Betwijfel of max daar profijt van gaat hebben. Die staat er te ver voorquote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
Leclerc is ook nog under investigation vanwege het verkeerd de baan op rijden in de chicane.
Thanksquote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:16 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ophouden van Albon
https://www.fia.com/file/82068/download
Nee, dat niet.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Betwijfel of max daar profijt van gaat hebben. Die staat er te ver voor
Jammer dat ze dat niet even tussen de sessies door verzinnen.quote:
Welk verschil had dat dan gemaakt?quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:29 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Jammer dat ze dat niet even tussen de sessies door verzinnen.
Mensen meteen na q2 straffen.quote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:31 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Welk verschil had dat dan gemaakt?
Alleen Verstappen is niet boos op iemand.quote:Op zondag 9 juni 2019 02:59 schreef MakkieR het volgende:
Nog niet zo lang geleden in de laatste minuut te laat over de start gaan, of in de laatste minuut met teveel auto's je ronde doen, of nu in de laatste minuut een rode vlag tegen krijgen. Ik ben toch niet de enige die hier een bepaalde trend ziet?
Doet mij aan vroeger denken, toen ik de bus halen moest, ook altijd thuis wachten tot de laatste minuut en dan was ik kwaad op de buschauffeur, als ik de bus heb gemist.
Verstappen probeert het maximale uit z’n bolide te halen. De baan is later in de Q gewoon een stukje sneller. Logisch dat Verstappen probeerde op de medium band Q3 te halen. Want de soft band lijkt tijdens de race te snel weg te fikken.quote:Op zondag 9 juni 2019 02:59 schreef MakkieR het volgende:
Nog niet zo lang geleden in de laatste minuut te laat over de start gaan, of in de laatste minuut met teveel auto's je ronde doen, of nu in de laatste minuut een rode vlag tegen krijgen. Ik ben toch niet de enige die hier een bepaalde trend ziet?
Doet mij aan vroeger denken, toen ik de bus halen moest, ook altijd thuis wachten tot de laatste minuut en dan was ik kwaad op de buschauffeur, als ik de bus heb gemist.
In Q3 kan ik dat nog wel snappen. Maar dit was Q2, dan neem je ook wel een risico door op het einde naar buiten te gaan. Helemaal omdat hij al aan het klagen was over de drukte op de baan.quote:Op zondag 9 juni 2019 07:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
Verstappen probeert het maximale uit z’n bolide te halen. De baan is later in de Q gewoon een stukje sneller. Logisch dat Verstappen probeerde op de medium band Q3 te halen. Want de soft band lijkt tijdens de race te snel weg te fikken.
Achteraf kijk je een bolide in de diffuser.quote:Op zondag 9 juni 2019 08:32 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik heb later gekeken maar wist wel de uitslag al. Dan valt het nog meer op dat ze echt achterlijk lang in de pit bleven.
Ferrari verneukt zijnrace toch wel en hij eindight ahcter maxquote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Betwijfel of max daar profijt van gaat hebben. Die staat er te ver voor
quote:Op zondag 9 juni 2019 08:50 schreef Montov het volgende:
[..]
Achteraf kijk je een bolide in de diffuser.
Geen strafquote:Op zaterdag 8 juni 2019 23:17 schreef sasquatsch het volgende:
Leclerc is ook nog under investigation vanwege het verkeerd de baan op rijden in de chicane.
Hij heeft zichzelf al straf gegeven door zijn snelle ronde af te breken. Dat is al straf genoeg imo.quote:
kijken wat ze vandaag doen als het gebeurtquote:Op zondag 9 juni 2019 09:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Goede beslissing imo. Hij bracht niemand in gevaar, baan was vrij op dat stuk.
In de race zal het wel anders zijn veel meer kans dat er iemand in de buurt rijd. Er is ook bijde briefing behoorlijk op gehamerd dacht ik.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
kijken wat ze vandaag doen als het gebeurt
P1 moet haalbaar zijn voor hem in de eerste 2 ronden. Daarna gewoon 7.quote:Op zondag 9 juni 2019 10:26 schreef opreis het volgende:
Ricciardo kan best wel eens veel invloed gaan hebben op de race. Zachtere banden dan Leclerc voor hem bij de start dus misschien dat hij daarvoor kan komen. En dan starten Gasly, Bottas en Max ook nog achter hem.
dat lijkt me toch wel heel stugquote:Op zondag 9 juni 2019 10:41 schreef mikieu het volgende:
[..]
P1 moet haalbaar zijn voor hem in de eerste 2 ronden. Daarna gewoon 7.
Redbull had het niet nodig om op het laatste moment naar buiten te gaan, met twee vingers in de neus had Max q3 gehaald op softs.quote:Op zondag 9 juni 2019 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
Dat gezeur op Red Bull. De baan werd sneller en sneller dus wat dat betreft was Max nog 49 sec te vroeg aan z'n ronde begonnen.
Verder geluk bij een ongeluk om als 9de te starten op medium of hard ipv soft.
Heb er zin in.
p9 kansrijker dan p3 of 4? Optimisme kan je niet ontzegd wordenquote:Op zondag 9 juni 2019 11:06 schreef aesop het volgende:
[..]
Redbull had het niet nodig om op het laatste moment naar buiten te gaan, met twee vingers in de neus had Max q3 gehaald op softs.
Maar ik denk dat p9 op -liefst- nieuwe hards, of gebruikte mediums uiteindelijk kansrijker is.
Laat Ricciardo in bocht 1 maar een do or die doen, en Max gaat gewoon om het podium meedoen.
Zijn concurrentie staat ook op medium hč. In principe heb je nu safety cars nodig om iets te kunnen doen (het beste voor een ongeluk met merc/fer). Je sluit nu na 5 of 6 maximaal 10 rondjes aan bij Bottas en dan rijd je plek 4 maar zijn er al gaten tussen nummer 1 en 4.quote:Op zondag 9 juni 2019 10:59 schreef VacaLoca het volgende:
Dat gezeur op Red Bull. De baan werd sneller en sneller dus wat dat betreft was Max nog 49 sec te vroeg aan z'n ronde begonnen.
Verder geluk bij een ongeluk om als 9de te starten op medium of hard ipv soft.
Heb er zin in.
Een tijdstraf volgens datzelfde document.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:59 schreef Tarado het volgende:
[..]
kijken wat ze vandaag doen als het gebeurt
Dat zou ik ook zeggen. Idealiter met Safetycar als de gele banden starters net 10 rondjes na de pitstop zitten. Dan pak je mediums en win je 10 sec op de pitstop en mag je met verse banden druk gaan zettenquote:Op zondag 9 juni 2019 11:12 schreef mikieu het volgende:
Hoop wel op harde banden. En dan even een lesje bandensparen om vervolgens het einde af te maken met softs.
Op mediums is geen gok, dan ga je nooit winnen.
Mag ook.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:16 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Idealiter met Safetycar als de gele banden starters net 10 rondjes na de pitstop zitten. Dan pak je mediums en win je 10 sec op de pitstop en mag je met verse banden druk gaan zetten
quote:Op zondag 9 juni 2019 11:14 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Een tijdstraf volgens datzelfde document.
Ik vind dit stiekem toch wel een heerlijk tijdstip.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:20 schreef mikieu het volgende:
[..]
Mag ook.
Heb wel weer eens echt zin in de race. Jammer dat ie vanavond pas is.
Die avondraces zijn fucking nice. Lekker de hele dag je ding kunnen doen en zodra het bankhangtijd is, is er wat leuks te zien op je scherm.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:20 schreef mikieu het volgende:
[..]
Mag ook.
Heb wel weer eens echt zin in de race. Jammer dat ie vanavond pas is.
Zeker. Of juist aan het eind vd ochtend. Zo rond 10-11u. Lekker vanuit je nest voor de tv rollen. Die races om 14/15u breken de middag zo vervelend.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Die avondraces zijn fucking nice. Lekker de hele dag je ding kunnen doen en zodra het bankhangtijd is, is er wat leuks te zien op je scherm.
Ook in dat geval, jammer dat Sepang er uit is.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:44 schreef zoem het volgende:
[..]
Zeker. Of juist aan het eind vd ochtend. Zo rond 10-11u. Lekker vanuit je nest voor de tv rollen. Die races om 14/15u breken de middag zo vervelend.
Zelden zoveel onzin gelezen.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:06 schreef aesop het volgende:
[..]
Redbull had het niet nodig om op het laatste moment naar buiten te gaan, met twee vingers in de neus had Max q3 gehaald op softs.
Maar ik denk dat p9 op -liefst- nieuwe hards, of gebruikte mediums uiteindelijk kansrijker is.
Laat Ricciardo in bocht 1 maar een do or die doen, en Max gaat gewoon om het podium meedoen.
Ik ben het er anders ook wel mee eens. P3 of 4 had alleen gekund met rode banden, en die moeten allemaal na minder dan 10 rondjes stoppen als je dat zo hoort. Dan lijkt me met geel/wit daar achter starten een stuk voordeliger. Je gaat al die rode stoppers gratis voorbij, en anders had je dan zelf ook moeten stoppen.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
p9 kansrijker dan p3 of 4? Optimisme kan je niet ontzegd worden
Wat een Godenstrategie van RBR dan. Het lijkt een blunder, maar eigenlijk is het geniaal.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben het er anders ook wel mee eens. P3 of 4 had alleen gekund met rode banden, en die moeten allemaal na minder dan 10 rondjes stoppen als je dat zo hoort. Dan lijkt me met geel/wit daar achter starten een stuk voordeliger. Je gaat al die rode stoppers gratis voorbij, en anders had je dan zelf ook moeten stoppen.
Ik zou ook gewoon aan het verschil in banden voorbij gaan, dan kun je wat makkelijker je "punt" maken.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een Godenstrategie van RBR dan. Het lijkt een blunder, maar eigenlijk is het geniaal.
Voor de volgende keer als ie wel P3 heeft kan ie ook gewoon zijn start verprutsen en 6 man voorbij laten.
Bedankt maatquote:Op zondag 9 juni 2019 11:51 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zou ook gewoon aan het verschil in banden voorbij gaan, dan kun je wat makkelijker je "punt" maken.
Briljant.
Tuurlijk is het niet de ideale situatie, en absoluut niet bewust van RBR. Maar dat betekend niet dat het goed uit kan vallen, geluk bij een ongeluk.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Wat een Godenstrategie van RBR dan. Het lijkt een blunder, maar eigenlijk is het geniaal.
Voor de volgende keer als ie wel P3 heeft kan ie ook gewoon zijn start verprutsen en 6 man voorbij laten.
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je falen definieert.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen.
Max faalt maar jij ziet het als kansrijker? Oké dan.
OK dan, we gaan het meemaken maar met de 5e auto van P9 terwijl de eerste 4 auto's ver voor je staan lijkt me het toch een redelijk moeilijke opgavequote:Op zondag 9 juni 2019 11:47 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik ben het er anders ook wel mee eens. P3 of 4 had alleen gekund met rode banden, en die moeten allemaal na minder dan 10 rondjes stoppen als je dat zo hoort. Dan lijkt me met geel/wit daar achter starten een stuk voordeliger. Je gaat al die rode stoppers gratis voorbij, en anders had je dan zelf ook moeten stoppen.
Op rood achter de Ferraris en Mercedessen die op geel staan was ook kansloos want je moet heel snel stoppen terwijl zij doorrijden.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
OK dan, we gaan het meemaken maar met de 5e auto van P9 terwijl de eerste 4 auto's ver voor je staan lijkt me het toch een redelijk moeilijke opgave
Nee dat lijkt me niet realistischquote:Op zondag 9 juni 2019 10:41 schreef mikieu het volgende:
[..]
P1 moet haalbaar zijn voor hem in de eerste 2 ronden. Daarna gewoon 7.
natuurlijk kan het goed uitpakken maar bij voorbaat beter dan vanaf P4 op rood vind ik wel op z'n zachtst gezegd optimistisch.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:07 schreef Zorro het volgende:
[..]
Op rood achter de Ferraris en Mercedessen die op geel staan was ook kansloos want je moet heel snel stoppen terwijl zij doorrijden.
Het zal afhangen van de levensduur van de rode banden, als die weer eens veel langer is dan voorspeld gaat het verhaal een stuk minder op, en ook het risico van midden in het veld starten zal meespelen. Maar als de banden doen wat gezegd is en Max blijft uit de ellende dan kan dit wel eens goed uitpakken.
quote:Op zondag 9 juni 2019 12:30 schreef opreis het volgende:
Ik denk dat er sowieso niet veel meer in zit dan een P5. Het is dat Bottas zn kwalificatie verneukte en zelfs Ricciardo en Gasly voor de Mercedes startte. Als dat niet zo was geweest had het onder normale omstandigheden gewoon een lastig verhaal geweest op dit circuit.
mee eens hoor maar met dat Bottas verhaal P4quote:Op zondag 9 juni 2019 12:33 schreef vosss het volgende:
Dat denk ik ook. Als er niks mis zou zijn gegaan in de kwalificatie en in de race bij de Mercs en de Ferrari's dan viel hier niet veel meer te halen dan een P5.
Jouw post bevat ook alleen maar onzin.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen.
Max faalt maar jij ziet het als kansrijker? Oké dan.
Zonder verkeer in de hairpin had Verstappen makkelijk Q3 gehaald op de mediums. Zat geloof ik maar een tiende achter Vettel na de tweede sector.quote:Op zondag 9 juni 2019 12:04 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk wel aan hoe je falen definieert.
Je ziet het aan Mercedes, Ferrari en Max. Zij willen per se starten op de medium en niet op de soft. De mediumband is veel langzamer dan de soft. Is het dan persoonlijk falen als de auto niet snel genoeg is?
Op p9 starten op mediums is beter dan p4-5 op softs 100%. De softs zijn na 5 rondjes klaar dus dan zijn al die heren voor hem foetsie.quote:Op zondag 9 juni 2019 11:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen.
Max faalt maar jij ziet het als kansrijker? Oké dan.
Dat lijkt me absoluut niet zomaar te zeggen. Vergeet niet dat Verstappen een aantal auto's moet inhalen en dat kost altijd een hele hoop tijd die hij niet zou verliezen door als 4e of 5e te starten.quote:Op zondag 9 juni 2019 13:23 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Op p9 starten op mediums is beter dan p4-5 op softs 100%.
Tenzij SC natuurlijkquote:Op zondag 9 juni 2019 13:23 schreef TehRocks het volgende:
[..]
Op p9 starten op mediums is beter dan p4-5 op softs 100%. De softs zijn na 5 rondjes klaar dus dan zijn al die heren voor hem foetsie.
En als ie p4 of p5 start op softs mag hij na 10 ronden naar binnen en komt hij weer in verkeer terecht. Dat laatste wordt hier onderschat.quote:Op zondag 9 juni 2019 13:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat lijkt me absoluut niet zomaar te zeggen. Vergeet niet dat Verstappen een aantal auto's moet inhalen en dat kost altijd een hele hoop tijd die hij niet zou verliezen door als 4e of 5e te starten.
Nee hoor, net zoals in iedere race rijden ze net zo lang door op die softs tot het gat groot genoeg is.quote:Op zondag 9 juni 2019 13:26 schreef TehRocks het volgende:
[..]
En als ie p4 of p5 start op softs mag hij na 10 ronden naar binnen en komt hij weer in verkeer terecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |