#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:57 |
![]() [error] Dit seizoen zal er in deze reeks strenger gemod worden dan in andere topics. Naast de in de User Policy beschreven zaken zoals aanvallen richting medeforumgebruikers zijn ook de coureurs en hun fanbases niet vogelvrij. Probeer namecalling als Crashly, Crashtappen en Torpedo tot een minimum te beperken, dan kan het hier gewoon gezellig blijven voor iedereen ![]() [/error] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoeveel onderdelen mag je gebruiken in 2018? # Hoe werken grid penalties in 2018? # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # De aero regels voor 2019 [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2019 23:59:36 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:59 |
| |
#ANONIEM | dinsdag 18 juni 2019 @ 23:59 |
Nee. | |
Fir3fly | woensdag 19 juni 2019 @ 00:12 |
Dankzij de mindere motor. | |
#ANONIEM | woensdag 19 juni 2019 @ 00:15 |
Motor is overduidelijk veel beter. Het vermogen is misschien minder, maar dat zegt niks over het totaalplaatje. | |
twiFight | woensdag 19 juni 2019 @ 00:19 |
Over die gasten in de studio: ipv een BN-er heb ik dan liever (als ze geen echte pro-racer kunnen vinden) een (liefst jonge) rijder uit een lage klasse. Die hebben tenminste wel verstand van racen én je kan er gelijk wat jong talent mee promoten en/of wat kleinere race events door het land. Hel, haal als het moet een jochie die NL kartkampioen is of zo of iemand die in BMW cup cars racet. | |
Adames | woensdag 19 juni 2019 @ 00:25 |
Niet iedereen is geschikt voor tv | |
twiFight | woensdag 19 juni 2019 @ 00:29 |
[inkoppertje] precies, daarom wil ik die BN-ers er ook niet meer zien :p Maar klopt. Maar daar kun je best op selecteren. Hadden we ergens dit jaar niet een of andere bokser? Die was ook niet geschikt voor de camera. Maar een racer heeft op zijn minst binding met het onderwerp. | |
Fir3fly | woensdag 19 juni 2019 @ 00:29 |
Nope. | |
#ANONIEM | woensdag 19 juni 2019 @ 00:37 |
Goed argument, ik ben overtuigd | |
Adames | woensdag 19 juni 2019 @ 00:39 |
Het is al snel een verbetering | |
Adames | woensdag 19 juni 2019 @ 00:40 |
Wel | |
Donderkonijn | woensdag 19 juni 2019 @ 08:40 |
Motor is anders. Honda luistert meer naar wat Red bull en Max willlen dus de power delivery komt anders. Minder bruusk dan bij Renault maar meer "smooth" zoals ik het begrepen heb. Bij Renault hadden ze geen invloed op welke richting er op geontwikkeld ging worden en nu kan Max/ Red Bull veel meer sturen hoe hij het graag wilt hebben. Op dit moment zijn ze denk ik ongeveer gelijkwaardig, alleen maakt Honda grotere ontwikkelingsstappen dan Renault imo. En Honda wint het nipt op het betrouwbaarheidsterrein. En Tanabe lult een stuk minder uit zijn nek dan Abiteboul. Ze claimen niet met grote upgrades te komen die dan maandenlang ( of anderhalf jaar, zoals de MGU-K, en het dan nog niet voor elkaar hebben) uitblijven zoals Renault dat wel deed. Sowieso is de Japanse manier van ontwikkelen altijd eerst de boel heel houden, dan verder gaan geweest. Daarom ging het bij Mclaren m.i. zo mis: Het is Honda's modus operandi niet om eerst zo snel mogelijk te moeten en daarna de boel betrouwbaar te maken. Japanners werken over het algemeen andersom. En Honda zijn echt geen clowns op motorisch gebied. Er is een reden waarom al die oude civic's, de s2000 en al hun andere icoontjes zo lekker rijden. Dit is natuurlijk gewoon speculatie maar zo denk ik erover. | |
mikieu | woensdag 19 juni 2019 @ 09:27 |
Monaco vs Canada, Het chassis is gewoon goed, in monaco hadden ze een strakke tijd hoor. Beter dan vorig jaar met hun topchassis. Als die zo slecht is waarom zou je in Monaco dan sneller zijn. Vervolgens in Canada kwamen ze te kort. Maargoed, nu finishen ze. | |
Tarado | woensdag 19 juni 2019 @ 09:31 |
het is sowieso de juiste stap geweest om naar Honda te gaan al is het verschil tov Renault momenteel nog te verwaarlozen, groter probleem is het verschil met Mercedes en Ferrari. | |
vosss | woensdag 19 juni 2019 @ 09:35 |
Goed plan. Het zou toch mooi zijn als wij het voor het zeggen hadden bij ziggo ![]() | |
opgebaarde | woensdag 19 juni 2019 @ 09:43 |
Wat is jouw argument dan dat de motor op dit moment veel beter is? | |
Gezicht | woensdag 19 juni 2019 @ 10:11 |
Spec 3 Honda dit weekend bij VER, GAS en KVY. | |
THEFXR | woensdag 19 juni 2019 @ 11:03 |
dus een grote update zonder gevolgen? | |
Ener-G | woensdag 19 juni 2019 @ 11:08 |
Deze nog wel. Volgende update betekent wel gridstraf. | |
Fir3fly | woensdag 19 juni 2019 @ 11:09 |
Jep. Net als Spec 2. En de laatste update van Renault gaat ook weinig tot niets uithalen. | |
Tarado | woensdag 19 juni 2019 @ 13:32 |
| |
opreis | woensdag 19 juni 2019 @ 13:39 |
Tja, als je de hele tijd kleine stapjes doet maar vaak, en mercedes en ferrari grote stappen maar niet vaak, dan blijft de voorsprong natuurlijk wel in stand. Maar laten we positief zijn en progressie is progressie. Dat was bij renault wel anders de afgelopen jaren. | |
Tarado | woensdag 19 juni 2019 @ 13:43 |
dit jaar is het vooral jammer dat RBR qua chassis de troon af heeft moeten staan aan Mercedes | |
Rossdale | woensdag 19 juni 2019 @ 13:56 |
Te veel concessies gedaan om Honda alle vrijheid te gunnen? Zal in dat geval vanaf volgend seizoen wel beter zijn | |
Tarado | woensdag 19 juni 2019 @ 14:02 |
denk toch eerder minder goede interpretatie nieuwe regels en banden | |
manny | woensdag 19 juni 2019 @ 14:31 |
en het zijn bij mercedes ook geen pannenkoeken. je concurreert echt met de top. dan kan het zo zijn dat zij (ook) met iets heel goeds komen ondanks dat je het zelf goed voor elkaar hebt. | |
Tijn | woensdag 19 juni 2019 @ 21:29 |
Ik heb net dat boek van Adrian Newey uit. Tof hoor, echt een aanrader. | |
Donderkonijn | woensdag 19 juni 2019 @ 21:33 |
Coronel en Coronel racen ook maar voegen anders ook bijzonder weinig toe behalve popi jopie gedoe zonder inhoud. Just saying. | |
ESF1Gamer | woensdag 19 juni 2019 @ 21:51 |
Ik heb formule1 cafe met Doornbos gezien. Doornbos doet al veel beter dan Kamphues met zijn domme opmerkingen. | |
TAV74 | woensdag 19 juni 2019 @ 22:10 |
Klopt, die moeten ze echt naar voren gaan schuiven als presentator. die deed het in zijn eerste uitzending echt al prima. | |
twiFight | donderdag 20 juni 2019 @ 01:00 |
Als je oplet op fok dan zul je zien dat een flink aantal van hen Tom ook geen toegevoegde waarde vinden hebben. En volgens mij vinden 90%+ van de mensen, van de vaste kliek, Doornbos de beste. | |
Donderkonijn | donderdag 20 juni 2019 @ 08:10 |
Ik ook. En Po ting hung oid, die chinees (?). Die heeft er meer verstand van van dan Kampheus, Plooij en de beide Coronels bij elkaar. | |
tja77 | donderdag 20 juni 2019 @ 08:20 |
Ho Ping Tung moet in dat hok met Ollie Mollie. Je wenst het je grootste vijand niet toe, maar het zou de race zeker ten goede komen. | |
nils7 | donderdag 20 juni 2019 @ 09:53 |
Ik zit er zondag weer, ik zal het proberen te opperen ![]() | |
Nattekat | donderdag 20 juni 2019 @ 10:01 |
Je zou maar niet uitgesproken kunnen raken over hoe verschrikkelijk Ziggo wel niet is. Lijkt wel een echokamer hier. | |
rubbereend | donderdag 20 juni 2019 @ 10:49 |
maak er een apart topic voor ![]() | |
Nattekat | donderdag 20 juni 2019 @ 10:51 |
F1 / Jack Plooi en Olav Mol | |
opreis | donderdag 20 juni 2019 @ 12:27 |
GvdG kan ik ook prima hebben | |
#ANONIEM | donderdag 20 juni 2019 @ 13:11 |
Niet voor live commentaar. | |
Nattekat | donderdag 20 juni 2019 @ 13:20 |
Jaaaa, ik mag weer haten op het uur ![]() Moet nu godverdomme de race missen ![]() | |
Fir3fly | donderdag 20 juni 2019 @ 13:21 |
- doe eens normaal - [ Bericht 98% gewijzigd door Nattekat op 20-06-2019 13:23:37 ] | |
THEFXR | donderdag 20 juni 2019 @ 13:24 |
![]() ![]() | |
Nattekat | donderdag 20 juni 2019 @ 13:25 |
Ook fans kunnen niks beginnen tegen overmacht ![]() | |
Gaoxing | donderdag 20 juni 2019 @ 13:49 |
GP Radio een optie? | |
Nattekat | donderdag 20 juni 2019 @ 13:51 |
Gewoon uitgeteld kijken ![]() | |
Donderkonijn | donderdag 20 juni 2019 @ 15:30 |
Maar ze winnen wel 10 minuten later ![]() | |
Sinister-D- | donderdag 20 juni 2019 @ 16:13 |
hier idem, en volgende week nog eens ![]() | |
Smacked_Actor | donderdag 20 juni 2019 @ 16:57 |
Gezeur over dat uur, lijkt hier wel een echokamer.. | |
potjecreme | donderdag 20 juni 2019 @ 17:37 |
Sow! | |
Automatic_Rock | donderdag 20 juni 2019 @ 17:58 |
![]() | |
Adrie072 | donderdag 20 juni 2019 @ 17:59 |
Welk is dat en is het technisch, terugkijkend, verhalend of ..... geschreven? | |
#ANONIEM | donderdag 20 juni 2019 @ 18:38 |
Oh, slaat de plaat weer over ![]() | |
Tijn | donderdag 20 juni 2019 @ 21:05 |
“How to build a car”: https://www.bol.com/nl/p/how-to-build-a-car/9200000075755373/ Het is voornamelijk een autobiografie, over z’n jeugd, leven en loopbaan. Maar wel allemaal aan de hand van de verschillende auto’s die hij heeft ontworpen, ook met tekeningen en hier en daar wat techniek. Echt goed geschreven vooral, met veel leuke anekdotes. Ik vond het boeiend van begin tot eind. | |
opreis | donderdag 20 juni 2019 @ 22:08 |
Die stukjes met Stroll kan je gewoon skippen. Laat wederom zien dat hij geen know how heeft | |
nogeenoudebekende | donderdag 20 juni 2019 @ 23:20 |
Toch wel karig dat Ferrari geen geld heeft voor wat extra polo's met hun rode tape bij Seb. ![]() | |
flipsen | vrijdag 21 juni 2019 @ 00:03 |
Zo, Norris weet meer dan ons over zijn toekomst geloof ik ![]() | |
nogeenoudebekende | vrijdag 21 juni 2019 @ 00:09 |
Zo had ik het nog niet bekeken. Ik zag vooral een jonge knaap die zijn werkgever niet wil afvallen. | |
NaturalScience | vrijdag 21 juni 2019 @ 10:28 |
![]() Bron: https://www.gpfans.com/en(...)he-2020-f1-calendar/ | |
Nattekat | vrijdag 21 juni 2019 @ 10:38 |
Gaan ze nou echt wederom een kutbaan naar het rechter rijtje verhuizen? ![]() Tot Rusland verhuisde was dat rijtje exclusief voor leuke banen. | |
rubbereend | vrijdag 21 juni 2019 @ 11:35 |
Ze hebben niet naar de voorkeur van Zandvoort geluisterd dus | |
KillerBee4ever | vrijdag 21 juni 2019 @ 11:39 |
Het is een mogelijke kalender. Zandvoort heeft het verzoek nog maar net ingediend, dus de uiteindelijke kalender zal nog wel even op zich laten wachten (er zijn ook nog enkele circuits die nog niet weten of ze er volgend jaar uberhaupt bij zijn, zoals Mexico en Spanje). | |
vosss | vrijdag 21 juni 2019 @ 12:32 |
Het is een complot om ook het eerste weekend van mei alles volgeboekt te krijgen in die regio qua huisjes en hotels. Dit dat alles. Je weet zelf. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 21 juni 2019 @ 13:32 |
Volgens mij is dat het al meivakantie, dus zullen de huisjes toch wel vol zitten. ![]() | |
rubbereend | vrijdag 21 juni 2019 @ 13:55 |
CP heeft volgens mij heel mei uit de verhuur gehaald tot de datum duidelijk is | |
spectrumanalyser | vrijdag 21 juni 2019 @ 13:57 |
er komt nu zelfs een popup:
| |
flipsen | vrijdag 21 juni 2019 @ 14:27 |
Ha! U las het hier eerst ![]() https://www.formula1.com/(...)La7A5qPFCnybH6Y.html | |
Whiskers2009 | woensdag 26 juni 2019 @ 19:44 |
Komende grand prix waarschijnlijk meer bollards om het overschrijden vd tracklimits te voorkomen: https://www.gptoday.net/n(...)nkomende-grands-prix | |
Rossdale | woensdag 26 juni 2019 @ 21:19 |
Geloof dat niet, Norris is de nieuwe Lewis voor Mclaren. Als ze hem verliezen dan zit hij binnen no time in de auto van Gasly | |
ESF1Gamer | donderdag 27 juni 2019 @ 07:26 |
Gisteren een klein stukje van de docu Senna gezien op NPO3 | |
Divje | donderdag 27 juni 2019 @ 11:13 |
Oke | |
vannelle | donderdag 27 juni 2019 @ 12:15 |
Ik zal de afloop even voor je verpesten: Senna komt te overlijden. | |
TagForce | donderdag 27 juni 2019 @ 12:31 |
Jullie hebben wel door dat dit een mogelijke kalender is die door Ziggo in elkaar is gezet, en niet van een (semi) officiele bron zoals Liberty (ok, Ziggo is onderdeel van Liberty, maar je snapt welke ik bedoel) of de FOM of de FIA, ofzo. Het is geknutsel van Ziggo... Niets meer, niets minder. | |
BeamofLight | donderdag 27 juni 2019 @ 12:35 |
Gisteren niet veel gegeten. Warm ook. Gepoept. | |
vosss | donderdag 27 juni 2019 @ 13:04 |
SPOILER-ALERT!!!!! ![]() | |
ESF1Gamer | donderdag 27 juni 2019 @ 13:40 |
Goh, wist ik niet :-P . Het is wel een docu wat ik helemaal wil zien. Ik heb het tijdperk Senna niet meegemaakt. Verder motorgeluid van vroeger is hemels vergeleken met nu | |
Donderkonijn | donderdag 27 juni 2019 @ 14:44 |
Een rookie tegen de inmiddels ervaren Sainz jr , Die toch echt ook geen pannenkoek is. Don't think so. | |
flipsen | donderdag 27 juni 2019 @ 14:46 |
Was naar aanleiding van dat interview he. | |
nils7 | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:43 |
Ik lees op FB dat ze de banden van 2018 terug brengen na de zomer stop... Zijn dat geruchten aangezien alleen Mercedes tegen leek te zijn. | |
nogeenoudebekende | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:44 |
Om 9:00 zou een vergadering zijn aldus paddock pass. | |
vosss | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:44 |
Lijkt me stug dit. Waar komt dit verhaal vandaan? ![]() | |
vosss | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:46 |
Hopelijk drukken ze dat door. De enige die de 2019 band aan de gang krijgt is Mercedes. Aan de andere kant, als ze nu switchen naar 2018 spec, kunnen dan niet een hoop upgrades meteen weer de kliko in? ![]() | |
Lionheaad | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:46 |
Er moeten 7 team vóór stemmen voor zo'n wijziging Mercedes is tegen, McLaren waarschijnlijk ook Ferrari, RedBull Torro rosso en Haas zijn vóór | |
nogeenoudebekende | vrijdag 28 juni 2019 @ 09:49 |
RP en Williams zullen Mercedes niet in de voet schieten gok ik zo. | |
Rossdale | vrijdag 28 juni 2019 @ 10:03 |
Ticktum is uit het Red Bull programma getrapt. Die zit volgend jaar dus niet in de Toro Rosso | |
nogeenoudebekende | vrijdag 28 juni 2019 @ 10:06 |
Wat ik ervan begrijp is teruggaan naar de compounds van vorig jaar soberso geen optie. Ze zouden wel het loopvlak kunnen veranderen. Of iets dergelijks. Technobabble. ![]() | |
opreis | vrijdag 28 juni 2019 @ 10:53 |
Blijkbaar is er een stemronde geweest. 5-5 waar 7 teams nodig waren voor een verandering. Red Bull+TR en Ferrari+Haas+Alfa zullen wel voor gestemd hebben | |
opgebaarde | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:04 |
Goed nieuws | |
Tarado | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:37 |
vind het niet kunnen hoor tijdens een seizoen de banden veranderen en het is toch al gelopen dus wat maakt het uit | |
opreis | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:45 |
Alleen uit veiligheid. Al vond ik het in 2013 ook een farce. Pirelli waarschuwde nog dat andere banden RB zou bevoordelen. Vervolgens wint Vettel 9x op rij | |
vosss | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:45 |
Ticktum mogen ze van mij overal uit trappen. Onsportieve zak hooi ![]() | |
Nattekat | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:46 |
Godverdomme welke idioten hebben tegen de sport gestemd? Namen en rugnummers. | |
vosss | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:47 |
Op voorwaarde dat ze wat inside info krijgen over hoe die kutband aan de gang te krijgen is. Uiteraard niet alle info, maar gewoon een beetje. Als dit er niet doorkomt dan voorspel ik zeer binnenkort alvast een sterker Racing Point en Willliams. ![]() | |
THEFXR | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:49 |
alle teams met merc en renault motoren | |
Nattekat | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:49 |
Ik zie de connectie met banden niet. | |
THEFXR | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:52 |
oude banden is weer nieuwe aero ontwikkelen, wat weer kosten met zich meebrengt. | |
Nattekat | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:55 |
Ik zie de connectie met motoren niet. | |
THEFXR | vrijdag 28 juni 2019 @ 11:56 |
merc is voor gedeelte hoofdleverancier voor meerdere teams. | |
Nattekat | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:01 |
Ja dus? | |
Tarado | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:04 |
een kleine korting voor het tegenstemmen | |
Nattekat | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:05 |
![]() Kansloos, de macht van leveranciers. | |
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:10 |
Dit soort koehandel kom je overal tegen. Daarom heeft Bernie Ecclestone gelijk dat democratie in de Formule 1 niet werkt. Je moet een iemand de macht geven en voor de teams is het: take it or leave it. | |
Fir3fly | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:15 |
Ik snap sowieso de reden niet voor het switchen naar deze nieuwe spec banden. Wat was er precies mis met de 2018 versie? | |
#ANONIEM | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:18 |
Daar kon Mercedes niet zo goed mee overweg | |
Peterselieman | vrijdag 28 juni 2019 @ 12:19 |
en iedereen loopt helaas achter Mercedes aan | |
sasquatsch | vrijdag 28 juni 2019 @ 13:40 |
Niet alleen Mercedes, dat gold voor ieder team. Snellere oververhitting, meer blaren, eerder versleten. Vorig jaar klaagde Vettel over die nieuwe banden tijdens de GP in Spanje, maar moest op zijn woorden terugkomen na de testdagen waar ook met de oude banden getest werd. Toen bleek dat die oude banden veel sneller sleten en Ferrari daar tijdens de race nog veel meer problemen mee gekregen zou hebben. De huidige banden zijn beter bestand tegen oververhitting en slijten minder snel, maar zijn veel moeilijker op temperatuur te brengen dan die van vorig jaar. Dat laatste is waar veel andere teams nu een probleem mee hebben, ondanks dat ze met deze banden hebben getest en voor het seizoen mee akkoord zijn gegaan. | |
THEFXR | vrijdag 28 juni 2019 @ 18:32 |
THEFXR | zaterdag 29 juni 2019 @ 20:35 |
Ferdii | zaterdag 29 juni 2019 @ 22:14 |
Als max slim is doet hij morgen niet al te hard zijn best zodat hij vanaf de zomer vrij is on naar Mercedes te verkassen (als die clausule echt bestaat) | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juni 2019 @ 22:19 |
Als die clausule er is, gaat 1 enkele race het verschil niet maken. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juni 2019 @ 23:06 |
Dat soort clausules zijn vrij normaal maar er zijn maar 2 teams die voor RB staan en ik zie Ferrari Leclerc of Vettel niet aan de kant zetten, blijft over de plek van Bottas. Tja, het is mogelijk dat Mercedes Max als opvolger voor Hamilton wil en hem alvast in het team wil hebben, Hamilton is al 36 en de tijd gaat tellen, Bottas is geen nr 1, dat lijkt wel duidelijk nu dus zo bezien kan je een dergelijke move haalbaar achten. Of het gebeurt? Ik heb geen idee, ik weet dat Max wil winnen maar we weten ook dat hij bij RB eerste man is en blijft. | |
Whiskers2009 | zaterdag 29 juni 2019 @ 23:21 |
Al is die clausule er wél, ik zie Max niet voor 2021 vertrekken. | |
Whiskers2009 | zaterdag 29 juni 2019 @ 23:24 |
Lewis is 34 | |
#ANONIEM | zaterdag 29 juni 2019 @ 23:38 |
Ah oops, my bad ![]() | |
raptorix | zondag 30 juni 2019 @ 08:34 |
Ik denk trouwens dat als Gasly vandaag weer een slechte prestatie neerzet dat het wel eens over kan zijn, wellicht dat ze voor Albon gaan. | |
opreis | zondag 30 juni 2019 @ 08:36 |
Wat heeft Albon gedaan om een zitje bij RB te verdienen...? | |
#ANONIEM | zondag 30 juni 2019 @ 08:41 |
Mercedes gaat voorlopig niets doen, behalve als ze denken dat Max een stoeltje bij Ferrari kan krijgen. Die willen Hamilton happy houden en zullen Bottas houden tot het echt niet anders kan. Maar als ze (serieus) denken dat Verstappen een stoeltje bij Ferrari kan krijgen, dan gooien ze Bottas er zo uit om Verstappen veilig te kunnen stellen. Want Lewis zal er geen jaren meer rijden, dan hebben ze liever "vuurwerk" in zijn laatste jaren, dan Max hun directe competitie zien worden. [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2019 08:44:37 ] | |
raptorix | zondag 30 juni 2019 @ 08:50 |
Ik denk vooral marketing technisch interessant om met een Aziaat te rijden. | |
opreis | zondag 30 juni 2019 @ 10:01 |
Dat marketing technisch vind ik altijd zn overdreven argument. | |
Lokale_Notabele | zondag 30 juni 2019 @ 10:16 |
Ja die "marketing technische" argumenten slaan nergens op. Het stikt in de F1 geschiedenis van de Finnen en Zweden, dat is niet bepaald een interessante wereldmarkt dunkt me. Chinezen en Amerikanen zijn in geen velden of wegen te bekennen. Teams kijken daar niet naar. Het is alleen interessant als een rijder persoonlijke sponsoren meebrengt. Daar hoef je niet voor uit Azië te komen. | |
Whiskers2009 | zondag 30 juni 2019 @ 10:24 |
Hamilton is niet bang voor Max als teammaat: https://racingnews365.nl/(...)an-iedereen-verslaan | |
#ANONIEM | woensdag 3 juli 2019 @ 08:24 |
https://www.formula1.com/(...)WSscjXWbxKtKlII.html P19 naar P8 van Sainz. | |
Adames | woensdag 3 juli 2019 @ 08:29 |
@KingRoland | |
MakkieR | woensdag 3 juli 2019 @ 08:38 |
Ik las net op racefans, dat bij Formula1.com een glinch was, dat Kubica alle stemmen kreeg voor de DotD award. Je kan wel raden wie deze toebehoort na dat fantasische raceweekend https://www.racefans.net/(...)-after-kubica-error/ | |
nogeenoudebekende | woensdag 3 juli 2019 @ 08:43 |
Gasly? | |
het_synergy_effect | woensdag 3 juli 2019 @ 08:49 |
Dank. Ik was benieuwd naar deze beelden. Tijdens de race was Sainz amper in beeld. Indrukwekkende opmars. | |
Lionheaad | woensdag 3 juli 2019 @ 08:56 |
Marketing technisch maakt het niet uit of deze dan voor Torro Rosso of Red Bull rijdt. Marketing technisch staat de rode stier namelijk toch al op alle marketing en fan spulletjes | |
Sometimes | woensdag 3 juli 2019 @ 10:21 |
Er zit maar 1 "echte" inhaalactie in, die op Raikkonen. De rest rijdt Sainz puur op power voorbij. | |
#ANONIEM | woensdag 3 juli 2019 @ 10:30 |
Wie had dat gedacht, van een Renault motor. ![]() Mclaren heeft eindelijk een betere auto gebouwd na jaren, bochten snelheid ligt hoger en dat neem je natuurlijk mee het rechte stuk op. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2019 10:31:40 ] | |
nogeenoudebekende | woensdag 3 juli 2019 @ 10:33 |
Ze hadden het te druk met de replays van Lewis door bocht 1. | |
Sometimes | woensdag 3 juli 2019 @ 10:34 |
Starten vanaf een plek waar je niet thuishoort helpt daar wel bij, dat hebben we bij Max ook vaak gezien. Mooie beelden niettemin. Gun het Sainz ook wel. | |
#ANONIEM | woensdag 3 juli 2019 @ 10:34 |
Idd, belachelijk was dat, hele pitstop van Verstappen gemist daar door. ![]() | |
DKUp | woensdag 3 juli 2019 @ 10:35 |
McLaren was inderdaad het afgelopen weekend ook ontzettend goed bezig ![]() | |
PzKpfw | woensdag 3 juli 2019 @ 11:06 |
Alonso zal ook wel een potje balen nu. | |
TAV74 | woensdag 3 juli 2019 @ 11:11 |
Die hebben echt een goed chassis dit seizoen, gewoon ruim beter dan fabrieksteam Renault. Ik hoop echt dat ze er bij blijven. | |
sasquatsch | woensdag 3 juli 2019 @ 11:13 |
Nee hoor. Met deze auto kan hij nog steeds geen wereldkampioen worden. | |
Justevo | woensdag 3 juli 2019 @ 11:17 |
Sainz ruilen voor Gasly met een flinke zak geld er bij. | |
TAV74 | woensdag 3 juli 2019 @ 11:21 |
Weet niet of McLaren nu bij gaat betalen voor Gasly hoor ![]() | |
XL | woensdag 3 juli 2019 @ 12:05 |
Aangezien die pure power er niet is bij Renault zit hij dus op een sterke strategie. Want deze inhaalacties gaan allemaal wel heel makkelijk. Niemand die hem überhaupt verdedigd. | |
XL | woensdag 3 juli 2019 @ 12:13 |
Denk overigens dat Norris wel meer potentie heeft dan Sainz. Sainz is ok, maar ik zie hem niet beter worden. Norris rijdt een indrukwekkend eerste seizoen. | |
Whiskers2009 | woensdag 3 juli 2019 @ 12:15 |
De visie van Joe Saward op de (personeels)situatie bij RBR: https://www.f1maximaal.nl(...)ntslagen-moet-worden | |
Tarado | woensdag 3 juli 2019 @ 12:15 |
ze hebben ook wel een aardige auto gebouwd | |
Tarado | woensdag 3 juli 2019 @ 12:17 |
wat een open deur zeg | |
Knurft-Zork3 | woensdag 3 juli 2019 @ 16:14 |
Duitsers weer helemaal mad...![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 3 juli 2019 @ 16:33 |
Dan zijn ze zeker ook boos over de actie van Norris op Raikkonen deze race en de actie van Verstappen op Vettel in Brazilië 2016 zeker. Dat waren soortgelijke acties. | |
KingRoland | woensdag 3 juli 2019 @ 19:40 |
Als marketingstudent ben ik het met jou eens. In Azië is de F1 erg populair. | |
Wertha | woensdag 3 juli 2019 @ 19:43 |
Op TV niet. | |
JayHovah | donderdag 4 juli 2019 @ 09:58 |
nogeenoudebekende | donderdag 4 juli 2019 @ 10:01 |
Geen legertje monteurs die de boel afdekken. Mooie tijden waren dat. | |
Nattekat | donderdag 4 juli 2019 @ 10:08 |
Pas onder de 20% approval is slecht | |
H0D3NPYL | donderdag 4 juli 2019 @ 11:30 |
Kan ik ergens de GP van Spanje 2016 volledig terugkijken? | |
#ANONIEM | donderdag 4 juli 2019 @ 11:56 |
Ja | |
H0D3NPYL | donderdag 4 juli 2019 @ 12:02 |
waar | |
Rossdale | donderdag 4 juli 2019 @ 12:37 |
ergens | |
Tijn | donderdag 4 juli 2019 @ 12:55 |
F1TV? | |
#ANONIEM | donderdag 4 juli 2019 @ 13:37 |
Op het internet | |
THEFXR | donderdag 4 juli 2019 @ 13:41 |
geloof dat het op reddit staat, weet alleen niet welke | |
mikieu | donderdag 4 juli 2019 @ 14:49 |
F1fullraces.com | |
H0D3NPYL | donderdag 4 juli 2019 @ 14:51 |
![]() | |
raptorix | donderdag 4 juli 2019 @ 14:51 |
https://www.hln.be/sport/(...)g~a67aa603/#comments![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
J.A.R.V.I.S. | donderdag 4 juli 2019 @ 15:00 |
Het mooie is de irritatie van de gemiddelde belg, je weet wel dat land dat wij moeten supporteren als we niet meedoen met het voetbal terwijl zij zelf die "Hollanders" uitkotsen:
Dat argument houd nooit stand als je die 6 titels van Hamilton, waarvan 5 in een zwaar superieure wagen, relativeert. ![]()
![]() Maar ja, daar zijn ze natuurlijk nog boos dat hun wereldtalent Stoffel het niet gehaald heeft. Die was immers stukken beter dan Max ![]() | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 4 juli 2019 @ 15:06 |
![]() ![]() | |
Smacked_Actor | donderdag 4 juli 2019 @ 15:09 |
Haha zure frituristen ![]() | |
nogeenoudebekende | donderdag 4 juli 2019 @ 15:10 |
Dat ze nog niet zeggen dat we Max van ze gestolen hebben. ![]() | |
J.A.R.V.I.S. | donderdag 4 juli 2019 @ 15:24 |
Na zijn winst waren er ook een paar pareltjes, moet wel toegeven niet iedereen is negatief maar die azijnzeikers zijn wel de leukste ![]() Leclerc starte op zachtere banden, maar ok. ![]()
15 seconden? Dat is een nieuwe straf dan.
Groenlinkser gespot
Al een jaar geen incidenten, maar meneer kan zich er geen één herinneren. ![]()
![]() Toch lachen dat volkje wat pas F1 kijkt sinds Stoffel mee heeft gedaan ![]() | |
Tarado | donderdag 4 juli 2019 @ 15:26 |
debiele haters heb je overal dus zo interessant is het niet | |
Bonobo11 | donderdag 4 juli 2019 @ 15:28 |
Bleekemolen Sr is seniel aan het worden? Of een samenzwering zoals Kimi's ontslag bij Ferrari of Maldonado's overwinning? | |
tja77 | donderdag 4 juli 2019 @ 15:41 |
Belgen zijn gewoon zuur dat het Wilhelmus klinkt na een zege van Verstappen en niet het Brabanconne. | |
Rossdale | donderdag 4 juli 2019 @ 15:45 |
Ik moet zeggen dat ik deze twee punten wel begrijp: Het eerste klopt wel natuurlijk. Daarnaast is het ook dat als Vettel een straf verdiende (onzin en onterecht), dan had Max ook diezelfde onterechte straf moeten krijgen. Zou een slechte beslissing zijn, maar op zijn minst wel consequent. | |
raptorix | donderdag 4 juli 2019 @ 15:51 |
Ja, ik las de nabeschouwing (staat volgens mij hier ook in het topic) van een expert en die gaf bijvoorbeeld aan dat Mercedes het niet goed doet op hoogte doordat de lucht ijler is, en nog wat redenen, bovendien als Mercedes bewust tragere settings laat kiezen door hun coureurs zien alle medewerkers het. | |
Tarado | donderdag 4 juli 2019 @ 15:54 |
nee, de situaties waren toch helemaal niet hetzelfde, niet dat ik vind dat Vettel wel straf verdiende | |
Tijn | donderdag 4 juli 2019 @ 16:53 |
Nee, helemaal niet. Vettel kreeg een penalty vanwege het verlaten van het circuit, er vervolgens op gevaarlijke wijze weer opkomen, daarmee iemand te hinderen en waardoor hij tot slot een voordeel behaalde. Niks, maar dan ook niks hiervan is van toepassing op wat Max deed. Leclerc zette de deur open, Max dook in het gat en wist vervolgens op gecontroleerde wijze de bocht te halen en een positie te winnen. Dat Leclerc zichzelf hierbij buiten de baan reed, daar kan Max niks aan doen. Los daarvan is de penalty voor Vettel overdreven en onnodig, maar totaal onvergelijkbaar met het Leclerc/Verstappen-moment. | |
wawowiewa | donderdag 4 juli 2019 @ 22:40 |
Dat Max op de vuist zou zijn gegaan was het andersom geweest is wel een punt xD Nee grapje Max zou in de positie van LEC een swich-a-roo gedaan hebben met opzet want waarom laat je hem anders rechts voorbijkomen ?! LEC Liep gewoon te slapen, echt een sufferd zo;n slaper | |
tralalala | donderdag 4 juli 2019 @ 23:01 |
HLN-reacties zijn altijd genot als het over Nederland gaat. Iedereen viesmad. Is ook de Belgische Telegraaf volgens mij. | |
beantherio | donderdag 4 juli 2019 @ 23:05 |
![]() En dan vervolgens sommige reacties eronder die zich erover beklagen dat ie al 5 jaar in F1 rijdt en nog geen kampioenschap heeft gepakt. ![]() | |
Monolith | donderdag 4 juli 2019 @ 23:09 |
Volgens mij heb ik Vettel wel eens een soortgelijke actie op Verstappen zien maken, waarna Verstappen gewoon zei dat het een prima actie was en hij hetzelfde gedaan zou hebben. | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 juli 2019 @ 07:49 |
Ik begrijp ook niet waarom mensen denken dat VER boos en zelfs fysiek wordt als hem hetzelfde wordt geflikt. Ik heb hem idd ook bij meerdere hardere acties van andere coureurs op hem, horen zeggen dat ie hetzelfde had gedaan en dus totaal niet boos was (misschien alleen een beetje op zichzelf ![]() En VER gaat niet op de vuist, hij geeft alleen een duwtje als een onprofessionele coureur die gelapt wordt, hem eraf ramt terwijl ie op P1 rijdt ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 09:15 |
Nee, Sterker nog, Vettel deed hij bij Max in China nog. Toen was het volgens Max ook gewoon racen. | |
mikieu | vrijdag 5 juli 2019 @ 09:22 |
Was dat niet in China? Staat hier boven ook al, spuit 11. Zelfs t gras in!!!!!! Prima actie zo, niet zeuren maar racen. | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 10:05 |
Ocon mag weg bij Merc: https://www.gptoday.net/n(...)en-naar-andere-teams | |
ESF1Gamer | vrijdag 5 juli 2019 @ 10:10 |
Goed nieuws voor het Renault team. Kunnen ze eindelijk hun Franse coureur binnenhalen. | |
ender_xenocide | vrijdag 5 juli 2019 @ 10:18 |
En dan Hülkenberg naar RB ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 10:26 |
Ik ben voor. Gun Hulkenberg eindelijk zn podiumplek. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2019 10:27:14 ] | |
ender_xenocide | vrijdag 5 juli 2019 @ 11:27 |
En een Nederlands sprekend rijdersduo ![]() | |
XL | vrijdag 5 juli 2019 @ 11:39 |
Hülkenberg is misschien toch niet zo'n goede optie. Nu Ricciardo zijn draai begint te vinden worden de verschillen toch wel groot | |
Red_85 | vrijdag 5 juli 2019 @ 11:40 |
Holy shit, dat was me nog niet eens opgevallen. Waanzinnig. | |
Tijn | vrijdag 5 juli 2019 @ 11:43 |
Ja, ik ben ook bang dat Hülkenberg eigenlijk niet zo heel erg goed is ![]() | |
Tarado | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:03 |
wat is niet zo heel erg goed, Ricciardo is gewoon wat beter, Hulkenberg is meer niveau Bottas | |
ESF1Gamer | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:06 |
Zelfs bottas is beter dan Gasly. Ik hoop dat Gasly de snelheid vindt anders wordt dit seizoen einde carrière bij Red Bull | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:08 |
Ik denk dat hij juist ideaal is. Hij is ervaren en ik durf wel te zeggen dat hij met een RB wel standaard gewoon in de top 6 eindigt. itt Gasly. Maar het zal geen directe strijd om de 1e rijder worden. Dat is voor het constructeurskampioenschap natuurlijk wel beter. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 05-07-2019 12:15:20 ] | |
Tarado | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:20 |
momenteel wel ja, ik niet verwacht dat hij het Max moeilijk zou maken maar dit is wel het andere uiterste | |
opgebaarde | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:24 |
Staan ook rariteiten in over andere coureurs. Lijkt me gewoon negeren | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:24 |
Over RIC gesproken: https://www.motorsport.co(...)t-ricciardo/4488828/ | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:26 |
En over Gasly gesproken: https://racingnews365.nl/(...)t-hij-gaan-presteren | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:33 |
Clickbaitwebsite vind ik dat altijd. | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:35 |
Doch niet de enige die het meldt ![]() | |
opgebaarde | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:36 |
Laatste races ongeveer gelijk met RIC Canada finishte hij achter RIC maar toen hij op 1 sec kwam mocht hij niet inhalen en was de ronden daarvoor beduidend sneller Frankrijk 8ste en RIC 12 Oostenrijk 13de en RIC 12. | |
Tijn | vrijdag 5 juli 2019 @ 12:47 |
Maar in de kwalificaties is Ricciardo vaak beduidend sneller. Het is al meerdere keren gebeurd dit jaar dat Ricciardo in Q3 kwam en Hülkenberg niet. De gaten zijn ook vrij groot. In Frankrijk P8 vs P13, in Canada P4 vs P7, in Monaco P7 vs P11, in Spanje P10 vs P16. Natuurlijk is Hülkenberg ongetwijfeld beter dan Gasly, maar ik zou liever iemand naast Max zien die echt helpt om het team naar een hoger plan te tillen. Ik weet niet of Nico nou echt de man daarvoor is. | |
opgebaarde | vrijdag 5 juli 2019 @ 14:24 |
De verschillen in de kwalificatie zijn flink inderdaad, maar de punten worden op zondag gescoord en ik denk dat het daar om gaat | |
sasquatsch | vrijdag 5 juli 2019 @ 15:45 |
En omgekeerd ook in Brazilië 2016. Toen klaagde Vettel wel dat hij van de baan geduwd werd. | |
TAV74 | vrijdag 5 juli 2019 @ 15:51 |
Voor mijn wereldbeeld is het wel goed te weten dat we niet alleen in Nederland van dit soort losers hebben ![]() ![]() Op Nederlandse fansites was Leclerc een enorm talent, maar nu is arrogante kwal. Hoe haalt hij het ook in zijn hoofd om niet blij over de finish te komen. | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:06 |
Maar vaak met een iets genuanceerde titel. | |
Jane | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:07 |
Ik begrijp ook niet hoe je dat Leclerc kwalijk kunt nemen. Natuurlijk baalt hij! Voor mij is het juist een positief puntje dat hij het ook liet blijken, want normaal is hij zo de ideale-schoonzoon-achtig dat ik dáár vaak een beetje de kriebels van krijg. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:07 |
Dat slaat idd ook nergens op, ik had ook enorm gebaald. Hij heeft de eerste plek verloren niet de 2e plek gewonnen. Natuurlijk baalt hij. | |
TAV74 | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:14 |
Dat dus, volkomen logisch.Tweede keer dat hij een zeker lijkende eerste GP winst kwijt raakt in het zich van de haven. Maar ja, een bepaald type fan (ik zal verdere typeringen achterwege laten) ziet dat heel anders... Tenzij het Max (of de Nederlander in het algemeen) is, dan is het natuurlijk de logische en terechte reactie. | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:24 |
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die mediagetrainde reacties leuk vind. Emotie maakt de sport. | |
Donderkonijn | vrijdag 5 juli 2019 @ 16:59 |
Ik ook maar dan moet ie wel van de befaamde Hulkenberg choke af. | |
Tinos85 | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:07 |
Het is natuurlijk dit seizoen wel zo dat het middenveld in de kwalificatie dicht op elkaar zit. Als jij een tiende langzamer bent dan je teamgenoot kan je zomaar een paar plekken lager staan of uit Q1/2 liggen. | |
Tijn | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:21 |
Dat is zeker waar, maar het gat tussen RIC en HUL is vaak groter dan 1 of 2 tienden. | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:34 |
@enkele posts hierboven: Balen is hartstikke prima, je tegenstander niet feliciteren (zelfs negeren) en even van het podium aflopen uit onvrede, vind ik echter not done, dan ben je imo gewoon een klein kind. Mag dit gezegd worden van wonderkind Leclerc? Of mogen we alleen nog maar lieve woorden over hem uitspreken? Kom op zeg... ere wie ere toekomt uiteraard, en ook hij heeft een geweldige race gereden, zijn reactie na de race was echter niet sportief, verre van, en dit mag best gezegd worden. | |
Tinos85 | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:42 |
Z’n reactie komt overeen met de reactie van Verstappen in Brazilië vorig jaar. Die liep ook van het podium af gelijk nadat hij z’n beker had gekregen. | |
Zorro | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:43 |
Die werd door een achterblijver van de baan gekegeld, dat ligt wat anders. Al begrijp ik Leclerc ook wel, het is niet dat is z'n zevende overwinning misloopt of zo he, hij wacht op zijn eerste. Dan snap ik dat je niet vrolijk bent. | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:45 |
Totaal andere situatie (maar ja, je moet kennelijk met iets komen om je mening te onderstrepen, nietwaar? ![]() | |
Bonobo11 | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:51 |
Actie was nog under investigation toen, Leclerc hoopte nog op winst. Na uitspraak stewards heeft hij Max gefeliciteerd en is het klaar. Maar ja er moet geclickbait he | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 juli 2019 @ 17:53 |
Via Twitter... ![]() NOI, dit is gewoon mijn mening, maar ook hij is slechts 21 jaar jong en moet nog volop naar volwassenheid groeien, dus ik geef hem het voordeel van de twijfel. Zijn eerste reactie (for the whole world to see) was echter niet oke, en het blijft niet oke. | |
Jane | vrijdag 5 juli 2019 @ 18:18 |
Ik vind Leclerc helemaal nog niet zo'n wonderkind, aangezien hij nog weinig heeft laten zien wat uiteindelijk tot resultaat heeft geleid (in F1). Daarnaast komt hij naar mijn smaak net iets te glijerig over in interviews (maar dat ligt dus aan mij). Ik snap alleen niet hoe je hem dit specifieke geval kwalijk kunt nemen. Hij wil toch ook gewoon winnen? Hij ligt 68 rondjes aan kop, maar wint alsnog niet. Al de 2e 'zekere' overwinning die hem ontgaat dit seizoen. Hij hoeft Max natuurlijk niet adorerend om de hals te vliegen van vreugde. Laat die jongen lekker balen. Ik denk persoonlijk eigenlijk dat hij zelf ook wel wist dat er niets mis was met die inhaalactie en dat hij hem zelf uitgelokt had. | |
sasquatsch | vrijdag 5 juli 2019 @ 18:39 |
Waarschijnlijk ook wel persoonlijk want ze zijn samen teruggevlogen. | |
KillerBee4ever | vrijdag 5 juli 2019 @ 18:48 |
Ik heb ook niet gezegd dat hij niet mag balen, tuurlijk mag hij dat, maar het gaat mij om jouw laatste punt (hier in vet aangestipt) in combinatie met zijn boze houding naar Max, dit is gewoon niet nodig. Hij hoeft Max absoluut niet te omhelzen, maar hem negeren is een heel ander verhaal. Hij is zelf verantwoordelijk voor zijn eigen fout en verlies, en Max heeft hier heel handig ge(mis)bruik van gemaakt, andersom had hij hetzelfde gedaan. Het dealen met verlies hoort ook bij dit hele spel, en teleurstelling tonen mag, maar het boos negeren van je opponent gaat mij een stap te ver. | |
TAV74 | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:01 |
Op geen enkele manier te vergelijken dit. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:25 |
Hij is drie keer teruggefloten door Ferrari, omdat hij sneller was dan Vettel. Dan is het lastig om iets te laten zien. | |
aesop | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:40 |
Overdrijven is ook een vak. De actie op de baan van Leclerc was ruk, maar van mij mag ie even flink balen. Op een gegeven momen tmoet het klaar zijn en dat was het naar ik begrijp ook. De afkeer van Leclerc zit m volgens mij meer in het feit dat hij potentieel Max in de schaduw kan gaan stellen. Niet omdat hij beter is, maar wel incombinatie met een ferrari. Stel je voor dat hij volgend jaar de jongste wereldkampioen ooit wordt...ik zou er van balen. | |
Jane | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:50 |
Dat klopt. Ik had er eerst ook bij willen zetten "al dan niet door toedoen van Ferrari". Maar dan nog... die gedienstige houding, dat netjes opvolgen van orders, is ook zijn eigen keus natuurlijk. Hij gaat er blijkbaar vanuit dat hij daarvoor uiteindelijk beloond gaat worden (door Ferrari). Misschien heeft hij daar gelijk in, geen idee, maar dan wacht ik zelf ook nog even tot die tijd af om hem de hemel in te prijzen. Zo'n houding kan er namelijk ook voor zorgen dat iedereen je gaat zien en behandelen als een soort veredelde Bottas en dan mag je op het eind alleen nog maar de kruimels oppikken. | |
Monolith | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:53 |
Volgens mij bleek al eens dat hij die orders gewoon negeerde. | |
Jane | vrijdag 5 juli 2019 @ 19:55 |
Ik denk ook serieus dat dat beter is voor zijn toekomst, eerlijk gezegd. Maar goed, wat ik dus wilde zeggen is dat ik het eigenlijk alleen maar positief vond dat hij liet zien dat hij baalde. | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:13 |
Ach, ik doe ook wel eens dingen waar van ik achteraf denk dat ik dat anders had moeten doen. We zijn allemaal mensen. | |
Gruj0 | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:23 |
Wat zei ik vorige week ook alweer? Hier iemand die het eens is. ![]() https://www.gpblog.com/nl(...)-dat-het-maakt-.html ![]() | |
TAV74 | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:26 |
Gastje van 21 die logischerwijs baalt en wellicht onhandig reageert zonder echt gekke dingen of uitspraken te doen. Dat gaat mij echt niet een stap te ver, dat vind ik niet meer dan menselijk. Geen enkele behoefte om dat te veroordelen en ik zie liever dit soort emotie dan het gemaakte geleuter van Lewis af en toe. | |
Kickstart | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:31 |
Max had wel wat anders te doen! | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:35 |
"Tribute" aan Max: https://www.formula1.com/(...)z9JOfVwGuuXASxp.html | |
Whiskers2009 | vrijdag 5 juli 2019 @ 20:56 |
En de zoon van mijn MotoGP-held is fan van Max ![]() https://racingnews365.nl/(...)j-is-nu-al-een-icoon | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 21:04 |
![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 5 juli 2019 @ 21:09 |
Leuk. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 5 juli 2019 @ 22:27 |
Mooi stuk. | |
Pleun2011 | vrijdag 5 juli 2019 @ 22:49 |
Mooi stuk. Wat ik mooi vind aan Max is dat je ziet dat hij echt leert van fouten. Al een stuk of 20 GP's heeft hij volgens mij geen fout meer gemaakt en steeds eindigt hij in de top 5. | |
TheFreshPrince | vrijdag 5 juli 2019 @ 22:57 |
Ongekend voor NL begrippen en het went ![]() | |
Blik | vrijdag 5 juli 2019 @ 23:12 |
Ze hebben samen gegeten na de race en zijn samen terug gevlogen. Dus die twee kunnen prima samen door 1 deur en Max zal ook echt wel persoonlijk de felicitaties ontvangen hebben | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 08:47 |
| |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2019 @ 08:55 |
![]() ![]() ![]() | |
Donderkonijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 10:16 |
Het mooiste is dus eigenlijk, dat Verstappen hetzelfde kunstje heeft terug geflikt, jaren later op een moment dat het echt pijn deed. Revenge is a dish best served ice and ice cold.... Maar goed schijnbaar kunnen ze het prima vinden met elkaar en Leclerc's tijd komt nog wel. Als het een nieuwe Senna vs Prost word... gaan we leuke tijden krijgen. Alleen nu met een Nederlander in the mix. | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 10:19 |
Wehehehe ![]() | |
Tarado | zaterdag 6 juli 2019 @ 10:24 |
ach het was gewoon een inhaalactie, we moeten het niet groter maken dan het is, uiteindelijk gaat het om titels en die zijn voor beiden nog buiten handbereik. | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 10:37 |
Met het verschil dat LeClerc bestraft werd voor zijn actie en Max niet. En LeClerc nu al een nieuwe Prost noemen vind ik meer een wens die vader is van de gedachte. Voorlopig heeft Leclerc nog niet zo heul veel laten zien en is het nu vooral een prima rijder in een topteam [ Bericht 10% gewijzigd door opreis op 06-07-2019 10:43:51 ] | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:00 |
Dat vind ik ook, al moet ik zeggen dat hij me wel positief verrast heeft. Ik dacht op voorhand echt dat Vettel gehakt van hem zou maken, maar hij houdt zich prima staande eigenlijk. Ok er zitten nog foutjes in en hij is wat onregelmatig in zijn presteren, maar het is ook niet niks om én in een Ferrari te zitten én naast een viervoudig Wereldkampioen op die leeftijd en met die ervaring. ![]() | |
Nieuwschierig | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:05 |
Goodwood tijdrit bergop is ook weer bezig. Met veel historisch F1 materiaal. | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:07 |
Maar sinds Vettel naar Ferrari is gegaan is hij wel in aanzien gedaald vind ik. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die nu nog Vettel in 1 adem noemen met de prosts en Senna's. Dus waarom LeClerc dat dan wel zou zijn terwijl hij voorlopig nog de mindere van Vettel is snap ik niet zo goed. | |
Donderkonijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:23 |
Ik zeg ook ALS he. Ik verwacht het niet eigenlijk, de sport is nu te gereguleerd voor zoiets als wat Senna of Schumacher deed, de glamour van toen is er wel een beetje af. De f1 heeft af en toe een rebel nodig, en dat was Max en nu een beetje Leclerc. Goed voor de sport dit want het dreigde een slaapverwekkende vertoning te worden. Wat zeg ik, dat WAS het al, we hebben allemaal de race in Frankrijk gezien. Wat een wanvertoning was dat. Een beetje controverse trekt tenminste mensen aan. | |
aesop | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:39 |
Het verschil is miniem. Je kunt ook redeneren dat het bijzonder knap is dat hij meteen op de snelheid van Vettel zit en itt Vettel twee keer pole en zicht op een overwinning heeft gehad. Vettel is daar nog niet bij in de buurt gekomen. En dat in zijn eerste seizoen in het moeilijkste topteam op de grid. Max had ook even nodig voor ie Ricciardo echt voorbijstreefde. Ik snap dat downplayen her en der van Leclerc niet zo goed. | |
Rossdale | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:45 |
Ojee, nu krijg je weltschmerz achter je aan | |
Peterselieman | zaterdag 6 juli 2019 @ 11:48 |
Vettel is dit jaar al eens als eerste afgevlagd | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 12:02 |
Ik vind het nog steeds wel zichtbaar dat Vettel beter is. En wat ik al zei vind ik Vettel ook niet van het niveau Senna/Prost. Je kan het Vettel moeilijk kwalijk nemen dat hij in Oostenrijk geen pole haalt en LeClerc wel als hij niet eens aan Q3 kan mee doen. En bovendien wat PSM zegt is Vettel al eens als eerste over de streep gekomen, dus hoezo niet in de buurt gekomen? Natuurlijk is het normaal dat LeClerc niet meteen aan Vettel kan tippen, maar Max moest midden in het seizoen in die RB en heeft LeClerc er een hele winter op kunnen voorbereiden. Nogmaals, LeClerc is een prima rijder, maar Prost/Senna/Schumacher worden als grootste uit de sport gezien, wat heeft LeClerc gedaan om in dat rijtje te horen? Zoek anders ook even op Youtube of internet naar Max en LeClerc. Ik heb het idee dat er veel meer 'hoogte punten' van Max terug zijn te vinden in zijn eerste ander half jaar dan van LeClerc. | |
THEFXR | zaterdag 6 juli 2019 @ 12:17 |
TAV74 | zaterdag 6 juli 2019 @ 12:18 |
Die hebben wel vaker strijd gehad, maar op basis van die interviews heb je nog steeds geen idee of het een vergelijkbare situatie was. | |
TAV74 | zaterdag 6 juli 2019 @ 12:24 |
Dat klopt wel, Max is agressievere, meer uitgesproken en daardoor meer opvallende coureur. Ook in de STR tijd viel hij daardoor al regelmatig echt op. Leclerc is wat minder uitgesproken en minder spectaculair, maar lijkt wel de snelheid te hebben. Met beide stijlen is in de topteam veel mogelijk, dat heeft het verleden wel bewezen. Als ik het op voorhand had moeten zeggen zou ik Max in de Ferrari en Leclerc in de Mercedes gezet hebben. | |
tja77 | zaterdag 6 juli 2019 @ 13:10 |
Leclerc “lijkt” de snelheid te hebben...meer dan Max of heeft Max meer snelheid? | |
TAV74 | zaterdag 6 juli 2019 @ 13:14 |
Hij lijkt de snelheid te hebben die nodig is om in de toekomst WC te kunnen zijn. Geen idee wie sneller is, op dit moment zou ik zeggen dat ze in kwalificatie aardig gelijk zijn en zet ik qua racepace in op Max. | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 13:25 |
Dit slaat nergens op. Dat argressievere is inhaal acties. Snelheid is weer iets anders. Hoeveel goede inhaal acties kan je van Max herinneren in zijn TR? En hoeveel van LeClerc in zijn Sauber? Ik vraag me echt af waar jij aan af kan zien dat LeClerc zo veel snelheid heeft. | |
TAV74 | zaterdag 6 juli 2019 @ 13:30 |
Na je eerste zin heb ik al niet zoveel zin meer op het uit leggen. En ik moet weg ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:02 |
Hoofdkantoor Honda tegenwoordig ![]() https://mobile.twitter.com/HyperiumEN/status/1146948787971117056 Embedden lukt me niet | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:19 |
Hier ben ik vanzelfsprekend zeer bedroefd om. | |
manny | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:26 |
de snelheid hebben ? wat betekent dat eigenlijk ? | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:28 |
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2019 14:29:28 ] | |
ChevyCaprice | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:28 |
Dat wat Gasly bijvoorbeeld niet heeft. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:30 |
Thanks! ![]() | |
JayHovah | zaterdag 6 juli 2019 @ 14:47 |
Wel goed dat ze die porum van Sjek meteen als thumbnail zetten bij het filmpje, dan weet je meteen dat je die uitzending beter kunt overslaan... | |
Donderkonijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 15:06 |
Mooi. mooie opsteker ook voor ze. Successen moet je vieren, dat hebben ze goed begrepen daar. | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 15:30 |
Dat wijzen op zn overall naar het Honda logo was echt goud van Max ![]() Dat wordt daar zeer zéér gewaardeerd ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 16:06 |
Denk dat max een grote Fan Base erbij krijgt in Japan. | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 16:14 |
https://www.twitch.tv/rfactorlive Max is weer aan het simracen overigens. ![]() | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 16:15 |
Ze liggen P1 momenteel ![]() | |
Tijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:06 |
Nu niet meer ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:17 |
Wat is er gebeurd? Laatste x dat ik keek had hij 40 sec voorsprong op de nr 2. | |
Tijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:24 |
De rest maakten pitstops, terwijl Max buiten bleef. Toen Max ook zijn stop maakte, lag-ie even 3e. Nu ligt-ie weer 48 seconden aan kop, omdat ze weer naar binnen zijn gegaan en hij niet. | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:31 |
Thanks! ![]() Toen ik mijn vorige post plaatste lag hij idd 3e met 22 sec achterstand. | |
Tijn | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:35 |
Ja, de rest van het veld zat toen op 3 stops en Max maar op 2. Rudy van Buren is nu ingestapt trouwens. | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 17:41 |
Omdat hij de toekomstige geduchte tegenstander is van Max, daarom. | |
opgebaarde | zaterdag 6 juli 2019 @ 18:28 |
Dit zag je bij Ricciardo en in iets mindere mate bij Sainz ook. Sommige fans van Verstappen hebben dat nodig | |
TheFreshPrince | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:21 |
Feit is wel dat Max momenteel boven Ricciardo, Sainz en Leclerc staat in het kampioenschap ![]() Dat klinkt natuurlijk flauw gezien hun auto's maar Ferrari had het dit jaar toch zeker wel beter moeten kunnen doen. En Ricciardo won het vorig jaar niet van Max, Sainz bij STR niet. Al met al is het lastig om te stellen dat Max de beste is van de 4 maar hij lijkt er toch zeker niet voor onder te doen. En hij is in ieder geval spraakmakend en is de enige die Mercedes dit jaar van de winst wist te houden. | |
opgebaarde | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:31 |
Als Verstappen het veel beter dan zijn teamgenoot doet, dan is het downplayen van zijn teamgenoten toch niet nodig? Ik snap dat niet. Waarom een grote groep fans Ricciardo, Gasly, Sainz én Leclerc 'haten' (let op er staan aanhalingstekens, haat is al snel overdreven) | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:46 |
Niet mee eens. Een F1 team is zoveel meer dan alleen wagen+coureur. Daarnaast is Max niet enige die Mercedes dit jaar van de winst wist te houden. Ferrari had 3x de winst kunnen pakken (Bahrein, Canada, Oostenrijk). Dat dat niet is gelukt is niet aan de coureurs te wijten. [ Bericht 0% gewijzigd door Gruj0 op 06-07-2019 19:53:57 ] | |
Fir3fly | zaterdag 6 juli 2019 @ 19:48 |
Hoe had Ferrari in hemelsnaam in Frankrijk kunnen winnen? En Ferrari heeft al gewonnen in Canada, alleen is die onterecht afgepakt. | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 20:07 |
Ja, Er lebt noch! | |
tja77 | zaterdag 6 juli 2019 @ 20:09 |
Canada mag je Vettel echt wel aanrekenen vind ik. Veel mensen vonden die 5 sec. straf onterecht. Maar als Vettel dat foutje niet maakte, was er helemaal niks aan de hand geweest. | |
ColtZ40 | zaterdag 6 juli 2019 @ 20:21 |
Nee, als je geen foutje maakt kom je niet naast de baan terecht..... Die straf was ook onterecht, je kan niet van een coureur verwachten dat hij daar even blijft wachten en dan zijn knipperlicht aanzet om rustig in te voegen. | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 20:52 |
Een foutje kan gebeuren, van een mens kan toch niet verwacht worden dat onder dat soort omstandigheden + snelheid nauwkeurig binnen de lijnen wordt gereden? Die fouten maken het juist aantrekkelijk om te (blijven) kijken en dat maakt het racen past echt racen, want een coureur benadeelt meestal zichzelf bij zo'n fout en moet dan gelijk toeslaan om zijn eigen plek te behouden. Het zegt iets over talent en vaardigheden. Door Huilmington zijn huilshow over de boordradio kreeg Vettel 5 seconden aan zijn broek. Als hij gewoon zijn jankende waffel had gehouden, was het "no further action, race incident." geweest. In het heetst van de strijd kun je dit soort dingen verwachten, zeker wanneer je tegenstander zich minder dan een seconde van je bevindt. Fouten als dit van Vettel in Canada horen gewoon bij het racen. Dat sommigen het een fout van Vettel vinden, vinden ze eenmaal zo omdat ze Vettel het licht in de ogen niet gunnen. Fouten zijn imo dingen als iemand opzettelijk van de baan rijden, iemand opzettelijk aanrijden, jezelf uit de race rijden, unsafe release bij pitstop, fout gemonteerde band, slechte pitstop, enz. [ Bericht 5% gewijzigd door Gruj0 op 06-07-2019 21:06:53 ] | |
vosss | zaterdag 6 juli 2019 @ 21:00 |
![]() | |
tja77 | zaterdag 6 juli 2019 @ 21:26 |
Wat nou nee? Vettel verkloot het toch gewoon zelf? Vettel had die race gewoon moeten winnen zonder zelf de fout in te gaan. | |
tja77 | zaterdag 6 juli 2019 @ 21:31 |
Wat is dit nu weer voor Calimero reactie? Vettel maakte toch gewoon een remfout waardoor hij de chicane miste? Remfout is toch gewoon een fout. Wat heeft dat met het al dan niet licht in de ogen gunnen te maken? Had Vettel zich niet verremd, dan had hij die chicane gehaald, was hij op de baan gebleven, was er geen under investigation geweest en had hij de race gewoon gewonnen. Maar het begon met een persoonlijke fout van Vettel. Godver wat kunnen mensen moeilijk doen... | |
opreis | zaterdag 6 juli 2019 @ 21:56 |
Natuurlijk is dat wel aan de coureurs te wijten. Je kan het Leclerc idd niet verwijten dat hij Bahrein niet won met de motorproblemen die hij had. Maar waar was Vettel? Zijn auto had geen problemen dus het waren toch echt Vettel zijn stuurkunsten die hier de doorslag gaven. Zelfde verhaal Canada voor Vettel, maar ook voor Leclerc. Als Leclerc toen niet 7 tienden achter zn teamgenoot had gekwalificeerd hadden ze de eerste startrij kunnen hebben. Vettel liet immers zien dat het mogelijk was. Dus in dit geval kan je het beide coureurs aanrekenen (vettel zijn fout, LeClerc zijn snelheid) dat ze daar niet wonnen. Oostenrijk vind ik niet dat je Vettel veel kan verwijten aangezien hij niet kon deelnemen aan Q3. Maar ik denk dat Leclerc als hij net iets beter had gereden hij wel had kunnen winnen. | |
Sinister-D- | zaterdag 6 juli 2019 @ 21:57 |
"in het heetst van de strijd" kun je dat soort uitspraken verwachten.... Je haalt je eigen argumentatie onderuit. | |
TheFreshPrince | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:01 |
Mercedes heeft alle races gewonnen, behalve Oostenrijk. Dus... Max is de enige die dit seizoen Mercedes van de winst heeft weten te houden. | |
sasquatsch | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:23 |
Die straf was net zo terecht als die van Verstappen op Raikkonen vorig jaar. Als je van de baan schiet, moet je bij het terug erop komen niet een ander hinderen/raken. Maakt niet uit of je er wat aan kan doen of niet. | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:28 |
Ik heb het over stuurtfouten, niet over het gejank dat je sowieso altijd al van HAM te horen krijgt. HAM dramatiseert alles en dan zijn mensen sneller geneigd met hem mee te gaan. Zo ook de stewards. Het is niet alsof RBR alleen uit Max zijn persoontje bestaat en dat is mijn punt. ![]() Als je zo gaat kijken zoals jij kijkt, kun je stellen dat Vettel en Leclerc, Mercedes ook af hielden van de winst, totdat de techniek en de FIA anders bepaalden. Daar kunnen zij ook niks aan doen. Feit blijft dat ook zij Mercedes van de winst hielden. Zonder invloeden van buitenaf was het 100% winst voor Ferrari. [ Bericht 15% gewijzigd door Gruj0 op 06-07-2019 22:34:24 ] | |
sasquatsch | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:32 |
En jij denkt dat de stewards zich hierdoor laten leiden? Dat deden ze in ieder geval niet toen jankbal Vettel precies hetzelfde deed toen toen hij in een gevecht met Verstappen naast de baan terecht kwam met zijn "He pushed me off the track." (Net zoals zijn leerling Leclerc) Verstappen zegt dan tenminste nog als het hem gebeurt, "That's racing". | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:40 |
Dat deden ze niet, dus dat is verre van een feit. | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:49 |
L-e-z-e-n, ze hielden ((!) verleden tijd), totdat de techniek ze in de steek liet of de artbitrage anders besliste. Dat ze Mercedes van de winst hielden is een feit. Want hey, Leclerc reed op P1 in Bahrein, niet op P20. ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:53 |
Ze hebben Mercedes 0 x van de winst gehouden. Feit. | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:54 |
Nice! | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:54 |
Ze hielden Mercedes van de winst, tot de technische problemen en FIA de arbitrage. Geen coureursfactor dus. Feit. | |
Gruj0 | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:55 |
Hebben ze de RB15 echt naar Japan verscheept om hem tentoon te stellen of is dit een mockup? Lijkt me een duur karweitje namelijk, zeker omdat ze zeuren dat het allemaal zo duur is. | |
TheFreshPrince | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:57 |
Misschien het oude chassis van Gasly wat vervangen is omdat hij er niet mee uit de voeten kon. Gelukkig gaat het nu een stuk beter ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 6 juli 2019 @ 22:58 |
Zou me niets verbazen als het een echte RB15 is. Geld zat daar bij RBR en Honda ![]() |