Boven de 30 iig wel.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn er nog mensen die tv kijken dan?
Als het góed (puur) amusement is, heb ik er geen probleem mee dat er belastinggeld in zit. De kans is groot dat een amusementsprogramma bij de NPO op een prettiger manier gebracht wordt dan iets vergelijkbaars bij de commerciëlen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik pleit al jaren voor het verbannen van alle pure entertainmentprogramma's van de NPO. Dikke sommen geld neerleggen voor BN'ers die grappig doen met elkaar, dat doet de commerciële oproep maar. Dat hele argument van 'tv voor alle doelgroepen' slaat ook nergens op aangezien dit soort programma's op elke commerciële zender te zien zijn.
De wátquote:
Die zijn er nog wel.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn er nog mensen die tv kijken dan? Dat de reclames grotendeels verdwijnen is wel dikke plus!
Je gaat niet naar Omroep Brabant kijken op 3, je gaat naar een programma kijken dat door een regionale omroep (specifiek voor) npo3 gemaakt wordt en die zijn ook wel slim genoeg om te beseffen dat ze daar voor een ander publiek moeten produceren.quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik begrijp er maar weinig van. Geld tekort, waarom dan reclames overdag weg? Leuk hoor, geen reclame, maar waarom nu?
Te veel vragen, hopelijk komt daar snel antwoord op.
Ik weet ook niet of ik nu blij moet zijn, want ik mis de achterliggende motivatie. Ik pleit al jaren voor het verbannen van alle pure entertainmentprogramma's van de NPO. Dikke sommen geld neerleggen voor BN'ers die grappig doen met elkaar, dat doet de commerciële oproep maar. Dat hele argument van 'tv voor alle doelgroepen' slaat ook nergens op aangezien dit soort programma's op elke commerciële zender te zien zijn.
NPO moet gratis toegankelijk zijn voor elke belastingbetaler (dus geen 2 euro om een programma terug te zien, wtf?) en een maatschappelijk doel dienen. Dus nieuws, educatie, ruimte voor (dure) onderzoeksjouralistiek als waakhond over onze overheid en openbare instellingen. En verder programma's voor doelgroepen die niet worden gediend door de commerciële omroep omdat ze niet lucratief genoeg zijn in aantallen (human, religieuze omroepen enz.)
Of regioprogramma's op 3 daar iets aan toevoegen. Ik begrijp werkelijk niet waarom deze keus gemaakt wordt. Regio-omroepen hebben al hun eigen zender? Waarom zou ik naar Omroep Brabant willen kijken op 3 als ik in Utrecht woon. Geen reclame, maar ook geen hond die er naar kijkt waarschijnlijk.
Nouja, ik ben benieuwd hoe de NPO deze keuzes gaat verantwoorden.
Steeds minder....quote:Op woensdag 5 juni 2019 16:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zijn er nog mensen die tv kijken dan? Dat de reclames grotendeels verdwijnen is wel dikke plus!
Per omroep tig managementslagen, inderdaad.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:14 schreef LXIV het volgende:
Ze moeten dat verouderde concept van omroepen ook afschaffen. Dat kost heel veel geld en levert weinig op. Voor de kijkers tenminste.
VPRO is nog wel belastinggeld waard. Maar omroepen als de AVRO, de TROS, etc, dat kan toch allemaal net zo goed verdwijnen.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Per omroep tig managementslagen, inderdaad.
Alleen hoop ik wel dat, na het eventuele afschaffen van omroepen (nu niet, maar misschien over 10 of 15 jaar), enige afwisseling bewaard blijft. Dat er ook nog wat ruimte blijft voor wat experimentelere tv (waar de Vpro soms nog in voorziet, al was dat vroeger sterker dan nu).
En dat de NPO in dat geval meer op de BBC dan op de VRT gaat lijken. Goede radio maken ze wel, maar qua tv heb ik medelijden met onze zuiderburen.
Die zijn er gekomen dankzij rechtse jankerds die de PO te links en kritisch vonden.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
VPRO is nog wel belastinggeld waard. Maar omroepen als de AVRO, de TROS, etc, dat kan toch allemaal net zo goed verdwijnen.
Ok, geen idee. Ik dacht dat alleen PowNed op die manier ontstaan was. En dan nog Holland Blank of zoiets, vanuit de Telegraaf. Kijk verder minder televisie dan ik erop te zien ben.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die zijn er gekomen dankzij rechtse jankerds die de PO te links en kritisch vonden.
Alleen al om de docu's is de VPRO steengoed!quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
VPRO is nog wel belastinggeld waard. Maar omroepen als de AVRO, de TROS, etc, dat kan toch allemaal net zo goed verdwijnen.
Ik herinner me de VPRO vooral van vroeger, als kind. Met de echte interessante en tegendraadse kinderprogramma's vol humor en ondeugd.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:24 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Alleen al om de docu's is de VPRO steengoed!
Als ze de hoeveelheid 'Volendammer steekt andere Volendammer veren in z'n reet'-shows (e.d.) binnen de perken houden, mogen ze wat mij betreft blijven. Een groot deel van het land is 'gewoon'/volks (iig geen hippe stadsbewoner), en daar hoort bij de NPO ook plek voor te zijn.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:21 schreef LXIV het volgende:
[..]
Natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:27 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als ze de hoeveelheid 'Volendammer steekt andere Volendammer veren in z'n reet'-shows (e.d.) binnen de perken houden, mogen ze wat mij betreft blijven. Een groot deel van het land is 'gewoon'/volks (iig geen hippe stadsbewoner), en daar hoort bij de NPO ook plek voor te zijn.
Nee, TROS is ook een Telegraaf uitvindingquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, geen idee. Ik dacht dat alleen PowNed op die manier ontstaan was. En dan nog Holland Blank of zoiets, vanuit de Telegraaf. Kijk verder minder televisie dan ik erop te zien ben.
Dat weet ik wel maar ik reageerde er op omdat je alleen AT5, Omroep Rijnmond noemde en daarna e.d. waardoor ik er vanuit ging dat je vnl randstad georiënteerd was.quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:05 schreef Karina het volgende:
[..]
je hebt ook tv friesland en tv drenthe dat is geen randstad. En bijv. L1 in limburg.
Ok. Maar waarom dan Wakker Nederland oid als extra publieke omroep? Ik geloof dat dit verder volledig gefaald is toch?quote:Op woensdag 5 juni 2019 17:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, TROS is ook een Telegraaf uitvinding
Linkse anti-autoritaire en nieuwsgierige televisie iddquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik herinner me de VPRO vooral van vroeger, als kind. Met de echte interessante en tegendraadse kinderprogramma's vol humor en ondeugd.
Omdat drie rechtse omroepen nog niet genoeg wasquote:Op woensdag 5 juni 2019 17:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Maar waarom dan Wakker Nederland oid als extra publieke omroep?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |