abonnement Unibet Coolblue
pi_187472854
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis echt niet bij te houden meer idd bijna. Chaos en gezellig. *O*
Het is wel belangrijk om het bij te houden, anders had ik niet geweten dat bimi geen bimi meer is. Vroeger heette het babybroccoli, daarna werd het bimi en nu is het ineens aspergebroccoli. Vaag :P

quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:26 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Gewoon nu doen hoor, als je wil, men haakt wel weer aan :P
Die discussie komt vast wel vaker langs :D
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 juni 2019 @ 18:29:55 #152
39237 crew  H_T
2733
pi_187472870
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:28 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het is wel belangrijk om het bij te houden, anders had ik niet geweten dat bimi geen bimi meer is. Vroeger heette het babybroccoli, daarna werd het bimi en nu is het ineens aspergebroccoli. Vaag :P
Ik dacht vanmiddag nog dat het een tikfout was
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2019 @ 18:30:25 #153
368283 ato
pi_187472880
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 17:58 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet zo goed. Ik denk op zich niet dat mijn diagnose fout is geweest, want ik heb echt wel kenmerken van ASS. Maar er zijn destijds bij mijn onderzoek (is al 18 jaar geleden inmiddels) wel veel fouten gemaakt. Er was vanuit de basisschool al heel veel tunnelvisie dat het wel ASS moest zijn en dus werd daar heel gericht op gescreend zonder eerst alle opties af te gaan wat het allemaal ook nog zou kunnen zijn (ASS heeft namelijk veel overlap in kenmerken met o.a. AD(H)D, hoogbegaafdheid, kinderschizofrenie, etc. en trauma's uit de vroege jeugd).

Ook is er in mijn uiteindelijke dossier niets komen te staan over de ontwikkelingsvoorsprongen die ik in mijn vroege jeugd had. ASS kenmerkt zich door een vertraagde ontwikkeling op één of meerdere gebieden (veelal sociaal, communicatief en motorisch) en daar was bij mij absoluut geen sprake van; ik was juist overal vroeg in. Mede daardoor heb ik ook wel vaak zoiets van 'hoe zit het nou?'

Ik had/heb heel veel sociale angst, en met name in het initiatief nemen. Faalangsten heb ik ook heel veel; ik ben heel vaak bang dat wat ik te zeggen heb stom is, en in de klas durfde ik nooit een antwoord te geven, omdat ik bang was dat ik het fout had. Bij mij is niet eens zozeer het probleem dat ik niet weet wat ik moet doen, maar meer dat ik datgene eventueel fout kan doen of sociaal afgewezen kan gaan worden. Maar mij is dus altijd verteld dat dit voorkomt uit ASS.
Onderzoeken zijn nu anders. Bij een client van mij werd jaren terug ook ASS geconstateerd, maar blijkt nu na een groot onderzoek het niet te hebben. Wel ontwijkende persoonlijkheidsstoornis, grappig is dat deze jongen ook een succes verhaal is en veel meer onderneemt dan vroeger.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juni 2019 @ 18:31:09 #154
163650 Greys
pi_187472892
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Mooie post!

Ben het ook wel eens met jouw gevoel dat Aoibhin wellicht wat te jong wat te stellig is gediagnosticeerd, maar goed, dat is voor ons als buitenstaanders wellicht ook weer wat makkelijk praten.
Dank! En uiteraard, vandaar al m'n 'disclaimers', want ik wil zeker geen 'al die labeltjes zijn compleet gelul' gevoel overbrengen. Meer een beetje versterking van het gevoel dat ze zelf ook al heeft. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2019 @ 18:31:24 #155
368283 ato
pi_187472897
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:20 schreef Cee het volgende:

[..]

En zonder Jason, maar die zong toch niet. :P
Dus er zijn er nog maar 3. Ik wist niet dat Jason niet zong.
Life can be a bitch, so like it..
  maandag 17 juni 2019 @ 18:32:10 #156
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187472909
Ik wil nog even bevestigen dat het absoluut niet de bedoeling was dat men mee zou kijken bij Guana en mij, en dat alle video's en foto's van jullie telefoons verwijderd dienen te worden.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juni 2019 @ 18:32:17 #157
163650 Greys
pi_187472910
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:28 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Het is wel belangrijk om het bij te houden, anders had ik niet geweten dat bimi geen bimi meer is. Vroeger heette het babybroccoli, daarna werd het bimi en nu is het ineens aspergebroccoli. Vaag :P
Oh maar anders hebben we voor de echt belangrijke dingen nog @Guanabana d'r archief! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 juni 2019 @ 18:33:57 #158
39237 crew  H_T
2733
pi_187472933
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef ato het volgende:

[..]

Dus er zijn er nog maar 3. Ik wist niet dat Jason niet zong.
Victoria zong ook niet/nauwelijks in de Spice Girls
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 17 juni 2019 @ 18:35:24 #159
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187472959
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank! En uiteraard, vandaar al m'n 'disclaimers', want ik wil zeker geen 'al die labeltjes zijn compleet gelul' gevoel overbrengen. Meer een beetje versterking van het gevoel dat ze zelf ook al heeft. ;)
Ik heb eigenlijk precies het omgekeerde van Aoibhin. Al heel mijn leven, en vooral vanaf mijn 18e vastlopen om allerlei redenen en graag eens willen weten wat er nou precies is, maar nooit een diagnose krijgen van het een of ander (of goed onderzocht).
Koel en donker bewaren
  ESF Reporter maandag 17 juni 2019 @ 18:35:30 #160
87554 Cee
Welluk?
pi_187472961
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef ato het volgende:

[..]

Dus er zijn er nog maar 3. Ik wist niet dat Jason niet zong.
Ja hij doet/deed dat vast wel maar ik denk dat zijn microfoon het zachtst stond. _O-
  maandag 17 juni 2019 @ 18:35:53 #161
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187472969
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh maar anders hebben we voor de echt belangrijke dingen nog @:Guanabana d'r archief! *O*
Heb ik een archief? :o
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2019 @ 18:35:55 #162
368283 ato
pi_187472970
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:31 schreef Greys het volgende:

[..]

Dank! En uiteraard, vandaar al m'n 'disclaimers', want ik wil zeker geen 'al die labeltjes zijn compleet gelul' gevoel overbrengen. Meer een beetje versterking van het gevoel dat ze zelf ook al heeft. ;)
Hier hebben cliënten zoveel mee te maken, stigma's, labels noem maar op.
Er werd zo vaak fout gediagnosticeerd. Tegenwoordig is het breder. Bijna iedereen heeft wel te maken met bv angsten, somberheid etc. Ik ben ook vaak voor goede en langer onderzoeken als het moet.
Maar ja geld he.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187472973
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:17 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik denk serieus - als volstrekte leek dus wellicht zeg ik dingen verkeerd maar weet dat ik dat dan absoluut juist goed bedoel, je kent me nou wel een beetje - dat jij inderdaad zonder welk labeltje dan ook een stuk beter af zou zijn (geweest).

Bijvoorbeeld: Alles dat je in je laatste stukje tekst noemt had ik als kind ook echt flink. Faalangst, bang er niet bij te horen, amper wat durven zeggen, sociale angst etc. Werd echt heel erg gepest ook, mede daardoor wellicht. Alleen ben ik een stuk ouder dan jij en was dat in mijn kind-tijd er eigenlijk amper, dat je dan getest werd op bepaalde dingen. Of iig in mijn boerendorp toen. Het was een kwestie van je bent gewoon heel verlegen of past niet in die groep (was zelf bv een hele goede leerling met altijd heel hoge cijfers en daar maakte ik me niet populair mee) en/of daar groei je wel weer overheen en steun van je ouders en dat komt allemaal wel weer goed als je straks naar de grotere school gaat etc.
En dat kwam het ook. Ik leerde met mensen omgaan die me wel een goed gevoel gaven en degenen die dat niet doen gewoon links laten liggen. Ik leerde dat het allemaal wel meevalt. Ik leerde dat iedereen wel met dingen en onzekerheden zit. Ik vond een leuke baan waar ik deze maand twintig jaar werk. En veel dingen waar ik veel last van had zijn nu of helemaal niet meer aan de orde of een héél stuk minder. Maar heel soms kan ik mezelf gruwelijk in de weg zitten, bv vorig jaar op de persmiddag van EIC kreeg ik een flinke aanval van 'ik kan dit helemaal niet en ik durf dit niet en hou maar op want dit wordt niks en ik weet het allemaal niet meer'. Tien minuten later (lang leve Cee die heel kalm bleef en deed of er weinig/niks aan de hand was en lang leve het rookhok) ging alles weer prima en toen ik doorzette en het toch durfde bleek alles heel tof en leuk en prima te gaan. Dus het was er weer even, maar het was ook net zo ineens weer weg.

Nou ja ik weet ook niet waarom ik dit allemaal zeg en echt samenhangend is het ook allemaal niet. En ik wil ook absoluut niet zeggen dat sommigen er niet juist wel heel veel aan hebben, aan testen en labeltjes enzo. Alleen heb ik stiekem vaak het gevoel dat bij veel mensen ze er eerder last van hebben de rest van hun leven dan baat bij hebben, bij het labeltje/hokje dat er door die tests wellicht kwam.

(Vandaar m'n hokjes wegblaas wens op je verjaardag).
Ik ben er ook echt van overtuigd dat het labeltje bij mij meer schade heeft aangericht dan dat het geholpen heeft. Niet dat ik meteen denk dat het onterecht is geweest, maar ik was wel echt alleen nog maar dat labeltje vanaf dat moment voor hulpverleners. Nu helpt het ook niet mee dat ik wat betreft therapeuten en hulp ook niet echt bij geweldige mensen terecht ben gekomen; wie weet was ik wel blij geweest met het label als dat allemaal positiever was verlopen.

En ik kreeg de diagnose toen ik 8 was, maar daarvoor werd ik ook al jarenlang van therapeut naar therapeut gesleurd voor allemaal testjes en gesprekjes. Ik werd continu door mensen beoordeeld en geobserveerd en kreeg dat ook allemaal bewust mee. Tel daarbij het negeren van mijn ontwikkelingsvoorsprongen op en ik werd niet echt gehoord door mensen die - uiteraard met de beste bedoelingen - mij wilden helpen. Dit heeft denk ik ook niet echt geholpen met de ontwikkeling van die faalangsten (als dit het al niet veroorzaakt heeft); als ik ergens goed in was, werd het immers door school en hulpverleners niet opgemerkt of weggewuifd, dus waarom zou ik nog proberen iets te zeggen/ondernemen?

Wel ook heftig verhaal van jou, maar het is echt goed afgelopen met jou ^O^ Ik had dit verhaal ook niet bij jou verwacht eigenlijk.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2019 @ 18:36:35 #164
368283 ato
pi_187472981
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Cee het volgende:

[..]

Ja hij doet/deed dat vast wel maar ik denk dat zijn microfoon het zachtst stond. _O-
Ah OK, ik vond hem altijd de minst interessantste
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † maandag 17 juni 2019 @ 18:37:14 #165
368283 ato
pi_187472992
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Victoria zong ook niet/nauwelijks in de Spice Girls
Was toch de leadzangeres :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_187472994
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:26 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis echt niet bij te houden meer idd bijna. Chaos en gezellig. *O*
Vandaag is ook wel heel erg hardcore hoor :D
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 18:39:10 #167
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187473015
Ik denk dat we wat autisme betreft het ook moeten gaan zien als karaktertype, en niet als karakterstoornis. Vroeger was dit gewoon een manier van zijn, nu is het een probleem.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 juni 2019 @ 18:40:13 #168
39237 crew  H_T
2733
pi_187473029
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:37 schreef ato het volgende:

[..]

Was toch de leadzangeres :P
Live vaak genoeg niet
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187473059
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:27 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Mooie post!

Ben het ook wel eens met jouw gevoel dat Aoibhin wellicht wat te jong wat te stellig is gediagnosticeerd, maar goed, dat is voor ons als buitenstaanders wellicht ook weer wat makkelijk praten.
De psychiatrie is er juist van overtuigd dat zo vroeg mogelijke interventie het best is. En dat is in een bepaald opzicht ook misschien wel zo, maar juist met kinderen die niet heel zwaar autistisch zijn en ook symptomen laten zien van andere DSM-stoornissen, is het niet goed om heel rigide vast te gaan houden aan één heel stellige diagnose en wel wat voorzichtigheid te tonen.

Er waren vroeger (en nog steeds) ook wel dingen met mij aan de hand die niet veroorzaakt worden door ASS, maar elke keer als ik aan de bel trek bij therapeuten met een bepaald probleem, dan is men er stellig in dat de oorzaak dan bij ASS ligt en er geen sprake meer kan zijn van iets anders.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 18:44:59 #170
2681 Dave
Aardig op drave
pi_187473094
quote:
10s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:23 schreef Greys het volgende:

[..]

Kreator z'n salami. :+
M’n favoriete onderwerp!
:o)
pi_187473130
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:39 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat we wat autisme betreft het ook moeten gaan zien als karaktertype, en niet als karakterstoornis. Vroeger was dit gewoon een manier van zijn, nu is het een probleem.
Eens. Het heeft bij mij ook niet geholpen dat het echt als een probleem werd gezien, en altijd maar die nadruk op wat ik niet goed zou kunnen. Het werd echt negatief benaderd bij mij. ASS is in feite gewoon een andere bedrading van de hersenen; als het grote deel van de wereld ASS had gehad, dan was neurotypisch weer raar.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  maandag 17 juni 2019 @ 18:50:08 #172
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_187473151
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:48 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Eens. Het heeft bij mij ook niet geholpen dat het echt als een probleem werd gezien, en altijd maar die nadruk op wat ik niet goed zou kunnen. Het werd echt negatief benaderd bij mij. ASS is in feite gewoon een andere bedrading van de hersenen; als het grote deel van de wereld ASS had gehad, dan was neurotypisch weer raar.
Het is ook gek; al die wetenschap is bedoeld om meer begrip te kunnen ontwikkelen voor dit soort karaktertrekken, maar ondertussen wordt met elke nieuwe label het hokje 'normaal' steeds kleiner.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juni 2019 @ 18:54:31 #173
163650 Greys
pi_187473210
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Heb ik een archief? :o
Sowieso voor grappen toch? :D

Dus ik had gehoopt dat je daar de echt belangrijke niet te missen zaken ook wel even in zou zetten voor ons. Zodat als we een topicje missen jij het alsnog zo uit je mouw schudt. Niet..? ;(
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 17 juni 2019 @ 18:55:40 #174
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187473224
quote:
12s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:54 schreef Greys het volgende:
Sowieso voor grappen toch?

Dus ik had gehoopt dat je daar de echt belangrijke niet te missen zaken ook wel even in zou zetten voor ons. Zodat als we een topicje missen jij het alsnog zo uit je mouw schudt. Niet..?
Oh mijn grappenbestand _O-
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 17 juni 2019 @ 18:56:07 #175
163650 Greys
pi_187473227
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 18:35 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk precies het omgekeerde van Aoibhin. Al heel mijn leven, en vooral vanaf mijn 18e vastlopen om allerlei redenen en graag eens willen weten wat er nou precies is, maar nooit een diagnose krijgen van het een of ander (of goed onderzocht).
En wie/wat houdt het tegen, het goede onderzoeken? Bij de verkeerde mensen terechtkomen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')