abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187499718
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Tsja.. soms denk je zoiets; maarja, dat helpt niet he, je moet er mee door.
Snap ik. Heb je ooit wel eens een operatie geweigerd om persoonlijke redenen?

Hoe kan een patiënt/naasten van de patiënt je zo veel mogelijk helpen om je werk zo goed mogelijk te laten doen?
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_187499774
Als je bij een boefje een kogel verwijderde, meld je dit dan ook aan de politie?

*asking for a friend*
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:34:39 #153
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187499862
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:24 schreef Antonov89 het volgende:
Heb je wel eens bekenden van je moeten opereren? Of laat je het in zo'n geval aan een ander over?
ja, mensen die je via via kent, of omdat je het niet wist, een neefje van een goede vriend.

Heb er ook niet zoveel problemen mee, weet alleen niet of ik mn eigen kinderen zou opereren..
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:36:31 #154
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187499901
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:26 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Snap ik. Heb je ooit wel eens een operatie geweigerd om persoonlijke redenen?

Hoe kan een patiënt/naasten van de patiënt je zo veel mogelijk helpen om je werk zo goed mogelijk te laten doen?
Weigeren is lastig, tenzij het een ingreep is die je niet kan, dan is het makkelijk..

Patient en naasten kunnen eerlijk antwoor dgeven op vragen, soms wordt de waarheid een beetje verbloemd. en de instructies die ze krijgen opvolgen. Als ik je gebroken enkel opereer en ik zeg dat je er 6 weken niet op mag lopen, en je loopt de boel stuk binnen 2 weken, dan is dat niet zo handig.
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
  woensdag 19 juni 2019 @ 11:36:55 #155
481523 verified  VraagWatJeWil
Wat jij wil!
pi_187499909
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:29 schreef investeerdertje het volgende:
Als je bij een boefje een kogel verwijderde, meld je dit dan ook aan de politie?

*asking for a friend*
nee, mag niet!
Dit account is speciaal voor mensen die meedoen met vraag wat je wil.
Wil jij ook meedoen, meld je aan.
pi_187499923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

nee, mag niet!
Ook niet als het een politiekogel betreft? En je weet dat ze naar die persoon op zoek zijn?

Gaat het beroepsgeheim zo ver? :o
pi_187499927
In hoeverre vond je het programma van RTL over topdokters representatief? Klopt het wel of was het toch een commercieel showtje?

Wij hebben er wel van genoten iig!
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_187499988
In hoeverre krijg je als traumachirurg mee wat er op de rest van de SEH gebeurd? Ik ben de afgelopen weken een aantal keren opgenomen geweest vanwege hoge ontstekingswaarden veroorzaakt door Crohn. Ben jij in deze gevallen de persoon die (wanneer nodig) een operatie uitvoert, of loopt dat via een heel ander traject/chirurg?

Verder voortkomend vanuit mijn eigen situatie - kan jij opreaties uitvoeren m.b.t. darmvernauwingen? Ervaringen mee?

En is er een verschil tussen operaties die via de "normale" weg binnenkomen en traumaoperaties? Ligt dit vooral aan de urgentie/tijdsdruk of heft dit ook andere factoren?
I see peas of green, red roses too....
pi_187499989
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:21 schreef bloempjuh het volgende:
K*tvraag: je bent zeer hoogopgeleid (toch?), waarom dan zoveel spel- en taalfouten in je antwoorden?

#sorry #taalnazi
Omdat een bèta nu eenmaal meestal geen alpha is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  PR/Manusje van alles woensdag 19 juni 2019 @ 11:43:20 #160
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187500002
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:48 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Wat is een domme fout? Soms gaan dingen anders dan je wil/plant. Maar ik heb nooit in het verkeerde been gesneden ofzo..
Dat dus, verkeerde been. ed. Dat zijn domme fouten. Nou mooi!. *O*
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187500083
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat dus, verkeerde been. ed. Dat zijn domme fouten. Nou mooi!. *O*
Er bestaan nog wel meer fouten hoor, meneer .... zonder van de ervoor, dan laat ik ze de kamer verlaten, stel je voor er ligt een meneer zonder van de voor zijn achternaam, en men voert mij de medicijnen van deze?
Heeft de arts alles gedaan om het in orde te krijgen begaaien ze het op de afdeling!

Komen ze ook nog zwaar verontwaardigd terug met de mededeling van U bent het toch wel, nou nee zo heet ik niet!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 11:49:46 ]
pi_187500259
En als ik dan ver hersteld ben en de lolbroek aanheb dan ben ik helemaal in mijn element, dan zie ik weer alles en let op alles.

Het is maar goed dat er nog mensen zijn zoals TS, die nog voor het oude beroep gaan in het belang van de patient.

Wat mij betreft zijn er daar veel te weinig van in de zorg.

Maar buiten dat denk ik ook dat het management veel in de zorg kapot kan maken, en deze mensen het leven zwaarder maakt als dat nodig is.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 12:10:41 ]
pi_187500643
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

Patient en naasten kunnen eerlijk antwoord geven op vragen, soms wordt de waarheid een beetje verbloemd. en de instructies die ze krijgen opvolgen. Als ik je gebroken enkel opereer en ik zeg dat je er 6 weken niet op mag lopen, en je loopt de boel stuk binnen 2 weken, dan is dat niet zo handig
Even advocaat van de duivel spelen:

"Ja maar, als jij erachter komt dat het ongeluk mede is veroorzaakt omdat er flink veel drank en drugs ingenomen waren, dan wil je vast niet meer zo goed helpen. En die vlekken daar op die plekken mag niemand weten. Niemand anders kan de kinderen naar school brengen, dus ik moet wel lopen. etc. etc."

Persoonlijk denk ik dat een kleine uitleg van het waarom naar een patiënt heel veel gedoe zou schelen. Zo kwam ik er pas heel laat achter waarom je nuchter moet zijn voor een operatie: Omdat er anders kans is dat je overgeeft en je dan stikt in je eigen braaksel. Waarom zetten ze dat niet in de folder? "Bent u niet nuchter, dan kunnen we u niet opereren, want als etensresten in de longen komen gaat u dood!"
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_187500811
Kneuzingen operatief? :?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:01:39 #165
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187501075
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:07 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Dat is heel slordig van jouw dokter. Lijkt me erg moeilijk als je je niet serieus genomen voelt als patient.
Kan ik deze dokters aanklagen?

Ik heb veels te vaak meegemaakt dat dokters zo eigenwijs en narcistisch al de pest zijn en geen problemen hebben om te liegen en/of niet durven zeggen dat ze iets gewoon NIET weten (littekens die ik bleef overhouden, dermatologische problemen met de huid want huisarts wilde niet verwijzen etc.)
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:11:06 #166
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_187501237
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Forse aanname van je. Helemaal als je even het topic doorleest een ziet dat hij zelf aangeeft niet snel ergens van te schrikken.
Hoe ga je om met bloedende runderen die gillend sterven?

En als dat je niets doet..

Wat als het je moeder was?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:13:05 #167
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187501267
:( waarom zit er twee weken tussen het maken van een mri scan en de uitslag?

De chirurgarts oid zei, maak je niet druk kruisband en meniscus letsel opereren we niet meteen dus de mri is niet zo snel te laat.
Waarom niet meteen opereren, nu zit je ook maar te wachten.

(met 80km/u van motor gevallen en een knie als een voetbal met veel pijnklachten)
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:39:30 #168
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_187501687
Kijk je medische shows zoals Greys Anatomy, House MD, the Resident, the Good doctor, ER? En zo ja, wat vind je ervan? Realistisch, niet realistisch, interessant?
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_187501706
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:13 schreef PrisTheShiz het volgende:
:( waarom zit er twee weken tussen het maken van een mri scan en de uitslag?

De chirurgarts oid zei, maak je niet druk kruisband en meniscus letsel opereren we niet meteen dus de mri is niet zo snel te laat.
Waarom niet meteen opereren, nu zit je ook maar te wachten.

(met 80km/u van motor gevallen en een knie als een voetbal met veel pijnklachten)
Omdat het resultaat van de operatie en de te starten nabehandeling, wezenlijk slechter zijn bij zo'n knie in acute toestand. De knie tot rust laten komen, zwelling af laten nemen en dan in een relatief blanco toestand de ingreep doorvoeren, heeft een veel betere outcome.
pi_187501755
- Vind je ook niet dat ziekenhuizen te ver doordraven in het anti-roken en anti-dik zijn? Allemaal prima hoor, maar als iedereen super gezond zou leven, dan wordt mijn ziekenfonds straks 500 euro per maand, omdat iedereen blijft leven. Lijkt mij ook niet de bedoeling ;)

- Je zegt dol te zijn op snijden (lichtelijk sadistisch misschien). Toevallig ook interesse in SM / BDSM in je vrije tijd?
pi_187501818
Als je niet rookt of bent niet te dik dan ben je wel aan de drup, of ze je geloven is een ander verhaal.
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:52:01 #172
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187501833
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 11:36 schreef VraagWatJeWil het volgende:

nee, mag niet!
Ik dacht altijd dat men verplicht was om er bericht van te doen richting politie of welke instantie dan ook. Of is dit enkel in films? :+
pi_187501858
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 13:01 schreef dagobertE6 het volgende:

[..]

Kan ik deze dokters aanklagen?

Ik heb veels te vaak meegemaakt dat dokters zo eigenwijs en narcistisch al de pest zijn en geen problemen hebben om te liegen en/of niet durven zeggen dat ze iets gewoon NIET weten (littekens die ik bleef overhouden, dermatologische problemen met de huid want huisarts wilde niet verwijzen etc.)
1 telefoontje richting je verzekering en gelijk dreigen dat je in het buitenland behandeld wil worden. Vragen ze om uitleg doe je dat uiteraard, ze zijn niet graag hun klanten kwijt.

Bij goede artsen hoeft men dat ja uiteraard niet, ik als ik deze goed lees en begrijp maak ik voor mezelf op dat deze wel redelijk tot goed nog is, dat een manager daar maar met de fikken vandaan bij blijven doet!

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-06-2019 14:17:42 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 13:55:12 #174
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187501867
Mijn oudste zoon is 38 jr. geleden geboren met een lip-kaak-gehemelte spleet. Kinderarts keek somber en liet mij zelf kiezen waar het behandeld zou worden. Ik koos voor prof.. Honig in Utrecht.
Met 3 maanden is het lipje door hem persoonlijk gesloten. De aanwezige artsen(assistenten ) waren dol enthousiast. Hadden nooit verwacht dat dit zó goed zou kunnen uitpakken. De chirurg had er een kunstige puzzel van gemaakt om die brede spleet toch dicht te krijgen met het - weinige -aanwezige lip weefsel, stukje link en stukje rechts, sneetje hier en daar en dan in elkaar passen.

Ik denk dat dit soort zaken jou de meeste voldoening geven. Bekijken hoe je iets het beste kunt repareren en dan de voldoening dat t je gelukt is. Iedereen blij. ^O^

Leuk om eens te lezen hoe een chirurg het zelf ervaart, wist je meteen al dat je chirurg wilde worden of kwam je daar tijdens je opleiding achter ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187502066
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:56 schreef VraagWatJeWil het volgende:

[..]

Als traumachirurg is een polytrauma opvang van een instabiele patient echt kicke! resusciteren, snelle keuzes, thoracotomie (open snijden hele borstkas) op de SEH, open hart massage, etc.

Maar dat is ook maar weer een klein deel van je werk; nu help ik een grotere patienten populatie aan invaliderende letsels, dat is ook wat waard. En zelf doen is leuk, maar heeft ook nadelen; alle dossiervoering brieven etc kost ook tijd!
Hoevaak heb je een thoracotomie gedaan dan mag ik vragen? Ik werk in een level 1 traumacentrum en heb het pas 3x gezien in de 5 jaar dat ik er nu werk!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')