abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 december 2024 @ 14:18:40 #226
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_216011169
Al jaren hadden adventure's best wel een grote aantrekkingskracht op mij maar de games oa. Harvester, Phantasmagoria en monkey Island die ik vroeger speelde vond ik allemaal best wel moeilijk en/of vergezocht. Maar bepaalde elementen (zoals een bepaalde sfeer) kon ik toch wel van genieten.
Onlangs toch weer eens een poging ondernomen en begonnen aan Gibbous A Cthulhu Adventure.
Boy wat was ik positief verrast. Heerlijke atmosfeer en qua puzzels niet te vergezocht.
Nu heb ik vandaag deze game uitgespeeld en ben dus ben benieuwd of er meer van dit soort games qua sfeer en moeilijkheidsgraad zijn.
Iemand die een suggestie heeft? :)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_216011885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 december 2024 14:18 schreef boertie het volgende:
Al jaren hadden adventure's best wel een grote aantrekkingskracht op mij maar de games oa. Harvester, Phantasmagoria en monkey Island die ik vroeger speelde vond ik allemaal best wel moeilijk en/of vergezocht.
Ja dit kan ik ook wel beamen, een game als Monkey island is fantastisch, maar heden ten dage niet te doen qua vergezochte puzzels (rubberen kip of die aap, iemand?)

Vroeger ging je dan eindeloos alles proberen totdat je verder kon ( of afhaken natuurlijk). Tegenwoordig wil ik die tijd niet meer infesteren. Haal ook weinig voldoening uit dat eindeloos prutsen. Ik ga dan toch op zoek naar een hintje online, omdat de sfeer/verhaal vaak erg sterk is en je hierin verder wil.

quote:
Maar bepaalde elementen (zoals een bepaalde sfeer) kon ik toch wel van genieten.
Onlangs toch weer eens een poging ondernomen en begonnen aan Gibbous A Cthulhu Adventure.
Boy wat was ik positief verrast. Heerlijke atmosfeer en qua puzzels niet te vergezocht.
Nu heb ik vandaag deze game uitgespeeld en ben dus ben benieuwd of er meer van dit soort games qua sfeer en moeilijkheidsgraad zijn.
Iemand die een suggestie heeft? :)
He die kende ik nog niet, Klinkt tof en ziet er leuk uit, en ook nog flink in de aanbieding bij GOG. Dus direct maar even gekocht. Alvast bedankt voor de tip :D

Misschien heb ik wel suggesties, maar zal het eerst zelf even spelen

[ Bericht 8% gewijzigd door Gehenna op 26-12-2024 15:21:22 ]
Robert Moog died for our synths
  vrijdag 27 december 2024 @ 15:55:31 #228
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_216027590
Ik ben nu begonnen aan de remastered versie van Full Throttle. Precies zoals in mijn herinnering alleen komt hier ook ietwat behendigeid (waar ik dus niet goed in ben :( ) bij kijken waardoor ik dus veel savegames moet gebruiken. Dit was bij Gibbous niet nodig omdat je eigenlijk niet "af" kon gaan. :s)
pi_216027655
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:55 schreef boertie het volgende:
Ik ben nu begonnen aan de remastered versie van Full Throttle. Precies zoals in mijn herinnering alleen komt hier ook ietwat behendigeid (waar ik dus niet goed in ben :( ) bij kijken waardoor ik dus veel savegames moet gebruiken. Dit was bij Gibbous niet nodig omdat je eigenlijk niet "af" kon gaan. :s)
Full Throttle _O_

Grim Fandango en Day of the Tentacle zijn ook must plays, maar die heb je waarschijnlijk ook al gespeeld.
  vrijdag 27 december 2024 @ 16:02:40 #230
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_216027724
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2024 15:58 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Full Throttle _O_

Grim Fandango en Day of the Tentacle zijn ook must plays, maar die heb je waarschijnlijk ook al gespeeld.
Ik ken ze wel maar vroeger nooit gespeeld :@ iets voor de backlog dus *O*
edit:
Sam&Max Hit the road ook al tegengekomen *O* ook even in the backlog dus :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door boertie op 27-12-2024 16:18:17 ]
  zondag 29 december 2024 @ 16:29:33 #231
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216072907
Afgelopen dagen deze classic uitgespeeld: King's Quest 1!

Hele serie, altijd links laten liggen, want ik heb een gruwelijke hekel aan adventure games waar je dood in kunt gaan, en in dead-ends terecht kunt komen. Ook text-parsers trekken me niet echt.

Wat blijkt? Het text parsen gedeelte vond ik helemaal prima. Een beetje knullig/gedateerd natuurlijk, maar prima mee te werken. Als je een game als deze opstart, moet je niet zeiken over gedateerde knulligheid natuurlijk _O-

Ook viel mij op dat puzzels grotendeels vrij goed te doen zijn, ik had verwacht dat het allemaal veel verder gezocht zou zijn. Een paar hints ben je wel nodig, en het is fijn dat er gewoon een map van de wereld goed te vinden is, en dan valt op dat het spel eigenlijk helemaal niet zo groot/lang is.

Maar dat je op elk scherm op 800 verschillende manieren dood kan gaan is wel echt irritant zeg _O- ook die pixel-perfectie die je moet hanteren om een trap af te dalen, is niet te doen. (15 keer een save game opnieuw laden voordat je beneden bent). Ook dat je heel dicht bij redelijk onvoorspelbare vijanden moet komen, om een actie te kunnen uitvoeren, heeft mij een paar keer de kop gekost.

Dus saven, heel veel saven. (en laden :P ) en toen ik dat eenmaal accepteerde, was dit een redelijk vermakelijke game.

Bonus content: blijkbaar is het ook een redelijk populaire speedrun game, en is het te doen binnen een minuut :o 8)7

Bekijk deze YouTube-video
  donderdag 2 januari 2025 @ 11:00:29 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216144819
Ik wilde graag '7 days a Skeptic' spelen, die al jaren in mijn ScummVM library, en toen las ik dat ik dan eigenlijk eerst de voorganger '5 days a stranger' moet spelen. Nou vooruit, het zijn toch gratis games (voor de liefhebber: https://www.g4g.it/2009/1(...)pecial-editions-pack)

Relatief kort spelletje, de stijl van graphics vond ik wat lelijk (vooral de slungelheid van de hoofdpersonage), maar de sfeer en het verhaal zoog me dan weer vrij vlot in. Je breekt in, in een groot landhuis, maar dan blijkt dat je je (naast een paar anderen) gevangen zit, en aan jou de taak om de mysterie en historie van het huis te ontrafelen.

De interface werkt vrij handig/vlot voor het genre en de puzzels zijn erg goed te doen. Plus fijn dat er op de website van de maker wat hints staan, zonder iets voor te zeggen, dat is voor de 2 keer dat het wat verder gezocht is wel fijn.

Grootste kritiekpuntje is dat je op 2 / 3 momenten wel degelijk dood kunt gaan, en dat ik dat die eerste totaal niet zag aankomen en dus niet heel veel saves had _O-

[ Bericht 5% gewijzigd door Gehenna op 03-01-2025 11:27:15 ]
  vrijdag 3 januari 2025 @ 11:35:15 #233
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_216158769
7 Days a Skeptic ook uitgespeeld. Qua setting net iets leuker imho dan de voorganger, deze speelt zich ver in de toekomst af op een ruimteschip.

Voor de rest is ie redelijk vergelijkbaar, maar de interface is wel weer iets klungeliger. Maar ook hiervan grotendeels weer genoten.

Ook hier weer het probleem dat ik na een lange tijd relaxt puzzels op te lossen, ineens tegen de moordenaar op loop en dan erachter kom dat ik al heel lang niet gesaved heb. waardoor je weer een heel stuk overnieuw moet doen. Tegen het einde raakte de save-file zelfs corrupt, waardoor de enige deur in een ruimte verdwenen was, en ik dus domweg opgesloten zat. Dus moest je weer overnieuw vanaf een vorige save :') ;(

Save-perikelen daargelaten, een prima game om een avondje (of 2) mee stuk te slaan :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Gehenna op 03-01-2025 11:49:21 ]
  donderdag 8 mei 2025 @ 13:21:17 #234
12221 Tijn