwerking zijn.quote:Op maandag 24 juni 2019 15:20 schreef hhh38 het volgende:
Dus we moeten een rechtsbuiten halen zodat Berghuis op 10 kan spelen, terwijl we daar Kökcü al hebben? Lijkt me nogal omverstandig
Dat zou ik wel heel vermoeiend vinden. Laat die jonge jongen toch lekker op ‘10’ spelen en zich ontwikkelen. Dan zou ik oprecht liever Berghuis verkopen voor 15m (daarmee het team versterken; oa Jahanbaksh huren) dan dat we weer een talent in de weg gaan zitten.quote:Op maandag 24 juni 2019 18:24 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Denk dat het de bedoeling is dat Kökcü dan naar rechtsbuiten gaat. Dat kan een best leuke wisselwerking zijn.
En met Kökcu bedoel ik natuurlijk Toornstra
quote:Op maandag 24 juni 2019 17:45 schreef Duveldrinker het volgende:
[..]
In het moderne voetbal bestaat de luie spelmaker nr 10 niet meer. Die spelers worden allemaal op de vleugels gezet en moeten gewoon met hun back mee. De enige die dat niet doen zijn Ronaldo en Messi en ook die komen vanaf de flank of spelen als spits.
De moderne nummers 10 zijn nu vaak spelers met heel erg veel loopvermogen en diepgang tot in de 16 meter, maar moeten bij balverlies ook gewoon terugzakken en of opjagen.
Zou je denken?quote:Op maandag 24 juni 2019 19:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Narsingh transfervrij halen of Jahanbakhsh huren?
ik denk dat Jahanbakhsh de betere is van de twee.
Kopie van Ramon van Haaren (de nieuwe Ruud Heus). Hopelijk eindigt Hapsie niet zo.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:26 schreef Haringkop het volgende:
Ah gelukkig is Haps alweer geblesseerd, fijn dat sommige zaken nooit veranderen..
By far de betere optie inderdaad.quote:Op maandag 24 juni 2019 19:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Narsingh transfervrij halen of Jahanbakhsh huren?
ik denk dat Jahanbakhsh de betere is van de twee.
Juist. In welk ander scenario krijgt een jeugdspeler dan wél de kans op de positie waar hij voor opgeleid is?quote:Op maandag 24 juni 2019 18:30 schreef fetX het volgende:
[..]
Dat zou ik wel heel vermoeiend vinden. Laat die jonge jongen toch lekker op ‘10’ spelen en zich ontwikkelen. Dan zou ik oprecht liever Berghuis verkopen voor 15m (daarmee het team versterken; oa Jahanbaksh huren) dan dat we weer een talent in de weg gaan zitten.
Het moet ook wel een keertje meezitten he. Koop je zo'n speler die in potentie ook voor veel geld weg kan, is hij om de haverklap kapot.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:26 schreef Haringkop het volgende:
Ah gelukkig is Haps alweer geblesseerd, fijn dat sommige zaken nooit veranderen..
Als hij beter is dan de andere opties op 10 in de selectie. Wanneer Berghuis niet voldoet op 10, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Juist. In welk ander scenario krijgt een jeugdspeler dan wél de kans op de positie waar hij voor opgeleid is?
Dit is zo'n stom argument.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:05 schreef aTypisch het volgende:
Welke Feyenoord jeugdspeler heeft de afgelopen jaren geen kans gepakt en het wel ergens anders laten zien? Volgens mij zijn er bijna geen voorbeelden van jeugdspelers die bij het eerste werden gehaald, geen speeltijd krijgen en ergens anders de pannen van het dak speelde.
Zo'n Janssen werd bijvoorbeeld nog doorgeselecteerd voordat hij het eerste haalde.
Het zal ook wel gewoon aan de kwaliteit van de talenten liggen.
Je meent het!quote:Op maandag 24 juni 2019 21:03 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Als hij beter is dan de andere opties op 10 in de selectie. Wanneer Berghuis niet voldoet op 10, bijvoorbeeld.
Ik wil ook graag weer terug naar de tijd waar De Vrij, Indi, Fer, Wijnaldum e.d. Heerlijk man, strijden om plek 10.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is zo'n stom argument.
- Het is geen gegeven dat talenten het sowieso wel/niet redden op basis van hun potentie. Verspilde jaren bij Feyenoord op de bank, de verkeerde keuzes maken qua transfers, blessures, allemaal redenen waarom talenten het wellicht niet redden elders terwijl ze het gewoon hadden kunnen redden als ze de kans hadden gekregen. Clasie en Martins Indi hadden het zomaar niet kunnen redden als Feyenoord al dure ervaren spelers op hun plek had staan. Die hebben je toch mooi ¤20+ miljoen opgeleverd.
- Een talent opstellen is dubbel geld besparen. Het kost je geen dure speler die je moet binnenhalen (waarvan ook nog maar moet blijken of ze goed genoeg zijn) én de kans is groot dat je waarde creëert die je vervolgens weer kan investeren. Zelfs als ze net niet goed genoeg zijn leveren ze nog wat geld op en kan je met doorverkooppercentages en opleidingsvergoedingen ook in de toekomst eventueel nog aan de spelers verdienen (dat kan niet als je transfervrij laat vertrekken).
- Talenten zijn kneedbaar en over het algemeen nog niet veeleisend. Dat zorgt ervoor dat ze multi-inzetbaar zijn en je niet vastzit aan een bepaalde tactiek.
- Over het algemeen zorgt het voor meer positiviteit en perspectief rondom de ploeg. Dat is niet meetbaar maar ik kan me voorstellen dat die negativiteit van afgelopen seizoen de club geen goed heeft gedaan.
Kijk, je kan ook wel weer met wat ervaren spelers gaan proberen of je nipt 2e kan worden ofzo (niet heel realistisch), maar ik eindig liever een seizoen 4e vanwege onervarenheid als dat betekent dat er op de middellange termijn weer een stijgende lijn gevonden kan worden.
Huh? Nou niet Berghuis op 10 zetten in ieder geval en ‘gewoon’ op rechtsbuiten. Kokcu heeft hele aardige wedstrijden gespeeld vorig jaar op die positie. Laat hem lekker op 10 ballen en ontwikkelen. Kan altijd nog af en toe van positie wisselen in een wedstrijd mocht dat nodig zijn.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:02 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Juist. In welk ander scenario krijgt een jeugdspeler dan wél de kans op de positie waar hij voor opgeleid is?
Huur wel lijkt mij. Koop uiteraard niet.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:54 schreef Adames het volgende:
[..]
Waar komt dat uberhaupt vandaan, is het ook maar een beetje haalbaar?
Exact dit.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:20 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is zo'n stom argument.
- Het is geen gegeven dat talenten het sowieso wel/niet redden op basis van hun potentie. Verspilde jaren bij Feyenoord op de bank, de verkeerde keuzes maken qua transfers, blessures, allemaal redenen waarom talenten het wellicht niet redden elders terwijl ze het gewoon hadden kunnen redden als ze de kans hadden gekregen. Clasie en Martins Indi hadden het zomaar niet kunnen redden als Feyenoord al dure ervaren spelers op hun plek had staan. Die hebben je toch mooi ¤20+ miljoen opgeleverd.
- Een talent opstellen is dubbel geld besparen. Het kost je geen dure speler die je moet binnenhalen (waarvan ook nog maar moet blijken of ze goed genoeg zijn) én de kans is groot dat je waarde creëert die je vervolgens weer kan investeren. Zelfs als ze net niet goed genoeg zijn leveren ze nog wat geld op en kan je met doorverkooppercentages en opleidingsvergoedingen ook in de toekomst eventueel nog aan de spelers verdienen (dat kan niet als je transfervrij laat vertrekken).
- Talenten zijn kneedbaar en over het algemeen nog niet veeleisend. Dat zorgt ervoor dat ze multi-inzetbaar zijn en je niet vastzit aan een bepaalde tactiek.
- Over het algemeen zorgt het voor meer positiviteit en perspectief rondom de ploeg. Dat is niet meetbaar maar ik kan me voorstellen dat die negativiteit van afgelopen seizoen de club geen goed heeft gedaan.
Kijk, je kan ook wel weer met wat ervaren spelers gaan proberen of je nipt 2e kan worden ofzo (niet heel realistisch), maar ik eindig liever een seizoen 4e vanwege onervarenheid als dat betekent dat er op de middellange termijn weer een stijgende lijn gevonden kan worden.
Je moet ook niet met een heel jeugdelftal spelen als dat niet nodig is. Maar Kokcu moet uiteraard de kans krijgen en je kunt spelers best wat vaker brengen en ‘uitproberen’ dan dat Gio deed.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:26 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ik wil ook graag weer terug naar de tijd waar De Vrij, Indi, Fer, Wijnaldum e.d. Heerlijk man, strijden om plek 10.
En dan had je met De Vrij en Wijnaldum (achteraf) nog spelers die uiteindelijk (sub)top zijn geworden.
Snap de roep om jeugd. En iemand als Kokcu gaat ook gewoon die kansen wel krijgen. Maar de meeste zijn ook gewoon niet zo goed blijkbaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |