Welkomquote:Op maandag 21 oktober 2019 19:04 schreef Speedfight het volgende:
Hoi! Ik loop sinds mei vorig jaar bij GGZ, bijna schematherapie afgerond voor hoofdzakelijk een vermijdende persoonlijkheidsstoornis en word binnenkort getest op ADD. Ik heb pas net mn account weer geactiveerd, moet dus ook nog even bijlezen maar ik zag dit topic en wil graag met jullie meepraten.
Ik ken het. Mijn vader is ook narcistisch. Mijn moeder niet, maar ze heeft wel licht autisme en ze kan zich heel moeilijk inleven in een ander.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:45 schreef Speedfight het volgende:
[..]
Hahaha, gezellig.
Ik kreeg bijna 3 jaar terug een burn-out, ik was pas 25. Na een jaar weinig verbetering en intensieve gesprekken met een psycholoog ben ik doorgestuurd naar het ggz voor schematherapie waar erg duidelijk probleempatronen naar boven kwamen. Nu ben ik de schematherapie aan het afronden en ben ik me aan het verdiepen in narcisme. Ik begin me steeds meer te beseffen dat ik opgevoed ben door narcistische ouders en daardoor heel erg ben vastgelopen in onzekerheid en gevoel van falen.
Ik denk dat ik vooral een heel ander leefpatroon gewend moet raken. Omdat ik al zolang 'gebukt ga onder psychische problemen' ben ik gewend om mij terug te trekken en mij niet bezig te houden met dingen waar anderen wel mee bezig zijn. Ik ben eigenlijk elke dag lusteloos en vermoeid, maar dat is vooral iets wat in mijn hoofd zit.quote:Op maandag 21 oktober 2019 19:07 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Heb je voor ogen welke problemen je aan wil pakken ? Je hoeft niet heel specifiek te zijn hoor. Maar zij die op te lossen zonder bepaalde therapie ?
Ik herken me hier wel in. Mijn pa staat compleet los van zijn gevoelens en kan ze ook totaal niet uiten. Maar als leraar, was hij natuurlijk wel goed met mensen.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 16:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik ken het. Mijn vader is ook narcistisch. Mijn moeder niet, maar ze heeft wel licht autisme en ze kan zich heel moeilijk inleven in een ander.
Lang verhaal verder.
Heel veel mensen kunnen manipuleren - dat is op zich niet iets heel raars.quote:Op dinsdag 22 oktober 2019 17:54 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Ik herken me hier wel in. Mijn pa staat compleet los van zijn gevoelens en kan ze ook totaal niet uiten. Maar als leraar, was hij natuurlijk wel goed met mensen.
Hij koestert nog altijd veel wrok richting mijn ma en wil er nooit over praten eigenlijk.
Het kunnen manipuleren en mensen eigenlijk keihard kwetsen zonder dat ze het doorhebben, herken ik bij mezelf.
Tijdens de opname in de kliniek heb ik mijn behandelaren ook gezegd: kijk niet naar HOE ik het zeg, maar luister gewoon eens naar WAT ik zeg, al zeg ik het heel vriendelijk. Meestal maak ik je met de grond gelijk met een glimlach en dender ik door, waardoor het totaal niet opvalt dat ik het eigenlijk doe/zeg.
Dit is wel interessant, want ik geef het gewoon toe en pas het ook gewoon toe. Zonder schaamte, zonder spijt. Ik kon ook echt geen ¨schadebrief¨ schrijven, want ik vind niet dat ik iemand schade heb aangericht.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen manipuleren - dat is op zich niet iets heel raars.
Het verschil is dat mijn vader dit nooit zal toegeven, ook niet naar zichzelf. Hij weet wel dat hij het doet, maar dat besef drukt hij weg, want hij wilt niet voor zichzelf of anderen toegeven dat hij iets doet wat niet goed is.
Wauw. Herkenbaar. Dit gevoel bemerk ik ook heel erg bij mezelf.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heel veel mensen kunnen manipuleren - dat is op zich niet iets heel raars.
Het verschil is dat mijn vader dit nooit zal toegeven, ook niet naar zichzelf. Hij weet wel dat hij het doet, maar dat besef drukt hij weg, want hij wilt niet voor zichzelf of anderen toegeven dat hij iets doet wat niet goed is.
Als ik in therapie ga, dan zal ik wel weer horen dat ik in mijn jeugd tekortgedaan ben en dat ik het niet heb verdiend. Dat doet niet af aan dat het nou eenmaal is gebeurd. Ik kan me tijdens therapie wel weer bewust worden van alles - maar wat dan? Als de behandeling is afgelopen zie ik de therapeut en groepsgenoten toch niet meer.
Ik vind het heel moeilijk om mij te laten opdringen dat ik mezelf OK moet vinden. Als het niet goed gaat met mij, dan ben ik op mezelf aangewezen. Als het niet lukt, dan heb ik er niks aan 'geduld met mezelf te hebben'. Het leven gaat door. Ik vind het allemaal nogal moeilijk.
Ah ja, het bekende " we houden wel contact". Spreek uit ervaring dat zoiets niet gebeurt. Heb ze nog wel op Facebook, maar niemand die iets tegen elkaar zegt.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 17:32 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Als de behandeling is afgelopen zie ik de therapeut en groepsgenoten toch niet meer.
Ik heb vanuit de opname echt wel met bijna allemaal nog contact. Zie de meeste zo'n 3/4 per jaar. Soms ook 2 ligt eraan hoe het uitkomt. Wonen allemaal ver uit elkaar. Maar probeer wel echt lijntjes te houden.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ah ja, het bekende " we houden wel contact". Spreek uit ervaring dat zoiets niet gebeurt. Heb ze nog wel op Facebook, maar niemand die iets tegen elkaar zegt.
Dat vind ik bijzonder. Misschien ligt het ook wel aan de types die in de groep zaten. Onze groep bestond compleet uit borderliners.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 21:36 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Ik heb vanuit de opname echt wel met bijna allemaal nog contact. Zie de meeste zo'n 3/4 per jaar. Soms ook 2 ligt eraan hoe het uitkomt. Wonen allemaal ver uit elkaar. Maar probeer wel echt lijntjes te houden.
Dat ken ik. Geen idee hoeveel mensen ik mijn nummer heb gegeven, maar met niemand meer contact gehad. Behalve dan met de leuke jongen. Die spreek ik nog dagelijks en veel.quote:Op woensdag 23 oktober 2019 19:20 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ah ja, het bekende " we houden wel contact". Spreek uit ervaring dat zoiets niet gebeurt. Heb ze nog wel op Facebook, maar niemand die iets tegen elkaar zegt.
Ja, ik zag zoiets al aankomen. Mensen hebben toch een eigen leven en misschien vinden ze het ook wel een beetje raar om nog contact met je therapiegroep te hebben. Veel mensen uit de groep zeiden dat hun eigen omgeving vaak niet wist dat ze in therapie waren.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:37 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Dat ken ik. Geen idee hoeveel mensen ik mijn nummer heb gegeven, maar met niemand meer contact gehad. Behalve dan met de leuke jongen. Die spreek ik nog dagelijks en veel.
Met leuke jongen heb ik een hele grote klik. Het enige probleem is, de gevoelens die we hebben voor elkaar. Dat maakt het af en toe wel ingewikkeld (in de kliniek ging iedereen er van uit dat wij een relatie hadden...).quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:40 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Ja, ik zag zoiets al aankomen. Mensen hebben toch een eigen leven en misschien vinden ze het ook wel een beetje raar om nog contact met je therapiegroep te hebben. Veel mensen uit de groep zeiden dat hun eigen omgeving vaak niet wist dat ze in therapie waren.
Klopt ook wel. Wij werden allemaal vrij snel achter elkaar opgenomen en bijna allemaal het hele jaar vol gemaakt. We waren een soort familie geworden. Echt een hele hechte groep.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 09:33 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Dat vind ik bijzonder. Misschien ligt het ook wel aan de types die in de groep zaten. Onze groep bestond compleet uit borderliners.
Dat is wel fijn. Hier duurde de Vers training ook een klein jaar, maar we zagen elkaar maar één keer in de week en later eens per 14 dagen.quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:13 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Wij werden allemaal vrij snel achter elkaar opgenomen en bijna allemaal het hele jaar vol gemaakt. We waren een soort familie geworden. Echt een hele hechte groep.
Vind je hem geen relatiemateriaal dan?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 10:06 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Met leuke jongen heb ik een hele grote klik. Het enige probleem is, de gevoelens die we hebben voor elkaar. Dat maakt het af en toe wel ingewikkeld (in de kliniek ging iedereen er van uit dat wij een relatie hadden...).
ik wel..... Maar hij mij (nog) niet. Het is ingewikkeldquote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:51 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Vind je hem geen relatiemateriaal dan?
Hij is toch wel homo?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 13:59 schreef Burner82 het volgende:
[..]
ik wel..... Maar hij mij (nog) niet. Het is ingewikkeld
Bi en pas een paar maanden uit de kast.quote:
Straks stoppen ze je weer vol met meds i.v.m. je depressie. Wil je dat wel?quote:Op donderdag 24 oktober 2019 15:14 schreef Burner82 het volgende:
Ik ben echt aan het twijfelen of ik nog wel doorga met de behandelingen. Ik ben nu zo vaak tegen de (bureaucratische) muur aangelopen, dat ik denk: fuck it, ik zoek het zelf wel uit en kijk wel waar ik uitkom.
De situatie als volgt:
Verslavingsbehandeling ging niet door omdat ik een terugval had (naja, 1 die ik verteld had iig), maar dat is de officiele versie. In dezelfde week gingen ze namelijk ook failliet.
Andere verslavingszorg heeft een patientenstop door de verzekering, een andere optie heeft een wachtlijst van 4-5 maanden.
FPP (Forensische Psychiatrische Polikliniek) wil mijn depressie niet behandelen, want verslaving. Maar die kan dus momenteel niet behandeld worden.
Voor de Agressie-regulatie-therapie sta ik momenteel al een jaar op de wachtlijst.
GGZ kan mijn depressie niet behandelen, want ik zit bij FPP onder behandeling.
Volgende probleem, met deze anti-depressiva moet/ga ik ook weer stoppen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 09:58 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Straks stoppen ze je weer vol met meds i.v.m. je depressie. Wil je dat wel?
Bekend verhaal. De meeste medicatie deden helemaal niks voor mij. Ja, dat mijn eigen risico snel op was.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 12:49 schreef Burner82 het volgende:
[..]
Volgende probleem, met deze anti-depressiva moet/ga ik ook weer stoppen.
Mijn hersenen reageren anders dan bij de ¨normale¨ mensen![]()
Leuke jongen krijgt de dubbele dosis, snelle stofwisseling.quote:Op vrijdag 25 oktober 2019 13:52 schreef LordofLeaves het volgende:
[..]
Bekend verhaal. De meeste medicatie deden helemaal niks voor mij. Ja, dat mijn eigen risico snel op was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |