Uit de zin “Dat betwijfel ik. Je zult het vast zo leren op studie, maar in de praktijk hoorde ik dingen als” haal ik toch echt een terechtwijzing. Ik lees het als “leuk hoor dat je dit nu nog leert maar in de praktijk werkt het anders”. En dat vind ik behoorlijk aanmatigendquote:Op maandag 10 juni 2019 18:40 schreef lunapuella het volgende:
Er is nogal een verschil tussen zeggen dat medische kennis niet klopt en zeggen dat in jouw persoonlijke ervaring er anders omgegaan werd met die kennis.
Sisu ontkende in mijn lezing de post van klavertje-4 niet, maar gaf wel aan dat wat er geleerd wordt in elk geval bij haar niet in de praktijk gebracht werd.
Ik lees "in de praktijk hoorde ik", dus een persoonlijke ervaring en niet "dit gebeurt overal in de praktijk".quote:Op maandag 10 juni 2019 18:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uit de zin “Dat betwijfel ik. Je zult het vast zo leren op studie, maar in de praktijk hoorde ik dingen als” haal ik toch echt een terechtwijzing. Ik lees het als “leuk hoor dat je dit nu nog leert maar in de praktijk werkt het anders”. En dat vind ik behoorlijk aanmatigend
Maar dan moet ze de eerste zin toch weglatenquote:Op maandag 10 juni 2019 18:45 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Ik lees "in de praktijk hoorde ik", dus een persoonlijke ervaring en niet "dit gebeurt overal in de praktijk".
Dit, inderdaad.quote:Op maandag 10 juni 2019 18:53 schreef tombolafan het volgende:
Ik vond vooral het 'dat betwijfel ik' vrij onaardig overkomen
Verder kan je volgens mij op een ctg heus wel zien dat een wee afneemt dus dat draaien na een wee lijkt me alleen maar meedenken
Precies ditquote:Op maandag 10 juni 2019 19:00 schreef Hilzillah het volgende:
‘Dat betwijfel ik’. Netjes voor ‘je verkondigt onzin’.
quote:Op maandag 10 juni 2019 19:20 schreef Peejtur het volgende:
Wat een gezeik om niets. Gewoon weer lekker ontopic svp
Eens hoor Majo. Met persoonlijke voorbeelden wordt een post van een professional onderuit gehaald.quote:Op maandag 10 juni 2019 18:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Uit de zin “Dat betwijfel ik. Je zult het vast zo leren op studie, maar in de praktijk hoorde ik dingen als” haal ik toch echt een terechtwijzing. Ik lees het als “leuk hoor dat je dit nu nog leert maar in de praktijk werkt het anders”. En dat vind ik behoorlijk aanmatigend
Dat wel maar niet het elkaar aanvallen over wat onzin is en wat niet.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Dat is best ontopic hè, hoe ctg's werken en hoe je omgaat met wat het weergeeft...
Verder snap ik niet waarom je als niet-oud-mod hier zoiets komt roepen als een andere niet-oud-mod het kennelijk een prima discussie vindt?
Mwah het had hier wel gescheeld als mijn professional had geluisterd naar mijn 'ik heb al uren niet geplast'. Smeken om een blaascatheter omdat je merkt dat iets in je persfase de boel belemmert is ook wel een ander uiterstequote:Op maandag 10 juni 2019 19:37 schreef Ticootje het volgende:
We snappen toch wel dat alle professionals het ons alleen maar lastiger maken en enkel leven voor hun protocollen?
We willen bevalbaden en placentapate! Rechtsgedraaid graag.
Die ramden ze er bij mij gewoon in terwijl ik juist aangaf niét te hoeven plassen, inclusief de "we zien geen wee op het ctg dus we duwen lekker door".quote:Op maandag 10 juni 2019 19:57 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Mwah het had hier wel gescheeld als mijn professional had geluisterd naar mijn 'ik heb al uren niet geplast'. Smeken om een blaascatheter omdat je merkt dat iets in je persfase de boel belemmert is ook wel een ander uiterste
Ja fijn hè. Zo heb ik gisteren ook 4 verloskundigen gehad die allen hun eigen beleid volgden. Heel fijn.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:02 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Die ramden ze er bij mij gewoon in terwijl ik juist aangaf niét te hoeven plassen, inclusief de "we zien geen wee op het ctg dus we duwen lekker door".![]()
De ene arts is de andere niet zullen we maar zeggen.
Hier stond iets als alle medisch noodzakelijke interventies in overleg met mij. Nog nooit zo blij geweest met een lege blaas.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:02 schreef Lemijn het volgende:
Stond die blaaskatheter in je bevalplan ja?.
quote:Op maandag 10 juni 2019 20:06 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Hier stond iets als alle medisch noodzakelijke interventies in overleg met mij. Nog nooit zo blij geweest met een lege blaas.
Ik had ook iets van geen pijnstilling tenzij ik er expliciet om vraag. Nou, ik heb gesmeektMijn lichaam trok het anders gewoon echt niet door alles van eerder deze week. Geslapen tot 9cm ontsluiting. Episch.
Wait whutquote:Op maandag 10 juni 2019 21:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteer bobby en d-e! Geniet ervan.
Ik heb de voorbije week een beetje afstand genomen. Bleek toch redelijk confronterend nu.![]()
Ik wil nu ook wel in de op als dat nog kan? 3 december is mijn ud.
Je staat erinquote:Op maandag 10 juni 2019 21:48 schreef Bottoms_up het volgende:
quote:Op maandag 10 juni 2019 21:48 schreef Bottoms_up het volgende:
Gefeliciteer bobby en d-e! Geniet ervan.
Ik heb de voorbije week een beetje afstand genomen. Bleek toch redelijk confronterend nu.![]()
Dat vroeg ik me idd ook al af, waar de juli baby's zijn. We zijn allebei pas in september aan de beurt en staan 3e en 4equote:Op dinsdag 11 juni 2019 07:57 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind dat ik te hoog in de lijst sta. Waar zijn de juli babies?
Of niemand heeft seks gehad in de herfst.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:03 schreef Minarosa het volgende:
Mijn vorige twee kwamen tien en elf dagen te laat, dus ik weet niet of er snel iets verandert. Schrijven er zoveel minder mensen mee dan ca. 4 jaar geleden?
Ik moet sowieso een nachtje blijven haha.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 00:48 schreef Stippelrientje het volgende:
Auto.. langedijk bevallen was waar ik dus was![]()
Er zitten me er tussenmaar goed dat heb je overal wel
ik had aan het einde van de bevalling een hele fijne, die rust en tijd gaf. Toen ging het ook ineens als een speer
![]()
Mocht je erna moeten blijven... succes met douchen. Als het je lukt te regelen, doe dat dan nog benedendie op de kamers zijn oude ellende
quote:Op dinsdag 11 juni 2019 09:51 schreef B.ertha het volgende:
Ik wilde wachten tot 12 weken maar ik mag eigenlijk ook wel in de OP. 5 januari is mijn UD.
wel augustus hierquote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:55 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me idd ook al af, waar de juli baby's zijn. We zijn allebei pas in september aan de beurt en staan 3e en 4e
Ik hoop toch echt niet dat ik een snelle inhaal doequote:Op dinsdag 11 juni 2019 10:19 schreef -Mellow- het volgende:
Ik ben de eerstvolgendeNog helemaal niet klaar voor dat idee en nog lang niet klaar met zwanger zijn. Het gaat zo enorm snel allemaal zeg.
Haha ja. Zelfs anderhalf jaar geleden was die lijst langerquote:Op dinsdag 11 juni 2019 16:51 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Ik vind het erg raar om @:bellaaelisa en @:edman- terug te zien in de OP. Wij stonden ooit samen in de OP.
Succes morgen, altijd spannend!!quote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:13 schreef Chan het volgende:
10 jaar geleden was de lijst echt enorm, nu is het maar een kort lijstje.
Ik heb morgen mijn eerste echo, vind het zó spannendBen volstrekt uitgeput al wekenlang en moet continu eten om niet misselijk te worden, heb al een buikje én ben al een paar kilo aangekomen, dus aan de symptomen zal het in elk geval niet liggen. Maar dan nog. Spannend
Aah, ja ik kan me nu ook ineens herinneren dat ik zo onder de indruk was van een paar cmquote:Op woensdag 12 juni 2019 13:00 schreef Chan het volgende:
Ja zo enorm, die opluchtingkindje is gewoon al 2 cm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Soms werd ik uitgemaakt voor controlfreak door personeel, moest ik maar leren dat ik situaties niet altijd in de hand kon hebben. Ik durf hem nog altijd andersom te stellen: ik luister naar mijn lijf, en volg dat. Door te luisteren wat mijn lijf aangeeft en mijn 16 jaar aan medische kennis daarin mee te nemen, voelde het voor mij goed om aan te geven dat er iets ECHT mis was (want een bloeddruk van 150/100 als 120/65 normaal is, tsja). Maar ook om te vragen om pijnstilling, een blaascatheter en een andere bevalhoudingen dan ik aanvankelijk had voorzien en ook niet mee ben gegaan in het 'advies' om dan maar zonder krachtige persweeen te gaan persen. Ik wist namelijk dat ik ze had, alleen blokkeerde iets ze. Totale schade? Tsja, het einde van de zwangerschap en het begin is niet zoals ik had gehoopt. Maar ik merk (en mijn kraamverzorgster ook) dat ik ontzettend goed herstel door te luisteren en onze zoon het ook weer stukken beter doet dan gisteren. Dus wij gaan zo lekker door.
Een bevalplan/geboorteplan is geen eisenpakket. Een bevalplan is een middel om je na te helpen te denken, hoe jij om wilt gaan met een normale en onverwachte situatie tijdens je zwangerschap en bevalling en dit is echt hetgeen wat mij hierheen doorheen heeft weten te helpen. Lees je in, raak vertrouwd met je lijf en je kind en weet wat je opties zijn in alle situaties. Dan komt alles goed. Ow en perineummassages. 0 hechtingen, 2 kleine schaafwondjes. Het leven is leuker als daar alles ook gelijk weer lekker loopt.
Mijn volledige bevalverhaal en aanloop van de afgelopen dagen komt nog wel, eerst andere dingen. Herstellen, voeden, al het moois eraf kijken. Want och, dit is nog mooier dan ik ooit had durven hopen.
[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 12-06-2019 14:55:37 ]
haha dat klinkt als die van mij. Die kan sowieso geen data (of uberhaupt dingen) onthouden en ook de volgorde van de maanden niet . Ik herinner hem daarom elke week even, want ik voorzag ook al schrik taferelenquote:Op woensdag 12 juni 2019 20:51 schreef Stippelrientje het volgende:
Welterusten![]()
Gesloopt door even door de Intratuin te struinen.
Ik moest trouwens lachen om mijn meneer die blijft denken dat we 15 weken onderweg zijn.... ahhh dat vloertje doe ik wel dan en dan... geen haast!
Euh dan ben ik wellicht aan het bevallen heIk zit dan al op de 38 weken
![]()
*schrikt zich lam!
Sterker nog, 10 jaar geleden stond ik ook in de OP 🖤 :p nu met 5 mnd op 7 :pquote:Op dinsdag 11 juni 2019 13:13 schreef Chan het volgende:
10 jaar geleden was de lijst echt enorm, nu is het maar een kort lijstje.
Ik heb morgen mijn eerste echo, vind het zó spannendBen volstrekt uitgeput al wekenlang en moet continu eten om niet misselijk te worden, heb al een buikje én ben al een paar kilo aangekomen, dus aan de symptomen zal het in elk geval niet liggen. Maar dan nog. Spannend
Jaa I knowquote:Op woensdag 12 juni 2019 23:30 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Sterker nog, 10 jaar geleden stond ik ook in de OP 🖤 :p nu met 5 mnd op 7 :p
Mijn ex en ik hebben nog 2 namen over die we allebei mooi vinden... hij wil de ene naam en ik neig naar de anderquote:Op woensdag 12 juni 2019 21:23 schreef Minarosa het volgende:
Eclectische maaltijd, Mellow![]()
Ik word vooral wat bokkig van het nog geen naam hebben. Onze smaken lopen uiteen, was bij nr. 1 en 2 ook al zo, en ik vind het zo fijn als ik haar in mijn hoofd gewoon bij haar definitieve naam kan noemen. Nu noem ik haar naar mijn favoriete naam maar vriend is helaas niet overtuigd, en ik niet van zijn lijst. Dus ik blijf zoeken
In jouw geval zou ik lekker voor jouw naam gaanquote:Op donderdag 13 juni 2019 18:22 schreef Whoopje het volgende:
[..]
Mijn ex en ik hebben nog 2 namen over die we allebei mooi vinden... hij wil de ene naam en ik neig naar de anderGelukkig hebben we nog even te gaan voor we een keuze moeten maken
Mijn gedachte.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:04 schreef tombolafan het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik lekker voor jouw naam gaan
En +2quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:44 schreef Roomsnoes het volgende:
+1. Ik zou er niet eens over twijfelen
Als je er 2 krijgt is het makkelijk. Ieder een naam.quote:
Zo is dat bij ons serieus gegaan.quote:Op donderdag 13 juni 2019 19:57 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als je er 2 krijgt is het makkelijk. Ieder een naam.
Ja hier dus ook. Hij is meer fan van zijn naam en ik iets minder, maar ik vind het ook geen vreselijke naam. Ik ben weg van mijn naam, hij iets minder.quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Zo is dat bij ons serieus gegaan.Het was zo lastig om twee enigszins passende maar niet jip en janneke achtige namen te vinden die we allebei leuk vonden. Ik heb uiteindelijk zijn naam gedoogd en hij de mijne. Inmiddels vind ik ook de naam die hij koos prachtig.
Ja, dat op zich wel. Ik zie dat hij echt zijn best doet maar alsnog voel ik me op sommige momenten alleen/in de steek gelaten. Denk dat dat meer aan mijn gevoel en de situatie ligt dan dat het aan hem ligt. De hele situatie is gewoon 'bijzonder' (even netjes gezegd) en dat maakt het met name voor mij erg ingewikkeld soms. Het is soms een beetje schipperen tussen mijn (hoge) verwachtingen en de realiteit.quote:Op donderdag 13 juni 2019 20:23 schreef Minarosa het volgende:
Is hij nu verder betrokken bij de zwangerschap @:Whoopje ?
Man man man.quote:Op vrijdag 14 juni 2019 08:32 schreef Kleurdoos het volgende:
Wij zijn helemaal uit de naam. Lekker lijp 🤗
Weekwissel! 23 in!
Mijn buikje begint nu een beetje te komen. Maaf blijkbaar nog niet zo dat mensen het durven te vragen :p want het kan ook een best ontbijt zijn :p
Hoest bij jou Tico? Ook al maagzuur? 🙄
Chloor?quote:Op vrijdag 14 juni 2019 20:51 schreef Kleurdoos het volgende:
Oke, roepnaam is cool maar ‘namen’ zijn niet standaardook geen ‘djayliniana’ hoor. Bestaande namen :p
Hier ook een spurt, ze trapt nu ook boven de navel en zodra ik even zit, komt ze behoorlijk in beweging.
Vandaag als een debiel aan het poetsen geweest 😎
Dettol <3quote:Op vrijdag 14 juni 2019 22:07 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Jaaaa! Maar ook allesreiniger citronella 😂
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |