abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_187353374
registreer om deze reclame te verbergen
Dit topic is bedoeld om ervaringen uit te wisselen over de diverse soorten medicatie die er bestaan om psychische klachten tegen te gaan.
Wat echter voor alle medicatie opgaat, is dat de werkzaamheid per persoon verschilt. Ga daarom niet blind op ervaringen van anderen af, en raadpleeg altijd een arts bij eventuele twijfels of vragen.

Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling van dit topic om te discussiëren over het al dan niet gebruiken van antidepressiva en andere medicijnen. Alleen eigen ervaringen en do's & dont's dus.

Enkele links met meer informatie over psychofarmaca

Stichting Pandora - belangenvereniging voor mensen met psychische of psychiatrische problemen.. Onder het kopje 'dossiers' staan handige .pdfjes, met daarin onder andere informatie over de soorten medicatie, eventuele bijwerkingen, en het gebruik ervan.

Consumed - site met algemene informatie over medicijnen, en ook over de diverse medicijnen bij psychische klachten. Naast feitelijke informatie als samenstelling, verkrijgbaarheid, ook informatie over bijwerkingen en dergelijke.

Hulpgids.nl - prima uitleg over de werking van antidepressiva.

Hersenstorm - onder het kopje 'Ritalin, ja of nee?' ervaringen over de bijwerkingen van Ritalin, én alternatieven voor dit medicijn. Let op: deze ervaringen zijn alleen gebaseerd op die van de schrijfster van deze site. Ook nu geldt: wat voor de één niet werkt, kan voor de ander een uitkomst zijn.

Schizofrenieplein - index met een flink aantal bijsluiters van antipsychotica. Daarnaast veel algemene informatie over schizofrenie, en de behandelmethodes ervan.

Psycholoog.net forum - Het forum van psycholoog.net, heeft een apart 'Medicatie en psychofarmaca' subforum, met daarin vooral veel ervaringen van onder andere AD's en ritalin.

Meldpunt Medicijnen- Meldt hier je goede en slechte ervaringen met medicatie.

Enkele afkortingen, die je in dit topic kan vinden.

*ad= antidepressiva
*ha= huisarts
*mw= maatschappelijk werk

Het vorige deel: R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #16

Deze OP vindt je hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 24 juni 2019 @ 21:06:49 #2
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_187586845
Hey ik heb even een vraag aan lotgenoten hier. Ik heb meer dan een halfjaar Citalopram 15 mg geslikt tegen depressieve klachten en een angststoornis. Helaas begon ik daar de laatste weken weer last van te krijgen.

Ik ben bij de psychiater geweest en die heeft voorgesteld Escitalopram te gaan proberen. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Afijn, de volgende dag direct overgestapt en heb die dag nog behoorlijk last gehad van duizeligheid, hoofdpijn en misselijkheid. Volgende dag verdween dit maar ik voel me inmiddels behoorlijk depressief en lusteloos. Mijn hersenen staan helemaal uit.

Is er iemand die ook ooit overgestapt is en dezelfde klachten heeft ervaren? Ging het snel over of juist niet?
pi_187589449
quote:
13s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:06 schreef DevFreak het volgende:
Hey ik heb even een vraag aan lotgenoten hier. Ik heb meer dan een halfjaar Citalopram 15 mg geslikt tegen depressieve klachten en een angststoornis. Helaas begon ik daar de laatste weken weer last van te krijgen.

Ik ben bij de psychiater geweest en die heeft voorgesteld Escitalopram te gaan proberen. Daar ben ik mee akkoord gegaan. Afijn, de volgende dag direct overgestapt en heb die dag nog behoorlijk last gehad van duizeligheid, hoofdpijn en misselijkheid. Volgende dag verdween dit maar ik voel me inmiddels behoorlijk depressief en lusteloos. Mijn hersenen staan helemaal uit.

Is er iemand die ook ooit overgestapt is en dezelfde klachten heeft ervaren? Ging het snel over of juist niet?
Geef het 2 weken.
  dinsdag 25 juni 2019 @ 07:27:41 #4
280612 gewoonmezelf87
Nu ook als mama!
pi_187591681
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
13s.gif Op maandag 24 juni 2019 21:06 schreef DevFreak het volgende:

Niet met die medicatie, wel toen ik van paroxetine naar sertraline ging... vol terug in angst en paniek... ging ook niet over tot ik de sertraline verving door fluoxetine... daar jaren rust mee gehad.
Gm vind ik echt zon lieve mama O+ . Zo 1 waar alle kindjes soms jaloers op zijn dat ze hun mama niet is.
S. 2014
J. 2016
  dinsdag 25 juni 2019 @ 11:38:27 #5
459997 DevFreak
Brengt je topic vrijheid
pi_187594471
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 23:24 schreef Ace1 het volgende:

[..]

Geef het 2 weken.
Het is denk ik maar gewoon even op mijn tanden bijten en afwachten. Heb je zelf ook ervaring met SSRI's?

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 07:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Niet met die medicatie, wel toen ik van paroxetine naar sertraline ging... vol terug in angst en paniek... ging ook niet over tot ik de sertraline verving door fluoxetine... daar jaren rust mee gehad.
Wat gebeurde er na daarna? Afgebouwd?
pi_187620226
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 11:38 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Het is denk ik maar gewoon even op mijn tanden bijten en afwachten. Heb je zelf ook ervaring met SSRI's?
[..]

Wat gebeurde er na daarna? Afgebouwd?
Ja zelf ervaring. Werkt niet gelijk.. Ik was eerst 2 weken misselijk en nog een paar weken later voelde ik pas effect.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')