Door deze maatregel? Toch juist tekenend; er is zogenaamd een volledige stop op het aannemen van mannen (volgens de mensen hier) en ze verwachten met deze maatregel 35-50% vrouwen aan te nemen. Dus toch nog 65-50% mannen, rara politiepet.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:16 schreef Schroevendraaier het volgende:
twitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:40@:StevenHouben Hi Steven, the number of female full, associate and assistant professors today is still only 16, 15 and 29 percent respectively. That is why we believe that more far-reaching steps are needed. The aim is to increase the percentage of women in the intake to at least 50% (1/2) reageer retweet
50-35%, hoe dantwitter:TUeindhoven twitterde op dinsdag 18-06-2019 om 14:53:41@:StevenHouben for assistant professors and 35% for associate and full professors. Please note that it is not feasible to reach 50% female staffing levels in five years; there are too few vacancies for that. (2/2) reageer retweet
![]()
73% man is het huidige studentenaantal, alhoewel nogal scheef verdeeld over de faculteiten.quote:Minstens 80% wat bij de TU afstudeert is man. Waar vind je die vrouwen dan?
De gedachte is dat de discriminatie systemisch is en al eerder begint.quote:Eigenlijk is 15-29% best een reële/logische aantal, kijkend naar de man/vrouw verhouding qua afstudeerders. Klinkt niet bepaald dat er stelselmatig discriminatie is jegens vrouwen.
Jij negeert het hele punt wat ik elke post maak. Namelijk dat het onzinnig is om alle mannen te beoordelen als één groep. Ik kom eigenlijk geen onderbouwde argumenten tegen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:05 schreef galatea het volgende:
[..]
Heb je uberhaupt mijn onderbouwde argumenten gelezen? Heb je de bronnen opgezocht? Wat ik stel, vergelijkbare cv's worden met een mannelijke naam hoger beoordeeld? Dat is nou eenmaal zo. Daar kun je niet onderuit. Dus als je nu weer inhoudelijk zou willen reageren, zou ik dat kunnen waarderen.
Vrouwen worden niet gelukkiger maar juist minder gelukkig.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 14:59 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar ik heb allang aangetoond dat je hele gelukkige kinderen kan krijgen als beide ouders werken en zorgen, zelfs gelukkigere. Waarom denk je dat dat alleen kan als de vrouw thuis blijft. Waarom mogen vrouwen niet hetzelfde als mannen? Waarom moeten er zoveel kinderen geboren worden. Waarom ga je als je het zo belangrijk vind dat er iemand thuis is voor de kinderen niet zelf thuis zitten?
Maar dit topic gaat helemaal niet over mannen. Dit topic gaat over vrouwen en dat zij moeite hebben bij sollicitatie procedures omdat ze vrouw zijn. Dat dezelfde cv's beter worden beoordeeld als daar een mannennaam boven staat. Dat moet verandert worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:27 schreef soeverein het volgende:
[..]
Jij negeert het hele punt wat ik elke post maak. Namelijk dat het onzinnig is om alle mannen te beoordelen als één groep. Ik kom eigenlijk geen onderbouwde argumenten tegen.
Denk je dat het homo's uitmaakt of ze door een man of een vrouw lastig/aan gevallen worden? Nee! Dus dat is irrelevant dat mannen slachtoffer zijn van mannen in vele gevallen.
Vrouwen worden wel degelijk gelukkiger van meer vrijheid.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
Vrouwen worden niet gelukkiger maar juist minder gelukkig.
https://law.yale.edu/syst(...)eHappiness_Dec08.pdf
Nee, daar is geen sprake van.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:31 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar dit topic gaat helemaal niet over mannen. Dit topic gaat over vrouwen en dat zij moeite hebben bij sollicitatie procedures omdat ze vrouw zijn. Dat dezelfde cv's beter worden beoordeeld als daar een mannennaam boven staat. Dat moet verandert worden.
Heb je de bron gelezen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:33 schreef galatea het volgende:
[..]
Vrouwen worden wel degelijk gelukkiger van meer vrijheid.
Dat komt omdat je een dogma aanhangt. Het is een kwestie van verder kijken dan je wijsgemaakt is.quote:
Uit onderzoek blijkt dus dat dat niet zo is. https://esb.nu/esb/200465(...)nslange-ontmoedigingquote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, daar is geen sprake van.
Als je als vrouw in bijvoorbeeld Electrotechniek op welke universiteit dan ook een sollicitatie doet, en je hebt een behoorlijke CV (ervaring in industrie, publicaties, patenten, etc) dan is de kans groot dat je wordt aangenomen.
Universiteiten zijn namelijk bastions van gelijkheid, en ze spelen allemaal hetzelfde spelletje.
Mannen worden uitgesloten door de TU van solicitaites. Hoe wil je dan beweren dat het niet over mannen gaat?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:31 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar dit topic gaat helemaal niet over mannen. Dit topic gaat over vrouwen en dat zij moeite hebben bij sollicitatie procedures omdat ze vrouw zijn. Dat dezelfde cv's beter worden beoordeeld als daar een mannennaam boven staat. Dat moet verandert worden.
Dit onderzoek vergelijkt slechts tijden met elkaar. Niet de mate waarin de vrouwen die ze onderzocht hebben meer of minder vrijheid hadden versus hun geluk.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef soeverein het volgende:
[..]
Heb je de bron gelezen?
"By many objective measures the lives of women in the United States have improved over the
past 35 years, yet we show that measures of subjective well‐being indicate that women’s happiness has declined both absolutely and relative to men"
Wat jij zegt meer vrijheid = meer blijheid gaat dus niet op naar de mening van de vrouwen ZELF.
Wat u niet wilt dat u geschied doet dat ook een ander niet. Je mag anderen niet iets opleggen. Ik bepaal nog altijd zelf wat ik doe, net zoals jij dat doet. Hoe moeilijk kan het zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Dat komt omdat je een dogma aanhangt. Het is een kwestie van verder kijken dan je wijsgemaakt is.
Economie en electrotechniek zijn twee verschillende disciplines.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef galatea het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dus dat dat niet zo is. https://esb.nu/esb/200465(...)nslange-ontmoediging
Nee VROUWEN worden voorgetrokken. Mannen kunnen na zes maanden ook gewoon solliciteren. Dat is iets anders. Wel goed blijven lezen he.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:37 schreef soeverein het volgende:
[..]
Mannen worden uitgesloten door de TU van solicitaites. Hoe wil je dan beweren dat het niet over mannen gaat?
Je durft dit te stellen in een topic waar je discriminatie vergoeilijkt?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:39 schreef galatea het volgende:
Wat u niet wilt dat u geschied doet dat ook een ander niet. Je mag anderen niet iets opleggen. Ik bepaal nog altijd zelf wat ik doe, net zoals jij dat doet.
Vrouwen worden voorgetrokken door het uitsluiten van mannen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:40 schreef galatea het volgende:
Nee VROUWEN worden voorgetrokken. Mannen kunnen na zes maanden ook gewoon solliciteren. Dat is iets anders. Wel goed blijven lezen he.
Ja dit is helaas nodig om het gelijk te trekken. Zolang er geen verandering plaats vindt, verandert er niets.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:40 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Je durft dit te stellen in een topic waar je discriminatie vergoeilijkt?
Je hebt het dus nog niet eens geopend, ik hoef alleen maar de abstract te quoten om je ongelijk aan te tonen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:38 schreef galatea het volgende:
[..]
Dit onderzoek vergelijkt slechts tijden met elkaar. Niet de mate waarin de vrouwen die ze onderzocht hebben meer of minder vrijheid hadden versus hun geluk.
Vrouwen krijgen iets langer de tijd. Om iets wat krom is recht te trekken moet je het eerst de andere kant omduwen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vrouwen worden voorgetrokken door het uitsluiten van mannen.
Mannen worden uitgesloten door het voortrekken van vrouwen.
Vrouwen worden voorgetrokken TOV wie? Mannen.
Op welke wijze worden vrouwen voorgetrokken? Door het uitsluiten van mannen.
Mja, dat zeggen ze nu. Vertrouw jij ze?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:40 schreef galatea het volgende:
[..]
Nee VROUWEN worden voorgetrokken. Mannen kunnen na zes maanden ook gewoon solliciteren. Dat is iets anders. Wel goed blijven lezen he.
Gelijke uitkomst afdwingen resulteert in een negatie van hetgeen je meent voor te staan; vrijheid voor het individu, mensen niet belemmeren, etc.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:42 schreef galatea het volgende:
[..]
Ja dit is helaas nodig om het gelijk te trekken. Zolang er geen verandering plaats vindt, verandert er niets.
Tijd is geen relevante factor.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:43 schreef galatea het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen iets langer de tijd. Om iets wat krom is recht te trekken moet je het eerst de andere kant omduwen.
Ze snapt gewoon niks of wil het niet snappen het geen nog veel kwalijker is. Je zou bijna gaan denken dat ze blond is.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:41 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
Vrouwen worden voorgetrokken door het uitsluiten van mannen.
Mannen worden uitgesloten door het voortrekken van vrouwen.
Vrouwen worden voorgetrokken TOV wie? Mannen.
Op welke wijze worden vrouwen voorgetrokken? Door het uitsluiten van mannen.
Als logica op dit niveau al te lastig is...:') Ik ga van de zon genieten.
Man ik heb hem gelezen. Heb jij de grafiekjes bekeken? Er wordt niet gekeken naar de vrijheid van deze vrouwen. MAar jij vergelijkt wel de vrijheid terwijl enkel de tijdsbeelden verschillen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:42 schreef soeverein het volgende:
[..]
Je hebt het dus nog niet eens geopend, ik hoef alleen maar de abstract te quoten om je ongelijk aan te tonen.
"The paradox of women’s declining relative well‐
being is found across various datasets, measures of subjective well‐being, and is pervasive across demographic groups and industrialized countries."
Vrouwen worden ongelukkiger. Maarja misschien kunnen we wel 100% focussen op 1 variabel ook als dat irrelevant is voor de werkelijkheid. Daar ben jij namelijk zo'n fan van. Daarnaast is zelf in dat geval jou gelijk niet bewezen. Er is namelijk het fenomeen keuzemoeheid. Meer keuze staat niet gelijk aan meer geluk
https://www.volkskrant.nl(...)%2Fwww.google.com%2F
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |