Dank je welquote:Op vrijdag 17 maart 2023 09:03 schreef Nijna het volgende:
Geen ervaring mee CotS, maar wil je wel succes wensen.
Och wat naarquote:Op vrijdag 17 maart 2023 16:33 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dank je wel
Op het moment alles overhoop aan het gooien. Heb een hartritmestoornis van mijn medicijnen, dus tja...
Vragen die je kunt stellen zijn oa hoe goed je in de gaten gehouden gaat worden (medisch gezien). Ik las daar gisteren een naar stukje over waar het mis is gegaan bij iemand van jouw leeftijd omdat ze niet goed in de gaten werd gehouden.quote:Op donderdag 16 maart 2023 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zijn hier mensen met ervaring met CLOZAPINE
Ik heb nu meerdere antipsychotica geprobeerd en blijf klachten houden. Dus ze willen me aan dit middel. En ik ben gewoon benieuwd... Ik heb al informatie ingewonnen, vind het eng. Anderzijds vond ik destijds elk nieuw middel eng. Over twee weken heb ik weer een gesprek en wil dan graag een mening hebben. Ik wil het an sich wel graag, maar ben bang.
Het lijkt me handig om dit ook met een arts te bespreken en hier begeleiding bij te vragen.quote:Op maandag 10 april 2023 19:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Pfff even spuien... Ik ben door enorme chaos in mn hoofd niet heel therapie trouw, vaak de venlafaxine vergeten en uiteindelijk dacht ik "nou nu al zo vaak vergeten, laten we maar stoppen" Ja dom natuurlijk en de klachten waar ik ze voor heb komen ook keihard terug... maar nu de vraag, ik zat op 75mg, kan ik daar nu gewoon weer mee starten of moet ik eerst weer naar 37.5..
Ik kan overduidelijk niet zonder, want de angstrespons knalt keihard terug... iets wat juist zo heerlijk rustig was..
Ik ben vorige x ook op 75 begonnen, maar wilde idd eerst overleggen met de huisarts, die bel ik morgen even.quote:Op maandag 10 april 2023 19:45 schreef appelsap het volgende:
[..]
Het lijkt me handig om dit ook met een arts te bespreken en hier begeleiding bij te vragen.
Ik zou eerst starten met 37,5 anders is de kans dat je bijwerkingen krijgt groter. Dit wordt normaal ook geadviseerd als je begint vanaf niks.
Dat is ook heel lastig, daar mag je best boos om zijn.quote:Op maandag 10 april 2023 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben gewoon ergens een soort boos op mezelf dat het niet lukt zonder, slaat nergens op maar toch
Wauw heftig! Je bent al van ver gekomen. Jammer van het slapen. Hopelijk verbetert dat nog.quote:Op maandag 10 april 2023 20:24 schreef kuolema het volgende:
Ik ben van 75 mg naar 8 mg diazepam gegaan de afgelopen weken en dat gaat goed. Ik slaap niet zo goed, maar het is te doen. Geen angst overdag.
Verder ben ik begonnen met metfylfenidaat off label voor de concentratieproblemen en vermoeidheid, ik merk nog niet echt iets ervan maar ben nog aan het opbouwen.
Dank je wel! Net bij de huisarts geweest, begin weer met 37.5 en ik hou mezelf voor dat ik echt leuker ben als ik stabiel ben en niet meer van alles schrik... 🤦🏻♀️ dit ga ik wel weer in combi met een vorm van therapie doen, dus wie weet wat de toekomst brengt.quote:Op maandag 10 april 2023 21:04 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dat is ook heel lastig, daar mag je best boos om zijn.
Maar gelukkig is het ook fijn dat er wél iets is wat jou kan helpen. Hopelijk voelt dat binnenkort ook weer zo voor je.
Goed dat je hebt overlegd met de huisarts!quote:Op maandag 10 april 2023 20:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik ben vorige x ook op 75 begonnen, maar wilde idd eerst overleggen met de huisarts, die bel ik morgen even.
Ik ben gewoon ergens een soort boos op mezelf dat het niet lukt zonder, slaat nergens op maar toch
Dank jequote:Op vrijdag 2 juni 2023 20:38 schreef appelsap het volgende:
Ik heb veel depressies gehad de afgelopen 25 jaar en daardoor heb ik met bijna alle antidepressiva ervaring.
Het verschilt heel erg hoe het uitpakt. Bij een aantal had ik totaal geen last van bijwerkingen en bij anderen wel. Het verschilt van persoon tot persoon waar en of iemand er last van heeft. Het is dus een kwestie van uitproberen...
Dat je bij de citalopram bijwerkingen had dat betekent dus niet dat je bij de sertraline ook die ervaring zal hebben.
Succes, ik hoop voor je dat het het gewenste effect gaat hebben, zonder al teveel bijwerkingen.
Wat voor bijwerkingen had je bij citalopram? Ik slik het nu al jaren en ben er heel tevreden over (overigens chronisch depressief en angststoornissen).quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:55 schreef Aberkullie het volgende:
Zijn er mensen met een dysthyme stoornis en ervaring met medicatie? Ik heb ik het verleden Citalopram gebruikt maar weer gestopt vanwege bijwerkingen. Nu een depressie erbij dus Sertraline gekregen en mag dat evt blijven gebruiken tegen dysthymie. Ik ben alleen bang voor dezelfde ervaring als bij Citalopram
Suicidaliteitquote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:23 schreef MaJo het volgende:
[..]
Wat voor bijwerkingen had je bij citalopram? Ik slik het nu al jaren en ben er heel tevreden over (overigens chronisch depressief en angststoornissen).
Wel heb ik gemerkt dat ik bijwerkingen krijg zodra het van fabrikant wisseltIk gebruik al jaren die van Sandoz maar een tijd terug was het van Aurobindo en daar werd ik echt heel vaag van. Een paar maanden terug voelde ik me weer onverklaarbaar vaag en ja hoor, weer Aurobindo
De huisarts zei dat het eigenlijk niet kan maar doei hoor, ik merk gewoon verschil
Dit heb ik ook gehad bij citalopram. Bij andere middelen niet.quote:
Dank je, goed om te horen dat je het bij andere middelen niet hadquote:Op vrijdag 2 juni 2023 21:47 schreef appelsap het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gehad bij citalopram. Bij andere middelen niet.
Wel heel vervelend en heftig. Ik begrijp je angst wel.
Na 1 dag misschien wat vroeg om te zeggen. Heb je het 's morgens of 's avonds ingenomen? Want misschien zou je dat nog kunnen omdraaien om te kijken of dat iets uitmaakt?quote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:22 schreef Aberkullie het volgende:
Het zou toeval kunnen zijn maar ik heb op dag 1 alweer last van insomnia.
Het zou ook door de spanning omtrent het nemen van de medicatie kunnen komen dat je slecht hebt geslapen. Probeer daarvan uit te gaan, want anders ga je je druk maken over de komende nacht en slaap je daardoor weer slecht. Natuurlijk zou het ook door de medicatie kunnen komen, maar het is te vroeg om daar iets over te kunnen zeggen.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:22 schreef Aberkullie het volgende:
Het zou toeval kunnen zijn maar ik heb op dag 1 alweer last van insomnia.
Ja, ben zowel met dysthyme stoornis (zo heet het inmiddels niet meer trouwens) als met depressie gediagnosticeerd en heb heel veel soorten antidepressiva geprobeerd. Ook citalopram en sertraline. Heb zelf nooit veel last van bijwerkingen gehad, en die waren er ook alleen de eerste paar dagen meestal, alleen droge mond bleef bij de tricyclische antidepressiva. Probeer je niet druk te maken. De middelen hebben een vergelijkbare werking maar de bijwerkingen kunnen verschillen. Wacht het gewoon af, het kan best zijn dat je nu geen of andere bijwerkingen krijgt.quote:Op vrijdag 2 juni 2023 18:55 schreef Aberkullie het volgende:
Zijn er mensen met een dysthyme stoornis en ervaring met medicatie? Ik heb ik het verleden Citalopram gebruikt maar weer gestopt vanwege bijwerkingen. Nu een depressie erbij dus Sertraline gekregen en mag dat evt blijven gebruiken tegen dysthymie. Ik ben alleen bang voor dezelfde ervaring als bij Citalopram
Nu de afgelopen dagen ‘s ochtends ingenomen maar ook weer 2 nachten doorgehaald. Normaal slaap ik ook slecht.quote:Op zaterdag 3 juni 2023 09:52 schreef Nijna het volgende:
[..]
Na 1 dag misschien wat vroeg om te zeggen. Heb je het 's morgens of 's avonds ingenomen? Want misschien zou je dat nog kunnen omdraaien om te kijken of dat iets uitmaakt?
Slaap je normaal gesproken wel goed?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |