abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187585347
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 18:29 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik was dit hele topic al vergeten. Maar ik ben niet vergeten hoe opdringerig zendelingen kunnen zijn.
Zendelingen bestaan in jouw hoofd. Ik ben geen zendeling.
  maandag 24 juni 2019 @ 20:11:00 #182
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187585874
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 19:41 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Zendelingen bestaan in jouw hoofd. Ik ben geen zendeling.
Je vond het anders wel heel nodig om naast middels je OP het woord van je grote vent te verspreiden om alsnog mijn post op te zoeken om voor de tweede keer erop te reageren. Blijkbaar heb je de behoefte om mensen te overtuigen, omdat je anders je niet zelfverzekerd voelt in je overtuiging. Alsof het mij wat boeit waar je in gelooft. Hou het voor jezelf, zoals ik al eerder zei, maar je kon het blijkbaar toch niet laten. Bedankt in ieder geval dat je mijn punt bewijst dat zendelingen opdringerig zijn.
pi_187586111
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je vond het anders wel heel nodig om naast middels je OP het woord van je grote vent te verspreiden om alsnog mijn post op te zoeken om voor de tweede keer erop te reageren. Blijkbaar heb je de behoefte om mensen te overtuigen, omdat je anders je niet zelfverzekerd voelt in je overtuiging. Alsof het mij wat boeit waar je in gelooft. Hou het voor jezelf, zoals ik al eerder zei, maar je kon het blijkbaar toch niet laten. Bedankt in ieder geval dat je mijn punt bewijst dat zendelingen opdringerig zijn.
Je kan het topic ook gewoon links laten liggen als het ergernis opwekt, maar ach, het is tenslotte de 21ste eeuw, waar het zeikstralen op religieuzen, of we het nou over moslims of christenen hebben, helemaal hip en hot is.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  maandag 24 juni 2019 @ 20:26:45 #184
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187586180
quote:
9s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:22 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Je kan het topic ook gewoon links laten liggen als het ergernis opwekt, maar ach, het is tenslotte de 21ste eeuw, waar het zeikstralen op religieuzen, of we het nou over moslims of christenen hebben, helemaal hip en hot is.
Ja hey, ik was het topic helemaal vergeten na die ene keer, maar ik rakel hier toch geen beef op, man. Waarom is iedereen de afgelopen dagen zo tyfusirritant?
  maandag 24 juni 2019 @ 20:31:21 #185
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187586261
TS,

Ik vind het een goed topic en vind je geen zendeling. Jezelf gewoon uiten dat je kracht heb gevonden in God. Goed bezig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187586794
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:11 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Je bent niet voor rede vatbaar.

Vroeg of laat zie je jezelr in de spiegel.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:12:07 #187
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187586946
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:03 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Je bent niet voor rede vatbaar.

Vroeg of laat zie je jezelr in de spiegel.
Walgelijke arrogantie.
pi_187587008
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Walgelijke arrogantie.
Misschien moet je bij jezel te rade gaan.

met de maat waarmee gij meet, zal u weder gemeten worden
  maandag 24 juni 2019 @ 21:17:26 #189
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587027
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:16 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Misschien moet je bij jezel te rade gaan.

met de maat waarmee gij meet, zal u weder gemeten worden
Tyf op met je bijbelteksten. Ik zei toch dat je een zendeling was?
pi_187587047
Gary_Oak je bent onwaarheden aan het verspreiden. Ik heb geen enkel probleem met andere meningen verder.
pi_187587078
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tyf op met je bijbelteksten. Ik zei toch dat je een zendeling was?
Ja en ik zei dat ik dat niet was. Dat je überhaupt geen excuses aanbied voor je eerdere opmerkingen in dit topic. Je bent geen knip voor de neus waard.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:22:31 #192
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587130
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:18 schreef SVW5. het volgende:
Gary_Oak je bent onwaarheden aan het verspreiden. Ik heb geen enkel probleem met andere meningen verder.
Nogmaals: ik was dit topic al vergeten, maar jij vond het weer nodig om het op te rakelen. Als je er geen problemen mee had, had je het ook niet naar boven gebracht en liet je me wel met rust. Kan godverdomme niet eens van mijn avond genieten, omdat er een onzekere zendeling zo nodig even moest zeiken. Je lijkt wel een wijf dat een discussie niet kan laten gaan en het na maanden weer erbij sleept. Had me gewoon met rust gelaten, dan was er niets aan de hand.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:23:10 #193
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587135
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:19 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Ja en ik zei dat ik dat niet was. Dat je überhaupt geen excuses aanbied voor je eerdere opmerkingen in dit topic. Je bent geen knip voor de neus waard.
Ik bied nergens mijn excuses voor aan.
pi_187587150
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:22 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nogmaals: ik was dit topic al vergeten, maar jij vond het weer nodig om het op te rakelen. Als je er geen problemen mee had, had je het ook niet naar boven gebracht en liet je me wel met rust. Kan godverdomme niet eens van mijn avond genieten, omdat er een onzekere zendeling zo nodig even moest zeiken. Je lijkt wel een wijf dat een discussie niet kan laten gaan en het na maanden weer erbij sleept. Had me gewoon met rust gelaten, dan was er niets aan de hand.
Dan kan je beter uitloggen.
pi_187587157
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik bied nergens mijn excuses voor aan.
Zegt genoeg maar OK.
  maandag 24 juni 2019 @ 21:25:30 #196
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587170
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:24 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dan kan je beter uitloggen.
Of jij kon het na die eerste keer gewoon laten gaan. Of toen daarna zelf uitloggen.
pi_187587305
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:25 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Of jij kon het na die eerste keer gewoon laten gaan. Of toen daarna zelf uitloggen.
Dit is het enige wat ik er nog over ga zeggen.

Ik vond je eerste opmerkingen walgeijk. Ik reageer er netjes o[ en krijg achterlijke reacties van jou

Je kent mijn hele geschiedenis niet met ziekenhuisbezoeken en de psychiatrie. En tochg heb je binnen enkeloe minuten een oordeel klaar Kijk eens in de spiegel.

Ik hoop dat je enig empathisch vermogen hebt maar daar twijfel ik serieus aan.
pi_187587333
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:31 schreef Keep_Walking het volgende:
TS,

Ik vind het een goed topic en vind je geen zendeling. Jezelf gewoon uiten dat je kracht heb gevonden in God. Goed bezig.
Bedankt kameraad
  maandag 24 juni 2019 @ 21:42:50 #199
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587542
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:32 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Dit is het enige wat ik er nog over ga zeggen.

Ik vond je eerste opmerkingen walgeijk. Ik reageer er netjes o[ en krijg achterlijke reacties van jou

Je kent mijn hele geschiedenis niet met ziekenhuisbezoeken en de psychiatrie. En tochg heb je binnen enkeloe minuten een oordeel klaar Kijk eens in de spiegel.

Ik hoop dat je enig empathisch vermogen hebt maar daar twijfel ik serieus aan.
Had ik niet gezegd dat je me met rust moest laten? Flikker eens op joh. Over opdringerig gesproken. Godverdomme nog aan toe.
pi_187587584
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 20:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ja hey, ik was het topic helemaal vergeten na die ene keer, maar ik rakel hier toch geen beef op, man. Waarom is iedereen de afgelopen dagen zo tyfusirritant?
Nou om eerlijk te zijn, je eerste reactie, voor de TS je de eerste keer quote, was nou niet bepaald tof. Ik snap sowieso niet wat je er uit denkt te halen om zo fel te reageren op iemand met zware psychische problematiek.
Terwijl dieren zich aanpassen aan de wereld om te overleven, veranderen mensen de wereld teneinde méér te zijn. - Paulo Freire
  maandag 24 juni 2019 @ 21:49:45 #201
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587693
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:44 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Nou om eerlijk te zijn, je eerste reactie, voor de TS je de eerste keer quote, was nou niet bepaald tof. Ik snap sowieso niet wat je er uit denkt te halen om zo fel te reageren op iemand met zware psychische problematiek.
Ik reageer op de belachelijkheid van godsdienst als redmiddel. En de misplaatste arrogantie in de TT dat het de stellige waarheid is.
pi_187587791
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik reageer op de belachelijkheid van godsdienst als redmiddel. En de misplaatste arrogantie in de TT dat het de stellige waarheid is.
Wees nou eens heel eerlijk, je reageert even zo fel als de gemiddelde Amerikaanse God-hates-fags-zendeling. Militant atheïsme is ook behoorlijk vermoeiend en geen haar beter.
  maandag 24 juni 2019 @ 22:01:34 #203
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187587914
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:55 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Wees nou eens heel eerlijk, je reageert even zo fel als de gemiddelde Amerikaanse God-hates-fags-zendeling. Militant atheïsme is ook behoorlijk vermoeiend en geen haar beter.
Je ziet mij geen atheïstentopics openen hier en die agenda op eerste initiatief doordrukken. Je punt zou opgaan als dat wel zo was. Ik eindigde al die 'beruchte' eerste post al dat religie beter voor jezelf te houden is. Serieus, wat verwacht je nu van mij? Ik ga geen enkel woord terugnemen hoor.
pi_187588341
Stop the crying.
pi_187593654
quote:
99s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:42 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Had ik niet gezegd dat je me met rust moest laten? Flikker eens op joh. Over opdringerig gesproken. Godverdomme nog aan toe.
Je reageert zelf notabene als eerst in mijn topic. Dan kan je een reactie verwachten. Als je trouwens serieus een onrustige avond hebt gehad door internet kan je beter uitloggen.

Ik zie niet dat ik opdringerig ben, probeer mensen geen geloof aan te praten (zoals ik al meerdere keren heb aangegeven) en als mensen dit topic niet aanstaat staat het ze vrij om niet te reageren. Ik kan je wel vertellen dat ik zal blijven reageren als er reacties komen.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 12:35:03 #206
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187595570
Weer ontopic:

TS ik heb ook kracht gevonden in God/geloof. Iedereen moet natuurlijk zelf weten waarin ze geloven of niet geloven, maar God vinden na een zware ellendige periode is zeker niet verkeerd.

Net als jij, loop ik al jaren in de GGZ. Zware psychiatrische problemen. Maar niet alleen dat, ik woon alleen in een (voor mij) andere land en cultuur waar lang niet iedereen altijd je vriend is. Vanaf het begin heb ik een achterstand, ook financieel gezien. Toch ben ik best ver gekomen.

Ik heb momenten van langdurige en ernstige wanhoop gekend, toch heb ik geen schulden en ik heb mijn hbo afgemaakt, heb werk, appartement, vrienden, enz. Dat heb ik echt niet in mijn eentje gedaan en is niet dom geluk. Het is een hogere macht die toch iets in mij ziet, en ik ben hem (of haar) elke dag dankbaar.

Ik snap heel goed dat sommige mensen daarin niet geloven. Ik heb zelf ook lang geworsteld met atheïstische gedachtes en ongeloof. Maar elke keer dat ik dacht dat ik het niet meer kon, elke keer dat het leek alsof er geen hoop meer was, werd er toch een nieuwe deur geopend. Ik kies ervoor om te geloven dat dat de liefde van God is. Anderen mogen zelf bepalen wat ze willen geloven.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187596493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 12:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Weer ontopic:

TS ik heb ook kracht gevonden in God/geloof. Iedereen moet natuurlijk zelf weten waarin ze geloven of niet geloven, maar God vinden na een zware ellendige periode is zeker niet verkeerd.

Net als jij, loop ik al jaren in de GGZ. Zware psychiatrische problemen. Maar niet alleen dat, ik woon alleen in een (voor mij) andere land en cultuur waar lang niet iedereen altijd je vriend is. Vanaf het begin heb ik een achterstand, ook financieel gezien. Toch ben ik best ver gekomen.

Ik heb momenten van langdurige en ernstige wanhoop gekend, toch heb ik geen schulden en ik heb mijn hbo afgemaakt, heb werk, appartement, vrienden, enz. Dat heb ik echt niet in mijn eentje gedaan en is niet dom geluk. Het is een hogere macht die toch iets in mij ziet, en ik ben hem (of haar) elke dag dankbaar.

Ik snap heel goed dat sommige mensen daarin niet geloven. Ik heb zelf ook lang geworsteld met atheïstische gedachtes en ongeloof. Maar elke keer dat ik dacht dat ik het niet meer kon, elke keer dat het leek alsof er geen hoop meer was, werd er toch een nieuwe deur geopend. Ik kies ervoor om te geloven dat dat de liefde van God is. Anderen mogen zelf bepalen wat ze willen geloven.
Mooi om te lezen man. En mooie post ook.

Ik ben God ook dankbaar iedere dag dat ik verder leef. Ik snap ook dat mensen niet-gelovig zijn (ben het zelf jarenlang geweest) maar ik geloof wel dat je kracht uit religie kan halen. Je hoeft het niet met alles eens te zijn of alles letterlijk nemen maar als er ook maar 1 passage in de Bijbel staat waar je kracht uit kan halen is dat alleen maar mooi.

Het ga je goed.
pi_187596885
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:44 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:

[..]

Trouwens dank kameraadske voor je bijval.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 15:47:20 #209
330313 Gary_Oak
graag verwijderen
pi_187598807
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 10:40 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Je reageert zelf notabene als eerst in mijn topic. Dan kan je een reactie verwachten. Als je trouwens serieus een onrustige avond hebt gehad door internet kan je beter uitloggen.

Ik zie niet dat ik opdringerig ben, probeer mensen geen geloof aan te praten (zoals ik al meerdere keren heb aangegeven) en als mensen dit topic niet aanstaat staat het ze vrij om niet te reageren. Ik kan je wel vertellen dat ik zal blijven reageren als er reacties komen.
Je ziet niet dat je opdringerig bent, terwijl de discussie weken geleden was afgesloten, maar je het toch nog nodig vond om het persoonlijk met mij weer omhoog te halen. Oh, en je zou het gisteren bij die ene laatste post laten en dat zou "het enige zijn wat je er nog over zou zeggen". Nog geen dag later zit je weer opdringerig, jaja, aan mijn kop te zeiken.

Kijk zelf in de spiegel.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gary_Oak op 25-06-2019 16:01:03 ]
  dinsdag 25 juni 2019 @ 16:10:39 #210
395101 pokkerdepok
bla bla bla
pi_187599332
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 13:29 schreef SVW5. het volgende:

[..]

Mooi om te lezen man. En mooie post ook.

Ik ben God ook dankbaar iedere dag dat ik verder leef. Ik snap ook dat mensen niet-gelovig zijn (ben het zelf jarenlang geweest) maar ik geloof wel dat je kracht uit religie kan halen. Je hoeft het niet met alles eens te zijn of alles letterlijk nemen maar als er ook maar 1 passage in de Bijbel staat waar je kracht uit kan halen is dat alleen maar mooi.

Het ga je goed.
ik denk dan; je hoeft niet in god te gaan geloven om iets waardevols uit de bijbel te halen.

maar als ik je eerste post lees, denk ik dat jij ook echt op zoek bent naar een geloof. zodat je bepaalde angsten kwijt bent.
blij voor je, hoor, maar ik vind geloof, persoonlijk, jezelf voor de gek houden. je kan het ook loslaten, en het leven nemen zoals het komt, met al zijn mysteries. en niet verwachten dat je het gaat doorgronden. ik ben ervan overtuigd dat dat net zoveel rust brengt, als wat dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')