abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 20:03:30 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187424156
Door de ligging van ons huis; staat eigenlijk vanaf sochtends vroeg tot laat in de middag de volle zon op ons huis te branden. Dit zorgt voor hoge temperaturen binnen. En eenmaal binnen is de warmte niet zomaar uit huis.

Nu zitten we te denken om wat aan zonnewering te gaan doen en we willen gaan kijken naar screens, om zo de zon wat buiten te houden. Wat zijn de ervaringen van jullie ?
Waar moet je op te letten ?, Wat moet je vooral wel of vooral niet doen ? :?

Het voordeel van screens is natuurlijk dat we nog naar buiten kunnen kijken en het dus niet helemaal donker wordt binnen. We willen geen rolluiken plaatsen; dit gaat namelijk echt niet mooi worden op onze jaren 20/30 gevel.

De screens zouden beneden op drie ramen moeten komen en het liefst op de kozijnen moeten worden gemonteerd. :)
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 20:04:45 #2
92034 crew  Vonkenboer
pi_187424179
Een rondje googelen brengt mij vooral op bedrijven met namen als -stunter en -budget :')
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:05:04 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187424187
Neem een zonnezeiltje ideaal, heb er al jaren eentje voor het slaapkamerraam in de zomer
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187424229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:04 schreef Vonkenboer het volgende:
Een rondje googelen brengt mij vooral op bedrijven met namen als -stunter en -budget :')
Dan weet je het wel _O- _O- _O- _O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_187424375
Wij hebben al zeker een jaar of tien screens, donkerblauw maar had liever een markies gehad, ik heb het idee dat die toch iets beter de warmte buiten houden maar ja kleine voortuin.
Het scheelt denk a graad of 3 met de buren die het niet hebben.
Onze screens kwamen bij de formido vandaan.

Kunnen jullie geen markiesen nemen ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Sorella op 15-06-2019 11:25:08 ]
  vrijdag 14 juni 2019 @ 20:20:50 #6
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_187424470
Ik heb in mijn jaren dertig woning warmtewerend dubbel glas.
zou ook behoorlijk moeten zijn. ( ik weet niet hoe het daarvoor was maar ik hoor de buren altijd mopperen in de zomer )
Tot nooit .......
pi_187425076
Ik monteer ze regelmatig via het werk. Het grote voordeel ervan is dat de 'bak' waarin het screen zich oprolt vaak maar 10x10 cm is, omdat een screen zich beter laat oprollen dan een rolluik. Ook heb je wat minder het bunkereffect tov een rolluik.
pi_187425876
Let ook even op dat je een type neemt die wat wind aankan.
Je hebt ook verschillende doektype's (met verschillende doorkijk/zonwering)
Volgens mij zijn er ook met binnen buiten verschillende kleuren
Bedrijfsmatig hebben we hier wel es zaken mee gedaan: https://dehaanwesterhoff.nl/screens/
pi_187426091
Vraag goed door over de onderlat en het geleidesysteem. Wij hebben ook screens, op zich werkt het goed om de zon eruit te houden. Het scheelt echt duidelijk. Alleen bij wind wil de onderlat nog weleens rammelen, dat is irritant.
  Moderator vrijdag 14 juni 2019 @ 22:22:22 #10
92034 crew  Vonkenboer
pi_187426545
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:15 schreef Sorella het volgende:
Wij hebben al zeker een jaar of tien screens, donkerblauw maar had liever een markies gehad, ik heb het idee dat die toch iets beter de warmte buiten houden maar ja kleine voortuin.
Het scheelt denk a graad of 3 met de buren die het niet hebben.
Onze screens kwamen bij de formido vandaan.

Kunnen jullie geen markiezen nemen ?
Denk zelf niet dat markiezen bij ons heel mooi zijn. Om even een impressie te geven van de gevel.
Al is dit een oude foto van ver voor de verbouwing van een paar jaar geleden.

De klapraampjes zijn geen probleem; een eerste zoekronde op internet maakt al wel duidelijk dat dit niet in de weg gaat zitten. Of dat een screen ervoor zou kunnen zorgen dat de raampjes niet meer open kunnen. Het gaat om de twee ramen op de benedenverdieping

Het andere raam bevind zich op de eerste verdieping aan de achterzijde.
Daar heb ik zo snel geen foto's van, maar is qua formaat te vergelijken met het raam van de woonkamer beneden. ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:57 schreef ToniMacaroni het volgende:
Ik monteer ze regelmatig via het werk. Het grote voordeel ervan is dat de 'bak' waarin het screen zich oprolt vaak maar 10x10 cm is, omdat een screen zich beter laat oprollen dan een rolluik. Ook heb je wat minder het bunkereffect tov een rolluik.
Werken jullie landelijk ? O-)

Wij vinden rolluiken ook gewoon weg niet mooi. Het zal vast wel beter warmte werend en inbraakwerend zijn. Zijn screens eigenlijk "windvast" of klappert een screen altijd heen en weer bij iedere windvlaag ? :?

Of zijn daar speciale profielen voor ?

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:45 schreef Oledanmaarweer het volgende:
Let ook even op dat je een type neemt die wat wind aankan.
Je hebt ook verschillende doektype's (met verschillende doorkijk/zonwering)
Oke, zit daar zoveel verschil in dan ? Ook qua kwaliteit ?
De eerste prijs indicatie hebben we ook binnen. Maar voor de beschreven +/- prijs van ¤ 3500,- voor drie ramen gaat het in ieder geval niet door. 8)7

De kleur van de bak en geleiders, en uiteindelijke stof maakte niet uit..
Nee, met zo'n prijs kun je ook wel alle kanten op lijkt mij ! :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 21:56 schreef tux87 het volgende:
Vraag goed door over de onderlat en het geleidesysteem. Wij hebben ook screens, op zich werkt het goed om de zon eruit te houden. Het scheelt echt duidelijk. Alleen bij wind wil de onderlat nog weleens rammelen, dat is irritant.
Goeie tip ! ^O^
pi_187426763
Het zou best wel mooi kunnen staan maar zo te zien heb je er de ruimte niet voor vanwege die schuine smalle muurtjes naast je voordeur.
Onze screen zie je wel golven met de wind maar je hoort hem niet.

Om je enig idee te geven.
De screen hangt er iets onderuit omdat het oprol systeem al tien jaar oud is en ik geen zin had om het er strak in te trekken.
pi_187426939
quote:
Werken jullie landelijk ? O-)

Wij vinden rolluiken ook gewoon weg niet mooi. Het zal vast wel beter warmte werend en inbraakwerend zijn. Zijn screens eigenlijk "windvast" of klappert een screen altijd heen en weer bij iedere windvlaag ? :?

Of zijn daar speciale profielen voor ?
In principe wel, maar voornamelijk zuid/oost Brabant en midden Limburg
Screens zijn windvast zitten aan de zijkanten dmv een rits in een profiel gevangen. Aan de onderkant zit een verzwaringsprofiel. (Aluminium profiel, intern verzwaard met staal). Tja en als het gaat stormen, raad ik aan om screen, maar even in te klappen.

Website fabrikant:

https://www.avz.nl/nl/ass(...)olidscreen-standaard

[ Bericht 15% gewijzigd door ToniMacaroni op 14-06-2019 22:53:14 ]
pi_187427233
Wij hebben zelfs een screen doek in het zonnescherm, heb ik zelf erin laten plaatsen.

Gaatjes laten de warmte fijn ontsnappen en het screen gebeuren weert de zon.
pi_187427879
Op 't werk hebben wij die dingen, maar als het iets harder waait moeten ze omhoog omdat het anders kapot waait (geldt ook voor markiezen trouwens) Misschien dat een systeem met betere rails wel goed werkt?
pi_187428391
Waarom doe je niet van die schattige zonneschermen die je ook vaak bij winkeltjes ziet? Van die uitklapbare, overhangende schermen. Lijkt me veel leuker bij zo'n huis.
Somebody that I used to know
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:53:43 #17
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187428512
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:48 schreef Postbus100 het volgende:
Waarom doe je niet van die schattige zonneschermen die je ook vaak bij winkeltjes ziet? Van die uitklapbare, overhangende schermen. Lijkt me veel leuker bij zo'n huis.
Markies heet zoiets
pindazakje
pi_187428900
Ik snap dat je geen rolluiken wilt op zo'n gevel maar ook screens gaan bij deze kleine negge buiten je metselwerk steken. In projecten waar ik aan werk laat ik altijd Schellekens of Renson opnemen.
Voor stormvaste screens altijd een zipscreen kiezen. Die wordt een soort in de zijgeleider geritst en daardoor zul je weinig problemen hebben met wind.
pi_187431027
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

De eerste prijs indicatie hebben we ook binnen. Maar voor de beschreven +/- prijs van ¤ 3500,- voor drie ramen gaat het in ieder geval niet door. 8)7

Damn, wat een prijs. Ter indicatie ik, heb bij www.jvszonwering.nl een rolluik gekocht voor de achterkant afm B2300 x H1700 voor ¤491.
En dat is dan Heroal, electrisch, met Somfy buismotor. Incl bezorgen (=¤49). Excl. montage.
En als je hem niet helmaal dicht doet komt er wel licht binnen, Er zitten bij elke lamel over de volledige breedte sleufjes van zon 2 bij 10mm. Naar buiten kijken moet je dicht op staan, dus eigenlijk niet.
Bij mijn weten zijn screens goedkoper.

Hier mijn config:

1x Heroal Rolluik HR37 nieuw naam RS37
• Totale breedte: 2325 (2215+110) mm
• Plaatsing: Op de muur (+110mm)
• Hoogte excl. kast: 1705 mm
• Kasthoogte: 150 mm ¤ 277,00 ¤ 277,00
Uw gekozen configuratie:
• Typekast: Vierkante Kast
• Kastkleur (kast, geleiders en onderlijst): Creme Wit, RAL9001
• Lamelkleur: Creme Wit, RAL9001
• Geleider: HTF geleider
• Bediening keuze: Elektrisch bediende rolluiken d.m.v. wandschakelaar
• Motorkeuze: Somfy Ilmo2 10Nm ¤ 130,00 ¤ 130,00
• Motorsnoer: Motor snoer 5 mtr ¤ 12,00 ¤ 12,00
• Schakelmateriaal: Somfy Uno, drukschakelaar (1800013, 9102073) ¤ 23,00 ¤ 23,00
• Geen snoer met stekker
• Doorvoer: Doorvoer A links
• Geen bevestigingset
• Geen valse vensterbank
¤ 442,00

Bezorgen in Nederland (excl Eilanden) ¤ 49,00

Totaalprijs (incl. BTW) ¤ 491,00

foto (folie onder moest er nog af)

binnen

[ Bericht 3% gewijzigd door Oledanmaarweer op 15-06-2019 08:29:11 ]
pi_187432824
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:53 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Markies heet zoiets
Die ja. Goh, wist niet dat ze zo heetten. Dank, weer wat geleerd.
Somebody that I used to know
pi_187433036
Als ik jou was zou ik ook even kijken naar zonwerend glas, wat speekselklier al aangaf.

Wij hebben op de slaapkamer ramen zonwerend folie geplakt (binnenkant) 40% zonwerend en heb het idee dat het wel wat helpt het was in ieder geval niet zo benauwd de laatste keer dat de zon scheen.
pi_187434063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Denk zelf niet dat markiezen bij ons heel mooi zijn. Om even een impressie te geven van de gevel.
Al is dit een oude foto van ver voor de verbouwing van een paar jaar geleden.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De klapraampjes zijn geen probleem; een eerste zoekronde op internet maakt al wel duidelijk dat dit niet in de weg gaat zitten. Of dat een screen ervoor zou kunnen zorgen dat de raampjes niet meer open kunnen. Het gaat om de twee ramen op de benedenverdieping
Bij zo een mooie gevel, is er eigenlijk maar één oplossing die echt in stijl is; leibomen. Maar ja, dat heeft ook weer zo zijn nadelen.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_187434287
Wij hadden in ons vorige huis een screen en hier weer. Ik wil niet meer anders. Scheelt zoveel warmte.

Voordeel van een screen is dat eer en extra luchtlaag tussen het screen en het raam komt waardoor de warmte beter buiten blijft dan bij een zonnescherm.

Wij hebben een groot screen 450 breed en 250 hoog. Draait Lekker makkelijk.
Overheen hebben screens van 50 need en 200 hog in en soort rail tegen het klapperen. Draait heel zwaar vind ik.

Wij zijn altijd waar bang met de wind, maar eigenlijk is dat onzin.
Bij ons vorige huis is het screen door de huidige bewoner 8 jaar geleden naar beneden gedraaid en daarna nooit weer omhoog. Het is bekeurd, maar verder totaal niet stuk.

Ik weet waar adressen in het noorden die goede kwaliteit leveren, maar volgens mij zit jij niet in het noorden...
pi_187434352
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 23:48 schreef Postbus100 het volgende:
Aan deze hut inderdaad, die geeft het ook met screen doek.
pi_187434480
Of driedubbel hr+++ glas waarvan de buitenste twee lagen verkeerd om!

Die laag wat de warmte binnen mag houden mag dan de warmte buiten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')