abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187558701
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:20 schreef Marsenal het volgende:
Ik heb over een periode van tien jaar ofzo best wel wat paddo’s en LSD gebruikt,
Waarom geen DMT? Daarmee schijn je pas echt richting een 'hogere' dimensie of realiteit gelanceerd te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2019 00:15:04 ]
pi_187616197
quote:
15s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:36 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Wat ik me nu oprecht afvraag, als dieren geestverruimende middelen gebruiken, komen zij dan ook in een hoger niveau van bewustzijn.
Gedrag wordt wel beïnvloed in niet zo positieve zin (bij in ieder geval spinnen)

vrijdag 28 juni 2019 @ 19:33:11 #28
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_187651544
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:00 schreef Patron_ het volgende:

[..]

Gedrag wordt wel beïnvloed in niet zo positieve zin (bij in ieder geval spinnen)

[ afbeelding ]
Interessant, heb je toevallig een bron hiervoor? Dit lijkt meer te duiden op realiteitsverlies ipv het verkrijgen van realiteit
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_187652390
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Interessant, heb je toevallig een bron hiervoor? Dit lijkt meer te duiden op realiteitsverlies ipv het verkrijgen van realiteit
Ik heb het ooit een keer ergens in een boek gelezen, maar heb de afbeelding gewoon via Google opgezocht.

Op wikipedia is er ook nog een pagina over te vinden: Effect of psychoactive drugs on animals
pi_187652588
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 19:33 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hieruit die conclusie kan trekken. Drugs verruimt bij mensen de geest, maar als je er bijv. verslaafd aan raakt takelt het je lichamelijk af en word je er (dood)ziek van, dat is ook wat je ziet bij die spinnen. Dus wat het met hun bewustzijn doet kun je hier denk ik niet uit opmaken.
pi_187652605
quote:
7s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:57 schreef vosss het volgende:

[..]

:)
Daar is ook een McDonalds :Y
Ik was hier...
pi_187657491
Drugs, drank het verandert iets in je hersenen (op dát moment en als je iets veel gebruikt dan langdurig) maar dat iets was er dan toch al?
Als ik voor mijzelf spreek, met drank op praat je makkelijker, maar die gedachten waren er dan toch altijd al, alleen meer op de achtergrond. Of veranderen je gedachten en ideeeën dramatisch?
Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Ik ben zelf totaal geen voorstander van drugs omdat ik drugs veel verder vind gaan dan drank vaak.
Met drugs ben ik juist bang dat ik anders ga denken over van alles, de invloed van drugs op een brein gaat volgens mij verder dan drank.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2019 01:03:54 ]
  zaterdag 29 juni 2019 @ 15:32:17 #33
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_187664706
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:48 schreef Patron_ het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hieruit die conclusie kan trekken. Drugs verruimt bij mensen de geest, maar als je er bijv. verslaafd aan raakt takelt het je lichamelijk af en word je er (dood)ziek van, dat is ook wat je ziet bij die spinnen. Dus wat het met hun bewustzijn doet kun je hier denk ik niet uit opmaken.
Toch is het bouwen van een web op een andere wijze niet zozeer een lichamelijk gebeuren. Als de spin niet meer een web zou kunnen bouwen, ja, dat is lichamelijke aftakeling, maar hier zie ik niet lichamelijke aftakeling in.

Het zegt in ieder geval iets over een andere perceptie.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_187948394
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 01:01 schreef lrishCassidy het volgende:
Drugs, drank het verandert iets in je hersenen (op dát moment en als je iets veel gebruikt dan langdurig) maar dat iets was er dan toch al?
Als ik voor mijzelf spreek, met drank op praat je makkelijker, maar die gedachten waren er dan toch altijd al, alleen meer op de achtergrond. Of veranderen je gedachten en ideeeën dramatisch?
Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt eigenlijk.

Ik ben zelf totaal geen voorstander van drugs omdat ik drugs veel verder vind gaan dan drank vaak.
Met drugs ben ik juist bang dat ik anders ga denken over van alles, de invloed van drugs op een brein gaat volgens mij verder dan drank.
In de regel zijn het gewoon middelen die tijdelijk jouw dopamine gehalte opschroeft. Daardoor ervaar je dat goede gevoel of die intense high, afhankelijk van de drug die je inneemt.

Daar is weinig spiritueels aan. Je beïnvloedt simpelweg de stofwisseling van jouw brein. Die beïnvloeding bepaalt de uiteindelijke sensaties als je virtuele cortex.
pi_187948883
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 14:00 schreef Patron_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Nu is dit natuurlijk niet te vergelijken met mensen. Kijk naar hoe veel mensen 's ochtends koffie drinken ten behoeve van het wakker worden of aan het werk gaan. Ons 'web' gaat helemaal niet stuk.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:24:55 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187948951
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:47 schreef Odaiba het volgende:
Hallucinogenen fucken met je hersens, dus waarom zou dat de echte werkelijkheid zijn. Je hersenen houden je voor de gek, met of zonder Hallucinogenen. Enkel wetenschap kan ons echte kennis brengen.
Het vervelende is dat de wetenschap tegenwoordig vaak op iets uitkomt waarbij waarneming de zaken beïnvloed. In de hele quantum mechanica wereld kun je meestal de bewuste waarneming niet wegvlakken.. en dan kom je op een raar hellend vlak over bewustzijn e.d. waar het een enorme warboel wordt van onduidelijkheden. Daar "waarheid" of "echtheid" uit destilleren is erg lastig.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 16 juli 2019 @ 11:33:13 #37
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_187949043
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 15:32 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Toch is het bouwen van een web op een andere wijze niet zozeer een lichamelijk gebeuren. Als de spin niet meer een web zou kunnen bouwen, ja, dat is lichamelijke aftakeling, maar hier zie ik niet lichamelijke aftakeling in.

Het zegt in ieder geval iets over een andere perceptie.
Wat veel hallucigene drugs doen is ons brein minder goed te laten werken, wij zijn constant bezig met de dingen die uit onze zintuigen komen logisch te interpreteren. Zo zie je niet tijdje zwart als je met je ogen knippert (terwijl ze wel zo lang dicht zitten dat je het zou kunnen zien) maar vult je brein gewoon het beeld als onveranderd in. Zo doen we dat met heel veel dingen (zie allerhande optische illusies). Bij psychedelische drugs gaat dat mis en zien we dus meer van onze zintuigelijke gebreken, en begrijpen we onze omgeving (zoals we hem hebben aangeleerd, door jaren lange training, intrepetatie en toetsing naar voorspelbaarheid) minder. (zo heb ik zelf het gebruik van hallucigene drugs ook ervaart, een vriend van mij vatte het goed samen als "een overdosis van het niet begrijpen")

Wat "echt" is in dit geval dus een intrepetatie van onze zintuigelijke waarnemingen. Als je die zintuigen nabootst in detectoren kun je een berg intrepetatie weghalen en daar komt een behoorlijk duidelijk echtheidsbeeld uit (op macro schaal) maar het loopt weer spaak als je de dingen wilt detecteren die zo klein zijn dat het feitelijk een knikker meten wordt met een apparaat dat bestaat uit een miljard knikkers.
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:06:46 #38
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_187965627
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 11:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Wat veel hallucigene drugs doen is ons brein minder goed te laten werken, wij zijn constant bezig met de dingen die uit onze zintuigen komen logisch te interpreteren. Zo zie je niet tijdje zwart als je met je ogen knippert (terwijl ze wel zo lang dicht zitten dat je het zou kunnen zien) maar vult je brein gewoon het beeld als onveranderd in. Zo doen we dat met heel veel dingen (zie allerhande optische illusies). Bij psychedelische drugs gaat dat mis en zien we dus meer van onze zintuigelijke gebreken, en begrijpen we onze omgeving (zoals we hem hebben aangeleerd, door jaren lange training, intrepetatie en toetsing naar voorspelbaarheid) minder. (zo heb ik zelf het gebruik van hallucigene drugs ook ervaart, een vriend van mij vatte het goed samen als "een overdosis van het niet begrijpen")

Wat "echt" is in dit geval dus een intrepetatie van onze zintuigelijke waarnemingen. Als je die zintuigen nabootst in detectoren kun je een berg intrepetatie weghalen en daar komt een behoorlijk duidelijk echtheidsbeeld uit (op macro schaal) maar het loopt weer spaak als je de dingen wilt detecteren die zo klein zijn dat het feitelijk een knikker meten wordt met een apparaat dat bestaat uit een miljard knikkers.
Hmm, hoezo is het wegvallen van een filter een indicatie van een brein die minder werkt? Je hebt over LSD bijvoorbeeld de studies die laten zien dat er significant meer activiteit in het brein aanwezig is...

Zie ook: https://www.theguardian.c(...)th-brains-signalling

De potentie van het brein wordt aangesproken. Wat overigens meteen een indicatie geeft voor het gevaar van psychedelica: je brein kan teveel onder druk komen te staan, maar dat terzijde. Achteraf heb je wellicht een overdosis van niet begrijpen omdat je dan weer ingekaderd wordt in een breincapaciteit die veel minder is dan daarvoor, maar tijdens de trip is er juist een overvloed van begrip.

Ook een interessante wat dat betreft:

pi_187973795
Welke 'werkelijkheid' heb je het over? Iemand die nuchter is leeft en is op dat moment echt nuchter. Iemand die dronken is is op dat moment echt dronken. Is geen verschil in werkelijkheid.

En als je idee is dat mensen met drugs op de realiteit beter kunnen doorgronden, nieuwe aspecten ervan zien, sure, je eigen realiteit is toch wat je zelf ervaart. Als ik plotseling allerlei gave ideeen in mijn hoofd krijg waarin ik heilig geloof met drugs op dan kan ik ook stellen dat de drugs mij dichter bij de realiteit bracht. In de praktijk komt er echter niks van terecht.

Zegt niks over de realiteit ofzo, of je nou nuchter bent of juist niet nuchter. Beide zijn even 'werkelijk'.

Als er iets is wat je 'dichter bij de werkelijkheid' lijkt te brengen dan is het intelligentie. Dat kan ervoor zorgen dat je je omgeving kan beinvloeden op manieren die anderen niet kunnen omdat je de omgeving snapt. Maar dat mensen met drugs op of een psychose of wat dan ook dichter bij wat echt is zou staan komt op mij altijd als kul over omdat ze dan de omgeving aan de hand van die kennis wel eerder positief voor henzelf zouden kunnen beinvloeden, maar dat is niet zo.
pi_187974428
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 20:48 schreef Patron_ het volgende:

[..]

Verruimt is een misplaatste term. Het insinueert dat het een hogere vorm van waarneming is in termen van een hiërarchische indeling (gerelateerd aan verlichting/overstijging). Het is simpelweg 'anders' waarnemen. In termen van overleving is de vorm van waarneming bij hallucinerende middelen eerder inferieur te noemen. Het breekt de normale processen, zoals gereguleerd door het lichaam, tijdelijk af.
pi_187975198
Als iemand met redelijk veel ervaring met hallucinogenen zeg ik dat je via die middelen inderdaad bepaalde realiteiten sterker ervaart dan in nuchtere toestand.

Dan heb ik het over spirituele werkelijkheden en niet zozeer de materiële.

Hallucinogenen veranderen de manier waarop je de werkelijkheid waarneemt, de manier waarop je zenuwstelsel informatie verwerkt. Die andere waarneming staat niet dichter bij de 'echte' werkelijkheid, maar is er duidelijk een vervorming van. Dat kun je simpel nagaan door die de werkelijkheid te meten met meetinstrumenten. Zo kan ik onder invloed bijv. de indruk hebben dat een muur golft of ademt, maar het is niet zo moeilijk om na te gaan dat er in werkelijkheid geen sprake is van beweging. Mijn neuronen geven mij alleen de ervaring van wel. Als ik echter mijn keuzes ga maken op basis van de overtuiging dat mijn waanideeën echt zijn, dan loopt dat vaak slecht af, met mensen die van daken springen, compleet paranoïde worden, hun hond in stukken snijden of zichzelf vellen bijvoorbeeld. Zeer gevaarlijk.

Echter zijn we in nuchtere toestand minder ontvankelijk voor de invloeden van spirituele entiteiten. Het is dan ook geen wonder dat allerlei stimulerende middelen een sleutelrol spelen bij religieuze activiteiten van niet-joods-christelijke en -islamitische stromingen.

Dat wil echter niet zeggen dat de manier waarop je die spirituele werkelijkheid ervaart, ook daadwerkelijk waarheidsgetrouw is. Want wie zegt dat de entiteiten die zich aan je presenteren ook betrouwbaar zijn? Vaak heb je niet eens door dat je met entiteiten in contact staat, maar nemen die wel bezit van je en inspireren je met allerlei gedachten en gevoelens, zonder dat je er erg in hebt dat het entiteiten zijn die dit doen. In plaats daarvan heb je de indruk dat je ego is opgelost en je in contact staat met het 'al' bijvoorbeeld, of dat je je innerlijke goddelijkheid hebt gerealiseerd en een verlichte toestand hebt bereikt.

Maar wat als dat niet waar is en je die dingen worden ingefluisterd? Hoe betrouwbaar zijn je gedachten en overtuigingen onder invloed? Hoe goed ben je in staat om tegengas te geven door kritisch na te denken als je brein wordt overspoeld met impulsen en je volledige perceptie van de realiteit wordt verstoord?

Mensen met een psychose zijn wat mij betreft volstrekt onbetrouwbaar als referentie voor de werkelijkheid. Die mensen hebben helaas een stoornis, een aandoening die hen vaak niet in staat stelt normaal te functioneren. Dat komt omdat hun hersenen niet naar behoren werken, niet omdat ze een soort ubermensen zijn met meer kennis dan de gemiddelde niet-psychotische mens. Vaak moeten ze worden geholpen en zijn soms gevaarlijk. Dat is geen teken van betere aarding in de werkelijkheid dan iemand zonder psychoses.

[ Bericht 14% gewijzigd door Ali_Kannibali op 17-07-2019 21:23:23 ]
pi_187976918
Onze hersenen houdens ons ook voor de gek zonder middelen.
pi_187977969
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juli 2019 22:09 schreef Yasmin23 het volgende:
Onze hersenen houdens ons ook voor de gek zonder middelen.
Tot op zekere hoogte en niet in zo'n mate dat het je overlevingskansen significant negatief beïnvloedt.
pi_187978067
Ik denk, volgens mij, wat mij betreft etc inderdaad. Leuk om een mening te hebben maar ja dat is het dan ook.
pi_187980968
Alles is echt en illusie, tegelijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:06 schreef phoenyx het volgende:
Welke 'werkelijkheid' heb je het over? Iemand die nuchter is leeft en is op dat moment echt nuchter. Iemand die dronken is is op dat moment echt dronken. Is geen verschil in werkelijkheid.

En als je idee is dat mensen met drugs op de realiteit beter kunnen doorgronden, nieuwe aspecten ervan zien, sure, je eigen realiteit is toch wat je zelf ervaart. Als ik plotseling allerlei gave ideeen in mijn hoofd krijg waarin ik heilig geloof met drugs op dan kan ik ook stellen dat de drugs mij dichter bij de realiteit bracht. In de praktijk komt er echter niks van terecht.

Zegt niks over de realiteit ofzo, of je nou nuchter bent of juist niet nuchter. Beide zijn even 'werkelijk'.

Als er iets is wat je 'dichter bij de werkelijkheid' lijkt te brengen dan is het intelligentie. Dat kan ervoor zorgen dat je je omgeving kan beinvloeden op manieren die anderen niet kunnen omdat je de omgeving snapt. Maar dat mensen met drugs op of een psychose of wat dan ook dichter bij wat echt is zou staan komt op mij altijd als kul over omdat ze dan de omgeving aan de hand van die kennis wel eerder positief voor henzelf zouden kunnen beinvloeden, maar dat is niet zo.
Jezus kon over water lopen, laat Einstein dat maar eens doen.

ATON en hoatzin kom maar erin...
pi_188087398
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:47 schreef Odaiba het volgende:
Hallucinogenen fucken met je hersens, dus waarom zou dat de echte werkelijkheid zijn. Je hersenen houden je voor de gek, met of zonder Hallucinogenen. Enkel wetenschap kan ons echte kennis brengen.
Typisch de bekrompen visie van iemand die zelf duidelijk nog nooit paddo's, LSD, DMT of iets dergelijks heeft gebruikt :')

Je hersens fucken met jou. Dus waarom zou wat je denkt of beredeneert of meent waar te nemen, de echte werkelijkheid zijn?

Verder is wetenschap logisch. Wie zegt dat logica waar is?
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_188087409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 20:06 schreef phoenyx het volgende:
Waar het om gaat is dat je onder invloed van bepaalde middelen een andere werkelijkheid ervaart, of 'de' werkelijkheid (als er al zoiets is) anders ervaart. De belangrijke les daarvan is dus dat jouw werkelijkheid absoluut niet objectief is maar afhangt van je geestestoestand.

Door alles een keer vanuit zo'n radicaal ander perspectief te ervaren, leer je dat alles relatief is, op een manier die je niet kunt bevatten als je alleen maar het 'nuchtere' perspectief kent.

Dus het gaat er niet zozeer om dichter bij de realiteit te komen, of alles beter te begrijpen, maar om in te zien hoe betrekkelijk datgene is wat je normaal gesproken de realiteit noemt.

En wetenschap is een mooi instrument maar kent ook absoluut zijn beperkingen. En die zul je met wetenschap nooit kunnen ontdekken of overstijgen.

Wie denkt dat wetenschap het enige pad naar de werkelijkheid is en dat hallucinogenen je voor de gek houden, houdt zichzelf voor de gek. En doet zichzelf tekort zonder het zelf te beseffen.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  Moderator woensdag 24 juli 2019 @ 08:54:20 #48
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_188088255
quote:
14s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:06 schreef naatje_1 het volgende:
Achteraf heb je wellicht een overdosis van niet begrijpen omdat je dan weer ingekaderd wordt in een breincapaciteit die veel minder is dan daarvoor, maar tijdens de trip is er juist een overvloed van begrip.
Vertel dat tegen mijn kameraad die tijdens een trip niet meer begreep hoe een fiets werkte en het daarom hilarisch vond... ikzelf had eenzelfde probleem dat ik uit een wolk wilde eten met een lepel maar er niet bij kon noem dat maar beter begrip.

Ons brein leert tijdens onze opvoeding de wereld zoals wij een waarnemen te begrijpen en kan daar zinnige dingen mee. Zoals leren een wolk is ver weg en niet dichtbij, een muur golft niet etc. Bij hallucigene drugs valt die intrepetatielaag weg en neem je een golvende muur waar die er niet persee is.
pi_188108984
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 06:01 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Typisch de bekrompen visie van iemand die zelf duidelijk nog nooit paddo's, LSD, DMT of iets dergelijks heeft gebruikt :')

Je hersens fucken met jou. Dus waarom zou wat je denkt of beredeneert of meent waar te nemen, de echte werkelijkheid zijn?

Verder is wetenschap logisch. Wie zegt dat logica waar is?
Wat schieten we ermee op als we allemaal aan de psychedelische drugs gaan.
  Moderator donderdag 25 juli 2019 @ 11:12:15 #50
57816 crew  Mijk
BAM
pi_188109076
quote:
14s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:25 schreef naatje_1 het volgende:
Toch zijn er een hoop mensen die onder invloed van psychedelica zullen beweren dat ze de echte werkelijkheid hebben ervaren.
If you know, you know.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juli 2019 02:11 schreef Amfora het volgende:
Alles is echt en illusie, tegelijk.
Seems like you know ;)
As above, so below.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')