In die tijd kreeg ik ook altijd contant betaald bij het uitzendbureau. Daar zijn ze (volgens mij) nooit overvallen, maar ik vond het zelf ook wel prettig dat we het op een gegeven moment overgemaakt kregen, ook al was het dan 1x per week.quote:Op donderdag 13 juni 2019 12:41 schreef golfer het volgende:
Heel lang geleden, toen ik manager van een uitzendbureau in hartje Amsterdam was en we nog wekelijks de uitzendkrachten op vrijdagmiddag contant uitbetaalden, moest ik dus elke vrijdagochtend naar een bank rijden met een cheque en die om te ruilen voor vele duizenden guldens. Ook al was het van de bank tot mij filiaal slechts 10 minuten, dan toch voelde ik mij nooit echt helemaal veilig.
Heb toen ook de regel ingesteld dat het geld altijd met minimaal 2 personen moest worden opgehaald. In die tijd werden uitzendbureau's daarom ook regelmatig overvallen.
Ja cash is kut. Hier is alles cash en bier kost 25000 dus je loopt met hele pakken geld. Ik gaf iemand per ongeluk 2 cent fooi ofzo en die wilde het niet hebben.quote:Op donderdag 13 juni 2019 12:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben ook blij dat wij nauwelijks nog met cash werken. Wij hadden ook regelmatig vele duizenden euro's in huis. Geld gaan storten is sowieso duur en tijdrovend. Stortautomaten zijn steeds schaarser dus J moest vaak lang wachten tot hij terecht kon bij een filiaal met fatsoenlijke openingstijden. Het gebeurde niet zelden dat alles bij elkaar (ook urenverlies dus) je gewoon 50-75 euro kwijt bent om een stapeltje geld te storten. Om over het risico van vals geld maar niet te spreken.
quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Juichje weer. ruim 7 km gefietst (deels tegen een pokke wind in!)![]()
![]()
Gister bij fysiofitness 15 min op de loopband (ok, 3 km p/u, maar toch) en wat evenwichtsoefeningen gedaan.
Ik voel dat ik een been heb, maar het doet geen pijn
Ik heb er ook echt weer vertrouwen in dat ik m'n leven weer terug krijg. Niet meer van alles en iedereen afhankelijk zijn, heerlijk. Het enige voordeel is dat ik deze maand weinig geld heb uitgegeven. Boodschappen gaan nu via appie of picnic en dan gooi ik toch minder in het mandje dan wanneer ik dingen uit de schappen pluk. Ook kom ik nu niet langs winkels om naar binnen te lopen en met dingen die misschien niet eens nodig zijn weer naar buiten kom.quote:
Die bewaar ik even voor later. De eerste regels zijn al behoorlijk euh, bijzonder...quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:27 schreef Lonaa het volgende:
https://www.groene.nl/art(...)FczqKiU0dtDUF6Ntl6I4
Ik vond het best een heftig stuk.quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Die bewaar ik even voor later. De eerste regels zijn al behoorlijk euh, bijzonder...
Ik ga nu autorijden, zonder een gevaar op de weg te zijn hoop ik want daar heb ik nou echt geen tijd meer voor hoor. Dingen te doen, leven te leiden.
Wat vreselijk. En nu pasquote:Op donderdag 13 juni 2019 14:27 schreef Lonaa het volgende:
Dat is ook zorgen voor jezelf.quote:Op donderdag 13 juni 2019 09:45 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben ervandoor gegaan, hoewel je eigenlijk bij de hele dagopening aanwezig moet zijn
Ik was nog heel jong destijds en ik woonde 1 provincie verderop. Ik herinner me nog wel de algehele schok en de rookpluim in de lucht.quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Wat vreselijk. En nu pas
Ik had al wel eens gelezen over hoe het nou zat met de vuurwerkramp, maar nooit precies begrepen wat er nou gebeurde (chemisch/fysisch gezien, en qua verantwoordelijkheden). Wat ontzettend bizar dat al die dingen in de doofpot gestopt zijn en die mensen onschuldig veroordeeld. Dat dat kan in Nederland
Pfffff....wat een stuk zeg. Echt, ik begin me (hierdoor en door andere dingen) steeds meer af te vragen in wat voor land we wonen. Trots ben ik er in ieder geval niet meer op. Wel op individuele mensen, maar het overheidsapparaat Kan niet alles en iedereen over een kam scheren. Maar nu dit, dan de jeugdzorg de afgelopen tientallen jaren. bahquote:Op donderdag 13 juni 2019 14:27 schreef Lonaa het volgende:
En dat wat ik daar dan het ergste aan vind is dat je daar eigenlijk helemaal niks tegen kunt doen.quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Pfffff....wat een stuk zeg. Echt, ik begin me (hierdoor en door andere dingen) steeds meer af te vragen in wat voor land we wonen. Trots ben ik er in ieder geval niet meer op. Wel op individuele mensen, maar het overheidsapparaat Kan niet alles en iedereen over een kam scheren. Maar nu dit, dan de jeugdzorg de afgelopen tientallen jaren. bah
Maar ik snap ook niet dat mensen (politie of wie dan ook) dat doen. Zoals bv bij de 2 van Putten. Overduidelijk dat ze het niet gedaan hadden maar er toch op aansturen zodat én 2 onschuldig de gevangenis in gaan én de echte dader nog vrij is (en daarna nog meer heeft gemoord). En zo zijn er vele voorbeelden te noemen. Hoe kan je jezelf nog in de spiegel kijken, trots zeggen "ik heb het opgelost".quote:Op donderdag 13 juni 2019 14:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
En dat wat ik daar dan het ergste aan vind is dat je daar eigenlijk helemaal niks tegen kunt doen.
Heerlijk he, je leven weer terugkrijgen? Maar het is toch een stuk sneller gegaan als verwacht toch?quote:Op donderdag 13 juni 2019 15:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik leef nog! En mijn automatische piloot doet het nog. Autorijden ging als vanouds, boodschappen doen ook, tanken ook. Praten met mensen ging goed, ik werd niet gek van de kassapiepjes en ik ruik niet overal gekke luchtjes meer.
Ik heb wel in een vlaag van verstandsverbijstering met crunch gevulde melkchocoladeballetjes gekocht van Jumbo huismerk. Jumbo huismerk is vrijwel altijd een tegenvaller en ik vind dit soort dingen vrijwel nooit echt lekker. De smaak is dan ook melkchocoladefantasie gevuld met karton.
Ik ben de tijd volledig kwijt. Ik weet niet of dit nou de derde of vierde week is. Maar het is wel eens slechter gegaan ja.quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Heerlijk he, je leven weer terugkrijgen? Maar het is toch een stuk sneller gegaan als verwacht toch?
En zo'n vlaag van verstandsverbijstering is heel normaal. Het heeft met chocolade te maken, dan gaat er vaak gezond verstand overboord.
Ik heb geen flauw idee, zaterdag lopen janken van pijn en 24 uur later vrijwel niets meer. Snap er geen hol van. Fysio gisteren heeft haast het idee dat er 6 (!!) weken een ontsteking aan de spieren heeft gezeten en dat dat zaterdag op z'n toppunt was. Ik vind dat vrij raar. Het was niet warm, het klopte niet, was alleen bij bepaalde bewegingen (ok, vrij essentiële bewegingen als lopen en fietsen) erg pijnlijk. Misschien dat er op de echo nog iets te zien is.quote:Op donderdag 13 juni 2019 16:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik ben de tijd volledig kwijt. Ik weet niet of dit nou de derde of vierde week is. Maar het is wel eens slechter gegaan ja.
Ik ben zo blij voor jou dat je weer mobiel bent. Heb je nou enig idee hoe dat komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |