Omdat ik er over mee wil praten.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:32 schreef Linkse_krijger het volgende:
Waarom kijk je die shit? Ik kijk het niet, dus heb er geen last van.
Derhalve onterechte klacht.
Tis net als een soap denk ik. Het gaat nergens over maar als je de hoofdpersoon leert kennen wil je toch weten hoe het verder gaat.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:50 schreef Marsenal het volgende:
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor het eerst een filmpje van Enzoknol zag, hij ging buiten in de tuin iemand opwachten om te laten schrikken en nat te maken en zei iets over dat Assen een awesome plek was. Heb toen wel even gelachen maar begrijp er geen ene hol van dat er mensen zijn die dat structureel willen gaan kijken.
Je moet eens naar zijn ogen kijken. Hij kijkt je niet aan, maar kijkt steeds een beetje weg, of zelfs door je heen. Het is niet gemeend, hij doet z'n praatje maar is eigenlijk alleen met zichzelf bezig.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:53 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Terechte klacht.
Die Kalvijn is wel de ergsteHyperactief in de huiskamer voor een camera zitten en het ook nog eens op een manier aan elkaar editten, waardoor het nog vervelender is om aan te zien.
Terechte klacht, en wat er daarna gebeurt is dus dat vloggers gaan geloven dat ze heel bijzonder zijn en toegevoegde waarde hebben. Relativeren is hen vreemd.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:19 schreef Repentless het volgende:
Zeer terechte klacht. Ik begrijp ook werkelijk niet waarom de jeugd zo smult van deze vlogs, maar dat zal een generatiekloof zijn.
Ik heb, net als jij, ook eens gekeken naar een aantal van die vlogs om er een mening over te vormen. Enkele zijn echt voorbeelden van 'beroemd zijn vanwege het beroemd zijn'. Voorheen werden mensen nog wel eens bekend omdat ze ergens goed in waren (acteren, muziek, presenteren, sport, kunst, schrijven, etc.), maar wat het talent is van een Enzo Knol ontgaat me werkelijk. Wellicht is het er, maar weet ik het niet.
Iemand als Nikkitutorials (of iets dergelijks) geeft tenminste nog bruikbare tips over make-up e.d. voor meiden die willen weten hoe ze zich mooi op moeten maken. Dus daarvan zie ik wel het talent of de meerwaarde in.
Bij een Enzo Knol gaat het om wat hij 'meemaakt' () en gaat het vooral om materialisme waarvan het merendeel van de kijkers het toch nooit zal kunnen betalen. In die zin vind ik het zelfs enigszins stuitend, omdat het verlangen naar het bezit ervan wel wordt gewekt bij al die kijkers.
Daarnaast valt me op dat al die filmpjes de 'jump cut' techniek hebben, waardoor het een onnatuurlijke, zeer onrustige constante woordenstroom is zonder pauze, en het lijkt alsof die vloggers uitstekende sprekers zijn. Terwijl er nauwelijks een volledige zin zonder knipje wordt uitgesproken.
'Irritant' is een understatement. Maar goed, ieder z'n ding.
Jawel jawel, maar het is wel een trend en daar kun je fijn een mening over hebben.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:29 schreef WammesWaggel het volgende:
Hallo internetvrienden daar was ik weer,
Neem het toch niet allemaal zo serieus, gaar vermaak is het en niet anders.
Ken je Mertabi? Dat is best een talent, alhoewel geen eckte vlogger.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:34 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Jawel jawel, maar het is wel een trend en daar kun je fijn een mening over hebben.
Je kunt wel weer een topic openen over Kees Kankerkachel, maar daar is alles wel over gezegd.
Ik heb erop geklikt en het na twee minuten afgezet. Niet naar te kijken/luisteren voor mij, met al die snelle jump cuts, effecten, geluiden en geschreeuw.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:31 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Terechte klacht, en wat er daarna gebeurt is dus dat vloggers gaan geloven dat ze heel bijzonder zijn en toegevoegde waarde hebben. Relativeren is hen vreemd.
Ze gaan dan vloggen vanuit een BN'er-status. Dat is dodelijk.
Wat ik dan wel een goede youtuber vind, is Unagize. Je kan het niet leuk vinden, maar het is wel echt en er is tijd ingestoken. Zoals hier:
Ja, die maakt er wel wat van. Die leunt niet achterover maar wil echt content maken voor de kijker.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:42 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Ken je Mertabi? Dat is best een talent, alhoewel geen eckte vlogger.
Ja ja ik snap.quote:Op maandag 17 juni 2019 00:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik heb erop geklikt en het na twee minuten afgezet. Niet naar te kijken/luisteren voor mij, met al die snelle jump cuts, effecten, geluiden en geschreeuw.
Het leidt voor mij teveel af van wat er gezegd wordt en ik vind het dodelijk vermoeidend en onplezierig om naar te kijken. ADHD on steroids, niet te doen.
Ik ben hier overduidelijk te oud voor aan het worden.
Dit , ik ben wel eens genoodzaakt om met m'n zoontje dit te kijken.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:53 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Terechte klacht.
Die Kalvijn is wel de ergsteHyperactief in de huiskamer voor een camera zitten en het ook nog eens op een manier aan elkaar editten, waardoor het nog vervelender is om aan te zien.
TS is vooral jaloers op dingen die hij niet snaptquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |