Dat is overigens ook een knap beroerde marge 😂quote:Op zondag 16 juni 2019 11:07 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Dan is de omzet dus 200 euro en niet een ton.
Laatste wat ik er over zeg. Als je met 12 man een marge van 0.2 pakt op een miljard plus dan is dat een bijzonder goed model. Nog maar niet te spreken over het schaalmodel.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is overigens ook een knap beroerde marge 😂
Dat is 2 miljoen. Is 167k p.p. bruto. Minder belastingen verzekeringen pand en apparatuur nog. Mwoah, gaat het rap achteruit.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laatste wat ik er over zeg. Als je met 12 man een marge van 0.2 pakt op een miljard plus dan is dat een bijzonder goed model. Nog maar niet te spreken over het schaalmodel.
Dat is ook het idee van startup. Zorgen voor schaalvergroting zonder noemenswaardige kosten.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is 2 miljoen. Is 167k p.p. bruto. Minder belastingen verzekeringen pand en apparatuur nog. Mwoah, gaat het rap achteruit.
Onzin natuurlijk.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:14 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Dat is overigens ook een knap beroerde marge 😂
Loop dan ook niet dom te lullen dat ze 1,5 miljard omzet draaien.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Geen zin om de discussie op die manier aan te gaan omdat ik niet exact weet hoe dat geregeld is. Wel dat er serieus geld word verdient, daarnaast geen zin om hier in dit topic over te reageren, stuur maar dm.
Dus die appie draait ook geen 2 miljoen omzet omdat het geen winst is?quote:Op zondag 16 juni 2019 11:24 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Loop dan ook niet dom te lullen dat ze 1,5 miljard omzet draaien.
Nee. Eerst van de hoed en de rand weten, je wilt geen ruzie met je manager omdat je de verkering van zijn dochter eruit trapt. Je staft die dan met onopvallende kutklussen en een lastig rooster.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:35 schreef hpeopjes het volgende:
Sukkels die de hele tijd op hun telefoon zitten, moet je gewoon één keer waarschuwen en, als ze niet luisteren, er meteen uitgooien.
Hahaha ohja da's waar. Maar als dat niet het geval is: ausradieren!quote:Op zondag 16 juni 2019 12:01 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Nee. Eerst van de hoed en de rand weten, je wilt geen ruzie met je manager omdat je de verkering van zijn dochter eruit trapt. Je staft die dan met onopvallende kutklussen en een lastig rooster.
Hij hoort een cijfer en vertrouwt daarop. Wat is daar dom aan?quote:Op zondag 16 juni 2019 11:24 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Loop dan ook niet dom te lullen dat ze 1,5 miljard omzet draaien.
Ik heb het niet over winst. Die 0,2% die jij noemt is ook geen winst. Dat is omzet. De winst is lager.quote:Op zondag 16 juni 2019 11:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dus die appie draait ook geen 2 miljoen omzet omdat het geen winst is?
Hoe berekent een bank zijn omzet?quote:Op zondag 16 juni 2019 12:33 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Ik heb het niet over winst. Die 0,2% die jij noemt is ook geen winst. Dat is omzet. De winst is lager.
Dafuq man, is dit economie onderbouw. Ga terug naar school.
Hij hoort een cijfer en verbindt daar direct een onzinnige conclusie aan. Dat is vrij dom.quote:Op zondag 16 juni 2019 12:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij hoort een cijfer en vertrouwt daarop. Wat is daar dom aan?
Hoe berekent een commerciële bank zijn omzet?
Ach raptorix deed zoals gebruikelijk stoer, net zoals jij nu. Lekker constructief.quote:Op zondag 16 juni 2019 12:36 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Hij hoort een cijfer en verbindt daar direct een onzinnige conclusie aan. Dat is vrij dom.
En hoe de omzet van een bank exact bepaald wordt weet ik uiteraard niet, maar het is in ieder geval niet alle geldstromen bij elkaar optellen.
Ok, als jij vindt dat ik stoer doe mag je dat vinden uiteraard. Ik vind het wel meevallen.quote:Op zondag 16 juni 2019 12:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ach raptorix deed zoals gebruikelijk stoer, net zoals jij nu. Lekker constructief.
Het eerste dat mij volkomen duidelijk is, is dat jij hier echt helemaal nog niet klaar voor bent, je ambitie is prima, maar ga eerst eens wat meer levenservaring op doen voor je teveel hooi op je vork neemt.quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:17 schreef Delbot het volgende:
Dag allemaal, sinds een paar maanden geef ik leiding in een winkel samen met een collega leidinggevende. Vanaf volgende week mag ik het in mijn eentje gaan doen (dan ben ik 'helemaal' klaargestoomd voor het werk) en dan zal ik dus de enige leidinggevende in de winkel zijn tijdens mijn shifts. Nou zou ik graag wat advies van jullie willen m.b.t. mijn stijl van leidinggeven, aangezien ik hier nog niet volop mee heb kunnen experimenteren. Als ik mensen aanspreek dan doe ik dat namelijk als volgt: "(naam) zou jij even (naam productgroep) kunnen gaan vullen?" of "(naam) kan je je telefoon weg stoppen?"
Op een rustige wijze dus en ook niet-forcerend. Mijn vraag aan jullie is of ik zo te soft ben en of ik het niet beter kan aanpakken. Vaak wordt er wel geluisterd maar soms zijn er een paar bijdehandjes waartegen ik bepaalde dingen echt te vaak moet herhalen. Schreeuwen lijkt me geen goed idee, dat werkt m.i. averechts, iemand hier tips voor? Verder zou ik ook graag willen weten hoeveel afstand ik volgens jullie moet bewaren tussen mijzelf en de werknemers. Een grapje kan van tijd tot tijd best wel neem ik aan, maar het moeten toch ook geen dikke vrienden van me worden. Ze moeten namelijk wel blijven gehoorzamen en mijn opdrachten uitvoeren, als we dikke maten worden dan kunnen ze misschien minder hard/goed gaan werken.
Verdere tips/advies voor het leidinggeven zijn welkom, ik ben nog een hele jonge gozer dus leidinggeven is wel nieuw voor mij, vandaar dat ik me goed wil voorbereiden. Als jullie nog aanbevelingen hebben voor leesvoer over leidinggeven dan hoor ik dat graag.
Onzinquote:Op zondag 16 juni 2019 13:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
Het eerste dat mij volkomen duidelijk is, is dat jij hier echt helemaal nog niet klaar voor bent, je ambitie is prima, maar ga eerst eens wat meer levenservaring op doen voor je teveel hooi op je vork neemt.
Je voelt de dingen aan of niet, daar heb je doorgaans enige levenservaring voor nodig.quote:Op zondag 16 juni 2019 14:48 schreef janzjanz het volgende:
[..]
Onzin
Door de open houding en jouw transparantie laat je zien dat je je kwetsbaar opstelt. Daardoor kun je goed leren van de feedback die je krijgt en een echt goede manager worden van je personeel.
Op internet zijn legio lijstjes van wat een beginnend manager zou kunnen doen. Ga bij jezelf te rade op welk frontje je nog wat kunt leren en zoek een coach/mentor die je daarbij zou kunnen helpen.
https://www.intermediair.(...)%2Fwww.google.com%2F
quote:Op zondag 16 juni 2019 14:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Je voelt de dingen aan of niet, daar heb je doorgaans enige levenservaring voor nodig.
Ook het (leren) aanvoelen van dingen is aan te leren. Zeker als je een goede mentor hebt die je daarbij begeleid. Sommige mensen voelen dingen als van nature aan, sommige hebben daarbij enige hulp nodig en komen dan een heel eind.quote:Op zondag 16 juni 2019 14:50 schreef Mo_Muffin het volgende:
Je voelt de dingen aan of niet, daar heb je doorgaans enige levenservaring voor nodig.
Je moet vooral gewoon jezelf blijven, je hebt het of niet.quote:Op zondag 16 juni 2019 14:55 schreef janzjanz het volgende:
[..]
[..]
Ook het (leren) aanvoelen van dingen is aan te leren. Zeker als je een goede mentor hebt die je daarbij begeleid. Sommige mensen voelen dingen als van nature aan, sommige hebben daarbij enige hulp nodig en komen dan een heel eind.
Zeg je hiermee dat je het managen of leiden van een team niet kunt leren?quote:Op zondag 16 juni 2019 14:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
Je moet vooral gewoon jezelf blijven, je hebt het of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |