Ik zat in de eerdere financiering van het bedrijf, die (gelukkig) net afgelost is. Helaas is de pitch van 2015 niet meer in te zien. (kom er nu dus net achter dat KoM de pitches van afgeronde projecten offline haalt, alleen de header blijft zichtbaar in het dashboard).quote:
Bovendien naar ik lees overgeleverd aan de grillen van de Rabo. Deze bank heeft het eerste pandrecht en zal vermoedelijk ook de hypotheek op het woonhuis hebben van 750K met woz waarde van ruim 500K. Lijkt me beter als meneer eerst naar een huurhuis verhuisd, maar ja dan sleept hij vermoedelijk een rest schuld mee. Kortom wegblijven en laat de Rabo dit zelf maar oplossen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 15:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik kan er niet warm voor lopen. Bij een zuchtje economische tegenwind, valt hij om.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:18 schreef Jaco078 het volgende:
Wat vinden jullie van deze markthandelaar?Zijn eigen vermogen is over 2018 met ¤44K toegenomen, terwijl het resultaat over 2018 slechts ¤29K bedroeg. En van dat bedrag moest hij ook 'ns zijn levensonderhoud betalen. Nu is er natuurlijk geen scheiding bij een eenmanszaak tussen zakelijk en privévermogen, maar ik vind dit persoonlijk wel een erg grote stijging.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+Cijfers 2018
+Forse omzetstijging
+toegenomen voorraden vs afgenomen schulden
+E'tje
-E'tje?
Als ik kijk naar de projecten van morgen vindt ik de volgende interessanter:
1. Klusbedrijf Inrichting Pand (nette website, positief eigen vermogen, stabiel resultaat )
2. Vastgoedadviseur Overbruggen Project (bedrijf bestaat al sinds 2000, positief eigen vermogen, bedrijf van enige omvang, positief nieuwsartikel van het ziekenhuis waarin de activiteiten die door de vastgoedadviseur zijn verricht worden benoemd: https://www.bravisziekenh(...)-10-januari-2018.pdf) Wel wat vreemd dat een bedrijf dat ¤250K onderaan de streep overhoudt ¤160K niet zelf kan financieren.
Nagenoeg geen horeca ervaring. Zeer beperkte eigen inbreng.quote:Op woensdag 19 juni 2019 19:54 schreef Tjalala het volgende:
30ml op all4funding
https://www.all4funding.nl/project/56/30ml-hart-van-zuid
Ik ken de locatie goed. De verbouwingen in de buurt, o.a. een nieuw OV-station, duren nog jaren. Vorig jaar is Lisa (Collin project) daar open gegaan en dat draait als een trein, maar die dame heeft de horeca in de vingers. Veel klandizie komt nu van Ahoy en straks ook van het theater, maar die mensen komen om te eten en niet voor koffie met gebak. Ik heb mijn twijfels.quote:Op woensdag 19 juni 2019 20:13 schreef ETphonehome het volgende:
[..]
Nagenoeg geen horeca ervaring. Zeer beperkte eigen inbreng.
Geen aanvullende zekerheden.
Ik laat deze voorbijgaan.
Ik heb ook afscheid van Collin genomen.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:51 schreef obligataire het volgende:
Vanmiddag na enkele pogingen iemand van Collin aan de telefoon gehad. Ik ben er nog nijdig over. Wat een slap stelletje is het daar, belangen van investeerders tellen niet. Verwacht geen doortastend beleid van Collin om wanbetalers aan te pakken, nu niet en in de toekomstZe staan erbij er kijken er naar.
Om een lang verhaal kort te maken: boek Procede en Le Beau maar helemaal af. De eerste doet heel lastig en er is geen enkele sprake van verkoop woning. De tweede gaat de schuldsanering in en heeft de opbrengst van zijn bedrijf verduisterd.
Van Pr*vdent hoef je weinig te verwachten (betaalt alleen rente) en MegaK*rs zal ook nog wel wat voeten in de aarde hebben wil daar weer betaling op komen. Slap verhaal over seizoenproblemen maar feitelijk heeft hij de zomeromzet gebruikt om oude schulden af te lossen in plaats van reserves op te bouwen voor de wintermaanden.
Als deze lening alleen zou zijn om de betalingstermijn van afnemers te overbruggen, waarom dan niet een korte lening van zeg een half jaar? Nu blijft hij jaren rente (en aflossing) betalen over een transactie die allang voorbij is.quote:Op woensdag 19 juni 2019 18:02 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Bovendien naar ik lees overgeleverd aan de grillen van de Rabo. Deze bank heeft het eerste pandrecht en zal vermoedelijk ook de hypotheek op het woonhuis hebben van 750K met woz waarde van ruim 500K. Lijkt me beter als meneer eerst naar een huurhuis verhuisd, maar ja dan sleept hij vermoedelijk een rest schuld mee. Kortom wegblijven en laat de Rabo dit zelf maar oplossen.
Overigens heeft deze man wel kansrijke producten in zijn assortiment in het kader van de energie transitie.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 23:18 schreef Jaco078 het volgende:
Wat vinden jullie van deze markthandelaar?MeegenomenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+Cijfers 2018
+Forse omzetstijging
+toegenomen voorraden vs afgenomen schulden
+E'tje
-E'tje?
Ik heb ook een klein bedrag in deze https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/73629 gestoken. Laag leenbedrag,weinig schulden, eigen vrijstaand huis https://www.google.com/ma(...)14!4d4.8262598?hl=nl met woz waarde 400K die behoorlijk is opgelopen afgelopen jaren, dus met vermoedelijk veel overwaarde.quote:
Ook meegenomen - therapeut is al 10+ jaar actief & gevraagde lening is wel in verhouding met omzet & winst. En die auto zou ook wel 5 jaar (looptijd) moeten kunnen meegaan.quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb ook een klein bedrag in deze https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/73629 gestoken. Laag leenbedrag,weinig schulden, eigen vrijstaand huis https://www.google.com/ma(...)14!4d4.8262598?hl=nl met woz waarde 400K die behoorlijk is opgelopen afgelopen jaren, dus met vermoedelijk veel overwaarde.
Dank voor extra info. Laten lopen, er zijn deze week genoeg andere keuzes. Het is Druk met aardige projecten.quote:Op woensdag 19 juni 2019 11:27 schreef obligataire het volgende:
[..]
Ik heb deze ook kort bekeken maar niet ingeschreven. Zekerheid is idd. erg mager ten opzichte van de hoogte van de lening en of deze materieel is moet je maar naar raden. Ik neem aan van niet:) Winstcijfers (2018) zijn ook niet overdreven goed. Kasstroom in 2018+2019 negatief ondanks herfinanciering VDG.
Bij VDG speelt een belangrijke default Chris Comes Cars. Men is nu druk bezig met het via een bureau opsporen van weggesluisde autovoorraad waar pandrecht op zit. Tegen fraude valt natuurlijk weinig te doen maar dat deze man een faillissementsverleden heeft (daar heeft hij zelfs op BNR radio over lopen opscheppen) dat hadden ze bij VDG natuurlijk moeten weten en vermelden in de pitch. In dat geval had ik 'm zeker niet meegenomen![]()
Het Le Beau verhaal is schandalig. Ik heb in diverse mails er op gewezen dat er een risico was dat die opbrengst weggesluisd zou worden richting een zwart gat. Als Collin serieus zou zijn met de belangen van de investeerders, dan hadden ze in ieder geval bewijsstukken moeten opvragen. En nu weten ze alleen schaapachtig te melden dat de man de schuldsanering in gaat, maar dat ze wel heel dapper een bod van 2% hebben afgewezen. Op mijn vraag, doen jullie aangifte van verduistering, ontkennend. Nooit een serieuze optie geweest bij Collin, kost alleen maar tijd zoiets? Bij Collin kan men ongestraft contractbreuk plegen, het enige wat ze doen is rekken, af en toe bellen en hopen op een wonder.quote:Op donderdag 20 juni 2019 09:26 schreef Gijsbertus het volgende:
[..]
Ik heb ook afscheid van Collin genomen.
Wat betreft Le Beau hebben ze echt de plank misgeslagen.
Opbrengst bedrijf is volgens mij in een nieuwe zaak gegaan die voor geen meter loopt.
Het is daar allemaal maar rekken van de looptijd om meer fee te incasseren.
Men heeft geluisterd. Na mijn klacht heb ik door gekregen van CC dat het minimum stortingsbedrag via Ideal is verlaagd naar 10 euro. Begrijp niet waarom men het stortingsbedrag niet geheel vrij heeft gemaakt net als bij andere platformen met een Wallet als bijvoorbeeld Collin of SIG. Maar goed ik kan ook wel leven met dit nieuwe minimum van 10 euro..quote:Op zondag 16 juni 2019 14:51 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dacht vandaag 29,64 euro bij te storten via Ideal in mijn Wallet met saldo Eur 470,36 van Capital Circle om morgen 500 euro te kunnen investeren in Waar Breda.
Moet ik ten minste 100 euro storten!!![]()
Dat is balen! Ik heb er een hekel aan om zomaar onnodig extra geld in een wallet van een CF platform te hebben staan.
Bij iedere webwinkel kan ik gepast betalen. Waarom is dit idiote minimumbedrag van storting nodig?
Bijzonder ongepast en klantonvriendelijk.
Onder dat kopje wordt met name rente geboekt, van leningen, bankkrediet, e.d.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:03 schreef zeeland6 het volgende:
Even een vraagje over FDC
Ik zie in de financiele gegevens bijvoorbeeld:
Bedrijfsresultaat ¤ 34.600
financieel resultaat ¤ -100
Winst ¤ 34.500
Dat bedrijfsresultaat en winst is duidelijk. Maar wat is 'financieel resulaat' ?
Ik had die bewust niet meegenomen want ik Google de naam en ik zag direct: permanent gesloten. Hoe zie jij dat?quote:Op donderdag 20 juni 2019 11:22 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Ik heb ook een klein bedrag in deze https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/73629 gestoken. Laag leenbedrag,weinig schulden, eigen vrijstaand huis https://www.google.com/ma(...)14!4d4.8262598?hl=nl met woz waarde 400K die behoorlijk is opgelopen afgelopen jaren, dus met vermoedelijk veel overwaarde.
Bedankt Obli.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:25 schreef obligataire het volgende:
[..]
Onder dat kopje wordt met name rente geboekt, van leningen, bankkrediet, e.d.
100 euro financieel resultaat is uitstekend, duidt op heel weinig schuld en betalingsachterstanden.
Verhuist in 2017 van Derkinderenstraat 144 (Google gesloten adres) naar Heijermansstraat 131, Zaandamquote:Op donderdag 20 juni 2019 12:30 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik had die bewust niet meegenomen want ik Google de naam en ik zag direct: permanent gesloten. Hoe zie jij dat?
Een vreemde gang van zaken. Waarom zou NL investeert zich niet gewoon aan de AFM regels houden van 2x 24 uur? NL investeert komt nu op 22 uur voorafgaande aan de openings stelling.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:28 schreef Jaco078 het volgende:
Morgen stapelfinanciering met 2e hypotheek op zorgcomplex in Wolvega via NL INVESTEERT. 9%, lineaire aflossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |