abonnement Unibet Coolblue
pi_187278698
💐🌸💮🌹🌺🌻🌼🌷⚘🌱🌲🌳🌴🌵🌾🌿☘🍀🍁🍂🍃🍇

Wachten op Seven.... :D
pi_187278736
Ik denk dat ik dezelfde heb idd als jij Seven en sinds ik snoei volgens de tips van mijntuin.org op de juiste tijden etc is ie mooier en voller dan ooit!





Hibiscusboompje vorig jaar rigoreus zijn kop eraf en kijk O+ :


Ook heb ik een nieuwe plant in pot op balkon, maar ben de naam kwijt. Familie van zonnehoed denk ik?


[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 05-06-2019 21:28:21 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:51:29 #3
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187281458
*O*
Resistance is futile.
  woensdag 5 juni 2019 @ 23:21:45 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187281982
Ik heb hier trouwens een fikse Japanse Roos (Camelia) in de tuin staan, van zo'n 27 jaar oud en rond de 3 meter hoog. Maar hij staat op een plek die me eigenlijk niet bevalt.
Ik twijfel tussen proberen te verplaatsen of helemaal weg.

In het laatste geval; is er iemand die interesse heeft? (zelf uitgraven svp).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187282274
Volgens m'n app gaat het vannacht kei en keihard regenen. Gister spoot het water tussen de tegels onder de onderkapping vanuit de grond omhoog dus vrees echt voor vannacht. En m'n mooie pioenroos.. M'n app voorspelt een piek van 115mm/u!
  donderdag 6 juni 2019 @ 06:57:43 #6
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187284387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:21 schreef Leandra het volgende:
Ik heb hier trouwens een fikse Japanse Roos (Camelia) in de tuin staan, van zo'n 27 jaar oud en rond de 3 meter hoog. Maar hij staat op een plek die me eigenlijk niet bevalt.
Ik twijfel tussen proberen te verplaatsen of helemaal weg.

In het laatste geval; is er iemand die interesse heeft? (zelf uitgraven svp).
Zonde.
  donderdag 6 juni 2019 @ 07:24:35 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187284510
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2019 06:57 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zonde.
Verplaatsen ook?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187284561
Iemand de tip tegen wolluis? Onze hortensia zit voor het tweede jaar helemaal vol.

Anders wordt het afknippen 🙁
pi_187285774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:21 schreef Leandra het volgende:
Ik heb hier trouwens een fikse Japanse Roos (Camelia) in de tuin staan, van zo'n 27 jaar oud en rond de 3 meter hoog. Maar hij staat op een plek die me eigenlijk niet bevalt.
Ik twijfel tussen proberen te verplaatsen of helemaal weg.

In het laatste geval; is er iemand die interesse heeft? (zelf uitgraven svp).
Ik heb wel interesse! Alleen weet ik niet of ik die in de auto krijg. :D
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187285806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 23:38 schreef Koettie het volgende:
Volgens m'n app gaat het vannacht kei en keihard regenen. Gister spoot het water tussen de tegels onder de onderkapping vanuit de grond omhoog dus vrees echt voor vannacht. En m'n mooie pioenroos.. M'n app voorspelt een piek van 115mm/u!
Het regende hier knetterhard. Ik had de ramen van m'n kas open laten staan en de moestuin staat nu blank. Hmz.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187285818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 20:30 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat ik dezelfde heb idd als jij Seven en sinds ik snoei volgens de tips van mijntuin.org op de juiste tijden etc is ie mooier en voller dan ooit!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Prachtig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:08:10 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187285874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:00 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb wel interesse! Alleen weet ik niet of ik die in de auto krijg. :D
Dat denk ik niet, ik denk dat ik hem ook niet achterin de cabrio durf te gooien om naar jou te brengen :D


Tinypic draait de foto dus :(
Maar goed, ik heb er even een bekende Ikea-stoel bijgezet voor de verhouding :D

[ Bericht 10% gewijzigd door Leandra op 06-06-2019 10:15:59 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187285995
Ohhh wat is-ie geweldig!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:18:03 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187286005
quote:
17s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ohhh wat is-ie geweldig!
Hij heeft roze/rode bloemen
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187286012
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij heeft roze/rode bloemen
Als je 'em echt weg wil doen, dan kijk ik of ik iets kan regelen met een klein busje of zo. Maar ik zou verplaatsen overwegen als ik jou was. Ik vind het heel bijzonder dat-ie zo groot is. De mijne groeide ontzettend langzaam en was véél kleiner.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:23:24 #16
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_187286068
Even een crosspost uit mijn eigen topic. Hebben een aantal rozen in de voortuin staan, waarvan dit de mooiste is. Graag zou ik ze in het nieuwe tuinontwerp allemaal bij elkaar zetten. Hoe en wanneer kun je rozen het beste verplaatsen?
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:31:49 #17
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187286161
quote:
Op donderdag 6 juni 2019 10:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als je 'em echt weg wil doen, dan kijk ik of ik iets kan regelen met een klein busje of zo. Maar ik zou verplaatsen overwegen als ik jou was. Ik vind het heel bijzonder dat-ie zo groot is. De mijne groeide ontzettend langzaam en was véél kleiner.
27 jaar hè... en de hond is er destijds onder begraven, misschien helpt dat :')
Mijn moeder zei wel dat de plant al jaren niet meer zo mooi gebloeid had als sinds wij hier wonen (2013), dus dat is wel grappig.
Dat weerhoudt me ook het meest eigenlijk.
Ik ga overleggen of verplaatsen niet gewoon beter is, hoeft ook maar 2 meter opzij.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187286405
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

27 jaar hè... en de hond is er destijds onder begraven, misschien helpt dat :')
Mijn moeder zei wel dat de plant al jaren niet meer zo mooi gebloeid had als sinds wij hier wonen (2013), dus dat is wel grappig.
Dat weerhoudt me ook het meest eigenlijk.
Ik ga overleggen of verplaatsen niet gewoon beter is, hoeft ook maar 2 meter opzij.
En anders geef je maar een gil.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:00:10 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187286458
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:54 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

En anders geef je maar een gil.
Will do!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187286749
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:23 schreef SV-tje het volgende:
Even een crosspost uit mijn eigen topic. Hebben een aantal rozen in de voortuin staan, waarvan dit de mooiste is. Graag zou ik ze in het nieuwe tuinontwerp allemaal bij elkaar zetten. Hoe en wanneer kun je rozen het beste verplaatsen?
[ afbeelding ]
quote:
Als de roos in rust is, kun je die het beste verplanten. Dat kan in de herfst, maar ook in de winter, als de grond maar niet te bevroren is. Zorg er wel voor dat je de roos tijdens droge perioden in lente en zomer voldoende water geeft zodat hij goed kan aanslaan op zijn nieuwe plek. Behandel nieuwe aanplant met een product waar mycorrhiza-schimmels in zitten. Zo voorkom je rozenmoeheid. Zorg ervoor dat de roos op de nieuwe plek precies even diep staat als op de oude plek.
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:39:25 #21
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187286903
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

27 jaar hè... en de hond is er destijds onder begraven, misschien helpt dat :')
Mijn moeder zei wel dat de plant al jaren niet meer zo mooi gebloeid had als sinds wij hier wonen (2013), dus dat is wel grappig.
Dat weerhoudt me ook het meest eigenlijk.
Ik ga overleggen of verplaatsen niet gewoon beter is, hoeft ook maar 2 meter opzij.
Dan zou ik 'm toch laten staan en het tuinontwerp daarop aanpassen. Zo'n grote Camellia in je tuin is toch een eyecatcher. Verplaatsen is niet gemakkelijk en 't kan zijn dat de boom juist goed staat op die plek waar ze nu staat.
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:44:31 #22
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187286959
Ik heb zelf een hele grote Pinus op mijn volkstuin, de stam is wel een halve meter dik. Ik heb die boom toch laten staan omdat hij bij de tuin hoort. Ik heb de tuin rond die boom aangelegd. Ik heb er ook wel last van, er zitten altijd duiven in te slapen en die kakken alles onder. En het ligt vol met naalden eronder. Maar dat is nou eenmaal de boom.
pi_187287097
En die natoer! :+

Wij zaten in het begin ook erg met die enorme Himalayaceder in ons maag in onze tuin.
In de loop der jaren zijn er wat takken afgezaagd door de gemeente op ons verzoek en is ie iets minder 'lelijk'. Er wordt enorm veel gebruikt van gemaakt door vogels van allerlei soort en nu met dat nest er in hebben we hem maar omarmt.
:D
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:19:18 #24
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187288192
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:39 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dan zou ik 'm toch laten staan en het tuinontwerp daarop aanpassen. Zo'n grote Camellia in je tuin is toch een eyecatcher. Verplaatsen is niet gemakkelijk en 't kan zijn dat de boom juist goed staat op die plek waar ze nu staat.
Nee, dat is geen optie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187288364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 07:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Verplaatsen ook?
Een Camellia verplaatsen is ontzettend moeilijk. De wortels blijven relatief dicht aan de oppervlakte en spreiden behoorlijk breed uit. Kans dat je de wortelkluit zal beschadigen is groot.
Als je het wilt proberen is nu iig niet de tijd. Kan wel tussen oktober en maart zolang het niet vriest.

Maar ik ga nog even herhalen wat al eerder is gezegd; wat zonde! Zo'n formaat Camellia van die leeftijd is een vermogen waard. Een sieraad voor de tuin.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:18:00 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187288909
Ja, maar een 8 karaat dikke diamant kan ook in de weg zitten...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187288922
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:18 schreef Leandra het volgende:
Ja, maar een 8 karaat dikke diamant kan ook in de weg zitten...
Hij kost online 2600 euro.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187288929
En een van 5 meter hoog kost 6900 euro. Ik moet ineens aan Yolanthe denken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:23:43 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187288954
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hij kost online 2600 euro.
Ja, maar als hij moeilijk te verplaatsen is dan is dat natuurlijk niet echt de waarde van de struik in mijn tuin ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:25:16 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187288966
quote:
6s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:20 schreef Claudia_x het volgende:
En een van 5 meter hoog kost 6900 euro. Ik moet ineens aan Yolanthe denken.
:D _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187289002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, maar als hij moeilijk te verplaatsen is dan is dat natuurlijk niet echt de waarde van de struik in mijn tuin ;)
Waar heb je de Camellia nu staan? D.w.z., op welk moment van de dag staat-ie in de zon?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:39:39 #32
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187289088
Zo heb ik 3 esdoorns verplaatst naar mijn volkstuin van 3/3.5m hoog en breed, ik ben zelf eerst 2 dagen aan het graven geweest, een kluit van ong. 1m doorsnede dus een geul rond de bomen gegraven van een halve meter diep of dieper. En toen met 4 man gesjouwd.

Dat was ook laat in het voorjaar dus ik kneep m want het werd daarna heel warm, maar ze hebben het gered gelukkig en staan al 12 jaar in mijn tuin.
pi_187289122
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
Zo heb ik 3 esdoorns verplaatst naar mijn volkstuin van 3/3.5m hoog en breed, ik ben zelf eerst 2 dagen aan het graven geweest, een kluit van ong. 1m doorsnede dus een geul rond de bomen gegraven van een halve meter diep of dieper. En toen met 4 man gesjouwd.
Wauw! Wat een klus. Al ben ik in mijn eentje al vele uren bezig geweest met het leeghalen van de kas. Op een of andere manier is het weghalen van planten altijd meer werk dan je denkt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 6 juni 2019 @ 14:48:48 #34
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_187289204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wauw! Wat een klus. Al ben ik in mijn eentje al vele uren bezig geweest met het leeghalen van de kas. Op een of andere manier is het weghalen van planten altijd meer werk dan je denkt.
Ja die mocht ik voor niks hebben, 2 rode Japanse esdoorns en een groengele. Het waren oude stekbomen ik den 50-60 jaar oud waar de kweker griffels vanaf knipte om te zetten op een onderstam en de kwekerij was verkocht en de bomen moesten weg. Ik kende iemand die er werkte. Mijn broer is hovenier dus die heeft me geholpen met een grote aanhanger en een vriend en mijn zwager erbij.
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:14:42 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187289537
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 14:29 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Waar heb je de Camellia nu staan? D.w.z., op welk moment van de dag staat-ie in de zon?
Eigenlijk de hele dag, misschien een uurtje in de loop van de ochtend dat hij geen zon krijgt, door de boom van de buren, maar verder vrijwel de hele ochtend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 10 juni 2019 @ 15:08:17 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187353554
Lekker klungelen in de tuin vandaag.

Afscheid genomen van 3 vergeet-mij-nietjes. Ik heb een helleborus verplaatst wegens overbevolking, maar deze is het er niet mee eens. Ze staan er ook om bekend dat ze verplaatsen niet fijn vinden dus ik kan niet zeggen dat dit heel onverwachts was..



De varens doen het prima!



M'n liguster bloeit:



Sneeuwwitje is nu ook vol op stoom. Ik zoek de snoeitips van mijntuin.org er straks maar eens bij ;) .

Resistance is futile.
pi_187353952
Mooi allemaal, Seven.
Misschien de helloborus kort zetten, zodat niet alle voedsel en water naar de blaren en bloemen hoeven.
2cents.
Dan slaat ie met een betere wortelkluit volgend jaar weer aan. O-)
Zet er wel en stokje bij, zodat je weet.

Net een berg onkruid geruimd.
De spontaan ontwikkelde papaver geeft wél bloemen.
Bij de ene buurvrouw staat een rode, bij mij is istie al weer uitgebloeid.
Bij de andere een enkelbladige rose.
Bij mij staat een dubbelbladige op meerdere plaatsen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 juni 2019 @ 16:01:05 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187354248
Thanks Anne! Maak ik nog ff werk van.

Papaver O+
Luis :(

Leuk hoe zich dat verspreidt!
Resistance is futile.
pi_187354847
Ah, jullie zijn ook lekker bezig geweest. ^O^ Wat ziet je roos er prachtig ongeschonden uit, Seven. Anne, welke bloem staat er op je derde foto? Heel mooi.

Ik heb de door onkruid en gras overwoekerde bakken bij onze oprit leeggehaald en er bloemen ingezet. De bakken op zich zijn spuuglelijk, maar ik heb nu geen zin om ze te verven. M'n hoop is dat de paar hangplanten die ik erin heb gezet de bakken bedekken. En ik heb in een van de bakken een stek van m'n passiebloem geplant. Dat is een experiment, een klimmer gebruiken als hanger. Die mag de boel daar flink gaan overwoekeren van me.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog een aantal planten geplant. Naast de voordeur heb ik in een grote pot een stek van de jasmijn uit m'n vorige tuin gezet. Die deed het daar heel goed met een paar uur zon per dag. Ook hier zal-ie maar een paar uur zon krijgen. Een uitdaging is de voorkant van m'n huis op het noorden. Daar heb ik een hortensia en clematis gezet die het goed zouden moeten doen in de schaduw. Duimen maar. Ik moet nog een klimrek zetten bij de clematis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het gazon wordt langzaamaan iets groener, maar we zijn er nog niet. Van de week zagen we ineens molshopen (zie tweede foto). Balen. Het verbaasde me wel dat er niet meer bij kwamen. Daar vonden we vandaag een verklaring voor (zie derde foto).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het verwilderde deel van m'n gazon begint wat te worden. Ik vind de witte klaver gezellig en de orchideeën (ik gok dat het om rietorchis gaat) zijn prachtig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tot slot iets waar ik erg blij mee ben: twee bomen die perfect zijn gepositioneerd voor een hangmat. Die heeft mijn lief gister opgehangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187355165
Wat een goeie plek voor een hangmat in de schaduw! Claudia.
En wat een klus met de grote tuin.
De betonbakken hebben wel wat. In ieder geval mt groen erin. w/

Op de foto’s zie je allemaal papaver variëteiten, die spontaan opkwamen.
pi_187355345
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:04 schreef AnneX het volgende:
Wat een goeie plek voor een hangmat in de schaduw! Claudia.
En wat een klus met de grote tuin.
Ik moet er ook nog zoveel doen! Maar het doel voor dit jaar is eerst om de kas op orde te krijgen, een groen gazon te krijgen, onkruid weg te halen en een aantal planten uit te zetten die ik al heb of die de voorkant mooier maken. Volgend jaar ga ik aan de indeling werken, want ik wil niet alleen een stuk gazon aan de achterkant. (Zo'n gazon is wel makkelijk op zich, want je hoeft er alleen een uurtje met een maaier overheen.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187355471
Oh, een hangmat O+

Ik ben het weekend ook druk geweest in de tuin. Flink onkruid gewied, ruimte gemaakt in de moestuin waar teveel planten omhoog waren gekomen en nieuw gras ingezaaid. De indeling van de tuin moet nog aangepakt worden (het is nu een groot ‘gras’veld in het midden en borders aan de zijkant) maar dat zal niet meer dit jaar zijn. Iemand toevallig een tip voor een online programma om dat mee te doen?
  maandag 10 juni 2019 @ 17:20:24 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187355495
Oh mên, die hangmat O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_187355501
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:18 schreef Tuindier het volgende:
Oh, een hangmat O+

Ik ben het weekend ook druk geweest in de tuin. Flink onkruid gewied, ruimte gemaakt in de moestuin waar teveel planten omhoog waren gekomen en nieuw gras ingezaaid. De indeling van de tuin moet nog aangepakt worden (het is nu een groot ‘gras’veld in het midden en borders aan de zijkant) maar dat zal niet meer dit jaar zijn. Iemand toevallig een tip voor een online programma om dat mee te doen?
Daar ben ik pas naar op zoek geweest. De beste (gratis) optie is SketchUp, maar je moet je daar wel in verdiepen. Daar vind je hier meer informatie over. Ik heb het in Floorplanner geprobeerd, maar dat is niks. Ik kan bijvoorbeeld geen cirkels trekken.

Ik ben zelf van plan om eens naar de tuinen van Appeltern te gaan voor inspiratie en daar iemand een ontwerp te laten maken (ook als inspiratie, niet per se om op te volgen). Dat kost geloof ik zestig euro.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187356304
Buren hebben hun tuin laten tekenen i.o.m. tuinarchitect en zelf uitgevoerd in de 2 jaar erna.

Onze achtertuin is i.o.m. mij 😜 getekend.
Enige eis was: beginnen en klaar in de week dat mn.AnneX op reis was. Surprise 🎉
Kreeg twee jaar gratis entree voor Appeltern en de ontwerpkosten vielen weg, omdat zij de aanleg deden.

Andere buren hebben ook laten tekenen en de hardware als muurtje, tegels, terras laten uitvoeren.
Prima tuinen geworden allemaal. w/
pi_187356520
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 15:39 schreef AnneX het volgende:
Mooi allemaal, Seven.
Misschien de helloborus kort zetten, zodat niet alle voedsel en water naar de blaren en bloemen hoeven.
2cents.
Dan slaat ie met een betere wortelkluit volgend jaar weer aan. O-)
Dan kan ie zijn energie niet steken in de wortels, maar moet ie ook nog blad en stengels bouwen. Niet aan te raden dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 10-06-2019 18:34:01 ]
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_187358702
Zo... er was een enorme hoosbui langsgeraasd hier. Moestuin flink gehavend. En tuin was flink bewaterd. Gelukkig is ons "ontwerp" voldoende om geen wateroverlast te hebben. In tegenstelling tot de (over)buren die aan het hozen waren.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:15:38 #48
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187358803
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:25 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Dan kan ie zijn energie niet steken in de wortels, maar moet ie ook nog blad en stengels bouwen. Niet aan te raden dus.
Gelukkig nog niet gedaan ;) . Ik kijk ff hoe meneer helleborus zich herstelt.
Resistance is futile.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:17:39 #49
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187358844
@Claudia_x wat een park wordt het, heel cool! Ik ben wel een beetje gecharmeerd van je bakken :@ en je hangmat natuurlijk O+
Resistance is futile.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:21:38 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187358919
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:09 schreef athlonkmf het volgende:
Zo... er was een enorme hoosbui langsgeraasd hier. Moestuin flink gehavend. En tuin was flink bewaterd. Gelukkig is ons "ontwerp" voldoende om geen wateroverlast te hebben. In tegenstelling tot de (over)buren die aan het hozen waren.
Zo dan, dan heb je het ontwerp wel goed voor elkaar idd _O_

Wij hadden tot vorig jaar ook een afwateringsprobleem. De schuur heeft wel eens blank gestaan want het midden van de tuin lag het hoogst :') . We hebben 3cm van de hele tuin afgegraven om het op te lossen, en dan in het midden nóg meer afgraven :+ .
Resistance is futile.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:22:36 #51
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187358937
Ik heb ergens nog een schets liggen van ons tuinontwerp trouwens, gewoon met rode pen lopen krassen :')
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')