abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196852585
Jep ik voel me beter, maar wel insomnia tot de max. Kankerzooi.
pi_196926392
Generieke medicijnen mogen maximaal 20% afwijken van de "merk"-medicijnen.
Is dus niet per definitie hetzelfde...

Wel heftig, die bijwerkingen.

Ik heb nooit gewisseld van merk naar generiek of andersom.
Meestal begonnen op generiek, behalve de lithium. Wel zo simpel.
Trotse mama van 2 :)
  vrijdag 30 juli 2021 @ 21:28:58 #28
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_200644244
Een vraag voor de dames die Sertraline/Zoloft gebruiken; heeft dit je menstruatiecyclus in de war gebracht? En zo ja, is dit vanzelf weer goed gekomen?
Heb op Reddit wat ervaringen gelezen van dames die hier problemen mee hadden, maar kan er niet uit opmaken of dit tijdelijk is.
Mijn menstruatie is 3 dagen eerder gekomen, dit heb ik echt nog nooit gehad. Er is een kinderwens, dus vind dit niet echt een toffe bijwerking....
Slik nu 3 weken 25 mg.
But that was when I ruled the world..
pi_200649903
Zoloft geslikt, al lang geleden, nooit problemen mee gehad qua menstruatie.
Ben je bang dat het de mogelijkheid om zwanger te worden beïnvloed?
Als je zwanger wilt worden terwijl je een antidepressivum gebruikt, zou ik wel checken of dit dan de aangewezen medicatie daarvoor is.
Daarvoor kan je bijvoorbeeld terecht bij een pop-poli.
Fake it till you make it...
  zaterdag 31 juli 2021 @ 11:30:06 #30
172490 Jetje86
Ja,ja ik ben me dr eentje
pi_200652837
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 juli 2021 08:36 schreef Nijna het volgende:
Zoloft geslikt, al lang geleden, nooit problemen mee gehad qua menstruatie.
Ben je bang dat het de mogelijkheid om zwanger te worden beïnvloed?
Als je zwanger wilt worden terwijl je een antidepressivum gebruikt, zou ik wel checken of dit dan de aangewezen medicatie daarvoor is.
Daarvoor kan je bijvoorbeeld terecht bij een pop-poli.
Bedankt voor je reactie. Mijn HA heeft het besproken met de psychiater van de pop-poli. Ik had wel gezien dat dit een bijwerking kon zijn, maar de psychiater gaf aan dit nog nooit als klacht te hebben gehoord...dus ik ging er dan ook van uit dat dit geen bijwerking zou zijn. Maar nu ik het zelf ervaar en ben gaan Googelen, kom ik toch meer vrouwen tegen die het wel als bijwerking ervaren.
Heb juist voor Sertraline gekozen, omdat hierover de meeste data bekend is met betrekking tot gebruik in zwangerschap. Maar ben inderdaad bang dat dit nu mijn kans op een zwangerschap beïnvloed. Zal het aankaarten bij mijn HA
But that was when I ruled the world..
pi_205654449
Ik was gister een post aan het typen met de vraag hoe lang het bij jullie heeft geduurd voordat psychische klachten weer enigszins normaliseerden na het stoppen met benzodiazepines na langdurig gebruik, als dat überhaupt gebeurde. Want ik twijfelde over hoe lang ik het vol wilde houden. Drie weken zou misschien genoeg zijn om weer met een lagere dosis te kunnen herstarten, maar wat als die ergste klachten zouden verminderen na een x aantal weken en ik daarna minder vaak medicatie nodig zou hebben?

Na een korte afbouw ben ik 2,5 week geleden gestopt met alle drie de benzo's die ik slikte, omdat er gewenning was opgetreden en ik hoopte dat ik weer 'normale' doseringen zou kunnen gebruiken na een ontwenningsperiode van tenminste drie weken. Maar het was verschrikkelijk. Ik sliep nauwelijks, sprong steeds doodsbang uit bed 's nachts, was overdag ook heel angstig en in de war, had het gevoel dat ik niet in mijn eigen lichaam zat en dat ik niet echt wakker was. Nu ben ik in de nacht van zondag op maandag opgenomen in de kliniek en heb het gister dan toch opgegeven en medicatie ingenomen op advies. Het voelt heel verkeerd dat ik het niet heb volgehouden, ik heb gefaald, maar ik zie ook wel in dat het gewoon niet ging.

Mijn vraag blijft: na hoeveel tijd zou je kunnen verwachten dat de angstklachten e.d. weer verminderen nadat je bent gestopt met langdurig benzodiazepinegebruik? Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Ik slikte het trouwens elke nacht de laatste tijd, overdag een paar keer per week.
Sorry als deze tekst onduidelijk is of slecht geschreven. Het gaat erg moeizaam.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_205662036
Geen ervaring mee @kuolema.
MIsschien te snel afgebouwd? Heb je dat op eigen houtje gedaan of in overleg?
Kan je daar in de kliniek niet overleggen wat nou verstandig zou zijn, want dat je dit geen lange termijn oplossing vindt. Misschien voor nu wel de beste oplossing om eerst toch weer rust te creëren en van daaruit verder te kijken.

Toen ik mijn antidepressivum ging afbouwen, heb ik daar maanden over gedaan. Steeds een stapje, wachten tot het weer stabieler was en dan pas het volgende stapje. Ik weet niet of dat voor benzo's ook zo werkt hoor.
Sterkte!
pi_207989135
Hoi allemaal

Ik slik een boel medicijnen, maar ik heb een vraag over fluoxetine

Dit slik ik sinds 2016 en wil ermee stoppen, want ik slik ook lamotrigine. Gewoon om minder troep in mijn lijf te krijgen

Nu zeggen twee verschillende psychiaters los van elkaar dat ik er niet mee kan stoppen, maar niet waarom. Weet iemand dat?
pi_207989962
Kan je niet met de fluoxetine stoppen vanwege de lamotrigine?
Ik heb geen idee, ik heb het ooit in het verleden geslikt (fluoxetine), maar kon daar gewoon mee stoppen.
Als ik trouwens google dan lees ik in de gauwigheid (op engelse sites) dat lamotrigine met fluoxetine of paroxetine kan, maar niet met alle ssri's. Misschien is dat de reden?
Zou je het ze kunnen vragen?

Of bedoelen ze dat je er niet NU mee moet stoppen, vanwege alle wisseling in medicatie die je sowieso hebt op dit moment en de onrust die dat meebrengt?

En is anders een second opinion een optie?
pi_207989980
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 07:42 schreef Nijna het volgende:
Kan je niet met de fluoxetine stoppen vanwege de lamotrigine?
Ik heb geen idee, ik heb het ooit in het verleden geslikt (fluoxetine), maar kon daar gewoon mee stoppen.
Als ik trouwens google dan lees ik in de gauwigheid (op engelse sites) dat lamotrigine met fluoxetine of paroxetine kan, maar niet met alle ssri's. Misschien is dat de reden?
Zou je het ze kunnen vragen?

Of bedoelen ze dat je er niet NU mee moet stoppen, vanwege alle wisseling in medicatie die je sowieso hebt op dit moment en de onrust die dat meebrengt?

En is anders een second opinion een optie?
Nou ik heb het eerder gevraagd en dacht als ik toch labiel ben kan ik dat balletje wel weer opgooien. Alleen ik dacht als ik een stemmingsstabilisator slik (lamotrigine) heb ik geen antidepressiva meer nodig (fluoxetine). Scheelt weer in chemische troep. Ik slik toch een behoorlijke hand vol pillen op een dag en elke pil minder is er een

En een second opinion heb ik idd al gehad. Ik heb twee psychiaters van Lentis gevraagd, van verschillende afdelingen, meerdere malen in de kliniek bij verschillende artsen gevraagd (maar op die momenten was ik te instabiel om te rommelen aan medicijnen, dus dat telt niet mee).
pi_207992379
Oké, door het wisselen en geouwehoer met medicijnen ben ik veel aangekomen. Mensen een tijdje niet gezien. Het eerste wat ze zeggen "het is wel aan je te zien dat je aan het rommelen bent met medicijnen, je bent aangekomen"
-O-

Ik heb sterk de neiging om mijn baxter de prullenbak in te tyfen. Functioneer prima zonder en dan val ik tenminste wat sneller af
  dinsdag 14 februari 2023 @ 12:25:48 #37
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207992465
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oké, door het wisselen en geouwehoer met medicijnen ben ik veel aangekomen. Mensen een tijdje niet gezien. Het eerste wat ze zeggen "het is wel aan je te zien dat je aan het rommelen bent met medicijnen, je bent aangekomen"
-O-

Ik heb sterk de neiging om mijn baxter de prullenbak in te tyfen. Functioneer prima zonder en dan val ik tenminste wat sneller af
Niet doen, Child. Dat zal niet goed gaan.

Trek aan de bel bij je begeleiding.
The love you take is equal to the love you make.
pi_207992701
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O-

Niet doen! Overleg met je behandelaar!
Kan me voorstellen dat je ervan baalt, maar zo overal mee stoppen lijkt me heel onverstandig. Helpt misschien voor het afvallen, maar ik betwijfel of het op de rest een goede uitwerking heeft.
Als je zou willen stoppen dan afbouwen, kleine stapjes... bla bla bla.
Ik denk dat je dat wel weet, maar dat je ontzettend baalt van het aankomen en dat mag! Maar bespreek het, sterkte :*
pi_207992791
Ik moet nadenken en ga wel overleggen met die lui -O- maar ik ben het zo zo zo zat
pi_207992865
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik moet nadenken en ga wel overleggen met die lui -O- maar ik ben het zo zo zo zat
Naar dat mensen die opmerkingen maken. En logisch dat je het zat bent. Maar ik meen te hebben gelezen dat je al zeker twee nachten niet geslapen hebt… klinkt voor mij niet alsof je prima functioneert.

Fijn en slim dat je niet toegeeft aan die begrijpelijke impuls om je medicatie weg te gooien en eerst gaat overleggen ^O^
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 februari 2023 @ 13:10:20 #41
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207993070
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 12:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ja, begrijpelijk. En dat is heel rot. :{

:*
pi_207993645
-O- nou er is me duidelijk gemaakt dat ze dwangmedicatie gaan regelen als ik het niet vrijwillig neem of mijn spiegel laat prikken. En ze gaan nu overleggen of ik thuis mag blijven.

Met eerlijkheid stoot je enkel je hoofd
pi_207994493
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 februari 2023 13:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
-O- nou er is me duidelijk gemaakt dat ze dwangmedicatie gaan regelen als ik het niet vrijwillig neem of mijn spiegel laat prikken. En ze gaan nu overleggen of ik thuis mag blijven.

Dat is de terugval die je dat laat zeggen :*
Blijkbaar gaat het een stuk minder goed met je dan je zelf nu kunt zien. En natuurlijk lijkt die extra zorg dan stom en onnodig.
Hopelijk kun je thuis blijven. Maar anders even ontzorgd worden en weer in je ritme komen tijdens een opname heeft je in het verleden goed geholpen toch?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 14 februari 2023 @ 15:41:41 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_207994885
quote:

Door eerlijkheid nu kunnen ze je beter helpen.
pi_207995760
quote:

Ik begrijp dat het zo voelt CotS :*, je spreekt je twijfels uit en blijkbaar maken ze zich daar zorgen over.
Ik kan van hier niet inschatten of dat terecht is of niet, maar ik vind het oprecht klote voor je.
Sterkte :*
pi_207997092
Ja...Naja...voorlopig geen keus dus. En ik ben vergeten uitleg te vragen
. Dus voorlopig zij het zo
pi_207999050
Ik snap je heel goed CotS. Ik vind het ook een fijn idee als ik minder troep in mijn lichaam prop, zeker als het toch niet lijkt te helpen en alleen maar bijwerkingen geeft.
Daarom wilde ik geen olanzapine maar dat was dwangmedicatie. Nu wel overgestapt op een ander antipsychoticum en sindsdien ben ik 9 kg afgevallen, maar nog niet terug op mijn oude gewicht.

Ik denk dat qua gewichtstoename fluoxetine bij jou niet de grootste boosdoener is. Die is juist een van de voordeligste antidepressiva wat betreft gewichtstoename. Antipsychotica zijn erger.
Ik weet hoe frustrerend het is, maar probeer je te houden aan het advies van de behandelaren. Zeker niet plotseling stoppen want dat is óók slecht voor je lichaam! Je brengt jezelf er alleen mee in de problemen. Maar blijf wel benoemen, ook al doen ze er niks mee, dat je ermee wilt stoppen.

[ Bericht 3% gewijzigd door kuolema op 14-02-2023 22:35:01 ]
pi_207999138
Ik ga weer slaapmedicatie afbouwen. Ben weer opgenomen geweest en in de kliniek is de lorazepam verhoogd naar 15 mg plus zo nodig flurazepam omdat ik anders echt niet kon slapen. Nu ga ik afbouwen met diazepam, waarschijnlijk morgen de overstap.

Ik zie er heel erg tegenop, maar het is nodig. Het maakt ook eigenlijk weinig verschil dat ik nu goed slaap, want ik blijf ontzettend moe en slaap overdag ook veel.
pi_208413777
Zijn hier mensen met ervaring met CLOZAPINE

Ik heb nu meerdere antipsychotica geprobeerd en blijf klachten houden. Dus ze willen me aan dit middel. En ik ben gewoon benieuwd... Ik heb al informatie ingewonnen, vind het eng. Anderzijds vond ik destijds elk nieuw middel eng. Over twee weken heb ik weer een gesprek en wil dan graag een mening hebben. Ik wil het an sich wel graag, maar ben bang.
pi_208418362
Geen ervaring mee CotS, maar wil je wel succes wensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')