abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage dinsdag 11 juni 2019 @ 18:44:26 #1
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187374425
Welkom in het Rondreizen door de VS topic *O* Omdat Amerika uit meer bestaat dan alleen de westkust en New York kun je terecht in dit topic voor tips en ervaringen voor en door mensen die een mooie reis door de VS maken. Overigens ben je ook welkom als je wel de geijkte paden bewandeld ;)

Nuttige linkjes:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ <- ESTA aanvraag, verplicht voor reizen naar de VS
https://www.nps.gov/index.htm <- NPS, National Park Service

FOK!kers op rondreis

Vast wel iemand?

Foto's van FOK!kers


Wolken


matthijst


Kirb


MaJo


Kyran


LTVDK


Hyperdude


Candaasje
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187376172
Terugkomend op het vorige topicdeel;

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:19 schreef archito het volgende:
We twijfelen nog wat we met navigatie moeten doen tijdens onze roadtrip LA-LV-SF.
Ik zat nu te denken aan google maps met offline kaarten. Zijn deze goed genoeg denken jullie? Een andere optie is een (gratis) offline navigatie app. Een navigatiesysteem huren kan ook meer is meteen enorm duur. Wat is jullie ervaring?
Je kan inderdaad Google Maps gebruiken maar Maps.me heb ik ook goede ervaringen mee. Dit gebruikte ik veel op Aruba en Bonaire. Werkt best goed zeker omdat je er huisnummers goed op kan zien en dat is op Aruba en Bonaire wel handig alles loopt daar door elkaar 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 22:54 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Precies, ik ging eens met een busreisje naar Hongarije (15 jaar terug) en daar kwamen gewoon militairen met guns de bus in elk paspoort controleren, en die spraken zelf geen woord Engels hoor. Best wel intimiderend dus de douane van de VS is daar niets bij. Tot nu toe alleen maar vriendelijkheid meegemaakt daar.

Oh ja, moet je eens naar Rwanda gaan, man ik dacht echt dat ik op de fimset van Blood Diamond terecht was gekomen. Kleine ventjes die twee koppen kleiner zijn dan ik met shotguns en AK47 om hun nek, best wel een beetje eng
Ik vind het best gek.. Ze verwachten altijd dat je de Engelse taal spreekt terwijl het inderdaad in veel landen de politie of militairen of douane het ook niet spreekt.
Al moet ik bekennnen dat ik er ook altijd weer even in moet komen; Na 2 á 3 dagen spreek ik het altijd wel weer redelijk goed. Het is altijd even switchen.
Wel netjes dat er in de VS een tolk bij kan komen.
pi_187406566
Advies qua route gevraagd!

De volgende planning enigszins in het hoofd:

Dag 1-3: Las Vegas
Dag 3-4: Vertrek LV en verblijf rond Zion
Dag 5: Vroeg vertrek Zion > Bryce > laat richting Page/Lake Powell
Dag 6: Page/Lake Powell > Monument Valley > Page/Lake Powell (wellicht Horseshoe Bend)
Dag 7: Page/Lake Powell > Antelope Canyon > vertrek richting Grand Canyon
Dag 8: GC Rim en/of hiken naar beneden (afhankelijk van wat we willen nog)
Dag 9: GC extra dag of vertrek richting Flagstaff
Dag 10: Flagstaff

Na Flagstaff willen we graag richting San Francisco, maar ik ben niet bekend in dat gebied. We zouden graag Death Valley en Sequoia NP aan doen, maar ben op zoek naar tips voor een goede route (met tussenstops) zonder eventuele wegen die gesloten zijn (Tioga Pass), aangezien we eind mei/ begin juni willen gaan. Voor jullie info: vanaf dag 11 hebben we waarschijnlijk nog 10-12 dagen om richting SF te komen, daar te verblijven en ook nog richting LA te gaan en te verblijven (2 dagen ofzo).

Hoor graag jullie tips! :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187406684
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Advies qua route gevraagd!

De volgende planning enigszins in het hoofd:

Dag 1-3: Las Vegas
Dag 3-4: Vertrek LV en verblijf rond Zion
Dag 5: Vroeg vertrek Zion > Bryce > laat richting Page/Lake Powell
Dag 6: Page/Lake Powell > Monument Valley > Page/Lake Powell (wellicht Horseshoe Bend)
Dag 7: Page/Lake Powell > Antelope Canyon > vertrek richting Grand Canyon
Dag 8: GC Rim en/of hiken naar beneden (afhankelijk van wat we willen nog)
Dag 9: GC extra dag of vertrek richting Flagstaff
Dag 10: Flagstaff

Na Flagstaff willen we graag richting San Francisco, maar ik ben niet bekend in dat gebied. We zouden graag Death Valley en Sequoia NP aan doen, maar ben op zoek naar tips voor een goede route (met tussenstops) zonder eventuele wegen die gesloten zijn (Tioga Pass), aangezien we eind mei/ begin juni willen gaan. Voor jullie info: vanaf dag 11 hebben we waarschijnlijk nog 10-12 dagen om richting SF te komen, daar te verblijven en ook nog richting LA te gaan en te verblijven (2 dagen ofzo).

Hoor graag jullie tips! :)
MV werd mij afgeraden om op 1 dag te doen. Wij hebben daarom daar een overnachting gepland
zodat we ook een zonsondergang en -opkomst kunnen zien. Dat schijnt het mooiste te zijn! Verder kun je even naar ons schema kijken wat we gepland hebben voor deze zomer. Misschien niet helemaal perfect en we moeten het nog gaan uitvinden komende zomer, maar daarna kan ik tips geven. ;)

Dag 1 t/m 3 - LA
Dag 4 - LA > LV
Dag 5 - LV > GC (north rim)
Dag 6 - GC > Marble Canyon
Dag 7 - Marble canyon > Page
Dag 8 - Page > Monument Valley
Dag 9 - MV > Capitol Reef
Dag 10 - CR > Bryce NP
Dag 11 - Bryce NP
Dag 12 - Bryce NP > Zion NP
Dag 13 - Zion NP
Dag 14 - Zion NP > Pahrump
Dag 15 - Pahrump > Death Valley > Bishop
Dag 16 - Bishop > Yosemite NP
Dag 17 - Yosemite NP
Dag 18 - Yosemite > Monterey
Dag 19 - Monterey
Dag 20 - Monterey > SF
Dag 21 - SF
Dag 22 - SF > NY
dag 23-25 NY
  donderdag 13 juni 2019 @ 16:44:00 #5
486120 extra-dun
Amsterdam - 22 - HvA - Techno
pi_187406738
In Las Vegas is ook genoeg te doen om je een paar dagen te vermaken!

Onze ervaring in Yosemite was dat 1,5 dag eigenlijk best wel weinig is en je behoorlijk moet haasten.
Tip: Kom vroeg, boek een hotel vlakbij of in het park om lange file's te voorkomen!
pi_187406916
Vergeten te vermelden :) zowat alles wat ik heb gepland van dag 1-10 heb ik reeds gezien en beleefd - ook qua afstanden en ervaringen etc. Het gaat mij puur om dat stuk vanuit Flagstaff richting SF.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187408335
Vorig jaar zat ik rond deze tijd ook in Vegas en er werd me overal afgeraden naar Death Valley te gaan. Ten eerste omdat het daar toen 45 graden was, de kans op break-downs hoog was, en het de rit niet waard was wat je uiteindelijk tr zien kreeg.
Ik sprak later Nederlanders die wel waren gegaan en vergeleken met mijn dagtrip (ik ging naar The Valley of Fire) waren ze zwaar jaloers en hadden ze spijt.
Dus laat je goed informeren bij de locals of je dit wel wil doen / verstandig is.

Maar nogmaals, The Valley of Fire mensen! Gaat dat zien!
pi_187408437
Kun je niet beter eerst LA doen en eindigen in San Francisco. Eerst richting San Francisco en dan weer terug naar LA is denk ik niet de meest efficiente manier om te doen, de volgorde Death Valley - Sequoia - LA - SF lijkt mij het meest logisch (dan doe je wel de Highway One route van zuid naar noord maar ook dan nog steeds indrukwekkend, en net iets minder druk op de weg).

Joshua Tree ligt ook niet ver uit de route dus dat kun je ook nog overwegen, afhankelijk van hoeveel tijd je wil in de steden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 13 juni 2019 @ 20:00:21 #9
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187409773
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Advies qua route gevraagd!

De volgende planning enigszins in het hoofd:

Dag 1-3: Las Vegas
Dag 3-4: Vertrek LV en verblijf rond Zion
Dag 5: Vroeg vertrek Zion > Bryce > laat richting Page/Lake Powell
Dag 6: Page/Lake Powell > Monument Valley > Page/Lake Powell (wellicht Horseshoe Bend)
Dag 7: Page/Lake Powell > Antelope Canyon > vertrek richting Grand Canyon
Dag 8: GC Rim en/of hiken naar beneden (afhankelijk van wat we willen nog)
Dag 9: GC extra dag of vertrek richting Flagstaff
Dag 10: Flagstaff

Na Flagstaff willen we graag richting San Francisco, maar ik ben niet bekend in dat gebied. We zouden graag Death Valley en Sequoia NP aan doen, maar ben op zoek naar tips voor een goede route (met tussenstops) zonder eventuele wegen die gesloten zijn (Tioga Pass), aangezien we eind mei/ begin juni willen gaan. Voor jullie info: vanaf dag 11 hebben we waarschijnlijk nog 10-12 dagen om richting SF te komen, daar te verblijven en ook nog richting LA te gaan en te verblijven (2 dagen ofzo).

Hoor graag jullie tips! :)
De route is niet helemaal logisch als je van flagstaff weer naar death valley wilt en nog naar LA en Sequoia. LV later in de route zou bijv handiger zijn.

De Sonora pass is dit jaar sinds 30 mei open.
Death Valley - Sonora pass - SF - Sequoia - LA zou een optie kunnen zijn.
Mits je het niet erg vindt highway 1 niet helemaal af te rijden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage donderdag 13 juni 2019 @ 20:17:33 #10
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187410017
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:44 schreef JayHovah het volgende:
er werd me overal afgeraden naar Death Valley te gaan.
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:44 schreef JayHovah het volgende:
en het de rit niet waard was wat je uiteindelijk tr zien kreeg.
Dat iemand dat uit zijn mond krijgt zeg :{. Death Valley is een van de bijzonderste parken, zeker als je er een beetje de tijd voor neemt en niet alleen maar even snel doorheen scheurt voor een fotootje bij Badwater en de zandduinen.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187415456
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 18:50 schreef Jabberwocky het volgende:
Kun je niet beter eerst LA doen en eindigen in San Francisco. Eerst richting San Francisco en dan weer terug naar LA is denk ik niet de meest efficiente manier om te doen, de volgorde Death Valley - Sequoia - LA - SF lijkt mij het meest logisch (dan doe je wel de Highway One route van zuid naar noord maar ook dan nog steeds indrukwekkend, en net iets minder druk op de weg).

Joshua Tree ligt ook niet ver uit de route dus dat kun je ook nog overwegen, afhankelijk van hoeveel tijd je wil in de steden.
Is ook een optie :Y dank!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187415471
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:00 schreef laziness het volgende:

[..]

De route is niet helemaal logisch als je van flagstaff weer naar death valley wilt en nog naar LA en Sequoia. LV later in de route zou bijv handiger zijn.

De Sonora pass is dit jaar sinds 30 mei open.
Death Valley - Sonora pass - SF - Sequoia - LA zou een optie kunnen zijn.
Mits je het niet erg vindt highway 1 niet helemaal af te rijden.
Maar zo'n Sonora pass kan ook zo maar later open gaan toch? Ook qua startlocatie twijfel ik dan of ik zou beginnen in LA of eerder Phoenix en van daaruit richting Arizona, Utah, Nevada..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 14 juni 2019 @ 09:52:35 #13
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187416272
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 08:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Maar zo'n Sonora pass kan ook zo maar later open gaan toch? Ook qua startlocatie twijfel ik dan of ik zou beginnen in LA of eerder Phoenix en van daaruit richting Arizona, Utah, Nevada..
Ja het blijft een gok. Zie hier onderaan de pagina voor eerdere jaren: http://www.sonorapassvacations.com/winter/current_conditions.html

Ik zal vanavond nog even meedenken voor je. Als startplek niet vast ligt biedt dat nog andere opties :s)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187417680
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 09:52 schreef laziness het volgende:

[..]

Ja het blijft een gok. Zie hier onderaan de pagina voor eerdere jaren: http://www.sonorapassvacations.com/winter/current_conditions.html

Ik zal vanavond nog even meedenken voor je. Als startplek niet vast ligt biedt dat nog andere opties :s)
Startplek ligt zeker niet vast.. vandaar ook mijn optie voor LV (vanaf heden met KLM direct) omdat dan zeker die eerste 10 dagen de afstanden echt goed te behappen zijn (max 2-3 uur) rijden per keer. Geen probleem om een keer 6-7 uur in de auto te zitten, maar iedereen die er is geweest weet dat het op den duur gaat vervelen en het veel energie van je vreet.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187426383
Ik wil ook me drone meenemen naar de USA (California). nu is de regelgeving daar wat onduidelijk over.
Ik heb me wel via https://faadronezone.faa.gov aangemeld en daar ook een certificaat van gekregen digitaal.

Moet je dit certificaat op de drone plakken of moet je dit altijd bij je hebben?
En als je dit aangevraagd heb mag je dan overal vliegen (behalve de nationale parken en grote steden?)

Zijn er nog meer strikte regels voor dronegebruik?
  vrijdag 14 juni 2019 @ 22:25:43 #16
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187426618
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:13 schreef MikeJoow het volgende:
Ik wil ook me drone meenemen naar de USA (California). nu is de regelgeving daar wat onduidelijk over.
Ik heb me wel via https://faadronezone.faa.gov aangemeld en daar ook een certificaat van gekregen digitaal.

Moet je dit certificaat op de drone plakken of moet je dit altijd bij je hebben?
En als je dit aangevraagd heb mag je dan overal vliegen (behalve de nationale parken en grote steden?)

Zijn er nog meer strikte regels voor dronegebruik?
Gelukkig is het op meerdere plekken verboden om met zo’n debiel ding te vliegen *O*
.
pi_187426738
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:25 schreef Yankee het volgende:

[..]

Gelukkig is het op meerdere plekken verboden om met zo’n debiel ding te vliegen *O*
Mee eens, popie jopie gedoe met zo’n drone (mijn mening) enkel en alleen om als een semi Spielberg je beste shots te kunnen showen aan vrienden en familie.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 14 juni 2019 @ 23:19:35 #18
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187427703
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 22:13 schreef MikeJoow het volgende:
Ik wil ook me drone meenemen naar de USA (California). nu is de regelgeving daar wat onduidelijk over.
Ik heb me wel via https://faadronezone.faa.gov aangemeld en daar ook een certificaat van gekregen digitaal.

Moet je dit certificaat op de drone plakken of moet je dit altijd bij je hebben?
En als je dit aangevraagd heb mag je dan overal vliegen (behalve de nationale parken en grote steden?)

Zijn er nog meer strikte regels voor dronegebruik?
Hoop gedram :D
Heb een DJI Spark die ik nu 2x heb meegenomen naar de VS. Vlieg er niet mee in nationale parken (want idd verboden). Verder wel op aardig wat plaatsen gebruikt. Maak er alleen foto's mee, wat in de praktijk neerkomt op: auto parkeren, kofferbak open, bende aanzetten, sportstand omhoog, wat foto's maken en weer weg. Juist geen popiejopie gedoe hier dus :)
Vind 't gewoon leuk om soms wat luchtfoto's te maken. Gaat tot nu toe goed.

Salt Lake Flats


Utah Olympic Park


Mormonentempel, Utah:


Utah


Utah


Glenwood Hot Springs


Stanley Hotel


Denver


Devils Tower


Utah State Capitol


St Augustine Lighthouse


Jacksonville Hotel


Savannah


Atlanta
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 06:24:04 #19
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187430565
Vandaag voor het eerst LA bezocht, maar echt vrolijk werd ik er niet van. Alles rondom de Walk of Fame vond ik vrij vervelend. Beverly Hills was op zich wel aardig om eens doorheen te rijden. Nu morgenvroeg naar de Paramount Studios en dan door naar Santa Monica.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 12:02:11 #20
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_187433503
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 06:24 schreef Mike het volgende:
Vandaag voor het eerst LA bezocht, maar echt vrolijk werd ik er niet van. Alles rondom de Walk of Fame vond ik vrij vervelend. Beverly Hills was op zich wel aardig om eens doorheen te rijden. Nu morgenvroeg naar de Paramount Studios en dan door naar Santa Monica.
Dat zijn ook wel echt de drukke toeristische plekken, denk ik. Als ik nog een keer zou gaan, zou ik wel een fiets willen huren en langs Venice Beach willen fietsen, Muscle beach en de skateparken, een nieuwe poging willen doen om het Hollywood-sign te bekijken (tijdens ons vorige bezoek was het een nationale feestdag en konden we niet parkeren), en het uitzicht bij de Griffith observatory 's avonds. Ook zou ik wel het Los Angeles canalriver willen bezoeken, maar niet op eigen houtje (weet niet hoe veilig het is).

Deze lijkt me ook wel leuk: https://oue-skyspace.com/

[ Bericht 1% gewijzigd door SEMTEX op 15-06-2019 16:41:10 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  Moderator zaterdag 15 juni 2019 @ 15:44:16 #21
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187436697
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 12:02 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat zijn ook wel echt de drukke toeristische plekken, denk ik. Als ik nog een keer zou gaan, zou ik wel een fiets willen huren en langs Venice Beach willen fietsen, Muscle beach en de skateparken, een nieuwe poging willen doen om het Hollywood-sign te bekijken (tijdens ons vorige bezoek was het een nationale feestdag en konden we niet parkeren), en het uitzicht bij de Griffith observatory 's avonds. Ook zou ik wel het Los Angeles canal willen bezoeken, maar niet op eigen houtje (weet niet hoe veilig het is).

Deze lijkt me ook wel leuk: https://oue-skyspace.com/
Vandaag wel naar wat stranden, hoewel het daar op zaterdag ook wel vrij druk zal zijn. Die observatory lijkt me ook heel leuk. Het is qua temperatuur goed te doen (24 graden). Even nog van de relatieve koelte genieten, want morgen gaan we naar Laughlin en dan schiet het ineens omhoog naar 40 graden.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_187439193
Als je hebt over rijden tussen verschillende plekken, wat is de afstand die jullie maximaal zouden aanraden? Autorijden is geen enkel probleem, vind ik zelfs erg leuk dus dat is het probleem niet. Het gaat erom, in de ochtend uitchecken en vervolgens een aantal uur de auto in op weg naar de volgende plek zodat je daar kan inchecken, de omgeving even kan kijken, lekker eten, dankje doen en vervolgens de volgende ochtend weer verder.

[ Bericht 0% gewijzigd door metallicelmo op 15-06-2019 18:18:51 ]
  zaterdag 15 juni 2019 @ 18:43:06 #23
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_187439745
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:58 schreef metallicelmo het volgende:
Als je hebt over rijden tussen verschillende plekken, wat is de afstand die jullie maximaal zouden aanraden? Autorijden is geen enkel probleem, vind ik zelfs erg leuk dus dat is het probleem niet. Het gaat erom, in de ochtend uitchecken en vervolgens een aantal uur de auto in op weg naar de volgende plek zodat je daar kan inchecken, de omgeving even kan kijken, lekker eten, dankje doen en vervolgens de volgende ochtend weer verder.
Dat is uiteraard nogal sterk afhankelijk van de hoeveelheid tijd die je wilt hebben om na het inchecken de omgeving te verkennen etc
.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 15 juni 2019 @ 19:11:04 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_187440133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 17:58 schreef metallicelmo het volgende:
Als je hebt over rijden tussen verschillende plekken, wat is de afstand die jullie maximaal zouden aanraden? Autorijden is geen enkel probleem, vind ik zelfs erg leuk dus dat is het probleem niet. Het gaat erom, in de ochtend uitchecken en vervolgens een aantal uur de auto in op weg naar de volgende plek zodat je daar kan inchecken, de omgeving even kan kijken, lekker eten, dankje doen en vervolgens de volgende ochtend weer verder.
Als het even kan ga ik voor dingen die een uur of vier uit elkaar liggen. Activiteit doen en alvast rijden richting het volgende. Twee tot drie uur lukt dan vaak wel voor ik geen zin meer heb, en dan heb ik de volgende dag nog een a twee uur te gaan. Ligt het veel verder dan dat uit elkaar dan kan het prima, maar dan reserveer ik liever een hele dag voor reizen met een tussenstop ergens om even rustig wat te gaan eten of van die idiote landmarks bekijken. Vorig jaar bijvoorbeeld in een dorp geweest met de grootste schommelstoel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187442105
In mijn ogen is de rit naar je bestemming meestal nog het grootste avontuur / reiservaring. Elke staat heeft zijn eigen bijzonderheden, natuurlijk zit Highway 1 vol met prachtige uitzichten en bijzondere mini-strandjes. In Nevada stikt het van “the worlds biggest thermometer / meteorrock / coffeecup / vul verder maar in”, diners met afgetapte booths omdat daar ooit in 1976 Hank Williams had gezeten en diverse UFO-shops (beef jerky from space!).
Utah en Arizona zijn voor mij de mooiste routes, ben er ooit langs een binnenweg gewoon een compleet paardenkarkas tegengekomen langs de weg...
En ik reed ook een keer op een hele lange rechte weg, zag ik dus in de verte iets lopen wat ik niet kon plaatsen. Bleek het een hond te zijn met een enorm lang touw erachter die afgebroken was...
pi_187464400
Wij zijn inmiddels ook begonnen aan onze roadtrip. Vandaag LA gehad en dit vond ik inderdaad tegenvallen. De Santa Monica pier was wel leuk om te zien. Helaas niet echt mooi weer. Vervolgens door beverly hills gegaan wat wel even leuk was om te zien.
De walk of fame vonden wij echt tegenvallen. Enorm toeristisch en niet heel bijzonder.

Nu tijd om de binnenlanden in te gaan dus even weg van de grote steden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 17 juni 2019 @ 07:33:38 #27
39237 crew  H_T
2733
pi_187464576
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 21:02 schreef JayHovah het volgende:
In mijn ogen is de rit naar je bestemming meestal nog het grootste avontuur / reiservaring. Elke staat heeft zijn eigen bijzonderheden, natuurlijk zit Highway 1 vol met prachtige uitzichten en bijzondere mini-strandjes. In Nevada stikt het van “the worlds biggest thermometer / meteorrock / coffeecup / vul verder maar in”, diners met afgetapte booths omdat daar ooit in 1976 Hank Williams had gezeten en diverse UFO-shops (beef jerky from space!).
Utah en Arizona zijn voor mij de mooiste routes, ben er ooit langs een binnenweg gewoon een compleet paardenkarkas tegengekomen langs de weg...
En ik reed ook een keer op een hele lange rechte weg, zag ik dus in de verte iets lopen wat ik niet kon plaatsen. Bleek het een hond te zijn met een enorm lang touw erachter die afgebroken was...
Dat zijn mooie ervaringen, maar 400 km aan interstate mis je meestal weinig aan
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 07:45:09 #28
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187464612
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 06:30 schreef MikeJoow het volgende:
Wij zijn inmiddels ook begonnen aan onze roadtrip. Vandaag LA gehad en dit vond ik inderdaad tegenvallen. De Santa Monica pier was wel leuk om te zien. Helaas niet echt mooi weer. Vervolgens door beverly hills gegaan wat wel even leuk was om te zien.
De walk of fame vonden wij echt tegenvallen. Enorm toeristisch en niet heel bijzonder.

Nu tijd om de binnenlanden in te gaan dus even weg van de grote steden.
Wij zijn vanmorgen al vertrokken uit LA en gaan morgen naar de Grand Canyon. Eerst daarvoor nog langs Bearizona en de geboorteplaats van de Route66.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_187465084
Iedereen verkijkt zich zo op LA volgens mij - ik had er 6 jaar geleden ook zo'n zin in omdat je een bepaald beeld hebt bij de stad door film en tv.. maar als je er dan eenmaal bent -O-

Het is gewoon té groot.. heeft te weinig must-sees (wat mij betreft).. het is er druk.. het is er vies :N
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 17 juni 2019 @ 09:54:52 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187465690
Wij zijn er inmiddels twee keer geweest op een citytrip (wel altijd door naar een ander gebied/andere stad), en vonden de stad juist erg leuk, maar dat is geheel subjectief natuurlijk. Man en ik zijn ook echt van de films en series, dus we gaan vaak naar tapings (oa Big Bang Theory gezien), doen studio tours, etc. Dat helpt wel mee. Downtown LA is idd niet echt bijzonder. Stranden en Hollywood vonden we tof. Dat gezegd hebbende, qua bezienswaardigheden valt het wel mee ja, het is geen New York :D wel weer zin om een keer te gaan, maar dan combineren we het weer met Hawaii of de route tussen LA en SF (en wat parken).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187467199
Wij starten 2,5 dag in LA aan het begin van onze roadtrip deze zomer. Maar we slapen 5 minuten lopen van het strand in Venice. Hopelijk is het lekker weer, dan vermaken we ons wel. :) Bovendien ook makkelijk dicht bij het vliegveld.
pi_187468739
Ik ben een roadtripje aan het plannen van San Francisco, langs de kustweg naar beneden richting LA. Uiteindelijk verblijf ik een dagje in Santa Barbara, verder heb ik nog niet gepland. LA ziet er op de kaart al zo gigantisch uit dat ik niet weet of ik daar dit keer zin in heb, misschien even bij Santa Monica kijken en dan weer door aangezien ik daar dan vlakbij ben. Kent iemand nog leuke plekken tussen LA en Las Vegas? Ik hou wel van die woestijnstadjes eigenlijk als overnachting.
pi_187469665
We hebben nu voor onze road trip een economy auto (chevrolet spark o.i.d.) geboekt bij sunny cars. Bij nader inzien twijfelen we of we niet voor een compact of intermediate auto moeten gaan.
Wat zijn jullie ervaringen?

We zijn met 2 personen met niet al te veel bagage. Comfort is wel belangrijk, maar ik vind het ook erg fijn om een kleine auto te rijden zodat het wat makkelijker manouvreren is met name in de steden.
pi_187469851
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:47 schreef metallicelmo het volgende:
Ik ben een roadtripje aan het plannen van San Francisco, langs de kustweg naar beneden richting LA. Uiteindelijk verblijf ik een dagje in Santa Barbara, verder heb ik nog niet gepland. LA ziet er op de kaart al zo gigantisch uit dat ik niet weet of ik daar dit keer zin in heb, misschien even bij Santa Monica kijken en dan weer door aangezien ik daar dan vlakbij ben. Kent iemand nog leuke plekken tussen LA en Las Vegas? Ik hou wel van die woestijnstadjes eigenlijk als overnachting.
Op YouTube staat een leuk filmpje met 21 stops tussen LA en Vegas, daar staan leuke dingen tussen. Kan het nu ff niet terugzoeken voor je maar hij is de moeite waard voor

Edit:
Deze dus...


[ Bericht 20% gewijzigd door JayHovah op 17-06-2019 14:59:16 ]
  maandag 17 juni 2019 @ 15:39:59 #35
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_187470473
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:43 schreef archito het volgende:
We hebben nu voor onze road trip een economy auto (chevrolet spark o.i.d.) geboekt bij sunny cars. Bij nader inzien twijfelen we of we niet voor een compact of intermediate auto moeten gaan.
Wat zijn jullie ervaringen?

We zijn met 2 personen met niet al te veel bagage. Comfort is wel belangrijk, maar ik vind het ook erg fijn om een kleine auto te rijden zodat het wat makkelijker manouvreren is met name in de steden.
Een kleinere auto is in de VS echt niet nodig. Alle wegen en parkeerplaatsen zijn ingericht op grote auto's. Ik had een Cheverolet Malibu in Orlando en Miami toen ik 2 maanden mijn rijbewijs had en je rijdt nergens makkelijker dan in de VS. Daarbij hebben compact en intermediate auto's al heel gauw (gratis) extra's als parkeersensoren en achteruitrijcamera bijv.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_187471231
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:53 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Op YouTube staat een leuk filmpje met 21 stops tussen LA en Vegas, daar staan leuke dingen tussen. Kan het nu ff niet terugzoeken voor je maar hij is de moeite waard voor

Edit:
Deze dus...
Thanks, ik ga hem bekijken ziet er goed uit
pi_187483802
Welke bedrijven zouden jullie aanraden voor het huren van een auto in de VS? Goede of slechte ervaringen? Er zijn er zo veel
pi_187484319
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:03 schreef metallicelmo het volgende:
Welke bedrijven zouden jullie aanraden voor het huren van een auto in de VS? Goede of slechte ervaringen? Er zijn er zo veel
Ik hoor veel goede verhalen over Sunny Cars, deze werken samen met heel veel verhuurders wereldwijd. Het fijne is dat communicatie makkelijk is en risico's zijn afgekocht. Wij hebben daar ook gehuurd dus zijn benieuwd hoe dat bevalt deze zomer.
pi_187484578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:31 schreef archito het volgende:

[..]

Ik hoor veel goede verhalen over Sunny Cars, deze werken samen met heel veel verhuurders wereldwijd. Het fijne is dat communicatie makkelijk is en risico's zijn afgekocht. Wij hebben daar ook gehuurd dus zijn benieuwd hoe dat bevalt deze zomer.
Die had ik ook gezien ja, heeft iemand enig idee of het zin heeft om een cabrio te huren of heeft dat geen zin als je kijkt naar de temperaturen buiten? Ik ben geneigd om gewoon een normale auto te huren
  dinsdag 18 juni 2019 @ 13:52:06 #40
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_187484589
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:43 schreef archito het volgende:
We hebben nu voor onze road trip een economy auto (chevrolet spark o.i.d.) geboekt bij sunny cars. Bij nader inzien twijfelen we of we niet voor een compact of intermediate auto moeten gaan.
Wat zijn jullie ervaringen?

We zijn met 2 personen met niet al te veel bagage. Comfort is wel belangrijk, maar ik vind het ook erg fijn om een kleine auto te rijden zodat het wat makkelijker manouvreren is met name in de steden.
Hier in Nederland heb ik een Kia Picanto (denk hetzelfde formaat als zo'n Spark) waar ik 35k per jaar mee rij en dus ook lange afstanden en dat bevalt me prima. Qua bagage voor 2 personen passen daar alleen 2 handbagagetrolley's in (al reken ik dan niet mee dat je de achterbank nog kan gebruiken) en dat is zo te lezen voor jou genoeg.

Wat mij echter belangrijker lijkt, wat is de exacte route? Zeker op het "standaard" rondje door het Westen is cruise control voor mij een absolute must en dat ga je op een economy niet krijgen gok ik zo.
pi_187485102
Zo'n economy auto is wel een drama inderdaad voor 1. je bagage en andere meuk (boodschappen) en 2. het comfort. Zit je uren achtereen gepropt in zo'n auto zonder waarschijnlijk cruise control inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187485250
En letterlijk alles is daar ingericht op grote auto’s!
Je parkeert een dikke SUV daar net zo makkelijk bij de supermarkt als hier in Nederland een VW Up ofzo.
pi_187485278
hmm, compact of intermediate waren beiden maar 100 euro duurder. Denk dat ik meteen 2 klasses upgrade dan. :)
pi_187485287
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:41 schreef archito het volgende:
hmm, compact of intermediate waren beiden maar 100 euro duurder. Denk dat ik meteen 2 klasses upgrade dan. :)
Dat Sunny Cars is overigens best duur. Kijk eens elders bij USA-reisen.de ofzo.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 18 juni 2019 @ 14:51:07 #45
39237 crew  H_T
2733
pi_187485447
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:43 schreef archito het volgende:
We hebben nu voor onze road trip een economy auto (chevrolet spark o.i.d.) geboekt bij sunny cars. Bij nader inzien twijfelen we of we niet voor een compact of intermediate auto moeten gaan.
Wat zijn jullie ervaringen?

We zijn met 2 personen met niet al te veel bagage. Comfort is wel belangrijk, maar ik vind het ook erg fijn om een kleine auto te rijden zodat het wat makkelijker manouvreren is met name in de steden.
De kans is aanwezig dat ze de kleinste toch niet hebben en je een upgrade krijgt. Maar dat is een kans, dus je moet er wel okay mee zijn dat je alsnog in een kleine auto zit. Verder zijn in een grote auto alleen parkeergarages soms een uitdaging, maar hoe vaak kom je daar?

quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 13:03 schreef metallicelmo het volgende:
Welke bedrijven zouden jullie aanraden voor het huren van een auto in de VS? Goede of slechte ervaringen? Er zijn er zo veel
Payless beviel niet (maar was toen een noodoplossing), Hertz, Avis en Budget gingen prima. Hertz heeft op de grote locaties ultimate choice, als je dan intermediate of hoger boekt mag je je eigen huurauto uitkiezen van een parkeerterrein :)

Als je via Skyscanner of Kayak naar huurauto's zoekt kan het ook interessant zijn om eens een ander land te proberen. Bij mijn vorige vakantie was klasse G huren via Avis Portugal goedkoper dan klasse A via Avis Nederland... en als je eenmaal het bevestigingsnummer hebt kan je gewoon via de Nederlandse versie inloggen en alles verder regelen :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187485544
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat Sunny Cars is overigens best duur. Kijk eens elders bij USA-reisen.de ofzo.
Zijn daar ook alle risico's afgekocht en verzekeringen geregeld? Ik kan Duits wel redelijk lezen maar bij zoiets als een auto huren wil ik dat wel secuurder doen dan ik in het Duits kan. :P
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 18 juni 2019 @ 15:05:20 #47
39237 crew  H_T
2733
pi_187485666
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:57 schreef archito het volgende:

[..]

Zijn daar ook alle risico's afgekocht en verzekeringen geregeld? Ik kan Duits wel redelijk lezen maar bij zoiets als een auto huren wil ik dat wel secuurder doen dan ik in het Duits kan. :P
In de regel zit je wel goed als je boekt bij een partij in een EU-land :) Maar verstandig is het wel
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_187486612
Ik zat even bij Hertz te kijken maar die zijn echt 2x zo duur als alle anderen die ik gezien heb tot nu toe, best vreemd
pi_187487553
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 16:00 schreef metallicelmo het volgende:
Ik zat even bij Hertz te kijken maar die zijn echt 2x zo duur als alle anderen die ik gezien heb tot nu toe, best vreemd
Waar kijk je? Nederlandse, Duitse of Amerikaanse Hertz-site?

In april dit jaar was voor ons Hertz (geboekt op de Nederlandse site) verreweg de goedkoopste voor de periode dat wij een huurauto wilden.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 16:54:32 #50
194695 franklop
Fran knock
pi_187487596
Via rentalcars.com kan je al aardige vergelijk maken.

Afgelopen weken met auto van Alamo gereden daar. Prima geregeld
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_187487770
Belangrijkste wat je even mee moet nemen als je prijzen gaat vergelijken van .nl, .de, .com etc van dezelfde aanbieder is de aansprakelijkheidsverzekering (Liability Insurance).

In Nederland zit zo'n verzekering (verplicht) altijd op de auto, in de VS is zo'n verzekering persoonlijk. Dat betekent dat als je als Amerikaan een auto huurt je ook in de huurauto door je eigen verzekering gedekt wordt. Als Nederlander heb je wel een aansprakelijkheidsverzekering erbij nodig dan, hetgeen op b.v. hertz.nl wel automatisch meegenomen wordt, maar op hertz.com niet.
pi_187495861
Ik ben inmiddels al wat verder gekomen en een aantal vluchten gepland. Weet iemand hoe het precies werkt als je één koffer ruimbagage mee wil nemen maar dit niet specifiek vermeld wordt op de bevestiging van de reisorganisatie? Er staat bij dat bijvoorbeeld bij de binnenlandse vluchten een koffer mee kan in het ruim voor $20 dollar ofzo, prima wat mij betreft, maar betaal je dit bij inchecken ofzo?
  woensdag 19 juni 2019 @ 02:21:26 #53
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187496380
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 00:53 schreef metallicelmo het volgende:
Ik ben inmiddels al wat verder gekomen en een aantal vluchten gepland. Weet iemand hoe het precies werkt als je één koffer ruimbagage mee wil nemen maar dit niet specifiek vermeld wordt op de bevestiging van de reisorganisatie? Er staat bij dat bijvoorbeeld bij de binnenlandse vluchten een koffer mee kan in het ruim voor $20 dollar ofzo, prima wat mij betreft, maar betaal je dit bij inchecken ofzo?
Hoe je reisorganisatie het geregeld heeft weet ik niet maar je hebt inderdaad altijd bij inchecken de optie om een koffer bij te boeken en ter plekke te betalen.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187496524
Drive-usa.com
pi_187496739
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 02:21 schreef Jabberwocky het volgende:

[..]

Hoe je reisorganisatie het geregeld heeft weet ik niet maar je hebt inderdaad altijd bij inchecken de optie om een koffer bij te boeken en ter plekke te betalen.
Dat is veelal wel factor duurder dan dit van te voren regelen. Ik zou dit dus even checken bij maatschappij en niet aannemen dat je bij check in slechts $20 moet betalen, kan wel eens tegenvallen
All management is Strategic Management.
  woensdag 19 juni 2019 @ 16:37:50 #56
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187504120
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 06:33 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Dat is veelal wel factor duurder dan dit van te voren regelen. Ik zou dit dus even checken bij maatschappij en niet aannemen dat je bij check in slechts $20 moet betalen, kan wel eens tegenvallen
Dat verschilt per maatschappij maar even dubbel checken op de website an de airline kan inderdaad geen kwaad nee.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187531023
Wat is Yosemite park prachtig zeg! Gisteren en eergisteren geweest. Echt de highlights gezien. Wel ben ik van mening dat 2 dagen in dit park meer dan voldoende is mits je van wandelen houdt.

Inmiddels zijn we in San Francisco. Hier zijn we 2 dagen. Wat adviseren jullie om te doen. Uiteraard de Golden Gate bridge.
Alcatraz willen we overslaan wat duur voor een gevangenis bezoek.

Per fiets kunnen we het meeste zien blijkt.. waar kun je goedkoop en betrouwbaar een fiets huren hier in de stad?

Als ik terug ben uit de VS zal ik een uitgebreid verslag schrijven.
pi_187531231
Alcatraz vond ik super, geld ook echt waard. Vooral als eerste gaan als het nog kan, dan loop je redelijk alleen rond.

Fiets kan je op voldoende plekken huren idd, TripAdvisor zegt wel wat betrouwbaar is. Weet niet waar wij het gedaan hadden, hebben SanFran vooral lopend gedaan, fiets voor Golden Gate en dan met de boot terug (Sauselito?), leuk tochtje iig.
All management is Strategic Management.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:18:05 #59
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_187532877
Wij huurden bij Blazing Saddles, was helemaal prima en dan kun je ook doen wat GodsSon zegt. Oh en zeker naar Alcatraz gaan, zeker met de audiotour (in het Nederlands), echt een aanrader.
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 15:10:18 #60
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187536747
Ik huur mijn fiets bij Basically Free Bike Rentals in SF. Bij de naam gingen eerst alarmbellen af maar in feite is de fietsverhuur een promotie voor hun sportzaak die langs het fietspad tussen de Golden Gate Bridge en Fisherman's Wharf zit (exact op de route dus je hoeft geen omweg te maken). Het bedrag dat je aan je fiets uitgeeft is gelijk aan het bedrag bij andere verhuurders, maar je krijgt het als store credit in de sportzaak.

Worst case kun je daar altijd voor je verhuurbedrag aan water en snacks inslaan. :)

Ik vond het wel een prima deal.

http://www.basicallyfree.com/
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187537374
Goede tips thanks
pi_187539586
Alcatraz moet je zeker doen! Bucket list materiaal imo.
Verder zou ik naar Muir Woods gaan in het noorden, dan kan je meteen op de terugweg naar de beste plek voor de Golden Gate Bridge foto rijden...
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 00:23:50 #63
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187545267
Vandaag naar Arches NP geweest. Het was jammer dat het weer wat minder was voor de foto's maar aan de andere kant is het wel fijn dat het eens onder de 30 graden was. Grappig dat je op een trail regelmatig Nederlanders tegenkomt, dan kun je elkaar meteen tips geven.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_187545607
Oke, maar wat is de officiele store om Alcatraz te bezoeken.. ik zie hier in SF genoeg vreemde zaken die tours aanbieden. Terwijl er op alcatraztickets.com geen beschikbaarheid is..
  zaterdag 22 juni 2019 @ 01:04:08 #65
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187545723
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 00:51 schreef MikeJoow het volgende:
Oke, maar wat is de officiele store om Alcatraz te bezoeken.. ik zie hier in SF genoeg vreemde zaken die tours aanbieden. Terwijl er op alcatraztickets.com geen beschikbaarheid is..
Ik zie voor morgen nog gewoon beschikbare tickets op https://www.alcatrazcruises.com

Die tour organisaties die zich rond Fisherman's Wharf brengen je er ook wel maar het zijn vaak combo tickets met iets anders (varen onder de Golden Gate Bridge bijvoorbeeld) of ze zijn iets duurder dan direct.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187560085
Blazing saddles was dus geen goed idee, zeer slechte fietsen.
Onderweg ook nog is een lekke band, netjes gebeld en ze gaven aan dat we de fiets 2 straten verderop konden laten maken en het bedrag zouden terugkrijgen.
B8j inleveren van de fiets kregen we slechts de helft van het bedrag terug omdat we het misschien wel expres gedaan zouden hebben en dat hun beleid is.. wat kansloos zeg!
pi_187571721
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 05:34 schreef MikeJoow het volgende:
Blazing saddles was dus geen goed idee, zeer slechte fietsen.
Onderweg ook nog is een lekke band, netjes gebeld en ze gaven aan dat we de fiets 2 straten verderop konden laten maken en het bedrag zouden terugkrijgen.
B8j inleveren van de fiets kregen we slechts de helft van het bedrag terug omdat we het misschien wel expres gedaan zouden hebben en dat hun beleid is.. wat kansloos zeg!
Wij hadden er goede ervaringen mee!
pi_187574862
Als je in het buitenland fietsen gaat huren dan weet je gewoon dat je slecht materiaal krijgt, alleen in Nederland kan je knappe fietsen huren.
Op Sanibel Island ook een fiets gehuurd, dat was gewoon een cementmolen met trappers...
Als je tegen Amerikanen zeg dat thuis 90% van de Nederlanders een e-bike heeft dan denken ze dat je uit 2029 kom.
pi_187574962
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 03:53 schreef JayHovah het volgende:

Als je tegen Amerikanen zeg dat thuis 90% van de Nederlanders een e-bike heeft dan denken ze dat je uit 2029 kom.
Of dat je Fake news verspreider bent ;-)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187575126
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 03:53 schreef JayHovah het volgende:
Als je in het buitenland fietsen gaat huren dan weet je gewoon dat je slecht materiaal krijgt, alleen in Nederland kan je knappe fietsen huren.
Op Sanibel Island ook een fiets gehuurd, dat was gewoon een cementmolen met trappers...
Als je tegen Amerikanen zeg dat thuis 90% van de Nederlanders een e-bike heeft dan denken ze dat je uit 2029 kom.
Het gaat ons nog niet eens om defietsen maar voornamelijk om die lekke band.. bullshit maar helaas trek je altijd aan het kortste einde :(
pi_187575730
quote:
1s.gif Op maandag 24 juni 2019 03:53 schreef JayHovah het volgende:
Als je in het buitenland fietsen gaat huren dan weet je gewoon dat je slecht materiaal krijgt, alleen in Nederland kan je knappe fietsen huren.
toen ik fietste huurde in san fransico vond ik de fietsen eigenlijk best van goede kwaliteit.

wat me vooral opviel was dat amerikanen echt niet gewend zijn om te fietsen (en zeker niet in groepen) want ze stopten continu zonder te kijken of er iemand achter hun zat. of opeens rare bewegingen maken etc..
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
  maandag 24 juni 2019 @ 11:10:39 #72
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_187577438
Het hangt er denk ik heel erg vanaf waar je in de VS bent. Wij waren afgelopen maart in Austin, Texas (tijdens SXSW) en daar waren allemaal fietsstroken (zelfs enkele vrij liggende). Wij hadden daar een fiets gehuurd en dat ging allemaal prima. Het verkeer leek ook gewend te zijn aan de fietsen.

Austin schijnt dan ook één van de meest fietsvriendelijke steden van de VS te zijn.
Maar in andere steden zie je erg weinig fietsen dus daar is het verkeer er niet aan gewend.
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  maandag 24 juni 2019 @ 23:13:19 #73
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187589216
Ik heb in LA, SF en Yosemite fietsen gehuurd en die waren altijd van prima kwaliteit hoor.

In LA is er ook een Nederlander in Santa Monica die een fietsenzaak heeft maar het is niet dat ik nu echt een verschil merk met hem en een andere fietsenzaak qua kwaliteit.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:17:22 #74
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_187636919
Niet zozeer een rondreis, maar wel weer een bezoek.
Tickets geboekt naar Houston voor familiebezoeken in Texas en Louisiana. Hopelijk wat uitstapjes en even terug naar New Orleans.
Heen 20 dec, terug 5 jan. Moet ik nog wat meenemen? ;)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:20:15 #75
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187636992
Vuurwerk
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 27 juni 2019 @ 20:23:41 #76
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_187637070
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 20:20 schreef matthijst het volgende:
Vuurwerk
Oh, die kan ik daar gewoon elke dag kopen. Uit een vrachtwagen, pal naast het tankstation, waar ook bier wordt verkocht. What could go wrong? :')

Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_187643848
Wij hebben de droom om in 2021-2022 voor meerdere maanden naar Amerika te gaan. Nu zou een van de opties kunnen zijn om een eigen camper (ouders) mee te nemen.

Ondertussen wat gelezen, maar is er iemand met een vergelijkbare ervaring?
het huren voor meerdere maanden is vrij prijzig, dus dit zou een interessante oplossing kunnen zijn.
All management is Strategic Management.
pi_187671247
Mijn reis naar de USA zit er helaas alweer op.
Wij zijn 11 dagen geweest. en hebben LA, Sequoia en Yosemite national park bezocht.
Ook hebben we San Francisco nog bezocht.
Omdat ik voor mijn reis veel vragen heb gesteld hier en een enkeling toch wel benieuwd was hoe onze ervaring geweest is hierbij even een kort reisverslag.

De eerste dag hebben we Los Angeles bezocht. Helaas was het niet echt heel mooi weer en vrij koud (18 graden) we hebben deze dag o.a. de Santa Monica pier bezocht. Leuk om gezien te hebben maar geen must. Voor de rest de stad wat bekeken maar deze viel ons wat tegen.. Ik kan niet echt zeggen waarom ik denk de sfeer.

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Sequoia National park. hier moesten we doorheen want we wouden de Moro Rock Trails beklimmen. Zeker aan te raden erg mooi uitzicht. De rit er naartoe is al een feest. (1 dag)

Vervolgens naar Yosemite National Park gegaan, Hier hebben we 2 dagen voor uitgetrokken.
Wij vonden 2 dagen echt voldoende, Uiteraard kun je niet alles zien maar je kunt wel de highlights eruit halen.
Hierbij de beide routes voor dag 1 en dag 2: https://tinyurl.com/y6cwkn93 ,https://tinyurl.com/y5phwpyw

Ook hier kan ik geen highlights uithalen want zo'n beetje alles is mooi! Prachtige natuur, watervallen en steengebergte.

Hierna zijn we doorgereisd naar San Francisco. Hier hebben we ook 2 dagen doorgebracht. We hebben o.a. de Golden Gate Bridge gezien en Fisherman's Wharf en zijn we met het treintje mee geweest. Ook hebben we een dag een fiets gehuurd om de stad wat te verkennen. San Francisco vonden wij leuker.. Hou er wel rekening mee dat het een heel heuvelachtige stad is.

We waren ook naar de USA gegaan om Nascar race te bezoeken. Als je van autoraces houdt zeker leuk om heen te gaan. Wel erg warm in Sanoma waar de race was maar wij vonden ook dit een leuke ervaring.

Vervolgens hebben we onze reis afgesloten om via Sanoma via route 1 terug te rijden naar Los Angeles. Op deze route is zoveel te zien o.a. Big Sur, Santa Cruz, McWay Falls, Bixby Bridge.
Jammer dat het bij ons weer wat bewolkt was maar we hebben toch prachtige foto's kunnen maken.

Was de reis te kort?
Voor ons niet, We waren echt bang na alle reacties dat we veel teveel gepland hadden staan, Uiteraard wouden we nog genoeg zien maar dat hou je na 14 dagen nog. De dingen die we wouden zien hebben we gezien we hebben totaal 2470km gereden.

Mijn eerste indruk van de USA
Dit was de eerste keer USA voor mij en de indruk is goed, Het is confronterend om zoveel zververs te zien met name in San Francisco. (Er schijnen er veel meer te zijn dan bijv New York)
De bevolking is enorm vriendelijk. De grote porties eten valt wel mee. Ontbijten kun je goed bij Denny's of Ihop waar je echt Amerikaans kan ontbijten. Ik zal zeker nog eens naar Amerika gaan maar dan wel een andere staat want ik denk dat ik het belangrijkste in Californië wel gezien heb.

Tips
Plan niet te veel van tevoren, Ik ben ook erg van alles plannen van tevoren maar dit hebben we nu niet echt gedaan. Je komt onderweg genoeg tegen.
Boek ook niet te veel hotels/motels/hostels van tevoren. Wij hebben bijna alle verblijven ter plekke geboekt dit houdt je ook wat flexibeler met reistijden.
Boek wel je eerste nacht (verplicht om USA in te komen) en bij Yosemite Park want dat zit gauw volgeboekt.

Mochten jullie nog vragen hebben bijv. waar we verbleven hebben dan kun je ze altijd stellen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2019 21:52:52 ]
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 07:36:35 #79
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187675214
Leuk om te lezen, MikeJoow! Ik ben het wel met je eens qua steden. Ik zit nu in San Francisco en morgen is het hier gay pride, dus al erg druk in de stad. Dat heuvelachtige is wel even wennen, maar levert ook schitterende locaties op voor foto's.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_187675485
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 09:26 schreef GodsSon het volgende:
Wij hebben de droom om in 2021-2022 voor meerdere maanden naar Amerika te gaan. Nu zou een van de opties kunnen zijn om een eigen camper (ouders) mee te nemen.

Ondertussen wat gelezen, maar is er iemand met een vergelijkbare ervaring?
het huren voor meerdere maanden is vrij prijzig, dus dit zou een interessante oplossing kunnen zijn.
Met een ESTA entry mag je sowieso maar 90 dagen blijven. Hou daar rekening mee.

Shippen van zo'n ding lijkt me overigens ook niet goedkoop.
pi_187679251
@MikeJoow bedankt voor je verslag, leuk om te lezen.
Zelf heb ik ook een IHOP verslaving overgehouden aan mijn US reizen: Double Blueberry Pancakes _O_.

Wat betreft de zwervers in San Francisco, het viel mij daar ook al op dat het veel zichtbaarder is dan in andere steden, sochtends enorme rijen ook voor de dagopvang. Maar ze zijn allemaal wel bescheiden en vallen je niet lastig (op eentje na die bij de tramhalte iedereen z’n pielemans liet zien). Ze zijn denk ik al vaak genoeg neergeknuppeld door de po-po.

Maar, na jouw eerdere vragen voor je reis, ben ik vooral benieuwd naar je visie over de vermeende onvriendelijk van de Amerikanen en je eventuele ervaringen ervan...

Zelf kom ik net terug van 12 dagen Florida (voor de 4de keer in die staat). Wat me vooral opviel dat Irma flink heeft huisgehouden tussen de Everglades en Key West.

Jammer was alleen dat de eerste dagen in het midden / noordelijk deel van Florida ik flink wat thunderstorms heb meegemaakt in de middag en avond, hierdoor vielen helaas wat plannen in het water. Je weet dat het er seizoen voor is maar het blijft een domper.
Van te voren keek ik wel uit naar m’n terugkeer naar Magic Kingdom maar viel erg tegen en eigenlijk gewoon 105 dollar in het putje gegooid...

Desondanks weer genoten in het beloofde land. Jammer dat het in Nederland alleen ook bloedheet was :P
pi_187679303
Bizar hoe weinig hostels er in Florida te vinden zijn -O-

Ben voor augustus nog bezig met het finetunen van mijn reis naar Cuba en Florida, maar het aanbod in Florida op bijvoorbeeld Hostelworld valt echt vies tegen.

Er zijn wel wat motelletjes te vinden, maar die zijn al gauw weer een stuk duurder + je mist juist de contacten met overige backpackers.
pi_187680089
quote:
Zelf heb ik ook een IHOP verslaving overgehouden aan mijn US reizen: Double Blueberry Pancakes
Die heb ik toevallig niet op.. Ik kan niet kijken welke het was want hun website werkt dus niet in NL.

Bij Denny's heb ik de Salted Caramel & Banana Cream Pancake & de Cinnamon Roll Pancake op. Erg lekker beide. Ongelofelijk wat je in de ochtend allemaal al naar binnen kan werken.
Let wel, De prijs is erg wisselend. buiten de stad betaalde we 11 dollar voor een menu en in de stad 17 dollar.

De Oreo milkshake bij Ihop was lekker en dat op de vroege ochtend.
[/quote]

quote:
Wat betreft de zwervers in San Francisco, het viel mij daar ook al op dat het veel zichtbaarder is dan in andere steden, sochtends enorme rijen ook voor de dagopvang. Maar ze zijn allemaal wel bescheiden en vallen je niet lastig (op eentje na die bij de tramhalte iedereen z’n pielemans liet zien). Ze zijn denk ik al vaak genoeg neergeknuppeld door de po-po.

Maar, na jouw eerdere vragen voor je reis, ben ik vooral benieuwd naar je visie over de vermeende onvriendelijk van de Amerikanen en je eventuele ervaringen ervan...
Ja klopt wij hebben ook totaal geen last gehad van de zwervers al is het wel zonde van zo'n stad. het ruikt overal naar urine met name in de ochtend en op veel plaatsen naar wiet.
Maar ze storen toeristen totaal niet en inderdaad als ze zich misdragen zorgt de politie wel dat ze stil zijn. Wat dat betreft zouden wij het beleid van de politie in de USA eens in NL moeten doorvoeren.

De Amerikanen zijn zeer vriendelijk die ik ben tegengekomen.. een enkeling daargelaten. Zelfs bij de douane kon de man een grapje maken (Ik drukte iets te hard op het vingerscan apparaat waarop hij zei dat ik hem moet betalen als die kapot gaat :P )

Wel is alles anders in de VS. dat maakt het ook weer leuk dan in Europa op vakantie.
pi_187680366
Bij Denny’s had ik de nieuwe strawberry with vanilla Cream crêpes geprobeerd maar die sjit was zo zoet dat het glazuur bijna van m’n tanden af spatte.

Wat betreft de prijsverschillen was Miami bij mij wel het toppunt. Parkeren bij het hotel was 40 dollar per dag, twee blokken verder de Public Parking voor 8 dollar p.d.
En dat terwijl je ook nog de hele dag een gratis shuttle rondom compleet Miami Beach heb.
Five Guys was een enkele burger daar 10,49, grote friet 5,49 en dan had je nog niks te drinken terwijl ik naast hun bij de Mexicaan zat met een ultra Burrito ter grootte van mijn onderarm, vers tapbier en nacho’s voor 18 dollar.
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 15:28:28 #85
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187680951
Die cinnamon roll van Denny’s met Cream cheese topping :9 jammer alleen dat ik lactose intolerant ben want het had wel z’n werking zeg maar :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187681176
  zondag 30 juni 2019 @ 15:51:56 #87
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187681489
Als wij naar de VS gaan (nu al zin in onze reis begin september, we gaan heerlijk eten :D) kijken we altijd vooral uit naar de Cheesecake Factory :@ onwijs grote porties voor relatief weinig geld. En lekkkker. Panda Express ook erg lekker. Danny’s inderdaad ook, al zijn er betere losse diners te vinden in de grotere steden imo.

Ik vond zwervers in LA en NYC juist erg opvallen, San Francisco viel me mee eigenlijk. Is maar net welke buurten je bezoekt denk ik.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187681595
Cheesecake Factory alleen een burger gehad, maar wil je veel waarde voor je geld dan moet je naar Texas Roadhouse of Longhorn Steakhouse.
Van tevoren brood, half slab spareribs dat van een varken komt die wel 6 meter lang is ofzo, bord vol met patat en nog Ceaser Salad als extra side erbij voor 16,99 totaal.
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:32:24 #89
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187691578
Ik vind het eten in de VS erg duur. Oké, je kunt elke dag voor een fastfoodketen gaan, maar dat hebben we tot nu toe nog geen dag gedaan. Het goedkoopste was bij de all you can eat formule Golden Corral (18 dollar inclusief drinken), maar verder zaten we overal boven de 30 dollar voor een hoofdgerecht plus een drankje. De uitschieter was bij Mammoth Mountain, waar je alleen in het hotel in eten en daar zat het op 50 dollar.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zondag 30 juni 2019 @ 23:33:50 #90
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187691609
Als je hier uit eten gaat in een restaurant ben je toch ook zo 60-70 euro kwijt?
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:36:03 #91
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187691642
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:33 schreef matthijst het volgende:
Als je hier uit eten gaat in een restaurant ben je toch ook zo 60-70 euro kwijt?
Voor alleen een hoofdgerecht en een drankje? Dan kom ik toch in andere zaken. :P

Ik was een paar uur geleden ook 18 dollar kwijt voor een tosti en een koffie hier in San Francisco, het geld vliegt uit je portemonnee.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Redactie Frontpage zondag 30 juni 2019 @ 23:37:54 #92
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187691683
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:32 schreef Mike het volgende:
Ik vind het eten in de VS erg duur. Oké, je kunt elke dag voor een fastfoodketen gaan, maar dat hebben we tot nu toe nog geen dag gedaan. Het goedkoopste was bij de all you can eat formule Golden Corral (18 dollar inclusief drinken), maar verder zaten we overal boven de 30 dollar voor een hoofdgerecht plus een drankje. De uitschieter was bij Mammoth Mountain, waar je alleen in het hotel in eten en daar zat het op 50 dollar.
Oh ik vind het eigenlijk altijd wel meevallen, bij de meeste lokale restaurantjes heb ik meestal voor $20-$25 altijd wel gewoon een goede maaltijd en drinken.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:39:51 #93
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187691715
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:37 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Oh ik vind het eigenlijk altijd wel meevallen, bij de meeste lokale restaurantjes heb ik meestal voor $20-$25 altijd wel gewoon een goede maaltijd en drinken.
Wat het ook altijd nog duur maakt natuurlijk is de tax en de fooi.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Redactie Frontpage zondag 30 juni 2019 @ 23:46:13 #94
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187691845
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:39 schreef Mike het volgende:

[..]

Wat het ook altijd nog duur maakt natuurlijk is de tax en de fooi.
Die had ik er al bij inbegrepen ;). Wat me wel opvalt is dat het bier vaak wel behoorlijk aan de prijs is, vaak toch wel zo'n $5-6 voor een flesje of glas. Al scheelt het wel dat je vaak maar de tijd hebt om 1 drankje te nemen, zelfs in een leeg restaurant hebben ze altijd haast. In Nederland staan ze vaak al aan je tafel zodra je je laatste slokje neemt om te vragen of je een nieuwe wilt :P.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 30 juni 2019 @ 23:49:50 #95
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187691908
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:36 schreef Mike het volgende:

[..]

Voor alleen een hoofdgerecht en een drankje? Dan kom ik toch in andere zaken. :P

Ik was een paar uur geleden ook 18 dollar kwijt voor een tosti en een koffie hier in San Francisco, het geld vliegt uit je portemonnee.
Oh voor 2p bedoel ik :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:51:53 #96
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187691959
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:46 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Die had ik er al bij inbegrepen ;). Wat me wel opvalt is dat het bier vaak wel behoorlijk aan de prijs is, vaak toch wel zo'n $5-6 voor een flesje of glas. Al scheelt het wel dat je vaak maar de tijd hebt om 1 drankje te nemen, zelfs in een leeg restaurant hebben ze altijd haast. In Nederland staan ze vaak al aan je tafel zodra je je laatste slokje neemt om te vragen of je een nieuwe wilt :P.
De rekening ligt ook altijd al klaar voor je uitgegeten bent, ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze dan een nieuwe moesten maken als je nog koffie ofzo na wilde. :P Ik heb overigens ook al wel 10 of 11 dollar moeten betalen voor een biertje, het is maar net op welke plek je bent (in dit geval Vegas).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 23:53:29 #97
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_187692004
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:49 schreef matthijst het volgende:

[..]

Oh voor 2p bedoel ik :)
Ah oké, ja dan zeker wel. Maar ik ben hier alleen (nou ja, met een groepje, maar ik betaal alleen voor mezelf).
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Redactie Frontpage maandag 1 juli 2019 @ 00:02:22 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187692203
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:51 schreef Mike het volgende:

[..]

De rekening ligt ook altijd al klaar voor je uitgegeten bent, ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze dan een nieuwe moesten maken als je nog koffie ofzo na wilde. :P Ik heb overigens ook al wel 10 of 11 dollar moeten betalen voor een biertje, het is maar net op welke plek je bent (in dit geval Vegas).
Vegas is natuurlijk ook wel een beetje een uitzondering, daar is alles een stuk duurder (zelfs de Subway :+). Maar als je gewoon in de dorpen en kleine stadjes in het Zuidwesten bent valt het allemaal best mee. Valt me ook op dat speciaal bier (een goede stevige stout bijvoorbeeld) vaak net zo duur is als het standaard pilsje of maar net een dollar duurder.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 1 juli 2019 @ 00:29:33 #99
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187692529
Ik vind de prijzen in de VS ook op zich wel meevallen eigenlijk :@ zowel omgeving New York/Washington als de westkust. In veel steden binnen Europa betaal je vaak meer voor minder naar mijn ervaring. In het soort restaurants/diners waar wij eten iig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187693159
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 00:02 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Vegas is natuurlijk ook wel een beetje een uitzondering, daar is alles een stuk duurder (zelfs de Subway :+). Maar als je gewoon in de dorpen en kleine stadjes in het Zuidwesten bent valt het allemaal best mee. Valt me ook op dat speciaal bier (een goede stevige stout bijvoorbeeld) vaak net zo duur is als het standaard pilsje of maar net een dollar duurder.
Alcohol is in Nederland ook gewoon hartstikke goedkoop...
pi_187696915
Ik heb via rentalcars.com een auto gehuurd, vrienden van me hebben goede ervaringen van vorig jaar dus wat mij betreft prima. Ik had er alleen ff geen rekening mee gehouden dat het huurbedrag direct al wordt afgeschreven van de creditcard. Geen probleem op zich zal ik vast overheen gelezen hebben. Weet iemand of reisverzekeringen ook huurauto's kunnen dekken? Ze gooien je dood met allerlei extra's die ik vooralsnog niet gekozen heb. Leek me iets overdreven. Kan het altijd nog aanpassen
  maandag 1 juli 2019 @ 14:19:03 #102
22565 asco
Los in deze tent
pi_187698418
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:39 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb via rentalcars.com een auto gehuurd, vrienden van me hebben goede ervaringen van vorig jaar dus wat mij betreft prima. Ik had er alleen ff geen rekening mee gehouden dat het huurbedrag direct al wordt afgeschreven van de creditcard. Geen probleem op zich zal ik vast overheen gelezen hebben. Weet iemand of reisverzekeringen ook huurauto's kunnen dekken? Ze gooien je dood met allerlei extra's die ik vooralsnog niet gekozen heb. Leek me iets overdreven. Kan het altijd nog aanpassen
Is usareisen.de niet (veel) goedkoper?.
Boeken we al sinds 2008 en nooit een probleem gehad.
Soms honderden euro´s goedkoper voor de premium SUV´s.
pi_187698487
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:39 schreef metallicelmo het volgende:
Weet iemand of reisverzekeringen ook huurauto's kunnen dekken? Ze gooien je dood met allerlei extra's die ik vooralsnog niet gekozen heb. Leek me iets overdreven. Kan het altijd nog aanpassen
Waar je de verzekering regelt maakt niet zoveel uit (kan inderdaad een stuk goedkoper zijn om dat niet via de verhuurder te doen), maar een aansprakelijkheids-verzekering (liability insurance) heb je zeker wel nodig.
Die zit er bij verhuurders gericht op Amerikanen vaak niet bij omdat die daar zelf al voor verzekerd zijn (gaat per persoon, niet per auto zoals in Nederland). Als Nederlander heb je die verzekering bij een huurauto niet.
  maandag 1 juli 2019 @ 14:25:34 #104
22565 asco
Los in deze tent
pi_187698512
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 23:51 schreef Mike het volgende:

[..]

De rekening ligt ook altijd al klaar voor je uitgegeten bent, ik heb al een paar keer meegemaakt dat ze dan een nieuwe moesten maken als je nog koffie ofzo na wilde. :P Ik heb overigens ook al wel 10 of 11 dollar moeten betalen voor een biertje, het is maar net op welke plek je bent (in dit geval Vegas).
Vegas. _O_ *;
Afgelopen mei 58 dollar afgetikt voor EEN drankje.
De Witchdoctor in de Voodoo Lounge boven op het dak van de Rio. :9~ *O*

In 2011 kostte dat zelfde drankje 26 dollar. :Y

Wel het glas mogen meenemen. Die staat nu mooi op de kast.
pi_187699888
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:19 schreef asco het volgende:

[..]

Is usareisen.de niet (veel) goedkoper?.
Boeken we al sinds 2008 en nooit een probleem gehad.
Soms honderden euro´s goedkoper voor de premium SUV´s.
Is dat volledig Duits? Ik weet namelijk dat sommige Duitse bedrijven erg slecht kunnen zijn met Engels aangezien ik zelf geen woord Duits praat..
pi_187699930
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 14:23 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Waar je de verzekering regelt maakt niet zoveel uit (kan inderdaad een stuk goedkoper zijn om dat niet via de verhuurder te doen), maar een aansprakelijkheids-verzekering (liability insurance) heb je zeker wel nodig.
Die zit er bij verhuurders gericht op Amerikanen vaak niet bij omdat die daar zelf al voor verzekerd zijn (gaat per persoon, niet per auto zoals in Nederland). Als Nederlander heb je die verzekering bij een huurauto niet.
Heb het even opgezocht, bij mij staat dit in de bevestiging dus ik ga er wel vanuit dat dit inbegrepen is.

Inbegrepen in de prijs
- Cascoschade vermindering (CDW)
- WA-dekking (TPL)
- Diefstalbescherming (TP)
- Aanvullende aansprakelijkheidsverzekering (SLI)
- Onverzekerde bestuurdersbescherming (UMP)
- Nationale veiligheidstoeslag
- Lokale belastingen
- Premium locatietoeslag
- Onbeperkt aantal kilometers inbegrepen bij uw huur.
  maandag 1 juli 2019 @ 16:19:18 #107
22565 asco
Los in deze tent
pi_187700000
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:09 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Is dat volledig Duits? Ik weet namelijk dat sommige Duitse bedrijven erg slecht kunnen zijn met Engels aangezien ik zelf geen woord Duits praat..
Er is ook een Engelse versie van de site.
www.drive-usa.de

Nog nooit hoeven communiceren met ze (minimaal 10 keer geboekt daar).
Boeken, voucher printen en gaan.
pi_187700114
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:19 schreef asco het volgende:

[..]

Er is ook een Engelse versie van de site.
www.drive-usa.de

Nog nooit hoeven communiceren met ze (minimaal 10 keer geboekt daar).
Boeken, voucher printen en gaan.

Goeie tip ^O^ Alvast voor volgend jaar :P
Hoe zit het eigenlijk met secundaire bestuurders (in het algemeen)? We gaan met z'n 4en (alle 4 rijbewijs) en willen allemaal wel een stukje rijden waarschijnlijk. Moet je dat apart regelen of is dat niet zo streng?
  maandag 1 juli 2019 @ 16:27:06 #109
22565 asco
Los in deze tent
pi_187700148
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Goeie tip ^O^ Alvast voor volgend jaar :P
Hoe zit het eigenlijk met secundaire bestuurders (in het algemeen)? We gaan met z'n 4en (alle 4 rijbewijs) en willen allemaal wel een stukje rijden waarschijnlijk. Moet je dat apart regelen of is dat niet zo streng?
Sowieso aangeven als je de auto op gaat halen. En dan is de uitkomst heel divers wat mag en wat het kost. Maar wel doen als je geen problemen wilt hebben ALS er iets mis zou gaan. ^O^
  maandag 1 juli 2019 @ 16:28:02 #110
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187700162
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 12:39 schreef metallicelmo het volgende:
Ik heb via rentalcars.com een auto gehuurd, vrienden van me hebben goede ervaringen van vorig jaar dus wat mij betreft prima. Ik had er alleen ff geen rekening mee gehouden dat het huurbedrag direct al wordt afgeschreven van de creditcard. Geen probleem op zich zal ik vast overheen gelezen hebben. Weet iemand of reisverzekeringen ook huurauto's kunnen dekken? Ze gooien je dood met allerlei extra's die ik vooralsnog niet gekozen heb. Leek me iets overdreven. Kan het altijd nog aanpassen
Ik zou altijd annuleerbaar boeken. Schrijven ze ook niks af van je cc...
Ik heb je lief mijn hele leven
  Redactie Frontpage maandag 1 juli 2019 @ 16:34:31 #111
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187700298
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:28 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik zou altijd annuleerbaar boeken. Schrijven ze ook niks af van je cc...
Meestal schrijven ze ook niks af maar reserveren ze het alleen maar en wordt het pas afgeschreven na de huurperiode. Paar jaar terug was er een errorfare bij National/Alamo waarbij de prijs telkens verder omlaag ging (uiteindelijk voor minder dan ¤250 3,5e week midsize SUV :7), maar zo vaak opnieuw geboekt (want goedkoper) dat de CC maxed was door alle reserveringen _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  maandag 1 juli 2019 @ 16:42:58 #112
22565 asco
Los in deze tent
pi_187700487
Ik weet niet of iedereen dit weet maar als je een auto huurt probeer dan altijd je ophaaltijd één uur later dan je terugbrengtijd te boeken indien mogelijk natuurlijk.
Scheelt je een hele dag betalen!
pi_187701427
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:34 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Meestal schrijven ze ook niks af maar reserveren ze het alleen maar en wordt het pas afgeschreven na de huurperiode. Paar jaar terug was er een errorfare bij National/Alamo waarbij de prijs telkens verder omlaag ging (uiteindelijk voor minder dan ¤250 3,5e week midsize SUV :7), maar zo vaak opnieuw geboekt (want goedkoper) dat de CC maxed was door alle reserveringen _O-
Ik keek verkeerd blijkt, beetje dom haha, bij mij hebben ze direct na/tijdens de boeking het volledige bedrag als reservering op mijn CC gezet. Die wordt dan pas afgeschreven zodra ik de auto ophaal gok ik zo. Enige nadeel daarvan is dat mijn creditcard een grote reservering heeft en ik denk dat het handig is om te zorgen dat je je creditcard sowieso ophoogt qua limiet aangezien bijna alle bedrijven wel iets van een reservering erop zetten. Dat kan dat hard oplopen aangezien Amerika zo'n beetje leeft op creditcards
pi_187701465
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:39 schreef metallicelmo het volgende:

[..]

Ik keek verkeerd blijkt, beetje dom haha, bij mij hebben ze direct na/tijdens de boeking het volledige bedrag als reservering op mijn CC gezet. Die wordt dan pas afgeschreven zodra ik de auto ophaal gok ik zo. Enige nadeel daarvan is dat mijn creditcard een grote reservering heeft en ik denk dat het handig is om te zorgen dat je je creditcard sowieso ophoogt qua limiet aangezien bijna alle bedrijven wel iets van een reservering erop zetten. Dat kan dat hard oplopen aangezien Amerika zo'n beetje leeft op creditcards
Voor Amerika gebruik ik altijd mijn (zakelijke) AMEX zonder fixed limiet. Daarnaast een VISA als backup.

Ik weet echter niet of de privé AMEX kaarten ook allemaal zonder limiet zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2019 17:42:37 ]
  Redactie Frontpage maandag 1 juli 2019 @ 18:40:28 #115
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_187702355
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:42 schreef J.Caesar het volgende:

[..]

Voor Amerika gebruik ik altijd mijn (zakelijke) AMEX zonder fixed limiet. Daarnaast een VISA als backup.

Ik weet echter niet of de privé AMEX kaarten ook allemaal zonder limiet zijn.
Officieel hebben ze bij AMEX geen limiet, maar een 'persoonlijke bestedingsruimte':
quote:
Bij ons heeft u geen vooraf vastgestelde limiet, zoals u meestal ziet bij andere bedrijven. U krijgt bij ons een persoonlijke flexibele bestedingslimiet, die zich aanpast aan uw uitgavenpatroon en profiel. In uw online account kunt u eenvoudig checken of u een grote uitgave die u gepland hebt kunt doen.
Kwam er net wel achter dat mijn refferallink voor AMEX van 2 jaar geleden nog steeds werkt, daarmee krijg je 1 jaar gratis AMEX en 20.000 Flying Blue punten. Mocht iemand die willen moet je even een dm sturen, dit lijkt me geen topic voor zulke links ;).
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_187702515
Nog even een tip van deze kant, controleer bij thuiskomst goed je hoteldeposits op je creditcard account. Ik heb nu al voor de tweede keer een hotel die het “vergeten” is terug te storen. Na een mailtje over en weer is het opeens meteen teruggestort maar als ik dit niet had gedaan was het nog steeds gevorderd heb ik het idee...
  maandag 1 juli 2019 @ 19:01:33 #117
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187702714
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 18:50 schreef JayHovah het volgende:
Nog even een tip van deze kant, controleer bij thuiskomst goed je hoteldeposits op je creditcard account. Ik heb nu al voor de tweede keer een hotel die het “vergeten” is terug te storen. Na een mailtje over en weer is het opeens meteen teruggestort maar als ik dit niet had gedaan was het nog steeds gevorderd heb ik het idee...
Hoelang heb je er geduld mee?
Bij mij verdwijnen die hotel-$$-reserveringen, tot nu toe, altijd aan het eind van de maand/bij de maandafrekening.

[ Bericht 15% gewijzigd door Hyperdude op 01-07-2019 19:08:04 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_187702936
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:01 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Hoelang heb je er geduld mee?
Bij mij verdwijnen die hotel-$$-reserveringen, tot nu toe, altijd aan het eind van de maand/bij de maandafrekening.
Ik heb er wel redelijk geduld mee, maar 90% heeft het 2 dagen na je stay meestal al wel teruggestort.
pi_187703872
Even terugkomend op het eten.. De fout die denk ik de meeste maken is in de stad eten en niet een lokale tent eten.
Wij hadden een volledige maaltijd met drank voor 2 pers voor ongeveer 30 dollar.
Ja het was wel een hamburgertent maar je kunt er ook kip eten enz.

Zoek maar is op Main Street Grill in Cambria :)
  maandag 1 juli 2019 @ 20:31:47 #120
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187704592
Wat voor overstaptijd is verstandig om minimaal aan te houden binnen de US?
Heb een hele aardige prijs gevonden voor onze gewenste data maar vraag me af of de overstap van 1 uur en 40 minuten voldoende is?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187704664
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:31 schreef laziness het volgende:
Wat voor overstaptijd is verstandig om minimaal aan te houden binnen de US?
Heb een hele aardige prijs gevonden voor onze gewenste data maar vraag me af of de overstap van 1 uur en 40 minuten voldoende is?
Eindbestemming ook in de VS?
Je noet dan op het overstap-vliegveld zelf je ingecheckte bagage meenemen door de douane heen en opnieuw inchecken. Lijkt me dus best krap!
  maandag 1 juli 2019 @ 20:45:06 #122
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187704842
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 20:35 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Eindbestemming ook in de VS?
Je noet dan op het overstap-vliegveld zelf je ingecheckte bagage meenemen door de douane heen en opnieuw inchecken. Lijkt me dus best krap!
Ja daar was ik al bang voor. Jammer van de mooie prijs :P Was ook nog via United die iets meer beenruimte heeft dan andere maatschappijen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187705302
Waar is je overstap @laziness? Want op Sanford heb ik al een paar keer anderhalf tot 2 uur moeten wachten, San Fransisco een uur maar in Houston en New York / Newark vloog ik er zo doorheen...
  maandag 1 juli 2019 @ 21:09:34 #124
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187705315
quote:
1s.gif Op maandag 1 juli 2019 21:08 schreef JayHovah het volgende:
Waar is je overstap @:laziness? Want op Sanford heb ik al een paar keer anderhalf tot 2 uur moeten wachten, San Fransisco een uur maar in Houston en New York / Newark vloog ik er zo doorheen...
San Francisco naar LA zou het zijn...
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 1 juli 2019 @ 21:17:30 #125
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187705476
Als het als 1 geheel ticket is geboekt met dezelfde airline garanderen ze bij mijn weten de overstap, toch? Dus mocht je het niet halen zouden ze je dan op een volgende vlucht naar LA zetten. En SFO - LAX heeft ieder uur wel een vlucht dus lang zul je daar ook niet op hoeven wachten.

Zou wel de airline even bellen voor de zekerheid maar bij mij is in het verleden wel zo gegaan.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187724456
Ik kom me hier eens een beetje melden. Vandaag kreeg ik groen licht van mijn manager om 3 maanden verlof op te nemen en we willen graag 85 dagen met een camper door Amerika, vanaf 1 november ongeveer. We zijn de route nog aan het bepalen. We denken eraan om op 4 november naar Newark te vliegen. Daar blijven we dan een paar dagen bij schoonfamilie. Daarna hebben we opties...
- vliegen naar San Francisco, camper ophalen, rondje Westkust en via de zuidkust naar Florida, vanuit daar terug vliegen.
- camper huren in New York, rijden naar westkust, rondje daar en via zuidkust naar Florida.
- camper huren in New York, rijden naar Florida, vanuit daar via zuidkust naar westkust en daar rondje.
...
voornemen is om ongeveer 30 januari terug te vliegen. Willen jullie eens met me meedenken? We gaan overigens met een kleuter.
Ik zou graag eindigen in Florida omdat ik het idee heb dat het weer daar beter is in januari. In november kunnen we dan beter aan de westkust zitten qua weer, dacht ik. Klopt dat?
pi_187726770
November is al wel erg laat, dan zal een deel van de wegen (en voorzieningen) gesloten zijn.
Volgens mij gaat in Zion bijvoorbeeld de shuttle niet meer, is de North Rim Grand Canyon dicht en loop je het risico dat bepaalde passen (tioga road) dicht zijn.
Daarnaast zal je door de hoogte van bepaalde plekken ook te maken hebben met flinke kou

Historische momenten sluiting Tioga Road
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
All management is Strategic Management.
pi_187726893
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 07:12 schreef GodsSon het volgende:
November is al wel erg laat, dan zal een deel van de wegen (en voorzieningen) gesloten zijn.
Volgens mij gaat in Zion bijvoorbeeld de shuttle niet meer, is de North Rim Grand Canyon dicht en loop je het risico dat bepaalde passen (tioga road) dicht zijn.
Daarnaast zal je door de hoogte van bepaalde plekken ook te maken hebben met flinke kou

Historische momenten sluiting Tioga Road
https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
De datum kan helaas niet veranderd worden door werk etc. Ik snap dat er een hoop dicht gaat zijn, maar het is niet anders. Het is of dan, of niet.
pi_187727189
Met 85 dagen voor de boeg zou ik vanuit NY afzakken richting Florida en dan langzaam westwaarts gaan. Je moet dan alsnog keuzes maken en de afstanden zijn enorm - maar je hebt de tijd dus waarom niet!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187727547
Wat je uiteindelijke plan ook wordt, zorg er wel voor dat je je vlucht terug naar huis vantevoren vastlegt! Met een ESTA mag je maximaal 90 dagen voor vakantie in de VS verblijven (ik neem aan dat de 85 daar ook vandaan komt), maar ze willen wel graag zekerheid hebben dat je ook echt voor die tijd weg bent. Als je nog geen retourvlucht geboekt hebt kunnen ze daar wel eens erg moeilijk over gaan doen!

De rest van je vakantie kun je best grootendeels pas ter plekke bedenken, maar regel de terugvlucht gewoon van tevoren, kan heel veel gedoe schelen!
pi_187728516
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Met 85 dagen voor de boeg zou ik vanuit NY afzakken richting Florida en dan langzaam westwaarts gaan. Je moet dan alsnog keuzes maken en de afstanden zijn enorm - maar je hebt de tijd dus waarom niet!
We kozen voor eerst westkust en dan Florida vanwege het weer, wat in november vaak nog beter is dan in januari aan de westkust. Of klopt dat niet?

quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 09:11 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Wat je uiteindelijke plan ook wordt, zorg er wel voor dat je je vlucht terug naar huis vantevoren vastlegt! Met een ESTA mag je maximaal 90 dagen voor vakantie in de VS verblijven (ik neem aan dat de 85 daar ook vandaan komt), maar ze willen wel graag zekerheid hebben dat je ook echt voor die tijd weg bent. Als je nog geen retourvlucht geboekt hebt kunnen ze daar wel eens erg moeilijk over gaan doen!

De rest van je vakantie kun je best grootendeels pas ter plekke bedenken, maar regel de terugvlucht gewoon van tevoren, kan heel veel gedoe schelen!
Uiteraard boeken we een terugvlucht. Mijn vrouw is Amerikaans en ik ben er al vaak genoeg geweest, we weten hoe het werkt. Bedankt wel voor de tip O+
pi_187728607
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

We kozen voor eerst westkust en dan Florida vanwege het weer, wat in november vaak nog beter is dan in januari aan de westkust. Of klopt dat niet?
[..]

Zwaar onvoorspelbaar natuurlijk die maanden. Je moet geluk hebben.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187729025
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 10:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Zwaar onvoorspelbaar natuurlijk die maanden. Je moet geluk hebben.
Ik ging er vanuit dat het in Florida eigenlijk altijd wel prima is, een graad of 20 vinden we al genoeg. Het lijkt me dan fijn om daar af te sluiten. Maar is het ook in Florida dan niet altijd lekker in januari? Zo rond de Keys zeg maar.
pi_187729355
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:26 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat het in Florida eigenlijk altijd wel prima is, een graad of 20 vinden we al genoeg. Het lijkt me dan fijn om daar af te sluiten. Maar is het ook in Florida dan niet altijd lekker in januari? Zo rond de Keys zeg maar.
Lees dat Florida dan inderdaad goed te doen qua temperatuur.. in het Westen (Noord Arizona en Utah) moet je rekening houden met (zeer) streng winterweer.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 3 juli 2019 @ 17:21:03 #135
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_187733474
In de winter kan het in veel van die zuidelijke staten zowel zomerse temperaturen zijn als enorm hard vriezen. Dus er is weinig over te zeggen eigenlijk, je moet een beetje geluk hebben.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_187734912
Ik heb in november 2012 de trip rond de National Parcs gedaan, het was voor mij de eerste keer dat ik in Utah en Arizona was dus voor mij was die sowieso al magisch.
Positieve was dat alles goed bereikbaar was omdat het buiten het seizoen was. Minder toeristen dus meer ruimte en tijd om de echte schoonheid te bewonderen. Geen selfiesticks die in je ogen prikken of busladingen Japanners om je heen.
Nadeel was alleen dat er (zoals GodsSon al zei) voorzieningen buiten het seizoen dicht zijn (restaurants en shuttlebussen). Ook liep ik in Canyonlands moederziel alleen, magisch gevoel maar ook een 127 Hours gevoel van “als ik nu tussen de rotsen val vind niemand me...”.

In Bryce was het, vanwege de hoogte, gewoon winters daar en lag er sneeuw. Toen ik dat vorig jaar tegen een Ranger vertelde die daar de zomers werkte was hij gewoon jaloers en wilde dat ook graag een keer meemaken.
pi_187735973
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lees dat Florida dan inderdaad goed te doen qua temperatuur.. in het Westen (Noord Arizona en Utah) moet je rekening houden met (zeer) streng winterweer.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:21 schreef Jabberwocky het volgende:
In de winter kan het in veel van die zuidelijke staten zowel zomerse temperaturen zijn als enorm hard vriezen. Dus er is weinig over te zeggen eigenlijk, je moet een beetje geluk hebben.
Dan is het dus zaak om zo snel mogelijk de westkust te zien en de laatste maand oid in Florida door te brengen. Dus dat zou betekenen dat we naar San Francisco vliegen en vanuit daar gaan rijden. Lijkt me best een goed plan!
pi_187736557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

[..]

Dan is het dus zaak om zo snel mogelijk de westkust te zien en de laatste maand oid in Florida door te brengen. Dus dat zou betekenen dat we naar San Francisco vliegen en vanuit daar gaan rijden. Lijkt me best een goed plan!
Idd. lijkt me in die maand de enige juiste optie. Vanzelfsprekend wel hoge one-way fee. En check goed je max aantal toegestane KM's en wat er dan per km bijkomt. Kan snel oplopen.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187736994
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 20:10 schreef RipCity het volgende:

[..]

Idd. lijkt me in die maand de enige juiste optie. Vanzelfsprekend wel hoge one-way fee. En check goed je max aantal toegestane KM's en wat er dan per km bijkomt. Kan snel oplopen.
One way fee is $350.- volgens mij. We kopen 100 miles per dag erbij, dat is 8400 miles. Is meer dan genoeg voor onze trip. Het is of 100 miles per dag of unlimited miles, maar dat is veel duurder. Dus dit is een goede optie.
pi_187743208
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:41 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]


[..]

Dan is het dus zaak om zo snel mogelijk de westkust te zien en de laatste maand oid in Florida door te brengen. Dus dat zou betekenen dat we naar San Francisco vliegen en vanuit daar gaan rijden. Lijkt me best een goed plan!
Een maand in Florida lijkt me echt veel te veel...zoveel is daar echt niet te doen..
pi_187745566
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 23:35 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Een maand in Florida lijkt me echt veel te veel...zoveel is daar echt niet te doen..
Niet? Lekker naar het strand, Everglades, de Keys, misschien een pretpark, meer strand, beetje winkelen, dat soort dingen. En we hoeven niets te doen, we willen vooral met z’n drietjes zijn.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 12:32:00 #142
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187748909
Wat een tof plan MevrouwCactus O+ Ik zou inderdaad ook naar San Francisco vliegen en dan met de camper zuidwaarts en dan oostwaarts. Of zelfs vanaf Seattle maar misschien is dat wel erg optimistisch :+

Ik kan je een linkje naar mijn blog sturen ter inspiratie :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187754179
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 12:32 schreef MaJo het volgende:
Wat een tof plan MevrouwCactus O+ Ik zou inderdaad ook naar San Francisco vliegen en dan met de camper zuidwaarts en dan oostwaarts. Of zelfs vanaf Seattle maar misschien is dat wel erg optimistisch :+

Ik kan je een linkje naar mijn blog sturen ter inspiratie :)
Jaaaaa graag een linkje naar je blog! Vanaf Seattle zou kunnen maar hoeft voor mij niet zo nodig.
  donderdag 4 juli 2019 @ 20:08:47 #144
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_187755852
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
Ik heb in november 2012 de trip rond de National Parcs gedaan, het was voor mij de eerste keer dat ik in Utah en Arizona was dus voor mij was die sowieso al magisch.
Positieve was dat alles goed bereikbaar was omdat het buiten het seizoen was. Minder toeristen dus meer ruimte en tijd om de echte schoonheid te bewonderen. Geen selfiesticks die in je ogen prikken of busladingen Japanners om je heen.
Nadeel was alleen dat er (zoals GodsSon al zei) voorzieningen buiten het seizoen dicht zijn (restaurants en shuttlebussen). Ook liep ik in Canyonlands moederziel alleen, magisch gevoel maar ook een 127 Hours gevoel van “als ik nu tussen de rotsen val vind niemand me...”.

In Bryce was het, vanwege de hoogte, gewoon winters daar en lag er sneeuw. Toen ik dat vorig jaar tegen een Ranger vertelde die daar de zomers werkte was hij gewoon jaloers en wilde dat ook graag een keer meemaken.
ik neem aan dat hij snapt dat de enige reden dat bryce bryce is, de temperatuurschommelingen en vriezen/uitzetten is ( ?)
pi_187756421
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 06:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Niet? Lekker naar het strand, Everglades, de Keys, misschien een pretpark, meer strand, beetje winkelen, dat soort dingen. En we hoeven niets te doen, we willen vooral met z’n drietjes zijn.
Tuurlijk zul je je uiteindelijk wel vermaken maar in de VS is een hoop interessants te zien dus ik zou dit persoonlijk wat inkorten.

Everglades: 2-3 dagen en je hebt het echt wel gezien behalve als je echt heel uitgebreid wilt gaan wandelen of een kanotocht ofzo

Keys: dag of 4-5 gespreid over key west en een andere plek. Voor de mooie stranden hoef je hier NL. Niet te zijn

Pretparken: hier kun je uiteraard wel wat dagen in doorbrengen maar verkijk je niet op de kosten ;-)

Cape canaveral: misschien ook nog wel leuk om mee te pakken

Miami: paar dagen hier is altijd prima
pi_187756772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 20:42 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Tuurlijk zul je je uiteindelijk wel vermaken maar in de VS is een hoop interessants te zien dus ik zou dit persoonlijk wat inkorten.

Everglades: 2-3 dagen en je hebt het echt wel gezien behalve als je echt heel uitgebreid wilt gaan wandelen of een kanotocht ofzo

Keys: dag of 4-5 gespreid over key west en een andere plek. Voor de mooie stranden hoef je hier NL. Niet te zijn

Pretparken: hier kun je uiteraard wel wat dagen in doorbrengen maar verkijk je niet op de kosten ;-)

Cape canaveral: misschien ook nog wel leuk om mee te pakken

Miami: paar dagen hier is altijd prima
Zo klinkt een maand wel te lang ja, daar heb je gelijk in. En ik wil sowieso heel graag naar Disneyland in Anaheim, dus een pretpark (of waterpark) in Florida zou een extraatje zijn. Leuke afsluiting zeg maar.
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 23:17:19 #147
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187758840
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 18:30 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Jaaaaa graag een linkje naar je blog! Vanaf Seattle zou kunnen maar hoeft voor mij niet zo nodig.
Washington is echt een van de mooiste staten van de VS O+ De route naar Californië door Oregon heen schijnt ook prachtig te zijn.

Ik stuur je even een pm :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 4 juli 2019 @ 23:23:24 #148
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187758957
Wat ik zou doen, met de ervaring van onze reizen in het achterhoofd:

- 2 weken rondom NY
- vliegen naar Seattle en dan met de camper 2 maanden de hele westkust doen
- vliegen naar Florida voor de laatste 2 weken

Volgens mij zijn de meest zuidelijke staten niet allemaal even interessant, al kan ik zuid Arizona en New Mexico absoluut aanraden ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187759456
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 23:23 schreef MaJo het volgende:
Wat ik zou doen, met de ervaring van onze reizen in het achterhoofd:

- 2 weken rondom NY
- vliegen naar Seattle en dan met de camper 2 maanden de hele westkust doen
- vliegen naar Florida voor de laatste 2 weken

Volgens mij zijn de meest zuidelijke staten niet allemaal even interessant, al kan ik zuid Arizona en New Mexico absoluut aanraden ^O^
Omgeving New York heb ik in totaal al 16 maanden doorgebracht, dus dat hoeft voor mij niet zo nodig. De optie met Seattle vind ik wel interessant, maar ik vraag me af wat het weer daar gaat doen. Dat ga ik eens uitzoeken, wat de gegevens zijn van de afgelopen jaren.
  Moderator vrijdag 5 juli 2019 @ 00:02:30 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187759606
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juli 2019 23:53 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Omgeving New York heb ik in totaal al 16 maanden doorgebracht, dus dat hoeft voor mij niet zo nodig. De optie met Seattle vind ik wel interessant, maar ik vraag me af wat het weer daar gaat doen. Dat ga ik eens uitzoeken, wat de gegevens zijn van de afgelopen jaren.
Ik had de 2 weken ook ruim genomen, weet dat je daar naar de schoonfamilie gaat.

Wij waren zelf de hele maand oktober in Washington/Oregon en toen was het prima te doen. Als je niet de bergen in gaat (al zijn Mount Rainier en Glacier wel heel gaaf, al is het laatste geloof ik al Montana) zal het allemaal wel meevallen :) En Yellowstone al overwogen? Dat is natuurlijk wel hét national park bij uitstek O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_187760630
Wat ik nog niet heb langs zien komen is The Deep South. Ik zou een minder lang in Florida blijven en wat meer aandacht aan New Orleans, Nashville en Memphis geven...
pi_187760687
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:15 schreef JayHovah het volgende:
Wat ik nog niet heb langs zien komen is The Deep South. Ik zou een minder lang in Florida blijven en wat meer aandacht aan New Orleans, Nashville en Memphis geven...
New Orleans staat sowieso op de lijst O+
Ik ga met mijn vrouw dus Alabama rijden we zo snel mogelijk doorheen, daar stoppen we bij voorkeur niet.

Ik vind het vooral heel moeilijk in te schatten hoeveel tijd we gaan hebben overal. Als we van San Francisco naar Florida rijden, met alle nationale parken etc in het Westen, een bezoek aan New Orleans, rustig rijden, etc, hoe lang hebben we dan op elke plek? Ik wil vooral rustig aan kunnen doen en niet het gevoel hebben dat we weer door moeten. 84 dagen klinkt als heel veel, maar is dat ook zo?
pi_187760697
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 00:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik had de 2 weken ook ruim genomen, weet dat je daar naar de schoonfamilie gaat.

Wij waren zelf de hele maand oktober in Washington/Oregon en toen was het prima te doen. Als je niet de bergen in gaat (al zijn Mount Rainier en Glacier wel heel gaaf, al is het laatste geloof ik al Montana) zal het allemaal wel meevallen :) En Yellowstone al overwogen? Dat is natuurlijk wel hét national park bij uitstek O+
Yellowstone hebben we niet overwogen omdat het zo ver van de route af ligt. Maar we kunnen ook kijken of we de camper ergens anders kunnen ophalen. Dat zou bijvoorbeeld ook in Denver kunnen.
We hebben de keuze gemaakt om geen grote camper te huren en veel tijd buiten door te brengen, dus we willen proberen om de temperatuur boven 0 te houden op reis.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 07:48:11 #154
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187760909
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:49 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Yellowstone hebben we niet overwogen omdat het zo ver van de route af ligt. Maar we kunnen ook kijken of we de camper ergens anders kunnen ophalen. Dat zou bijvoorbeeld ook in Denver kunnen.
We hebben de keuze gemaakt om geen grote camper te huren en veel tijd buiten door te brengen, dus we willen proberen om de temperatuur boven 0 te houden op reis.
In Yellowstone gaan zo ongeveer alle wegen begin november dicht volgens mij.
Denver ligt al zo hoog dat er half oktober al sneeuw kan vallen.
Persoonlijk zou ik het gebied rondom de Rockies echt vermijden in deze tijd van het jaar. Je weet niet hoeveel sneeuw etc je tegen gaat komen en de temperatuur boven 0 gaat ook niet lukken in dat gebied lijkt mij. Zeker ‘s nachts.
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 5 juli 2019 @ 08:03:54 #155
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187761000
Maar ook Bryce NP ligt op 2500m hoogte. Als je sneeuw en vries temperaturen wil vermijden zou ik veel zuidelijker blijven.
Ik zou inderdaad zuid CA-AZ-NM aan doen en dan via Texas en the Deep South naar Florida gaan.
Vergeet niet te kijken net boven Florida naar Charleston en Savannah om mee te nemen in de route.
Smokey Mountains NP in dat gebied ligt niet zo hoog en is in de winter beter te bezoeken dan Yellowstone etc.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187761079
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 06:46 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ik vind het vooral heel moeilijk in te schatten hoeveel tijd we gaan hebben overal. Als we van San Francisco naar Florida rijden, met alle nationale parken etc in het Westen, een bezoek aan New Orleans, rustig rijden, etc, hoe lang hebben we dan op elke plek? Ik wil vooral rustig aan kunnen doen en niet het gevoel hebben dat we weer door moeten. 84 dagen klinkt als heel veel, maar is dat ook zo?
Dit is voor iemand anders echt niet in te schatten - ligt geheel aan jullie persoonlijke manier van vakantie vieren en welke zaken jullie absoluut willen zien. Als je een actieve hiker bent, zou je in elke NP wel meerdere dagen door kunnen brengen. Ben je meer van het "ik heb het nu gezien in een paar uur tijd" dan kun je relatief sneller door.

Een grove inschatting dan: als je echt alles op je gemak wilt zien in het ZW (Californië, Arizona, Nevada, Utah) ben je wel een week of 4-5 zoet. Dat geeft je nog +/- 50 dagen om de grove 3500 km richting Florida te overbruggen. Ik zou me dan - wat anderen hier ook zeggen - echt op de zuidelijkste staten richten, dus via Arizona > New Mexico > Texas > Louisiana. Ik heb daar zelf geen ervaring mee, maar naar het schijnt zijn dat echt geweldige gebieden om doorheen te reizen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187761608
Wat ik denk dat we willen: we reizen met een kleuter en gaan niet veel ‘stedentrips’ doen. We gaan het liefst zoveel mogelijk off the grid in die drie maanden. Uiteraard bezoeken we graag de highlights, want we zijn er dan toch, maar ik hoef geen dagen in een stad door te brengen.
We gaan voor wandeltochten, kamperen in de bossen, rustig aan doen, dat soort dingen. Nationale parken bezoeken we graag en zullen we lekker gaan wandelen, maar geen dagen achter elkaar. Rijden willen we ook niet veel op 1 dag doen, want dat is niet leuk voor de kleuter. Behalve dan het stuk door Alabama, daar rijden we in 1 ruk doorheen.
Ik ben van plan om in iedere stad een tof park te zoeken met een leuke speeltuin voor de kleuter, dan vermaakt hij zich, kan hij lekker spelen en wij genieten van de omgeving in het park.

Maar ik begrijp dus goed dat jullie zeggen dat we de Rockies etc over moeten slaan in november vanwege het weer, het ‘rondje’ westkust is 4-5 weken ongeveer en daarna lekker rustig rijden naar Florida. Van de 12 weken daar kunnen we 11 weken rijden, dus dan zouden we 6 weken over hebben voor de 3500 km te rijden. Dat lijkt me goed te doen.
Inderdaad via the deep south, dat was ook altijd al het plan. Want zoontje wil naar Austin, Texas en ik wil naar New Orleans O+

Zoveel zin in!
pi_187762448
Vergis je niet in de afstanden en (zeker met kinderen) de vermoeidheid die daar mee gepaard gaat.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 5 juli 2019 @ 10:52:46 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187762563
@MevrouwCactus ken je de site allesamerika? Zij hebben ook een uitgebreid forum met veel info en daar vindt je zeker voorbeelden van meer mensen die drie maanden met een kind en camper rondreizen en ook mensen die in de winter zijn geweest.
Ik denk dat je daar veel nuttige info kan vinden voor pareltjes op je route en ook wat er wel en niet open is qua wegen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187765092
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:52 schreef laziness het volgende:
@:MevrouwCactus ken je de site allesamerika? Zij hebben ook een uitgebreid forum met veel info en daar vindt je zeker voorbeelden van meer mensen die drie maanden met een kind en camper rondreizen en ook mensen die in de winter zijn geweest.
Ik denk dat je daar veel nuttige info kan vinden voor pareltjes op je route en ook wat er wel en niet open is qua wegen.
Goede tip, dank je! Ik ga daar van het weekend eens lezen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 10:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Vergis je niet in de afstanden en (zeker met kinderen) de vermoeidheid die daar mee gepaard gaat.
Ik heb inderdaad wel eens road trips gemaakt in Amerika, maar dat was tot nu toe altijd zonder kind en in een gewone auto. Hele dagen rijden is vermoeiend, maar nu willen we het zoveel mogelijk uitspreiden. Vandaar dat we nog op zoek zijn naar de beste route.
pi_187765109
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:14 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Goede tip, dank je! Ik ga daar van het weekend eens lezen.
[..]

Ik heb inderdaad wel eens road trips gemaakt in Amerika, maar dat was tot nu toe altijd zonder kind en in een gewone auto. Hele dagen rijden is vermoeiend, maar nu willen we het zoveel mogelijk uitspreiden. Vandaar dat we nog op zoek zijn naar de beste route.
Is én NY én het ZW én Florida een absolute must? Je zou er over kunnen denken om je qua kilometers wat minder te belasten?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187765194
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juli 2019 14:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is én NY én het ZW én Florida een absolute must? Je zou er over kunnen denken om je qua kilometers wat minder te belasten?
NY is een must want familie. Westkust vind ik tof dus geen must, wel een wens. Zelfde geldt voor Florida. Mijn voorkeur voor nu is om vanuit NY naar de westkust te vliegen en niet te rijden, dat bespaart een hoop kilometers.
pi_187836772
We hebben geboekt O+

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om toch naar New York te vliegen, daar de camper op te halen, naar het Westen te rijden en daarna naar Miami te rijden. Dat moet in 2,5 maand prima te doen zijn. We hebben ongeveer 80 dagen met de camper en rijden ongeveer 10.000km in die maanden.
Ik heb er zo'n zin in!! *O*
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:16:34 #164
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187837044
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben geboekt O+

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om toch naar New York te vliegen, daar de camper op te halen, naar het Westen te rijden en daarna naar Miami te rijden. Dat moet in 2,5 maand prima te doen zijn. We hebben ongeveer 80 dagen met de camper en rijden ongeveer 10.000km in die maanden.
Ik heb er zo'n zin in!! *O*
Super tof om naar uit te kijken O+

Wij gaan over twee maanden naar de VS, maar zitten ook al weer half te kijken om volgend jaar rond mei ook weer te gaan, naar een nieuwe plek. Nog even kijken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187840905
Birmingham AL is best een leuke stad. Heel de Deep South is nogal backwards, met name 'off the grid' en niet in de steden. Ik weet in die zin niet of je voor Alabama een uitzondering moet maken. Het is geen Oeganda ofzo.

Wat ik nog mis in je eventuele route is Virginia. Onder meer in de Smokey Mountains is het prachtig kamperen.
Jesus saves but death prevails.
pi_187949683
quote:
4s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:34 schreef Jor_Dii het volgende:
Advies qua route gevraagd!

De volgende planning enigszins in het hoofd:

Dag 1-3: Las Vegas
Dag 3-4: Vertrek LV en verblijf rond Zion
Dag 5: Vroeg vertrek Zion > Bryce > laat richting Page/Lake Powell
Dag 6: Page/Lake Powell > Monument Valley > Page/Lake Powell (wellicht Horseshoe Bend)
Dag 7: Page/Lake Powell > Antelope Canyon > vertrek richting Grand Canyon
Dag 8: GC Rim en/of hiken naar beneden (afhankelijk van wat we willen nog)
Dag 9: GC extra dag of vertrek richting Flagstaff
Dag 10: Flagstaff

Na Flagstaff willen we graag richting San Francisco, maar ik ben niet bekend in dat gebied. We zouden graag Death Valley en Sequoia NP aan doen, maar ben op zoek naar tips voor een goede route (met tussenstops) zonder eventuele wegen die gesloten zijn (Tioga Pass), aangezien we eind mei/ begin juni willen gaan. Voor jullie info: vanaf dag 11 hebben we waarschijnlijk nog 10-12 dagen om richting SF te komen, daar te verblijven en ook nog richting LA te gaan en te verblijven (2 dagen ofzo).

Hoor graag jullie tips! :)
Updateje: we worden het er wel steeds meer over eens dat we eigenlijk liever LA helemaal skippen en meer tijd willen spenderen aan de rest van de roadtrip en/of SF. Opties die ik dan voor me heb zijn (met alles bovenstaand inbegrepen):

SF beginnen - eindigen in LV
LV beginnen - eindigen in SF
SF beginnen - eindigen in PHX
PHX beginnen - eindigen in SF

Klinkt dit logischer?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 16 juli 2019 @ 17:43:08 #167
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_187953801
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 12:20 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Updateje: we worden het er wel steeds meer over eens dat we eigenlijk liever LA helemaal skippen en meer tijd willen spenderen aan de rest van de roadtrip en/of SF. Opties die ik dan voor me heb zijn (met alles bovenstaand inbegrepen):

SF beginnen - eindigen in LV
LV beginnen - eindigen in SF
SF beginnen - eindigen in PHX
PHX beginnen - eindigen in SF

Klinkt dit logischer?
Je komt twee keer langs LV denk ik in je eerste twee opties. Dat hoeft geen probleem te zijn natuurlijk. 1x verblijven en 1x alleen vliegen.
Wil je PHX zelf ook zien? Gezien je jetlag is lekker beginnen met rijden altijd wel fijn en zou ik vanuit PHX direct op weg gaan. Maar dat kan ook vanuit LV en dan na je rondje parken, LV voor een paar dagen aan doen en door richting SF.

Het klinkt logischer dan je vorige opties ^O^
Ik zou zelf kiezen voor meteen starten van het rondje ipv starten met een grote stad bezoeken een paar dagen aan het begin. Maar dat is heel persoonlijk.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_187954890
Phoenix zou puur het startpunt zijn vanwaar ik als eerste Flagstaff en tegen de klok in het rondje parken zou doen, daarna Vegas en richting SF (wat meer lineair dus). Verschil in ticketprijzen is ongeveer 100¤ duurder als we Phoenix als start/eindpunt gebruiken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 25 juli 2019 @ 17:12:47 #169
486120 extra-dun
Amsterdam - 22 - HvA - Techno
pi_188116494
Mocht je nou niet met een camper op pad willen maar met een huurauto dan is lid worden van de USAA altijd een goed idee.

Ook beschikbaar voor non military non resident non americans (iedereen dus). De voordelen die je krijgt bij het boeken van je huurauto zijn fors.

Zelf de underage fee voor mijn partner kunnen wegkrijgen, dat was toch 30*$35. Ook veel extra miles en andere gratis bonussen zitten hierbij.

Registreren kost een minuut of tien, ideaal

https://www.usaa.com/inet/wc/faq_Car_Rental_Program_MsFAQ_index
pi_188117099
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:04 schreef MevrouwCactus het volgende:
We hebben geboekt O+

Uiteindelijk hebben we ervoor gekozen om toch naar New York te vliegen, daar de camper op te halen, naar het Westen te rijden en daarna naar Miami te rijden. Dat moet in 2,5 maand prima te doen zijn. We hebben ongeveer 80 dagen met de camper en rijden ongeveer 10.000km in die maanden.
Ik heb er zo'n zin in!! *O*
De plannen worden steeds meer concreet.
De voorlopige planning:
- 4 november aankomst op Newark, verblijf bij schoonfamilie
- 7 november ophalen camper, dan hebben we nog 2 dagen om hem rustig in te richten.
- 9 november wegrijden
- ongeveer 17 november aankomst in Denver, daar 2 overnachtingen bij kennissen (mogen op de oprit parkeren).
- Daarna rijden door Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Bryce en Zion
- ongeveer 27 november aankomst in Las Vegas, 3 overnachtingen bij nichtje van vrouw

Vanaf hier is de tijdslijn wat onduidelijker, maar dat gaat nog komen. We hebben in ieder geval de volgende route:
- Via Death Valley en Yosemite naar San Francisco, daar een aantal nachten blijven
- Via Highway 1 en Big Sur naar LA
- In LA wil ik heel graag naar Disneyland en DCA, dus verblijf van een kleine week hier denk ik.
- Naar het zuiden, naar San Diego, hier blijven we een paar nachten.
- Vertrek richting oostkust, Joshua Tree naar Phoenix, Austin. In Austin blijven we een paar nachten.
- Bezoek aan New Orleans, ook een paar nachten.
- Rijden naar Jacksonville, verblijf bij vrienden van vrouw
- Naar Orlando, hopelijk nog genoeg budget voor een paar pretparken
- Tampa
- Everglades
- Miami

29 januari vliegen we dan weer naar huis.

Misschien heb ik in de opsomming nog wat gemist wat we wel bezoeken, maar dit is de grote lijn. We zijn nu de campgrounds aan het uitwerken. We gaan zoveel mogelijk boondocken en willen niet alles vastleggen, maar het is wel fijn om een backup plan te hebben, vooral omdat we een kleuter meenemen. Gelukkig vond ik een website met alle gratis campsites en de voor- en nadelen van die plek, dus die gebruik ik als een richtlijn.
  donderdag 25 juli 2019 @ 18:16:42 #171
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188117566
Via Death Valley doorsteken naar Yosemite gaat niet lukken. De passen zijn dicht. Je zal helemaal onderlangs of helemaal bovenlangs moeten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188117831
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:16 schreef laziness het volgende:
Via Death Valley doorsteken naar Yosemite gaat niet lukken. De passen zijn dicht. Je zal helemaal onderlangs of helemaal bovenlangs moeten.
Dat stuk van de route heb ik inderdaad nog niet bekeken, maar ik heb wel de website met sluitingsdata van de passen. Dus dat ga ik nog moeten aanpassen.
pi_188118143
Vergeet niet bij het eerste National Park een jaarpas te kopen, kost $80,- en heb je na 2 grote parken er al uit. Toen ik vorige maand in Florida was kwam ik erachter dat ik die pas van vorig jaar nog een maand geldig was én dat The Everglades ook een National Park is.
pi_188122935
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:47 schreef JayHovah het volgende:
Vergeet niet bij het eerste National Park een jaarpas te kopen, kost $80,- en heb je na 2 grote parken er al uit. Toen ik vorige maand in Florida was kwam ik erachter dat ik die pas van vorig jaar nog een maand geldig was én dat The Everglades ook een National Park is.
Geweldige tip, dank je wel!!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 juli 2019 @ 00:21:18 #175
269689 crew  Viv
pi_188126079
Wij hebben ook maximaal gebruikgemaakt van die annual pass, met een roadtrip in september/oktober 2015 en een roadtrip in juni/juli 2016. :D
pi_188128466
Als oud vrijwilliger voor de NPS in de VS ga ik eens proberen zo'n gratis annual pass aan te vragen voor volgend jaar :) O-)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188128632
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 00:21 schreef ViviRAWRS het volgende:
Wij hebben ook maximaal gebruikgemaakt van die annual pass, met een roadtrip in september/oktober 2015 en een roadtrip in juni/juli 2016. :D
Haha dat is wel briljante timing ja. Ik gok dat de kans dat wij binnen een jaar terug gaan heel klein is, maar we gaan hem tijdens onze reis vast meer dan genoeg gebruiken.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 juli 2019 @ 09:35:08 #178
269689 crew  Viv
pi_188128953
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 09:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
Haha dat is wel briljante timing ja. Ik gok dat de kans dat wij binnen een jaar terug gaan heel klein is, maar we gaan hem tijdens onze reis vast meer dan genoeg gebruiken.
Hier was het van tevoren ook niet het plan om zo snel weer te gaan, maar toen mocht ik voor mijn werk naar de VS en hebben we er een vakantie aan vastgeplakt. :Y) Maar jullie gaan een langere reis maken dan onze roadtrips bij elkaar opgeteld, dus je haalt er vast en zeker genoeg uit. :)
pi_188129722
En anders is de National Park Annual Pass een hele mooie souvenir :)
Ik heb hem ook expres in mijn portemonnee laten zitten als reminder.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 juli 2019 @ 10:29:45 #180
269689 crew  Viv
pi_188129830
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:24 schreef JayHovah het volgende:
En anders is de National Park Annual Pass een hele mooie souvenir :)
Ja, gelukkig hadden wij 'm na de eerste roadtrip niet weggegooid. :D
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:23:32 #181
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_188130813
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:29 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ja, gelukkig hadden wij 'm na de eerste roadtrip niet weggegooid. :D
Haha heel herkenbaar hier. Wij hebben 'm ook 2 reizen achter elkaar gebruikt. in totaal 15 nationale parken. Dan is 80 dollar echt niks.
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  vrijdag 26 juli 2019 @ 11:48:34 #182
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_188131279
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 08:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Als oud vrijwilliger voor de NPS in de VS ga ik eens proberen zo'n gratis annual pass aan te vragen voor volgend jaar :) O-)
Want anders ga je niet naar de usa ??
Je koffer meenemen met klm is duurder.
pi_188131346
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:48 schreef BeamofLight het volgende:

[..]

Want anders ga je niet naar de usa ??
Je koffer meenemen met klm is duurder.
Natuurlijk wel, maar als oud vrijwilliger of veteraan kom je daar voor in aanmerking.
Dus het loont om daar even naar te informeren. Scheelt toch weer 80$ als het lukt :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 26 juli 2019 @ 12:00:58 #184
269689 crew  Viv
pi_188131524
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 11:52 schreef Jor_Dii het volgende:
Scheelt toch weer 80$ als het lukt :)
En als het niet lukt, kun je het beschouwen als een donatie voor het goede doel. :Y) De NPS kan alle hulp gebruiken zolang Trump aan de macht is.
pi_188131586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 12:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

En als het niet lukt, kun je het beschouwen als een donatie voor het goede doel. :Y) De NPS kan alle hulp gebruiken zolang Trump aan de macht is.
Sowieso, de NPS heeft veel meer geld nodig dan Trump ze geeft momenteel..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 16:09:10 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188136644
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 17:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

De plannen worden steeds meer concreet.
De voorlopige planning:
- 4 november aankomst op Newark, verblijf bij schoonfamilie
- 7 november ophalen camper, dan hebben we nog 2 dagen om hem rustig in te richten.
- 9 november wegrijden
- ongeveer 17 november aankomst in Denver, daar 2 overnachtingen bij kennissen (mogen op de oprit parkeren).
- Daarna rijden door Moab, Monument Valley, Grand Canyon, Bryce en Zion
- ongeveer 27 november aankomst in Las Vegas, 3 overnachtingen bij nichtje van vrouw

Vanaf hier is de tijdslijn wat onduidelijker, maar dat gaat nog komen. We hebben in ieder geval de volgende route:
- Via Death Valley en Yosemite naar San Francisco, daar een aantal nachten blijven
- Via Highway 1 en Big Sur naar LA
- In LA wil ik heel graag naar Disneyland en DCA, dus verblijf van een kleine week hier denk ik.
- Naar het zuiden, naar San Diego, hier blijven we een paar nachten.
- Vertrek richting oostkust, Joshua Tree naar Phoenix, Austin. In Austin blijven we een paar nachten.
- Bezoek aan New Orleans, ook een paar nachten.
- Rijden naar Jacksonville, verblijf bij vrienden van vrouw
- Naar Orlando, hopelijk nog genoeg budget voor een paar pretparken
- Tampa
- Everglades
- Miami

29 januari vliegen we dan weer naar huis.

Misschien heb ik in de opsomming nog wat gemist wat we wel bezoeken, maar dit is de grote lijn. We zijn nu de campgrounds aan het uitwerken. We gaan zoveel mogelijk boondocken en willen niet alles vastleggen, maar het is wel fijn om een backup plan te hebben, vooral omdat we een kleuter meenemen. Gelukkig vond ik een website met alle gratis campsites en de voor- en nadelen van die plek, dus die gebruik ik als een richtlijn.
Waarom rijden jullie van NY naar Denver? Dat is volgens mij niet de meest interessante rit. Bovendien vind ik 8 dagen erg optimistisch. Ik denk dat ik zelf naar Denver zou vliegen en daar de kamper zou huren.

Ook 10 dagen voor Denver naar Las Vegas is erg weinig, er is zoveel te zien! Moab kun je je al makkelijk een paar dagen vermaken, je slaat Page over (zonde! Check Antelope Canyon O+), ook voor Bryce en zeker Grand Canyon kun je beter extra dagen vrijmaken. Er is daar ook meer in de buurt te zien dan de standaard parken, bijvoorbeeld Capitol Reef en Canyonlands bij Moab worden vaak vergeten :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 26 juli 2019 @ 18:34:00 #187
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188140316
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:09 schreef MaJo het volgende:

Ook 10 dagen voor Denver naar Las Vegas is erg weinig, er is zoveel te zien! Moab kun je je al makkelijk een paar dagen vermaken, je slaat Page over (zonde! Check Antelope Canyon O+), ook voor Bryce en zeker Grand Canyon kun je beter extra dagen vrijmaken. Er is daar ook meer in de buurt te zien dan de standaard parken, bijvoorbeeld Capitol Reef en Canyonlands bij Moab worden vaak vergeten :)
Dat is natuurlijk wel echt persoonlijke smaak. Tuurlijk, schitterende parken, maar voor de meeste vond ik 1 dag wel voldoende. Als je meerdere trails wil doen, ligt het anders maar ik vraag me af of dat hun bedoeling is.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_188140625
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 16:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waarom rijden jullie van NY naar Denver? Dat is volgens mij niet de meest interessante rit. Bovendien vind ik 8 dagen erg optimistisch. Ik denk dat ik zelf naar Denver zou vliegen en daar de kamper zou huren.

Ook 10 dagen voor Denver naar Las Vegas is erg weinig, er is zoveel te zien! Moab kun je je al makkelijk een paar dagen vermaken, je slaat Page over (zonde! Check Antelope Canyon O+), ook voor Bryce en zeker Grand Canyon kun je beter extra dagen vrijmaken. Er is daar ook meer in de buurt te zien dan de standaard parken, bijvoorbeeld Capitol Reef en Canyonlands bij Moab worden vaak vergeten :)
Omdat vliegen een stuk duurder is dan camper huren + benzine. Daarnaast kunnen we bij New York op ons gemak de camper inrichten op de oprit van mijn schoonzus. Dan hoeven we niet gelijk weg te rijden met een camper die niet klaar is voor ons. Wij vinden dat fijn. Mijn vrouw is geboren in Topeka, Kansas en zo kunnen we die stad ook bezoeken. In Kansas City en Topeka zijn leuke dingen voor de kleuter, dus daar doen we zelfs een rustdag. We hebben tijd genoeg O+

We weten dat we weinig tijd doorbrengen in de parken daar. Vergeet echter niet dat het winter is en dat we een kleuter bij ons hebben. Hem doen we geen plezier met dagenlang wandelen in verschillende landschappen. Antelope heb ik gister opgezocht en we schrokken van de prijzen. We twijfelen nog of we daar naartoe gaan. Als we zonder kleuter waren gegaan hadden we wel dagen gewandeld, maar nu gaan we dat niet doen. We gaan dus meer voor de scenic routes met de camper. Is misschien zonde, maar het is wel wat haalbaar is voor ons gezin.
pi_188140700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 18:34 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel echt persoonlijke smaak. Tuurlijk, schitterende parken, maar voor de meeste vond ik 1 dag wel voldoende. Als je meerdere trails wil doen, ligt het anders maar ik vraag me af of dat hun bedoeling is.
Dit is inderdaad niet de bedoeling. We vinden het leuker om straks bijvoorbeeld Highway 1 op ons gemak af te rijden en daar meer tijd te nemen. We willen ook een paar nachten in LA, San Francisco, Las Vegas, San Diego, New Orleans etc doorbrengen, daar is meer voor kleuters dan in de national parks. De reis moet namelijk wel voor ons allemaal leuk zijn.
pi_188162395
Hoeveel dagen/nachten is aan te raden in San Francisco? Is er wat leuks te doen voor kinderen? Het weer is ongeveer 15 graden zie ik, dus dat is lekker om buiten te zijn.
We hebben daar een vriendin van vrouw dus als het goed is, kunnen we op de oprit parkeren. We komen daar aan net na Thanksgiving ongeveer. Thanksgiving en Black Friday brengen we door in Yosemite volgens de voorlopige planning O+
  Moderator zaterdag 27 juli 2019 @ 22:36:04 #191
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188163167
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoeveel dagen/nachten is aan te raden in San Francisco? Is er wat leuks te doen voor kinderen? Het weer is ongeveer 15 graden zie ik, dus dat is lekker om buiten te zijn.

Ik denk dat het met kinderen in ieder geval leuk is om naar Fisherman's Wharf te gaan om de zeeleeuwen in de haven te zien liggen. En natuurlijk met de kabeltram mee! Dat vond ik zelf een van de leukste dingen om in SF te doen. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 31 juli 2019 @ 22:16:51 #192
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_188228045
20-12-2019 AMS-LHR-IAH
04-01-2020 IAH-LHR-AMS

Pineville, Louisiana, is jam-packed with Christmas-themed events, including the annual Christmas parade in early December. The parade route winds through Main Street and features homemade floats with Santa and Mrs. Claus along for the ride. Spend your days in this popular vacation destination touring historic homes decorated to the hilt for the holidays or viewing the annual Holiday Light Safari in nearby Alexandria. The Alexandria and Pineville areas are known for decking the halls of the cities during their 12 Nights of Christmas celebration, complete with visits from Santa.

Here we go again!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_188228078
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 21:54 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hoeveel dagen/nachten is aan te raden in San Francisco? Is er wat leuks te doen voor kinderen? Het weer is ongeveer 15 graden zie ik, dus dat is lekker om buiten te zijn.
We hebben daar een vriendin van vrouw dus als het goed is, kunnen we op de oprit parkeren. We komen daar aan net na Thanksgiving ongeveer. Thanksgiving en Black Friday brengen we door in Yosemite volgens de voorlopige planning O+
SF zelf kun je in 2 dagen makkelijk zien. En de omgeving levert ook niet meer dan 1 of 2 dagen extra op.. Langer dan 4 dagen zou ik je niet aanraden. (met 2 dagen en een wat voller programma is het ook prima te doen)
Let er op dat de wegen Yosemite in best hoog door de bergen gaan, in November heb je dan wel kans op sneeuw met je camper..
dag
  donderdag 1 augustus 2019 @ 14:53:53 #194
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188235866
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 18:16 schreef laziness het volgende:
Via Death Valley doorsteken naar Yosemite gaat niet lukken. De passen zijn dicht. Je zal helemaal onderlangs of helemaal bovenlangs moeten.
Zelfs in deze periode? Damn.

Tijdens onze reis in die regionen heb ik, toen ik daarachter kwam, gekozen voor Mono lake en omgeving. Prachtig daar en enorm rustig. We waren daar in November, de Tioga pass was net gesloten. Op onze rit naar de kust sloot ook net highway 4 (schijnbaar een andere mooie scenic route in die regio). Toen maar highway 88 gepakt.

Volgens mij is ook Sequoia national park ook een aanrader (spreek niet uit ervaring). En als je omhoog rijdt richting San Fransisco of de Kust, is Lake Tahoe ook echt de moeite waard.

[ Bericht 11% gewijzigd door SEMTEX op 01-08-2019 15:00:04 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  donderdag 1 augustus 2019 @ 15:44:22 #195
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188236627
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zelfs in deze periode? Damn.

Tijdens onze reis in die regionen heb ik, toen ik daarachter kwam, gekozen voor Mono lake en omgeving. Prachtig daar en enorm rustig. We waren daar in November, de Tioga pass was net gesloten. Op onze rit naar de kust sloot ook net highway 4 (schijnbaar een andere mooie scenic route in die regio). Toen maar highway 88 gepakt.

Volgens mij is ook Sequoia national park ook een aanrader (spreek niet uit ervaring). En als je omhoog rijdt richting San Fransisco of de Kust, is Lake Tahoe ook echt de moeite waard.
Zij gaat nog later dan jij. Pal in de winter en het zijn hoge bergen ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_188237370
quote:
2s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 14:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Zelfs in deze periode? Damn.

Tijdens onze reis in die regionen heb ik, toen ik daarachter kwam, gekozen voor Mono lake en omgeving. Prachtig daar en enorm rustig. We waren daar in November, de Tioga pass was net gesloten. Op onze rit naar de kust sloot ook net highway 4 (schijnbaar een andere mooie scenic route in die regio). Toen maar highway 88 gepakt.

Volgens mij is ook Sequoia national park ook een aanrader (spreek niet uit ervaring). En als je omhoog rijdt richting San Fransisco of de Kust, is Lake Tahoe ook echt de moeite waard.
Als je kijkt op die site met de historische sluitingsdagen dan vallen die allemaal voor onze reisperiode. Maar dat is niet erg, we gaan er via het zuiden omheen rijden.
We hebben ondertussen een vriendin van vrouw bereid gevonden om ons 4 nachten te laten logeren op haar oprit in San Jose, dus we hebben mooi de tijd in San Francisco en omgeving. En dan kunnen we gelijk even de was doen etc.
  zondag 18 augustus 2019 @ 12:51:22 #198
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188503723
Net aangekomen in Chicago, mooie stad is dat ook :D


Uitzicht van de kamer, beetje bootjes kijken:


En vuurwerk O+
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 17:08:33 #199
45833 crew  Fogel
pi_188507483
Ik ben aan het overwegen om van Nashville naar NYC te rijden, maar heb daar slechts de dagen dinsdag-vrijdag voor en het is zo’n 1500km. Gaat dan dus een beetje een snelle roadtrip worden.

Als alternatief kunnen we naar Boston vliegen, daar dan wat mooie kleuren bekijken (half oct) in de bossen van New England alvorens naar NYC te rijden. New England in de herfst heb ik eerder gedaan, en dat is voor herhaling vatbaar. Maar een nieuwe route kan zeker geen kwaad.

Voor mijn vriendin is het de eerste keer USA, dus voor haar is alles nieuw.

Heeft iemand goede tips voor deze twee opties?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 augustus 2019 @ 17:57:59 #200
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188508422
Vliegen naar NYC vanaf Nashville optie?
Tussenstop op de terugweg kost meestal niet veel extra. En geen one way fee (of woon je er?).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_188508537
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:08 schreef Fogel het volgende:
Ik ben aan het overwegen om van Nashville naar NYC te rijden, maar heb daar slechts de dagen dinsdag-vrijdag voor en het is zo’n 1500km. Gaat dan dus een beetje een snelle roadtrip worden.

Als alternatief kunnen we naar Boston vliegen, daar dan wat mooie kleuren bekijken (half oct) in de bossen van New England alvorens naar NYC te rijden. New England in de herfst heb ik eerder gedaan, en dat is voor herhaling vatbaar. Maar een nieuwe route kan zeker geen kwaad.

Voor mijn vriendin is het de eerste keer USA, dus voor haar is alles nieuw.

Heeft iemand goede tips voor deze twee opties?
Zou ik idd new haven doen.

Hoe oud ben je? Als je niet TE oud bent zou ik een klas bijwonen @ Yale universiteit. Was erg leuke ervaring. Sowieso schitterende Uni obv. maar keer klas bijwonen van zo'n prestigieuzen uni was wel mooi. Wie weet zit je naast de toekomstige president :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 22:36:59 #202
45833 crew  Fogel
pi_188513215
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 17:57 schreef matthijst het volgende:
Vliegen naar NYC vanaf Nashville optie?
Tussenstop op de terugweg kost meestal niet veel extra. En geen one way fee (of woon je er?).
Alles is op zich een optie, maar ik wil niet te lang in NYC zijn.
Heb mijn ticket juist zo geboekt dat het stuk tussen Nashville en NYC "open" is.
One way fee is 300 dollar, prima te doen. Maar ja, kan voor die prijs ook met twee personen vliegen op dat stuk, dat weet ik.

quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:06 schreef RipCity het volgende:

[..]

Zou ik idd new haven doen.

Hoe oud ben je? Als je niet TE oud bent zou ik een klas bijwonen @ Yale universiteit. Was erg leuke ervaring. Sowieso schitterende Uni obv. maar keer klas bijwonen van zo'n prestigieuzen uni was wel mooi. Wie weet zit je naast de toekomstige president :P
New Haven ligt in New England, maar het doel daar is natuur zoals dit:


Naar de uni gaan, nah ik geef in Nashville al een "guest lecture", heb geen behoefte aan uni op mijn vrije dagen :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 augustus 2019 @ 23:04:01 #203
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188513602
Ah, dacht dat je doel was om geen 3 dagen in de auto te zitten :)
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 18 augustus 2019 @ 23:07:08 #204
45833 crew  Fogel
pi_188513644
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:04 schreef matthijst het volgende:
Ah, dacht dat je doel was om geen 3 dagen in de auto te zitten :)
Dan had ik wel meteen een ticket geboekt ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn doel is om de dagen in een auto zo goed mogelijk te besteden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 19 augustus 2019 @ 01:09:40 #205
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188514871
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dan had ik wel meteen een ticket geboekt ;)
Snap ik. Maar zoals je begrijpt staat niet bij elke vraag het VS-kennisniveau van de gebruiker.
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 07:14:21 #206
45833 crew  Fogel
pi_188515600
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2019 01:09 schreef matthijst het volgende:

[..]

Snap ik. Maar zoals je begrijpt staat niet bij elke vraag het VS-kennisniveau van de gebruiker.
Daar heb je gelijk in. Dit is de 12(?) keer VS voor me. Roadtrip in WA, New England en een groot deel van de zuidelijke staten heb ik al gedaan. Het stuk van Nashville tot NYC is onbekend terrein.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 21 augustus 2019 @ 03:36:45 #207
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188550559
Deze vakantie op weg naar de 37e staat van 't lijstje, maar helaas ook niet tussen Nashville en NY geweest. Naja, in Asheville, Gettysburg, Lancaster, DC, Philly en Atlantic City. Vind Amish altijd wel cool om te zien, dus als je via Lancaster PA gaat...

Nu in Green Bay, leuke stad wel, zitten naast het Packers stadion, hele stad is d'r wild van, overal zie je het logo. Helaas geen wedstrijd, had gehoopt op een preseason game oid.

Paar foto's tot nu, Chicago skyline:


L-train in Chicago:


Lambeau Field, Green Bay:
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 12:42:18 #208
45833 crew  Fogel
pi_188616063
We hebben besloten om te vliegen... we gaan eerst een paar dagen in een Ford Mustang rondknallen in de omgeving van Nashville, daarna naar Boston vliegen, vanaf daar met een andere huurauto (een met dak :P) rustigaan in enkele uren via de kust naar Maine rijden, overnachten en dan via de bossen van Vermont en upstate New York richting Manhattan rijden en daar twee nachten verblijven alvorens weer naar huis te vliegen.
Het enige wat nog niet geboekt is, is de overnachting in Maine.
Heb er zin in *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_188616194
Waar in Maine? Mijn favoriete state O+
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 13:10:55 #210
45833 crew  Fogel
pi_188616385
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:54 schreef Shivo het volgende:
Waar in Maine? Mijn favoriete state O+
"Het enige wat nog niet geboekt is, is de overnachting in Maine. "
Is dus nog open, maar zit aan omgeving Cape Elizabeth te denken.
Heb je betere suggesties misschien?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_188617052
Op Peaks Island zit een leuke Inn en met het pondje ga je zo heen en weer.

(Disclaimer: ik ben getrouwd in die Inn).
Jesus saves but death prevails.
  Moderator zondag 25 augustus 2019 @ 14:40:57 #212
45833 crew  Fogel
pi_188617506
Ziet er prima uit, maar dat pondje is wat onhandig omdat ie 's avonds blijkbaar geen autos meer meeneemt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_188623510
Auto heb je op Peaks niet echt nodig. Het rondje om het eiland is 5km. Er is een parkeergarage bij de aanmeerplek van de veerpond.
Jesus saves but death prevails.
  woensdag 28 augustus 2019 @ 11:32:24 #214
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_188665471
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 12:51 schreef matthijst het volgende:
Net aangekomen in Chicago, mooie stad is dat ook :D
[ afbeelding ]

Uitzicht van de kamer, beetje bootjes kijken:
[ afbeelding ]

En vuurwerk O+
geweldig! Is je kamer een hotelkamer of Airbnb?
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
  woensdag 28 augustus 2019 @ 14:06:32 #215
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188668126
Trump International was dat :)

We zijn van Green Bay naar Minneapolis gereden. Een tour van Paisley Park gedaan, echt cool om in die studio's te lopen.


Meerde murals en beelden in de stad:


Minneapolis was naast alle Prince-dingen niet superveel te zien. OK, Mall of America is leuk om doorheen te sjokken. En er was een mooie beeldentuin:


Van Minneapolis naar Des Moines, langs 300 kilometer maisveld, waar Buddy Holly ooit gecrasht is:


The Bridges of Madison County:


Winterset, Iowa, waar John Wayne geboren is:


Een leuk dorpje uit eind 1800, sommige gebouwen lijken zo uit een filmset te komen:


[ Bericht 47% gewijzigd door matthijst op 28-08-2019 14:34:02 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 17:06:37 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188671246
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:10 schreef Fogel het volgende:

[..]

"Het enige wat nog niet geboekt is, is de overnachting in Maine. "
Is dus nog open, maar zit aan omgeving Cape Elizabeth te denken.
Heb je betere suggesties misschien?
Wij verbleven hier: http://www.birches.com/lodging/ super idyllisch, gelegen aan Moosehead Lake. In de bar hangen ook de locals waar wij hele gezellige avonden mee hebben gehad. En dan ‘s ochtends lekker met een dekentje aan de openhaard zitten O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 28 augustus 2019 @ 18:34:42 #217
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_188673177
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2019 14:06 schreef matthijst het volgende:

Leuk, matthijst! Weer eens een ander stukje VS met zeker ook interessante plekken om te bezoeken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_188673313
@matthijst Ik vind Minneapolis een heel fijne omgeving hebben. De stad zelf (en St. Paul) zijn wel ok, maar de regio is heerlijk om te fietsen/wandelen etc. Ik hou van de Minehaha falls, daar heb ik goede herinneringen aan O+
pi_188790879
@MevrouwCactus als je vragen hebt bij het Texas en Louisiana deel van je reis, laat het me weten!
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_188791479
@robdriessen mag ik ook om advies vragen? Volgend jaar wil ik een rondreis maken, dit keer inclusief Texas. Nog bucketlist aanbevelingen?
pi_188792615
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 19:58 schreef robdriessen het volgende:
@:MevrouwCactus als je vragen hebt bij het Texas en Louisiana deel van je reis, laat het me weten!
Graag! Ik heb al een redelijke bucketlist voor Texas, maar in Louisiana weet ik eigenlijk niets (behalve New Orleans). Wat zou je daar aanraden?
pi_188799977
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:30 schreef JayHovah het volgende:
@:robdriessen mag ik ook om advies vragen? Volgend jaar wil ik een rondreis maken, dit keer inclusief Texas. Nog bucketlist aanbevelingen?
Genoeg :) Maar heb je een paar pointers voor me? Heel Texas? Hoeveel dagen? RV of auto? Nog bepaalde categorieën waarin je tips nodig hebt (culinair, historisch, avontuur, natuur, etc.)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_188800808
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Graag! Ik heb al een redelijke bucketlist voor Texas, maar in Louisiana weet ik eigenlijk niets (behalve New Orleans). Wat zou je daar aanraden?
New Orleans zelf kan je al dagen bezig houden: French Quarter, Preservation Hall, Congo Square, Frenchman Street... Voor elk onderwerp is er wel een walking tour te vinden (eten, geschiedenis, jazz, voodoo/ghost stories), en controleer ook zeker of er niet toevallig ergens een festivalletje of evenement is op het moment dat jullie er zijn.

Leuk voor kids:

• beignets eten bij Café du Monde of een ijsje halen bij Angelo Brocato
• Audubon Zoo en/of Audubon Aquarium (met grote volière!) zijn zeker een bezoek waard, helemaal als je met de oude cable car gaat.
• Met een swamp tour de bayou in om wilde alligators te zien
• Met de Natchez stoomboot een tochtje over de Mississippi rivier maken (of pak de gratis variant en ga een keer op en neer met de Canal Street-Algiers ferry)
• Rondrit in paardenkoets vanaf Jackson Square (wel prijzig....). Daar kun je je ook laten schetsen door tientallen portrettekenaars die er dagelijks zitten.

De rest van Louisiana:

• Louisiana is door z'n wetlands en swamps een bestemming voor jagers, vogelspotters en vissers. Genoeg natuurparken om te bezoeken, maar je moet er maar net tijd en zin voor hebben ;)
• Links en rechts verspreid vind je nog verschillende Native American tribal grounds. Mocht je op de rest van je reis nog geen indianen-reservaat bezocht hebben, heb je hier nog een paar kansen.
• Ik zou op z'n minst één plantation house bezoeken. Er zijn er veel verspreid over de zuidelijke staten, drie bekende zijn Destrehan Plantation net buiten New Orleans, Kent House in Alexandria en de Rosalie in Natchez, Mississippi
• Steek Lake Pontchartrain over en bezoek de Abita bierbrouwerij (ze brouwen ook root beer en vanilla cream soda voor degenen onder 21 ;) )
• En voor de rest? Eten, eten, eten. Gumbo, Jambalaya, Po'Boys, Willie Mae's Fried Chicken, Grilled Oysters, Shrimp Etouffee, Boudin, Andouille, Cracklins, zo veel lekkers dat je bijna nergens anders gaat vinden. Je gaat 5 kilo aankomen. Accepteer het. Het is het waard.

Souvenirs voor thuis: specerij-mixen (cajun zoals Slap Ya Mama of creole zoals Tony's, gewoon in de supermarkt kopen), hot sauce (genoeg specialiteitenwinkels te vinden), Louisiana spiced rum (Old New Orleans, Bayou, Rougaroux) en een blik koffie van Café du Monde.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_188800819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 20:30 schreef JayHovah het volgende:
@:robdriessen mag ik ook om advies vragen? Volgend jaar wil ik een rondreis maken, dit keer inclusief Texas. Nog bucketlist aanbevelingen?
Waar ga je heen in TX?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_188801127
@robdriessen en @RipCity ik wil met een huurauto door Texas en de aangrenzende Staten reizen. The Deep South (Louisiana, Tennessee, Mississippi) heb ik 3 jaar geleden al gedaan...
pi_188807063
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:09 schreef JayHovah het volgende:
@:robdriessen en @:RipCity ik wil met een huurauto door Texas en de aangrenzende Staten reizen. The Deep South (Louisiana, Tennessee, Mississippi) heb ik 3 jaar geleden al gedaan...
Waar wil je precies heen? Er zijn wel wat leuke plekken, maar over het algemeen is het vooral groot en ver uit elkaar. Ik heb een half jaartje in Fort Worth gezeten voor een stage en redelijk veel van Texas gezien.

Aanraders binnen Texas:
- Big Bend National Park (mooie natuur, raften/kayakken)
- Austin (uitgaan, muziek)
- San Antonio (uitgaan, rondhangen in de stad, the Alamo)
- Fort Worth (fake wild west sfeer)
- gratis* 2.2 kg steak eten in Amarillo (*mits binnen een uur op, incl alle sides)

Minder interessant:
- Dallas (zakenstad, niets te beleven)
- Houston (zelfde verhaal, evt naar NASA als je daar van houdt)

Oklahoma:
- Wichita mountains wildlife refuge

New Mexico:
- White Sands
- Carlsbad Caverns
- Trinity site (eerste atoombom test site) + Los Alamos (locatie waar de ontwikkeling plaatsvond)
- Santa Fe
- Bandelier National Monument (ruines van indianendorp in de heuvels)
- Capulin Volcano National Monument

Louisiana, etc heb je al gedaan, dus die laat ik even voor wat het is. Colorado en verder west is ook leuk, maar ik neem aan dat je daar niet meer op doelt.
  vrijdag 6 september 2019 @ 07:14:32 #227
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188810112
Gisteren weer teruggekomen. Laatste 3 nachten in Langham Chicago, super relaxt hotel, dikke vette aanrader in het centrum :D
Nog een concert van Future & Meek Mill in Chicago meegepakt. Publiek stond letterlijk op de klapstoelen daar. Kansloze beveiliging, maar wel een mooie ervaring.

Wvb Texas. Ik vond Dallas wel cool om de JFK-dingen, maar daar moet je van houden:
- Texas Theatre
- John Fitzgerald Kennedy Memorial
- Grassy Knoll
- Texas School Book Depository

En bij Fort Worth zo'n rodeo, lekker toeristisch, maar waar zie je zoiets anders :)

Verrassend dat er in New Mexico nog wel aardig wat te doen lijkt, misschien ook maar eens kijken een volgende keer. Nog een paar witte plekken over op de kaart, waar volgens mij niet zoveel meer te doen was (New Mexico, Oklahoma, Arkansasa, Kansas etc), maar er is hoop schijnbaar :D


[ Bericht 6% gewijzigd door matthijst op 06-09-2019 07:33:49 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 6 september 2019 @ 19:30:41 #228
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_188819414
Houston is misschien qua historie en bezienswaardigheden wat minder, maar er valt genoeg te beleven voor foodies (meer nationaliteiten in Houston dan in NYC), muziek- en sportliefhebbers.

Foodie voorbeelden:
* Voel je weer even studentikoos en doe mee met één van de vele thematische pubcrawls
* Een avondje Westheimer road (begin bij Georgia James / The Hay Merchant, daarna flipperen en Bourbon drinken bij Poison Girl, om de nacht af te sluiten bij een van de taco trucks die 's avonds laat verschijnen
* Eén van de craft breweries bezoeken. Mijn favoriet: St. Arnold

Sport
Er is bijna dagelijks wel ergens een wedstrijd van het één of ander te vinden.
Football? Texans. Baseball? Astros. Basketbal? Rockets. Maar er is nog genoeg anders (Roller Derby! Dodgeball!) te vinden om eens die Amerikaanse sport/stadiumsfeer te proeven.

Muziek:
Zodra je weet op welke data je in de buurt bent, kijk of er iets naar je gading optreedt
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_188822045
Heren, bedankt voor de tips!
pi_188822254
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:14 schreef matthijst het volgende:
Gisteren weer teruggekomen. Laatste 3 nachten in Langham Chicago, super relaxt hotel, dikke vette aanrader in het centrum :D
Nog een concert van Future & Meek Mill in Chicago meegepakt. Publiek stond letterlijk op de klapstoelen daar. Kansloze beveiliging, maar wel een mooie ervaring.

Wvb Texas. Ik vond Dallas wel cool om de JFK-dingen, maar daar moet je van houden:
- Texas Theatre
- John Fitzgerald Kennedy Memorial
- Grassy Knoll
- Texas School Book Depository

En bij Fort Worth zo'n rodeo, lekker toeristisch, maar waar zie je zoiets anders :)

Verrassend dat er in New Mexico nog wel aardig wat te doen lijkt, misschien ook maar eens kijken een volgende keer. Nog een paar witte plekken over op de kaart, waar volgens mij niet zoveel meer te doen was (New Mexico, Oklahoma, Arkansasa, Kansas etc), maar er is hoop schijnbaar :D
[ afbeelding ]
NM is leuk. Als je daar toch bent, kun je ook Big Bend NP meepakken in TX. Verder heb je Oregon ook nog niet gehad. Ben ik zelf ook nog niet geweest, maar dat moet ook mooi zijn als je van natuur houdt.

JFK gebeuren in Dallas had ik niet meer aan gedacht. Leuk om even te lopen als je daar toch een half jaar in de buurt woont, verder vond ik het niet zo bijzonder, maar ik kan me voorstellen dat sommigen dat wel interessant vinden.
  Moderator zaterdag 7 september 2019 @ 10:06:44 #231
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_188829386
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 07:14 schreef matthijst het volgende:
Gisteren weer teruggekomen. Laatste 3 nachten in Langham Chicago, super relaxt hotel, dikke vette aanrader in het centrum :D
Nog een concert van Future & Meek Mill in Chicago meegepakt. Publiek stond letterlijk op de klapstoelen daar. Kansloze beveiliging, maar wel een mooie ervaring.

Wvb Texas. Ik vond Dallas wel cool om de JFK-dingen, maar daar moet je van houden:
- Texas Theatre
- John Fitzgerald Kennedy Memorial
- Grassy Knoll
- Texas School Book Depository

En bij Fort Worth zo'n rodeo, lekker toeristisch, maar waar zie je zoiets anders :)

Verrassend dat er in New Mexico nog wel aardig wat te doen lijkt, misschien ook maar eens kijken een volgende keer. Nog een paar witte plekken over op de kaart, waar volgens mij niet zoveel meer te doen was (New Mexico, Oklahoma, Arkansasa, Kansas etc), maar er is hoop schijnbaar :D
[ afbeelding ]
New Mexico vond ik juist fantastisch O+ Het eten, Santa Fe, Bandelier, pow wow conferentie in ABQ en het absolute hoogtepunt White Sands _O_
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 7 september 2019 @ 11:26:18 #232
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_188830266
Met wat combineer je NM?
Ff snel gekeken en een rondje kan zijn;
White sands
Trinity site
Albuquerque
Bandelier
Santa Fe
Capulin
Carlsbad

En dan vanaf Vegas of Phoenix oid?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_188846346
Ik was er niet specifiek naar op zoek maar ik kwam op YouTube een stukje Hollands Glorie in Texas tegen:

(The Texas Bucket List op YT kijk ik voor The Burger of the Week)
pi_188853020
Wil in november een week naar New York maar moet nog een paspoort aanvragen. Kan ik al wel boeken bij KLM of moet ik daarvoor al een paspoort hebben? Wil eigenlijk deze week nog boeken vanwege de werelddeal weken.

Weet iemand dit toevallig?
Rossoneri siamo noi.
  zondag 8 september 2019 @ 20:59:59 #235
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188853179
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 20:52 schreef ForzaMilan het volgende:
Wil in november een week naar New York maar moet nog een paspoort aanvragen. Kan ik al wel boeken bij KLM of moet ik daarvoor al een paspoort hebben? Wil eigenlijk deze week nog boeken vanwege de werelddeal weken.

Weet iemand dit toevallig?
Je kan nu al boeken volgens mij, maar weet het niet zeker. Ik weet dat je je paspoortnummer nodig hebt zodra ze vragen om je API gegevens, maar dat is pas na de boeking volgens mij en die kan je dan gewoon invullen tussen boeking en vertrek. Kan me even niet herinneren of ze er tijdens het boeken ook al naar vragen. :@
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 8 september 2019 @ 21:02:47 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188853227
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_188853538
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 21:54 schreef Schuifpui het volgende:
- gratis* 2.2 kg steak eten in Amarillo (*mits binnen een uur op, incl alle sides)
Gelukt? :T
pi_188853601
Gisteren las ik in een tweet van LP deze toffe link, deze voorspelt ongeveer waar en wanneer de herfst op z'n mooist is in de USA. Leuk om het het patroon te zien verschuiven.

https://smokymountains.com/fall-foliage-map/
pi_189082153
Dit weekend terug gekomen van een tripje naar de VS. Een weekje in New York geweest en vanaf daar door naar San Francisco, auto gehuurd en langs de kustweg naar LA gereden via Monterey, Santa Barbara en Santa Monica, mooie route zeg en een heerlijke auto ik had er alleen langer de tijd voor moeten nemen er valt veel te zien onderweg. Dus dat ga ik zeker nog een keertje doen en dan langs de kust ook wat meer plaatsen bekijken die iets het binnenland in liggen. Heerlijk vakantieland de VS :Y
pi_189098254
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelukt? :T
2,2 KG steak dat overleef ik niet ben ik bang, ben benieuwd naar dit verhaal haha
  dinsdag 24 september 2019 @ 14:30:37 #241
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189098332
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:52 schreef metallicelmo het volgende:
Dit weekend terug gekomen van een tripje naar de VS. Een weekje in New York geweest en vanaf daar door naar San Francisco, auto gehuurd en langs de kustweg naar LA gereden via Monterey, Santa Barbara en Santa Monica, mooie route zeg en een heerlijke auto ik had er alleen langer de tijd voor moeten nemen er valt veel te zien onderweg. Dus dat ga ik zeker nog een keertje doen en dan langs de kust ook wat meer plaatsen bekijken die iets het binnenland in liggen. Heerlijk vakantieland de VS :Y
Klinkt goed ^O^ We zijn al wel in die omgeving geweest (LA/SF/Las Vegas/parken etc), maar staat nog wel op het lijstje om het lekker met de auto te doen, en die specifieke route tussen LA en SF.

Jammer dat het alleen zo duur is; de VS. Maar hey, we zijn er sinds 2014 toch al 5 keer geweest. Volgend jaar zitten we te denken aan Florida of omgeving Chicago.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189099654
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:30 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Klinkt goed ^O^ We zijn al wel in die omgeving geweest (LA/SF/Las Vegas/parken etc), maar staat nog wel op het lijstje om het lekker met de auto te doen, en die specifieke route tussen LA en SF.

Jammer dat het alleen zo duur is; de VS. Maar hey, we zijn er sinds 2014 toch al 5 keer geweest. Volgend jaar zitten we te denken aan Florida of omgeving Chicago.
Cool, ik verbaasde me wel over de benzine prijzen, ik wist dat het goedkoop was maar omgerekend ¤0,68 per liter waar ik heb getankt was toch tof.
pi_189110245
Met het impeachment-nieuws van vannacht hoop ik niet dat er binnenkort een negatief reisadvies gaat gelden _O- (Amnesty International heeft er zelf al een afgegeven)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_189110299
Lijkt me onwaarschijnlijk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 09:56:00 #245
45833 crew  Fogel
pi_189110561
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 09:35 schreef robdriessen het volgende:
Met het impeachment-nieuws van vannacht hoop ik niet dat er binnenkort een negatief reisadvies gaat gelden _O- (Amnesty International heeft er zelf al een afgegeven)
Dat ze daar mooi even een week of twee mee wachten, kan ik ondertussen nog heen en weer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_189110647
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 09:56 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat ze daar mooi even een week of twee mee wachten, kan ik ondertussen nog heen en weer.
Oeh! Flesje Angel's Envy scoren?
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 10:07:14 #247
45833 crew  Fogel
pi_189110699
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:02 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Oeh! Flesje Angel's Envy scoren?
Als je een adres in Nashville, Boston of NYC hebt laat maar weten. c_/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_189110957
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 10:07 schreef Fogel het volgende:

[..]

Als je een adres in Nashville, Boston of NYC hebt laat maar weten. c_/
Elke kwaliteitsslijter zou 'm in zijn assortiment moeten hebben.
Aan de andere kant van het alcoholische spectrum kun je deze op je bucketlist zetten: loop een 24/7 liquor store binnen en haal een fles bumwine in een bruine papieren zak. Heel voorzichtig drinken zodra je veilig op je hotelkamer bent. Ik kan niet garanderen dat je de volgende ochtend niet wakker wordt onder een brug, op een bankje in een park of op een warmterooster. _O-

Ik weet dat je een bier-aficionado bent, maar je kunt prima zelf Googlen op craft breweries en brewpubs in die steden.

Mocht je een avondje voor de cocktail willen gaan dan is NYC natuurlijk het mekka voor legendarische bars en speakeasy's. Op dit moment zijn NoMad en Dante hot (beiden in top 10 van beste bars ter wereld), maar ik wil nog altijd een keer langs de klassiekers (Employees Only, The Dead Rabbit en Please Don't Tell).

Tja, en als je dan toch in NYC bent, proef dan ook even de David Chang hype in restaurants als Momofuku (Noodle Bar, Ssäm, Ko of Nishi), Fuku of Milk Bar (zie Ugly Delicious en Chef's Table op Netflix)
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 10:38:48 #249
45833 crew  Fogel
pi_189111142
Thanks!
Bier heb ik onder controle ja ;) Drank not so much. Moet er alleen rekening mee houden dat ik ook af en toe nuchter moet zijn voor werk en autorijden :')

Klassieke coctail bar lijkt me wel wat op zich, in Oslo hebben ze een 1920 art deco inspired cocktail bar waar het goed toeven was (alleen zelfs voor Oslo was het er duur). Om dat in NYC nog een over te doen is een goed plan.
Ugly Delicious en Chef's Table heb ik al gekeken, Chang's stijl kan ik ook waarderen, dus om het ook te proeven is een goed idee ja. Heb alleen een tijdproblem, all of the above gaat in 7 dagen gebeuren.
In Nashville gaan we in ieder geval naar een goed BBQ restaurant, en een t-bone bij Ruth's Chris (ja, ik weet dat het een ketenrestaurant is, maar steaks dat kúnnen ze daar) en waarschijnlijk ontbijten bij Loveless cafe. En vreemd genoeg is het het ziekenhuisrestaurant van Vanderbilt ook helemaal prima (voor lunch).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_189117725
Loveless is fijn ja, mocht je nog een BBQ restaurant zoeken in Nashville kan ik Peg Leg Porker aanraden.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  Moderator woensdag 25 september 2019 @ 17:45:32 #251
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_189117806
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2019 09:52 schreef metallicelmo het volgende:
Dit weekend terug gekomen van een tripje naar de VS. Een weekje in New York geweest en vanaf daar door naar San Francisco, auto gehuurd en langs de kustweg naar LA gereden via Monterey, Santa Barbara en Santa Monica, mooie route zeg en een heerlijke auto ik had er alleen langer de tijd voor moeten nemen er valt veel te zien onderweg. Dus dat ga ik zeker nog een keertje doen en dan langs de kust ook wat meer plaatsen bekijken die iets het binnenland in liggen. Heerlijk vakantieland de VS :Y
Ik heb de route langs de kust een paar maanden geleden ook gereden en was ook best onder de indruk. Vooral als je door de bergen en de mist reed. Het is wel hopen daar dat je geen problemen krijgt met je auto. :P Monterey vond ik een leuk plaatsje, maar vond jij Santa Barbara ook zo tegenvallen?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_189118662
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb de route langs de kust een paar maanden geleden ook gereden en was ook best onder de indruk. Vooral als je door de bergen en de mist reed. Het is wel hopen daar dat je geen problemen krijgt met je auto. :P Monterey vond ik een leuk plaatsje, maar vond jij Santa Barbara ook zo tegenvallen?
Ik ben dus niet de enigste die Santa Barbera geen klap aan vond... Monterey was dan weer stukken leuker, je kan daar ook heel leuk langs het water lopen en zeedieren spotten!
pi_189118879
Santa Barbara is wel OK voor een paar uurtjes rondslenteren op State Street en even het courthouse bezoeken, maar het is niet de meest interessante stad nee.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  woensdag 25 september 2019 @ 20:14:18 #254
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_189120062
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:21 schreef MCH het volgende:

[..]

Gelukt? :T
2 jaar geleden daar geweest, wat een kermis _O-.

Waren er 2 die het gingen proberen, niet gehaald uiteraard. Alleen de sides kun je al een weeshuis van te eten geven :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_189121660
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 17:45 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik heb de route langs de kust een paar maanden geleden ook gereden en was ook best onder de indruk. Vooral als je door de bergen en de mist reed. Het is wel hopen daar dat je geen problemen krijgt met je auto. :P Monterey vond ik een leuk plaatsje, maar vond jij Santa Barbara ook zo tegenvallen?
Monterey vond ik inderdaad een leuke plaats, Santa Barbara was een stuk drukker en leek een beetje op Santa Monica qua uitstraling. Als ik moest kiezen zou ik inderdaad naar Monterey gaan. Maar goed de weg van San Francisco naar LA (de coastal highway 1) vond ik heel indrukwekkend inderdaad, hoge kliffen, heel mooi uitzicht, goed wegdek, lekker windje af en toe, open dak in je Camaro. Ik had echt een roadtrip gevoel. Omgeving van Big Sur vond ik ook heel erg mooi daar wil ik nog wel eens langer rondhangen in die omgeving.
pi_189130811
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2019 21:23 schreef MCH het volgende:
Gisteren las ik in een tweet van LP deze toffe link, deze voorspelt ongeveer waar en wanneer de herfst op z'n mooist is in de USA. Leuk om het het patroon te zien verschuiven.

https://smokymountains.com/fall-foliage-map/
Thnx, voor de link, eind oktober rij ik door de Smoky Mountains, met de motor, door de Dragon tail rijden. Moet er rond die periode mooi uitzien volgens die link. ^O^
pi_189136017
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 16:27 schreef hupsakesie het volgende:

[..]

Thnx, voor de link, eind oktober rij ik door de Smoky Mountains, met de motor, door de Dragon tail rijden. Moet er rond die periode mooi uitzien volgens die link. ^O^
Mocht je tijd en budget hebben (en goede weersomstandigheden), neem een middagje de tijd voor wat whitewater rafting in groepsverband. Behalve meerpersoons rafts hebben de meeste verhuurbedrijven ook 1- en 2-persoons dinghies.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:17:44 #258
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189398932
Beetje aan het plannen voor de zomer. Wilde eerst kijken of vliegen op El Paso een optie was (en dan terug vanaf Vegas), maar je komt heel laat aan, moet overstappen en one way fees. Nu gekeken voor een rondje vanaf Vegas. Een deel hebben we al gezien (maar dat was 2005, tijd vliegt: Bryce, Monument Valley en Grand Canyon). Wilde nu een stuk New Mexico meepakken, gezien de positieve posts hier :)

Zoiets bijvoorbeeld:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
2 nachten Monument Valley (Gouldings Lodge, of iemand andere tips in die hoek???
3 nachten Albuquerque
3 nachten Santa Fe (of beter anders verdelen deze twee??)
1 in Roswell (geen idee, leek me leuk, UFO spul)
1 ergens onderweg naar Grand Canyon Village (misschien bij Petrified Forest ofzo)
1 in Grand Canyon Village
5 nachten in Vegas (Sting, Cirque, outlets en dagtrip Red Rock Canyon bv. + Zwembadchillen)

Heb dan nog 1 nacht over voor ergens, ben benieuwd naar tips :)
Sla bewust White Sands over, omdat dat nog wat lager ligt en vraag me af of dat omrijden waard is (Sand Dunes in Death Valley paar keer gezien).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_189400881
Ik zou voor Grand Canyon steakout naar Page gaan, dan kan je in de ochtend (als het licht het beste is voor de foto’s) naar Antilope Canyon en Horseshoe Bend. Verder Moab nog een idee voor Canyonlands / Dead Horse Valley?
  zondag 13 oktober 2019 @ 15:47:53 #260
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189413315
Oh, North rim had ik nog niet aan gedacht. Misschien ook wel een goeie ^O^
Moab zijn we twee jaar terug geweest, dus dit keer slaan we 'm over.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_189479090
Ik vond de scenic byway 12 dwars door Grand Staircase Escalante erg mooi om te rijden, maar dan wordt het heen en weer voor jou ben ik bang, gezien je route verder.. Fruita hebben wij niet gehaald, maar schijnt een erg leuk plaatsje te zijn.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 11:30:01 #262
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_189479201
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2019 18:17 schreef matthijst het volgende:
Beetje aan het plannen voor de zomer. Wilde eerst kijken of vliegen op El Paso een optie was (en dan terug vanaf Vegas), maar je komt heel laat aan, moet overstappen en one way fees. Nu gekeken voor een rondje vanaf Vegas. Een deel hebben we al gezien (maar dat was 2005, tijd vliegt: Bryce, Monument Valley en Grand Canyon). Wilde nu een stuk New Mexico meepakken, gezien de positieve posts hier :)

Zoiets bijvoorbeeld:
2 nachten Bryce Canyon Lodge
2 nachten Monument Valley (Gouldings Lodge, of iemand andere tips in die hoek???
3 nachten Albuquerque
3 nachten Santa Fe (of beter anders verdelen deze twee??)
1 in Roswell (geen idee, leek me leuk, UFO spul)
1 ergens onderweg naar Grand Canyon Village (misschien bij Petrified Forest ofzo)
1 in Grand Canyon Village
5 nachten in Vegas (Sting, Cirque, outlets en dagtrip Red Rock Canyon bv. + Zwembadchillen)

Heb dan nog 1 nacht over voor ergens, ben benieuwd naar tips :)
Sla bewust White Sands over, omdat dat nog wat lager ligt en vraag me af of dat omrijden waard is (Sand Dunes in Death Valley paar keer gezien).
[ afbeelding ]
Nog een ideetje: https://meteorcrater.com/ zit in Winslow, Arizona.
Oh en een half uurtje van Vegas, als je ervan houdt: https://www.flightlinezbootleg.com/

[ Bericht 4% gewijzigd door SEMTEX op 17-10-2019 12:54:46 ]
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_189479419
quote:
2s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 11:30 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Nog een ideetje: https://meteorcrater.com/ zit in Winslow, Arizona.
En dan Take It Easy van The Eagles op de achtergrond:
“Standing on A corner in Winslow, Arizona...”

pi_189513991
De tickets voor volgend jaar september zijn geboekt *O* Canada en Amerika. Dit wordt de globale route:


Nu hard op zoek naar accommodaties. Vooral in Yellowstone best lastig al (en prijzig).
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:26:37 #265
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189514256
quote:
99s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:07 schreef Piles het volgende:
...

Nu hard op zoek naar accommodaties. Vooral in Yellowstone best lastig al (en prijzig).
Mooi plan.

Canyon Village al vol? Vonden wij mooi centraal en redelijk betaalbaar.
(Vlak) buiten Yellowstone is ook te overwegen. Maar bv. Jackson WY-Old Faithfull is net geen 100 mijl. En echt opschieten is het ook niet altijd.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189514298
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:26 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Mooi.

Canyon Village al vol? Vonden wij mooi centraal en redelijk betaalbaar.
(Vlak) buiten Yellowstone is ook te overwegen. Maar bv. Jackson WY-Old Faithfull is net geen 100 mijl. En echt opschieten is het ook niet altijd.
Is nog wel het e.e.a. beschikbaar. We zaten nu te denken aan 2 nachten Old Faithfull Inn en 2 nachten Mammoth Hot Springs Hotel/Cabins.
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 13:33:08 #267
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189514355
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 13:29 schreef Piles het volgende:

[..]

Is nog wel het e.e.a. beschikbaar. We zaten nu te denken aan 2 nachten Old Faithfull Inn en 2 nachten Mammoth Hot Springs Hotel/Cabins.
Old Faithfull Inn is wel prijzig, en snel vol, geloof ik. Vond Old Faithfull geisers wel een must-go, maar tegelijkertijd veel drukker/massaler dan elders.

Janet Chapple - Yellowstone Treasures; is een goed boek. Heb ik nu even uit de kast gepakt. :)


Na een enorme plensbui om 4 uur 's middags in mei, met geisers aan de horizon. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Hyperdude op 19-10-2019 13:46:34 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 19 oktober 2019 @ 14:05:26 #268
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189514852
Wij hebben 1 nacht in Old Faithful Inn (Frontier Cabin), 2 in Lake Lodge Pioneer Cabin en 2 in Jackson Lake Lodge (Grand Teton) gedaan. Dan zit je overal mooi 'in' het park.
Bijvoorbeeld bij Old Faithful is dat mooi: eind van de dag en 's ochtends vroeg, dan is er bijna geen hond meer :)

Probeer als we naar een nationaal park gaan altijd in het park te boeken. Reis is sowieso al duur, dus dan beter meteen goed doen.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_189669595
In november op naar Maine!
Onderstaand ons plan voor ongeveer 2 weken, iemand tips?

- Boston (kort)
- Cape Elizabeth
- Acadia National Park
- Mount Katahdin
- De meren rondom Rangeley (misschien)
- White Mountain National Park

  maandag 28 oktober 2019 @ 19:48:12 #270
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_189672723
Lading vuurtorens langs de kust. Whale watching vanuit Bar Harbor.
Huis van Stephen King in Bangor. Covered bridges in Maine.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 28 oktober 2019 @ 21:25:27 #271
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189674942
Portland vind ik een prettige plaats.

NHL Boston Bruins. https://www.nhl.com/bruins/schedule/2019-11-01/ET

[ Bericht 72% gewijzigd door Hyperdude op 28-10-2019 21:33:10 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_189686071
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 17:02 schreef kaiserhenk het volgende:
In november op naar Maine!
Onderstaand ons plan voor ongeveer 2 weken, iemand tips?

- Boston (kort)
- Cape Elizabeth
- Acadia National Park
- Mount Katahdin
- De meren rondom Rangeley (misschien)
- White Mountain National Park

[ afbeelding ]
Kijk voor de White Mountains even wat je wilt gaan doen en waar dat zit. Een aantal mooie hikes zitten langs de 93 (Franconia) en dan moet je misschien wel wat omrijden.

In Boston kun je een fiets huren, kun je vlot de stad door.

Wat voor soort activiteiten wil je doen?
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_189686758
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 17:09 schreef papernote het volgende:

[..]

Kijk voor de White Mountains even wat je wilt gaan doen en waar dat zit. Een aantal mooie hikes zitten langs de 93 (Franconia) en dan moet je misschien wel wat omrijden.

In Boston kun je een fiets huren, kun je vlot de stad door.

Wat voor soort activiteiten wil je doen?
We zijn vooral van plan om lekker buiten de grote steden rond te rijden en wat te wandelen. Het stuk langs de kust lijkt ons erg mooi en ook wandelen in het binnenland van Maine of New Hampshire lijkt ons leuk! :)
pi_189693747
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2019 18:04 schreef kaiserhenk het volgende:

[..]

We zijn vooral van plan om lekker buiten de grote steden rond te rijden en wat te wandelen. Het stuk langs de kust lijkt ons erg mooi en ook wandelen in het binnenland van Maine of New Hampshire lijkt ons leuk! :)
Meer sightseeing dus? Of ook echt hiken in de White Mountains? Is deze wandeling iets wat je zou doen of gaat dat te ver: https://www.alltrails.com(...)nia-ridge-trail-loop ?

In Acadia zijn mooie wandelingen, ga daar de eerste dag gewoon langs het visitor center voor een kaart en advies.

Wellicht moet je ook sneeuwkettingen bij je hebben, controleer dat even bij de huurauto. Zeker als je wat noordelijker (of hoger) gaat kan er al wel sneeuw liggen.
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 30 oktober 2019 @ 11:49:26 #275
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_189696444
Bar Harbor Inn vond ik de dollars wel waard. Oceanview :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 31 oktober 2019 @ 21:09:21 #276
45833 crew  Fogel
pi_189720283
De reis was welliswaar niet rond, maar heb genoeg kilometers gemaakt. Zie hier. TRV / [Reisverslag] Nashville, New England (Mainly Maine) en Manhattan
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_189721349
Ik heb me een hele tijd terug in dit topic gemeld, misschien weten jullie dat nog. We vertrekken aanstaande maandag voor een rondreis van bijna 3 maanden. Alle planning die we ooit hadden gemaakt hebben we toch losgelaten en gezegd “we zien wel”. De globale route ligt vast en alles wat we onderweg tegenkomen bepaalt wat we verder gaan doen. Zin in O+
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:13:03 #278
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189721385
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb me een hele tijd terug in dit topic gemeld, misschien weten jullie dat nog. We vertrekken aanstaande maandag voor een rondreis van bijna 3 maanden. Alle planning die we ooit hadden gemaakt hebben we toch losgelaten en gezegd “we zien wel”. De globale route ligt vast en alles wat we onderweg tegenkomen bepaalt wat we verder gaan doen. Zin in O+
Veel plezier alvast he O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 31 oktober 2019 @ 22:44:48 #279
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189721947
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2019 22:11 schreef MevrouwCactus het volgende:
Ik heb me een hele tijd terug in dit topic gemeld, misschien weten jullie dat nog. We vertrekken aanstaande maandag voor een rondreis van bijna 3 maanden. Alle planning die we ooit hadden gemaakt hebben we toch losgelaten en gezegd “we zien wel”. De globale route ligt vast en alles wat we onderweg tegenkomen bepaalt wat we verder gaan doen. Zin in O+
Gaaf!! Veel plezier!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_189724251
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2019 17:02 schreef kaiserhenk het volgende:
In november op naar Maine!
Onderstaand ons plan voor ongeveer 2 weken, iemand tips?

- Boston (kort)
- Cape Elizabeth
- Acadia National Park
- Mount Katahdin
- De meren rondom Rangeley (misschien)
- White Mountain National Park

[ afbeelding ]
Eindelijk wat liefde voor mijn favo state!

Hou er rekening mee dat het op veel plaatsen ‘s nachts al zal vriezen, en dat de restaurants op veel toeristische plekken (zoals Mount Desert Island/Bar Harbor) al dicht zijn. Je kunt op zulke plekken nog best hiken, als je tegen een stootje kunt. Als je vanuit Boston richting Mt Desert Island rijdt, dan is de route Hway 95, exit bij Brunswick en dan via Route 1 erg leuk.

We hebben een familie strandhuis in de buurt van Machias, die regio wordt Down East genoemd. Zeg maar als je Route 1 blijft volgen. Er zijn veel mooie wandelplekken en leuke kleine ouderwetse plaatsjes (Jonesport bijvoorbeeld, daar stap je terug in de tijd). Maar erg toeristisch is het daar niet.

Portland is een heel charmant stadje, kun je best een dag doorbrengen. Er zijn leuke (bewoonde) eilandjes voor de kust waar je met een veerpontje naar toe kunt. Je kunt in 60-90 minuten een rondje om Peaks Island lopen met prachtige oceaan vergezichten.

Onderweg van Boston naar het Noorden zou je de Freeport outlet malls aan kunnen doen. Ik vind zelf de LL Bean outlet altijd erg leuk. In november is het Thanksgiving dus dan is er ook al aardig sfeer in dat soort winkels.

Als je richting Rangeley gaat, dan kan het de moeite waard zijn om een gids te huren die je mee neemt richting Moose Alley. Een eland in het echt is Heel Groot. En Heel Indrukwekkend!

[ Bericht 6% gewijzigd door Shivo op 01-11-2019 03:06:11 ]
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 1 november 2019 @ 08:25:28 #281
45833 crew  Fogel
pi_189725236
Voor degenen die het nog niet gezien hadden (er zit ook VS bij op sommige fotos :P) : TRV / [Reisverslag] Roadtrip&Traintrip door Canada, een verslag in delen

Hoop dat jullie ook mooie reisverslagen gaan maken *G*
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 6 november 2019 @ 20:04:51 #282
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_189821168
De kogel is door de kerk; in het voorjaar gaan we weer naar de US. De derde keer. De tweede keer in het zelfde gebied. We hebben getwijfeld over de oostkust maar we hebben nog zoveel dat we willen zien in het westen dat we terug gaan. Vliegen op Vegas en gaan 3,5e week op pad :) We hebben Bryce, Zion, Grand Canyon en Death Valley gehad maar we gaan nu terug voor de rest :+
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_189822358
Ik hoop voor je dat Canyonlands, Dead Horse Point, Horseshoe Bend, Antilope Canyon, Valley of Fire en Hoover Dam onder “de rest” vallen :)
  woensdag 6 november 2019 @ 21:51:36 #284
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_189824051
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 20:44 schreef JayHovah het volgende:
Ik hoop voor je dat Canyonlands, Dead Horse Point, Horseshoe Bend, Antilope Canyon, Valley of Fire en Hoover Dam onder “de rest” vallen :)
Uiteraard, daar gaan we voor terug. Toen (lees december 2016) was het ons eerste usa reis dus wilden we graag de steden en de bekende plekjes doen. Achteraf gezien hadden we veel meer met de parken dan de steden dus zouden we het nu anders hebben ingedeeld. Al moet je natuurlijk ook leren wat bij je past, niet geprobeerd dan weet je het niet natuurlijk. Hoover Dam en Horseshoe bend nog wel meegepakt de vorige keer. Sommige dingen doen we wellicht voor een tweede keer maar dat zien we ter plekke. Monument Valley staat wel nog op de agenda. De Mymaps van Google met alle punten die we nog niet hebben gezien is al aangemaakt.. en vandaag een reservering gedaan bij Happy Tours voor een SUV dus het wordt al concreet :P
Just once I want my life to be like an eighties movie..
pi_189924427
We zijn nu 1,5 week in de USA en het is echt heel tof O+ ! Onze camper is klein maar fijn, het is af en toe even zoeken waar we alles laten, maar het is zo fijn.

We zijn begonnen rond New York en zijn nu net Kansas City voorbij. We hebben ijskoude nachten achter de rug en dat viel even tegen, dus hebben we een nacht in een motel geslapen (-14 graden was het buiten).

We hebben een blog, mocht je die willen lezen, stuur dan even een pm dan krijg je de link.
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 15:59:00 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189925001
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2019 21:51 schreef Yesse het volgende:

[..]

Uiteraard, daar gaan we voor terug. Toen (lees december 2016) was het ons eerste usa reis dus wilden we graag de steden en de bekende plekjes doen. Achteraf gezien hadden we veel meer met de parken dan de steden dus zouden we het nu anders hebben ingedeeld. Al moet je natuurlijk ook leren wat bij je past, niet geprobeerd dan weet je het niet natuurlijk. Hoover Dam en Horseshoe bend nog wel meegepakt de vorige keer. Sommige dingen doen we wellicht voor een tweede keer maar dat zien we ter plekke. Monument Valley staat wel nog op de agenda. De Mymaps van Google met alle punten die we nog niet hebben gezien is al aangemaakt.. en vandaag een reservering gedaan bij Happy Tours voor een SUV dus het wordt al concreet :P
Tof! Wij deden in 2014 het bekende rondje en begin dit jaar hebben we een gedeelte nog eens gedaan en een nieuw deel erbij gepakt. Sommige plekken kun je gerust nog eens doen, zoals bijvoorbeeld Grand Canyon O+ Andere plekken hoefden niet per se een tweede keer maar daar kom je pas achter als je er weer bent. Ook waren er plekken nu indrukwekkender dan toen. Ik vond het sowieso tof om een deel van de eerste reis over te doen maar ook juist weer nieuwe dingen te ontdekken :Y

En sla Moab zeker niet over, Canyonlands en Dead Horse Point zullen niet tegenvallen O+

quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 15:13 schreef MevrouwCactus het volgende:
We zijn nu 1,5 week in de USA en het is echt heel tof O+ ! Onze camper is klein maar fijn, het is af en toe even zoeken waar we alles laten, maar het is zo fijn.

We zijn begonnen rond New York en zijn nu net Kansas City voorbij. We hebben ijskoude nachten achter de rug en dat viel even tegen, dus hebben we een nacht in een motel geslapen (-14 graden was het buiten).

We hebben een blog, mocht je die willen lezen, stuur dan even een pm dan krijg je de link.
Ik ben heel benieuwd naar jullie blog :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 16:00:57 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189925033
Wij zitten toch ook weer te kijken om volgend jaar weer die kant op te gaan. Omdat de dollar hoog staat en we ook wel eens naar West Canada zouden willen zitten we te kijken naar een combi noordwest en West Canada. In het noordwesten hebben we destijds wel wat pech gehad zoals mist bij Mount Rainier en gesloten wegen bij Glacier dus dat zouden we dan mooi nog een keer kunnen doen. Het idee is om in juli/augustus te gaan. Maar nog niks ligt vast, het zou ook het zuiden kunnen worden of zelfs Azië :D

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 13-11-2019 16:16:38 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 november 2019 @ 16:09:16 #288
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189925134
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:00 schreef MaJo het volgende:
Wij zitten toch ook weer te kijken om volgend jaar weer die kant op te gaan. Omdat de dollar hoog staat en we ook wel eens naar West Canada zouden willen zitten we te kijken naar een combi noordoost en West Canada. In het noordoosten hebben we destijds wel wat pech gehad zoals mist bij Mount Rainier en gesloten wegen bij Glacier dus dat zouden we dan mooi nog een keer kunnen doen. Het idee is om in juli/augustus te gaan. Maar nog niks ligt vast, het zou ook het zuiden kunnen worden of zelfs Azië :D
Noordwest bedoel je gok ik :P

Leuke plannen! Het Noord Westen en West Canada staat hier ook nog op het verlanglijstje (wel erg duur die omgeving, dus kan nog paar jaar duren). Volgend jaar even geen VS, in 2021 waarschijnlijk westkust als we dan wel weer willen gaan. Yosemite en Grand Canyon willen we in het bijzonder nogmaals zien, helemaal nu we een goede camera hebben (in 2014 niet :P).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 16:18:49 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189925233
quote:
14s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:09 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Noordwest bedoel je gok ik :P

Leuke plannen! Het Noord Westen en West Canada staat hier ook nog op het verlanglijstje (wel erg duur die omgeving, dus kan nog paar jaar duren). Volgend jaar even geen VS, in 2021 waarschijnlijk westkust als we dan wel weer willen gaan. Yosemite en Grand Canyon willen we in het bijzonder nogmaals zien, helemaal nu we een goede camera hebben (in 2014 niet :P).
Uhm, ja _O- :') Vooral dom omdat ik het over West Canada heb. Ik ben net (weer) wakker zeg maar :@

Maar hoezo duur :? Het zuidwesten is stukken duurder! Zeker in de laatste 5 jaar is dat flink toegenomen, sommige prijzen waren verdriedubbeld! Ik vond het noordwesten misschien nog wel gaver dan het zuidwesten, zulke heldere kleuren O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 november 2019 @ 17:40:43 #290
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189926370
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 16:18 schreef MaJo het volgende:

[..]

Uhm, ja _O- :') Vooral dom omdat ik het over West Canada heb. Ik ben net (weer) wakker zeg maar :@

Maar hoezo duur :? Het zuidwesten is stukken duurder! Zeker in de laatste 5 jaar is dat flink toegenomen, sommige prijzen waren verdriedubbeld! Ik vond het noordwesten misschien nog wel gaver dan het zuidwesten, zulke heldere kleuren O+
Ik zat vorig jaar rond te kijken in verschillende periodes en omgevingen LA/Las Vegas/San Francisco (incl steden zelf) waren vaak wel betaalbaarder dan Seattle/Vancouver, etc. Maar kan aan de periode liggen waarin ik heb gezocht natuurlijk :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189926458
Wij zijn in 2016 in zuidwesten geweest en in 2018 in het noordwesten. De prijzen in het noorden waren ietsjes duurder maar het was geen wereldgroot verschil. Ik zou het er niet om laten in ieder geval :)
Just once I want my life to be like an eighties movie..
  Moderator woensdag 13 november 2019 @ 17:53:20 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_189926545
quote:
7s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:40 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik zat vorig jaar rond te kijken in verschillende periodes en omgevingen LA/Las Vegas/San Francisco (incl steden zelf) waren vaak wel betaalbaarder dan Seattle/Vancouver, etc. Maar kan aan de periode liggen waarin ik heb gezocht natuurlijk :)
Het ligt er ook heel erg aan waar. LA/Vegas vallen inderdaad mee maar Utah (Moab :X) en San Francisco betaal je echt de hoofdprijs. Arizona en New Mexico vallen dan weer erg mee.

Seattle zelf is misschien wat prijziger maar voor de rest vond ik het best meevallen. Hoewel, rondom Yellowstone was ook wel weer prijziger. Sowieso kan het per plek erg verschillen. Ik ben vaak wel goed in het vinden van dealtjes :) Behalve Utah, daar ben je dus zo 200 euro per nacht kwijt :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 13 november 2019 @ 19:25:11 #293
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_189927944
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 17:46 schreef Yesse het volgende:
Wij zijn in 2016 in zuidwesten geweest en in 2018 in het noordwesten. De prijzen in het noorden waren ietsjes duurder maar het was geen wereldgroot verschil. Ik zou het er niet om laten in ieder geval :)
Oh dat waren we ook niet van plan, gaan er sowieso nog wel een keer naar toe. Maar kutte van volwassen zijn; financiële keuzes maken en zo, dus in 2021 kijken we weer verder tenzij we volgend jaar opeens de lotto winnen uiteraard :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_189964137
Hier bestaat misschien al wel een topic over, ik vraag het toch maar even;

Ik ben voor 2 maanden in Amerika en heb een verblijf adres bij mijn neef (CA, SF) en ik ben van plan om in mn eentje met een auto op pad te gaan voor 2 maanden, Ik twijfel of ik een rental moet doen of een redelijke (en goedkope) auto wil kopen en weer verkopen. Ik heb geen idee welke optie nou handiger en goedkoper is. Mijn budget voor de auto is ongeveer 1500 (dit is incl verzekering exl benzine). Huren is gemakkelijker maar duurder en en ik wil niet aan een mile-limiet zitten. Iemand een idee voor wat ik het beste zou kunnen doen?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 november 2019 @ 01:52:43 #295
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_189965080
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 00:27 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hier bestaat misschien al wel een topic over, ik vraag het toch maar even;

Ik ben voor 2 maanden in Amerika en heb een verblijf adres bij mijn neef (CA, SF) en ik ben van plan om in mn eentje met een auto op pad te gaan voor 2 maanden, Ik twijfel of ik een rental moet doen of een redelijke (en goedkope) auto wil kopen en weer verkopen. Ik heb geen idee welke optie nou handiger en goedkoper is. Mijn budget voor de auto is ongeveer 1500 (dit is incl verzekering exl benzine). Huren is gemakkelijker maar duurder en en ik wil niet aan een mile-limiet zitten. Iemand een idee voor wat ik het beste zou kunnen doen?
Ik heb zelf nog nooit aan een mile limiet gezeten met auto huren in de VS, maar $1500 voor twee maanden is wel erg weinig voor een huurauto denk ik. Dat ga je waarschijnlijk niet halen.
pi_189966371
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2019 00:27 schreef Lucyintheafternoon het volgende:
Hier bestaat misschien al wel een topic over, ik vraag het toch maar even;

Ik ben voor 2 maanden in Amerika en heb een verblijf adres bij mijn neef (CA, SF) en ik ben van plan om in mn eentje met een auto op pad te gaan voor 2 maanden, Ik twijfel of ik een rental moet doen of een redelijke (en goedkope) auto wil kopen en weer verkopen. Ik heb geen idee welke optie nou handiger en goedkoper is. Mijn budget voor de auto is ongeveer 1500 (dit is incl verzekering exl benzine). Huren is gemakkelijker maar duurder en en ik wil niet aan een mile-limiet zitten. Iemand een idee voor wat ik het beste zou kunnen doen?
Even voor je gecheckt. Als je er 1500eur/GBP van maakt gaat het je makkelijk lukken.

Intermediate SUV Bij hertz bijv. op SFO airport met de bekende PlatAmex code is rond de 1400 voor 2 maanden inclusief alles en unlimited miles. Die prijs kan je nog wel makkelijk naar beneden halen door niet op het vliegveld maar bij downtown locatie te huren.

Bij een random downtown locatie gecheckt voor je en daar is een (C) Mazda 3 4-door (compacte sedan is dat) 602 euro voor 1 maand. Dus 1200 voor 2. Kom je dus met je 1500 gewoon makkelijk uit. Zou ook niet EEN auto huren voor 2 maanden maar beter 2x 1 maand. Als de eerste niet bevalt heb je iig een 2de om naar 'uit te kijken'.

En dat is alleen Hertz nog maar. Zijn ook genoeg andere bedrijven die nog goedkoper zijn. Of je kan naar rent-a-wreck :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  zaterdag 30 november 2019 @ 12:04:36 #297
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_190197966
Volgend jaar oktober met drie vrienden(muziekliefhebbers die vaker zijn geweest) een rondje USA *O*

Dit gaat de route worden:


We beginnen bij Atlanta. Wellicht een wedstrijd van Frank de Boer kijken, of een Amerikaanse sport. Door naar Nashville(muziek en gezelligheid). Dan ergens de natuur in, rustig chillen. Dan weer door naar New Orleans om vervolgens richting Houston en Austin te gaan.

Als mensen tips hebben, hoor ik dat graag. *)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_190198066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:04 schreef satecl het volgende:
Volgend jaar oktober met drie vrienden(muziekliefhebbers die vaker zijn geweest) een rondje USA *O*

Dit gaat de route worden:
[ afbeelding ]

We beginnen bij Atlanta. Wellicht een wedstrijd van Frank de Boer kijken, of een Amerikaanse sport. Door naar Nashville(muziek en gezelligheid). Dan ergens de natuur in, rustig chillen. Dan weer door naar New Orleans om vervolgens richting Houston en Austin te gaan.

Als mensen tips hebben, hoor ik dat graag. *)
Dit zou mijn rijtje zijn van minst leuke steden in de VS die ik heb gezien. :P
pi_190198504
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:04 schreef satecl het volgende:
Volgend jaar oktober met drie vrienden(muziekliefhebbers die vaker zijn geweest) een rondje USA *O*

Dit gaat de route worden:
[ afbeelding ]

We beginnen bij Atlanta. Wellicht een wedstrijd van Frank de Boer kijken, of een Amerikaanse sport. Door naar Nashville(muziek en gezelligheid). Dan ergens de natuur in, rustig chillen. Dan weer door naar New Orleans om vervolgens richting Houston en Austin te gaan.

Als mensen tips hebben, hoor ik dat graag. *)
Wat dacht je van Memphis?
  Moderator zaterdag 30 november 2019 @ 16:10:52 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_190200653
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:17 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Dit zou mijn rijtje zijn van minst leuke steden in de VS die ik heb gezien. :P
Hoewel het mij een interessante reis lijkt kiezen wij tot nu toe ook steeds voor andere stukken in de VS, iets houdt ons toch tegen :@ Ook nu is het een optie maar neigen we eerder naar nog (noord)oostelijker of West-Canada.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_190200888
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2019 12:17 schreef LosMuertos het volgende:

[..]

Dit zou mijn rijtje zijn van minst leuke steden in de VS die ik heb gezien. :P
Same here. Al die steden gezien. Allemaal ‘leuk’ voor 1 dag maar echt vermakelijk nah. Nashville okay voor 2 dagen. Houston wil je niet dood gevonden worden (of je moet er zijn voor werk). Kan je nog beter San Antonio doen. Austin ook wel aardig voor dagje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')