abonnement Unibet Coolblue
pi_187505071
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_187505138
Gisteren voordat ik voor de 2e keer naar de dierenarts ging, leek het echt wel beter te gaan.
Na het bezoek eigenlijk slechter, misschien van de stress ofzo.
Vanaf vanmorgen lag ze alleen op bed en lag ze weer in haar plas.
Net voordat ik maar de dierenarts ging kwam ze ineens naar beneden :X dan denk je toch weer doe ik hier goed aan?
Maar ze zou niet meer beter worden.
De dierenarts wilde eigenlijk nog een keer het bloed onderzoeken, de nierfunctie.
Maar ik wilde het niet meer.
Wat het precies is geweest zal ik nooit weten. Maar het is goed zo. Ze lijdt nu in ieder geval niet meer.
pi_187505171
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Magica op 19-06-2019 17:58:13 ]
pi_187505410
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 17:56 schreef -Magica- het volgende:
Gisteren voordat ik voor de 2e keer naar de dierenarts ging, leek het echt wel beter te gaan.
Na het bezoek eigenlijk slechter, misschien van de stress ofzo.
Vanaf vanmorgen lag ze alleen op bed en lag ze weer in haar plas.
Net voordat ik maar de dierenarts ging kwam ze ineens naar beneden :X dan denk je toch weer doe ik hier goed aan?
Maar ze zou niet meer beter worden.
De dierenarts wilde eigenlijk nog een keer het bloed onderzoeken, de nierfunctie.
Maar ik wilde het niet meer.
Wat het precies is geweest zal ik nooit weten. Maar het is goed zo. Ze lijdt nu in ieder geval niet meer.
Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Hoe moeilijk ook. * Dikke knuffel *
  woensdag 19 juni 2019 @ 18:22:13 #5
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187505609
Magica, wat verdrietig dat je prachtige schildpadpoes er niet meer is. Schildpadden zijn extrasuperbijzonder.

Juist daarom is het zo goed en knap dat je haar hebt laten gaan. Een kat hóeft geen 14 of 18 of wat dan ook te worden, om een mooi leven te hebben gehad (omdat je eerder zei dat je haar nog zo jong vond, om te laten gaan) De kwaliteit van dat leven wordt namelijk mede gedefinieerd door het einde. Geen dier stelt zich in op een eindscore qua leeftijd. Jouw lieve kat heeft het maar mooi supergoed gehad en toen hield het op. Zo gaat dat soms. Maar het is goed voor haar nu, toch? Geen ellende meer.

Ik wil nog wel even zeggen hoe goed ik het vind dat je de juiste weg zocht tussen wat nog hoop gaf en wanneer het klaar moest zijn. Dat is zo moeilijk en het getuigt louter van heel veel liefde dat je het, met al je twijfel, zo goed mogelijk hebt onderzocht.

Goed gedaan. :* Je bent een superbazinnetje geweest.

En heel veel sterkte met het gemis.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187506042
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:10 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen. Hoe moeilijk ook. * Dikke knuffel *
Dankjewel :*
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:22 schreef Duderinnetje het volgende:
Magica, wat verdrietig dat je prachtige schildpadpoes er niet meer is. Schildpadden zijn extrasuperbijzonder.

Juist daarom is het zo goed en knap dat je haar hebt laten gaan. Een kat hóeft geen 14 of 18 of wat dan ook te worden, om een mooi leven te hebben gehad (omdat je eerder zei dat je haar nog zo jong vond, om te laten gaan) De kwaliteit van dat leven wordt namelijk mede gedefinieerd door het einde. Geen dier stelt zich in op een eindscore qua leeftijd. Jouw lieve kat heeft het maar mooi supergoed gehad en toen hield het op. Zo gaat dat soms. Maar het is goed voor haar nu, toch? Geen ellende meer.

Ik wil nog wel even zeggen hoe goed ik het vind dat je de juiste weg zocht tussen wat nog hoop gaf en wanneer het klaar moest zijn. Dat is zo moeilijk en het getuigt louter van heel veel liefde dat je het, met al je twijfel, zo goed mogelijk hebt onderzocht.

Goed gedaan. :* Je bent een superbazinnetje geweest.

En heel veel sterkte met het gemis.
Dankjewel! Heel lief van je.
Tis ook goed voor haar.
Maar voor mij niet haha. Was de liefste knuffelkat ooit. Heel de dag was ze bij je. Dus ik zal ze echt gaan missen ja..
pi_187506469
Ach ;( sterkte Magica.
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:10:18 #8
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_187506574
Sterkte Magica :*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_187507371
Heel veel sterkte Magica.
pi_187508698
Dank jullie! Ook voor de steun afgelopen dagen :*
pi_187509648
Heel veel sterkte :* Een zware, moedige beslissing heb je durven maken. En ik denk dat Dude het verder al heel treffend gezegd heeft.
  Moderator woensdag 19 juni 2019 @ 22:54:07 #12
382129 crew  Donna
pi_187511797
Ach jeetje veel sterkte!
:*
pi_187517746
:*
pi_187517961
Ach... Sterkte Magica.
  donderdag 20 juni 2019 @ 21:32:40 #15
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_187527609
Mijn kat is een paar keer per dag schor na het slapen. Het duurt maar kort, alsof ze na elk dutje even op gang moet komen maar hiervoor had ze dat niet. Is dat normaal? -O-
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zondag 23 juni 2019 @ 09:38:29 #16
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187560876
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2019 21:32 schreef madeliefff het volgende:
Mijn kat is een paar keer per dag schor na het slapen. Het duurt maar kort, alsof ze na elk dutje even op gang moet komen maar hiervoor had ze dat niet. Is dat normaal? -O-
Dat komt hier ook wel eens voor. Ik maak me er geen zorgen om, wij hebben ook wel eens momenten waarop onze stem niet mee wil werken.

Ik kon vannacht niet slapen, heb het nog 3 uur zien worden. Maar deze morgen om half 6 vond Senna het een goed idee om onophoudelijk in alle mogelijke variaties te gaan miauwen. Dus ik sta op met niet eens 3 uur geslapen. Geef hem een aai en wat aandacht, kom van de wc en hij ligt in mijn bed met de ogen dicht... :|W
pi_187569866
Dit weekend drie keer naar de dierenarts geweest. Kat heeft koorts: vrijdag 40,5 toen heeft hij koortremmer wat genoeg had moeten zijn tot zondagavond, pijnstiller en antibiotica gekregen. Zaterdagochtend controle, ging iets beter.

Maar sindsdien is hij gestopt met eten, vanochtend ging zelfs zijn favoriete easypil er niet meer in met de antibiotica.

Vandaag dus weer naar de dierenarts, maar nog niet duidelijk wat hij heeft. De bloedtesten voor zijn organen waren goed, alleen zijn ontstekingswaarden niet.

Dus we moeten afwachten tot de antibiotica aanslaat. Ondertussen heeft hij extra medicatie en eetlustopwekkers. Maar hij eet nog niets.

Ik weet niet waarom ik dit hier post. Maar ik vind het afwachten en niets doen zo moeilijk. We moeten zijn pillen er nu in forceren en ik ben zo bang dat hij alleen maar verder verzwakt. Hij slaapt veel, maar kan bijvoorbeeld nog wel traplopen rustigaan.
pi_187569987
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 20:44 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend drie keer naar de dierenarts geweest. Kat heeft koorts: vrijdag 40,5 toen heeft hij koortremmer wat genoeg had moeten zijn tot zondagavond, pijnstiller en antibiotica gekregen. Zaterdagochtend controle, ging iets beter.

Maar sindsdien is hij gestopt met eten, vanochtend ging zelfs zijn favoriete easypil er niet meer in met de antibiotica.

Vandaag dus weer naar de dierenarts, maar nog niet duidelijk wat hij heeft. De bloedtesten voor zijn organen waren goed, alleen zijn ontstekingswaarden niet.

Dus we moeten afwachten tot de antibiotica aanslaat. Ondertussen heeft hij extra medicatie en eetlustopwekkers. Maar hij eet nog niets.

Ik weet niet waarom ik dit hier post. Maar ik vind het afwachten en niets doen zo moeilijk. We moeten zijn pillen er nu in forceren en ik ben zo bang dat hij alleen maar verder verzwakt. Hij slaapt veel, maar kan bijvoorbeeld nog wel traplopen rustigaan.
Is de medicatie er niet in injectievorm? Of misschien kunnen ze er een suspensie van maken? (vloeibaar, er bestaat suspendeergel van AUV, juist voor het toedienen van medicatie bij niet te pillen katten)

Wel een rot situatie hoor. Hopelijk gaat poezel zich snel wat beter voelen. Eet hij ook geen (lauw) natvoer (mousse oid ) van je vinger?
pi_187570170
Weet ik niet eigenlijk, normaal eet hij zijn medicatie altijd gemakkelijk. We hebben nu twee soorten pillen, en een spuitje met metacam. Die vindt hij normaal ook heerlijk.

Hij eet op het moment echt helemaal niets, maar de pillen houdt hij wel binnen. Dus dat is in ieder geval iets.

Volgens de dierenarts zou de antibiotica vanaf morgen toch wel voor verbetering moeten zorgen. En als het verslechterd of zo blijft gaan we uiteraard meteen weer naar de dierenarts. Maar ze gaf vanochtend aan op het moment eigenlijk verder niets te kunnen doen.
pi_187570205
Oh trouwens, injectie is er wel. Want zo heeft zij de eerste dosis gegeven vandaag. Maar een pil forceren lijkt me makkelijker dan een spuit zetten. Voor nu lukt dat wel, normaal gaat het alleen veel makkelijker.
pi_187570264
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:07 schreef Myraela het volgende:
Oh trouwens, injectie is er wel. Want zo heeft zij de eerste dosis gegeven vandaag. Maar een pil forceren lijkt me makkelijker dan een spuit zetten. Voor nu lukt dat wel, normaal gaat het alleen veel makkelijker.
Mijn ervaring: spuit zetten is veeeeel makkelijker dan pil forceren.
Maar als iemand die ook mensen injecteert is dat makkelijk praten natuurlijk.

Dat afwachten is rot. Heb er zelf ervaring mee gehad. En maar hopen dat hij wat gaat eten, van alles proberen etc.

Ik ben op een gegeven moment gaan dwangvoederen: Hills A/D (mousse, te koop bij je dierenarts) verdunnen met wat water en met een spuitje langs de zijkant in het bekje doen. We vonden het allebei niet leuk maar zo kreeg hij ten minste iets binnen.

Sterkte :*
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 23 juni 2019 @ 21:15:33 #22
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187570348
Wat vervelend. Veel sterkte, Myra.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187570393
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:10 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Mijn ervaring: spuit zetten is veeeeel makkelijker dan pil forceren.
Maar als iemand die ook mensen injecteert is dat makkelijk praten natuurlijk.

Dat afwachten is rot. Heb er zelf ervaring mee gehad. En maar hopen dat hij wat gaat eten, van alles proberen etc.

Ik ben op een gegeven moment gaan dwangvoederen: Hills A/D (mousse, te koop bij je dierenarts) verdunnen met wat water en met een spuitje langs de zijkant in het bekje doen. We vonden het allebei niet leuk maar zo kreeg hij ten minste iets binnen.

Sterkte :*
Ja die hills ad hebben we ook meegenomen. Als hij morgen nog niet wil eten, gaan we dat doen.
pi_187570675
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 21:18 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja die hills ad hebben we ook meegenomen. Als hij morgen nog niet wil eten, gaan we dat doen.
Verstandig.
Want niet eten leidt tot misselijkheid en dus nog minder willen eten. En kans op leververvetting,
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187578705
Een kat kan geen 24u zonder eten dan heb je al dikke kans op orgaanbeschadiging, ik zou gaan dwangvoeren wat hier eerder staat met die blikjes van de da met water aanlengen in een spuitje...
Je kat moet écht eten en drinken hoor.
  maandag 24 juni 2019 @ 13:30:11 #26
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187578944
Wat vind jullie kat lekker om mee te verkoelen?
Zetten jullie een ventilator aan? hebben jullie een koelte-mandje?

Mijn huisje staat op het zuiden en heb nu maar de gordijnen dicht zitten om het een beetje koel te houden binnen. Maar deze dagen ben ik liever niet thuis. Waar doe ik mijn kat een plezier mee?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_187579793
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:30 schreef junkiesietze het volgende:
Wat vind jullie kat lekker om mee te verkoelen?
Zetten jullie een ventilator aan? hebben jullie een koelte-mandje?

Mijn huisje staat op het zuiden en heb nu maar de gordijnen dicht zitten om het een beetje koel te houden binnen. Maar deze dagen ben ik liever niet thuis. Waar doe ik mijn kat een plezier mee?
De ventilator vinden die van mij helemaal niks.
Ze liggen gewoon lekker op de koude tegels of zoeken een koel plekje buiten in het bos of onder een struik.
En ik heb kattenmelk ingevroren zodat ze af en toe een ijsje kunnen eten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187580245
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:30 schreef junkiesietze het volgende:
Wat vind jullie kat lekker om mee te verkoelen?
Zetten jullie een ventilator aan? hebben jullie een koelte-mandje?

Mijn huisje staat op het zuiden en heb nu maar de gordijnen dicht zitten om het een beetje koel te houden binnen. Maar deze dagen ben ik liever niet thuis. Waar doe ik mijn kat een plezier mee?
Je hebt koelmatjes die reageren op druk.
Hoeven dus niet in de koelkast of vriezer, als de kat erop gaat liggen koelen ze af.
Die van mij boeit het niet zo, huis en tuin bieden koele plekken en vorig jaar heb ik ze dus voor mezelf gebruikt O+

Dit idee https://www.medpets.nl/tr(...)ZdOSorUaAosNEALw_wcB
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 24 juni 2019 @ 18:16:03 #29
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187583388
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 18:44 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dankjewel :*
[..]

Dankjewel! Heel lief van je.
Tis ook goed voor haar.
Maar voor mij niet haha. Was de liefste knuffelkat ooit. Heel de dag was ze bij je. Dus ik zal ze echt gaan missen ja..
Hoe gaat het nu met je Magica?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 24 juni 2019 @ 18:22:52 #30
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187583586
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:30 schreef junkiesietze het volgende:
Wat vind jullie kat lekker om mee te verkoelen?
Zetten jullie een ventilator aan? hebben jullie een koelte-mandje?

Mijn huisje staat op het zuiden en heb nu maar de gordijnen dicht zitten om het een beetje koel te houden binnen. Maar deze dagen ben ik liever niet thuis. Waar doe ik mijn kat een plezier mee?
Voor mijn twee haarballen (Maine Coon) doe ik weinig bijzonders. Uiteraard goed zorgen voor genoeg vers water, en overdag rolgordijnen en ramen dicht (maar dat is ook voor mezelf). Vandaag tegen de 26 graden thuis. Als ik thuis kom van het werk mogen ze het balkon op. Ik hou ze in de gaten maar ze lijken nergens last van te hebben.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_187583650
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Hoe gaat het nu met je Magica?
1e paar dagen echt wel heel verdrietig had ik niet zo heftig verwacht :o
Je wordt er heel de dag mee geconfronteerd want ze was overal waar wij waren.
Nu zijn we een paar dagen weg dat is wel fijn voor de afleiding..
De andere kat is nu helemaal alleen thuis maar ik geloof dat hij er niet echt mee zit.
  maandag 24 juni 2019 @ 18:41:47 #32
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187583995
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:25 schreef -Magica- het volgende:

[..]

1e paar dagen echt wel heel verdrietig had ik niet zo heftig verwacht :o
Je wordt er heel de dag mee geconfronteerd want ze was overal waar wij waren.
Nu zijn we een paar dagen weg dat is wel fijn voor de afleiding..
De andere kat is nu helemaal alleen thuis maar ik geloof dat hij er niet echt mee zit.
Ja wat verdrietig kan je dan zijn hè? En logisch ook.
Liefs voor jullie :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187584079
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:41 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ja wat verdrietig kan je dan zijn hè? En logisch ook.
Liefs voor jullie :*
Ja echt flink gejankt :P
Tnx!
pi_187584165
quote:
15s.gif Op maandag 24 juni 2019 13:30 schreef junkiesietze het volgende:
Wat vind jullie kat lekker om mee te verkoelen?
Zetten jullie een ventilator aan? hebben jullie een koelte-mandje?

Mijn huisje staat op het zuiden en heb nu maar de gordijnen dicht zitten om het een beetje koel te houden binnen. Maar deze dagen ben ik liever niet thuis. Waar doe ik mijn kat een plezier mee?
Wij zetten een bak water neer en gooien daar een paar speeltjes in. Het wordt een bende, maar ze vinden het prachtig om er mee te spelen.
  maandag 24 juni 2019 @ 19:18:51 #35
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187584695
quote:
7s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Voor mijn twee haarballen (Maine Coon) doe ik weinig bijzonders. Uiteraard goed zorgen voor genoeg vers water, en overdag rolgordijnen en ramen dicht (maar dat is ook voor mezelf). Vandaag tegen de 26 graden thuis. Als ik thuis kom van het werk mogen ze het balkon op. Ik hou ze in de gaten maar ze lijken nergens last van te hebben.
Er is er nu zelfs eentje op schoot komen liggen :') Geen last van de warmte dus lijkt me.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_187588034
Wij hebben vandaag de hele dag dwangvoer gegeven. Het gaat langzaam, spuitje voor spuitje. Maar het meeste gaat erin en hij spuugt niet. Ook gewoon gepoept.

De antibiotica zou nu ongeveer moeten gaan werken. Hopelijk krijgt hij morgen zelf weer wat eetlust. En even checken of hij niet weer achteruit gaat zodra de koortsremmer helemaal uitwerkt. Voor nu lijkt hij juist weer actiever te worden en meer kracht te krijgen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:44:09 #37
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187592252
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wij zetten een bak water neer en gooien daar een paar speeltjes in. Het wordt een bende, maar ze vinden het prachtig om er mee te spelen.
Oeh, dat ga ik vanmiddag ook doen, kijken hoe ze daarop reageert :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 08:52:22 #38
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187592335
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wij zetten een bak water neer en gooien daar een paar speeltjes in. Het wordt een bende, maar ze vinden het prachtig om er mee te spelen.
Dat is hier ook een groot succes. Overal natte plekken en afdrukken van pootjes, maar het is lekker koel en hij heeft er de grootste lol mee.
pi_187592366
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:50 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Wij zetten een bak water neer en gooien daar een paar speeltjes in. Het wordt een bende, maar ze vinden het prachtig om er mee te spelen.
Dat vonden die van mij ook leuk toen ze klein waren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:30:58 #40
481998 K21
Cappuccino
pi_187592718
Voor mijn kater heb ik van die cooling mats voor honden gehaald die ik in de koelkast helemaal koud laat worden en dan steeds omwissel.

Misschien dat ik ook zo'n waterbak neerzet. :D
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 10:28:38 #41
382129 crew  Donna
pi_187593508
Goede ideeën! Morgen komt onze kitten! O+
  dinsdag 25 juni 2019 @ 14:52:31 #42
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187597844
Zo'n teiltje water met speeltjes erin ga ik ook proberen vanmiddag. kijken wat ze er van vind.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:00:24 #43
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187597949
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 22:08 schreef Myraela het volgende:
Wij hebben vandaag de hele dag dwangvoer gegeven. Het gaat langzaam, spuitje voor spuitje. Maar het meeste gaat erin en hij spuugt niet. Ook gewoon gepoept.

De antibiotica zou nu ongeveer moeten gaan werken. Hopelijk krijgt hij morgen zelf weer wat eetlust. En even checken of hij niet weer achteruit gaat zodra de koortsremmer helemaal uitwerkt. Voor nu lijkt hij juist weer actiever te worden en meer kracht te krijgen.
Ik duim Myraela!

Nog de hitte erbij ook. Het zit poes (en jullie) niet mee.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187598240
Sterkte myraela

Onze kat verslikte zich gisteren in het kattengras. Hij heeft een uur zitten hoesten en proesten. Af en toe kwam er wat slijm en eten mee. Is er iets wat je kunt doen als een kat zich verslikt? Heb het nog nooit meegemaakt
  dinsdag 25 juni 2019 @ 16:25:37 #45
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187599618
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:18 schreef ferrari_rood het volgende:
Sterkte myraela

Onze kat verslikte zich gisteren in het kattengras. Hij heeft een uur zitten hoesten en proesten. Af en toe kwam er wat slijm en eten mee. Is er iets wat je kunt doen als een kat zich verslikt? Heb het nog nooit meegemaakt
In de gaten houden of de grasspriet echt naar buiten is gekomen. Soms kunnen die vervelend dwarszitten in slokdarm of verhemelte. Als poes (ik gebruik poes ook voor kat :P) niet lekker in zijn vel lijkt te zitten, even laten checken bij de DA. Die kan het gras/dennenaaldje of wat er ook maar in de keel hangt, verwijderen.

Heb je de spriet teruggevonden of vermoed je dat hij er nog zit?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187603077
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:52 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Dat is hier ook een groot succes. Overal natte plekken en afdrukken van pootjes, maar het is lekker koel en hij heeft er de grootste lol mee.
Hier ook. Het water zit tot op meer dan een meter hoogte tegen de kastjes. Maar ze koelen wel af!

Bevalt je fonteintje trouwens nog steeds?
pi_187603096
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:55 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Dat vonden die van mij ook leuk toen ze klein waren.
[ afbeelding ]
😍 Zo lief!
pi_187603102
quote:
15s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 08:44 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

Oeh, dat ga ik vanmiddag ook doen, kijken hoe ze daarop reageert :)
Ik ben benieuwd.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 22:07:04 #49
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187606584
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:48 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Hier ook. Het water zit tot op meer dan een meter hoogte tegen de kastjes. Maar ze koelen wel af!

Bevalt je fonteintje trouwens nog steeds?
Daar drinkt hij nog steeds vaak van en hij speelt er ook mee. Zijn poot op dat gaatje zodat het water alle kanten op gaat of helemaal geblokkeerd is. het pompje vind dat minder leuk en ik heb het dan ook al 2 keer mogen vervangen. Het kost niet veel dus dat is geen probleem.
Het zuiver houden van de fontein is wel een klus. Er zit snel kalkaanslag op.
  woensdag 26 juni 2019 @ 07:49:20 #50
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187611729
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 19:49 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.
paar keer met haar pootjes het water aangeraakt met zo'n slaande kattenbeweging. Maar na 2min kwam ze naast me liggen op de bank.. ze vond er niet zoveel aan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_187611752
quote:
15s.gif Op woensdag 26 juni 2019 07:49 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

paar keer met haar pootjes het water aangeraakt met zo'n slaande kattenbeweging. Maar na 2min kwam ze naast me liggen op de bank.. ze vond er niet zoveel aan.
Stukje piepschuim (of iets anders dat drijft) er in leggen met een snoepje er op.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 26 juni 2019 @ 08:17:56 #52
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187611917
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 07:53 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Stukje piepschuim (of iets anders dat drijft) er in leggen met een snoepje er op.
had er balletjes enzo in gedaan maar deed ze niks mee, snoepje erop is een goeie tho
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  woensdag 26 juni 2019 @ 08:23:10 #53
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187611958
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_187612204
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187616148
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 15:00 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik duim Myraela!

Nog de hitte erbij ook. Het zit poes (en jullie) niet mee.
Thanks! We waren gisteren positief omdat hij weer zelf ging drinken, maar hij wil nog altijd niets eten. Zo weer naar de dierenarts om in ieder even te controleren of het wel de goede kant op gaat. Hij lijkt wel weer meer kracht te hebben, maar hij is er nog lang niet. De kat die altijd terugpraat en normaal hele dagen bij me ligt, miauwt niet en ligt nog altijd de hele dag afgezonderd te slapen.

Gister wel een heel fijn gesprek met de assistente toen we nieuwe spuiten haalde. Ik dacht dat we hem veel te weinig konden voeren, met 1 blikje zijn we echt de hele dag bezig. Maar ze zei dat dat ook voldoende was om hem weer een beetje aan te laten sterken.
pi_187617822
Sorry hoor, ik ga gewoon even verder met dit topic als dagboek te gebruiken. Net naar de dierenarts geweest. Hij heeft geen koorts meer, maar hij krijgt nog wel Metacam, dus dat zou daar ook door kunnen komen. Echo gehad en daar was niets op te zien.

Hij was wel weer afgevallen, en dat gaat toch ook best wel hard. Dus we gaan een sonde laten zetten. En als hij dan toch een roesje krijgt voor een sonde, maken ze ook nog een foto om zijn ruggenwervels te bekijken. Ze twijfelen nu of daar misschien een ontsteking zit. Maakt voor de behandeling verder niets uit, rust, antibiotica en voldoende voeding, maar ik zou een beetje zekerheid wel fijn vinden want dat was de vierde dierenarts deze week en ze weten eigenlijk allemaal niet wat er speelt.
  woensdag 26 juni 2019 @ 16:51:40 #57
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187618394
Och myraela, wat een heisa voor kat en voor jullie.

Naar dat er eigenlijk niet echt een diagnose is. Ik herken het wel dat je dan meerdere dierenartsen ziet en niemand lijkt te weten wat er speelt. Ik verbaas me er over dat binnen da-praktijken geen vergaderingen zijn over ingewikkelde dossiers.

Viet weten meer dan een, zo je denken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Duderinnetje op 26-06-2019 17:33:35 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187619326
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 16:51 schreef Duderinnetje het volgende:
Och myraela, wat een heisa voor kat en voor jullie.

Naar dat er eigenlijk niet echt een diagnose is. Ik herken het wel dat je dan meerdere dierenartsen ziet en niemand lijkt te weten wat er speelt. Ik verbaas me er over dat binnen da-praktijken geen vergaderingen zijn over ingewikkelde dossiers.

Viet weten meer dan een, zo je denken.
Die zijn er wel hoor, naar mijn ervaring. Hangt natuurlijk wel van de praktijk af, maar zeker in een praktijk waar er meer dierenartsen werken is er vaker wel dan niet overleg als het over zo'n twijfelgeval gaat :)
Maar bij katten is het vaak gewoon heel moeilijk om te zegen wát er precies speelt. Het kan echt van alles zijn. Katten die niet eten...de lastigste patiënten. En koorts kan ook overal en nergens vandaan komen.

EDIT:

@Myraela: Een sonde is wel een goede hoor. Vaak veel minder stress dan dwangvoederen :Y
  woensdag 26 juni 2019 @ 18:27:06 #59
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187619754
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:00 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Die zijn er wel hoor, naar mijn ervaring. Hangt natuurlijk wel van de praktijk af, maar zeker in een praktijk waar er meer dierenartsen werken is er vaker wel dan niet overleg als het over zo'n twijfelgeval gaat :)
Maar bij katten is het vaak gewoon heel moeilijk om te zegen wát er precies speelt. Het kan echt van alles zijn. Katten die niet eten...de lastigste patiënten. En koorts kan ook overal en nergens vandaan komen.

EDIT:

@:Myraela: Een sonde is wel een goede hoor. Vaak veel minder stress dan dwangvoederen :Y

Ik wilde het jou al vragen, inderdaad.

En ik snap hoe lastig het is om te diagnostiseren bij dieren, laat staan bij katten.
Toen mijn kat ooit erg ziek was en ik bijna dagelijks bij onze praktijk kwam, hoorde ik de ene dag: misschien moet je langzaam afscheid gaan nemen, en de andere: dit varkentje gaan we wel even wassen.

Ik ben toen een keer huilend de praktijk binnengelopen omdat ik het niet langer aankon zulke tegenstrijdige tijdingen te krijgen. Het was enorm genant, maar het hielp wel en de dierenartsen zijn toen heel adequaat gaan deduceren. Het heeft de kat niet gered, maar het was kennelijk wel nodig om aan te geven dat ik als baasje enorm toe was aan een gezamenlijk plan van aanpak. Dat gefractioneerd pappen en nathouden maakte mij heel onzeker.

Overigens was en ben ik nog altijd heel tevreden over de praktijk hoor. Ik snap ook dat zij hun best deden en het vooral een communicatieding was. En een ander baasje zit weer anders in elkaar en heeft weer andere behoeften als het om zijn dier gaat. Het is ook een verdomd lastig beroep.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187621987
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 16:25 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

In de gaten houden of de grasspriet echt naar buiten is gekomen. Soms kunnen die vervelend dwarszitten in slokdarm of verhemelte. Als poes (ik gebruik poes ook voor kat :P) niet lekker in zijn vel lijkt te zitten, even laten checken bij de DA. Die kan het gras/dennenaaldje of wat er ook maar in de keel hangt, verwijderen.

Heb je de spriet teruggevonden of vermoed je dat hij er nog zit?
Volgens mij is alles er wel uit. Maar hou hem in de gaten
pi_187624121
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2019 18:27 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik wilde het jou al vragen, inderdaad.

En ik snap hoe lastig het is om te diagnostiseren bij dieren, laat staan bij katten.
Toen mijn kat ooit erg ziek was en ik bijna dagelijks bij onze praktijk kwam, hoorde ik de ene dag: misschien moet je langzaam afscheid gaan nemen, en de andere: dit varkentje gaan we wel even wassen.

Ik ben toen een keer huilend de praktijk binnengelopen omdat ik het niet langer aankon zulke tegenstrijdige tijdingen te krijgen. Het was enorm genant, maar het hielp wel en de dierenartsen zijn toen heel adequaat gaan deduceren. Het heeft de kat niet gered, maar het was kennelijk wel nodig om aan te geven dat ik als baasje enorm toe was aan een gezamenlijk plan van aanpak. Dat gefractioneerd pappen en nathouden maakte mij heel onzeker.

Overigens was en ben ik nog altijd heel tevreden over de praktijk hoor. Ik snap ook dat zij hun best deden en het vooral een communicatieding was. En een ander baasje zit weer anders in elkaar en heeft weer andere behoeften als het om zijn dier gaat. Het is ook een verdomd lastig beroep.
Oh maar dat is wel heel vervelend hoor :{ . Communicatie blijft ook wel een lastig iets, en al die artsen hebben vaak ook hun eigen ideeën :P . Is niet altijd de beste combinatie. In de laatste praktijk waar ik werkte was er daarom de regel dat degene (de arts) die de patiënt aannam, de behandeld arts was. En dan mocht het buiten de afspraken om wel besproken worden natuurlijk, maar de behandelend arts was toch wel degene die het woord moest doen. Lukte niet altijd, als er een op vakantie ging/vrij was/ziek werd natuurlijk, en dan zag je inderdaad wel eens tegenstrijdige ideeën, maar meestal ging het wel goed. :)
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:54:09 #62
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187624660
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 22:25 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Oh maar dat is wel heel vervelend hoor :{ . Communicatie blijft ook wel een lastig iets, en al die artsen hebben vaak ook hun eigen ideeën :P . Is niet altijd de beste combinatie. In de laatste praktijk waar ik werkte was er daarom de regel dat degene (de arts) die de patiënt aannam, de behandeld arts was. En dan mocht het buiten de afspraken om wel besproken worden natuurlijk, maar de behandelend arts was toch wel degene die het woord moest doen. Lukte niet altijd, als er een op vakantie ging/vrij was/ziek werd natuurlijk, en dan zag je inderdaad wel eens tegenstrijdige ideeën, maar meestal ging het wel goed. :)
Dat is wel een mooi principe, zo'n hoofdbehandelaar.

Dank voor je inkijk. :)

En dit begon allemaal bij Myraela. Ik hoop dat de sonde wat rust brengt voor poes en voor jullie. :*
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 26 juni 2019 @ 22:56:29 #63
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187624705
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 20:35 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Volgens mij is alles er wel uit. Maar hou hem in de gaten
Gelukkig!
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 27 juni 2019 @ 08:09:10 #64
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187627421
Iemand die een goed net kan aanraden om het raam/balkon af te maken? Of een kattenbestendig vliegenraam. Ik had er eentje gekocht maar dat was niet bestand tegen een grote kater als Senna. Hij had er een gat in nog voor het geïnstalleerd was.
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 09:14:13 #65
382129 crew  Donna
pi_187627940
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 16:16 schreef Myraela het volgende:
Sorry hoor, ik ga gewoon even verder met dit topic als dagboek te gebruiken. Net naar de dierenarts geweest.
Ach jeetje, veel sterkte!
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 09:19:18 #66
382129 crew  Donna
pi_187627996
Gisterenochtend onze kitten op gehaald. Ze is niet echt heel bang gelukkig, wel rustig en schrikkerig soms, maar dat is wel logisch.

Als ze haar rust nodig heeft gaat ze onder de kast of achter de bank zitten. Gisterenavond heeft ze al even een wandeling door de woonkamer gemaakt en kwam ze ook leuk bij ons en lekker spelen. En ze komt ook naar de dreumes toe (ze zal wel denken; dat is meer mijn formaat mens) lopen.
Ik denk dat het wel goed zit!

Oh en al lekker gegeten/gedronken en op de kattenbak gaat ook super!
pi_187628591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 08:09 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Iemand die een goed net kan aanraden om het raam/balkon af te maken? Of een kattenbestendig vliegenraam. Ik had er eentje gekocht maar dat was niet bestand tegen een grote kater als Senna. Hij had er een gat in nog voor het geïnstalleerd was.
Ik ben ook op zoek voor een 'inzetdeur' zodat de deur af en toe open kan om te luchten zonder dat we de katten ergens moeten opsluiten (binnenkatten).
Waar had jij degene gekocht die niet zo goed bevallen is? Weet ik dat ik die iig links kan laten liggen.
pi_187629118
We gingen vandaag naar de dierenarts om de sonde te laten zetten, maar we hebben er toch vanaf gezien. Hij eet weer. *O* Gisteravond likte hij alleen aan enkele snoepjes, nu kauwt die ook echt. De helft valt er nog naast, maar het gaat de goede kant op. We geven ook nog wel dwangvoer, maar hopelijk gaat hij het steeds meer zelf doen.
pi_187629126
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 09:19 schreef DonnaRush het volgende:
Gisterenochtend onze kitten op gehaald. Ze is niet echt heel bang gelukkig, wel rustig en schrikkerig soms, maar dat is wel logisch.

Als ze haar rust nodig heeft gaat ze onder de kast of achter de bank zitten. Gisterenavond heeft ze al even een wandeling door de woonkamer gemaakt en kwam ze ook leuk bij ons en lekker spelen. En ze komt ook naar de dreumes toe (ze zal wel denken; dat is meer mijn formaat mens) lopen.
Ik denk dat het wel goed zit!

Oh en al lekker gegeten/gedronken en op de kattenbak gaat ook super!
Hier hebben we natuurlijk wel foto's bij nodig, he. O+
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:19:07 #70
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187629370
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:58 schreef Myraela het volgende:
We gingen vandaag naar de dierenarts om de sonde te laten zetten, maar we hebben er toch vanaf gezien. Hij eet weer. *O* Gisteravond likte hij alleen aan enkele snoepjes, nu kauwt die ook echt. De helft valt er nog naast, maar het gaat de goede kant op. We geven ook nog wel dwangvoer, maar hopelijk gaat hij het steeds meer zelf doen.
Oh wat fijn. Hup poes! O+
Hopelijk zet-ie het door.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187629499
quote:
14s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:58 schreef Myraela het volgende:
We gingen vandaag naar de dierenarts om de sonde te laten zetten, maar we hebben er toch vanaf gezien. Hij eet weer. *O* Gisteravond likte hij alleen aan enkele snoepjes, nu kauwt die ook echt. De helft valt er nog naast, maar het gaat de goede kant op. We geven ook nog wel dwangvoer, maar hopelijk gaat hij het steeds meer zelf doen.
Ahw, wat fijn! O+
(Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het gedaan is hoor :) , maar is het gebit ook echt goed nagekeken?)
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:38:53 #72
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187629606
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik ben ook op zoek voor een 'inzetdeur' zodat de deur af en toe open kan om te luchten zonder dat we de katten ergens moeten opsluiten (binnenkatten).
Waar had jij degene gekocht die niet zo goed bevallen is? Weet ik dat ik die iig links kan laten liggen.
Ik heb dat vorige week los gekocht bij de dierenwinkel hier in de stad. Het was niet verpakt, goedkoop maar dus ook niet bruikbaar. Dus nu maar wat meer uitgeven.

Deze ga ik nu proberen. https://www.zooplus.nl/sh(...)net/kattennet/344478
  roze donderdag 27 juni 2019 @ 11:56:05 #73
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_187629796
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:08 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Ik ben ook op zoek voor een 'inzetdeur' zodat de deur af en toe open kan om te luchten zonder dat we de katten ergens moeten opsluiten (binnenkatten).
Waar had jij degene gekocht die niet zo goed bevallen is? Weet ik dat ik die iig links kan laten liggen.
Met een deur is een hordeur nog een idee?
Your beauty never ever scared me.
pi_187630144
@Myraela yey wat fijn!!

@Rolstoelvandaal ah ik ben benieuwd hoe die bevalt, ik zat ook te kijken op Zooplus!

@Amarantha onze katjes klimmen graag in nieuwe dingen (de gordijnen laten ze inmiddels redelijk met rust, al springen ze er zo in als er een vlieg langs vliegt) dus ik ben bang dat een hordeur geen lang leven beschoren is hier, gaan ze ook vast in klimmen en dat scheurt dan kapot ben ik bang. Anders was het zeker een goede optie geweest! We maken nu gewoon een houten deurframe en zetten daar een kattennet op vast.
pi_187630247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 11:31 schreef Candaasje het volgende:
Ahw, wat fijn! O+
(Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat het gedaan is hoor :) , maar is het gebit ook echt goed nagekeken?)
Ja, denk ik wel. Er is tenminste door verschillende dierenartsen in zijn mond gekeken. Ik probeer overigens verschillende soorten eten bij hem, dus ook zacht voer, natte brokjes, vleeswaren, pindakaas, letterlijk alles. :@ Maar het zijn de harde snoepjes die hem tot nu toe het meest aanspreken.
pi_187630832
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:35 schreef Myraela het volgende:

[..]

Ja, denk ik wel. Er is tenminste door verschillende dierenartsen in zijn mond gekeken. Ik probeer overigens verschillende soorten eten bij hem, dus ook zacht voer, natte brokjes, vleeswaren, pindakaas, letterlijk alles. :@ Maar het zijn de harde snoepjes die hem tot nu toe het meest aanspreken.
Als katten niets eten is alles geoorloofd. Want niet eten is schadelijker dan ongezond eten :)
Maar yay voor de harde snoepjes!
  Moderator donderdag 27 juni 2019 @ 14:06:07 #77
382129 crew  Donna
pi_187631277

Achter de bank liggen


Zonet in de pauze eventjes naar huis gegaan om te checken. Gaat hartstikke goed!
pi_187631491
Wat een propje. O+
pi_187631908
Ik ben verliefd wat, een hoopie
  vrijdag 28 juni 2019 @ 08:24:01 #80
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187643394
Vraagje voor de mensen met een koelmat. Leggen jullie er iets over, zoals een handdoek? Of werkt de mat dan niet meer goed en leggen jullie er niets op?
pi_187643968
Ik durf nog nu geen koelmat, ben bang dat ze die kapot krabt. Over 2 weken heb ik vakantie, dan ben ik thuis en wil ik het proberen.

En nog even een *O* voor de kat van Myraela, hij zag er relaxed uit in de tipi O+

En ik zag een kitten langskomen,
ahhhh O+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_187643995
Ondertussen zitten mijn man en ik bij de F1 in Oostenrijk (héééét), en past mijn moeder op Maxi. Zo maar weer eens bellen hoe het gaat, woensdag had ze nog niet door dat we er niet waren volgens mij.

Raar om te slapen zonder poezel die je om 2 uur 's nachts wakker komt knorren :@
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_187645987
@DonnaRush wat een schatje!

Doet me meteen terugdenken aan toen wij onze twee kleintjes bij het gastgezin van het asiel konden ophalen. Toen we daar waren komen kijken lag een van de twee kittens binnen vijf minuten al op m'n schoot te slapen en was de ander nog een klein beetje schrikkerig, maar ik ging er vanuit dat ze bij ons flink moesten wennen want alles nieuw en de woonkamer met open keuken is ook best een grote ruimte. Niks was minder waar, na tien minuten rondwandelen had ik twee slapende bolletjes op schoot O+ . Toen paste dat nog makkelijk, haha!
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 12:31:21 #84
382129 crew  Donna
pi_187646210
Ahhh wat heerlijk he?

Het gaat hier zo goed. Ze rent lekker door huis heen en moet haar vaak uit de gordijnen plukken, maar dat hoort er nog even bij. Komt wel goed. Ze lijkt al best wel goed te leren wat wel en niet mag.

Gezellig een dreumes en een kitten tegelijk opvoeden. :7
  Moderator vrijdag 28 juni 2019 @ 12:35:50 #85
382129 crew  Donna
pi_187646261
Oh en ze is echt heel schoon op de kattenbak. Alles wordt diep begraven en zodra ik de bak leeg geschept heb, gaat ze er ook direct weer op.
Brokjes vindt ze niet zo geweldig, natvoer wel.

En ze heeft gisteren al een vlinder gevangen en 2 muggen, dus het jachtinstinct zit ook wel goed!
pi_187650501
Mensen, ik denk dat we wel kunnen zeggen dat mijn kat het ergste heeft gehad. *O* *O* *O* Vandaag ineens met sprongen vooruit gegaan. Veel zelfstandig gegeten, komt zelfs enthousiast aan wanneer ik de snoepjes pak. Wast zichzelf weer helemaal, miauwt terug als ik praat, zoekt ons weer op. Helemaal fijn. O+

Ik heb oprecht momenten gehad dat ik dacht dat hij het niet zou redden. Dat de medicijnen niet aan zouden slaan en dat we nooit zouden weten waaraan hij dood zou gaan. Maar dit komt wel goed. En door alle testen weten we dat hij voor de rest keigezond.

Als afsluiter ook nog even de foto van m'n bikkeltje in zijn tipi.
pi_187651117
@DonnaRush wat fijn dat het zo goed gaat! Haha, gelukkig zijn er vast veel dingen die je dreumes en kitten allebei niet mogen, zoals in de gordijnen hangen ;)

@Myraela ooh wat goed! En die tipi, wat tof! Waar heb je die vandaan?
pi_187651359
Lidl heeft nu ook tipi’s voor katten ¤16,99 https://www.lidl-shop.nl/ZOOFARI-Kattenbed/p100257880
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187654873
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 18:48 schreef vlindertje89 het volgende:


@:Myraela ooh wat goed! En die tipi, wat tof! Waar heb je die vandaan?
Action, 7 euro. :D
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:34:38 #90
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187718403
Gebruiken jullie voerautomaten met tijdsindicatie? (dus op in te stellen tijdstippen)

Zo ja, welke. En zo ja, hoe zit de afsluiting tot het voer.
Heb er eentje geprobeerd, maar met een beetje stoten en porren komt er meer eten uit, omdat het zich niet goed afsluit. Dus dat werkt niet voor mijn (Best slimme) oudere kat.

Graag tips!
pi_187718977
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:34 schreef Cue_ het volgende:
Gebruiken jullie voerautomaten met tijdsindicatie? (dus op in te stellen tijdstippen)

Zo ja, welke. En zo ja, hoe zit de afsluiting tot het voer.
Heb er eentje geprobeerd, maar met een beetje stoten en porren komt er meer eten uit, omdat het zich niet goed afsluit. Dus dat werkt niet voor mijn (Best slimme) oudere kat.

Graag tips!
Ik heb hier een catmate c3000 zodat ik ook af en toe bij mijn vriendin kan slapen. Kan veel voer in en tot nu toe hebben de 2 heren hem hier nog niet kunnen openbreken. Ik heb hem op een kleine verhoging staan zodat het in een speelbak valt en ik heb hem nu 1x omgegooid terug gevonden na het boodschappen doen. Maar ook toen waren ze niet bij het voer gekomen.

Ik heb nu net even hardhandig gevoeld aan de uitgifte kant, maar met veel moeite en schudden heb ik er 2 losse brokjes uitgekregen. Meer lukte niet.

Ik kan me wel voorstellen dat een slimme kat de deksel aan de bovenkant open kan krijgen en dan dus bij de grote voorraad kan komen. Maar dat kan je best makkelijk verstevigen met tape oid.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:19:26 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187719247
https://www.bol.com/nl/p/(...)MVw.1.6.ProductTitle
Deze had ik besteld, maar door het meganisme kon je gewoon met je pootje erin, flappen aan de kant (of wat hard er tegenaan duwen) en er vielen eeuwig brokjes doorheen.

Zie dat de Catmate niet zo snel leverbaar is bij zooplus of bol.com. Dat is wel jammer.
pi_187719379
Zonde. De catmate kunnen ze idd niet onbeperkt brokjes laten geven. Zie dat je hem zelfs kan vastschroeven op een houten basis oid zodat ze hem niet zelf om kunnen gooien.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 21:17:30 #94
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187721419
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 22:41 schreef Myraela het volgende:

[..]

Action, 7 euro. :D
Ik heb die tipi ook, in het roze :7
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_187728005
Ik ga vanmiddag ook eens kijken bij de action :7

Een ander vraagje... Een van mijn katten heeft echt enorm meurende drollen. Ze krijgt Jarco indoor brokjes, iemand tips wat ik kan voeren zodat het minder wordt?
pi_187728702
Mijn kat is vandaag na 1,5 dag thuisgekomen. Dat was al raar, want als hij normaal een dagje buiten is, komt hij toch zeker wel drie keer eten halen. Vanochtend stond hij ineens weer op de stoep, maar compleet onder de motorolie of zoiets. Het is nogal lastig om dat uit zijn vachtje te halen.

Iemand ervaring?
pi_187729952
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:59 schreef Zusje123 het volgende:
Mijn kat is vandaag na 1,5 dag thuisgekomen. Dat was al raar, want als hij normaal een dagje buiten is, komt hij toch zeker wel drie keer eten halen. Vanochtend stond hij ineens weer op de stoep, maar compleet onder de motorolie of zoiets. Het is nogal lastig om dat uit zijn vachtje te halen.

Iemand ervaring?
iets als Dreft werkt dan toch het beste. Is hij ondertussen al schoon?
pi_187732579
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:59 schreef Zusje123 het volgende:
Mijn kat is vandaag na 1,5 dag thuisgekomen. Dat was al raar, want als hij normaal een dagje buiten is, komt hij toch zeker wel drie keer eten halen. Vanochtend stond hij ineens weer op de stoep, maar compleet onder de motorolie of zoiets. Het is nogal lastig om dat uit zijn vachtje te halen.

Iemand ervaring?
Als de olie ingedroogd is helpt het om er wat verse olijf/ zonnebloem/ sla olie op te doen dan kun je het makkelijker uitwassen. Afwasmiddel werkt goed.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187733189
Groene originele dreft schijnt als enige van de afwasmiddelen "toegestaan" te zijn zonder achteraf huidirritatie door ontvetting van de huitvetten.
Groene badedas badschuim schijnt ook te kunnen.
pi_187733218
En nog een tip, maak een emmer of grote maatbeker aangelengd metg het sop inplaats van regelrecht op je huisdier smeren... dan ben je echt super lang bezig met uitspoelen en meestal werken dieren niet echt mee :9

Hier kat natmaken met douchekop ca 35 graden, maatbeker(ook warm natuurlijk) sop over de rug gieten en dan wassen...
Daarna is het snel weer afspoelen en klaar.

En de kop drooghouden ^O^
  zondag 7 juli 2019 @ 14:29:30 #101
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187794229
Mijn katten moeten binnenkort weer naar de dierenarts voor hun entingen, maar ik ga ook verhuizen over een paar weken. Wat is wijsheid, voor de verhuizing naar de DA of erna?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187794316
quote:
5s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:29 schreef DevilsWhore het volgende:
Mijn katten moeten binnenkort weer naar de dierenarts voor hun entingen, maar ik ga ook verhuizen over een paar weken. Wat is wijsheid, voor de verhuizing naar de DA of erna?
Ik zou het ervoor doen.
Gestress van de DA en daarna weer lekker vertrouwd thuis. Tov
Gestres van verhuizen, naar de da en weer terug naar een vreemd huis.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187795827
Ik zou het ook voor de verhuizing doen. En dan niet in dezelfde week, maar echt wat eerder. Andere optie is de enting uitstellen tot ze wat gesettled zijn in het nieuwe huis. Tis niet dat vaccinaties tot op de dag nauwkeurig werken. Zo werkt kattenziekte 3 jaar, mogelijk langer maar is voor zover ik weet niet verder onderzocht, niesziekte 1 jaar. Persoonlijk zou ik de eerste wel volgens schema doen, de niesziekte stel ik gerust wat uit als dat beter past. Je kan in het paspoortje zien welke enting dit keer moet, alleen niesziekte of allebei.
  zondag 7 juli 2019 @ 22:25:34 #104
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187804634
Ik neig zelf ook naar ervoor, maar mogelijk verhuis ik binnen drie weken al en ik kan alleen op woensdag (met uitzondering van komende) naar de dierenarts.

Ik heb sowieso al post gehad voor beide katten, dus het wordt wel tijd. :+
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187820441
Wij hebben onze kat vorige week laten castreren en toen we hem ophaalde was hij ook nog flink verdoofd. Maar nu een week later lijkt het alsof hij nog steeds zijn ballen heeft. Bij onze andere kat zie je duidelijk dat het leeg is.

Ik twijfel of het goed is gegaan omdat de dierenarts aangaf dat het die dag heel druk was bij haar.

Kan het zijn dat een kat gecastreerd is maar dat de balzak nog gevuld lijkt? We zien aan 1 kant wel een sneetje. Maar misschien heeft ze half werk geleverd? 😅
  maandag 8 juli 2019 @ 22:31:09 #106
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_187821698
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik zou het ervoor doen.
Gestress van de DA en daarna weer lekker vertrouwd thuis. Tov
Gestres van verhuizen, naar de da en weer terug naar een vreemd huis.
Dit.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:14:50 #107
315379 altootje86
kiek es an
pi_187838503
Niet zozeer een vraag, maar even wat ongerustheid van me af schrijven...

Sinds vorige week zondag hebben wij onze inmiddels 11 weken oude poesje Pixel. Heeft donderdag haar prikjes, wormenkuur en ontvlooiing gehad. Alles liep vlotjes, al duurde het wat langer voordat ze ging eten (pas laat op de avond, ze was hier om 12.30)

Vrijdag kwam Odin erbij, een nu 9 weken oud katertje. Het was even wennen, maar sinds eergisteren (zondag) leken ze al aardig aan elkaar gewend, tot pittige stoeipartijen gisteren aan toe (achter elkaar aanzitten, rennen, slaan -meestal zonder nagels- en steeds vaker ook even elkaar wassen, om vervolgens weer in "vechtstoeimodus" te gaan).

Echter, vanmorgen schepte ik de kattenbakken uit (na 1,5 dag), ligt er een grotendeels opgedroogd hoopje kots of diarree in de bak. Ik dacht, het andere merk natvoer wat ik zondagavond had gegeven zal toch niet zo goed bevallen zijn ofzo, kan gebeuren. Geen idee ook of het van pixel of Odin was.

Nu was het mijn vrije dag vandaag, dus ik heb veel bij ze gezeten. maar pixel is nu echt haarzelf niet. :'( Lusteloos en geen interesse in eten. Na vanmorgen een paar brokjes heeft ze volgens mij niks meer gegeten of gedronken en heeft ze nagenoeg heel de dag op de bank liggen slapen en doezelen. Wel spinnen als ik haar aanhaalde. Ook kwam er niet meer dan een plasje uit op de bak. (Denk ik dus, ze delen zowel de voerbakje als de kattenbakken). Zelfs de verenhengel waar ze vanaf dag 1 helemaal gek op was, was nu net de moeite genoeg om even voor van de bank te springen en er 1x halfslachtig naar te slaan.

Ik weet dat die lusteloosheid en niet eten niet goed is, maar dat is nu nog geen 24 uur zo.

Ik hoop dus maar dat het komt omdat ze gisteren en eergisteren enorm veel gespeeld en gestoeivecht heeft en nu dus gewoon even een offday heeft om bij te komen (ondanks dat Odin er een stuk minder last van heeft).

Andere mogelijke oorzaken zijn imo;
- vriend zit nu in het buitenland voor werk en ze mist hem, hij was vorige week de hele week thuis (al toonde ze geen interesse in een gedragen kledingstuk wat ik bij haar legde)
- het eten is niet lekker (al heb ik net ook al meerdere merken nog opengetrokken en haar erbij gezet, maar het is snufsnuf en dan weer terug naar de bank/mand)
- ze ziet Odin toch liever vertrekken zodat ze het huis weer voor haarzelf heeft (ondanks dat ze ook wel ligt te spinnen als hij bij haar ligt en haar oren wast zonder te spelen. Ik smelt, zo lief en lijkt hij toch ook al door te hebben dat ze nu niet wil spelen)
- ze is ziek en moet naar de DA :'(

Ik hoop zo op het eerste... Maar hoelang zou ik het nog moeten afwachten? Morgenochtend? Middag? Avond als vriend weer terug is? Of liefst nu nog de spoedlijn bellen? :'(


TL;DR kitten eet en drinkt niet, is lusteloos, maar hoe lang moet ik dat tijd geven?
pi_187838698
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:14 schreef altootje86 het volgende:
Niet zozeer een vraag, maar even wat ongerustheid van me af schrijven...

Sinds vorige week zondag hebben wij onze inmiddels 11 weken oude poesje Pixel. Heeft donderdag haar prikjes, wormenkuur en ontvlooiing gehad. Alles liep vlotjes, al duurde het wat langer voordat ze ging eten (pas laat op de avond, ze was hier om 12.30)

Vrijdag kwam Odin erbij, een nu 9 weken oud katertje. Het was even wennen, maar sinds eergisteren (zondag) leken ze al aardig aan elkaar gewend, tot pittige stoeipartijen gisteren aan toe (achter elkaar aanzitten, rennen, slaan -meestal zonder nagels- en steeds vaker ook even elkaar wassen, om vervolgens weer in "vechtstoeimodus" te gaan).

Echter, vanmorgen schepte ik de kattenbakken uit (na 1,5 dag), ligt er een grotendeels opgedroogd hoopje kots of diarree in de bak. Ik dacht, het andere merk natvoer wat ik zondagavond had gegeven zal toch niet zo goed bevallen zijn ofzo, kan gebeuren. Geen idee ook of het van pixel of Odin was.

Nu was het mijn vrije dag vandaag, dus ik heb veel bij ze gezeten. maar pixel is nu echt haarzelf niet. :'( Lusteloos en geen interesse in eten. Na vanmorgen een paar brokjes heeft ze volgens mij niks meer gegeten of gedronken en heeft ze nagenoeg heel de dag op de bank liggen slapen en doezelen. Wel spinnen als ik haar aanhaalde. Ook kwam er niet meer dan een plasje uit op de bak. (Denk ik dus, ze delen zowel de voerbakje als de kattenbakken). Zelfs de verenhengel waar ze vanaf dag 1 helemaal gek op was, was nu net de moeite genoeg om even voor van de bank te springen en er 1x halfslachtig naar te slaan.

Ik weet dat die lusteloosheid en niet eten niet goed is, maar dat is nu nog geen 24 uur zo.

Ik hoop dus maar dat het komt omdat ze gisteren en eergisteren enorm veel gespeeld en gestoeivecht heeft en nu dus gewoon even een offday heeft om bij te komen (ondanks dat Odin er een stuk minder last van heeft).

Andere mogelijke oorzaken zijn imo;
- vriend zit nu in het buitenland voor werk en ze mist hem, hij was vorige week de hele week thuis (al toonde ze geen interesse in een gedragen kledingstuk wat ik bij haar legde)
- het eten is niet lekker (al heb ik net ook al meerdere merken nog opengetrokken en haar erbij gezet, maar het is snufsnuf en dan weer terug naar de bank/mand)
- ze ziet Odin toch liever vertrekken zodat ze het huis weer voor haarzelf heeft (ondanks dat ze ook wel ligt te spinnen als hij bij haar ligt en haar oren wast zonder te spelen. Ik smelt, zo lief en lijkt hij toch ook al door te hebben dat ze nu niet wil spelen)
- ze is ziek en moet naar de DA :'(

Ik hoop zo op het eerste... Maar hoelang zou ik het nog moeten afwachten? Morgenochtend? Middag? Avond als vriend weer terug is? Of liefst nu nog de spoedlijn bellen? :'(


TL;DR kitten eet en drinkt niet, is lusteloos, maar hoe lang moet ik dat tijd geven?
Ik zou de dierenarts even bellen en met hem/ haar overleggen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187840729
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 23:23 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik zou de dierenarts even bellen en met hem/ haar overleggen.
Net terug van de spoedhulp, toen ik belde wilde ze haar toch wel even graag zien omdat ze nog zo jong is.

Het lijkt erop dat ze een virusje heeft, ze heeft prikjes gehad tegen de koorts en misselijkheid en A/D meegekregen.

Bij binnenkomst terug thuis kreeg ze direct een (knuffel)omhelzing van Odin O+ en liep ze direct door naar de brokjes en daarna naar de kattenbak.

Goede tekens dus!
ik ben blij dat ik inderdaad even gebeld heb, nu kan ik ook een stuk geruster gaan slapen :z

Dankjewel voor de aanmoediging dus om even te bellen!
pi_187841134
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 01:54 schreef altootje86 het volgende:

[..]

Net terug van de spoedhulp, toen ik belde wilde ze haar toch wel even graag zien omdat ze nog zo jong is.

Het lijkt erop dat ze een virusje heeft, ze heeft prikjes gehad tegen de koorts en misselijkheid en A/D meegekregen.

Bij binnenkomst terug thuis kreeg ze direct een (knuffel)omhelzing van Odin O+ en liep ze direct door naar de brokjes en daarna naar de kattenbak.

Goede tekens dus!
ik ben blij dat ik inderdaad even gebeld heb, nu kan ik ook een stuk geruster gaan slapen :z

Dankjewel voor de aanmoediging dus om even te bellen!
*O* blij te horen dat het beter gaat. (is er een kans dat Odin het virus ook te pakken heeft?)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 10 juli 2019 @ 09:31:07 #111
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187842107
Ik ben al een heeeeeele tijd hier niet meer geweest, maar ik heb wat ervaringen van jullie nodig.

Er is bij 1 van onze poezen Diabetes vastgesteld zo'n 2 weken geleden. We zijn bezig om haar insuline in te stellen. 2 weken geleden is ze begonnen met 2,5 eenheid van caninsulin (2 keer per dag), en sinds een week zit ze op 3,5 eenheid (ook dus 2 keer per dag).

Op zich merk ik wel verbetering, vooral in haar uitstraling. Maar het enorme drinken en plassen blijft doorgaan, en ze ligt nog steeds veel.
Voor de mensen die een kat hebben met diabetes, kan het instellen zo lang duren, en is het normaal dat ze zoveel insuline blijkbaar nodig heeft?

Ik ga morgen weer naar de dierenarts, dan zal ik dezelfde vragen stellen. Maar ik heb een beetje geruststelling nodig zeg maar.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187842304
Hoe zwaar is je kat?
2.0 is de maximale begindosis en op voorwaarde van glucose boven de 20 gemeten 0.5 eenheid insuline per kg lichaamsgewicht
Onder de 20 gemeten glucose 0.25 eenheid per kg.
Teveel insuline als start is gevaarlijk en hoe kan je nu al op 3,5 eenheid zitten als je maar max 0.5 mag verhogen per week?

Jammer dat je dierenarts dit doet.
pi_187842465
De lichamelijke reactie kan wekenlang duren..je kat op de juiste hoeveelheid stabiel instellen kan wel maanden duren.
Ik snap niet waar je dierenarts mee bezig is, het instellen moet rustig met geduld en niet zo opjagen met hoge dosis en snel verhogen dat werkt averechts.
Mijn advies, lees je goed in ook de verhalen van anderen op diabeteskatten.nl en suikerkatten.nl staan ook op facebook.
Vertel je dierenarts dat je terug wil naar 2.5 eenheid en minimaal een week wachten per 0.5 verhoging.

Welke voeding geef je?
Wij hadden 2 diabeetjes, sinds 2 maanden helaas nog 1 maar omdat we nu geen rekening meer hoeven te houden met allergieë gaan wij nu volledig over op lage khd brokken van porta21
Dit in combinatie met 1 a 2x daags een beetje natvoer heeft aanzienlijk effect op de suiker en kunnen we hopelijk de insuline gaan halveren.
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:10:20 #115
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187842665
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:56 schreef deadly_kiss het volgende:
De lichamelijke reactie kan wekenlang duren..je kat op de juiste hoeveelheid stabiel instellen kan wel maanden duren.
Ik snap niet waar je dierenarts mee bezig is, het instellen moet rustig met geduld en niet zo opjagen met hoge dosis en snel verhogen dat werkt averechts.
Mijn advies, lees je goed in ook de verhalen van anderen op diabeteskatten.nl en suikerkatten.nl staan ook op facebook.
Vertel je dierenarts dat je terug wil naar 2.5 eenheid en minimaal een week wachten per 0.5 verhoging.

Welke voeding geef je?
Wij hadden 2 diabeetjes, sinds 2 maanden helaas nog 1 maar omdat we nu geen rekening meer hoeven te houden met allergieë gaan wij nu volledig over op lage khd brokken van porta21
Dit in combinatie met 1 a 2x daags een beetje natvoer heeft aanzienlijk effect op de suiker en kunnen we hopelijk de insuline gaan halveren.
Wat super dat er al iemand zo snel reageert, dankjewel!

Ik heb gevraagd of ik van voer moest veranderen, maar dat hoefde niet. We gebruiken Purina indoor one, omdat dat tot nu toe de enige soort voeding is waarbij ze niet van gaat spugen. Ik sta altijd open voor suggesties. Kan je mij een linkje geven van precies het voer dat je gaat gebruiken?
En ook bedankt voor de linkjes naar de sites. Ik wist hier niet van af.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:12:16 #116
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187842692
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 09:46 schreef deadly_kiss het volgende:
Hoe zwaar is je kat?
2.0 is de maximale begindosis en op voorwaarde van glucose boven de 20 gemeten 0.5 eenheid insuline per kg lichaamsgewicht
Onder de 20 gemeten glucose 0.25 eenheid per kg.
Teveel insuline als start is gevaarlijk en hoe kan je nu al op 3,5 eenheid zitten als je maar max 0.5 mag verhogen per week?

Jammer dat je dierenarts dit doet.
Myra is een grote poes, ze woog eerst 6,5 kg, daarna 4,9 (toen er suikerziekte werd geconstateerd), en nu 5,1. Ze moet naar de 5,5 kg voor een ideaal gewicht. Haar gemeten glucose was eerst 23.8 en vorige week 20.8
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:14:04 #117
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187842718
oeps dubbel
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187842766
Ik stuur je wel een prive bericht want ik weet niet of dat hier allemaal mag.
Ik snap dat alles nieuw voor je is zo zat ik er 5,5 jaar geleden ook bij :D
  woensdag 10 juli 2019 @ 10:22:30 #119
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187842836
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:17 schreef deadly_kiss het volgende:
Ik stuur je wel een prive bericht want ik weet niet of dat hier allemaal mag.
Ik snap dat alles nieuw voor je is zo zat ik er 5,5 jaar geleden ook bij :D
Thanks, het is eerlijk gezegd semi-nieuw. Mijn ouders hadden ook een kater met suiker, maar dat is alweer zoooolang geleden, de kennis en herinneringen over hoe dat in het begin ging zijn erg vervaagd.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187842838
Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met adviezen geven die zo tegen de dierenarts ingaan. Dierenartsen zijn niet heilig, maar ze hebben misschien wel een iets completer beeld dan wij met 1 post.
pi_187842932
Dat van de max insuline dosis is door caninsulin zelf uitgebracht dat zuig ik niet uit mijn duim en baseer het ook niet op eigen info.
Ik lees al jaren mee met verhalen van beginnende insulinepatientjes die te hoge startdosis krijgen en vervolgens met hun kat in coma achtige toestanden aan de noodbel trekken en soms zelfs te laat zijn!
Een te lage suiker is veel gevaarlijker dan een te hoge.
pi_187843098
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:10 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Wat super dat er al iemand zo snel reageert, dankjewel!

Ik heb gevraagd of ik van voer moest veranderen, maar dat hoefde niet. We gebruiken Purina indoor one, omdat dat tot nu toe de enige soort voeding is waarbij ze niet van gaat spugen. Ik sta altijd open voor suggesties. Kan je mij een linkje geven van precies het voer dat je gaat gebruiken?
En ook bedankt voor de linkjes naar de sites. Ik wist hier niet van af.
Khd arm voer heeft als werking dat haar suiker niet onnodig veel stijgt, dus hoe minder koolhydraten in het voer hoe minder insuline heeft je kat nodig.
Het is even uitvogelen wat je kat kan eten en wat niet, een van de forums die ik je stuurde staan hele uitgewerkte lijsten van voermerken allemaal al berekend in tabellen wat goed is en wat niet.

Je kan het ook zelf berekenen als je in de winkel bent, de procenten van ruwe as + ruwe eiwit + ruwe vezel + ruwe vet + vocht moet boven de 80% uitkomen, beter boven de 85%
Wat overblijft zijn de khd,
Dus als bovengenoemde opgeteld op 85% komt hou je 15% khd over.
Natvoer komt hier makkelijk aan maar wij hebben ook de hele dag brokken staan omdat wanneer wij beide aan het werk zijn moet de diabeet altijd bij eten kunnen,
Mocht ze bijv overgeven door het eten van een plant of wat dan ook, kan ze een hypo krijgen omdat haar maag leeg is.
Ze zal dan willen eten omdat ze zich naar voelt.


Hoe meer insuline je moet toedienen hoe hoger de schommelingen tussen het prikken door.
Want na 4 a 5uren na het toedienen stijgen de waarden weer.
Als je kat khd arm voer krijgt, krijgt ze weinig binnen wat de waardes doet verhogen dus ook minder insuline nodig :)
  woensdag 10 juli 2019 @ 11:09:26 #123
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187843478
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 10:40 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Khd arm voer heeft als werking dat haar suiker niet onnodig veel stijgt, dus hoe minder koolhydraten in het voer hoe minder insuline heeft je kat nodig.
Het is even uitvogelen wat je kat kan eten en wat niet, een van de forums die ik je stuurde staan hele uitgewerkte lijsten van voermerken allemaal al berekend in tabellen wat goed is en wat niet.

Je kan het ook zelf berekenen als je in de winkel bent, de procenten van ruwe as + ruwe eiwit + ruwe vezel + ruwe vet + vocht moet boven de 80% uitkomen, beter boven de 85%
Wat overblijft zijn de khd,
Dus als bovengenoemde opgeteld op 85% komt hou je 15% khd over.
Natvoer komt hier makkelijk aan maar wij hebben ook de hele dag brokken staan omdat wanneer wij beide aan het werk zijn moet de diabeet altijd bij eten kunnen,
Mocht ze bijv overgeven door het eten van een plant of wat dan ook, kan ze een hypo krijgen omdat haar maag leeg is.
Ze zal dan willen eten omdat ze zich naar voelt.

Hoe meer insuline je moet toedienen hoe hoger de schommelingen tussen het prikken door.
Want na 4 a 5uren na het toedienen stijgen de waarden weer.
Als je kat khd arm voer krijgt, krijgt ze weinig binnen wat de waardes doet verhogen dus ook minder insuline nodig :)
Ik ga ermee aan de slag!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187843664
Lees alles eens op je gemak door.
Zo ongeveer alle baasjes van diabeetjes incl ikzelf waren zo overspoeld door info zoals jij nu...
Komt allemaal goed.
Het is wennen voor jou en je kat maar over een tijd als je kat gezonder en fitter is wanneer ze goed is ingesteld dan weet je dat dit het allemaal waard is ^O^
Katten kunnen met de goede verzorging gewoon even oud worden als andere katten zonder diabetes O+
pi_187844614
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2019 06:34 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

*O* blij te horen dat het beter gaat. (is er een kans dat Odin het virus ook te pakken heeft?)
Het kan maar de kans acht ik groter dat hij het zelf heeft meegebracht uit zijn nestje en dus al immuun genoeg is. En hij speelt en eet als altijd, maar we houden het zeker in de gaten *;
pi_187913763
Ik ben op zoek naar een simpel kattenluik, zonder chip functionaliteit. Hij moet wel zo winddicht mogelijk zijn en makkelijk te monteren. Iemand tips?
  zondag 14 juli 2019 @ 13:22:41 #127
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_187914567
Ik heb zoiets al jaren. Kattenluik
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  roze zondag 14 juli 2019 @ 15:01:33 #128
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_187916357
In mijn vorige huis had ik dit luikje:

Kwam uit op het dakterras (kat klom via boom naar beneden en boven) en nooit problemen mee gehad met wind of wat dan ook en met oud & nieuw kon ik hem makkelijk op slot doen. :) Ook makkelijk schoon te houden.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 17 juli 2019 @ 12:54:55 #129
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187966291
Nog een vraag: Omdat ik mijn kat nog aan het instellen ben (er is pas suikerziekte geconstateerd) zoek ik tijdelijk een heel erg goed vocht absorberend merk kattenbak korrels. Ze plast namelijk nog behoorlijk veel, en dat instellen zal nog wel een paar maanden duren. Ik schep al dagelijks uit trouwens mocht iemand dat zich afvragen.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187966538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 12:54 schreef The_Tankgirl het volgende:
Nog een vraag: Omdat ik mijn kat nog aan het instellen ben (er is pas suikerziekte geconstateerd) zoek ik tijdelijk een heel erg goed vocht absorberend merk kattenbak korrels. Ze plast namelijk nog behoorlijk veel, en dat instellen zal nog wel een paar maanden duren. Ik schep al dagelijks uit trouwens mocht iemand dat zich afvragen.
Ik ben groot fan van silicakorrels.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 13:10:08 #131
382129 crew  Donna
pi_187966550
Ik vind Jumbo eigen merk klonter vormend ook echt goede klonters geven.
Ik schep wel altijd 2x per dag, vind ik fijn.
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:17:08 #132
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187966681
Ik heb deze en deze is wel erg fijn.

https://www.jumbo.com/jum(...)ormend-10l/184474ZK/;pgid=.6Wbidm3DGlSRppkRVwi4c6K0000IcEs4NTw;sid=FzGTg6Njj3Swg_5MFK-Pn8Bpn6okMNd12XLXshRO
pi_187967387
Bio Kats Micro bij Zooplus, geloof dat ik die altijd had. Gaf wel een beetje uitloop, maar klonterde erg goed. En werd thuis bezorgd :P
pi_187967508
Wij gebruiken Golden Grey Odour van zooplus. Voldoet erg goed.
  woensdag 17 juli 2019 @ 14:51:12 #135
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187968143
Ik gebruik de korrels van de AH, geurloos. klonten goed, maar wat het vooral makkelijk maakt is dit:

https://www.armarkat-krab(...)ak-Omega-Paw-regular


Flinke laag erin, en je hoeft niet 5min te scheppen. omdraaien, trekbakje eruit en in een zakje gooien, klaar.
_O_



Gaat ook altijd heel netjes poepen hahah zodat ze het niet ruikt ofzo :P

[ Bericht 7% gewijzigd door junkiesietze op 17-07-2019 15:25:16 ]
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_187968336
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:51 schreef junkiesietze het volgende:
Gaat ook altijd heel netjes poepen hahah zodat ze het niet ruikt ofzo :P
Dat zou zoaar eens kunnen ja :P Een kattenneus is vele malen beter dan onze neus (meer dan 3x zoveel reukcellen) en heeft daarnaast het orgaan van Jacobsen voor geur. Een dichte bak stinkt dus inderdaad al enorm voor katten, laat staan een omdraaibak waarbij de geurtjes op al het grit en de gehele bak komen. Handig voor het baasje, maar zeker niet prettig voor de kat. Kan zelfs reden zijn voor onzindelijkheid.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:16:34 #137
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_187975398
quote:
15s.gif Op woensdag 17 juli 2019 14:51 schreef junkiesietze het volgende:
Ik gebruik de korrels van de AH, geurloos. klonten goed, maar wat het vooral makkelijk maakt is dit:

https://www.armarkat-krab(...)ak-Omega-Paw-regular
[ afbeelding ]

Flinke laag erin, en je hoeft niet 5min te scheppen. omdraaien, trekbakje eruit en in een zakje gooien, klaar.
_O_


[ afbeelding ]
Gaat ook altijd heel netjes poepen hahah zodat ze het niet ruikt ofzo :P
Ik heb deze een hele tijd gehad, en ik vond hem ook erg fijn, alleen had ik twee problemen ermee: mijn kat is nogal groot hahaha. En de bak ( de buitenkant) nam teveel ruimte in. Vooral omdat ik meerdere kattenbakken gebruik.
De kattenbak korrels ga ik wel checken. Bedankt voor de suggesties iedereen. Silica heb ik toevallig van de week geprobeerd. Helaas kan zelfs dat spul niet alles opnemen 😬. Tot nu toe werkte hygiëne van de Jumbo redelijk, maar dat werd een grote klei, bijna een modderpoel. En dat doet madam dan dus in twee kattenbakken. Ik hoop maar dat het binnenkort beter zal gaan.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_187976280
Wij hebben het grind in dozen van lidl deze maakt goede klonten om de plas er uit te kunnen scheppen en minimaal stof, wij hebben een tijd zelfs 2 diabeten gehad dus moesten echt kwalitatief goed grind hebben.
Wij hebben nestor xl Kattenbakken,
Hier kunnen onze katten zich goed in draaien zonder de kanten te raken.
  donderdag 18 juli 2019 @ 08:56:26 #139
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_187982165
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 21:16 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik heb deze een hele tijd gehad, en ik vond hem ook erg fijn, alleen had ik twee problemen ermee: mijn kat is nogal groot hahaha. En de bak ( de buitenkant) nam teveel ruimte in. Vooral omdat ik meerdere kattenbakken gebruik.
De kattenbak korrels ga ik wel checken. Bedankt voor de suggesties iedereen. Silica heb ik toevallig van de week geprobeerd. Helaas kan zelfs dat spul niet alles opnemen 😬. Tot nu toe werkte hygiëne van de Jumbo redelijk, maar dat werd een grote klei, bijna een modderpoel. En dat doet madam dan dus in twee kattenbakken. Ik hoop maar dat het binnenkort beter zal gaan.
Ik ben wel benieuwd welke je uiteindelijk goed gaat vinden. Hou je ons op de hoogte?

Ik gebruik zelf silica korrels van duvo. Welk merk silica heb je geprobeerd? Want sommige goedkope schijnen minder goed te zijn. Ik weet niet hoe groot de plasjes van jouw kat zijn maar mijne kan ook aardig grote plasjes maken. Soms zie ik ook wat korrels die dan nat zijn geworden omdat de plas iets te groot was maar ik hussel t vervolgens door de schone korrels heen en die nemen dat vocht dan weer op :) een goede dikke laag korrels kan die nattigheid ook al doen verminderen tuurlijk.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  donderdag 18 juli 2019 @ 15:22:42 #140
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187987579
https://www.instagram.com/p/B0BhLSHovLz/

zo fijn om geen hor nodig te hebben thuis O+
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_187988363
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:22 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.instagram.com/p/B0BhLSHovLz/

zo fijn om geen hor nodig te hebben thuis O+
:{w Die van mij houd zelfs de tuin vliegvrij
O+ _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187988577
Die van mij plukte een joekel van een libelle uit de lucht en wou er mee naar binnen rennen, gelukkig was ik hem net voor en sloeg de ren voor zijn neus dicht. Katten kunnen dan echt wel beteuterd kijken en de libelle bleef maar tekeer gaan in zijn bek dus die heb ik gered en in een boom gezet, de volgende dag was die weg (gevlogen, hoop ik)
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:01:00 #143
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188003828
Iemand interesse?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna alles ongeopend. Na weinig succes hebben we besloten om ons cypertje met nierfalen alles te laten eten wat ze wil.

En dat gaat eigenlijk best aardig O+
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:01:45 #144
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188003844
Exclusief fonteintje :7
pi_188003946
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:01 schreef Quoi het volgende:
Iemand interesse?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna alles ongeopend. Na weinig succes hebben we besloten om ons cypertje met nierfalen alles te laten eten wat ze wil.

En dat gaat eigenlijk best aardig O+
Herkenbaar :') O+

Als je het hier niet kwijt kunt zou ik bij een lokaal asiel informeren. Die zijn vast ook blij met dit soort voer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 juli 2019 @ 14:17:03 #146
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188004230
Thnx, goeie tip :)
pi_188008285
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:05 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar :') O+

Als je het hier niet kwijt kunt zou ik bij een lokaal asiel informeren. Die zijn vast ook blij met dit soort voer.
Idd, goed idee
  vrijdag 19 juli 2019 @ 18:11:22 #148
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188008940
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 14:01 schreef Quoi het volgende:
Iemand interesse?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijna alles ongeopend. Na weinig succes hebben we besloten om ons cypertje met nierfalen alles te laten eten wat ze wil.

En dat gaat eigenlijk best aardig O+
LOL. Opsturen mag altijd :+
  vrijdag 19 juli 2019 @ 19:43:44 #149
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188010253
quote:
15s.gif Op donderdag 18 juli 2019 15:22 schreef junkiesietze het volgende:
https://www.instagram.com/p/B0BhLSHovLz/

zo fijn om geen hor nodig te hebben thuis O+
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 16:03 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

:{w Die van mij houd zelfs de tuin vliegvrij
O+ _O-
Leuk :D
Onze kat jaagt ook heel graag op vliegen en motvlinders. Dan vangt hij ze, speelt er even mee en peuzelt ze op. De sadist :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188012857
Hier liggen de motten s,morgens vroeg op de grond en niet opgegeten ;(
Ik heb ze al verzocht om ze buiten te laten maar nee ook al moeten ze door twee kattenluiken naar binnen moeten ze.
pi_188013041
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:14 schreef Sorella het volgende:
Hier liggen de motten s,morgens vroeg op de grond en niet opgegeten ;(
Ik heb ze al verzocht om ze buiten te laten maar nee ook al moeten ze door twee kattenluiken naar binnen moeten ze.
Ik vind ‘s morgens van tijd tot tijd muisjes, libelles, kikkers en vogels in hun kamer.
En overdag wordt de buit zo af en toe ook nog mee de woonkamer ingesleept.

Ben blij met je motten :7 :P
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 19 juli 2019 @ 22:34:11 #152
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_188013364
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juli 2019 08:56 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke je uiteindelijk goed gaat vinden. Hou je ons op de hoogte?

Ik gebruik zelf silica korrels van duvo. Welk merk silica heb je geprobeerd? Want sommige goedkope schijnen minder goed te zijn. Ik weet niet hoe groot de plasjes van jouw kat zijn maar mijne kan ook aardig grote plasjes maken. Soms zie ik ook wat korrels die dan nat zijn geworden omdat de plas iets te groot was maar ik hussel t vervolgens door de schone korrels heen en die nemen dat vocht dan weer op :) een goede dikke laag korrels kan die nattigheid ook al doen verminderen tuurlijk.
Mijn moeder had een zak sepicat lightweight classic meegenomen van de hornbach, en ik moet toegeven: ik ben onder de indruk! Voor het eerst weer sinds een hele tijd gewoon normaal kunnen uitscheppen i.p.v. gelijk de bak verschonen. Alles was netjes geklonterd en kon ik zo eruit halen en weggooien.
Natuurlijk nu even kijken hoe het verder gaat deze week.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_188022456
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:21 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik vind ‘s morgens van tijd tot tijd muisjes, libelles, kikkers vleermuizen en vogels in hun kamer.
En overdag wordt de buit zo af en toe ook nog mee de woonkamer ingesleept.

Ben blij met je motten :7 :P
Doe mij die motten maar ja :') Die worden zo heel af en toe ook gevangen, en dat hoor je meteen. Mauw met halfgesloten bekje en flapperflapperflap vanbinnen _O-
pi_188022581
Mijn katten vangen helemaal niks. Ik denk dat is hier maar in de leer moet zetten.
pi_188023816
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:26 schreef Holyme het volgende:

[..]

Doe mij die motten maar ja :') Die worden zo heel af en toe ook gevangen, en dat hoor je meteen. Mauw met halfgesloten bekje en flapperflapperflap vanbinnen _O-
:D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188044178
Wij hebben al 7 jaar 2 katten in huis, twee broers. Zijn op dezelfde dag in huis gekomen. Al die tijd ging het vrij gemoedelijk met elkaar, maar de laatste tijd lijken ze elkaar de tent uit te vechten. Plukken haar vliegen in het rond, gemiauw en geblaas van de katten..
Vooral savonds. Ik snap het niet; er is niks wat veranderd is...
pi_188044480
Er is er een ziek zonder dat je het weet, katten onderling hebben dit wel snel door en stoten elkaar soms af door vreemde geur of ander gedrag wat jij (nog) niet opmerkt.
Of er is een indringer op hun terrein... ergens nieuwe bewoners met nieuwe kat misschien?
pi_188044543
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Er is er een ziek zonder dat je het weet, katten onderling hebben dit wel snel door en stoten elkaar soms af door vreemde geur of ander gedrag wat jij (nog) niet opmerkt.
Of er is een indringer op hun terrein... ergens nieuwe bewoners met nieuwe kat misschien?
Nou ja, één kat heeft sinds wat maandjes suikerziekte en die begint ook vaak. Zal het binnenkort ook eens bij de da vragen hoe we dit een beetje kunnen hendelen.
pi_188044580
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 14:35 schreef ferrari_rood het volgende:
Mijn katten vangen helemaal niks. Ik denk dat is hier maar in de leer moet zetten.
Wees blij. Laatst vond ik een muis in mijn schoen :')
pi_188045153
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:04 schreef deadly_kiss het volgende:
Er is er een ziek zonder dat je het weet, katten onderling hebben dit wel snel door en stoten elkaar soms af door vreemde geur of ander gedrag wat jij (nog) niet opmerkt.
Of er is een indringer op hun terrein... ergens nieuwe bewoners met nieuwe kat misschien?
Dit dus :)

quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou ja, één kat heeft sinds wat maandjes suikerziekte en die begint ook vaak. Zal het binnenkort ook eens bij de da vragen hoe we dit een beetje kunnen hendelen.
Je zou Feliway stekkers kunnen gebruiken, zorg ook dat ze elkaar uit de weg kunnen gaan. Dus bv de hoogte in kunnen als dat nog niet kan, daar kun je de ruimte flink mee vergroten en biedt overzicht voor ze. En zorg voor voldoende kattenbakken op verschillende plaatsen, niet vlak naast elkaar eten geven, enz. Even voor wat rust in huis zorgen.

Kan zijn dat de ene zich niet lekker voelt en daardoor een korter lontje heeft, kan ook zijn dat de andere loopt te vervelen, maar dermate subtiel dat jullie vooral de reactie van de ene zien. Sterkte!
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 21:06:02 #161
382129 crew  Donna
pi_188045644
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:09 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wees blij. Laatst vond ik een muis in mijn schoen :')
Oh gatver. Onze vorige poes at ze compleet op. Hoop dat deze kitten dat ook doet.

Ze vangt iig al een hoop vliegen en motten dus goed jachtinstinct zit er wel in!
pi_188045808
Mijn man gaat ineens naar buiten, ik erachter aan loopt er een vreemde kat op de schuur dus die weg gejaagt maar ondertussen had ik twee haarballen die aan de haren te zien elkaar al in de haren gevlogen waren maar op dat moment tegen mekaar aan het blazen en grommen, hoge rug en dikke staart (affijn jullie kennen het wel) waren.
Het enige wat ik kon denken ik moet ze uit die staat zien te krijgen, maar dat valt nog vies tegen. Snoepjes hun kant op gooien hielp niet, 1 er naar binnen brengen waagde ik me niet aan, herrie maken hielp ook niet en mekaar maar aan blijven staren en grommen en blazen.
Met de staafjes van een bepaald merk kreeg ik er 1 uiteindelijk zover dat hij het oogcontact verbrak.
Nu liggen ze gelukkig weer bij elkaar maar ik hield me hart vast.
De toestand zoals sunshine nu heeft ik moet er niet aan denken.

Ik hoop van harte dat ze weer vlug kennisjes/vriendjes/broertjes worden sunshine.
Wat Holyme zegt kan sowieso geen kwaad.
pi_188046121
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:09 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wees blij. Laatst vond ik een muis in mijn schoen :')
Mijn kat komt bijna nooit buiten, maar ze wil nog wel eens kikkers of hagedisjes meenemen naar binnen. Die laat ze dan los zodat ze er mee kan spelen :') Doden om te eten doet ze niet veel, alleen met langpootmuggen of motjes.
  zondag 21 juli 2019 @ 22:38:55 #164
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188047317
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 juli 2019 22:34 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Mijn moeder had een zak sepicat lightweight classic meegenomen van de hornbach, en ik moet toegeven: ik ben onder de indruk! Voor het eerst weer sinds een hele tijd gewoon normaal kunnen uitscheppen i.p.v. gelijk de bak verschonen. Alles was netjes geklonterd en kon ik zo eruit halen en weggooien.
Natuurlijk nu even kijken hoe het verder gaat deze week.
O wat fijn. Hopelijk gaat het ook even mee. Ik zie hem trouwens niet op hun site staan, was het echt de hornbach? Misschien dat ik hem dan ook eens probeer, silica is best duur namelijk
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188047615
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:07 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou ja, één kat heeft sinds wat maandjes suikerziekte en die begint ook vaak. Zal het binnenkort ook eens bij de da vragen hoe we dit een beetje kunnen hendelen.
Dan gok ik daar op, onze 1e diabeet deed dat ook zo lelijk als ze niet goed in haar vel zat (ziek of waardes niet goed)
Dr broer was altijd de sjaak die arme goedsul :')
pi_188049512
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:38 schreef madeliefff het volgende:

[..]

O wat fijn. Hopelijk gaat het ook even mee. Ik zie hem trouwens niet op hun site staan, was het echt de hornbach? Misschien dat ik hem dan ook eens probeer, silica is best duur namelijk
Het gaat veel langer mee daardoor valt de prijs best mee.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 22 juli 2019 @ 08:14:35 #167
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188050000
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 06:43 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Het gaat veel langer mee daardoor valt de prijs best mee.
Silica? Nou in het begin deed ik er 3 weken mee maar nu is het na 1.5 week echt aan vervanging toe. Er zitten meer gele dan witte korrels in. Ze plast nu meer . Ik gebruik 7.5 liter silica per keer( heb een grote kattenbak en een kat van 4.5 kilo) dat kost me dan rond 20 euro per maand
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188050059
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 20:09 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Wees blij. Laatst vond ik een muis in mijn schoen :')
Dat hoef ik ook niet. Onze inniddels overleden kat ving wel muizen en vogels. Ben regelmatig op een muis gaan staan. En Fire heeft een keer een ekster mee naar binnen gesleept maar toen had hij nog tanden.

En Bertus liep een keer achtjes samen met een muis zag er niet uit. De muis liep kleine achtjes en onze reuze kat grote achtjes.
  maandag 22 juli 2019 @ 09:17:20 #169
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188050599
Hoe werkt niet klontvormend kattengrit? Moet je de urine dan gewoon door de schone korrels roeren net als bij silicakorrels? Er staat nergens uitleg op en ik heb alleen ervaring met silica en klontvormende korrels
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 22 juli 2019 @ 09:22:10 #170
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_188050653
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 22:38 schreef madeliefff het volgende:

[..]

O wat fijn. Hopelijk gaat het ook even mee. Ik zie hem trouwens niet op hun site staan, was het echt de hornbach? Misschien dat ik hem dan ook eens probeer, silica is best duur namelijk
Oeps, hoor net dat ze het op de plantenhal hebben gehaald
https://www.deplantenhal.nl/

Was iets van 6,95 voor een grote zak en 2 voor 13,50.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_188051304
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:17 schreef madeliefff het volgende:
Hoe werkt niet klontvormend kattengrit? Moet je de urine dan gewoon door de schone korrels roeren net als bij silicakorrels? Er staat nergens uitleg op en ik heb alleen ervaring met silica en klontvormende korrels
Niet klontvormend grit is stom.

Het blijft vochtig (waar silicaat het vocht absorbeert) dus je moet het zeker niet door de hele bak roeren.
Soms kun je een ‘brok’ eruit scheppen, maar meestal komt het erop neer dat je dagelijks de gehele kattenbak moet verschonen. Tenzij je kittens hebt of een heel kieskeurige kat die geen ander grit wil zou ik er nooit voor kiezen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 juli 2019 @ 10:30:40 #172
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188051487
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Niet klontvormend grit is stom.

Het blijft vochtig (waar silicaat het vocht absorbeert) dus je moet het zeker niet door de hele bak roeren.
Soms kun je een ‘brok’ eruit scheppen, maar meestal komt het erop neer dat je dagelijks de gehele kattenbak moet verschonen. Tenzij je kittens hebt of een heel kieskeurige kat die geen ander grit wil zou ik er nooit voor kiezen.
oo bah.waarom zijn er dan zoveel mensen fan van catsan?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 22 juli 2019 @ 10:39:51 #173
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188051617
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 09:22 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oeps, hoor net dat ze het op de plantenhal hebben gehaald
https://www.deplantenhal.nl/

Was iets van 6,95 voor een grote zak en 2 voor 13,50.
Die winkel zit helaas niet in noord holland en de verzendkosten zijn helaas nogal duur op andere sites, het komt uit het buitenland vandaar. Maar fijn dat het voor jou iig werkt. En bedankt voor de info
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188051676
Mijn ervaring met catsan is dat het wel degelijk de urine absorbeert, en vervolgens uit elkaar valt in gruis. Elke dag hele bak verschonen was bij ons ook niet nodig, maar wel beduidend frequenter dan met klontvormend, na vijf dagen gooiden we alles leeg. Vervelende is dat er dan soms best nog korrels in zaten die er prima uit zagen, alleen kon je die niet makkelijk er tussenuit halen, dus moest alles weg. En het rook wel meer dan klontvormend (daarom na vijf dagen alles weg).

Wij hebben qua klontvormend goede ervaringen gehad met biokats micro, alleen bij de tweede zak leek het wel veranderd te zijn van samenstelling oid, eerder altijd perfecte klompen en daarna veel vaker klompen die al bijna in stukjes breken als je ze aankijkt. Nu hebben we Cats best Okoplus original en die bevalt erg goed. Goede klompen en goed uit te scheppen. En ondanks op houtbasis willen ze er wel graag op omdat het geen staafjes zijn maar vrij kleine rondjes. We hebben ook een peewee bak staan, die vinden we voor plas echt ideaal, alleen ze doen daar lang niet al hun plasjes op (maar vinden hem zo fijn dat we hem toch laten staan want alles wat daarop gaat is toch weer mooi meegenomen en scheelt scheppen).
pi_188051729
Yeah ik mag me ook bij de FOK kattenclub voegen. 8-)

Sinds ruim 2 maanden heb ik twee kittens in mijn huis lopen: een lapjespoes en een rode kater, de dikzak. Ze komen uit een verschillend nest. De eerste twee weken waren ze vooral heel nieuwsgierig naar elkaar, daarna werd het een beetje onvriendelijk. Dat onvriendelijke heeft denk ik zo'n 4 weken geduurd want inmiddels kunnen ze niet meer zonder elkaar, dikke buddy's zijn het *;

Ik heb mijn hele leven wel katten gehad, van huis uit al. Echter, dit was altijd op de boerderij. Nu heb ik ze in een appartement. Dit zorgt toch voor wat vragen, voornamelijk praktische tips rondom de kattenbak. Het handige op de boerderij was dat we de katten gewoon naar buiten deden als ze hun behoefte moesten doen. Nu mag ik lekker dagelijks kak scheppen. :P

Momenteel gebruik ik de kattenbakvulling van Jumbo huismerk. Werkt prima met de uitwerpselen, maar de plas... Het worden flinke plakkaten. Op zich niet erg, maar het drenkt ook door tot de bodem van de bak waardoor dat wat gaat plakken. Ik heb een paar praktische vragen wat betreft kattenbakvulling en voer:

- Hoeveel cm vulling doen jullie in de kattenbak?
- Waar kopen jullie voer en kattenbakvulling? Ik koop nu dus steeds bij de Jumbo, maar kan ik niet ergens grootverpakkingen bestellen? Doen jullie dit?
pi_188051804
@carebaer wat leuk! En fijn dat ze het samen zo goed kunnen vinden nu!

Wij gebruiken nu dus Cats best Okoplus original, bestellen 40L zakken op Bitiba.nl want geen zin om zelf te sjouwen :)
Ook voer bestellen we in grote hoeveelheden daar. Is een dochter van Zooplus, maar bij bijna alles nét iets goedkoper. Enige nadeel ten opzichte van Zooplus is dat je daar al vanaf 19 euro gratis verzenden hebt en bij Bitiba vanaf 39 euro geloof ik pas, maar wij bestellen meestal een tijdje vooruit dus dan komen we daar wel aan.

Vulling in kattenbak, wel een aantal cm dik, beginnen denk ik met 10-15cm ofzo en scheppen daar steeds uit, als het gaat plakken aan de bodem dan is dat ons teken dat het weer tijd is om bij te vullen.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:11:58 #177
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_188053715
Is er eigenlijk ook een Hondenvraagbaak topic ? Heb gezocht, maar kan die geen vinden. Heb sinds 3 maanden geen katten meer, maar nu wel een hondje vandaar :) .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_188053795
quote:
99s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:11 schreef DaMook het volgende:
Is er eigenlijk ook een Hondenvraagbaak topic ? Heb gezocht, maar kan die geen vinden. Heb sinds 3 maanden geen katten meer, maar nu wel een hondje vandaar :) .
F&F / [centraal] Honden met foto's #90 Er is een honden foto topic :Y
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 22 juli 2019 @ 13:40:15 #179
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_188054161
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 13:16 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

F&F / [centraal] Honden met foto's #90 Er is een honden foto topic :Y
^O^ .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  maandag 22 juli 2019 @ 14:00:00 #180
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188054467
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:48 schreef carebaer het volgende:
Yeah ik mag me ook bij de FOK kattenclub voegen. 8-)

Sinds ruim 2 maanden heb ik twee kittens in mijn huis lopen: een lapjespoes en een rode kater, de dikzak. Ze komen uit een verschillend nest. De eerste twee weken waren ze vooral heel nieuwsgierig naar elkaar, daarna werd het een beetje onvriendelijk. Dat onvriendelijke heeft denk ik zo'n 4 weken geduurd want inmiddels kunnen ze niet meer zonder elkaar, dikke buddy's zijn het *;

Ik heb mijn hele leven wel katten gehad, van huis uit al. Echter, dit was altijd op de boerderij. Nu heb ik ze in een appartement. Dit zorgt toch voor wat vragen, voornamelijk praktische tips rondom de kattenbak. Het handige op de boerderij was dat we de katten gewoon naar buiten deden als ze hun behoefte moesten doen. Nu mag ik lekker dagelijks kak scheppen. :P

Momenteel gebruik ik de kattenbakvulling van Jumbo huismerk. Werkt prima met de uitwerpselen, maar de plas... Het worden flinke plakkaten. Op zich niet erg, maar het drenkt ook door tot de bodem van de bak waardoor dat wat gaat plakken. Ik heb een paar praktische vragen wat betreft kattenbakvulling en voer:

- Hoeveel cm vulling doen jullie in de kattenbak?
- Waar kopen jullie voer en kattenbakvulling? Ik koop nu dus steeds bij de Jumbo, maar kan ik niet ergens grootverpakkingen bestellen? Doen jullie dit?
Ik g3bruik nu duvo silica als kattenbakvulling en koop dat online. Hiervan pak ik 5 cm ( zo staat het ook op de zak) het werkt goed maar is prijzig. Voer ben ik mee aan het experimenteren omdat mijn kat gevoelige darmen heeft. Ze krijgt diarree van supermarktvoer . Overigens schijnt supermarktvoer sws al niet super te zijn, het zit vol met granen ( en dus weinig vlees) en vulmiddelen om het eiwitgehalte toch hoger te maken.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 22 juli 2019 @ 14:02:44 #181
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188054509
Waar gooien jullie de kattendrollen ( incl het grit dat eraan plakt)eigenlijk in?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 22 juli 2019 @ 14:12:11 #182
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188054673
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:02 schreef madeliefff het volgende:
Waar gooien jullie de kattendrollen ( incl het grit dat eraan plakt)eigenlijk in?
een zakje en dat neem ik elke ochtend mee naar beneden in de flat en gooi het in de ondergrondse container.

Als je het in de prullenbak gooit of ergens in je huis laat liggen meurt je hele huis ernaar.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_188054678
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:30 schreef madeliefff het volgende:

[..]

oo bah.waarom zijn er dan zoveel mensen fan van catsan?
Misschien fan van de klontvormende variant?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188054717
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:43 schreef vlindertje89 het volgende:
Mijn ervaring met catsan is dat het wel degelijk de urine absorbeert, en vervolgens uit elkaar valt in gruis. Elke dag hele bak verschonen was bij ons ook niet nodig, maar wel beduidend frequenter dan met klontvormend, na vijf dagen gooiden we alles leeg. Vervelende is dat er dan soms best nog korrels in zaten die er prima uit zagen, alleen kon je die niet makkelijk er tussenuit halen, dus moest alles weg. En het rook wel meer dan klontvormend (daarom na vijf dagen alles weg).

Wij hebben qua klontvormend goede ervaringen gehad met biokats micro, alleen bij de tweede zak leek het wel veranderd te zijn van samenstelling oid, eerder altijd perfecte klompen en daarna veel vaker klompen die al bijna in stukjes breken als je ze aankijkt. Nu hebben we Cats best Okoplus original en die bevalt erg goed. Goede klompen en goed uit te scheppen. En ondanks op houtbasis willen ze er wel graag op omdat het geen staafjes zijn maar vrij kleine rondjes. We hebben ook een peewee bak staan, die vinden we voor plas echt ideaal, alleen ze doen daar lang niet al hun plasjes op (maar vinden hem zo fijn dat we hem toch laten staan want alles wat daarop gaat is toch weer mooi meegenomen en scheelt scheppen).
Ah, goede aanvulling ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188054767
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:02 schreef madeliefff het volgende:
Waar gooien jullie de kattendrollen ( incl het grit dat eraan plakt)eigenlijk in?
Ik voer vers (Google op KVV, kan soms katten met gevoelige darmen heel erg helpen want er zitten geen granen in) en de droge drolletjes die je daarvan krijgt gooi ik in de Litter Locker.
Ook met natte drollen en grit krijg je daarvan geen geurtjes.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188056179
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 10:48 schreef carebaer het volgende:
Yeah ik mag me ook bij de FOK kattenclub voegen. 8-)

Sinds ruim 2 maanden heb ik twee kittens in mijn huis lopen: een lapjespoes en een rode kater, de dikzak. Ze komen uit een verschillend nest. De eerste twee weken waren ze vooral heel nieuwsgierig naar elkaar, daarna werd het een beetje onvriendelijk. Dat onvriendelijke heeft denk ik zo'n 4 weken geduurd want inmiddels kunnen ze niet meer zonder elkaar, dikke buddy's zijn het *;

Ik heb mijn hele leven wel katten gehad, van huis uit al. Echter, dit was altijd op de boerderij. Nu heb ik ze in een appartement. Dit zorgt toch voor wat vragen, voornamelijk praktische tips rondom de kattenbak. Het handige op de boerderij was dat we de katten gewoon naar buiten deden als ze hun behoefte moesten doen. Nu mag ik lekker dagelijks kak scheppen. :P

Momenteel gebruik ik de kattenbakvulling van Jumbo huismerk. Werkt prima met de uitwerpselen, maar de plas... Het worden flinke plakkaten. Op zich niet erg, maar het drenkt ook door tot de bodem van de bak waardoor dat wat gaat plakken. Ik heb een paar praktische vragen wat betreft kattenbakvulling en voer:

- Hoeveel cm vulling doen jullie in de kattenbak?
- Waar kopen jullie voer en kattenbakvulling? Ik koop nu dus steeds bij de Jumbo, maar kan ik niet ergens grootverpakkingen bestellen? Doen jullie dit?
Ik koop altijd een zak of 3 van 20 liter per keer. Ik doe meestal 10 liter erin. Zo'n zak van de supermarkt zou ik er helemaal in doen. Met 2 (binnen)katten verschoonde ik dat helemaal 1x per week. Nu met 1 kat 1x in de 2 weken. Biocat fresh gebruik ik.
pi_188056238
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:02 schreef madeliefff het volgende:
Waar gooien jullie de kattendrollen ( incl het grit dat eraan plakt)eigenlijk in?
Plastic zakken van de supermarkt :@ en dan in de kliko
Moet er eens iets anders op bedenken. Nu ik nog maar 1 kat heb kan ik wel boterhamzakjes gebruiken denk :P
pi_188056323
Iemand nog een idee hoe je die pisgeur uit de bank krijgt?
Toen mijn kat ziek was liet ze alles lopen op de bank (gelukkig niet die in de huiskamer). We hebben al wat dingen geprobeerd maar ik ruik het soms als ik de kamer binnenkom :r
pi_188057613
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:41 schreef -Magica- het volgende:
Iemand nog een idee hoe je die pisgeur uit de bank krijgt?
Toen mijn kat ziek was liet ze alles lopen op de bank (gelukkig niet die in de huiskamer). We hebben al wat dingen geprobeerd maar ik ruik het soms als ik de kamer binnenkom :r
http://www.ecodor.nl al geprobeerd?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188057668
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

http://www.ecodor.nl al geprobeerd?
Nee nog niet, Tnx ik ga eens kijken :)
  maandag 22 juli 2019 @ 17:41:56 #191
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188058551
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 14:15 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Ik voer vers (Google op KVV, kan soms katten met gevoelige darmen heel erg helpen want er zitten geen granen in) en de droge drolletjes die je daarvan krijgt gooi ik in de Litter Locker.
Ook met natte drollen en grit krijg je daarvan geen geurtjes.
Jammer dat de ingredientenlijst er niet bij staat. Geef je dan apart nog iets voor vitamines?
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188058710
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 17:41 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Jammer dat de ingredientenlijst er niet bij staat. Geef je dan apart nog iets voor vitamines?
KVV is de verzamelnaam: Kompleet Vers Voer.
Als je op merken als Bibi, DARF, Haaksbarf en dergelijke zoekt vind je ingedientenlijsten.
De naam zegt het al: voer is compleet, dus alles wat de kat nodig heeft aan vitaminen en dergelijke zit erin.

Je kunt ook gaan BARFen: dan meng en maal je zelf stukken rauw vlees en moet je inderdaad vitamines etc toevoegen. Ik laat de fabrikanten voor me denken :)
En de katten doen het er al jaren prima op.

F&F / Versvoeding vs brokdiscussie #10 Is al een poos niet meer in gepost, maar wel informatief.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 juli 2019 @ 19:14:32 #193
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188060031
Doen jullie nog iets bijzonders voor jullie katten met het naderende hete weer?
Luca drinkt op zich prima, maar ik zat wel te denken om voor de zekerheid wat meer natvoer te geven? (Hij krijgt normaalgesproken alleen brokken en om de dag een halve portie natvoer)

Hij lijkt trouwens niet veel last te hebben van warm weer, de vorige keer toen het zo warm was lag hij wat meer op de grond (houten vloer of tegels, lekker koel) maar verder merkten we niets aan hem.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  maandag 22 juli 2019 @ 19:19:19 #194
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188060136
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 15:41 schreef -Magica- het volgende:
Iemand nog een idee hoe je die pisgeur uit de bank krijgt?
Toen mijn kat ziek was liet ze alles lopen op de bank (gelukkig niet die in de huiskamer). We hebben al wat dingen geprobeerd maar ik ruik het soms als ik de kamer binnenkom :r
Je zou groene zeep nog kunnen proberen, daarmee hebben wij de geur uit de bank gekregen :P.
Was wel maar een klein plasje :P
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188060815
Biotex werkt hier heel goed om geuren weg te krijgen. Gelukkig nog niet hoeven gebruiken op de bank. Maar als we de bakken schoonmaken gebruiken we het altijd een beetje en dat werkt prima.
pi_188061015
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:14 schreef MaLo het volgende:
Doen jullie nog iets bijzonders voor jullie katten met het naderende hete weer?
Luca drinkt op zich prima, maar ik zat wel te denken om voor de zekerheid wat meer natvoer te geven? (Hij krijgt normaalgesproken alleen brokken en om de dag een halve portie natvoer)

Hij lijkt trouwens niet veel last te hebben van warm weer, de vorige keer toen het zo warm was lag hij wat meer op de grond (houten vloer of tegels, lekker koel) maar verder merkten we niets aan hem.
Hier niet echt maar ze hebben dan ook veel keuze. De koude kelder opzoeken, languit op de koude tegels liggen of lekker buiten in het bos of onder een struik gaan liggen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188061479
Qua hitte laat ik de deur naar de badkaner openstaan. Daar is het lekker koel en met koude tegels om op te liggen. Voor de rest de gordijnen wat dichthouden tegen de hitte en zorgen voor genoeg water.
pi_188063772
Die van mij kiezen van alle opties (koude tegels, koud vinyl, donkere woonkamer, onder de struiken) uiteraard de optie: grillen in de zon op de tegels. Onder- en bovenwarmte FTW :')

Met KVV krijgen ze al veel vocht maar ik gooi er nu elke keer een extra kletsje water bij.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188063861
Ik heb kattenmelk in de ijsblokjes houder gegooid en nu krijgen ze ijsblokjes met een melk smaak :) Voor de rest zoeken ze zelf wel een plekje waar het wat koeler is.
pi_188063921
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Sorella het volgende:
Ik heb kattenmelk in de ijsblokjes houder gegooid en nu krijgen ze ijsblokjes met een melk smaak :) Voor de rest zoeken ze zelf wel een plekje waar het wat koeler is.
Leuk idee! Moet ik ook eens gaan doen :)
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188064000
Wij hadden hier vorige keer een handdoek een klein beetje vochtig gemaakt en een uurtje in de koelkast gelegd. Die legden we dan op de grond en daar liggen ze graag op. Halverwege de dag nog een keertje in koelkast en dan weer op de grond. Qua water krijgen ze sowieso al 100g natvoer per dag verdeeld over vier porties en per portie +-50ml water erbij, dus dat krijgen ze met die hitte ook. Ook staat er altijd een diep bord vers koel water. Verder niks bijzonders. Vorige keer lagen ze veel op de grond en waren ze vrij inactief, maar ja, dat ben ik ook met die hitte. Als ik echt het idee heb dat ze het te warm hebben zet ik ook een teiltje water neer met speeltjes erin. En handdoeken eromheen want kliederboel haha.
pi_188064270
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Sorella het volgende:
Ik heb kattenmelk in de ijsblokjes houder gegooid en nu krijgen ze ijsblokjes met een melk smaak :) Voor de rest zoeken ze zelf wel een plekje waar het wat koeler is.
vinden die van mij ook lekker :9~
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188065347
IJsblokjes-in-wording liggen in de vriezer ^O^

Zul je zien dat die van mij het niet snappen of er niks aan vinden :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 juli 2019 @ 08:01:02 #204
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188068276
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
IJsblokjes-in-wording liggen in de vriezer ^O^

Zul je zien dat die van mij het niet snappen of er niks aan vinden :')
Senna snapt het niet, die vind die hele ijsblokjes maar rare dingen. Ik heb hem er ook nog niet aan zien likken die keren dat ik het geprobeerd heb.
pi_188068356
Het gekke is dat degene die altijd melk jat er niet echt naar omkijkt en degene die broodkruimels jat kakken tekort heeft om er aan te gaan likken.
Rare beesten katten :)

Teiltje water ga ik ook weer proberen alhoewel ze er de vorige keer niets mee deden.
pi_188068712
Ik ga weer een stukje kip koken en het (afgekoelde) kookvocht aan de dames geven. Daar zijn ze stapelgek op en zo krijgen ze weer extra vocht naar binnen.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 23 juli 2019 @ 13:38:57 #207
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188072724
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:14 schreef MaLo het volgende:
Doen jullie nog iets bijzonders voor jullie katten met het naderende hete weer?
Luca drinkt op zich prima, maar ik zat wel te denken om voor de zekerheid wat meer natvoer te geven? (Hij krijgt normaalgesproken alleen brokken en om de dag een halve portie natvoer)

Hij lijkt trouwens niet veel last te hebben van warm weer, de vorige keer toen het zo warm was lag hij wat meer op de grond (houten vloer of tegels, lekker koel) maar verder merkten we niets aan hem.
Haar binnen laten want daar is het koeler. S morgens en s avonds mag ze wel naar buiten
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188072803
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 23:22 schreef Cat-astrophe het volgende:
IJsblokjes-in-wording liggen in de vriezer ^O^

Zul je zien dat die van mij het niet snappen of er niks aan vinden :')
Kat in verwarring hier _O-
Snuffelsnuffel want het ruikt lekker. :9~ Maar wat is het koudddddd! :o

Verlangende blik naar het ijsje, verwijtende blik naar mij en nu wordt er van een veilig afstandje toegekeken hoe het smelt. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 23 juli 2019 @ 13:55:18 #209
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_188073040
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 22:10 schreef Sorella het volgende:
Ik heb kattenmelk in de ijsblokjes houder gegooid en nu krijgen ze ijsblokjes met een melk smaak :) Voor de rest zoeken ze zelf wel een plekje waar het wat koeler is.
Oh ja dat hebben wij ook gedaan, een beetje natvoer met een beetje water in een ijsblokjesbakje gedaan, en dat gooien we dan met wat water in zijn bakje, heerlijk vind hij dat!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_188098520
Sinds 1,5 week ook een kitten in huis, eerste week ging eigenlijk best prima (eerste nacht na dan haha ) , maar nu afgelopen 2 dagen begint ze erg te bedelen /schooien als ik aan het eten ben (springt in mn benen, en op tafel ... wat is daar aan te doen ? Buren zeggen plantenspuit (zelf ook jonge kittens gehad (die nu een jaar oud zijn ) , maar is er een andere manier ?
pi_188098625
Wij hebben ze altijd op de gang gezet als we gingen eten. Geen zin om 1000x kittens van tafel te halen. Makkelijke weg dus.
Inmiddels zijn ze een jaar en zijn we aan het oefenen met eten waar zij bij zijn. Gaat veel beter dan ik had verwacht. Paar keer duidelijk nee zeggen en evt hand even voor kopje om ze wat naar achter te dringen, en dan gaan ze zitten/liggen en geven ze het op.
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:46:42 #212
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188102061
De ene luistert beter dan de ander. De oudste snapt goed wat een NEE is, de jongste niet echt.
Soms een tikje op de neus als ze niet luisteren en dan blijven ze vraag zitten waar ze mogen zitten.
  woensdag 24 juli 2019 @ 21:49:25 #213
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188102123
Hmm. Mijn jongste gedraag zich wat anders dan normaal. Eerder altijd wel even beneden te vinden, zeker Savonds. Maar nu zit ie grotendeels boven. En zelfs daar soms onder een bank. Heb ik 'm nog nooit eerder gezien. Of in een holletje van een krabpa.
Weet niet of het de warmte komt (mijn huis is ansich wel koel).
Maar miss ook omdat ik de laatste weken best veel weg ben geweest (vakantie van een week plus zwarte cross). Dat ie dat niet zo leuk vindt miss. Miss dat de oudere kat dan niet zo lief is.
Vandaag even goed wezen knuffelen en hij kwam nu wel even beneden kijken.

Hebben jullie hier ervaring mee?
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:08:08 #214
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_188107111
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:02 schreef King_Merc het volgende:
Sinds 1,5 week ook een kitten in huis, eerste week ging eigenlijk best prima (eerste nacht na dan haha ) , maar nu afgelopen 2 dagen begint ze erg te bedelen /schooien als ik aan het eten ben (springt in mn benen, en op tafel ... wat is daar aan te doen ? Buren zeggen plantenspuit (zelf ook jonge kittens gehad (die nu een jaar oud zijn ) , maar is er een andere manier ?
Ik geef altijd op hetzelfde moment dat ik ga eten nat voer aan de kat.
dat sinds kitten zijnde al gedaan en ze is eigenlijk nooit komen schooien of iets :)
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:25:04 #215
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188128812
Zo, we zijn verhuisd. Schuifpui en mooi weer in combi met peuter zorgt ervoor dat kat 1 al in de tuin heeft gelopen. Die is overigens afgesloten met hoge schuttingen waar ze niet op zullen gaan (vermoed ik). Alleen nu loert een buurtkat natuurlijk wel vanaf die schutting naar beneden. De onze loopt dus een beetje schichtig rond, terwijl er een soort aasgierkat van boven zit te loeren. Ik vind het doodeng :o

Voor kat 2 is de huiskamer nog een uitdaging, dus die blijft nog maar even binnen.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:37:09 #216
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_188128981
Mijn 2 katten zijn dus verhuisd naar een nieuw huisje. Nu kreeg ik gisteren te horen dat er een weggelopen was :X . Gelukkig is ie weer terecht enn bevalt het hem bij de buurman van het adoptie adres wel. En die mensen vinden het ook ok, die hadden een kat, maar die is 3 dagen geleden overleden. De andere die nog wel op het adoptie adres is schijnt nu ook rustiger te zijn.

Dus alles gelukkig goed, al schrok ik in eerste instantie wel.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_188129203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:02 schreef King_Merc het volgende:
Sinds 1,5 week ook een kitten in huis, eerste week ging eigenlijk best prima (eerste nacht na dan haha ) , maar nu afgelopen 2 dagen begint ze erg te bedelen /schooien als ik aan het eten ben (springt in mn benen, en op tafel ... wat is daar aan te doen ? Buren zeggen plantenspuit (zelf ook jonge kittens gehad (die nu een jaar oud zijn ) , maar is er een andere manier ?
Ik gebruikte ook een plantenspuit in de eerste weken dat ik de kittens had tot ze zich daar niet veel meer van aantrokken.

Daarna ben ik ze een zachte tik op hun hoofd gaan geven. Niet roepen 'zielig', want dat valt allemaal best wel mee. Ik riep er dan met stemverheffing 'UH-UH' bij en dat begrijpen ze nu best goed. Met mijn vingers klikken werkt ook naar behoren.
pi_188132429
Onze nieuwste aanwinst: ,
een ugrade van de oude bak
Wij zijn er blij mee, nu de katten nog :)
  vrijdag 26 juli 2019 @ 12:59:28 #219
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188132501
Hoe groot is die bak? Er lijken zoveel toeters en bellen aan te zitten dat er amper plek is voor de kat om zijn/haar ding te doen.

Het heeft nog wel wat weg van een betonmolen. :D
pi_188132691
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:54 schreef Sorella het volgende:
Onze nieuwste aanwinst: [ afbeelding ],
een ugrade van de oude bak
Wij zijn er blij mee, nu de katten nog :)
Hallee... Dat is een beste prijs.
pi_188133446
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:59 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Hoe groot is die bak? Er lijken zoveel toeters en bellen aan te zitten dat er amper plek is voor de kat om zijn/haar ding te doen.

Het heeft nog wel wat weg van een betonmolen. :D
De binnenkant is 50 bij 45 bij 40 zo,n beetje, eerder nog een paar cm. groter als kleiner dus plek zat ;)
pi_188133458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:13 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Hallee... Dat is een beste prijs.
De oude is (als het goed is) verkocht dus dat drukte de prijs een beetje.
pi_188134383
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:53 schreef Sorella het volgende:

[..]

De oude is (als het goed is) verkocht dus dat drukte de prijs een beetje.
Nice! 😊
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:03:51 #224
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188135248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 13:53 schreef Sorella het volgende:

[..]

De binnenkant is 50 bij 45 bij 40 zo,n beetje, eerder nog een paar cm. groter als kleiner dus plek zat ;)
Dat vind ik toch niet zo groot. Senna is 60/61 cm van zijn kopje tot de basis van zijn staart, dat gaat niet goed passen. Vermoed dat hij het niet zou goedkeuren.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 15:54:23 #225
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_188136295
Wie van jullie laat bepaalde ruimtes voor de kat dicht als je voor werk of andere bezigheden niet thuis bent? Ik zit er over na te denken om de woonkamer overdag katvrij te houden om te voorkomen dat er geen dure jaloezieën, meubels en dat soort ongein (per ongeluk of doelbewust) door de kitten gesloopt wordt.

We wonen in een appartament dus los van de woonkamer heeft het diertje de beschikken over een eigen kamer (met speeltjes, krabpaal, eten en drinken), de slaapkamer en de hal. Genoeg bewegingsruimte dus, maar vroeg me af wie dat hier nog meer doet? Zodra we thuis zijn mag hij overal komen waar wij ook zijn. Het is dus puur voor de uren dat er niemand aanwezig is.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
pi_188136666
Bij ons is de deur naar boven dicht maar dat is meer omdat ik geen haren op het beddengoed wil.
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 16:23:12 #227
382129 crew  Donna
pi_188137082
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wie van jullie laat bepaalde ruimtes voor de kat dicht als je voor werk of andere bezigheden niet thuis bent? Ik zit er over na te denken om de woonkamer overdag katvrij te houden om te voorkomen dat er geen dure jaloezieën, meubels en dat soort ongein (per ongeluk of doelbewust) door de kitten gesloopt wordt.

We wonen in een appartament dus los van de woonkamer heeft het diertje de beschikken over een eigen kamer (met speeltjes, krabpaal, eten en drinken), de slaapkamer en de hal. Genoeg bewegingsruimte dus, maar vroeg me af wie dat hier nog meer doet? Zodra we thuis zijn mag hij overal komen waar wij ook zijn. Het is dus puur voor de uren dat er niemand aanwezig is.
Wij!

Sowieso nu als kitten. Onze vorige poes was heel rustig en verhaarde niet erg en kwam niet stiekem op de bank. Dus die lieten we wel alleen achter in de woonkamer. Maar deze kitten nu iig nog niet. Ze kan in de bijkeuken en een stuk van een loods waar haar bak en voer staat enzo.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 16:53:03 #228
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188138069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wie van jullie laat bepaalde ruimtes voor de kat dicht als je voor werk of andere bezigheden niet thuis bent? Ik zit er over na te denken om de woonkamer overdag katvrij te houden om te voorkomen dat er geen dure jaloezieën, meubels en dat soort ongein (per ongeluk of doelbewust) door de kitten gesloopt wordt.

We wonen in een appartament dus los van de woonkamer heeft het diertje de beschikken over een eigen kamer (met speeltjes, krabpaal, eten en drinken), de slaapkamer en de hal. Genoeg bewegingsruimte dus, maar vroeg me af wie dat hier nog meer doet? Zodra we thuis zijn mag hij overal komen waar wij ook zijn. Het is dus puur voor de uren dat er niemand aanwezig is.
ze mag alleen de hal niet in omdat ze mijn grote dure kokosmat anders aanvalt hehe
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  vrijdag 26 juli 2019 @ 17:08:17 #229
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_188138529
Vandaag de Petrebel Alexander in elkaar gezet, morgen verhuizen de katten en gaan we zien wat ze ervan vinden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_188139368
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 15:54 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Wie van jullie laat bepaalde ruimtes voor de kat dicht als je voor werk of andere bezigheden niet thuis bent? Ik zit er over na te denken om de woonkamer overdag katvrij te houden om te voorkomen dat er geen dure jaloezieën, meubels en dat soort ongein (per ongeluk of doelbewust) door de kitten gesloopt wordt.

We wonen in een appartament dus los van de woonkamer heeft het diertje de beschikken over een eigen kamer (met speeltjes, krabpaal, eten en drinken), de slaapkamer en de hal. Genoeg bewegingsruimte dus, maar vroeg me af wie dat hier nog meer doet? Zodra we thuis zijn mag hij overal komen waar wij ook zijn. Het is dus puur voor de uren dat er niemand aanwezig is.
Deed ik ook. Ik had een plasser dus die mocht echt niet zonder toezicht in de woonkamer.
Zoals je het beschrijft heeft kitten ruimte zat om zich te vermaken. Kun je later nog altijd kijken of hoe hem vertrouwt met je woonkamer.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188139540
Hmm wij hadden altijd verboden gebied op de slaapkamers.
Bij mijn ex mag poes enkel in de woonkamer en de tuin.

En ik woon tegenwoordig in een deurloos appartement dus eigenlijk het enige plekje waar ze echt niet (mogen) komen is de wc.
Omdat ik dan versnipperde wcrol in het hele huis vind.
Wn omdat ze de zak kattenbrokken en de zak bodembedekking van de muizen graag zelf openen... bewaar ik die ook in het toilet.
Klein appartement met gelukkig een verrassend ruim toilet _O-
pi_188139753
Hier mogen ze overal komen.
3 etages voor 4 katten (voorheen 5) incl beneden open keuken. met als resultaat dat ze niks interessant vinden om te slopen of wat dan ook.
De jongste is nu wel 12 dus de wildste tijd is voorbij, maar ik vind het wel belangrijk dat ze de ruimte hebben, in alle ruimtes is genoeg aanwezig om af te zonderen, krabpalen slaapplekjes enz.
Wel hebben wij een kleed over de bank, voordeel is dat ons bankstel altijd brandschoon is bij bezoek, dan is het een kwestie van kleed er af en stofzuigen 🤣

Nadeel, overal haren eus elke dag stoffen en stofzuigen.
Maar dat is ook zo gepiept.
pi_188143219
Die van ons mogen overal komen. Wat niet verboden is is niet interessant denk ik.
Als kitten mochten ze niet in de kelders komen met als resultaat dat ze achter de deur stonden te wachten als ik de trap op kwam om de trap af te stuiven.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188151287
Ik heb een vraag wat jullie zouden doen?

Onze kat heeft last van zijn oren hij had oorreiniger gekregen dat hebben mijn ouders gegeven toen we op vakantie waren. Gisteren ben ik terug geweest en nu was een oor ontstoken en de anders erg vies.

Ze hebben zijn oren gespoeld maar konden hey trommelvlies niet zien. Nu ben ik panisch met het geven van zalf in zijn Oor.

Onze inmiddels overleden kat werd daardoor doof. Moest onder de scan om te zien wat we al wisten geperforeerde trommelvliezen. Om eindelijk ab tabletten te krijgen.

Ik ben heel eerlijk ik heb geen geld om hem onder de scan te leggen. Maar durf dus ook geen zalf te geven. Heb nu een andere oorreinger wat ik 2maal daags er moet zien te krijgen.

Wat zouden jullie doen toch zalf?
pi_188151707
Kunnen ze niks geven in pilvorm voor de oorontstekingen? Het vuil moet er dan ook nog wel uit maar mogelijk beetje bij beetje met doekjes ofzo? Totdat ze de trommelvliezen kunnen zien?
Misschien onder narcose voorzichtig de oren schoonmaken?

Ik zou het doodeng vinden oorzalf of druppels als je niet weet of de trommelvliezen nog heel zijn.
pi_188151891
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:05 schreef deadly_kiss het volgende:
Kunnen ze niks geven in pilvorm voor de oorontstekingen? Het vuil moet er dan ook nog wel uit maar mogelijk beetje bij beetje met doekjes ofzo? Totdat ze de trommelvliezen kunnen zien?
Misschien onder narcose voorzichtig de oren schoonmaken?

Ik zou het doodeng vinden oorzalf of druppels als je niet weet of de trommelvliezen nog heel zijn.
Ze geven dus geen tabletten.
pi_188152656
quote:
1s.gif Op maandag 22 juli 2019 16:47 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

http://www.ecodor.nl al geprobeerd?
Heb het binnen. Ik ben benieuwd. Even de bank en stoelen mee bewerken
pi_188152683
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:14 schreef MaLo het volgende:
Doen jullie nog iets bijzonders voor jullie katten met het naderende hete weer?
Luca drinkt op zich prima, maar ik zat wel te denken om voor de zekerheid wat meer natvoer te geven? (Hij krijgt normaalgesproken alleen brokken en om de dag een halve portie natvoer)

Hij lijkt trouwens niet veel last te hebben van warm weer, de vorige keer toen het zo warm was lag hij wat meer op de grond (houten vloer of tegels, lekker koel) maar verder merkten we niets aan hem.
Wij hebben gisteren een natte handdoek over de kat heen gelegd. Hij bleef liggen dus volgens mij vond ie het lekker :P
pi_188152710
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 19:02 schreef King_Merc het volgende:
Sinds 1,5 week ook een kitten in huis, eerste week ging eigenlijk best prima (eerste nacht na dan haha ) , maar nu afgelopen 2 dagen begint ze erg te bedelen /schooien als ik aan het eten ben (springt in mn benen, en op tafel ... wat is daar aan te doen ? Buren zeggen plantenspuit (zelf ook jonge kittens gehad (die nu een jaar oud zijn ) , maar is er een andere manier ?
Eigenwijzer zijn dan het kitten.
Gewoon stug weer er af zetten en “nee” zeggen... duurt misschien iets langer dan de plantenspuit... maar scheelt een hoop nattigheid.
En ook echt 100% niet toegeven.. want als ze eenmaal weten dat ze een kans maken dat het mag...... dan vergeten ze dat helaas niet meer.

Mijne zijn ook opgevoed zonder plantenspuit maar weten dondersgoed dat een met hun naam of “nee” betekent dat ze moeten stoppen met wat doen.

Het was lastiger oma af te leren om ze te proberen te lokken door in dr vingers te knippen.

Hier overigens pure noodzaak want ze zijn gek op water. Alledrie :)
pi_188152892
quote:
0s.gif Op maandag 22 juli 2019 19:14 schreef MaLo het volgende:
Doen jullie nog iets bijzonders voor jullie katten met het naderende hete weer?
Luca drinkt op zich prima, maar ik zat wel te denken om voor de zekerheid wat meer natvoer te geven? (Hij krijgt normaalgesproken alleen brokken en om de dag een halve portie natvoer)

Hij lijkt trouwens niet veel last te hebben van warm weer, de vorige keer toen het zo warm was lag hij wat meer op de grond (houten vloer of tegels, lekker koel) maar verder merkten we niets aan hem.


In de handdoek heb ik een bevroren dopper gerold. Aanvankelijk vond ze het niks maar heeft er uiteindelijk hele tijd lekker tegen aan gelegen.

En ik doe wat extra water bij het natvoer.
pi_188152956
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 14:05 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Heb het binnen. Ik ben benieuwd. Even de bank en stoelen mee bewerken
Werkt hier heel goed in ieder geval.
pi_188156145
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:17 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ze geven dus geen tabletten.
Vaag.
En een andere dierenarts je verhaal uitleggen misschien hebben zij een ander plan?
Of de scan in delen afbetalen?

Onze dierenarts doet niet aan achteraf betalen in delen helaas maar vele anderen wel.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 17:15:33 #243
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188156999
Beide dames zijn inmiddels lekker de tuin aan het verkennen. Ze vinden het geweldig en komen dan binnen helemaal blij knuffelen.

Met toch wat horrorscenario’s in mijn achterhoofd heb ik de adreswijziging wel even aan de chip gekoppeld. Verder vraag ik me af of een halsbandje nog handig is. Dat voegt toch weinig toe?
pi_188157090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 17:15 schreef Quoi het volgende:
Beide dames zijn inmiddels lekker de tuin aan het verkennen. Ze vinden het geweldig en komen dan binnen helemaal blij knuffelen.

Met toch wat horrorscenario’s in mijn achterhoofd heb ik de adreswijziging wel even aan de chip gekoppeld. Verder vraag ik me af of een halsbandje nog handig is. Dat voegt toch weinig toe?
Hmm ik vind als prive persoon een bandje met een telefoonnr wel handig ;)
Scheelt me een ritje dierenarts als ik me afvraag waar ie vandaan komt en waarom ie in mn tuin zit.

En ook weleens een aangereden kat gevonden... toen aan de hand van zn bandje de eigenaren gebeld.
Ik was niet met een dooie kat onder mn arm naar de dierenarts
(eigenaren waren al druk op zoek.. en dus ook soort van blij met mn belletje. )
  zaterdag 27 juli 2019 @ 17:26:15 #245
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188157202
Dat is waar. Heb zelf ook eens een kat binnengelaten die wat verdwaald leek en zag toen via het bandje dat hij niet zo ver van huis was.

Eens kijken of de dames na 15 jr een bandje om willen :') :)
pi_188159025
De katten zijn verhuisd, ze spelen nu treintje achter de bank. :') Ik heb er maar een bakje water bij gezet, dat net ook al even gebruikt werd gelukkig.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_188186304
Dank jullie wel. Het in intussen een vakantie geleden maar hij is mooi schoon gemaakt met afwasmiddel. Hij vond het wel oké, ik denk dat hij snapte wat we deden :)

Alleen de kop drooghouden ging niet, zijn kop was minstens zo vies als de rest :p
pi_188187174
Ik ga straks weer met Bertus naar de da. En ga alles op alles zetten voor ab. Zijn oogje draait nu ook weg en hij geeft over.
  maandag 29 juli 2019 @ 13:15:58 #249
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188187246
Met mijn jongste lijkt het allemaal weer lekker te lopen. Dus of de warmte of dat hij toch weer even moest wennen ofzo. Of beiden. Dunno. Vond het wel even eng
(zat ineens weggestopt onder een slaapbank of iets.. )
Achja, eind goed, al goed.
pi_188188142
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ga straks weer met Bertus naar de da. En ga alles op alles zetten voor ab. Zijn oogje draait nu ook weg en hij geeft over.
De kat met de vuile oren?
Ik weet dat katten hun evenwichtsorgaan slecht kan werken door vuile oren maar dit..

Klinkt niet goed, sterkte ;(
pi_188188619
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 13:11 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik ga straks weer met Bertus naar de da. En ga alles op alles zetten voor ab. Zijn oogje draait nu ook weg en hij geeft over.
Ik zou toch even stampvoeten inderdaad...
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 15:22:26 #252
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188188976
Voor degene die het leuk vinden: F&F / Catchat deel 1

Een catchat 😎👍
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_188190285
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 15:22 schreef senesta het volgende:
Voor degene die het leuk vinden: F&F / Catchat deel 1

Een catchat 😎👍
Ik kom eens gluren :)

Kan ik ook eens iemand anders lastig vallen met de vrolijke capriolen van mijn drietal tuig
  Moderator maandag 29 juli 2019 @ 16:41:44 #254
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_188190295
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 16:41 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Ik kom eens gluren :)

Kan ik ook eens iemand anders lastig vallen met de vrolijke capriolen van mijn drietal tuig
Graag! ;)
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 29 juli 2019 @ 16:50:46 #255
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188190410
Ik kom ook eens kijken ^O^

Onze dames hebben bandjes om met hun adres! En er staat een mega (lelijke :') ) krabpaal voor het raam. Volgens mij zijn ze blij.

Al plaste/sproeide onze cyper gister wel over mij/bank en muur }:| Maar verder geen incidenten oid.
pi_188191996
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 14:14 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

De kat met de vuile oren?
Ik weet dat katten hun evenwichtsorgaan slecht kan werken door vuile oren maar dit..

Klinkt niet goed, sterkte ;(
Die ja. Hij heeft nu ook een ontstoken oog.
pi_188193279
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 18:33 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Die ja. Hij heeft nu ook een ontstoken oog.
Hmm niet “gewoon” een enorm weerstandsprobleem?

Al kun je je dan afvragen waar dat vandaan komt natuurlijk.
pi_188193340
Oren en ogen staan met elkaar in verbinding hij heeft ook wat verhoging.

Ik ben zelf ook een beetje ziek een waar dat dan vandaan komt.
pi_188193703
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 19:43 schreef ferrari_rood het volgende:
Oren en ogen staan met elkaar in verbinding hij heeft ook wat verhoging.

Ik ben zelf ook een beetje ziek een waar dat dan vandaan komt.
Hmm oren staan in verbinding met de keel/bek

Niet met ogen toch?
pi_188193814
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:09 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hmm oren staan in verbinding met de keel/bek

Niet met ogen toch?
Dat zei de da.
pi_188194383
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2019 20:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dat zei de da.
Hmm die zal het wel weten toch zou je denken :)

Maar ik had altijd het idee dat dat min of meer net zo werkte als bij mensen en andere zoogdieren :)
  woensdag 31 juli 2019 @ 19:15:24 #262
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_188225609
Zoals elke kat waarschijnlijk speelt ook mijn kat met grit. Helaas is er iets in zijn oog gekomen.

Ik krijg het er niet uit, daarvoor zit het te dicht op de ooghoek.

Het zit er sinds een paar uur denk ik want ik kom net thuis van werk.
De kat zelf lijkt zich er minder druk om te maken dan ik...


Afwachten? Of het beest traumatiseren met water?

Of heel snel naar de dierenarts?

Het betreft hier silicagel korrels







Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_188225664
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 19:15 schreef Erosjuhhh het volgende:
Zoals elke kat waarschijnlijk speelt ook mijn kat met grit. Helaas is er iets in zijn oog gekomen.

Ik krijg het er niet uit, daarvoor zit het te dicht op de ooghoek.

Het zit er sinds een paar uur denk ik want ik kom net thuis van werk.
De kat zelf lijkt zich er minder druk om te maken dan ik...


Afwachten? Of het beest traumatiseren met water?

Of heel snel naar de dierenarts?

Het betreft hier silicagel korrels
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik zou de dierenarts toch bellen.
Die heeft daar vast ervaring mee en kan zeggen hoeveel spoed erachter zit.
Je weet nooit of die korrel vannacht gaat irriteren en het is scherp spul.
Silicaat hecht zich aan vocht dus kleine kans dat het er vanzelf uitkomt.
En als jij niemand hebt die kan helpen, of je kat niet alleen aankan (logisch, want kat!) dan zou ik haar niet te lang ermee laten rondlopen, ook al heeft ze er nu geen last van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188225792
Hm gezien wat het is.. namelijk iets dat rondslingerend vocht opslurpt.. zou ik wel kijken of je het weg kan krijgen danwel de dierenarts bellen voor advies.

Ik denk dat dat heel onprettig word.

Maar bij mijn katten zou je het wel weg kunnen halen.. dus misschien ben ik niet de juiste persoon om dat te vragen :)
pi_188225943
Ik zou ook even de da bellen. Anders een stuk keukenrol goed nat maken en het zo proberen weg te krijgen.
  woensdag 31 juli 2019 @ 20:45:56 #266
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_188226947
Bedankt voor de reacties en tips.

Enige advies van dierenarts is langskomen als ik het niet vertrouw.

Samen met mijn vriendin even gekeken en geprobeerd met een nat keukenpapiertje en het is er al iets verder uit. Als hij nu knippert met zijn ogen is t al zichtbaar.

Er hebben besloten om vanavond nog even verder te gaan als hij bij ons komt liggen op de bank.
Mocht hij last krijgen of het ontsteken gaan er uiteraard direct.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_188227425
Wel naar binnen blijven wrijven anders wrijf je het juist zn oog verder in, zoals bij mensen.
Ik zou toch langs de da gaan morgenochtend als het langs zijn oogvlies schaaft of onder zijn ooglid schiet heeft ie straks nog blijvende schade aan zn oog.
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:20:43 #268
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188227437
Dat bedenk je toch ook niet zeg! Succes ermee.

Het is hier wonderbaarlijk hoe goed in hun vel onze poezen zijn sinds de verhuizing. Ze blijven vooralsnog beneden in de woonkamer, waardoor we af zijn van het gemorrel/gedoe 's nachts bij onze slaapkamer. Als ze willen mogen ze de tuin in. Eentje is dus zelfs al ongezien buiten de tuin terechtgekomen. Bij even roepen gisteravond kwam ze mauwend naar de tuin gewandeld. Kunnen ze het echt al zo snel doorhebben? (1 week)
  woensdag 31 juli 2019 @ 21:39:16 #269
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_188227611
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:19 schreef deadly_kiss het volgende:
Wel naar binnen blijven wrijven anders wrijf je het juist zn oog verder in, zoals bij mensen.
Ik zou toch langs de da gaan morgenochtend als het langs zijn oogvlies schaaft of onder zijn ooglid schiet heeft ie straks nog blijvende schade aan zn oog.
Als het er morgen niet uit is gaan we inderdaad door naar de Da.
Jammer dat t niet met zijn broer gebeurd was want die is zo relaxt dat t er al uit was geweest.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 4 augustus 2019 @ 20:01:15 #270
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188287374
Waar dumpen jullie de drolletjes? Ik nu in een pedaalemmerzakje / boterhamzakje en dan buiten in de container. Maar het stinkt daar nu
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188287410
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:01 schreef madeliefff het volgende:
Waar dumpen jullie de drolletjes? Ik nu in een pedaalemmerzakje / boterhamzakje en dan buiten in de container. Maar het stinkt daar nu
Nog steeds op dezelfde manier waarop ik het twee weken geleden deed, toen je dst ook vroeg: F&F / Kattenvraagbaak #56
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 4 augustus 2019 @ 20:48:31 #272
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188288144
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:03 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Nog steeds op dezelfde manier waarop ik het twee weken geleden deed, toen je dst ook vroeg: F&F / Kattenvraagbaak #56
haha ik twijfelde of ik het gevraagd had, ik zag het niet meer terug. Helaas weinig antwoorden gekregen. Maar wel van jou ja. Thx.
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188288373
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2019 21:39 schreef Erosjuhhh het volgende:

[..]

Als het er morgen niet uit is gaan we inderdaad door naar de Da.
Jammer dat t niet met zijn broer gebeurd was want die is zo relaxt dat t er al uit was geweest.
Is het nog gelukt?
pi_188288534
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 20:48 schreef madeliefff het volgende:

[..]

haha ik twijfelde of ik het gevraagd had, ik zag het niet meer terug. Helaas weinig antwoorden gekregen. Maar wel van jou ja. Thx.
Wij scheppen de plasklonten en drolletjes in een geparfumeerd luierzakje (action) en die gaan dan in de pedaalemmer beneden. Na een dag of twee a drie is die vol en gaat de pedaalemmerzak in de kliko buiten.
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:19:33 #275
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188288692
Gewone emmer op de kamer zelf. En als die vol zit, meestal week of 2 gooi ik de zak weg in de container.
  zondag 4 augustus 2019 @ 21:27:25 #276
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_188288838
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:02 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

Is het nog gelukt?
Op advies van de oogarts gespoeld met veel neusspray voor babies en toen spoelde het na veel water eruit! ^O^
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:37:51 #277
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188291411
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:12 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Wij scheppen de plasklonten en drolletjes in een geparfumeerd luierzakje (action) en die gaan dan in de pedaalemmer beneden. Na een dag of twee a drie is die vol en gaat de pedaalemmerzak in de kliko buiten.
O in een aparte pedaalemmer voor de vieze zakjes dan? Ik deed het nu een paar dagen in een plastic zakje en dan de prullenbak in maar dat stonk na een dag al. Dus nu loop ik met elk poepzakje helemaal naar de container ;(
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  zondag 4 augustus 2019 @ 23:39:45 #278
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188291437
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2019 21:19 schreef Cue_ het volgende:
Gewone emmer op de kamer zelf. En als die vol zit, meestal week of 2 gooi ik de zak weg in de container.
Stinkt dat dan niet bij jou? Ligt t dan soms aan mn type zakje? Ik gebruik boterhamzakjes of kleine pedaalemmerzakjes om de ontlasting in te doen
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  maandag 5 augustus 2019 @ 00:02:36 #279
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188291758
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 23:39 schreef madeliefff het volgende:

[..]

Stinkt dat dan niet bij jou? Ligt t dan soms aan mn type zakje? Ik gebruik boterhamzakjes of kleine pedaalemmerzakjes om de ontlasting in te doen
Nee het stinkt niet gelukkig.
En ik gebruik normale pedaal zakken. Van die doorzichtige. Dus weinig speciaals.
pi_188294491
Hier gaan de klonten urine en drolletjes in een dichtgeknoopte pedaalemmerzak in de pedaalemmer naast de wc.
Stinken doet het niet en dan nog, de afzuiging staat daar op zijn hoogst.

In de kattenbak stinkt de urine het ergst na 2 dagen, ontlasting alleen als het vers is. Onze kater krijgt graanvrij voer, dus heeft hij weinig en amper stinkende ontlasting.
pi_188294610
quote:
1s.gif Op zondag 4 augustus 2019 23:37 schreef madeliefff het volgende:

[..]

O in een aparte pedaalemmer voor de vieze zakjes dan? Ik deed het nu een paar dagen in een plastic zakje en dan de prullenbak in maar dat stonk na een dag al. Dus nu loop ik met elk poepzakje helemaal naar de container ;(
Nee, gewoon in de pedaalemmer die in de keuken staat waar het normale afval ook in gaat. Maar wij doen het dus in geparfumeerde luierzakjes, misschien dat dat scheelt. Al is het geurtje aan de zakjes helemaal niet sterk, en ze poepen allebei meestal 's nachts dus de drolletjes zijn al wel een beetje uitgedroogd door het begraven als we het in de ochtend uitscheppen en dan stinkt het dus ook niet meer. De pedaalemmer stinkt in elk geval niet, anders zouden we t niet op deze manier doen.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:17:29 #282
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_188328472
Hoe strikt houden jullie je aan het voeradvies op de zak? Ik geef al meer dan aanbevolen maar ze hebben de bakjes iedere keer zo snel leeg en lijken ook honger te hebben. Ze krijgen RC Sensible
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_188328503
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:17 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe strikt houden jullie je aan het voeradvies op de zak? Ik geef al meer dan aanbevolen maar ze hebben de bakjes iedere keer zo snel leeg en lijken ook honger te hebben. Ze krijgen RC Sensible
Wij hebben ons eraan gehouden toen we hem net hadden. Maar toen had hij altijd honger, zo erg dat hij ooit boterhammen uit mijn tas stal. We zijn toen overgestapt naar een ander merk en nu geven we hem gewoon elke dag een bakje. Meestal heeft hij het eind van de dag leeg.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 12:23:50 #284
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_188328560
Ooit wel eens in het begin naar gekeken. Maar nu eigenlijk nooit meer.
De oudste zeurt wel als ie wil eten, de jongste eet zich wel rond als het kan, dus die kan ik echt niet eten geven omdat ie het toch wel op eet.

Ik geef ze gewoon iets wat ik verwacht dat goed is. En als de dierenarts zegt dat ze te zwaar worden (waar ze een mini beetje tegenaan hangen), dan krijgen ze weer een tijdje wat minder.
pi_188328875
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:17 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe strikt houden jullie je aan het voeradvies op de zak? Ik geef al meer dan aanbevolen maar ze hebben de bakjes iedere keer zo snel leeg en lijken ook honger te hebben. Ze krijgen RC Sensible
Hm. Niet.

Ze krijgen ook blikvoer of kvv... dus dan is die aanbevolen hoeveelheid beetje nutteloos.
pi_188335328
Ik hou me redelijk aan wat er op de zak staat, De ene keer is het iets minder de andere keer iets meer.
Ik heb een lepel, die op de weegschaal gezet (een hele tijd terug) en toen gevuld, 2 x een lepel is ongeveer wat ze mogen hebben in 24 uur en er blijft altijd wel wat liggen dus ze hebben er genoeg aan.
  woensdag 7 augustus 2019 @ 23:07:37 #287
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188338761
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 12:17 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe strikt houden jullie je aan het voeradvies op de zak? Ik geef al meer dan aanbevolen maar ze hebben de bakjes iedere keer zo snel leeg en lijken ook honger te hebben. Ze krijgen RC Sensible
Ja dat heeft mijn kat ook. Die eet soms het dubbele vqn wat aanbevolen is. Ik zorg ervoor dat ze continue brokken heeft staan en ze zoveel kan eten als ze wil. Ik hou wel haar gewicht in de gaten, mocht ze aankomen ga ik wel minderen maar andrrs heeft ze blijkbaar zoveel eten nodig. Mensen eten ook niet allemaal hetzelfde.

Wat ik nog wel ga doen is haar bakje niet meer midden in de kamer zetten want het kan zijn dat ze extra eet omdat ze er steeds mee geconfronteerd word
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188339012
Die van ons eten alles wat je voor hun neus zet direct op, of dat nou 10, 20 of 40 gram brokjes is. Die krijgen dus absoluut niet onbeperkt voedsel beschikbaar, ze zouden zich ongans eten.
Ik heb via formules van de site van catmoneo berekend hoeveel kcal ze op een dag nodig zouden hebben, en van het natvoer en droogvoer wat we hebben hoeveel kcal daar per 100g in zit (bij 2 vd 3 staat het erop, bij de derde zelf berkeend mbv een calculator die ik ergens had gevonden). En dan dus gekeken hoeveel gram natvoer we willen geven en hoeveel gram droogvoer daar dan nog bij mag.

We waren alleen wel even vergeten dat opnieuw uit te rekenen toen ze wat ouder werden (laatste keer was na de castratie toen ze maand of vijf waren, maar inmiddels zijn ze een jaar) en één van de twee begon een beetje fors te worden, dus opnieuw berekend en we gaven ook veel te veel. Dus nu zijn we met stapjes van 20kcal (5g droog is dat) eraf en dat een week of drie volhouden en dagelijks wegen aan het kijken of hij wat afvalt, zo ja blijven we op die hoeveelheid voer, zo nee verminderen we weer met 20kcal en kijken we drie weken aan. Want die kcal berekening is ook weer niet helemaal 1 op 1 toepasbaar, alle katten zijn anders, beweging etc, dus we kijken nu naar wat doet het gewicht met een bepaalde hoeveelheid eten.

Ze krijgen nu 100g natvoer en 25g droogvoer op een dag, geen idee wat de verpakkingen zeggen.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 06:00:39 #289
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188340952
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 23:18 schreef vlindertje89 het volgende:
Die van ons eten alles wat je voor hun neus zet direct op, of dat nou 10, 20 of 40 gram brokjes is. Die krijgen dus absoluut niet onbeperkt voedsel beschikbaar, ze zouden zich ongans eten.
Ik heb via formules van de site van catmoneo berekend hoeveel kcal ze op een dag nodig zouden hebben, en van het natvoer en droogvoer wat we hebben hoeveel kcal daar per 100g in zit (bij 2 vd 3 staat het erop, bij de derde zelf berkeend mbv een calculator die ik ergens had gevonden). En dan dus gekeken hoeveel gram natvoer we willen geven en hoeveel gram droogvoer daar dan nog bij mag.

We waren alleen wel even vergeten dat opnieuw uit te rekenen toen ze wat ouder werden (laatste keer was na de castratie toen ze maand of vijf waren, maar inmiddels zijn ze een jaar) en één van de twee begon een beetje fors te worden, dus opnieuw berekend en we gaven ook veel te veel. Dus nu zijn we met stapjes van 20kcal (5g droog is dat) eraf en dat een week of drie volhouden en dagelijks wegen aan het kijken of hij wat afvalt, zo ja blijven we op die hoeveelheid voer, zo nee verminderen we weer met 20kcal en kijken we drie weken aan. Want die kcal berekening is ook weer niet helemaal 1 op 1 toepasbaar, alle katten zijn anders, beweging etc, dus we kijken nu naar wat doet het gewicht met een bepaalde hoeveelheid eten.

Ze krijgen nu 100g natvoer en 25g droogvoer op een dag, geen idee wat de verpakkingen zeggen.
Ja ik hou ook het gewicht in de gaten, dat is toch beste
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
  donderdag 8 augustus 2019 @ 08:15:49 #290
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188341434
Ik geef elke morgen ongeveer 60 gram brokken (hill's) en ongeveer om de 2 weken een bakje van 45 gram nat voer verspreid over 2 dagen. Af en toe krijgt hij een snoepje als hij er om vraagt. Zijn gewicht is al een jaar of 3 stabiel op 6,8 kg.

Hij eet zijn brokken verspreid over de hele 24 uur, hetzelfde voor zijn nat voer. Dat moet ik dus over 2 dagen verdelen want anders kan ik het deels weg gooien. Ik geef hem nat voer van Cosma. Dat zijn stukjes vlees of vis gekookt zonder enige toevoegingen. Meer bedoeld als extraatje dan als volledige voeding, daar heeft hij zijn brokken al voor.
pi_188355888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 08:15 schreef Rolstoelvandaal het volgende:
Ik geef elke morgen ongeveer 60 gram brokken (hill's) en ongeveer om de 2 weken een bakje van 45 gram nat voer verspreid over 2 dagen. Af en toe krijgt hij een snoepje als hij er om vraagt. Zijn gewicht is al een jaar of 3 stabiel op 6,8 kg.

Hij eet zijn brokken verspreid over de hele 24 uur, hetzelfde voor zijn nat voer. Dat moet ik dus over 2 dagen verdelen want anders kan ik het deels weg gooien. Ik geef hem nat voer van Cosma. Dat zijn stukjes vlees of vis gekookt zonder enige toevoegingen. Meer bedoeld als extraatje dan als volledige voeding, daar heeft hij zijn brokken al voor.
Daar heb ik altijd de snoepjes van...
Vinden ze echt super
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 06:48:24 #292
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188355900
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 06:37 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Daar heb ik altijd de snoepjes van...
Vinden ze echt super
Die groene buisjes, met stukjes gevriesdroogde kip of tonijn bedoel je? Die zijn hier ook heel populair.
pi_188356221
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 06:48 schreef Rolstoelvandaal het volgende:

[..]

Die groene buisjes, met stukjes gevriesdroogde kip of tonijn bedoel je? Die zijn hier ook heel populair.
Jups... maar wij hebben ook eend en rund ofzo... zou even moeten kijken maar het zijn 4 smaakjes.
  vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:07:14 #294
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_188357301
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2019 08:20 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Jups... maar wij hebben ook eend en rund ofzo... zou even moeten kijken maar het zijn 4 smaakjes.
De eend en rund variant vallen hier niet in de smaak. Meneer is nogal kieskeurig.
pi_188374958
Ik heb 2 kittens thuis lopen die nu beiden 4,5 maand oud zijn, een poes en een kater. De kater begint de poes echt er uit te groeien, het verschil wordt flink duidelijk. De poes is nu 1,8 kg en de kater ruim 2,3 kg. :p

Super leuke beesten. De kater is echter met het stoeien wel iets feller waardoor de poes nog wel eens een flinke miauw uitschreeuwt dus soms haal ik ze even uit elkaar.

Hoe vaak ontwormen en ontvlooiien jullie de katten trouwens? En met welke middelen? Zo heb ik ontvlooiingsdruppels gekocht bij de dierenarts. Dit heet Vectra Felis, maar is werkelijk waar onbetaalbaar. Ik heb nog een paar tubes, maar ik wil overstappen naar een ander (goedkoper) ontvlooiingsmiddel. Wat gebruiken jullie?
pi_188375755
Wij ontvlooiien onze binnenkatten niet preventief. Checken ze wel zeer regelmatig op vlooien zodat we er snel bij zijn mochten ze ze toch krijgen.

Ontwormen hebben we het eerste jaar vanaf dat we ze kregen (10.5 week) maandelijks ontwormd tot 6 maanden en vanaf toen eens per drie maanden. Dat doen we nog steeds. Wij gebruiken daarvoor milbemax tabletten.
pi_188376865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:03 schreef carebaer het volgende:
Ik heb 2 kittens thuis lopen die nu beiden 4,5 maand oud zijn, een poes en een kater. De kater begint de poes echt er uit te groeien, het verschil wordt flink duidelijk. De poes is nu 1,8 kg en de kater ruim 2,3 kg. :p

Super leuke beesten. De kater is echter met het stoeien wel iets feller waardoor de poes nog wel eens een flinke miauw uitschreeuwt dus soms haal ik ze even uit elkaar.

Hoe vaak ontwormen en ontvlooiien jullie de katten trouwens? En met welke middelen? Zo heb ik ontvlooiingsdruppels gekocht bij de dierenarts. Dit heet Vectra Felis, maar is werkelijk waar onbetaalbaar. Ik heb nog een paar tubes, maar ik wil overstappen naar een ander (goedkoper) ontvlooiingsmiddel. Wat gebruiken jullie?
Ik heb een Seresto band voor vlooien en vooral voor teken die bijna een heel jaar werkt. (8-9 maanden volgens de verpakking) en ontwormen doe ik met Milbemax tabletten 4x per jaar. (zijn wel duurder maar ze werken ook tegen wormen waar de meeste ander tabletten niet voor werken. (Die van mij eten wel eens een muis en zo dus dat hebben ze nodig)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_188378839
Vlooienspul gebruik ik druppels voor, ik begin in mei en in aug, de laatste. Ontwormen heb ik nog nooit gedaan, als ik een soort van rijstkorrel zie bij de poeperd is het vroeg genoeg.
  zondag 11 augustus 2019 @ 06:06:02 #299
380389 madeliefff
soms ook madeboosss
pi_188385685
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 augustus 2019 14:03 schreef carebaer het volgende:
Ik heb 2 kittens thuis lopen die nu beiden 4,5 maand oud zijn, een poes en een kater. De kater begint de poes echt er uit te groeien, het verschil wordt flink duidelijk. De poes is nu 1,8 kg en de kater ruim 2,3 kg. :p

Super leuke beesten. De kater is echter met het stoeien wel iets feller waardoor de poes nog wel eens een flinke miauw uitschreeuwt dus soms haal ik ze even uit elkaar.

Hoe vaak ontwormen en ontvlooiien jullie de katten trouwens? En met welke middelen? Zo heb ik ontvlooiingsdruppels gekocht bij de dierenarts. Dit heet Vectra Felis, maar is werkelijk waar onbetaalbaar. Ik heb nog een paar tubes, maar ik wil overstappen naar een ander (goedkoper) ontvlooiingsmiddel. Wat gebruiken jullie?
Ik heb een binnenkant die in de tuin komt en daarom ontworm ik maar 2 keer per jaar. Vlooienmiddel gebruik ik eens per maand. Ik weet de naam niet uit mijn hoofd, ik zal later ffe kijken, het kost 9 euro per pipetje ( en dus per maand).
1-Op vrijdag 22 mei 2015 19:53 schreef Working_Class_Hero het volgende:
Niet weten dat Madeliefff KLB godin is en dus alles kan, zelfs jou doen verdwijnen.
2-Ik ben een Rivella...
pi_188391638
Bedankt voor de reacties. Nu heb ik gelijk nog een vraag.

De rode kater stinkt nogal uit zijn, hoe zeg ik het netjes..., poeperd. Het is echt te ruiken van 30 cm afstand. Bij de poes stinkt het niet zo erg en eigenlijk bij alle katten die we vroeger gehad hebben bij het gezin ook niet.

Rond zijn anus zitten meestal (soms paar dagen niet) kleine stukjes poep, dus logisch dat dat zo stinkt. Bij de poeperd van de poes zit niks, das gewoon netjes schoon.

Even wat achtergrondinfo over de kater: Het beestje heeft in de eerste 9 weken van zijn leven bij een oude man gewoond en werd daar naar mijn mening niet goed verzorgd. De kat leefde met iets van 10 lotgenoten in een kleine eengezinswoning. Toen ik het katje ophaalde op 9 weken vertelde de vrouw die het waarnam namens de eigenaar dat de katten mee aten van het bord en het eten dat de man voor zichzelf kookte en daarnaast dat de katten veel brood kregen. Waardeloos dus. Op 9 weken zag het katje er dus ook niet uit: zat slecht in zijn vacht, zag er zwak uit, vieze ogen en oren, mager, bang etc. Bij mij heeft ie natuurlijk direct normaal kattenvoer gekregen en nu circa 3 maanden later is ie niet meer te herkennen. Goed gegroeid en gezond haar.

Echter, in de eerste weken dat ie bij mij woonde was ie wat aan de diarree en bleef er dus zacht poep aan zijn kont hangen. De diarree is inmiddels helemaal weg, maar beest blijft last houden van het feit dat er soms stukjes poep aan zijn anus blijft zitten. Het zit niet vast aan haar of zo, dus echt tarrels zijn het niet. Het zijn echt kleine stukjes poep op zijn anus.

Sorry voor het onsmakelijke verhaal maar kan ik hier wat aan doen? :)

Ik heb zelf al verschillende brokjes geprobeerd en verschillende soorten natvoer. Natvoer krijgen ze elke ochtend in een zeer minimale dosering. Echt nog geen vierkante cm.

Ohja, zelf lijkt ie er geen last van te hebben. Beest ziet er gelukkig uit, heeft geen jeuk aan zijn anus of wat dan ook. Het ziet er ook niet ontstoken uit. Beide kittens zijn in de afgelopen 3 maanden driemaal bij de dierenarts geweest waar ook check outs uitgevoerd zijn maar de dierenarts heeft zelf er niets over genoemd. Sterker, de kater is vorige week gecastreerd dus de dierenarts heeft zeker de achterkant goed gezien, maar niks over de anus benoemd.

[ Bericht 4% gewijzigd door carebaer op 11-08-2019 15:36:16 ]
pi_188392778
quote:
0s.gif Op zondag 11 augustus 2019 15:30 schreef carebaer het volgende:
Bedankt voor de reacties. Nu heb ik gelijk nog een vraag.

De rode kater stinkt nogal uit zijn, hoe zeg ik het netjes..., poeperd. Het is echt te ruiken van 30 cm afstand. Bij de poes stinkt het niet zo erg en eigenlijk bij alle katten die we vroeger gehad hebben bij het gezin ook niet.

Rond zijn anus zitten meestal (soms paar dagen niet) kleine stukjes poep, dus logisch dat dat zo stinkt. Bij de poeperd van de poes zit niks, das gewoon netjes schoon.

Even wat achtergrondinfo over de kater: Het beestje heeft in de eerste 9 weken van zijn leven bij een oude man gewoond en werd daar naar mijn mening niet goed verzorgd. De kat leefde met iets van 10 lotgenoten in een kleine eengezinswoning. Toen ik het katje ophaalde op 9 weken vertelde de vrouw die het waarnam namens de eigenaar dat de katten mee aten van het bord en het eten dat de man voor zichzelf kookte en daarnaast dat de katten veel brood kregen. Waardeloos dus. Op 9 weken zag het katje er dus ook niet uit: zat slecht in zijn vacht, zag er zwak uit, vieze ogen en oren, mager, bang etc. Bij mij heeft ie natuurlijk direct normaal kattenvoer gekregen en nu circa 3 maanden later is ie niet meer te herkennen. Goed gegroeid en gezond haar.

Echter, in de eerste weken dat ie bij mij woonde was ie wat aan de diarree en bleef er dus zacht poep aan zijn kont hangen. De diarree is inmiddels helemaal weg, maar beest blijft last houden van het feit dat er soms stukjes poep aan zijn anus blijft zitten. Het zit niet vast aan haar of zo, dus echt tarrels zijn het niet. Het zijn echt kleine stukjes poep op zijn anus.

Sorry voor het onsmakelijke verhaal maar kan ik hier wat aan doen? :)

Ik heb zelf al verschillende brokjes geprobeerd en verschillende soorten natvoer. Natvoer krijgen ze elke ochtend in een zeer minimale dosering. Echt nog geen vierkante cm.

Ohja, zelf lijkt ie er geen last van te hebben. Beest ziet er gelukkig uit, heeft geen jeuk aan zijn anus of wat dan ook. Het ziet er ook niet ontstoken uit. Beide kittens zijn in de afgelopen 3 maanden driemaal bij de dierenarts geweest waar ook check outs uitgevoerd zijn maar de dierenarts heeft zelf er niets over genoemd. Sterker, de kater is vorige week gecastreerd dus de dierenarts heeft zeker de achterkant goed gezien, maar niks over de anus benoemd.
Ik zou een microvezeldoekje vochtig maken en daarmee zijn poeperd schoon maken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')