quote:
Nee.quote:huisjesmelker
huisjesmelker zelfst.naamw. pejoratief beroep iemand die vaak slechte huizen (woningen) tegen woekerprijzen verhuurt, een onbarmhartige woekeraar ofwel malafide huiseigenaar Voorbeeld: `als ik later groot ben, wordt ik huisjesmelker ` Bron: WikiWoordenboek. SpellingCorrect gespeld...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/huisjesmelker
Nou zegquote:Op woensdag 19 juni 2019 16:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wauw, dat daar "wordt ik" staat is wel heel treurig.
Wordt ik niet goed vanquote:Op woensdag 19 juni 2019 16:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wauw, dat daar "wordt ik" staat is wel heel treurig.
Ik verhuur een woning aan m'n moeder maar dat lijkt me niet het voorbeeld dat je zoektquote:Op woensdag 19 juni 2019 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoi
zijn er hier fokkers die particulier verhuren? Wat doen of kunnen jullie doen om het risico van huurders die niet betalen zo veel mogelijk te verkleinen?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips
Heb je een contract met haar afgesloten? En is alleen je moeder nog huurder geweest?quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik verhuur een woning aan m'n moeder maar dat lijkt me niet het voorbeeld dat je zoekt
Ze betaalt wel netjes op tijd maar als het nodig is zou ze probleemloos uitstel krijgen.
Ik denk dat het verder lastig is om het helemaal te voorkomen, bij 1 woning is het eerder een groot probleem dan wanneer je 400 woningen hebt en er een keer iemand niet betaalt.
Ja, een standaardcontract van 4 pagina's.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je een contract met haar afgesloten? En is alleen je moeder nog huurder geweest?
Ja denk dat het met je moeder wel goed zitquote:Op woensdag 19 juni 2019 17:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, een standaardcontract van 4 pagina's.
En ze is idd de eerste huurder.
3 maand huur vooruit is natuurlijk een optie, dan schud je sowieso mensen eruit die geen reserves hebben.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja denk dat het met je moeder wel goed zit![]()
Misschien dat er nog andere fokkers zijn die verhuren.
Ja dat hoor je wel eens dat men dat moet betalen. Maar goed een huurder moet dat maar net hebben liggen natuurllijk.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:32 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
3 maand huur vooruit is natuurlijk een optie, dan schud je sowieso mensen eruit die geen reserves hebben.
Ja er staat ergens op FOK! een topic van iemand die z’n huis nooit meer zal verhuren geloof ikquote:Op woensdag 19 juni 2019 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat hoor je wel eens dat men dat moet betalen. Maar goed een huurder moet dat maar net hebben liggen natuurllijk.
Ik heb geloof ik hier op fok wel eerder reacties gelezen van mensen die het zeggen het niet te doen omdat de risico's te hoog zijn. En ik weet niet precies hoe groot die dan zijn. Denk dat het sowieso verstandig is om het via een tussenbedrijf te doen die huurders 'screenen'.
Ja denk als je eenmaal met een wanbetaler te maken hebt het echt verschrikkelijk zuur is. Maar ben wel benieuwd of er hier fokkers zijn met deze ervaringen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:37 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ja er staat ergens op FOK! een topic van iemand die z’n huis nooit meer zal verhuren geloof ik![]()
Zit mobiel dus een beetje lastig zoeken.
1. Wil je huurders met of zonder een gezonde financiële situatiequote:Op woensdag 19 juni 2019 17:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja dat hoor je wel eens dat men dat moet betalen. Maar goed een huurder moet dat maar net hebben liggen natuurllijk.
Als je niet aan je moeder had verhuurd had je het dan via een tussenbedrijf gedaan?quote:Op woensdag 19 juni 2019 17:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
1. Wil je huurders met of zonder een gezonde financiële situatie
2. Als je woning gewild is vind je vanzelf wel iemand die dat wél heeft liggen
Ik zou het eigenlijk verkopen maar door omstandigheden liep het anders.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als je niet aan je moeder had verhuurd had je het dan via een tussenbedrijf gedaan?
Thnx. Twijfelde een beetje waar die moest.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik verplaatst deze even naar Werk, Geldzaken en Recht.
In het verleden hebben we particulier een woning verhuurd; we vroegen gewoon een maand borg.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoi
zijn er hier fokkers die particulier verhuren? Wat doen of kunnen jullie doen om het risico van huurders die niet betalen zo veel mogelijk te verkleinen?
Graag hoor ik jullie ervaringen en tips
Is dat altijd goed gegaan?quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:35 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
In het verleden hebben we particulier een woning verhuurd; we vroegen gewoon een maand borg.
Dus bij de start van het huren was dat dus in feite twee keer het maandbedrag.
De politie bellen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:42 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat doe je als iemand niet meer betaald?
Er zijn in het verleden wel een paar huurders geweest waarbij het huren echt problemen opleverden als in bijvoorbeeld stelselmatig iedere maand te laat betalen; dan zeiden we er wat van, of schreven we een aangetekende briefl en ging het weer x maanden goed en werd het altijd op tijd over gemaakt.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is dat altijd goed gegaan?
Borg doet geloof ik iedereen ja.
Echt? Hoe kun je dat laatste oplossen? Je bent toch niet verplicht dat over te nemen?quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Er zijn in het verleden wel een paar huurders geweest waarbij het huren echt problemen opleverden als in bijvoorbeeld stelselmatig iedere maand te laat betalen; dan zeiden we er wat van, of schreven we een aangetekende briefl en ging het weer x maanden goed en werd het altijd op tijd over gemaakt.
Wel eens meegemaakt dat mensen goederen van hun achterlaten in de woning na het einde van het huurcontract dat door hun zelf opgezegd was. En daar vervolgens onredelijke hoge bedragen ter overname voor vroegen, die ze ons dan in rekening brachten.
Dan moet je denken aan een afgeleefde bank, kastje, verkleurde tuintafel en een smerig gasfornuis en een vuil kleed waar de hond altijd op lag oid. voor ¤ 800,- terwijl het spul nog geen 1/10 deel van dat bedrag waard was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |